@Ricmar: ik vond dat toen mijn zoontje geboren was ook zo raar. Je was zoveel maanden gewend geen rood te zien. Dat ik er zelfs een beetje van schrok toen ik ineens weer ongesteld werd. Bij mij was het volgens mij 5 of 6 weken na de bevalling. Bij sommigen duurt het inderdaad wat langer. Maar het lastige is wel dat je inderdaad niet weet wanneer je weer aan de beurt bent. Als je (al) buikpijn hebt, denk ik dat je niet al te lang meer hoeft te wachten. Als het nu heel lang duurt en je hebt er echt last van kun je eens bij de ha vragen. Volgens mij zijn er wel pilletjes voor om het 'op te wekken'.
ik had half dec wel dat ik bruin verlies en hechtingen uit mijn baarmoeder verloor, maar vanaf die tijd steeds buikpijn, en ik dacht zelfs eergister dat ik een blinddarm onsteking aan het kweken was ofzo, maar misschien was dat mijn eisprong wel. ach ik zie het wel... het komt toch wel weer...
@Ricmar: misschien was dat bruinverlies dan inderdaad wel een soort van eerste ongi, dat zou dan wel overeenkomen met een evt. eisprong nu. Dus, als dat zo is, moet je in ieder geval nog 2 weken wachten.
@jes, mijn gesprek ging ook over algemene dingen. de uren zijn voorlopig vastgesteld en boekje gekregen met info. wat ik allemaal moet hebben enzo. het kamertje is redelijk klaar. gordijnen moet nog een zoom in, hemeltje moet ik nog maken en spullen bij elkaar zoeken en kopen wat nog moet (als ik niet genoeg lakentjes, hydrofiele luiers etc), de muren moeten nog opgefleurd worden met stickers en wil nog een andere plafondlamp hebben. redelijk af voor mijn termijn denk ik @waxientje, de hoop niet opgeven meid!! snap je emoties wel hoor, maar de buik blijft niet leeg @mees, herkenbaar! hier ze vroeg eigenlijk ook niet eens naar de kamer, maar heb haar wel laten zien wat we al hadden. ze dacht dat het wiegje het ledikant was.... is ook best groot voor een wieg hoor. wel suf dat mensen je zo onzeker maken terwijl het nergens op gebaseerd is. een oud bedje kan nog prima voldoen! hier lekker op de bank met regen tegen het raam! gaat aardig tekeer buiten. morgen lekker op bezoek bij een dinnetje en dan gaan we al weer bijna het nieuwe jaar in!
Waxientje: de reactie van Xon is voor mij wel begrijpelijk, maar ook jou gevoel daarbij. We kennen jouw situatie niet en kunnen daarmee niet oordelen. Maar zoals je schreef leek het of dit je eerste poging is na jullie mooie meisje. Verdriet vergelijken is geen goed idee, dat heb ik in een ander 35+ topic wel gemerkt. Maar het is wel belangrijk om begrip voor elkaar te blijven houden. Ieders wens is er een; of het nou voor je eerste of je vierde is. En het niet vervuld gaan van deze wens doet hem groeien...toch heb ik al die jaren de mening gehad dat de meiden zonder kinderen het toch het zwaarst hebben. We weten wat het is om dit grote geluk te mogen ervaren. Maar dat maakt het verlangen naar nog meer ook weer groter. Soms helpt het om de meiden hier in een pb uit te leggen wat je bedoeld; het hoeft ook niet publiekelijk. In ieder geval hoop ik dat jou wens en die van Xon, Maureen, Lyanna, Sneeuwmees, Syllisa, Hoop, Jeetje, Boudicca (ik hooop dat ik niemand vergeet), heel snel in vervulling mag gaan. Ik hoop dat je me begrijpt.
