Hallo dames, @Waxientje: Nu dan toch het rood. Wel op je NOD, wel lekker als je een regelmatige cyclus hebt. En ik heb ook dat ik op de dag dat je de teleurstelling krijgt als rood of (2e) negatieve test, dat ik het dan even niet zie zitten. En zoals de meesten lees ik, heb ik dan ook meestal al op dag 2 soms dag 3 weer dat ik met mijn hoofd en gevoel bij de volgende cyclus zit. Gelukkig heb jij dat zelf dus ook. Nou knuffel en in 2012 weer verder. @Xon: Nou dat kan ik me voorstellen dat zo'n berichtje nogal koud en vreemd overkomt . Waarschijnlijk hoor je nog wel van hem hoor. Kan me niet voorstellen dat hij alleen zo reageert na hoe het contact al die tijd geweest is. Misschien gister alleen even snel geantwoord omdat hij nog uitgebreid afscheid wil nemen ofzo. Hmm... Nou ik hoop dat je morgen te horen krijgt dat je inderdaad maandag al IUI kan doen. O wat hoop ik dat het meteen raak is. Ik heb ook het gevoel dat 't zo zal zijn. En IUI én andere donor. Het moet raak zijn. @Ricmar: Wat een schatje en wat een kijkers inderdaad. Mooi hoor. Hij wordt echt al 'groot'. @Almika ik zie geen foto. Of moet ik in je album kijken? @Lyanna: Rustig aan meid. Het is ook nogal roerig geweest allemaal. En hoop dat de aankomende IUI de laatste hoeft te zijn en het eindelijk raak is. @Jeetje hoort je temp trapgewijs omhoog te gaan? Niet bekend met tempen dus. Het zou nu nog te vroeg zijn om conclusies te trekken begrijp ik maar ik hoop dat het over een paar dagen nog steeds zo mooi eruit ziet. Hier helaas vrees en onzekerheid. Ik was vergeten dat ik ovutesten moest bestellen (hoe kan dat??). Ik zou op dag 10 moeten beginnen met de ovutesten. En leek mijn oude cyclus terug te hebben. Daarbij heb ik op dag 15 of 16 mijn eisprong. Nouja de tests kwamen binnen en ben op dag 11 begonnen. Streep bijna zo donker als de controlestreep Dag 12 minder en nu dag 13 Omowit. Najaa zeg. Dan zou ik mijn eisprong weer vroeger hebben dan ik ooit gehad heb. Op de laatste maand na dus. En dus denk ik dat mijn cyclus zodanig veranderd is dat ik mijn eisprong 4 dagen eerder heb. Op dag 11 dus al. Laat ik het kort houden; ik zit met lading op de wachtbank . Maar ook met de vrees/wetenschap dat ik waarschijnlijk weer te laat was.:x Nouja dames, volgend jaar zoals gepland het NOD bankje oppimpen i.v.m. functieloos zijn )
Maureen, ik doe zeker rustig aan. Ik ben zo blij met jullie, met weinig woorden begrijpen we elkaar. Zijn we er eventjes weinig of niet, maakt niet uit, we zijn in een korte periode toch wel een heel hecht clubje geworden die lief en leed met elkaar kunnen delen. Wat vervelend dat je vergeten ws om ovulatietesten te bestellen. Wat is je kortste cycluslengte als ik vragen mag? Normaal begon ik met een de kortste cyclus van 21 dagen op dag 8, maar nu met vorige keer al positieve test op dag 9 ben ik vandaag begonnen met testen. Wel fijn dat je met lading weer op de wachtbank hebt plaats genomen en ik ga heel hard duimen dat het toch nog op tijd was. En we gaan met ons allen hard aan de slag om dat troosteloze bankje een mooi kleurtje te geven
@Lyanna: Ben het helemaal met je eens en zeg het van tijd tot tijd: ook ik ben zo blij met dit clubje. Kan jullie niet meer wegdenken. Mijn kortste cycluslengte is 26 dagen. Dat is het zeker anderhalf jaar steevast geweest. Na de vmk een keer 35 en een keer 30 maar dat was te verwachten dat het allemaal van slag zou zijn. De laatste cyclus was weer vertrouwd 26 dagen. Wel die vroege eisprong dus toen. Maar ik dacht dat dit kwam omdat het weer allemaal recht getrokken werd en ik dus weer mijn oude cyclus terug had. Normaal kon ik daar rustig op dag 10 of 11 beginnen met testen want eisprong op dag 15 of 16. Volgens mij geven ze dat bij de bijsluiter ook aan. Nu ben ik dus i.p.v. dag 10 op dag 11 begonnen. Denkende dat ik nog gewoon goed zat. Overigens kwam ik er later achter dat ik toch nog wel 2 andere ovusticks had. Bij mijn oude positieve zwangerschapstesten . Maar dat was dus op dag 11 toen de andere ook binnen kwamen. Dank je voor 't duimen. En ja een mooi fris kleurtje. Met de lente in 't vooruitzicht (daarvoor zijn we namelijk al lang en breed zwanger ).
