Jeetje, tja je hebt helaas geen keus dan te wachten tot je terecht kunt bij de gyn. en ja dat het lang duurt of niet daar zitten hun niet mee hoor. We laten het gewoon op ons afkomen en ik hoop dat het snel voorbij is zodat we verder kunnen gaan denken.....Ik vond het ook raar om te zien hoor dat alles er nog zit terwijl ik zowat leegloop hier, maarja het is zo en ik kan er niets aan veranderen helaas......
@ Sill: wat een verwarring zeg!!! Pfff echt moeilijk lijkt me die onduidelijkheid! Hoe het hier is: ik knap eigenlijk wel weer op nu. Heb lekker geslapen vannacht en vandaag voel ik me weer een stuk beter dan de afgelopen dagen. Vanochtend lekker veel in huis kunnen doen, F was heerlijk zelfstandig aan het spelen. Vanmiddag naar de tandarts geweest voor mijn eigen controle, niks bijzonders, F mocht ook even haar mond opendoen en dat ziet er ook goed uit. Daarna naar het park gegaan en eendjes gevoerd en lekker boompje geklommen in de 'sprookjesboom' = heel oude taxus, echt met zo'n dikke stam met veel vertakkingen en een koepel van groen waar je binnenin kunt. Heerlijk, heb er zelf ook even lekker hoog ingezeten... Niemand kan je immers zien! Tsja en van dat soort dingen kan ik enorm opknappen. Vaker doen dus. F vond het natuurlijk ook prachtig dat mama de boom in ging, ha ha! Qua zwanger worden: tsja nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik was wel erg teleurgesteld dit keer. maar het gebeuren met Sill zet me idd wel weer even met beide benen op de grond...(wie zei het hiervoor ook alweer) al heb ik nu toch weer ietje hoop voor haar! Alle onderwijsmensen sterkte met de laatste loodjes van het schooljaar! Ik ga zo nog even de badkamer afmaken, had het halverwege laten liggen vanwege ons tandartsbezoek. Ik kom vanavond nog wel weer even spieken hier.
sill wat een verwarring , vanaf punctie bevruchting moet je er 2 weken bij optellen. en dan zou je dus idd 6 week zijn. mijn gyn wilde voor 8 weken nooit een echo doen ivm kans op nog geen hartaktie bij 7 weken en dus onnodig paniek. volgende week hoop ik op een knipperlichtje het kan dus nog
@Syl: ik blijf ook nog voorzichtig meeduimen. Ik heb onverklaarbaardere dingen hier op het forum gelezen. @Waxientje: lekker toch, om nog af en toe even kind te zijn. Dat houdt ons jong, toch? En weer veel succes de komende ronde. Ik snap dat het af en toe moeilijk is de moed erin te houden, maar we blijven hoop houden! Hier uiteindelijk vanmiddag de berg strijkwas weggewerkt. Had nl. naast het bed verschonen, ook nog de 'oude' overgordijnen uitgewassen. Dus heb voor mijn gevoel kilometers stof gladgestreken vandaag. Herken het wel wat Mandysmamsie zegt, het is ondankbaar werk. Want de volgende wasmachine is al weer klaar. Verder net weer 2 dozen Decap opgehaald bij de de apotheek. Ik dacht in mijn naïviteit dat ik vanavond de laatste zou hebben. Maar helaas gaat het 'feest' gewoon nog even 2 weken door. Morgen om 9 uur al de echo. Dan kunnen we in ieder geval (hopelijk) verder plannen. Dan kunnen we de vakantie definitief gaan boeken en weet ik wanneer ik weer terug moet. Heb net alvast wel even boodschappen gedaan, wat flesjes drinken voor onderweg. Zo probeer ik langzaam in de stemming te komen. Overigens hangt hier een enorme brandlucht en rijden brandweerwagens de hele middag al af en aan. Er is brand uitgebroken in een loods van een fabriek. Hoop dat ze het snel onder controle krijgen, en die stank weg gaat.
