@mees, vervelend van die telefoon zeg! hij moet toch ergens zijn zou je denken.... succes met zoeken nog! hier heeft de kleine man tot 7 uur geslapen!! om 3 uur een speentje er in gedaan en daarna dus heerlijk geslapen.
@Mandysmamsie: het is inderdaad grappig dat we hier zo makkelijk over klussen praten....hihi... Soms heb ik hier wel eens geschreven dat ik een positieve test had en dat er die avond geklust moest gaan worden (en wisten jullie het dus al eerder dan mijn eigen man wat de plannen waren...hihi). Dat is wel weer leuk als je man zulke leuke reisjes maakt en jullie kunnen dan mee. Is het niet een idee dat hij Jeffrey een keer een dagje meeneemt. Even een mannen onder elkaar-dagje? Heel lief mee gedacht mees... en ja ook dat hebben we al gedaan. Hij mocht de hele ochtend en halve middag met paps mee in de bus... naar Amsterdam, mooie rondrit.. ff lekker met paps... En hij was zo enthousiast... dat dat meteen de laatste keer was. Manlief is ook wel eens lekker in de garage aan het rommelen, en probeert dan wat technische dingen te vertellen, ook bv onderhoud van je fiets en zo... gewoon mannen dingen... maar dan vraagt Jeff na 10 minuten al of ie naar de speeltuin mag... Ja ook manlief wordt daar wel moedeloos van... we kunnen gewoon niet tot hem doordringen lijkt het wel... de enige die veel voor elkaar krijgt is Mandy... zij is er een ster in Heb je je foon al? Lekker irri is het als je hem idd kwijt bent, al je nummers, en dan ook nog eens niet je eigen toestel. Maar goed.... kan de beste overkomen denk?
Meiden, sorry maar ik kan het allemaal even niet zo goed bijhouden Denk ook deels doordat mijn ogen weer achteruit zijn gegaan en het lezen me moeite kost en ben ook druk met werk, zo voor we naar NL gaan. Ik lees dus wel mee, maar reageer eventjes wat minder. Vandaag barstende hoofdpijn ook nog, dus ga maar even een pijnstiller nemen weer. Ik zit trouwens ook weer op het wachtbankje. Spannend, hoop echt dat we Sillysa allemaal gaan volgen nu!
Sil: Ik kom helaas niet zo vaak meer, weinig tijd om het hier bij te houden. Je bent toch veel met zo'n kleintje bezig, forum komt dan even op de laatste plaats. Zelfs mijn hobby kom ik nog niet echt aan toe, ik rijd paard, maar heb nog maar 1x een klein rondje gereden. Paardjes vinden het gelukkig niet erg, die genieten van hun heeeele lange vakantie (al een jaar!!) in de wei. Ik vind het ook niet erg hoor, ik geniet met volle teugen van E.mma, paardrijden komt wel weer een keer. Maar ik kom wel geregeld even spieken of er al goed nieuws is, en blijf voor jullie allemaal duimen dat het snel lukt. Hier verder alles gaat prima! Beeb kan steeds meer en wordt steeds leuker Vandaag is ze al 6 maanden oud, de tijd vliegt! Guap: Kriebelt het bij jullie ook? Hier ook hoor, wij zouden ook heel graag nog een kindje willen. Maar eerst maar eens wachten of mijn cyclus weer op gang komt, ben nog steeds niet ongesteld geweest. Maar dat schijnt niet zo gek te zijn als je borstvoeding geeft, ik ga er maar van uit dat het daar aan ligt. Xon: Kan me voorstellen dat het even voelt alsof je stil staat. Hopelijk lukt het straks bij jou ook gewoon de eerste keer, net als bij Sil. Ik hoop het zo voor je, jij wacht ook al zo lang op goed nieuws. Sneeuwmees: Balen van je telefoon! En inderdaad, de oude duikt waarschijnlijk weer op zodra je de nieuwe hebt gekregen JeetjeB: Beterschap!
@Sill, wow wat een fantastisch nieuws!!!!! Wat zullen de komende dagen spannend zijn. Ik ben alvast heel erg hard voor je aan het duimen!!!!