Dames voor jullie een roze wachtbank, en voor oud en nieuw roze vuurwerk Ik wens jullie alvast een goede jaarwisseling, en dat 2012 maar een jaar mag worden waarin jullie wensen worden vervuld.
Goedemiddag iedereen. Wat is er alweer veel gekletst. Lijkt wel of iedereen vrij is en niets beters te doen heeft. Haha, ik log een dag niet in en ben paginas achter! Gisteren een heerlijk dagje gehad. Miss Saigon was super al moest ik eerst wel even in het verhaal komen. Ook nog even wezen eten bij mijn broer (woont in Utrecht dus was mooi bij Beatrix theater in de buurt.) Handig om dat soort dingen dan te combineren want zo vaak rij ik niet helemaal die kant op. Toch een tripje van een uurtje of twee. Gisteravond dus ook weer erg laat thuis en geen puf meer om hier nog langs te gaan. @Jeetje bedankt dat je me naar onderen hebt gezet op de nod lijst. Omdat ik deze ronde noodgedwongen moet overslaan heb ik er niet meer aan gedacht om me überhaupt van de lijst te halen. Denk toch dat ik straks maar eens even een gok ga wagen op een nieuwe NOD datum. Is toch prettig om toe te leven naar de volgende ronde. Bovendien moet ik nog gokken op de bevallingsdatum van Impie zag ik, dus ik moet toch even weer op zoek naar een andere browser want met chrome (die ik normaal gebruik) lukken die kleuren allemaal niet:x. Zal dus straks wel even kijken. Ik verwacht nu trouwens wel dat jij en mees de eersten zijn die in het nieuwe jaar op roze gaan. Direct de eerste week roze nieuws lijkt me een geweldige start van het nieuwe jaar! @Waxientje jammer dat ook jij (onze laatste hoop) toch op rood gegaan bent. Maar in januari zitten we er gewoon bij (nou ja ik dan in februari). @Jes jij vandaag een emotionele dag. Sterkte meid. En nog heel even en dan met verlof. Heerlijk lijkt me dat. @Justme fijn dat alles met de kraamzorg nu geregeld en voor elkaar is. Lijkt me toch ook weer een soort van mijlpaal op je to do lijst voor tijdens de zwangerschap. @Mees sterkte als verpleegster in de ziekenboeg. Hopelijk is iedereen morgen toch fit genoeg om oud en nieuw te vieren. Wat doen jullie met je zoontje. Maak je die wakker of laat je hem gewoon lekker door slapen (als dat lukt)? @Ricmar wat een heerlijk knulletje hebben jullie toch en wat gaat dat hard als ze zo klein zijn! Wat kan hij al wijs de wereld in kijken. Echt schattig! Enne die wachtbank van jou houden we erin. Al zit ie misschien iets tè comfortabel. Het is juist niet de bedoeling dat we er te lang op blijven plakken @Xon succes morgen in het AMC. Gewoon iets eerder weg gaan zodat je voor je gevoel tijd genoeg hebt om rustig te zoeken naar de goede ingang. Als ik te vroeg ben blijf ik vaak nog even in de auto zitten, angry birds spelen ofzo. Voor mijn gemoedsrust is het ook altijd beter maar ruim op tijd te zijn. (Ook al weet ik de weg.) Ik heb zo de pest aan te laat komen dat ik me dan altijd vreselijk zit op te vreten in de auto en er helemaal naar van wordt als ik de tijd voorbij zie kruipen. Mij helpt het dus zeker om met zoiets echt op tijd te vertrekken