@sil, dat van die berekening kan ik wel volgen, maar hier doen ze pas met 7 wk een echo omdat bij 6 wk een niet kloppend hartje nog niets hoeft te zeggen..... ik hou nog een ietsie pietsie hoop. als de bloeding daar van zou komen, zouden de vruchtzakjes dan niet weg moeten zijn? of heb ik het helemaal verkeerd.....
Och Sil wat een drama! Vanmorgen voor ik vertrok nog even zp aan gedaan om te zien of er ook bericht van jou zou zijn. Toen nog niks dus met gemengde gevoelens naar mijn werk gegaan. Nu ben ik net thuis en lees ik dit nieuws. Ik vind het zo erg voor jullie. Het is zon gemene streek die je lijf je eigenlijk levert. Ik wilde dat ik iets voor je kon doen. Ik vind dit wel zo rot. Hopelijk herstel je lichamelijk in ieder geval snel zodat je niet heel lang hoeft te wachten op jullie eskomootjes. Maar neem ook vooral de tijd om emotioneel te herstellen. Heel veel sterkte.
Nou weer een heleboel gekletst hier dus het duurde even voor ik weer bij was en las dat sill vanmiddag al bij de kliniek terecht kon. FIjn dat dit zo snel kon maar veel heeft het behalve meer onzekerheid niet opgeleverd. De berekening houden ze gewoon hetzelfde als met een zwangerschap die op een natuurlijke manier tot stand komt omdat het anders alleen maar verwarring geeft natuurlijk. Dan zegt de gyn dat er bij zoveel weken dit of dat te zien moet zijn en dan klopt het niet bij de termijn van jou zwangerschap. Ik snap de berekening dus wel. Je krijgt gewoon twee weken cadeau. Maar waarom het dan nu ineens zo belangrijk is dat er hartactie te zien snap ik niet want dat kan echt ook pas met 7 weken gebeuren. Mijn zh wil om die reden ook pas een eerste echo minimaal 5 weken na een iui of tp dus wanneer je 7 weken zwanger bent. Lieverd ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het kleine sprankje hoop toch een wonder mag worden, maar je hebt groot gelijk dat je nergens meer op hoopt want met al dat bloed lijkt die kans met toch wel heel klein. Van de rest weet ik even niet meer zoveel. Wax zat lekker in de boom, Mamsie heeft een blauwe neus van dochter en Mees gaat donderdag (hopelijk) op vakantie naar Eurodisney, als het uitkomt met het zh. Oh ja Jeetje heeft nog een test gedaan die lekker donkerder was dan de vorige dus een goed teken. Verder loopt mijn hoofd wat om want net als Xon heb ik het vreselijk druk met werken. Pff maar ik lig op schema en dat is altijd prettig.
Ja nou daarom is het dus ook raar, want zelfs de 1e echo staat gepland op de 9e en dat is 4,3 weken na de tp. Nou als jullie het nog weten weet ik het ook, het is echt killing. Ik zal de gyn volgende week zeker zeggen dat ie eerst maar even heel goed gaat kijken voordat we iets gaan doen, als het dan niet al vanzelf is begonnen tenminste. En ja je leest wel gekkere dingen idd. we zullen het gaan zien, zelfs mijn oozzoo nuchtere mannetje denkt dat het nog steeds kan ik heb m toch zelf gezien zegt ie.....ja heel lief natuurlijk en misschien werkt het, het kan vast geen kwaad als ie nog hoop heeft, de schat...... Lievies dikke knuffel, ikkuh
Maar dan kàn er toch ook nog helemaal geen hart activiteit zijn? Wat een raar gedoe daar in die kliniek van jou. Als je er de volgende week komt zou ik dat toch zeker ook opgehelderd willen hebben. Met dit soort praat maken ze de verwarring toch alleen maar groter. Hart actie voor 6 weken komt vaker niet dan wel voor dus ik snap al die ophef daarover inderdaad ook niet. Tja en wat is nu wijsheid he, net als je man toch hoop houden dat het nog goed kan komen of uit zelfbescherming uitgaan van het ergste. Moeilijk hoor meid. Ik denk aan jullie.