Mees, wat een gedoe toch weer!! En ja zal je idd altijd zien heb je die nieuwe en ja daar is dan ook de oude weer hahaha, ik ken het ( ja wie niet??). Jeetje, ik hoop het ook voor jullie, gaan de duimen maar weer draaien dan!! En doe maar lekker rustig aan dan, knuffieee Sayen, ja kan ik me voorstellen dat je erg druk bent, wel jammer dat je idd zelfs geen tijd meer hebt voor je paardjes...Maar over een tijdje vast wel weer........ Nil, dankjewel, gaat bij jou ook alles nog oke?? Mamsie, ooww ik dacht jij doet dat heel vaak!! Zo lekker met je man met de bus mee, ja kan me voorstellen dat er dan wel plek moet zijn. Nou ja misschien een dagje met de trein of bus?? Komt vast goed!! Jammer dat het met Jeffrey allemaal niet zo lekker loopt, het is soms ook moeilijk geduld op te brengen en ik weet er alles van, ik heb een dochter die altijd alleen maar voor problemen zorgde en dat is niet gemakkelijk. Maar hij is nog jong en ik geloof wel dat de aanhouder wint, ik wens je iig heel veel s6..... Nou hier erg moe, ik kan maar niet in slaap komen terwijl ik zowat afknap bij de enkels, maarja dat hoort erbij denken we maar. En echt geloven?? Ppff nee niet echt zou wel elke dag willen testen maar dat heeft toch ook geen zin?? Ik moet echt afwachten wat er gaat gebeuren als ik gestopt ben met de Utro, dan wordt het pas echt eng, ik weet dat ze er nu niet uit kunnen door die bollen. Maar ben best bang hoor voor als ik ze dalijk helemaal niet meer gebruik......... Dikke knufffff allemaal en tot laterrrrrr, ikkuh
sill hoe lang mag jij de utro gebruiken dan?? want ik ken meiden die ze tot bijna 12 weken hebben gebruikt
@Syl: die utero mag je inderdaad langer door gebruiken. Ik begrijp dat het vieze rotzooi is, maar als jou dat wat meer een gerust gevoel zou geven, zou ik het gewoon even doorgebruiken. Kwaad kan het zeker niet. Kun je altijd bij de eerste echo bespreken of je het nog langer door moet gebruiken. @Nil: ik vroeg me ook af hoe het nu met jou en je zwangerschap was. Laat je het nog een keer weten? Ik, als mede 40-er, hoor graag succesverhalen om de moed er een beetje in te kunnen houden. @Justme: fijn dat je nu een wat langere nacht gehad hebt. Dat is toch al praktisch doorslapen op deze manier. Hoop dat de trend zich voortzet. @Sayen: die eerste maanden word je helemaal opgeslokt door zo'n kleintje. Heb me ook wel eens afgevraagd of ik ooit nog weer eens wat tijd voor mezelf zou hebben. Komt vanzelf, maar in de tussentijd is het zeker geen straf, want ze worden inderdaad snel groot (en met de week toch weer leuker). @Jeetje: vervelend dat je ogen achteruit gaan. Kan daar nog niets aan gedaan worden? Sterkere glazen? Laseren? Sterkte, meid! Ben weer terug van m'n werk. Weer het nodige gezweet, dus zo even onder de douche. Verder ben ik in afwachting van mijn ongi, wat een dezer dagen zou moeten komen. Voel af en toe wat gedraai onderin mijn buik, dus hoop maar dat het op tijd gaat komen. Nou, ik krijg visite. Kom straks weer even terug.......
Mees, je wordt niet ongi, dat kan niet met de Deca, daarvoor gebruik je dat ook. Het voelt misschien wel zo maar je hebt nu geen cyclus meer alles wordt nu door hun geregeld met hormonen. Dus geen ongies voor jou voorlopig.... Ik moet na het weekend gaan afbouwen met de Utro, nu 3x per dag 2 vanaf maandag 3 dagen 2x per dag 2 en daarna nog 3 dagen 1x per dag 2. Zij willen het zo, maar ik zou het kunnen vragen alleen weet ik niet of dat wel echt nut heeft. Ik bedoel als het eruit zou willen kan dat ook als je met 10 weken of weet ik niet hoelang stopt nog wel kunnen. Ik moet er gewoon nog erg aan wennen, ik merk ook dat ik nog niet echt heel erg blij ben. Zelfbescherming denk ik.....we gaan het meemaken....