en dan ter plekke maar wat duimen draaien tot het wel tijd is. Dat je donor zo onhandig reageerde op je voorstel kan ook gewoon onzekerheid of onbekendheid met de situatie zijn. Wat zou hij verwacht hebben, als hij al iets van je verwacht heeft? Misschien was hij wel verbaasd over je aanbod. Bovendien vroeg je hem wat voor soort bon hij wilde en daar heeft hij per slot van rekening keurig op geantwoord . Hij had wel even wat hartelijks kunnen zeggen, dat ben ik met je eens, maar t blijft een kerel natuurlijk en in het verleden heb je al eens gezegd dat hij niet super communicatief is ingesteld. Ik vermoed dus dat hij het toch niet zo bod bedoeld heeft als het bij jou is overgekomen. (Daar zit ik dan het op te nemen voor een wild vreemde gozer , t moet niet gekker worden hihi) @Lyanna ik hoop inderdaad dat je eitje netjes wacht tot na 1 januari. Ik weet wat het is om vanwege sluiting van het zh over te moeten slaan. Hééééél frustrerend!!!!!! Succes bij je volgende poging. @Maureen wat maak je het spannend! Het zal toch niet dat je wéér je ei gemist hebt. Gelukkig toch nog met je donor af kunnen spreken en ik hoop zo dat je op tijd je ei hebt kunnen tackelen. Mocht het nu toch niet raak zijn dan op dag 7 of zo al gaan testen volgende keer. Tjee dit moet je niet te vaak doen hoor. Ik zit nu zo plaatsvervangend te balen
NOD-WACHTBANK 02-01 Sneeuwmees 40-ronde 7 na mk-2e kind 05-01 JeetjeB 35-ronde 6 na MK-1e kind 13-01 Maureen 39-ronde 1 na MK-1e kind .. -01 Xon (BAM) 38-ronde 18 (1e ronde IUI)-1e kind 21-01 Boudicca (BAM) 37-ronde 8 IUI-1e kind (deze ronde in de wacht :x) 27-01-2012 Waxientje38- ronde 2 na pauze - 2e kind .. -01 Lyanna 36-ronde 25 IUI4 - 2e kind 25-01 Hoop4242-ronde 3 na 2e MK-5e kind ZWANGER 13-01-12 Niala 37-ronde 5-3e kind-meid 01-02-12 Impie 36-veel-2e kind-verrassing 15-02-12 Jes4 38-veel-4e kind-verrassing 26-03-12 Justme36 -14-1e kind-? 18-04-12 Secondlife36-ronde 12-2e kind-? BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 35 E.mma, ? POOL Niala, uitgerekend 13 januari, meisje Ricmar: 31 december Lyanna: 07 januari Jeetje+Almika: 10 januari Jes 4: 12 januari Silysa: 14 januari Maureen: 14 januari Mees: 15 januari Xon: 16 januari Hoop42: 18 januari Boudicca: 20 januari Impie, uitgerekend 1 februari 2012verrassing JeetjeB: 1 februari jongetje Maureen: 2 februari jongen Boudicca: 3 februari, meisje Xon: 5 februari, jongen Mees: 7 februari, jongen Hoop42: 8 februari meisje UITSLAGEN POOL Ricmar: Uitgerekend: 15-11. Vince geboren op 28-10. Niemand had het goed Guap: Uitgerekend: 28-10. Noam geboren op 30-10. Niemand had het goed Bar: Uitgerekend: 7-11. Ber Valentijn geboren op 1-11. Niemand had het goed Almika: Uitgerekend: 13-11. Xaavi geboren op 18-11. Mees & Guap hadden het goed! Salcia: Uitgerekend: 23-11. Noé Jannique Roos geboren op 10-11. Niemand had het goed Sayen: Uitgerekend: 13-12. Emma geboren op 19-12. Niemand had het goed. Heb mijn NOD maar zo'n beetje gegokt op basis van mijn laatste niet door hormonen gestuurde cyclus. Ben benieuwd.....
