O, ja trouwens, dat over 5 dagen testen is een beetje gek, klopt niet helemaal denk ik omdat mijn eisprong zo vroeg was. Zit nu al op 10 DPO namelijk. Maar omdat mijn cyclus gemiddeld wel 29 dagen duurt of 30 heb ik dat zo ingesteld. Nou, knal ze vanavond (en voorzichtig hè!)
Zat me trouwens ineens af te vragen hoe het met Niala zou zijn. Zou ze al bevallen zijn?? Dacht dat ze in ieder geval de 31e werd ingeleid mocht ze dan nog niet bevallen zijn. Ricmar zou het zelfs goed kunnen hebben dan! Nou ja we horen het vanzelf wel natuurlijk!
Voor Niala hoop ik niet dat ze vandaag moet bevallen, ik weet helaas zelf hoe het si om met een feestdag jarig te zijn... niet leuk en zeker niet als kind, maar zou wel leuk zijn als ik het goed had. Wordt tijd voor buddy's hier....
Ik krijg net bericht dat mijn broer vader is geworden.Ik weet nog niet of het gisterenavond/vannacht of vanmorgen geboren is.Het is hun tweede kindje.Een meisje: sofie. Ik ben blij voor hun,maar doet me toch wel beetje pijn. Mijn schoonzus heeft nooit gevraagd naar mij,hoe het met me is na de miskramen,terwijl ik altijd naar haar vroeg.Ze vroeg me enkel of ik niet bang was voor een mongooltje Maar ben blij dat alles goed gegaan is met de bevalling.
Krijg net een smsje van Lyanna:,,Net FM gehad follikel 21 bij 23 mm.Moet dus eigenlijk morgen IUI,maar is gesloten.Vanavond Pregnyl en maandag 10.30 uur IUI Ook moet ik gelijk maandag overstappen op andere medicatie voor de bloeddruk.Groetjes,Lyanna.,, Jammer dat het ziekenhuis morgen gesloten is,maar toch fijn dat de gyn het maandag toch proberen wil.Hij wil geen kans voorbij laten gaan.Zal een mooi begin van het nieuwe jaar zijn!
@hoop, gefeliciteerd met je nichtje. en de duimen draaien voor lyanna alle dames een fijne jaarwisseling!! vandaag ga ik lekker relaxen, slechte nacht gehad..... harde buiken, warm en de kleine was erg actief. zo maar eens douchen en dan de winkel opzoeken.
Goedemiddag meiden Hoop ik kan me voorstellen dat het een wat dubbel gevoel is. Maar toch gefeliciteerd. Mijn zus kan ook zo bod en onhandig doen maar mijn neefje is een engel en ik zou hem niet willen missen. Ik ga zo naar mijn ouders toe om daar oud en nieuw te vieren en blijf daar slapen want dan kan ik rustig aan de champagne . (Neem wel de laptop mee maar denk niet dat ik aan zp-en toe kom) Mijn zus en zwager komen ook. Vind ik iets minder. Wat ik dan wel weer heerlijk vind is dat mijn neefje van bijna 3 dus ook komt. Die ouders neem ik dan wel op de koop toe . Fijn dat Lyanna maandag IUI kan krijgen. Een goed begin van het nieuwe jaar! Ik wil jullie allemaal een spetterend uiteinde wensen maar vooral heel veel goeds in het nieuwe jaar 2012. Ik hoop dat 2012 voor ieder van ons een vruchtbaar jaar mag worden. Voor die meiden die het geluk al hebben om zwanger te zijn of de kleine al in de wieg hebben liggen, hoop ik op veel gezondheid en geluk met jullie gezinnetje Tot aan de andere kant van oud en nieuw in een nieuw jaar met nieuwe kansen en mogelijkheden!
@Boudicca: Dank je wel! En geniet lekker van je neefje meid!!!! En jij ook een hele fijne jaarswisseling en voor jou ook een heeeeeeeel vruchtbaar 2012!!!Knufff
@Just: dank je wel! Doe lekker rustig aan meid en jij ook een fijne jaarswisseling en een gezond babytje in 2012!!