Justme: heb je 49 uur gekregen voorlopig? Ben wel benieuwd. Tja vaak gaat het om dit soort praktische zaken. Ik geloof ook wel dat de kraamverzorgende in gezinnen komen waar niks geregeld is. Ik hoorde van mijn kraamhulpen wel eens dat het betreffende gezin voor een hele maand was had laten liggen; of zij dat even ging strijken....ze maken de gekste dingen mee. Fijn dat je kamertje al zover is; voelt goed toch? Wij hebben m.b.v. een beamer een muurschildering gemaakt; ook heel mooi geworden. Sneeuwmees: die verkoudheden kunnen idd lang aan houden; zelf ben ik 3 weken flink beroerd geweest en de longen uit mijn lijf gehoest (en mijn broek nat). Ricmar: blijft toch wel een vreemde gewaarwording dat je zit te wachten op je menstruatie....maar in jou geval kan ik het me wel goed voorstellen. Geef je borstvoeding? Dat kan ook veel verschil maken. Allemaal veel liefs
jes nee ik geef geen bv V heeft een koemelkallergie en reflux. maar we wachten het gewoon af en verder genieten we er maar van dat het nog weg blijft..
hello ik heb niet veel puf zo na de kerst om bij te lezen en de lappen stof hier worden al maar langer.....toch wil ik even spammen. ga morgen nieuwe poging wagen vandaag hier een rommeldagje met x...hazeslaapjes en veel gejammer wilde liefst hele dag op mij....lang leve de draagdoek heb een van zijn eerste lachjes eindelijk kunnen vastleggen tot later Bekijk bijlage 210750
Lieve dinnetjes van mij, sorry dat ik jullie zo verwaarloosd heb de afgelopen 2 weekjes ongeveer. De laatste tijd zit ik nog heel weinig achter de pc, zit vooral op mijn tablet met 7 inch schermpje. Lees wel elke dag bij, neem me dan voor om volgende ochtend even te reageren op de pc, maar komt er op dit moment niet echt van. Ik heb nu sinds deze week een klein toetsenbord bij tablet, wil dan nu gaan proberen om tussen wordfeud/rummifight/ebook lezen door wat op jullie te gaan reageren. Maar op tablet zal dat denk ik berichten quoten worden met reactie eronder, dit omdat het eigenlijk niet te doen is om 2 schermpjes open te hebben. Dus vanaf morgen ga ik dat eens proberen, dit berichtje doe ik nu ook via tablet en het gaat me al aardig goed af om op klein toetsenbord te typen. Nu alleen eerst even hoe het met mij gaat. Gisteren ben ik weer begonnen met puregon te spuiten en vandaag alvast allemaal medicatie op gehaald puregon/pregnyl/bloeddrukverlagers. Mocht ik in het weekend wel pregnyl moeten spuiten heb ik het al in huis, moet zaterdagochtend weer voor de eerste FM. En aangezien apotheek in zkh weekends dicht is alvast maar besteld en vanmiddag na mijn B12 injectie en bloeddrukmeting het bij eigen apotheek opgehaald. Mijn bloeddruk was voor het eerst weer op het randje na een hele tijd 130/85 te zijn geweest, vandaag was het 140/95 en we hopen dat het niet hoger wordt en de medicatie weer opgehoogd moet worden. Over jkleine 4 weken weer controle, maar zal zaterdag ook nog even met gyn. Overleggen wat die ervan denkt. Trouwens, mijn enkel is gelukkig ook weer aardig genezen, alleen bij de tenen nog ietsje blauw. Maar als ik loop en geen gekke bewegingen maak geen pijn meer. Maar als ik ietwat scheef sta of bv 's nachts mij om wil draaien en me met mijn voet nog wat af wil zetten doet het nog wel aardig wat pijn. Maar gaat de goede kant op, mag ook wel na 3,5 week. Nou meiden, ik ga zo lekker naar bed en.nog wat spelletje spelen en ebook lezen. Welterusten en dikke knuff voor iedereen en meiden die op rood zijn gegaan extra aai over jullie bol. 2012 gaat het jaar van ons allemaal worden!!! Liefs. XXX