Oooo heee Maureen! Het zal toch niet dat je te laat was? Heb je nog wel inseminatie gedaan op de dag van je knaltest of een dag erna (misschien heb ik niet goed gelezen). Ik hoop dat je toch nog op tijd bent. Ricmar wat een mooi roze bank is dat, daar wil ik wel op zitten(alhoewel ik hem niet echt in mijn huis hoef )! Die ziet er aanlokkelijk uit. Ach, en dat roze is ook leuk voor de komende lente. Ik kan niet wachten tot wij met zijn allen in het zonnetje zwanger zitten te zijn op die roze bank. We passen er makkelijk allemaal op! Lyanna, zou toch best grappig zijn geweest als we hetzelfde ziekenhuis hadden en dat we elkaar daar tegen zouden komen. Boud, ik ben ook liever een half uur te vroeg dan te laat. Ik heb daar ook een enorme hekel aan. Dat voelt gewoon zo niet goed. Dat ging er ook die eerste keer AMC mis, ik had nooit verwacht in de file te moeten staan voor een parkeerplek! Dat is me die drie keer erna ook helemaal niet meer gebeurt, geen idee wat er die eerste keer gaande was. Ik wil die keer ook het liefst vergeten. Maar ik moet er morgen dus al vroeg zijn, dus ik moet morgen gewoon heel vroeg op. Maar ik ga idd een uur van tevoren weg terwijl het een half uur rijden is (en waarschijnlijk op zaterdagochtend nog minder). Als ik te vroeg ben, zet ik lekker keihard de radio aan, hahaha en pak ik idd even mijn telefoon en ga zitten wordfeuden. Lyanna ik zal je idd even pbtje sturen voor mijn nickname. Goed ik ga zo lekker sushi eten met mijn schoonzus. Heb nu al trek want heb vandaag expres maar twee broodjes gegeten over de hele dag, dan kan ik zo lekker genieten.
NOD-WACHTBANK 02-01 Sneeuwmees 40-ronde 7 na mk-2e kind 05-01 JeetjeB 35-ronde 6 na MK-1e kind 13-01 Maureen 39-ronde 1 na MK-1e kind .. -01 Xon (BAM) 38-ronde 18 (1e ronde IUI)-1e kind 21-01 Boudicca (BAM) 37-ronde 8 IUI-1e kind (deze ronde in de wacht :x) 27-01-2012 Waxientje38- ronde 2 na pauze - 2e kind .. -01 Lyanna 36-ronde 25 IUI4 - 2e kind 25-01 Hoop4242-ronde 3 na 2e MK-5e kind ZWANGER 13-01-12 Niala 37-ronde 5-3e kind-meid 01-02-12 Impie 36-veel-2e kind-verrassing 15-02-12 Jes4 3/FONT]veel-4e kind-verrassing 26-03-12 Justme36 -14-1e kind-? 18-04-12 Secondlife36-ronde 12-2e kind-? BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 35 E.mma, ? POOL Niala, uitgerekend 13 januari, meisje Ricmar: 31 december Lyanna: 07 januari Jeetje+Almika: 10 januari Jes 4: 12 januari Silysa: 14 januari Maureen: 14 januari Mees: 15 januari Xon: 16 januari Hoop42: 18 januari Boudicca: 20 januari Impie, uitgerekend 1 februari 2012verrassing JeetjeB: 1 februari jongetje Maureen: 2 februari jongen Boudicca: 3 februari, meisje Xon: 5 februari, jongen Mees: 7 februari, jongen Hoop42: 8 februari meisje Ricmar94: 26 januari Jongen UITSLAGEN POOL Ricmar: Uitgerekend: 15-11. Vince geboren op 28-10. Niemand had het goed Guap: Uitgerekend: 28-10. Noam geboren op 30-10. Niemand had het goed Bar: Uitgerekend: 7-11. Ber Valentijn geboren op 1-11. Niemand had het goed Almika: Uitgerekend: 13-11. Xaavi geboren op 18-11. Mees & Guap hadden het goed! Salcia: Uitgerekend: 23-11. Noé Jannique Roos geboren op 10-11. Niemand had het goed Sayen: Uitgerekend: 13-12. Emma geboren op 19-12. Niemand had het goed. Ik hoop dat het goed gegaan is....