Nou dames, ik had een follikel van 16 mm, niet zo groot als die van Lyanna dus. Ik moet vanavond nog puregon spuiten en morgenavond pregnyl. Mijn eerste IUI heb ik dan dinsdagochtend!! Spannend hoor! Hopenlijk is Lyanna nog op tijd. Hoop, evengoed gefeliciteerd, maar ik snap dat het gevoelsmatig even moeilijk is. Sofie, wel een mooie naam. Oh Mees, nog steeds zieke man? En dan moet je gewoon voor de 2e keer naar zo een vreselijk vuurwerkwalhallawinkel, bleghhhh. Ik haat vuurwerk, of eigenlijk ben ik er gewoon heel bang voor. Vroeger al en nu nog steeds. Jeetje 10dpo, dat wordt nu toch best spannend. Meid ik hoop dat het nieuwe jaar voor jou heel snel mooi begint. En hoe zou het idd met Niala zijn? Ik net heel snel met de fiets even nog wat boodschappen gedaan, brrrrr, tussen die rotknallen door. Sta ik bij de hema met mijn boodschappen, ga ik pinnen, helaas u kunt niet pinnen met deze pas grrrmmpff. Nog een keer geprobeerd, weer zelfde verhaal. Zo een stom zaterdaghulpje (hahaha was ik ook ooit bij de hema, dus ik mag het zeggen!)zei net iets te hard, sorry mevrouw maar dat is meestal als er te weinig saldo op uw rekening staat. Pffffffff, kon haar wel iets aandoen. Dus ik vertelde haar dat dat echt niet kon (en dacht daar nog bij dat er bij mij waarschijnlijk iets meer op stond dan haar rekening, maar hield me in ). In deze Hema zit ook een pin automaat, dus ik daar naartoe, helaas zelfde verhaal. Echt!!!! Gelukkig had ik nog ergens in mijn portemonnee een briefje van 20 zitten, dus ik kom bij haar wel terug met een triomfantelijk gezicht zo van, zie je wel de pinautomaat deed het wel (maar dacht dat hoeft zij niet te weten). Maar maakte me nu toch wel een beetje zorgen over een leeggehaalde rekening. Dus ik als een speer naar huis, pfffoeeiii gelukkig stond mijn geld er nog op. Ik bellen naar bank, blijkt dat ze mijn pas hebben geblokkeerd vannacht omdat ik deze week ergens heb gepind waar skimmers hebben gerommeld met een automaat. Uit voorzorg blokkeren ze dan al die passen. Hopenlijk eind deze week (of iets later vanwege de feestdage zei die meneer ) heb ik een nieuwe pas in de bus! Ik kon nog wel internetbankieren, maar ja dat betaalt zo lastig bij de supermarkt. Nou dat is toch ook wat! Vanavond geef ik een feestje hier bij mij thuis voor 9 man via de site, hoop dat het een beetje leuke mensen zijn (sommige ken ik al). We gaan oud en nieuw op zijn ouderwets doen, inclusief sjoelbak haha. En er neemt iemand een karaokeset mee, nou dat wordt een dolle boel. Aangezien er nog geen IUI binnen twee dagen hoeft plaats te vinden voor mij vanavond ook een goede borrel!! Op het nieuwe jaar. Lieve, lieve allemaal! Wat heb ik veel aan jullie gehad het afgelopen jaar, de dingen die ik hier kon en kan delen dat vind ik heel bijzonder. Sommige dingen weten zelfs mijn beste vriendinnen niet. En jullie voelen eigenlijk ook als vriendinnen, zp-vriendinnen! Ik hoop dat ik het komend jaar jullie nog vaak mag lastig vallen met mijn geklaag en gezeur en hopelijk ook met mooi nieuws! Diep in mijn hart zit maar 1 wens en dat is dat we het komend jaar allemaal zwanger zullen worden (voor wie dat willen en nog niet al zijn). Alle zwangeren en net-mama's ik wens jullie ook een heel mooi nieuw jaar met jullie kleintjes. En ik citeer de regel van Jes nog even (Jes, ik ga m ook lenen voor op fb): Dat de mooiste dag van 2011 maar de slechtste mag zijn in 2012! Jiehaaaaaa, wat een prachtzin! Fijne oud en nieuw allemaal!