Goedenavond meiden Nou ik ben hier ook eindelijk bijna zover dat ik ongesteld ga worden. Heb deze keer (dus zonder hormonen) ook meteen een lf van 16 of 17 dagen. Zo zal je zien en beleven dat de volgende cyclus ook weer langer duurt waardoor mijn ivf start zomaar weer minimaal een week later wordt dan waar ik al al bang voor was. Klinkt misschien allemaal een beetje dramatisch maar ik sta nu al een dikke maand in de wacht en daar baal ik enorm van moet ik zeggen. Elke dag van verder uitstel is mateloos frustrerend. Ik moet nog zien of ik in augustus mijn eerste punctie zal krijgen. Pff een paar maanden geleden vond ik een maandje pauze heel nodig voor mijzelf maar ik heb nu spijt als haren op mijn hoofd dat ik dat gedaan heb. Ik maal steeds maar weer van Als ik dat toen niet gedaan had dan was ik nu misschien al bezig geweest etc. Kompleet zinloos en bovendien had ik het toen echt wel nodig, ben ik nog steeds van overtuigd, maar ik baal toch wel van die onzekerheid over wanneer ik verder kan. (Hoezo controfreak) En 4 juli is nog zóóó ver weg voor mijn gevoel. Bah, nou ja, ik moet me er maar bij neer zien te leggen want veranderen kan ik er toch niets aan. @Mees wat lastig dat die telefoon weg is. Komt inderdaad vast weer zodra je een andere hebt. Ligt hij niet tussen het speelgoed van je zoontje? Mijn neefje van 3 is gek op telefoons en loopt daar ook uren mee te bellen. @Guap leuk om weer iets van je te horen. Klinkt inderdaad erg druk bij jullie maar dat brengt ook wel lekker wat leven in de brouwerij moet je maar denken. Als je een paar van die makke schapen moet opvoeden dan wordt dat ook al gauw saai moet je maar denken @Mamsie ik ben er nog niet aan toe gekomen om je blog te lezen maar even een vraagje. Hoe zit het met de concentratie van J? Loopt hij bij veel dingen in een mum van tijd weer weg? Hoe gaat dat op school? Misschien de moeite van het uitzoeken waard. (Kan best zijn dat je dat al eens gedaan hebt hoor, er zijn zo te horen genoeg mensen en instanties die zich met hem bemoeien) Maar zonder verder conclusies of etiketjes op te willen plakken, het zou ook een soort aandachtsstoornis kunnen zijn. Een (vorm van) ADHD ofzo. En een soort hechtingsproblematiek zou mij ook niet vreemd voorkomen. @Sill ik kan me zo goed voorstellen dat je het nog steeds niet kunt geloven. Ik zou mezelf ook de hele dag in de armen lopen knijpen. En moe, tja dat hoort erbij maar heb je vannacht wel kunnen slapen? Ik zou zo veel liggen malen en stuiteren dat er bij mij na een posi test ook vast van slapen niets terecht komt. Als die bollen de ongi tegenhouden en verder niet schadelijk zijn zou ik ze ook lekker blijven gebruiken tot in elk geval de eerste echo. Je hebt er ook niets aan wanneer je de hele dag in angst zit omdat je bang bent dat je ongi wordt. Anders bel je even met de kliniek en vertel je ze waar je bang voor bent. Als het bij jou kan helpen om je angst (en daarmee stress) te verminderen lijkt me dat toch wel een positief iets. @Jeetje je hebt toch vorig jaar je ogen laten laseren? Of heb je er toen alleen over gesproken en het niet gedaan? Er staat me iets van bij dat het er een tijd terug over ging dat je dat zou laten doen (en ik dacht ook dat je dat inderdaad had laten doen) Is het dan normaal dat je er nu alweer zon duidelijke achteruitgang aan merkt? Hopelijk helpen de pijnstillers wat tegen de hoofdpijn want daarmee rondlopen is ook niets (weet ik helaas alles van, ben aardig migraine gevoelig). @Nil hoe is het met jou? Alles goed? Je hebt na die ene discussie van schrik niets meer van je laten horen maar dat was niet mijn bedoeling hoor Ik hoop dat alles goed gaat