@Ricmar: die roze bank ziet er veel comfortabeler uit dan onze NOD-bank. Dus het wordt tijd dat we daarop gaan plaatsnemen. En ruimte genoeg, dus de hele NOD-bank moet er op passen. @Xon: morgen een spannend dagje. Ik ben daar ook zo slecht in. Waarom neem je je moeder niet mee (2 weten en zien meer dan 1) en ga je na het bezoekje lekker nog even met haar de stad in! Ik hoop dat de knappe gyn er morgen weer is. En ik denk dat je donor zich misschien wat ongemakkelijk voelt dat jij hem nog wat wilde geven. Kan me voorstellen dat hij het contact graag met een ander resultaat had willen afsluiten. Misschien een idee om een keer met hem uit eten te gaan (of hem bij je thuis uit te nodigen voor het eten) en hem dan die bon te overhandigen. Dan kun je allebei nog kwijt wat je kwijt wil aan elkaar en kun je het goed afsluiten. @Waxientje: hopelijk schiet het kamertje al aardig op. Grappige tekst met al die tekens. Heb het idd ook wel eens gehad, even opnieuw opstarten was toen de oplossing (doe ik overigens met alles wat niet werkt). En ik heb (zo bleek) een erg tandvleesprobleem gehad. Daar kwamen ze achter bij een gewone controle. Waarschijnlijk heeft mijn laatste zwangerschap net dat zetje gegeven om die ontsteking te laten ontvlammen. In ieder geval moest dat helemaal tand per tand gereinigd worden onder het tandvlees en moest ik daarover heen nog een antibiotica-kuur nemen. Ik heb 3 behandelingen van een uur gehad en dan dus nog een week die dubbele antibiotica-kuur. Niet prettig, financieel niet en ook omdat we daardoor een maand moesten overslaan met zwanger proberen te raken. Achteraf bleek wel dat met dit tandvleesprobleem (met dank aan Ricmar) dat de kans op een zwangerschap aanzienlijk kleiner waren, dus al met al toch verstandig om het te laten behandelen. Nu ben ik er dus vanaf. Tandvlees is weer mooi zoals het hoort en de bacteriën in mijn lijf en tandvlees zijn gedood! @Jeetje: hopelijk heeft de mooie temp een goede reden! Nog 6 dagen zag ik, dus volgende week weten we meer. @Jes: jij ook veel sterkte vandaag. Het zal een moeilijke dag zijn. Was dit nu ook je laatste dag werken, of moet je er nog 1. @Maureen: dat ga je toch niet menen, hè! Gelukkig zit de lading er weer in. Eitjes springen wel vaker later, dus het hoeft nog niet te laat te zijn. Maar de volgende maand gaan we je gewoon spammen dat je op tijd gaat testen, hoor!! @Boudicca: zo te zien had je om leuke redenen even geen tijd voor ons. Ik ben zelf nog nooit naar een musical geweest maar het schijnt dat als je er eens geweest bent, je er min of meer aan verslaafd raakt. Hier nu alleen op de bank. Mijn man ligt ziek boven en mijn zoontje slaapt nog (en ga ik zo maar eens wakker maken). We zijn vanmorgen wel naar zijn werk gegaan. Hij had een kort ritje en mijn zoontje en ik zijn meegeweest. Wel leuk om zo een idee te hebben hoe dat nu in zijn werk gaat en vooral dat rijden over iets te smalle landweggetjes en het inparkeren met zo'n tankwagen op een oprit van een boerderij. Meer dan respect (dat doe ik met een personenauto nog niet na). Halverwege ben ik met mijn zoontje uitgestapt en naar huis gegaan. Mijn man is verder gegaan, maar voelde zich met het uur zieker worden. Hij zou morgen ook moeten werken, maar toen de vrouw van zijn baas hoorde dat hij zo beroerd was (en ze zelf ook zag dat hij bijna groen en geel zag vanmorgen) heeft ze gelijk vervanging geregeld voor morgen, zodat hij iets langer kon aansterken. Nu maar proberen om zelf niet ziek te worden, want ik moet maandag weer werken (bleeghhhh). Volgende week ook mijn NOD. Heb geen flauw idee welke kant het op gaat. Voel eigenlijk niets, maar ook van alles. Voor mijn gevoel was het wel een 'goede' maand, maar dat kan ook zijn dat ik het zo graag wil na een maand overslaan. En ben wel eens vaker voor de gek gehouden door mijn lijf. Ik ga dus maar uit van het ergste, dan valt het altijd mee.
