@Waxientje: ooh zooo herkenbaar van die IKEA-perikelen! Ik kom er helemaal niet graag maar mijn man wel. Het is ook nog eens totaal niet dichtbij, je zit zo ruim anderhalf uur in de bus (want we hebben geen auto) Pff maar ja we zijn er in de zomer ook geslaagd voor Billy boekenkasten Ben wel benieuwd naar het resultaat van het klussen straks, dus laat maar weten wanneer je een foto hebt geplaatst. En dat die kinderen overal zo doorheen slapen, ongelooflijk hè? @Mees: dat is toch omk gek van te worden hè?! Hier ook hoofdpijn en gevoel ongesteld te worden maar NIKS! En temp nog hoog dus ik snap er ook niks van. Ik heb ook niks anders gedaan net als jij, alleen eet ik de laatste twee maanden wel tarwekiembrood, zou dat invloed kunnen hebben? Van vit B complex weet ikhet niet, lijkt me niet eigenlijk. Nou we wachten inderdaad maar weer 'rustig' verder af!
@Waxientje: hahaha...wat een gewelidig idee! Gezellig randjesfietsen na de IUI! Nou Xon,dan mag je helemaal wel goed kijken dat de rode lamp brand!! of hopen dat de mooie gyn even langswipt @Mees en Jeetje: zelfs ik word zenuwachtig van jullie! Zal het wel....of zal het niet....Ik duim nog steeds heel hard voor jullie,want ook hoofdpijn kan een zwangerschapsklacht zijn!!(wist ik eerst ook niet)
@Waxientje: ik voelde al met je mee toen ik je verhaal las. Inderdaad erg onstuimig, dus kon helemaal inbeelden hoe dat op zo'n dak eraan toe moest gaan. Jij bent dus even genezen van de Ikea. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik er niet graag heen ga. Ben een keer met mijn zus op zo'n 2e paasdag of zoiets geweest. Nou, ik kreeg het spaans benauwd van die drukte en zou zowat van mijn stokje gaan, wat een gerace met karren, gegraai, gepluk. Nee, de liefde die sommige mensen voor Ikea hebben, is aan mij compleet voorbij gegaan. Ben inderdaad wel nieuwsgierig naar het eindresultaat, dus houd ons op de hoogte. En op zich zou het voor bammers en IUI-ers best een idee kunnen zijn dat ze even wat privacy gegund wordt. Het is inderdaad (ook) bewezen dat een hoogtepunt na afloop bij de vrouw de kansen verhoogd. In principe wordt voor de man die zaad levert in een zkh ook even die privacy gegeven (met spannende boekjes erbij), dus waarom niet voor vrouwen zou je zeggen. @Jeetje: jij dus ook hoofdpijn? Overigens is dit niet mijn ongi-hoofdpijn, want daar sta ik dan meestal al mee op en nu is het in de loop van de ochtend op komen zetten. En weet je wat ik ook heb, en dat is dat mijn buik zo opgezet is, vlak onder mijn navel? Echt een bolletje. En ik heb meer honger en mijn haar is veel vetter. En toch geen ongi, maar ook geen positieve test. Pfff.... Nou, we houden elkaar nog wel even sterkte met wachten (had je nu vanmorgen weer getest en was die negatief?). En of tarwekiembrood van invloed is, weet ik niet. Tarwekiemolie-capsules kunnen wel van invloed zijn. Overigens heb ik die ook een tijdje geslikt (behalve afgelopen maand), maar heb zelf nooit een afwijkende cyclus ervan gehad. @Hoop: kan me voorstellen dat je zenuwachtig van ons wordt. Ben ook niet mezelf. Ben altijd regelmatig en zit me van alles in de kop te halen waardoor dat nu niet is (omdat er ogenschijnlijk ook geen zwangerschap als reden is). Je zult de komende dagen dus nog wel eens mijn gezeur aan moeten horen, ben ik bang.
@Mees: ik bedoelde niet dat je zeurde gekkie! Ik bedoelde de spanning die rond het testen hangt,dan voel je het zelf weer en krijg je de kriebels om ook weer te gaan testen over paar weken.Maar tis ook zeker weten zenuwslopend @Waxientje: ik vind ikea af en toe wel eens leuk,maar vind het ook veel te druk.En het weer was gisteren ronduit slecht! Eet smakelijk vanavond met je vriendinnen...gezellig!!
@Hoop: ik weet dat dat je dat niet bedoelde. Het voelt voor mij alleen zo, als ik hierover weer hardop zit te denken over mijn wel/niet ongi. Ik heb net ook weer zitten googlen of het misschien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kon zijn. Maar dan test je over het algemeen wel gewoon positief. Ik wacht nog maar even af (meer kan ik ook niet doen) en misschien dat ik eind van de week eens naar de ha bel.