@ Lyanna: ik duim voor je dat de iui nog op tijd is! @ Xon: wat fijn dat het voor jou gewoon goed door kan gaan! Ik duim voor jullie allebei, zou mooi zijn als het voor beide nu raak zou zijn! @ Sneeuwmees: ik zit de hele dag binnen en denk aan je als je door het knallen heenmoet. Zijn je zoontje en vriend/man intussen weer beter? @ Hoop: toch gefeliciteerd meid! Het lijkt mij best bijzonder om tante te worden, voor mij is het helaas niet weggelegd. Maar ik snap je dubbele gevoel. Probeer toch maar te genieten van je tante-zijn! @ Xon: tsja, herkenbaar dat verhaal van je pas, heeft manlief ook een keer gehad, die snapte er ook niks van. Knap vervelend!! Hoop gedoe waar je zelf niks aan kunt doen. Iedereen een heel fijne jaarwisseling! En alle goeds voor 2012 en vooral veel roze! Ik schat in dat ik de komende dagen niet veel op ZP kan zijn. Morgen nieuwjaarsdag en bezoekjes afleggen en daarna deze week druk aan de klus. Maar ik kom z.s.m. weer bijlezen hoor!
@Xon (en Jes): wat mooi gezegd! Ik hoop het ook van harte voor iedereen. Ja spannend hier. Ik kan zelf niet echt geloven dat ik al 10 DPO zit, dus ik probeer nog even rustig af te wachten. Wat een gedoe met die pas! Jij schrijft altijd zo beeldend, ik zag het helemaal voor me hahaha. Maar ja, wel lullig als je daar staat en je hebt geen idee waarom je pas het niet doet. Dat de bank dat niet laat weten dan! Fijne avond! Sjoelen, dat is lang geleden! Wij hadden thuis vroeger ook een sjoelbak namelijk. En fijn dat je nog even lekker een borrel kunt nemen en dan op naar een geslaagde eerste IUI! Wij blijven toch maar thuis. We gaan ook spelletjes doen en lekkere hapjes maken en zo. Zal vast wel gezellig zijn ook. @Hoop: toch gefeliciteerd met je nichtje hoor meid! Ik snap je dubbele gevoelens ook wel hoor. Ik hoop dat Lyanna nog op tijd zal zijn maandag. Wat een timing zeg! Echt pech, maar wie weet, is het gewoon toch op tijd! Ik moet nog even wat werk afmaken Maar bijna klaar en dan op naar de winkel (gelukkig zonder allerlei geknal hier!) Nogmaals: heel fijne avond allemaal en alle goeds voor het nieuwe jaar!!
ladies volgend jaar wordt eenjaar met veel rozen enblauwnieus..... heb weer zo druk gehad dat ik niet bijgelezen heb*schaamt* ik wens jullie een knallend oudjaarsavond!!!
Meiden ik heb verder nog iet gelezen maar vanaf hier: WENS IK JULLIE ALLEMAAL EEN HEEL MOOI, GEZOND EN GELUKKIG 2012!! EN NATUURLIJK MET VEEL BLAUW EN ROZE NIEUWS!! XXX SILLYSA
Goedemiddag lieve meiden. Allereerst wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor de fijne maanden die ik hier mee klets. De gezelligheid, vreugde, verdriet, teleurstelling en noem nog maar een paar op die we hier net elkaar gedeeld hebben. Het begrip naar elkaar toe elkaar steunen waar maar kan, in 1 woord TOP MEIDEN zijn jullie. Ik ben blij dat ik jullie mijn zp-dinnetnes mag noemen. Meiden, bedankt en op naar een fijn en gezellig 2012 met veel vreugde en dikke buiken en babynieuws. Xon, wat mooi dat je een follikel van 16 mm hebt en morgenavond de pregnylspuit krijgt. En dan iop naar je 1e IUI dinsdagochtend. Nu mijn verhaal van de FM vanochtend: Het liep ten eerste een half uurtje uit, maar er was nog iemand en we hebben gezellig over van alles en nog wat gekletst. Ik werd binnen geroepen en ze keek eerst naar het baarmoederslijmvlies en dat was mooi van dikte. Toen ging ze kijken of er al een mooie follikels aan het groeien waren. Binnen een paar tellen had ze al een mooie duidelijke te pakken en begon te meten. Je zag dat ze ietwat schrok en