wie nog meer 35+ deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Xon, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dank je wel Ricmar! Gaat dat nog een beetje makkelijk?

2. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    afbreken van een glazen ampul altijd een zakdoekje ofzo er om, krijg je het niet in je vingers.

hopelijk gaat het spuiten goed dames, lijkt mij persoonlijk heel moeilijk. ben beetje mietje met prikken enzo :)

vandaag al weer zoveel regen :x had nog even met de kleine man willen shoppen vanochtend. nou ja, andere keer wel. zo eerst douchen, kleine man ligt nog heerlijk te slapen. was half 7 vanochtend, denk dat we dit nu wel gaan volhouden! zou wel fijn zijn, mijn weer aan het werk datum nadert met rasse schreden :( zie er als een berg tegenop moet ik zeggen..... de kleine man 4 dagen overdag niet zien. denk dat ik hem helemaal vertroetel op de dagen dat ik er wel ben...;) net megapack pampers gekocht, we moeten ook een voorraad bij de oppas neerleggen. ook 2e flesje enzo, komende week alles maar even kopen.

3. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Just: lijkt me ook heel moeilijk om de kleine achter te laten.Ik ben altijd thuis geweest bij de kinderen.....dat was erg fijn.Ik kan me dan ook echt goed voorstellen dat je dat moeilijk vind!

4. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @hoop, ik zou dat ook wel willen, maar helaas is dat niet mogelijk. door het onzekere werk van mijn lief moet ik 4 dagen blijven werken..... liefst zou ik veeeeeeel minder gaan werken. wie weet is dat ooit nog voor mij weg gelegd of valt het best wel mee. we zullen zien

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Just: ik snap het helemaal....het moet financieel wel gaan.
    Ik hoop ook voor jou dat het moment komt dat je lekker bij de kleine kan blijven!

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Justme: een kleintje (zeker voor het eerst) achterlaten is vreselijk. Ik had halverwege mijn verlof alvast een gesprek met mijn baas om te overleggen hoe en wat als ik weer terug zou komen van verlof. Ben jankend naar kantoor gereden. Wat voelde ik me vreselijk om de kleine achter te laten. Ook de eerste werkdag was erg zwaar (maar gelukkig bestaan er telefoons). Ik had het ook liever anders gewild, maar helaas moet er ook brood op de plank komen. Maar begrijp je gevoel helemaal. En wie weet... als je vriend een keer ergens inrolt, kan jij wat minderen. Het blijft altijd schipperen. Je leert inderdaad je kleintje alleen nog maar meer waarderen en het naar huis gaan wordt alleen nog maar leuker en fijner. Zo'n glimlach van zo'n kleine koter bij thuiskomst maakt zoveel goed.
    @Hoop: komt vast goed met die spuit. En anders kun je altijd toch even bij de apotheek of dokterspraktijk langsrijden om je te helpen, toch? Hoe gaat het nu met de bijwerkingen van de Clomid? Nog steeds zo moe en lusteloos?

We hebben vanmorgen een werkoverleg gehad, wat zo erg uitliep dat we maar gelijk zijn gaan lunchen met elkaar. Erg leuk en gezellig, maar nu is de halve werkdag al weg, zonder dat ik iets nuttigs gedaan heb. Hier scheen het zonnetje heerlijk. Maar denk dat de regen van Justme nu deze kant op komt, want het begint te betrekken.

7. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Dames, geen paniek over het spuiten :)!
    Als je keurig druk zet op de zwarte stip op het flesje, breekt het keurig af, en ik heb zelf nog nooit een gaasje of zakdoekje gebruitk.
    Hoop, als je geen uitleg meer krijgt, wil ik het best samen met je doorlopen.
    Bij mij zijn ze ook wel eens de spuiten vergeten mee te geven in het zh, je kunt ze gewoon voor weinig kopen in de apo.
    Ik zou nooit iemand anders laten prikken (behalve dan medisch personeel natuurlijk). Je bent zelf degene die precies aanvoelt of het harder/zachter moet, iemand anders (vooral als ze motorisch niet zo handig zijn hahaha).
    Mees, het maakt niet zoveel uit hoor als je iets later prikt, niet te druk om maken. Het moet niet pas de volgende ochtend zijn, maar een paar uurtjes later, no worries!
    Ik zou zeker niet alle moeite gaan doen om het mee te nemen.

Ben reuze benieuwd hoe het met het dolfijnenknuffelen is gegaan :)!!