@Sneeuwmees: ja vanmorgen getest met ochtendurine maar die was dus echt negatief. Nu weet ik niet hoe gevoelig die testen zijn want ik heb er nog nooit positief mee getest. Maar die testen die ik in mei had kan ik dus niet meer vinden Ik heb trouwens ook vet haar en zo'n opgezette buik onder de navel en wat ik nu juist niet heb is een heel opgeblazen gevoel. Dat heb ik normaal altijd als ik ongesteld moet worden. En dan heb ik ook het gevoel kilo's zwaarder te zijn en dat heb ik nu juist niet! Vreemd allemaal. @Hoop: snap helemaal dat je er zenuwachtig van wordt! Ik zelf ook. Wel lief dat je zo meeleeft!
@ Sneeuwmees: dit is toch DE plek waar je even lekker mag 'zeuren'? Lees even terug toen ik ongi moest worden... Ik begrijp het heel goed! Jeetje en jij maken het wel spannend! Heel herkenbaar en mijn duimen draaien hier overuren hoor!
hallo ladies, wilde even laten weten dat ik op 1-1-2012 ben bevallen van een gezonde dochter A.imée! 3100 gram en 48 cm! alles verder goed , binnenkort meer!
Oh Niala: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter A.imee!! Fijn dat alles goed gaat. Geniet ervan meid!! (stiekum wel een beetje jaloers dat je al zover bent...)
@Niala: gefeliciteerd met jullie dochter!! Wat een mooie naam. Fijn om te horen dat alles goed is. Ben benieuwd of je toch bent ingeleid, we horen het binnenkort allemaal wel. Geniet lekker van de kraamtijd!
Aan allen: Ik wens jullie het allerbeste voor 2012!!! Vooral veel gezondheid, veel liefde, veel wijsheid en veel vruchtbaarheid. Sneeuwmees en Jeetje: een negatieve test, maar nog geen rood dus?? Oh dat vind ik altijd zo verschrikkelijk. Je blijft hoop houden tot het tegendeel bewezen is, toch? Xon: Ik zie het helemaal voor me jij in het ziekenhuis (je kan echt columniste worden), randjesfietsen; nog nooit van gehoord. Klinkt wel interessant; maar lijkt me idd erg veel beheersing vragen. Spannend; heb je nu ook hormonen (clomid of iets dergelijks) moeten slikken of alleen puregon gespoten? Lyanna: jij ook alweer de volgende poging. Wat hoop ik toch dat het allemaal snel raak is. Waxientje: ik zou het ook spaans benauwd krijgen daar op het dak van de Ikea!!! Met die storm. En dat voor een kast.....die drukte, uitverkoop, mag je nog blij zijn dat ie wel op voorraad was; wij eens net voor vertrek de voorraad gechecked; 15 stuks; komen we daar; niks, alles op!!!! :x:x:x 40km voor niks gereden. Maureen: hoe zit het nu met jou?? Heb jij alweer een nieuwe poging gedaan? Heb ik daar overheen gelezen? Impie: wat heerlijk; 4 weken van te voren kunnen stoppen, maar toch 6 weken van te voren vrij zijn....Gaat alles goed. Heb je het niet zwaar? Wel alles klaar toch? Just: hoeveel uur heb je nu geindiceerd gekregen? Ben wel benieuwd. Wat betreft mezelf; ben erg blij met mijn verlof. Sinds 3 nachten wordt ik wakker met pijn in mijn rug, zo tussen 3 en 4 uur. Pijn waarvan ik niet meer kan slapen, welke houding ik ook aanneem. Dus vannacht een kruik en 2 paracetamol genomen. Dan slaap ik nog een paar uurtjes....maar fit word je er niet van. Dus dan is de gedachte, niet te hoeven te gaan werken erg prettig. Volgende week gaan wel de meiden weer naar school, dus gaat dan ook om 07.15 uur de wekker weer, maar nu red ik het ook niet langer dan 08.00 uur. Vandaag naar zo'n indoor speelparadijs geweest; om 10.00 uur stonden we al in de rij. En we waren niet de enige; die rij heeft er nog ruim een uur gestaan, wat een drukte daarbinnen. We zaten in een rustig hoekje en de meiden vermaakte zich prima. Daarna geboortekaartje geregeld. Moet nog even de proefdruk goedkeuren, maar de enveloppen kunnen klaar