Kan ik me voorstellen. Ja die kruidvattesten schijnen wel goed te zijn en kun je ook vaak al voor je NOD doen. Nou, wie weet wordt je wel verrast.
@Waxientje: Misschien wel beter om jezelf gerust te stellen dan ja. Valse hoop is ook niets. Maar misschien nog een dag (of 2) zo onzeker zijn ook niet. Ik hoop natuurlijk op een mooie verrassing. Toch nog even door duimen dan... Heb daarnet je foto's bekeken (ik dacht dat ik op een bevestiging moest wachten maar je bleek al in mijn lijst te staan). Nou het is allemaal al gezegd voor ik ernaar keek; wat mooi! Dat je zo kan schilderen zeg, wow. De tip van Mees en Xon, marktplaats en/of kunstuitleen, vind ik wel een goeie. En wat een leuke dochter heb je. Te schattig hoe 'cool' ze op die ene foto staat . Nou ik duim toch weer met je mee.
@waxientje, een innestelings bloeding had ik ongeveer 8dpo. wie weet!! ben heel benieuwd. vandaag komt de kraamzorg langs, ben benieuwd wat voor info ze me allemaal gaat geven. maar eerst weer lekker voor de radio!
Waxientje: jeetje meid, je hebt echt enorm veel talent!!! Prachtige schilderijen. En wat een mooie dochter. Beide om supertrots op te zijn. En wat betreft dat testen; wat kan je jezelf gek maken he...ik deed vaak gewoon een test, niks te verliezen toch. Maar idd wel kv2v5 anders loopt het zo in de papieren. Balen dat je zo achter de zwangerschap van je achternichtje moest komen. Just: Ik heb mijn gesprek met de kraamzorg uit moeten stellen; ze komt nu 11 januari. Wel krap aan, maar ik wil het toch alleen over de uren en de borstvoeding hebben. De rest is mij denk ik wel bekend. Syll: fijn dat de operatie achter de rug is; nu maar hopen op enkel en alleen maar goed nieuwes en groen licht!!! Wat heerlijk dat je zo van je kleinkind hebt genoten. Xon: ik vind ook dat die mannnelijke gyn's hardhandiger zijn. Ik kan het me helemaal voorstellen het gevoel dat hij in je keel uit kwam..... Bij onze 3e had ik een flinke bloeding na de bevalling en moest ik op de o.k. nagetast worden..ik was superblij dat ik ondanks dat alles onder narcose plaats vond een vrouw aan mijn bed had. (toch ook kleinere handjes). Mees: weer wat frustratie achter de rug... mannen. Oh en die verplichte familie bezoekjes. Ook niet echt om over naar huis te schrijven. Morgen is de sterfdag van mijn vader; alweer 14 jaar (53 was ie toen hij stierf aan een hartstilstand). Blijft een vreemde dag. Vanavond en zaterdag nog werken en dan verlof; ook dat is vreemd. Ik ben er lichamelijk echt wel aan toe, maar mijn hoofd zit nog gewoon in de werkmodus... Geen pijnklachten meer gehad gelukkig. Hopen dat het nog even zo blijft. Woensdag nog geboortekaartje uitzoeken en dan is in principe alles klaar voor de bevalling. (en dat is een heerlijk gevoel) Just: hoe ver ben jij met je kamertje? Als er iemand de komende maand naar de droomvlucht musical wil; ik heb een actiecode waarmee je er voor 25 euro eerste rang naar toe kunt (normaal 49,50). Lieve dames die zo graag zwanger worden; ik hoop en wens dat 2012 jullie jaar zal zijn. Het liefst en beetje aan het begin. Zou leuk zijn, nog wat meer 2012 kindjes. (en nu maar hopen dat de wereld niet vergaat). Als ik jullie niet meer schrijf; een fijne jaarwisseling (ondanks de mixed emotions) en een heel goed nieuw jaar. Dat de beste dag uit 2011 de slechtste van 2012 mag zijn. (blijft toch een mooie zin). Liefs
Heb net een test gedaan en die bevestigd wat ik eigenlijk al wel wist: negatief. Maar nou hoef ik tenminste niet meer zo in onzekerheid te zitten en ik wacht mijn ongi nu maar gewoon af.
Waxientje: het blijft klote zo'n negatieve test; maar wel beter dan die gekmakende onzekerheid. Op naar de volgende ronde; het komt goed!