Maureen, ik denk dat het misschien handig is om een paar cycli dan op dag 9 voor de zekerheid te beginnen. Je moet natuurlijk al heel wat regelen en als je dan ook nog een vroeg ei hebt dan maar 2 testje per cycli extraq er tegenaan gooien totdat het weer wat stabieler is. Wel vervelend als je er dan op dag 11 nog achter komt dat je nog wel 2 ovulatietesten in huis hebt. Ricmar, wat een mooi roze bankje en vuurwerk. Dit moet gewoon geluk brengen!!! Boudicca, hier zaten we vandaag op de praatstoel. Wat leuk dat je naar Miss Saigon bent geweest lijkt mij ook nog wel eens leuk, maar man houdt er niet van en alleen ga ik niet. Ik kan mne ook wel voorstellen dat je na zo'n tijd onderweg te zijn geweest geen puf meer hebt om hier nog even langs te wippen. Ik wil je bij deze toch even een dikke knuffel geven omdat jij deze cyclus noodgedwongen met IUI moet overslaan. Denk dat mijn eitje wel later komt, vandaag een licht streepje te zien op de ovulatietest, en benieuwd wat die morgen aangeeft. Als ie dan ook negatief is heb ik pas na zondag IUI en mocht ik wel pregnyl moeten spuiten heb ik het in ieder geval al in huis. Xon, zou echt wel grappig zijn in hetzelfde ziekenhuis.En als ik nog thuis ben (moet 9.30) rijden, hou ik je virtueel wel even gezelschap met wordfeud en we zouden zellfs kunnen chatten als we willen. Ik kan niet in zkh wordfeud doen, ik heb geen internet op de telefoon. Ik doe het thuis en morgenavond bij mijn moeder via wifi op mijn tablet. Mees, wat leuk dat jij en je zoontje mee zijn geweest met je man. En toch wel fijn dat ze voor morgen vervanging hebben geregeld voor je man. Het houdt natuurlijk een keertje op en ze hebben nu ook wel gezien dat hij zich niet zomaaqr in het weekend ziek meld en een ander ermee op wil zadelen. Ik hoop dat jou het ziek zijn bespaart blijft en ik ga heel hard duimen dat je ee roze test in handen hebt over een paar dagen. Zou iemand mij trouwens nog even op het poollijstje willen zetten op 2 februari bij Impie? Hoe zou het trouwens met haar gaan?
NOD-WACHTBANK 02-01 Sneeuwmees 40-ronde 7 na mk-2e kind 05-01 JeetjeB 35-ronde 6 na MK-1e kind 13-01 Maureen 39-ronde 1 na MK-1e kind .. -01 Xon (BAM) 38-ronde 18 (1e ronde IUI)-1e kind 21-01 Boudicca (BAM) 37-ronde 8 IUI-1e kind (deze ronde in de wacht :x) 25-01 Hoop4242-ronde 3 na 2e MK-5e kind 27-01-2012 Waxientje38- ronde 2 na pauze - 2e kind .. -01 Lyanna 36-ronde 25 IUI4 - 2e kind ZWANGER 13-01-12 Niala 37-ronde 5-3e kind-meid 01-02-12 Impie 36-veel-2e kind-verrassing 15-02-12 Jes4 3/FONT]veel-4e kind-verrassing 26-03-12 Justme36 -14-1e kind-? 18-04-12 Secondlife36-ronde 12-2e kind-? BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 35 E.mma, ? POOL Niala, uitgerekend 13 januari, meisje Ricmar: 31 december Lyanna: 07 januari Jeetje+Almika: 10 januari Jes 4: 12 januari Silysa: 14 januari Maureen: 14 januari Mees: 15 januari Xon: 16 januari Hoop42: 18 januari Boudicca: 20 januari Impie, uitgerekend 1 februari 2012verrassing JeetjeB: 1 februari jongetje Maureen: 2 februari jongen Lyanna: 2 februari Boudicca: 3 februari, meisje Xon: 5 februari, jongen Mees: 7 februari, jongen Hoop42: 8 februari meisje Ricmar94: 26 januari Jongen UITSLAGEN POOL Ricmar: Uitgerekend: 15-11. Vince geboren op 28-10. Niemand had het goed Guap: Uitgerekend: 28-10. Noam geboren op 30-10. Niemand had het goed Bar: Uitgerekend: 7-11. Ber Valentijn geboren op 1-11. Niemand had het goed Almika: Uitgerekend: 13-11. Xaavi geboren op 18-11. Mees & Guap hadden het goed! Salcia: Uitgerekend: 23-11. Noé Jannique Roos geboren op 10-11. Niemand had het goed Sayen: Uitgerekend: 13-12. Emma geboren op 19-12. Niemand had het goed.