gemaakt worden. Daarmee zijn we weer een stapje dichterbij de geboorte. Vandaag heeft manlief te horen gekregen dat zijn collega welke ook 12 februari was uitgeteld bevallen was. Pffff; ik hoop dat ons kindje toch minimaal tot de 37 weken blijft zitten. Nog wat kleine dingen aanschaffen; maar dat doe ik waarschijnlijk morgen. Dan is echt alles klaar. Hoef ik alleen nog maar mijn nesteldrang te volgen. We hadden kaartjes voor de vrienden van Amstel; maar dan ben ik bijna 38 weken, dus de kaartjes op marktplaats aangeboden; zelfde dag nog voor de aanschafprijs kwijt geraakt. Wel jammer dat we niet mee kunnen, maar geeft wel rust (hele vriendengroep gaat). Kerstboom is hier de deur weer uit, boel lekker (nou ja lekker is wel een groot woord) doorgewerkt, kan zo fijn voelen..... Vanavond weer naar zwangerschapsyoga, ben benieuwd wat ik nog kan, want krijg snel harde buiken.. Zaterdag naar musical droomvlucht. Kerstvakantie leuk afgesloten. Nou dat was het wel weer. Ik volg jullie wel hoor. Dagboek is ook weer bijna bij. Liefs
Niala, van harte meid, met jullie dochter Aimee (wat doen toch elke keer die puntjes achter de hoofdletter? Dat zie ik ook altijd in ons lijstje!). We zijn benieuwd naar de rest van je verhaal, en willen natuurlijk graag een foto . En Jeetje en Mees, jullie maken het wel spannend, voornamelijk voor jullie zelf om gek van te worden lijkt me. Zegggggggg, dames jullie maken het wel he??? Randjefietsen in het zh, hahahahahahahahahahahaha. Alhoewel het idee van Hoop met die leuke gyn wel een leuk idee was, eigenlijk zijn er twee leuke gyn's dat maakt het verhaal nog spannender hahahahaha. Ok, nu stop ik want nu gaat het op een hele foute p.film lijken. Ik kan jullie trouwens uit de droom helpen, na IUI hoef je geen hoogtepunt te hebben. Ze spuiten nl het zaad al in de baarmoeder, en dat randjesfietsen is juist om als het ware het zaad via de baarmoedermond in de baarmoeder te zuigen! Ik heb overigens vandaag nog een klaagmail naar het zh gestuurd. Ik kon er vannacht niet van slapen. 1. ik heb zelf dat zaad niet mogen controleren 2. ze gebruikte twee steriele eendenbekklemmen die ze beide afspoelde onder de kraan, water is heel slecht voor zaad, daarvan gaan de zaadcellen dood. Nog flink druppend bracht ze deze in, dat kan toch niet goed zijn! 3. De opmerking die ze maakte over dat een 1e IUI bijna nooit tot een zwangerschap leidde. 4. Dat ze me niet verteld had dat er buiten de deur een rood lampje brandde waardoor ik veel rustiger had gelegen (ok dit is dan wel het minst erge). 5. Dat alles heel gehaast ging, ik het idee had dat het eigenlijk al haar lunchtijd was en ik er nog even tussendoor moest. Al met al had ik er gisteravond eigenlijk een heel naar gevoel over, en denk ik vooral vanwege dat water dat deze poging wel heel erg weinig kans van slagen heeft. Dus ik heb vanochtend een mail geschreven, met alle bovenstaande punten netjes beschreven. Weet je, ik betaal per poging ruim 130 euro eigen bijdrage, dat is niet niks en daar komt nog bij dat zoals jullie allemaal weten elke verloren maand er 1 is. Zoals verwacht nog geen antwoord gehad. Ben erg benieuwd hoe ze er op gaan reageren. Vandaag even lekker gewinkeld, veel sales, maar het was overal zo belachelijk druk en warm (alle kinderen en iedere puber heeft ook nog kerstvakantie, dus die waren ook door hun moeder de deur uitgeschopt hahaha en liepen mij in de weg). Maar wel wat leuke dingetjes gescoord.
Xon: helemaal terecht die 'klaagmail'; ik zou deze vooral ook richten aan de klachtencommissie van het ziekenhuis. Soms behandelen je ze toch gewoon nog slechter dan een nummer....