@Syl: ik zou het gewoon even vragen. Nee, heb je. In dat middel zit progesteron, wat zorgt voor een goede innesteling. Dus op zich lijkt me dat niet gek om nog even door te blijven gebruiken. Zeker als het je ook een geruster gevoel zou geven. En de nacht nadat ik postief testte heb ik ook geen oog dicht gedaan. Je kan het zo graag willen, maar als het zover is, is het toch wel heel spannend. Het klopt dat het geen echte ongi is, maar een ontrekkingsbloeding (maar dat typt zo lastig ). Maar hoe dan ook, wat er moet komen, mag wat mij betreft wel komen, dan lig ik mooi op schema en komt mijn planning voor de uitgangsecho niet in gevaar. @Boud: kan me voorstellen dat het frustrerend is. Ik had dat ook toen ik die maand over moest slaan vanwege dat onderzoek. Maar als je nu bijna ongi aan het worden bent, dan ben je ongeveer 14 dgn in je cyclus als je je afspraak hebt. Met een beetje geluk kun je dan een week later beginnen, omdat je op dag 21 kan beginnen. Dus wie weet kan het na 4 juli zo maar in sneltreinvaart gaan. Heb je door alle info die ik gestuurd heb, voor jezelf nu een beetje een idee wat je te wachten staat? Hier de hele berg strijkwas weer weggewerkt. Heb geen benen meer over, maar goed, de klus is geklaard. Nu nog een beetje bankhangen en nog even wat uitzending gemmist terugkijken. Dan is het weer bijna bedtijd.
Mees het klopt dat ik rond mijn eisprong zit als ik mijn afspraak heb. Ik hoop inderdaad dat dit positief uitpakt maar durf nergens vanuit te gaan. Op het internet had ik al heel veel info gevonden maar nu ik jou mail gelezen heb geeft dat toch een beter overzicht. Ik heb niet heel veel echt nieuwe dingen gelezen maar nu wel het idee dat alles wat ik zelf bij elkaar gepuzzeld heb ook daadwerkelijk wel klopt. Misschien dat mijn zh een paar dingen anders doet maar een groot verschil zal het nooit zijn. Ik heb dus wel het idee dat ik goed voorbereid dat gesprek in kan over 2 weken en dat geeft mij over die afspraak een heel rustig gevoel.
@Boud: de hoofdlijnen komen inderdaad allemaal overeen. Per persoon en per zkh kan er inderdaad op een afwijkend moment in de cvclus begonnen worden, of die pil die sommigen hier wel moeten slikken, terwijl ik er niets over gehoord heb. Maar de basis komt allemaal overeen. Ik heb ook zitten googlen en van alles gelezen. Vandaar dat ik ook een goed beeld had van de behandeling en de infobijeenkomst voor mij eigenlijk niets nieuws had. En jij hebt al ervaring met spuiten, dus verwacht niet dat ze jou al te lang laten wachten, alleen maar voor een info-bijeenkomst. In mijn zkh was er zelfs een wachtlijst van 6 mnd, maar ik moest toch bellen als ik ongi werd, dan gingen ze me gewoon inplannen. Moet nu alleen wel een week langer doorspuiten omdat er in die week geen plek meer was in het zkh. Maar goed, dat heb ik er dan wel voor over. @Ricmar: was al op zoek naar het lijstje. Ik zet je er gelijk even op. Spannend weer voor je! @Hoop: hoe is het met je? Moest je binnenkort nu weer naar de tandarts?