Mees en Lyanna Miss Saigon was inderdaad erg mooi. Ik ben ongeveer 12 jaar geleden voor het eerst van mijn leven naar een musical geweest in Londen. Ik was daar samen met een vriendin om te vieren dat we 20 jaar vriendinnen waren. Zij wilde heel graag naar een musical en hoewel het mij niet echt wat leek ben ik voor haar mee gegaan. Sindsdien ben ik verkocht! Ik dacht altijd dat musicals gewoon een soort eigentijdse operas waren. (Hier nam mijn moeder ons vroeger wel mee naar toe in het kader van culturele opvoeding.) Nou een musical is toch net even anders heb ik toen geleerd. Sindsdien heb ik er al een heel aantal gezien maar ik ben wel selectief in welke ik wil zien. Het kost een hoop geld en zoveel mensen die het leuk vinden ken ik helaas niet. De bewuste vriendin heeft in de afgelopen 12 jaar 3 prachtige kinderen gekregen en nu haar prioriteiten (begrijpelijk) ergens anders liggen. Af en toe krijg ik mijn moeder of zus zo gek maar de relatie met mijn zus is de afgelopen jaren nogal veranderd en ik vind het gewoon niet zo leuk meer om met haar op stap te gaan. Helaas ga ik dus veel te weinig naar mijn zin naar dit soort dingen, want net als veel mensen, denk ik, ga ik toch niet alleen naar zoiets.
@Lyanna: je staat erop bij Impie. Je mag zelfs nog een gok doen naar het geslacht, want zij weten nog niet wat het wordt. Mijn man ligt nu (weer) op bed. Is even beneden geweest, alles doet zeer en voelt zich nog hondsberoerd. Mijn man en ik vonden het eerst wat voorbarig dat de vrouw van zijn baas al gelijk om vervanging hadden gevraagd voor morgen, terwijl hij alleen maar had gezegd dat hij een slechte nacht had gehad ivm buikgriep. We gingen er eigenlijk vanuit dat hij het ergste had gehad en dat het alleen maar beter kon gaan. Maar niets is minder waar, lijkt het. Hij gloeit als een kachel en had 38,8 koorts. Dus maar goed, achteraf, dat er vervanging is geregeld voor morgen, want ik zie hem geen 12-14 uur achter het stuur zitten. Vraag me nu wel af hoe morgen oudjaar zal gaan. Vorig jaar zat ik alleen omdat hij toen net nachtdienst had. Dus toen zijn we bellend het jaar uitgegaan. Dit jaar waren we dan ook blij dat hij niet hoefde te werken. Maar als het net zo gaat als nu, dan zit ik beneden en hij ligt hij boven op bed. Had ook allerlei hapjes, oliebollen e.d. willen halen om het gezellig te maken, maar als hij niet lekker is, zie ik hem morgen geen vette oliebol nemen (en voor mezelf haal ik het allemaal niet in huis). Terwijl ik wel vind dat het er een beetje bijhoort. Nou ja, we zien wel hoe het loopt. Vaak doet een goede nacht doorslapen ook al wonderen. Ga zo mijn zoontje eens naar bed helpen. Hij heeft een megabende gemaakt, het lijkt wel een explosie hier in huis. Hij is helemaal gek van auto's en kent alle merken van auto's. Hij heeft pas geleden een rode audi gekregen en dat is een van zijn favorieten. Nu vraagt hij de hele avond naar net die ene rode audi, die ik dus nergens kan vinden. Hij heeft dus zelf al alle kratten met speelgoed leeggehaald en ik heb het hele huis al op de knieën doorgezocht met een zaklamp. Dus zo voor de tweede keer vandaag weer orde in de chaos proberen te scheppen.