liet het mij zien wat de grote was. De eerste meting was 23 mm en de 2e meting 21 mm, wat dus betekende dat ik normaal gelijk morgen IUI zou krijgen, maar ivm Nieuwjaarsdag ze morgen geen IUI doen. Maar omdat de eisprong nog niet is geweest en vannacht hebben we nog gemeenschap gehad wilde zij toch de IUI door laten gaan. Ze zei dat we geluk hadden om afgelopen nacht gemeenschap met elkaar te hebben omdat zaadjes wel tot 3 dagen kunnen overleven. Dus vanavond naar de SEH voor de pregnyl spuit en maandagochtend om 10.30 de 4e IUI. Ze zei ook nog dat ik wel een bijzonder geval was, komt eigenlijk nooit voor dat je op CD 8 al een follikel van zo'n 23 mm hebt. Daarna heb ik nog even met haar overlegd ivm mijn bloeddruk en medicatie en wat zei ervan vond. Ik vertelde dat ik afgelopen donderdag met 1x per dag hydrochloorthiazide (plastablet) een bloeddruk had van 140/95 en dat het vaak rond die waarde schommelt. Ik vertelde haar dat ik volgens de dokter hydrochloorthiazide mocht blijven slikken totdat ik positieve test zou hebben en dan gelijk overstappen op de methyldopa. Maar omdat ik nog steeds op het randje van te hoog zit ik mijn twijfels had en graag hun mening wilde weten wat hun het beste vinden. Ik mag van de gyn geen hydrochloorthiazide slikken, want ze vindt het tussen eisprong en innesteling toch wel wat een risico en ze heeft gelijk een recept uit geschreven en ik kan maandagochtend in het zkh gelijk ophalen. Moet met 2x per dag 250 mg beginnen en dan wel elke 2 weken bij de huisarts even mijn bloeddruk laten meten. Want dat kan eerst niet 1x in de 4 weken, moeten even goed de 1e tijd in de gaten houden wat bloeddruk doet en zo nodig dosis aanpassen. Dus maandagmiddag na de IUI ga ik maar even met de HA bellen voor een nieuwe afspraak en hun vertellen dat ik geen hydrochloorthiazide mag slikken. Nou meiden, ik ga er nu snel vandoor. Spullen pakken, eten en dan naar mijn moeder en haar man waar we vannacht ook blijven slapen. Kom misschien vannavond nog wel even langs om te kijken of er nog iemand is. Hele fijne jaarwisseling meiden en in ieder geval tot volgend jaar!!! XXX
@Xon: nou dat is ook wat met die pas. En je zou een goede actrice zijn met je staaltje acteerkunsten bij de Hema...hihi.. Ik ben zo'n 3 jaar geleden zelf ook geskimd en kwam daar achter omdat mijn pas ook geblokkeerd bleek te zijn. Ik wilde gaan tanken en de pas werkte niet, dus op naar een bemande pomp, maar ook daar deed de pas het niet. Uit voorzorg had ik maar voor 20 euro getankt, het bedrag dat mijn vader nog net bij zich had. Bij thuiskomst wilde ik gaan internetbankieren en kreeg daar een foutmelding dat ik geen toegang had en mijn bank moest bellen. Dus die zelfde avond nog gedaan. Die wisten me te vertellen dat de pas (waarschijnlijk uit voorzorg) geblokkeerd was en ik de volgende dag met mijn plaatselijke bank moest bellen die meer gegevens over mijn rekening had. De volgende dag gebeld, bleek er bijna 2000 euro van mijn rekening gehaald te zijn.:x Gelukkig kreeg ik dat geld wel terug. Ik zei nog wel dat ik het vreemd vond dat ik daar zelf op zo'n manier achter moest komen doordat mijn pas niet meer werkte. Ze bleken achteraf al 2 dagen geprobeerd te hebben om te bellen, maar het enige wat ik zag toen ik thuiskwam was dat er anonieme bellers hadden geprobeerd te bellen (dacht zelf aan een of andere enquete, krant of iets dergelijks), maar dat bleken zij dus te zijn. Achteraf is alles netjes terugbetaald. Het is waarschijnlijk bij een NS station gebeurd in Tilburg waar