Mees, de bijeenkomst is morgenmiddag en niet 's avonds.
    En het duurt ook de hele middag.
    Eigenlijk heb ik er even helemaal geen zin in, begin net een beetje aan de rust te wennen.
    Ik zie er ook een beetje tegenop om daar als alleenstaande vrouw naartoe te gaan, mijn moeder gaat dan wel mee, maar ik weet nog wel dat de vorige keer er alleen maar stellen in de wachtkamer zaten.

Just, als ik misschien ooooooooiiiiiitttt nog eens een kindje krijg zal ik helaas ook 4 dagen moeten werken.
    Tegenwoordig hebben veel mensen niet meer de luxe om thuis bij de kindjes te zijn.
    Alhoewel ik nooit helemaal zou stoppen aangezien ik thuis gillend gek zou worden en het werkende leven zou missen (dat merk ik nu al als ik zomervakantie heb, dan mis ik mijn gesprekken met collega's en het bezig zijn op mijn werk), maar zo 2 a 3 dagen lijkt me prima.
    Kan me voorstellen dat je het heel moeilijk vindt om hem achter te laten, moet er niet aan denken! Kun je niet nog ouderschapsverlof opnemen?

Hoop, hoe is het eigenlijk met je rijlessen???

MAUREEEEEEEEEEENNNNN! We willen een foto van Gato!!!

8. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hoop je krijgt inderdaad Pregnyl zonder naald. Gewoon zelf even halen. Kun je ook gewoon bij de apotheek doen hoor. Raar dat zij je weer terug sturen naar het zh. Je moet ze wel zelf betalen maar ze zijn niet zo duur.

Als ze het niet meer uitleggen de bijsluiter goed lezen. Daar in staat het ook nog wel heel goed uitgelegd. Het is vooral verstand op nul en gewoon doen. Maar ik kan me niet voorstellen dat wanneer je in het zh vraagt om uitleg dat ze het dan niet nog even willen vertellen. Wat ook mogelijk is (in sommige zh) dat je naar de prikpoli gaat op het moment dat je je spuit moet hebben en dan zetten zij hem voor je.
    Ik zou een ander ook niet laten spuiten, dat lijkt me echt veel enger. Het zelf spuiten vind ik helemaal niet eng. Soms hik ik er na twee weken wel tegen aan om het weer te doen maar dat is omdat ik dan soms al een blauwe plek op mijn buik heb en dan voor mijn gevoel op een minder prettige plek wil spuiten. Iets verder naar links /rechts/boven of beneden dan anders.

De glazen ampullen zijn zo gemaakt dat ze keurig breken wanneer je je duim op de stip zet. Gaat altijd goed. (zolang je maar weet waar je moet drukken, want dat hadden ze me niet verteld en dus ging de eerste keer bij mij mis) De stip is de clou daar breekt ie altijd perfect. Ik heb nog nooit een doekje gebruikt en ook (op die eerste keer na) geen splinters gezien of gevoeld.

@Maureen hoe is het met je katje? Als ie helemaal wit is bestaat er een kans dat ie doof is. Heb ik ook gehad bij een van mijn katten. Die had als kitten een kleine licht grijze vlek op zijn koppie. Die vlek trok later weg en werd wit en de kat bleek inderdaad doof te zijn. Dat merkte ik ook pas na een half jaar. Weet nog nooit of ie misschien eerder wel kon horen maar ik denk dat ie echt vanaf geboorte al doof was.

@Just ik zal ook vier dagen moeten blijven werken als ik een kleintje heb. Het is nu eenmaal niet anders. Ik ben al blij dat ik tenminste 1 dag in de week vrij ben. Maar leuk lijkt het me inderdaad niet. Liever zou ik drie dagen werken maar ik kan het geld gewoon echt niet missen dus zit er ook hier niets anders op. Vooral de begin periode waarin je er echt aan moet wennen om je kleintje over te laten aan de zorg van een ander lijkt me vreselijk. Ik wens je daar dan ook al vast veel sterkte mee.

Ik ben ook benieuwd naar de dolfijnen belevenissen!

9. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    heb even wat foto's in mijn album geplaatst van de kleine man. ff weer showen he....

middagje weg was heerlijk en de kleine man heeft zich aardig gedragen bij papa. hij wilde wederom niet in bedje slapen, nou ja dan maar in wipstoeltje. morgen doen we weer een poging, of niet :) 's middags in ieder geval niet, dan komt er kraambezoek.

10. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Xon: wat lief van je dat als ik het niet snap met prikken,dat je het samen met mij wel even door wil lopen!

@Boudicca; ik vond het ook raar dat ik voor zo,n naaldje weer naar het ziekenhuis moest.

@Mees: ik heb de laatste twee dagen geen last meer gehad van hoofdpijn...wel nog moe en lusteloos.

Meiden,ik zit er echt even doorheen.Ik heb al tranen met tuiten gehuild vanmiddag.het ziet ernaar uit dat we de IUI niet door kunnen zetten!
    Ik heb verschillende ziekenhuizen afgebeld om te vragen of hun de follikelmetingen willen doen(ik heb uiteraard verteld dat we de IUI in Belgie doen).Maar het word ons glashard geweigerd!!!:(
    Mijn man kan absoluut geen vrij nemen,heeft dit wel geprobeerd,maar hij is natuurlijk eigen baas nu,maar werkt wel samen met bedrijven en hij kan echt niet gemist worden.het is natuurlijk ook niet zomaar een uurtje....we zijn toch een groot gedeelte van de dag kwijt.Daar komt nog bij dat het wel eens voor kan komen dat we wel 3 keer per week naar het ziekenhuis moeten....en niet werken betekend ook geen inkomsten.Nu heb ik 5 dagen Clomid geslikt en ik kan geeneens naar het ziekenhuis toe.Moeten we dan zomaar alles opgeven....omdat Nederland niet bereid is de echo,s te doen? Ik vind dit zo erg!
    Wat moeten we nu? Ik zit er echt doorheen nu

11. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoop mail dokter Sutter eens om te vragen met welke zh zij samenwerken in NL. Dat scheelt je waarschijnlijk een hoop telefoontjes en wie weet kan dr Sutter je ook nog wel een soort van referenties geven voor een zh zodat die er misschien wat meer vertrouwen in hebben voor jullie geval.

12. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Wat een tegenvaller Hoop! Maar ik vind de tip van Boudicca wel heel goed! Zou ik zeker even nagaan! Dus ik zie het nog niet heel zwart in...

13. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Boudicca: dank je wel voor de tip! Misschien kan zij inderdaad helpen!

@Waxientje:ik ga de Sutter mailen...er is nog Hoop!:)

14. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @hoop, ik duim hard voor je dat de hulp van boud succesvol is. beetje jammer dat ze in NL je niet willen helpen met een follicelmeting.

15. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Goed zo! Ik duim voor je!

16. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Hoi allemaal...
    WOW!!!!! Wat kletsen jullie hier flink zeg...!!!!!!!!!! :)
    haha voor een nieuwkomer is het bijna "huiswerk" om bij te lezen over wat er allemaal speelt bij wie en wat...... haha dus vergeef me als ik dat allemaal nog even niet zo weet...

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt om mijn implanon te laten verwijderen en dat kan op 23 juli! Zooooo spannend, en zo leuk om weer bezig te zijn met zwanger worden!

Groetties!

17. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Hoop, wat K*T zeg!!!!
    En idd wat Boud al zei, mail/contact die dr de Sutter.
    Vaak kennen artsen elkaar wel van congressen e.d. dus wie weet kan zij nog wat regelen voor je.
    Ik duim!

18. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Just: ik snap ook niet waarom het zo ingewikkeld moet zijn:(

@Waxientje: dank je! Hoe was je daagje Dolfinarium....heb je Mandysmamsie nog zien knuffelen met een dolfijn?

@Flamingo: spannend allemaal hoor meid! Nog een paar weekjes!

@Xon: ja,we zijn er echt van streek van! We waren zo blij met deze kans.
    Had ik mijn rijbewijs nu al maar....dan had ik zelf kunnen rijden!!
    We hebben ook zitten denken om Gent te bellen en te vragen of we alsnog met IVF kunnen beginnen,maar dan na de vakantie.
    Ik weet het even allemaal niet meer.

19. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @hoop:lastig meis, ik hoop dat jullie er toch uit komen. Misschien inderdaad via die dokter in Belgie. Het leek in eerste instantie geen probleem te worden dus zal zij dat misschien ook niet verwacht hebben? Succes en een dikke knuf.

20. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @ Flamingo: wat spannend! Leuk! Welkom hier. Er wordt inderdaad lekker veel gekletst :)

Deel Deze Pagina