@Boudicca: ik denk dat de reden dat ik nooit naar een musical ga, ook is, dat ik er een hele verkeerde voorstelling van heb en dat ik altijd hoor dat die kaartjes zo ontzettend duur zijn. Misschien moet ik ook maar een keer gewoon gaan en me (positief) laten verrassen. Jammer dat de vriendschap met je vriendin wat veranderd is, helaas herkenbaar. De meeste vriendinnen die ik heb, hebben allemaal drukke banen en kinderen, dus echt afspreken zit er niet in. Zo heb ik een heel goede vriendin die net zo oud is als ik en een half jaar na mij een zoontje heeft gekregen. Dus hartstikke leuk zou je zeggen dat je dan af en toe afspreekt. Maar zij is net thuis op de dagen dat ik werk, dus dat schiet niet op. Dan houd je de weekenden over, maar blijkbaar houden ze die liever voor zichzelf of om andere dingen te doen. Ik heb meerdere pogingen gedaan iets af te spreken, maar heb de hoop nu maar opgegeven (en de bal bij haar gelaten). Ik verwacht niets meer en hoor wel als ze een keer tijd of zin heeft. Zou die website van Xon niets kunnen zijn? Misschien zijn er wel meer musical-liefhebbers die het ook niet leuk vinden om alleen te gaan.
@mees, een musical is heel leuk hoor! ga zelf niet zo vaak, heel af en toe. soms zijn er acties, dan is het goed te doen. @boudicca, fijn dat het leuk was. en alleen gaan zou ik ook niet snel doen, de meeste niet denk ik. fijn dat je af en toe iemand mee krijgt om er van te genieten morgen al weer oudjaarsdag zeg...... wat gaat het snel zeg! morgen wat lekkere dingen in huis halen, ook een paar oliebollen denk ik. lekker eten maken en fijn voor de buis of radio (top2000 duurt nog tot middernacht.....)
Mees ik heb gelukkig nog steeds een heel goed contact met die vriendin hoor. Alleen doordat ze kinderen heeft gaat ze toch minder makkelijk een halve dag (want dat is zoiets toch al snel) op stap. We zien elkaar echter nog heel regelmatig en zijn erg goed op de hoogte van elkaars wel en wee. Je moet alleen een omschakeling maken en accepteren dat haar kinderen gewoon op plek nummer een komen en er minder tijd over blijft voor uren lange klets sessies zoals vroeger. Meestal is er wel een van de drie in de buurt en dan heb je toch andere gesprekken, maar als het er op aan komt staat ze nog steeds voor me klaar en andersom staat mijn deur ook altijd gewoon voor haar en haar kids (en man) open. Die kinderen hebben bij mij dan ook al menig dag doorgebracht en zagen me in hun peuter en kleuter leeftijd een beetje als surrogaat moeder. Vond ik altijd wel leuk. Nu zijn ze wat ouder en merk je toch dat bij die beginnende pubers langzaam de knop wat omgaat. Wel interessant om dat allemaal van dichtbij mee te maken hoor.
Goedemorgen allemaal! Jullie zijn waarschijnlijk allemaal druk met de champagne en oliebollen aan het inslaan. Ik stort me zo ook in de chaos van de supermarkt. Ook moet ik nog even achter vuurwerk aan. Ja, ik de held op sokken en bang voor iedere knal. Mijn man had vuurwerk besteld en dat heb ik gisteren opgehaald, maar toen ik thuiskwam bleek er een bepaald soort (vraag me niet wat) er niet bij te zitten. Nu moet ik dus weer terug. Vind dat altijd wat vervelend, want (ondanks dat het misschien vergeten is) voelt het altijd als een beetje ongemakkelijk om daar mee terug te komen. Bovendien zal het nu wel megadruk zijn en ik was zo blij dat ik dat gisteren al van mijn lijstje kon schrappen. Helaas niet. Ga me zo maar eens aankleden en een begin maken. Ik kom ongetwijfeld jullie vandaag nog meerdere malen spammen. Toch wil ik jullie alvast heel erg bedanken voor een jaar vol gezelligheid, steun en vriendschap (ook al is het op afstand). Ik hoop dat we het nieuwe jaar elkaar wederom zoveel mogen steunen (al hoop ik dat het elkaar steunen tijdens al onze zwangeschappen mag zijn). Heeeeeel erg bedankt allemaal!
Wat lief, sneeuwmees! Ik ben ook ontzettend blij met dit clubje mensen. Op sommige momenten heb ik echt meer aan jullie dan aan wie dan ook! Ik hoop ook dat we zo doorgaan in 2012! En hopelijk weer een keer een real live meeting (ik kom waarschijnlijk ergens in februari weer naar NL, dus....) Nou, ik ben nog nergens aan toegekomen helaas. Moet eerst aan het werk. Pfff kan me er bijna niet toe zetten! Als ik jullie niet meer spreek, een heeeeel gezellige avond en tot in 2012!