Hallo allemaal, ik kan vandaag dan eindelijk op rood, gewoon op mijn NOD dus...en ik heb meteen weer wat meer rust in mijn kop. Het lukte me gisteren even niet meer om te reageren, maar ik heb jullie berichtjes toen al wel gelezen hoor! Ik ben best een emo type en dat bleek wel weer... en ik vind dat jullie allemaal erg goed en lief reageerden. Helpt me echt wel om de boel weer te relativeren.(ook jouw berichtje Xon, heb het echt niet verkeerd opgevat hoor!) Maar soms neemt de emotie bij mij even heel erg de overhand en dat was gisteren ook aan de hand. En dan zie ik het allemaal even niet zo helder. Maar na een nacht goed slapen ziet de wereld er weer anders uit hoor! En jullie hebben helemaal gelijk: ik heb al een geweldige dochter, waar ik heel erg blij mee ben. En inderdaad ik WEET dat ik dus op een natuurlijke manier zwanger kan worden. En dat is niet te vergelijken met de weg die sommigen van jullie moeten gaan. Maar ik weet niet meer wie het zei: laten we maar geen verdriet gaan vergelijken. Verdriet is verdriet. Ik heb al veel tegenslag gehad in het leven, waardoor ik soms van nog een tegenslag even heel erg uit mijn evenwicht raak, maar het komt altijd wel weer goed, ben er gelukkig ook heel buigzaam van geworden. Ik zal straks de lijst even opzoeken om mijn nieuwe NOD erop te zetten en dan ga ik flink aan de slag op de nieuwe kamer van dochterlief. Al het houtwerk moet nog voor de tweede keer in de lak. Laten we hopen dat we allemaal op roze mogen in 2012, dat zou toch geweldig zijn. Ik ga er het komende jaar in elk geval flink voor. En ik hoop dat ik intussen jullie hier ook allemaal op roze mag zien gaan! En dat dit topic maar een plek mag zijn en blijven waar we allemaal zo nu en dan even onze gevoelens kunnen uiten en elkaar ook weer kunnen opvangen en verder op weg helpen. Nogmaals bedankt voor jullie begrip en steun. Op naar de volgende ronde en het volgende jaar!
NOD-WACHTBANK 24-12 Lyanna 36-ronde 24 IUI3-2e kind 25-12 Boudicca (BAM) 37-ronde 7 IUI-1e kind 26-12 Hoop4242-ronde 2 na 2e MK-5e kind 02-01 Sneeuwmees 40-ronde 7 na mk-2e kind 07-01 JeetjeB 35-ronde 6 na MK-1e kind 13-01 Maureen 39-ronde 1 na MK-1e kind .. -01 Xon (BAM) 38-ronde 18 (1e ronde IUI)-1e kind 27-01-2012 Waxientje 38 - ronde 2 na pauze - 2e kind ZWANGER 13-01-12 Niala 37-ronde 5-3e kind-meid 01-02-12 Impie 36-veel-2e kind-verrassing 15-02-12 Jes4 38-veel-4e kind-verrassing 26-03-12 Justme36 -14-1e kind-? 18-04-12 Secondlife36-ronde 12-2e kind-? BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 35 E.mma, ? POOL Niala, uitgerekend 13 januari, meisje Ricmar: 31 december Lyanna: 07 januari Jeetje+Almika: 10 januari Jes 4: 12 januari Silysa: 14 januari Maureen: 14 januari Mees: 15 januari Xon: 16 januari Hoop42: 18 januari Boudicca: 20 januari Impie, uitgerekend 1 februari 2012 verrassing JeetjeB: 1 februari jongetje Maureen: 2 februari jongen Xon: 5 februari, jongen Mees: 7 februari, jongen Hoop42: 8 februari meisje UITSLAGEN POOL Ricmar: Uitgerekend: 15-11. Vince geboren op 28-10. Niemand had het goed Guap: Uitgerekend: 28-10. Noam geboren op 30-10. Niemand had het goed Bar: Uitgerekend: 7-11. Ber Valentijn geboren op 1-11. Niemand had het goed Almika: Uitgerekend: 13-11. Xaavi geboren op 18-11. Mees & Guap hadden het goed! Salcia: Uitgerekend: 23-11. Noé Jannique Roos geboren op 10-11. Niemand had het goed Sayen: Uitgerekend: 13-12. Emma geboren op 19-12. Niemand had het goed.