@Waxientje: Ach, toch negatief . Zelfs dat korte moment waarop je toch denkt dat het misschien een positief resultaat laat zien, maakt de teleurstelling er niet minder op. Nouja, dat het dan maar snel doorzet en je weer in je volgende cyclus zit. Knuffel. @Jes: Ja dat is een moeilijke of in ieder geval aparte dag dan morgen. Hoe lang of kort geleden het is maakt dan niet uit. Denk dat het altijd wel blijft. Doe je dan ook iets? Kaarsje branden ofzo? Nouja in gedachten is hij altijd nog bij je natuurlijk en op die dag nog eens extra. En bijna met verlof, nog 2 keer werken. Lekker dat je zo goed als alles al klaar hebt. En dan maar wachten tot de kleine komt. Spannend ook voor je dochters. Voor als ik je inderdaad niet meer voorbij zie komen dit jaar: Fijne jaarwisseling en een gezond, liefdevol en succesvol 2012!! (en inderdaad wat een mooie zin zeg, die kende ik nog niet)
Meiden ik trek het echt even niet... we zijn nu 1 maand weer serieus bezig geweest en ik vind het zo zwaar. Ik heb er toch best veel spanning van. Ik weet niet of ik dit zo wel bijv. nog een jaar vol ga houden. Nu staan er alweer 2 dagen voor mijn gevoel helemaal in het teken van het ongesteld worden. Ik baal daar zo van! maar ik kan mijn gedachten maar heel moeilijk verzetten! Maar opgeven kan ik het ook niet... ik heb niet veel moed voor het volgende jaar, ben bang dat het een gebed zonder eind gaat worden en uiteindelijk toch eindigt met lege handen. (een lege buik dus). Ik voel me erg verdrietig.
@Waxientje: ik wilde net naar je schrijven dat ik op de dag van NOD ook wat vaag bloed of bruin zie als ik toch zwanger ben,maar lees net dat je een negatieve test had.Wat jammer meis,ik had toch wel goede hoop voor je. Probeer dan maar vast te houden aan een goed 2012! We gaan er allemaal weer voor,voor een roze 2012! Wat betreft je nichtje,ik kan me je gevoel goed voorstellen! Mijn jongste broertje zijn vrouw is ook zwanger(nu uitgerekend) Ze weten van onze miskramen,maar als we ze zien dan vraagt ze nooit aan mij hoe het met me gaat na de miskramen.Het enige wat ze nogal gemeen zei: ,Ben je niet bang voor een mongooltje of gehandicapt kind,?!Met andere woorden: je bent al zo,n oud wijf! (zij is 25).Ik heb nu zoiets van: Bekijk het ff lekker! Ik loop niet zo hard meer om straks op kraambezoek te komen! @Jes: voor jou dus bijna verlof.Heerlijk toch! Ook al zal je het best missen je werk,maar eerst genieten van de kleine en jullie gezin! Het is je van harte gegund! Fijn dat de pijn niet meer teruggekomen is. Ik wens jou ook een fijne jaarswisseling en een goed en gezond 2012! @Mees: grappig dat je man idd vroeg of je boos was!! Wij vrouwen weten wel een beetje hoe de mannen in elkaar steken haha. @Maureen: wanneer mag jij weer naar je donor? Hier de laatste dingen aan het regelen voor mijn man(omdat hij vovor zichzelf begint volgende week) Gisteren het Kamer van Koophandelnummer gekregen en dan pas kan je veel dingen gaan regelen of afmaken.Het word een spannende tijd voor ons,volgende week zal de makelaar wel bellen.Dan komt er een styliste kijken in ons huis om idee te geven hoe je het beste je huis kan inrichten zodat je snel verkoopt.Als we die tips gehad hebben dan komt er een professionele fotograaf foto,s maken en daarna komt ons huis op internet,komt er een bord in de tuin enz. Ook hoop ik dit jaar eindelijk met mijn rijbewijs te beginnen!Als ik dat heb ga ik door voor mijn motorrijbewijs! Genoeg afleiding aankomend jaar,maar bovenaan ons lijstje staat toch echt een klein lief Frummeltje
Och meisje, het voelt idd zo uitzichtloos. Maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je er gek genoeg aan wend; dat je maand op maand teleur gesteld wordt. Natuurlijk hoop ik voor jou dat er weinig maanden bij komen; maar bij mijn was dat dus 4 jaar (na de 3e) en dan gebeurt het op een moment dat je en niet echt mee bezig bent. De wens voor een 2e voelt wellicht anders dan die voor een 4e, maar geloof me; die van ons was heel groot. Probeer per cyclus vooruit te denken. Snel ongesteld worden en dan alweer nadenken over je volgende vruchtbare periode. Maureen: ja we staan er altiojd wel extra bij stil, er is een mis voorgedragen en natuurlijk een kaarsje...Mijn moeder geef ik vaak bloemen. De sfeer van deze dagen doet ons altijd wel heel erg denken aan 14 jaar geleden.
