@Lyanna: succes vandaag!! Ik duim dat je eitje nog even heeft gewacht! @Ricmar: alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Hier een nog hogere temp maar een negatieve test, dus ik weet het even niet meer. Misschien nog te vroeg hopelijk! Fijne dag allemaal!
@Lyanna: succes vandaag! Hoop dat jij het eerste ei van 2012 gaat tackelen! @Jeetje: balen van die negatieve test, maar de temperatuur is nog hoog, dus de kansen zijn nog niet verkeken. Dus we gaan er gewoon van uit dat het nog te vroeg was. @Ricmar: normaal geven we mensen een knuffel als ze op rood gaan, maar aangezien jij al weken buikpijn had, ga ik ervan uit dat jij er wel blij mee bent. Hopelijk heb je een leuke verjaardag gehad. Het mooiste verjaardagscadeau had je twee maanden terug al gehad! Ga zo aankleden en, voor het eerst na een week vrij geweest te zijn, weer naar het werk. Heb er zo geen zin in. Ik vind normaal al zo'n eerste dag een crime met iedereen de beste wensen moeten doen. En zeker nu ook, nu onze afdeling zo uitgekleed wordt (om vage redenen, of redenen waar ik het niet mee eens bent). Dan heb je ook niet veel zin om te gaan werken, als je niet weet waar je het voor doet dit jaar (en wat ons nog boven het hoofd hangt en of er uberhaupt nog een afdeling is aan het eind van het jaar). Zal jullie dus ongetwijfeld vandaag nog wel eens spammen vanaf mijn werk.
@Mees kan me voorstellen dat je weinig zin hebt om te gaan werken. Hopelijk als je er bent dat de energie wel weer komt, maar zal lastig zijn met al die toestanden. Nou succes vandaag met je eerste werkdagje weer. Hier ook alweer aan het werk, dus ik hou je virtueel gezelschap. Is bij jou de ongi nu al echt doorgebroken trouwens? Ja, mijn temp is nog wel heel hoog, maar ik durf er echt niets meer van te denken, zeker niet na zo'n negatieve test. Ik denk altijd dat hij op 12 DPO dan op zijn minst een licht streepje had moeten geven. En de vorige twee cyclussen was mijn lf maar 11 dagen dus dat is helemaal vreemd! Niks aan die onzekerheid zo.
Jeetje balen van je nega test, maar geen bloed geeft moed. Sneewmees succes vandaag, ik ben ook niet van het handjes schudden en kussen .. en zeker niet als de sfeer niet leuk is...
@Jeetje: gezellig dat we elkaar gezelschap kunnen houden. Ik zit nu alleen met een collega op het werk, dus het handjes schudden is gelukkig beperkt gebleven. Deze collega heeft vlak voor kerst te horen gekregen dat ze op zoek moet naar een andere baan, wat als donderslag bij heldere hemel voor haar kwam (zeker aangezien zij kostwinner is thuis). We hebben nu dus 1,5 uur even over de situatie zitten roddelen/praten. Lekker om even je hart te kunnen luchten. Hier nog steeds geen rood. Had dus de nacht van oud-nieuw een druppel rood bloed op het wc-papier, gisterenochtend wat bruinverlies op het maandverband, maar daarna (sinds gisterenmiddag/avond tot nu) niet meer. Vandaag is mijn NOD, tenminste dag 28 en ik heb, over het algemeen altijd een cyclus van 28 dgn. Meestal is mijn NOD-dag dinsdag, alleen vorige maand was het ineens 27 dgn dus maandag. Ik heb met rekenen wel 28 dgn aangehouden en dat is dus vandaag. Het zou ook nog kunnen dat mijn cyclus zich weer hersteld en dat die zichzelf weer naar die dinsdag 'corrigeert' en dat ik dus morgen ongesteld wordt. Ik weet dus niet wat ik ervan moet denken. Ik heb op zich geen kwaaltjes die op een zw. kunnen wijzen. Wel ongi-gevoel en het gevoel dat er steeds van alles loopt. Wat me wel opvalt is dat ik minder last van mijn bekken heb en minder vocht vasthoudt in mijn enkels (dat heb ik meestal vlak voor mijn ongi heel erg). Ook heb ik meestal dat de avond voordat ik ongesteld wordt, dat ik zo ontzettend moe kan zijn en dat had ik gisterenavond ook niet. Dus het kost me moeite om niet hoopvol te gaan worden. Ik zit mezelf dus steeds toe te spreken dat ik gewoon ongi ga worden, dan kan het alleen maar meevallen.