Goedemorgen meiden, zou iemanda mij goed op het NOD lijstje willen zetten? Datum is nog met vraagtekens, ronde 25 en 4e IUI. Op tablet isdat eigenlijk niet te doen. Alvast bedankt.
NOD-WACHTBANK 02-01 Sneeuwmees 40-ronde 7 na mk-2e kind 05-01 JeetjeB 35-ronde 6 na MK-1e kind 13-01 Maureen 39-ronde 1 na MK-1e kind .. -01 Xon (BAM) 38-ronde 18 (1e ronde IUI)-1e kind 27-01-2012 Waxientje 38 - ronde 2 na pauze - 2e kind .. -01 Lyanna 36-ronde 25 IUI4 - 2e kind .. -01 Boudicca (BAM) 37-ronde 7 IUI-1e kind .. -01 Hoop4242-ronde 2 na 2e MK-5e kind ZWANGER 13-01-12 Niala 37-ronde 5-3e kind-meid 01-02-12 Impie 36-veel-2e kind-verrassing 15-02-12 Jes4 38-veel-4e kind-verrassing 26-03-12 Justme36 -14-1e kind-? 18-04-12 Secondlife36-ronde 12-2e kind-? BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 35 E.mma, ? POOL Niala, uitgerekend 13 januari, meisje Ricmar: 31 december Lyanna: 07 januari Jeetje+Almika: 10 januari Jes 4: 12 januari Silysa: 14 januari Maureen: 14 januari Mees: 15 januari Xon: 16 januari Hoop42: 18 januari Boudicca: 20 januari Impie, uitgerekend 1 februari 2012 verrassing JeetjeB: 1 februari jongetje Maureen: 2 februari jongen Xon: 5 februari, jongen Mees: 7 februari, jongen Hoop42: 8 februari meisje UITSLAGEN POOL Ricmar: Uitgerekend: 15-11. Vince geboren op 28-10. Niemand had het goed Guap: Uitgerekend: 28-10. Noam geboren op 30-10. Niemand had het goed Bar: Uitgerekend: 7-11. Ber Valentijn geboren op 1-11. Niemand had het goed Almika: Uitgerekend: 13-11. Xaavi geboren op 18-11. Mees & Guap hadden het goed! Salcia: Uitgerekend: 23-11. Noé Jannique Roos geboren op 10-11. Niemand had het goed Sayen: Uitgerekend: 13-12. Emma geboren op 19-12. Niemand had het goed. Heb het NOD-lijstje even geupdate. Ook mijn NOD aangepast want met zo'n vroege eisprong verwacht ik die wat vroeger (misschien zelfs al wel tegelijk met Sneeuwmees maar dat zou dan wel een erg korte cyclus zijn voor mij...) Boudicca en Hoop, heb jullie eronder gezet. Passen jullie het zelf even aan?
Jeetje, dank je wel lieverd!!! X Waxientje, fijn dat je de reacties van de anderen fijn vond en niet als vervelend ervaren. Dat is nou zo fijn aan dit clubje, iedereen mag er alles uit gooien wat die wil. Men probeert hier iedereen te begrijpen, te steunen waar nodig is of soms even weer iemans met beide benen op de grond te zetten. Dat zie ik in andere topics nog wel eens anders.