NOD-WACHTBANK 02-01 Sneeuwmees 40-ronde 7 na mk-2e kind 05-01 JeetjeB 35-ronde 6 na MK-1e kind 13-01 Maureen 39-ronde 1 na MK-1e kind .. -01 Xon (BAM) 38-ronde 18 (1e ronde IUI)-1e kind 21-01 Boudicca (BAM) 37-ronde 8 IUI-1e kind (deze ronde in de wacht :x) 25-01 Hoop4242-ronde 3 na 2e MK-5e kind 27-01-2012 Waxientje38- ronde 2 na pauze - 2e kind .. -01 Lyanna 36-ronde 25 IUI4 - 2e kind ZWANGER 01-02-12 Impie 36-veel-2e kind-verrassing 12-02-12 Jes4 38veel-4e kind-verrassing 26-03-12 Justme36 -14-1e kind-? 18-04-12 Secondlife36-ronde 12-2e kind-? BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 35 E.mma, ? 01-01-12 Niala, 37-A.imée, 3100 gram POOL Impie, uitgerekend 1 februari 2012verrassing JeetjeB: 1 februari jongetje Maureen: 2 februari jongen Lyanna: 2 februari Boudicca: 3 februari, meisje Jes4: 4 februari, meisje Xon: 5 februari, jongen Mees: 7 februari, jongen Hoop42: 8 februari meisje Ricmar94: 26 januari Jongen UITSLAGEN POOL Ricmar: Uitgerekend: 15-11. Vince geboren op 28-10. Niemand had het goed Guap: Uitgerekend: 28-10. Noam geboren op 30-10. Niemand had het goed Bar: Uitgerekend: 7-11. Ber Valentijn geboren op 1-11. Niemand had het goed Almika: Uitgerekend: 13-11. Xaavi geboren op 18-11. Mees & Guap hadden het goed! Salcia: Uitgerekend: 23-11. Noé Jannique Roos geboren op 10-11. Niemand had het goed Sayen: Uitgerekend: 13-12. Emma geboren op 19-12. Niemand had het goed. Niala: Uitgerekend 13-01. A.imee geboren op 01-01-12. Niemand had het goed.
Oh Xon: dat van die puntjes vroeg ik me ook af; heeft dat misschien iets te maken met kunnen google'n op naam?? Dat dacht ik, dus heb het maar aangehouden.
@Niala van harte gefeliciteerd met de geboorte van A.imee. Mooie naam voor jullie meisje! @Mees en Jeetje ik krijg steeds meer hoop voor jullie en vind het ontzettend spannend worden! Tjee wat is wachten moeilijk hè! @Xon ik ben heel benieuwd naar de antwoorden van je zh op je mail. Bij mij gaat het ongeveer net zo en de laatste keer spoelde ze inderdaad ook de eendebek eerst af onder de kraan. Als het goed is komt zaad tijdens de IUI niet in aanraking met de eendebek. (en dus ook niet met het water) maar handig is het inderdaad niet. Ik heb liever dat ze me vragen of ik het erg vind dat het ding koud is. Dan heb je er nog iets van eigen inbreng in zeg maar. De eendebek wordt, als het goed is, eigenlijk alleen gebruikt om goed zicht te hebben maar het slangetje met zaad gaat daardoor en dan verder de baarmoeder in. Bovendien, dat water zaaddodend werkt zullen ze in het ziekenhuis toch ook weten denk ik dan?...... Waarom iedereen puntjes bij de namen neerzet weet ik ook niet maar ik doe het maar (heel volgzaam) net zo als de rest @Jes sterkte met de laatste loodjes. Ik hoop dat de rugpijn 's nachts snel voorbij is en dat je beeb inderdaad nog netjes een paar weken blijft zitten!
@Niala: wat een mooi begin van het nieuwe jaar! Van harte gefeliciteerd met je dochter! Geniet ervan en we hopen de kleine spruit een keer te kunnen bewonderen? Als je geen foto wilt plaatsen, komen we gewoon naar Oman voor kraamvisite (zeker met dit onstuimige weer geen slechte gedachte). Ik ga even bij mijn ouders koffie drinken, kom straks nog even uitgebreider reageren. Dus wees gerust: I'll be back!
@Jes een verbouwing in mijn ziekenhuis. Momenteel wordt het laboratorium verhuisd en dan is het helaas niet mogelijk om zaad voor mij (of een ander) te ontdooien/prepareren. Voor mij zijn ze net te laat weer klaar en aan het werk. Heb deze week ergens mij eisprong en halverwege volgende week zijn ze weer klaar voor iui's en dergelijke. Gewoon vette pech. Had ik een week later mijn eisprong gehad dan had het allemaal wel gekunt maar helaas. Vind het nu minder erg dan aan het begin van de maand. Even een maand niet is ook wel prettig eigenlijk. Maar ik zit nu wel al te rekenen wanneer ik er weer voor zou kunnen gaan en moet zeggen dat het me niet snel genoeg kan gaan