Waxientje, natuurlijk ben je verdrietig dat het niet gelukt is, dat is helemaal logisch. Toch vind ik het best een beetje lastig om op je berichtje te reageren! Kijk eens naar het NOD lijstje! Velen zijn al héél lang bezig. Jij bent net begonnen. En ik was ook erg verdrietig de eerste keren, en dat mag ook! Alleen moet je niet vergeten dat als je boven de 35 bent, je maar 5 a 7% kans per keer hebt op een zwangerschap. Je eicellen zijn als het ware al een soort van bejaard. Jes, is 4 jaar bezig geweest, Lyanna is bezig aan poging 25, ik aan poging 18! Je zegt dat je twee dagen bezig bent met het wel of niet zwanger zijn. Dat is een spannende tijd. Gelukkig kun je hier altijd je ei kwijt , dat hebben wij allemaal al vele malen gedaan. Een aantal van ons zijn in de medische wereld terecht gekomen, dan ben je bijna de hele maand bezig met zwanger worden (follikelmetingen/ hormonen prikken/ IUI enz.). Weet je, je hebt een geweldige meid, je weet dus dat je zwanger kunt worden (ik ben in al die 18 pogingen nooit zwanger geweest). Ik wil echt niets af doen aan je verdriet hoor, maar ik probeer het wel een beetje te relativeren voor je. Net als wat Jes zegt, de teleurstellingen worden wel iets makkelijker, en de ene maand is erger dan de andere maand. Sterkte en een dikke knuf!!!
@Waxientje: goh, net tijd om bij te lezen en wat maakte het je toch even spannend. Een test is dan ook maar het beste, want onzekerheid is killing. Helaas negatief, maar je weet nu dat de rare opstart van je ongi in ieder geval geen zwangerschap is. En ja, er veel mee bezig zijn. Heel herkenbaar, maar net wat Jes zegt, het gaat wennen. Op een gegeven moment bouw je ook een beetje een zelfbescherming op, zodat je je al een beetje voorbereid rond de NOD. Natuurlijk hoop ik niet dat je al te veel maanden teleurgesteld moet zijn, maar zekerheden kan ik je helaas niet geven. Toen we voor de eerste gingen was het gelijk raak. Toen we voor de tweede gingen dachten wij (hoe naïef ook) dat het wel weer snel ging lukken. Achteraf was ik in ronde 4 zwanger. Voor een oudje als ik, valt dat nog mee, maar helaas eindigde dat in een mk. Inmiddels is dat ook al weer 8 maanden geleden en nog steeds lege handen en het jaar is alweer bijna ten einde. Maar ik blijf hoopvol gestemd en 2012 moet gewoon HET jaar gaan worden (niet alleen voor mij, maar voor ons allemaal). Een dikke knuffel, meid! @Justme: succes met de kraamzorg. Vond het toen erg spannend dat bezoekje, alleen stelde het bij mij niet veel voor. Ik had mijn 'oude' bedje gebruikt en toen had een man van zo'n babywinkel me een beetje bang zitten maken dat de kraamzorg dat bedje af zou keuren omdat het niet veilig was. En dat de kraamzorg dan de handen daarvan af zouden trekken als ik dat bedje zou gebruiken. Die man mij dus aardig de stuipen op het lijf gejaagd. Mijn man had zoiets van, die man wil gewoon een ander bedje aan ons verkopen en jullie hele familie is er ook groot mee geworden, dus laat die vent maar kletsen. Ik heb toen nog bij de vk nagevraagd en zij zei toen dat het bedje, zoals ik het beschreef, prima voldeed. Maar toen de dame van het kraamzorgbureau kwam, kneep ik hem toch even. Was speciaal van mijn werk naar huis gereden en had het hele huis gestofzuigd, gedweild e.d. om maar een goede indruk te maken. Koffie stond klaar, koekjes in huis. Toen kwam die vrouw, ze wilde geen koffie, want ze had al genoeg koffie op. Toen ging ze met mij een vragenlijst doornemen. Of er een stagiaire mee mocht komen, of je huisdieren hebt, of er een stofzuiger in huis is enz. enz. Achteraf 20 min.geduurd en toen wilde ze weggaan. Ik vroeg nog of ze niet de babykamer wilde zien (ik dacht nl. ook dat ze ging checken of alles in orde was). Maar dat hoefde ze niet te zien. Heb haar wel verteld dat ik mijn oude bedje ging gebruiken (om te zien hoe ze daarop reageerde, maar ze reageerde erg enthousiast en belangstellend. Dus voor niets in spanning gezeten. Was zelfs een beetje teleurgesteld dat ik zo mijn best had gedaan het kamertje spik en span te maken (en te pronken met mijn bedje) dat ze niet ging kijken. @Jes: lekker, meid, nog 