Jeetje, he bah een negatieve test! Ik zag idd dat je temp nog hoog is. Maar ik kan me je gevoel, dat er dan toch nu al wel een licht streepje zou moeten staan, heel goed voorstellen. Nou maar even afwachten, ik duim voor je. Mees, bij jou ook onzekerheid, bah. Als het dan moet komen, denk ik zelf altijd, laat het dan maar komen, des te eerder weer een nieuwe ronde. Maar natuurlijk hoop ik op iets anders voor je dus duim ik ook nog even verder voor jou! En ik vind dat handjes schudden en vooral ook nog die drie zoenen die er dan bijkomen, ook heel vervelend. Ik ben meer van het in de koffiekamer roepen van, 'allemaal fijn jaar he?!'. Dat is een stuk sneller en fijner hahaha. Lekker dat je maar met 1 collega bent. Lyanna, veel succes vandaag! Hoop dat je nog op tijd bent. En Boud, jij je angst overwonnen. Heel goed. Hoop voor je dat je idd volgend jaar niet naar buiten hoeft ! Ik ben zowaar ook even naar buiten gegaan, wel pas om kwart voor 1 toen het ergste voorbij was. Maar we hadden van die wensbalonnen en wilde een nieuwjaarswensje niet voorbij laten gaan natuurlijk! Maar het liep allemaal een beetje anders! Die dingen zijn nogal moeilijk aan te steken, en dan moet je hem ook nog eens heel lang vasthouden tot hij zich met warme lucht gevuld heeft en omhoog gaat. Het waaide nogal, dus de eerst vatte al vlam en viel op de grond. Uiteindelijk hadden we er één min of meer zover, laten we hem los, vliegt ie door de wind zo brandend de boom in! Help! Is iemand nog de boom half ingeklommen om te verkomen dat we een brandende boom voor de deur zouden hebben, haha. Het was geen succes dus. Hoop niet dat dat betekent dat mijn wens niet gaat uitkomen! Just, lekker een weekje weg volgende week? Lekker zeg. Gewoon in Nederland? Hier gisteravond pregnyl gespoten. Ik vind dat er zoveel tijd tussen zit. Na pregnyl duurt het 36 a 40 uur voordat je een eisprong hebt. Bij mij zit er 38 uur tussen. Ik ben gewend om dan eerder ZI te doen omdat zaad altijd wel even leeft en tijd nodig heeft om naar toe te zwemmen. Maar dat zwemmen is natuurlijk nu flink verkort omdat ze het al in de baarmoeder spuiten. Nou ja, ze zullen het wel weten, ze doen het langer dan vandaag ! Ik mag morgenochtend, toch wel spannend.
@Xon: jij maakt wel wat mee met dat clubje. Eerst die deurklink en nu een wensballon die brandend de boom in vloog. Nou, je ziet, als iemand zoveel moeite doet om een wens uit te laten komen (en zelfs iemand de boom in gaat), dan moet die wens toch zeker uitkomen (zeker na zoveel moeite). En morgen je eerste IUI. Wel apart dat jij al zo'n expert ben en al zoveel hebt mee gemaakt en ondergaan, dat zelfs jij morgen weer iets heel nieuws gaat ervaren, nl. je eerste IUI. Nou, duimen gaan draaien vanaf morgen, hoor! Hier is inmiddels mijn baas erbij aangeschoven. Bleef gelukkig bij een handje. Wat is dat toch met mensen die zeggen vakantie te hebben en dan toch weer onverwachts op het werk komen. Dat was niet de afspraak!:x Hier vanmorgen grote boodschap (sorry voor detail) gehad. Was even benauwd, want dat is bij mij meestal ook het begin van de ongi. Maar dat was niet zo. Wel daarna lichte ongi-krampen, dus de vraag is hoe lang ik het rood nog buiten de deur kan houden. Pfff....vermoeiend, hoor! Moet eigenlijk heel nodig plassen, maar durf niet, bang om rood te zien en te weten dat het echt over en uit is deze maand. Hoezo struisvogelpolitiek?