ik een los kaartje had gekocht toen ik van (toen nog) mijn vriend naar huis ging. Op het bankafschrift kon je precies volgen hoe ze 'naar huis' gereden zijn. 4 dagen achter elkaar was er steeds bijna 500 euro per dag afgeschreven, via Duitsland, Italië uiteindelijk naar Roemenië. Werd bijna misselijk toen ik mijn bankafschriften zag. Maar goed, het is allemaal goed gekomen, had binnen een week het geld terug en een nieuwe pas. Fijn dat er bij jou in ieder geval niets van je bank afgehaald is, maar dat het uit voorzorg gebeurd is. @Waxientje: mijn man is weer beter dan gisteren, alleen voelt hij zich nog brak. Zijn maag is natuurlijk nog heel gevoelig, omdat hij al 2 dagen bijna niets gegeten heeft. En de hoofdpijn blijft nog aan. Maar langzaamaan gaat het de goede kant op. En net als jij ben ik ook als de dood voor vuurwerk. Ik kom ook zo min mogelijk buiten en als ik een knal hoor, krimp ik ineen. Wonen in een oorlogsgebied zou ook niet aan mij besteed zijn. Ik zal blij zijn (wat dat betreft) als het morgen is. @Boudicca: je vroeg nog gisteren of ik mijn zoontje uit bed haal of laat slapen. Inderdaad een heel dilemma waar ik nog niet over uit ben. Ik merk aan hem dat hij bang voor het vuurwerk. Dus iedere keer als er weer een knal is, doe ik net of het iets heel grappigs is. Dus dan zit ik vrolijk ook boem en pang mee te doen (terwijl ik me zelf ook af en toe een hoedje schrik). Dus ja, wat is wijsheid. Hem wakker maken met het gevaar dat hij helemaal uit zijn doen is, of hem laten slapen en kijken wat er gebeurd, met weer het gevaar dat hij wakker schrikt (en straks misschien zijn bedje associeert met harde knallen). Jij dus vanavond nog even aan de champagne, gelijk heb je. Als onze goede voornemens uitkomen, zit je volgend oud en nieuw met poepluiers en en kotsvlekken in je nek. @Jeetje: jij nog aan het werk? Wat gaan jullie nu vanavond doen? Toch naar de vrienden of blijven jullie thuis? @Justme: harde buiken. Niet prettig, lijkt me, hopelijk doet wat rust en warmte wonderen! Jullie laatste oud en nieuw met zijn tweetjes, bijzonder hè! @Hoop: gefeliciteerd met je nichtje. Leuke naam! Kan me de pijn voorstellen, maar jouw tijd komt in 2012 ook nog wel, hoor!! Hier een drukke ochtend gehad, wilde met mijn zoontje boodschappen doen en naar de vuurwerkwinkel. Maar hij was nog steeds zijn Audi kwijt en begon er vanmorgen weer om te huilen. Ik ben toen met mijn moeder naar de stad gereden in de hoop dan maar een andere audi te kopen. Toen we net op de parkeerplaats waren, belde mijn man dat hij hem toch thuis (achter een kussen van de bank) had gevonden. Dus toen omgedraaid en op weg naar de Albert Heijn. Deze AH is vlakbij een busstation en mijn zoontje is helemaal gek van bussen (hij gaat af en toe even met mijn moeder een kort ritje maken). Zïjn favoriete bus stond toevallig klaar (zo'n harmonica-bus). Dus ik stelde voor of mijn moeder niet met hem een ritje wilde maken en ik ondertussen boodschappen zou doen. Maar net toen ze erheen liepen, reed de bus voor hun neus weg. Mijn zoontje teleurgesteld. We wilden toen net weer weggaan, maar toen kwam er een vriendin van ons waar we mee aan de praat raakten. In de tussentijd kwam de volgende bus alweer. Mijn moeder ging erin met mijn zoontje (dat gaat altijd goed), maar nu stond mijn zoontje erop dat ook ik in die bus meeging. Ja, daar zat ik niet echt op te wachten, want ik wilde net even opschieten met boodschappen. Maar ja, toch maar ingestapt en wij een heel rondje, heen en weer gereden, en een uur verder