@Waxientje: dan toch het rood waar je al rekening mee hield. Je cyclus is in ieder geval dan mooi regelmatig (is ook weer een positief uitgangspunt om zwanger te worden). Fijn dat de wereld er vandaag al weer een stuk positiever uitziet. Ik denk dat iedereen die dag van ongi enorm teleurgesteld en verdrietig is. En daar moet je dan ook maar die dag even voor nemen. Bij mij werkt het meestal ook zo dat ik de dag erna al weer vooruit kan kijken/denken en al weer nadenk over de volgende vruchtbare periode. Succes met je dochters kamertje! Het scheelt dat je nu lekker in de laklucht kan staan, nu je niet zwanger bent. En straks een lekker broodje american filet kan eten bij de lunch! @Lyanna: ik zag dat Jeetje je al weer op het lijstje had gezet. Weet je nog geen NOD-datum ongeveer? Sterkte met je voet en de bloeddruk. Het is voor jou ook in alle opzichten zo'n spannende en hectische tijd geweest, dat het niet verwonderlijk is dat de bloeddruk aan het stijgen is. Hopelijk hebben ze het snel weer onder controle. Nou, mijn man is geveld door buikgriep en is de hele nacht opgeweest. Daardoor was ik zelf ook veel wakker vannacht. Het lijkt nu even iets beter te gaan. Want hij moet ook nog een paar uur werken vandaag. Hij had dat zijn baas beloofd en die zit al met zijn kop tegen het plafond aan van alle stress (allerlei ritten moeten omgegooid worden, extra ritten, nieuwe adressen enz.). Het gaf die baas al rust dat mijn man dus even die rit vandaag zou rijden, dus het zou lullig zijn als je dan ook nog zou bellen dat je ziek bent. Dus fijn dat hij zich in ieder geval iets beter voelt, maar goed, we hebben er dus weer een in de ziekenboeg erbij vandaag. Ik ben zelf aan het kwakkelen geweest met griep en verkoudheid, mijn zoontje is al ruim een week verkouden en nu ligt hij plat. Lekker stelletje zijn we. Gelukkig zitten we niet rondom de eisprong, want anders was er niets van terecht gekomen. Gisteren kreeg ik post van mijn zorgverzekeraar dat ze een rekening hadden ontvangen van de tandarts. Ik moest 187 euro betalen. Ik dacht nog, dat is mooi. Die tandarts had het over ruim 900 euro gehad en dacht dus, dat het misschien was meegevallen. Maar toen ik gisteren iets anders zocht tussen 'oude' post, zag ik daar een andere (nog dichte) envelop van de Menzis bij zitten. En ja, hoor. Daar zat dus de andere 'helft' van de tandartsrekening in. Die was van de eerste behandelingen en 561 euro. Nou, en ik had er al een van 200 euro betaald voor die tijd, dus dan komt het toch op het bedrag dat ze begroot had.
@waxientje dus toch op rood, maar nu wel duidelijkheid en 2012 wordt een roze jaar!!!(voor wie dat wil)
Pfff Sneeuwmees; da's een tegenvaller dan hè? En je man nu ook ziek? Och arme, nou beterschap maar! Hoop dat het daarna even gedaan is met de ziekenboeg bij jullie hoor! @Waxientje: fijn dat je je vandaag alweer wat rustiger voelt en er wat positiever naar kunt kijken. Zo gaat dat bij mij ook hoor, de eerste dag als het echt doorbreekt. Ik herken trouwens wel dat emotionele wat je beschrijft en dat dingen je uit evenwicht kunnen brengen. Dat heb ik ook snel. Nou, lekker maar weer vooruitkijken en we gaan er met zijn allen voor om op roze te gaan dit jaar! Succes met het lakken! (bah wat een stinklucht!) @Lyanna: geen dank! Hoop ook dat je bloeddruk weer wat gaat dalen en het is inderdaad geen wonder na de tijd die jij hebt gehad dat hij wat is gestegen! Rustig aan dan komt het vast goed meid. Heb je er al zicht op wanneer je IUI zal plaatsvinden? Hier aan het werk, maar het wil niet echt. Heb wel een deadline dus ik hou het even kort. Morgen ook nog een deadline, geen idee hoe dat zo ineens! Alsof er dan iemand werkt daar. Mijn temp is al een paar dagen 37.1 nu maar ik heb wel steeds met vlagen al behoorlijke menstruatiekrampen dus ik durf echt niet te hopen. Het enige wat me echt opvalt is dat mijn borsten erg zacht zijn en niet heel erg pijn doen terwijl dat normaal voor mijn NOD echt het tegenovergestelde is. Maar even afwachten de komende dagen (valt niet mee!) Nou meiden, tot later maar, ga even gauw mijn werk afmaken! Fijne dag allemaal!