Sill, wat een onzekerheid dan nu nog. Ik mocht met 7 weken (5 weken na IUI) de eerste echo doen, want minder dan 7 weken is grote kans dat je geen hartactiviteit ziet. Wat ik weet wordt de IUI dag altijd als eisprong gerekend en dan mag je 14/16 dagen na IUI testen. Dus 14 dagen na IUI is precies 4 weken zwanger. En wat ik weet wordt de punctie als eisprong gerekend en dus 14 dagen na de punctie ben je precies 4 weken zwanger. Ik heb even gezocht en 4 juni punctie en dan zou je de 18e dus 4 wkn zijn en vandaag dan precies 6. Met mijn MA had ik met 6,1 wkn 1e echo ivm klachten, gyn vertelde mij dat je in ieder geval wat moest kunnen zien zitten. Maar hartactiviteit over het algemeen nog niet, dat was te vroeg. Meis, ik wens je in ieder geval wel veel sterkte hiermee. Weet dat ik aan je denk, dikke knuff!!!
Sill, ik wens je heel veel sterkte! Ik heb je verhaal gelezen, en ik leef erg met je mee! Hopelijk hebben de meiden hier gelijk, en wie weet, maar ik snap dat je misschien niet meer durft te hopen... Dikke DigiknuF!
Syl, ik wil je zeker ook geen valse hoop geven, en natuurlijk is bloed in de eerste instantie geen goed teken. Toch het feit dat de embryootjes er nog zitten vind ik wel positief, en dat van die rare uitspraak dat er nog geen hartactie zou zijn dat zou ik eigenlijk proberen naast me neer te leggen. Het is toch gek, dat er 3 dagen geleden wordt gezegd dat dat nog niet aan de orde is en 3 dagen later een definitieve reden dat het niet gelukt is. Ik blijf er bij dat het soms echt een stelletje debielen zijn in een zh en ze soms zelf niet weten wat ze roepen. Dus zorg volgende week in ieder geval dat ze niets doen voordat je 100% zeker weet dat er stiekem toch niet iets gaande is. Bloed je nog steeds?
@Syl: het is dubbel om inderdaad toch hoop te houden en aan de andere kant maar van het slechtste uit te gaan. Het zullen hoe dan ook lange dagen zijn tot de 9e. Toch blijf ik, net als je man nog even hoop houden. De redenering zoals ze daar hanteren is gewoon belachelijk. @Lyanna: heb je enorme buik op fb weer bewonderd. Wat ga je hard, zeg! Zou me voor kunnen stellen dat de laatste loodjes voor je lichaam wel zwaar zullen gaan worden. @Boud: jij ook al bijna je gesprek. Heb je het idee dat je je goed genoeg voorbereid hebt en alle vragen op een rijtje hebt, die je zou willen stellen. @Xon: nou, nog een paar daagjes wachten en dan ga je ook van start met de eerste spuit. Ben benieuwd hoe jij die ervaart en of jij klachten ervan hebt. Ik hoop vanavond een beetje op tijd naar bed te gaan. Zal wel slecht slapen met het idee op tijd wakker te moeten worden en de angst te zullen verslapen. Heb om 9 uur al de echo, maar het is altijd redelijk druk op de weg rond die tijd en ook druk met parkeren, dus op tijd van huis. Ben benieuwd of alles er goed genoeg uit ziet. Begrijp dat het een echo is om te zien of alles rustig is en er goed uitziet na de menstruatie. Dan zal, als alles goed is, morgen het echte werk gaan beginnen. Knijp hem toch wel hoe ik daarop ga reageren. Aan de ene kant bang dat het heftig zal zijn, aan de andere kant ook dat er misschien niets of te weinig gebeurd. Nou ja, go with the flow en dan ondervinden we het vanzelf.