@Mees: ik kan je heel goed begrijpen hoor,je wilt zo graag zwanger worden en dan ben je gewoon heel bang om bloed te zien.Want dan is de hoop voor die maand echt voorbij.Nu heb je nog hoop.Ik ben heel benieuwd! Mijn duimen draaien heel hard voor je! @Xon: fijn dat je het zo naar je zin hebt met dat clubje! Zo maak je iedere keer wat mee zeg! leuk hoor! Straks de IUI! Heel spannend! ook draaien mijn duimen voor jou! @Ricmar: jij ongesteld,de eerste keer na je zwangerschap.Altijd weer evven wennen,maar ook fijn om te weten dat je cyclus weer netjes op gang is. @Jeetje: jij een negatieve test...niet leuk meis,maar geef de moed niet op.Tis nog vroeg! Geen bloed geeft moed! Hier de kerstspullen maar aan het opruimen.Aan de ene kant vind ik het jammer,al die lampjes is toch best gezellig.Maar het ruimt ook wel weer lekker op! Van mij mag de makelaar bellen van de week!
Hier ook de kerstspullen lekker aan het opruimen.boom mag mannetje er vanavond samen met mij uitgooien. alleen lukt me dat toch niet. Verder even thuis werken facturen maken en verder veel warme melk drinken, wat heb ik en buikpijn pffff. Maar we klagen niet....mijn lichaam doet het weer...
Wat zijn jullie al ijverig met de kerstspullen opruimen. Had het gisteren ook willen doen, maar de doos waarin alles terug moest staat op zolder. En die vlizo-trap maakt een enorme herrie om uit te klappen. Dus we moesten wachten tot mijn zoontje wakker was. Maar ja, toen had ik geen zin meer. Hopelijk lukt het morgen. Vind het altijd gezellig om kerstsfeer in huis te hebben, maar heb het eigenlijk wel weer een beetje gehad. Tijd voor een lekker fris (en opgeruimd) begin van het jaar. @Ricmar: alweer facturen aan het maken? Betekent dat, dat je ook al weer voorzichtig aan het werk bent? @Hoop: hoop voor jou ook dat de makelaar snel belt. Kun je een nieuw 'nestje' gaan bouwen voor een nieuwe start!
Sneeuwmees, ik heb het elke maand nog gedaan in mijn verlof, is iets wat ik gewoon lekker vanuit huis kan doen en is zo klaar, maar moet toch gebeuren.. En de rest van de week lukt het ws toch niet schoonmoeder moet aan haar darm geopereerd worden morgen dus zorg voor schoonvader (hij eet anders niet) en natuurlijk bezoekjes aan zh. V blijft dan bij mijn moeder. ga hem niet meeslepen naar het zh. Schoonmoeder heeft er toch niks aan.. is te ziek na de operatie
@Ricmar: darmoperaties zijn pittige operaties. Hoop voor je schoonmoeder maar dat het meevalt. Je moeder zal het wel heerlijk vinden op de kleine te moeten/mogen passen. En knap dat je al die tijd vanuit huis hebt gewerkt. Ik dacht overmoedig dat ik dat ook wel zou doen, maar moet zeggen dat ik de eerste weken/maanden zo druk met de kleine was, dat het werk voor mij helemaal uit mijn systeem weg was en geen puf (en concentratie) had om met werk bezig te zijn.
@mees, je maakt het wel spannend hoor! @xon, ging dus niet helemaal soepel met die wensballon..... dan gaat de IUI vast soepel.... @jeetje, balen van je test, maar geen bloed is goed he @ricmar, sterkte voor je schoonmoeder. hier staat de boom nog, nog geen zin om m af te tuigen...... vanavond ofzo wel. blijven volgende week lekker in nL, lekker burgerlijk in een vakantiepark. heerlijk relaxen, beetje zwemmen, beetje shoppen, beetje wandelen.