voordat we weer terug waren bij de auto. Het was dus al half 2 en ik had dus nog geen boodschappen gedaan. Mijn zoontje met mijn moeder naar huis gebracht en toen zelf alsnog gegaan (met mijn moeders auto). Bij het vuurwerk was ik zo klaar, het ontbrekende ding bleek niet geleverd te zijn, dus daarvoor was een vervangende pot meegegeven (handig dat ik dat ook even wist). Alleen ontbrak wel een doosje met vuurwerk wat we er gratis bij zouden krijgen, dus helemaal voor niets was ik toch niet geweest. Toen naar de AH, een drukte van jewelste, lichte miezerregen. Ik had een onhandig plekje naast een pilaar. Toen ik inparkeerde vond ik al dat dit k-plek was (en parkeren is niet mijn sterkste kant). Toen boodschappen gedaan en toen ik weg wilde rijden, reed ik met de spiegel tegen die pilaar die dubbelklapte. Een enorme klap. Ik schrok enorm. Zat te trillen achter het stuur, het was ook zo spannend om eruit te komen. Regenachtig weer, mensen die van allerlei kanten vandaan leken te komen achter de auto langs. Auto's die overal voorbij schoten. Ik had het idee dat ik dus aan alle kanten van mijn hoofd ogen moest hebben en toen gebeurde dit dus. Ik ben dus huilend naar huis gereden, want vond het zo rot omdat ik met mijn moeders auto was en ik ervan overtuigd was dat ik schade aan haar auto had gemaakt (hoezo PMS-symptomen). Achteraf bleek er niets te zien te zijn en mijn ouders hadden ook zoiets dat ik me niet druk moest maken (ook al zou er een kras te zien zijn). Nu boodschappen opgeruimd, de was weer weggestreken en even tijd voor mezelf. Mijn man voelt zich nu al iets beter en is nog even een vergeten boodschap halen op de fiets. Mijn zoontje ligt te zingen boven in bed, dus zal meneer er eens uit gaan halen.
@xon, jeetje maar goed dat er geen rare dingen met je rekening zijn gebeurd. je kunt altijd geld halen bij de bank he met je pas en legetimatie bewijs. de duimen draaien al voor dinsdag! @jeetje, wordt weer spannend!!! en weer afspreken lijkt me gezellig, maar als het in februari is weet ik niet zo goed hoe mobiel ik dan nog ben...... maar als het zo door gaat moet het geen probleem zijn! @mees, das balen zeg!! 2000 euro is geen kleingeld zeg. fijn dat je het weer terug hebt gekregen. en wat weer een avontuur meid..... en ook nog met de auto van je moeder, zul je altijd zien! blij dat er geen schade is. hier productief dagje gehad, allemaal lekkers gekocht waarvan een deel in de oven staat voor het avondeten en stof voor hemeltje gekocht en meteen gemaakt!! mijn moeder heeft over mijn schouder meegekeken maar heb het helemaal zelf gedaan! erg trots op mezelf. een donker blauw voile stof met rondjes er half uit geknipt. klinkt apart, maak een foto als de kamer wat meer af is. (gordijnen moeten de zoom nog in enzo). staat heel mooi allemaal!!
@Lyanna: ik duim voor je hoor dat het allemaal nog op tijd is! Spannend! En goed van die andere bloeddrukmedicijnen. Fijne avond! @Mees: nee we blijven toch maar thuis samen. We zijn net boodschappen wezen doen en hebben allerlei lekkers in huis gehaald. We gaan lekker relaxed een filmpje kijken of een spelletje doen en we hebben een alcoholvrij biertje om mee te proosten! Dus wordt vast wel een gezellige avond. Jullie ook een leuke avond! Gelukkig voelt je man zich iets beter. Nou, nu sluit ik maar eens echt af voor dit jaar!!
@Justme: wat knap van je!! En fijn dat het af is ook. Ik hoop wel dat je er dan bij kunt zijn inderdaad! Of we komen gewoon met zijn allen op kraambezoek bij jou, kom ik gewoon wat later naar NL