NOD-WACHTBANK 17-05 Boudicca (BAM)37-ronde 10 IUI-1e kind 18-05 Mandysmamsie 35-ronde 46-2e kind 18-05 Hoop42 42-ronde 7 na 2e MK-5e kind 22-05 Xon (BAM)38-ronde 24 (6e ronde IUI)-1e kind 07-06 Waxientje 38-2e ronde na MK -2e kind 22-06 Sillysa 38-ronde 1 IVF- 3e kind 10-06 Maureen (BAM) 40-ronde 7 na MK-1e kind 03-07 JeetjeB 35-ronde 11 na MK-1e kind 05-07 Ricmar 36-ronde 2 -2e kind ..-08 Sneeuwmees 40-ronde 1 IVF-2e kind ZWANGER 24-09-12 Lyanna 36 - ronde 25/4e IUI - 2e kind - ? BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 36 E.mma, 3350 gram 01-01-12Niala, 37-A.imée, 3100 gram 01-02-12 Impie 36- J.ochem 19-02-12 Jes4 38- F.loris 08-04-12 Justme 36- I.an 15-04-12 Secondlife 36- T.hom, 3350 gram
Moge dames ik hou het kort, ben zwaar boos..niet op jullie niet op thuis, maar op Mandy haar invaljuf....o nee... de baas vandaag zoals ze zichzelf noemde... de BAAS... stoom kwam uit me oren toen ze dat in gesprek tegen mij er uit kwam....Mandy is geen hond.... Ipv dat ze der eige eerst es ff normaal voorstelt als je voor het eerst in een klas staat.... alles anders, kleuters snapte er geen bal van, stoelen met naam mochten niet verschoven worden.... en dat terwijl het woensdag ochtend is, en dan is het ALTIJD inloop.. mogen de kinderen nog ff met papa of mama spelen tot 9 uur. Niks, ze mochten niet doen wat ze wilden... moesten hun stoel zoeken waar hun naam op stond... en alleen dat doen. Hoe krijg je kleuters op de kast... en ouders daar bij. 3x Probeerde ik Mandy voor te stellen, maar ze vond het belangrijker om met een ouder te praten ???? Mandy haar stoel stond met M. in de leeshoek, maar M was al op vakantie.. dus moest Mandy alleen zitten... dat vond ik sneu... dus zette ik haar stoel ergens anders bij.... en die stoel weer weg. Dat was geen goede actie van mij volgens de juf zonder naam. En toen wou ik wat van haar manier van doen zeggen... wil ze gelijk iemand er bij gaan halen.. ja maak me gek. Ik gaf duidelijk aan dat ik geen zin had in een gesprek, geef Mandy een kus en knuffel, en loop de klas uit. Loopt ze zo de klas uit achter mij aan.... Ja waar ben je dan mee bezig,zeg pfff JA ik wil er nog even over praten.. dus ik zei boos.. Je laat nu zo de kleuters alleen, das verantwoordelijk zeg, nogmaals ik heb geen GEEEN zin in gesprek. En ja toen ben ik weg gelopen.... Maar het liefst jank ik nu een potje... en heb ik me meisie hier, want dit voelt zo niet tof... wat een stom wicht... sry dames.... ik moest dit echt even kwijt... Kleuters zijn zo niet toe aan veranderingen.. en dan zeker niet in 1x zo drastisch met een juf die zich niet eens voorstelt... Was overigens geen jonge juf.. jaar of 45+.. maar wel trots dat ze vrijwillig inviel ivm ziekte.... Nou met mijn papieren (dezelfde als Mandy haar juffie) had ik dat met alle liefde willen doen... maar dan wel in het ritme wat de peuters altijd hebben
Goedemorgen meiden, Ben gisteren door een hel gegaan . Had gisteren redelijk wat pijn in de lies en erge rugpijn. Zo tegen de avond had ik opeens bij het afvegen wat licht bruine afscheiding en na een uur werd het iets meer. Ik helemaal in paniek de vk gebeld. Gelukkig mocht ik toch even langskomen. Na 2 uur gewacht te hebben op de afdeling verloskunde, doet de arts in opleiding een inwendige echo (dat vond k al vreselijk) en na vijf minuten hoor ik dat hij toch even gaat overleggen met dienstdoende gynaecoloog. Want hij denkt dat het om een bbz gaat en dat ik tevens een vleesboom hebt en oh ja het lijkt er op dat er ook een bevruchting heeft plaats gevonden in de baarmoeder. Voordat ik het besef staat er iemand die 6 buisjes bloed aan het aftappen is en er komt iemand die zegt dat ik mij eventueel moet voorbereiden op een opname en spoedoperatie Ik had echt het gevoel dat de grond onder mijn voeten wegviel en was even helemaal weg. Nou daar zit je dan een uur te wachten totdat de gyn komt. Komt een oudere meneer binnen en die gaat ook kijken en na een paar minuten zegt hij: Nou meid, ik kan geen verklaring voor de afscheiding of de pijn vinden. Je bent zwanger, er is vruchtzakje te zien alleen het is nog te vroeg om te zien of er een hartslag te zien is. Maar er is absoluut geen sprake van BBZ en ook geen vleesboom, alleen kon hij niet zeggen of het een mk zou kunnen worden of dat het goed zal gaan. Moet het afwachten en mag pas over 2 weken weer op controle. Ik vind het gewoon dood en dood eng