Mijn moeder vind het heerlijk hoor en opa wilde morgen vissen, maar gaat toch maar niet haha. ik ben op 28 okt bevallen en op 2 nov waren de facturen van 1 nov de deur uit, maar moet wel zeggen hoefde ze alleen nog maar na te kijken en uit te printen, had dingen die ik in het voren kon doen al gedaan. Veel facturen komen elke maand terug dus dat scheelt een boel werk. Ach en V slaapt natuurlijk ook overdag en de was draait zelf wel in de wasmachine dus kan er wel even wat anders tussen door doen.. En helemaal nu V een ritme heeft geeft me dat weer meer "vrije"tijd Hij slaapt nu ook al een tijdje (vanaf ca 12.15 uur) en de boom ligt buiten en de kerstspullen zitten weer in de dozen. het moet alleen nog naar de zolder...
@Justme: lekker relaxen in een vakantiepark is toch heerlijk! Lekker niets doen, lekker eten, wandelen en zwemmen! Ze hebben daar heerlijke baden! Dus lekker poedelen met je dikke buik! Ik had tijdens mijn zwangerschap een zw.badpak gekocht met baby on board erop. Kon het niet laten, tijdens het zwemmen, lekker met mijn buik te pronken! @Ricmar: herkenbaar die trotse opa's en oma's. Voor mijn ouders is het ook nooit een probleem als ik even omhoog zit met oppas. Zoals afgelopen zaterdag, was het miezerweer en ik kon kiezen of met mijn zoontje allebei natregenen, of hem even bij opa en oma laten spelen, terwijl ik als een speer zelf even boodschappen zou gaan doen. Dus toen maar voor het laatste gekozen. Zo waren alle partijen heeeel blij!
ik pas nog in een oude bikini, die neem ik dus lekker mee! aangezien ik maar heel weinig zwem vond ik het zonde om daar speciaal iets voor te kopen. bah morgen werken..... thuis zijn bevalt me wel moet ik zeggen enne, zie mijn banner, we zijn in het laatste deel aanbeland!
Meiden, nog niet ongi. Net getest, maar helaas negatief. Mijn cyclus zal zich dus wel weer herstellen en teruggaan naar de dinsdag (dus zal morgen wel ongi worden). Helaas, had er een goed gevoel over, dus ben best teleurgesteld. Maar, ik zat nog even te denken. Ik had ergens gelezen dat de innesteling 6-10 dagen na de eisprong kan zijn. Volgens mij heb ik ergens rond de 19/20e mijn eisprong gehad (tenminste positieve ovu-test). Dus als het een innestelingsbloeding was, zou dat kunnen met een innestelingsbloeding rond de 31e december. Maar, stel dat ik nog niet ongesteld zou worden. Hoe lang na de innesteling zou je positief kunnen testen? Ik weet het, zit mezelf misschien weer van alles in het hoofd te halen , maar ja, zo lang er geen rood is, blijf ik mezelf waarschijnlijk nog even gek maken.
Hallo dames, @Jeetje: Hè dat is niet leuk, een negatieve test. Maar misschien zoals je zegt nog te vroeg? Zou je temperatuur anders niet ook gedaald zijn? Of is dat pas op dag van je NOD? Nouja ik duim nog door. @Mees: Jij ook al een negatieve test. Hè balen. En ja ik kan me voorstellen dat je zolang er geen rood is gewoon blijft hopen. Ik hoop met je mee hoor. @Lyanna: IUI gehad? Hopelijk toch gewoon nog op tijd voor je ei. Ik duim voor je. @Xon: Morgen de grote dag. Wat een weg heb je afgelegd hè sjongejonge. Ik hoop zóóóó dat het meteen raak is. Ik duim voor je. @Just: Wow alweer in 't laatste trimester. En lekker een vakantie samen. Geniet ervan. @Niala: Nog met baby in buik of eh...? @Iedereen: Heb zelf niet veel te melden nu. Fijne avond gewenst allemaal. Liefs.
@mees:ik denk dat dat heel verschillend kan zijn,wanneer je positief test.Bij mij was het met iedere zwangerschap anders.Soms test ik pas paar dagen na NOD positief,1 keertje teste ik 1 dag voor NOD positief.Zolang je geen bloed ziet is er hoop meid!