2 daagjes werken. Die werkmodus uitzetten is inderdaad lastig en zal nog een paar dagen duren, denk ik. Had ik ook, heb 20 jaar full time gewerkt (en ook altijd nog buiten kantoortijd de mail checken). Toen ik dus met 36 wkn de deur dichttrok van mijn kantoor, heb ik echt even een paar dagen als een kip zonder kop rondgelopen. Had de neiging de mail te checken, maar wist dat dat niet meer hoefde. Heel raar is dat. Ik kwam helaas al de week erna in de medische molen terecht omdat de kleine in een stuit lag, dus het werk drong al snel genoeg naar de achtergrond toe. Heel veel sterkte ook morgen. Hoe lang het ook geleden is maakt niet uit, het zijn nu eenmaal dagen met veel gemengde gevoelens. Een knuffel alvast. @Hoop: jullie dus, in alle opzichten, een spannend 2012 tegemoet, je man voor zichzelf beginnen, verhuizen en hopelijk ook nog een kindje erbij. Hier weer thuis, mijn zoontje ligt in bed inmiddels. Ben vanmorgen even met hem naar de ha geweest. Hij hoest al een week de longen uit zijn lijf en lijkt ook kortademig, dus toch maar even laten checken. We smeren hem wel in met luuf, gebruiken neusspray en druppeltjes voor de hoest, maar ik wilde even laten checken of de longetjes schoon waren en of, wat we doen, wel het goede is. Gelukkig waren de longetjes schoon en wat we inderdaad nu al deden om te verlichten was, inderdaad ook het juiste (en het enige wat we konden doen). Ze zei dat het zeker wel 2 wkn aan kon houden. Dat stelde me wel wat gerust, want ik vond een week al zo lang, maar hoorde nu dus dat dat niets bijzonders was bij kinderen. Hij zit zo vol snot (en weet niet hoe hij snuiten moet) dat daardoor alles vol en vast zit. Ik heb hem net (op haar aanraden) even een paracetamol gegeven. Ze zei dat hij zich waarschijnlijk niet erg fit voelt en zo'n paracetamolletje kan hem dan net even dat zetje geven dat hij zich wat lekkerder in zijn vel voelt. Maar eens proberen of dat helpt. Hij eet ook al ruim een week zeer slecht, omdat hij natuurlijk geen smaak heeft, het lastig eet als hij alles zo vol en vast heeft zitten. Dus ik hoop maar dat het snel de goede kant op gaat. Verder niets bijzonders. Ga de bende die mijn zoontje gemaakt heeft maar eens opruimen. Straks weer even werken en dan is het weer avond.
Ik ben niet net begonnen, weer opnieuw begonnen na een pauze van een half jaar omdat het even te veel werd...de periode daarvoor vergeet ik liever maar.
Het is allemaal hartstikke moeilijk meis! Logisch dat je erg teleurgesteld bent! Ik hoop dat jij ook in 2012 snel op roze mag! Dikke knufff!
Weet je, ik heb door moeilijke omstandigheden waar we inzaten gedwongen een heleboel tijd verloren moeten laten gaan, en daar ben ik best erg verdrietig over. Nog buiten dan half jaar pauze om, het is eigenlijk wel langer dan een half jaar geweest al met al. Waarom ik dan nu in een dip schiet is ook dat, straks ga ik anderen verwijten dat ik tijd heb moeten laten liggen als het niet lukt, voor dat gevoel ben ik bang. Ik wil er verder niet al teveel op ingaan hier, maar ik hoop dat jullie het een beetje snappen. Ik realiseer me heel goed dat nu we er weer voor (kunnen) gaan, het echt niet gezegd is dat het zal lukken.
@Waxientje: begrijpelijk dat je je rot voelt. We voelen, denk ik allemaal, de adem van de biologische klok in onze nek hijgen. De kansen op een zwangerschap worden kleiner (en de kinderwens des te groter, lijkt het). Dus ja, iedere 'verloren' maand is er wat mij betreft ook een teveel. Denk maar zo dat toen de omstandigheden er niet naar waren om een kindje te krijgen en dat je nu zoveel meer te bieden hebt. Natuurlijk is iedere maand op rood er een te veel. Maar houd de moed er nog even in. Volgend jaar gaat het gewoon lukken met ons allemaal! Blijf vooral je gevoelens uiten. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, dus we zijn er voor elkaar!
meiden ik leef zo met jullie mee, ik had gehoopt dat velen van jullie zwanger het jaar uit mochten gaan. 2012 moet jullie jaar worden. verdorie en ik wel weer op rood zodat ik weet waar ik zit in mijn cyclus en wat mijn lijf doet, en ik zie maar niks...(behalve buikpijn)