@Syll: Jeetje meis wat een rollercoaster aan emoties. Hoewel vooral teleurstelling en verdriet. Maar wat raar inderdaad dat het 3 dagen geleden normaal was dat er nog geen hartactie te zien is (zoals ze juist meestal zeggen) en nu ineens reden om aan te nemen dat het niet goed zit. Ook ik wil je geen valse hoop geven en snap wat jij zegt. Maar dat de vruchtzakjes er nog zitten terwijl je zoveel bloedverlies had, dat vind ik toch opmerkelijk. Ik kan niet anders dan toch hoop houden. Maar als ik jou was zou ik ook uit zelfbescherming denken wat jij nu denkt. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus ik hoop nog steeds dat je 9 juli een kloppend hartje ziet. Dikke knuffel en ik denk aan je. @Mees: Morgen echo dus en dan weet je wanneer 't allemaal van start gaat. Of nouja je bent al gestart natuurijk. Ik bedoel de volgende stap in 't traject. En dan kunnen jullie lekker weg later deze week. Ik spreek je vast daarvoor nog maar alvast een fijne vakantie gewenst. Nog met z'n 3tjes. Volgende vakantie hopelijk niet meer @Jeetje: Je test donkerder, dat is goed nieuws. Hoop dat je inderdaad na je NOD wat zekerder wordt. Daarvoor mag ook natuurlijk. En dat de weken maar voorbij mogen vliegen zo met je vakantie zodat je snel je eerste echo hebt. @Xon en Boud: Wat hebben jullie veel te doen aan het eind van het schooljaar. Succes ermee. Nog even en dan vakantie. O en Boud, overmorgen al je afspraak! Hopelijk met 't goede nieuws dat je meteen verder mag zonder info bijeenkomst. @Anderen: Heb alles gelezen hoor, dus ook als ik nu niet op alles reageer. Fijne (werk)dag gewenst (want het is nu al 00.00u geweest dus jullie lezen dit vast morgen pas. Liefs.
Mees, succes morgen en hoop dat het allemaal goed eruit ziet. Alvast lekker slapen!!! En ja, ik ga zeker hard met mijn buik!!! Ik zal zo voor diegene die geen FB hebben en toch ook foto van mijn 28 weken zwangere buik willen zien foto in mijn album zetten. Xon, succes met de drukte op school en voor jou is het nu ook allemaal begonnen. Nog een paar dagen en dan kun je ook met de deca beginnen. Ricmar, slaap lekker meis!!!
Boudicca, ook al bijna je afspraak en hoop ook dat jij gelijk kan starten en niet meer te lang hoeft te wachten. Ook succes met je laatste loodjes op school. Maureen, jij ook alvast welterusten!!! Alles goed met je?
@Maureen: was ook benieuwd hoe het met je was. Je schreef eergisteren dat je weer die onheilspellende krampen had. Jij had toch ook vandaag (of morgen) de afspraak bij de gyn? Nou, nu wel naar de goede locatie rijden, hè? @Syl: hoe is het nu met je? De nacht een beetje doorgekomen? Ik heb vannacht (voor mijn gevoel) eindelijk eens beter geslapen. Misschien moest ik gewoon even afkicken van het werk en alles. Ik heb daar altijd een paar dagen voor nodig. Nu even ontbijten en straks naar het zkh. Fijne dag allemaal!
Mees, succes in het ziekenhuis. Volgens mij is deze echo, om te kijken of écht alles is stilgelegd toch? Dus dat er niets aan het ontwikkelen is. Mij is verteld dat ik dan na die echo binnen 5 dagen met de puregon mag beginnen.Geen idee of dat te maken heeft met hun inplanning of met wat ze zien tijdens de echo. Na het begin van de puregon moest ik alweer heel snel terug voor een nieuwe echo(ik geloof 6 dagen), om te zien of er genoeg groeit, of ze de dosis moeten verhogen/verlagen. Moet jij dat niet of moet je later terugkomen? Kun jij dan nog even daar tussendoor naar Disneyland? Ik hoop dat het allemaal lukt voor je, ff weg is wel lekker met deze intensieve dingen. Ik ben overigens nog nooit in Disneyland geweest. Denk ook niet dat het wat voor mij is, ik vind Disney niet zo leuk, en ik hou ook niet van enge attracties. Haha dan blijft er weinig over he? En Boud, jij ook tussen alle drukte door nog even naar het zh voor een gesprek. Gewoon doordrukken dat je eerder wilt beginnen hoor. Die infomartie die ik heb gekregen tijdens die bijeenkomst kunnen ze je binnen een kwartier uitleggen. Je hebt al prikervaring. Gewoon eigenwijs zijn en zeggen dat je nu wilt starten.