wie nog meer 35+ deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Xon, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Ricmar: kan het me voorstellen! Al een testje ertegenaan gegooid??

@Mees: fijn dat het er goed uitzag allemaal. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan met de puregon. Succes en hopelijk heb je er weinig last van! En dan nu lekker de vakantie verder plannen en gaan genieten!

@Sil: je klinkt weer wat positiever! Je weet het maar nooit inderdaad. Ik blijf toch ook nog hard doorduimen!

@Hoop: wat vervelend dat die mensen niet zijn komen opdagen!! Wel leuk, bijna de sleutel!
    Kwaaltjes... niet echt. Ben wel ontzettend moe maar verder weinig! Misschien komt het nog, maar de vorige keer had ik ook weinig kwaaltjes.

@Salcia: oh kan het me voorstellen dat het dan spannend was tot de 12 weken! Ja, ik ben in ieder geval eindelijk weer zwanger en ik hou gewoon vertrouwen hoor! Ik spreek het kindje nu al toe dat ie maar goed moet groeien hahaha!
    Lijkt me ook heel anders met een baby op vakantie. Wel leuk! En wat grappig dat ze nu alleen nog maar wil zitten :)

@Boud en Xon: voor jullie gaat het ook bijna beginnen. Boud, hopelijk kun je ze overtuigen om meteen te mogen beginnen!
    Allebei nog succes met de laatste loodjes op school!

@Maureen: en, nog krampen? Moest je vandaag naar de gyn? Ben benieuwd hoe het was!

@Just: sterkte met je nek!

Nou, ik ga zo even weg. Tot later!

2. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    nee nog niet getest.durf niet zo goed en heb natuurlijk geen ochtend urine nu

3. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Je temp is nog wel hoog en je zit toch al op 13 dpo... Heb je al veel gedronken?

4. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Sayen: dank je wel!

O ja Ricmar, de eerste test van mij was dus ook 's middags en die was donkerder dan die van de volgende ochtend! Maar ik had toen 's middags wel weinig gedronken...

5. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    maar vinden jullie mijn temp hoog?

hmm twijfel heb 1 koffie en 1 beker optimel op sinds 8 uur en heb na 9 uur niet meer geplast

6. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Beetje lastig te zeggen, maar hij is in ieder geval na cd 19 wel hoger gebleven en 36,9 vind ik nog wel hoog! Heb je er verder een gevoel over of het misschien raak kan zijn?

7. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    En je hebt niet veel gedronken en geplast dus wat dat betreft zal je urine zeker geconcentreerd genoeg zijn denk ik (maar ik wil je niet pushen hoor!)

8. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemiddag meiden!!!!

Jeetjemina, wat is er alweer heel wat afgekletst. :)

Ricmar, temp is zeker wel hoog. Maar ik weet echt niet wat ik van je kaartje moet verwachten, maar ben wel nieuwsgierig............dus testje?

Mees, wat fijn dat je vannacht beter hebt geslapen en dat zou best wel eens kunnen omdat je je werk nu afgerond hebt en nu kan genieten van vakantie.
    En Eurodisney zal voor je zoontje zeker genieten zijn, daar kun je dan zelf weer van genieten en dan is het vaak toch een geslaagde vakantie.
    Wat fijn dat de echo er goed uitzag en je nog even alles met de Puregon na kon lopen daar, maar gaat je vast wel lukken. Op zich is dat niet zo moeilijk, dan is het mengen van de pregnyl lastiger. En 225 IE is een stuk meer dan ik bij IUI had (75 IE), maar ja....ik moest natuurlijk niet teveel follikels hebben en dat moet bij jullie wel. Succes meid!!!

Sill, fijn dat je je iets rustiger voelt en het maar wat op je af laat komen. Je kan er jammer genoeg toch niks aan doen en ik blijf toch wel door duimen. En mocht het wel mis zijn hoop ik ook dat het voor je vakantie achter de rug is.
    Jee, wat is dat alweer snel gegaan. Zaterdag je kleinzoon alweer 1 jaar.

Mandy, vervelend als kinderen zo'n groeipijn hebben.

Hoop, wat ongelofelijk k*t als mensen zeggen te komen en je dan vervolgens de hele middag en avond laten wachten en gewoon niet komen opdagen. Heb je al reactie gehad op je mail?
    Succes met het ophalen en tillen van jullie "nieuwe" koelkast en eindelijk morgen de sleutel van jullie nieuwe huis. Succes met de verhuizing!!!

Just, fijn dat kleine man zo lekker geslapen heeft en jij beterschap met je nek!!!

Salcia, welkom terug en heerlijk om te horen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad.

Sayen en Guapetona, hoop dat verder alles goed is met jullie en de kleintjes?

Hier toch nu wel met neus op de feiten gedrukt dat bevalling dichterbij komt. Vanochtend eerst de post aan de deur met het kraampakket en net telefoon van de kraamzorg dat ze volgende week langs komen voor kennismakingsgesprek.
    Whaaaaaaaaaaa, ik moet nog zoveel doen!!! :$

9. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ricmar, ennn...........al getest?

10. Sayen

Sayen Actief lid

17 jan 2011
    241
    0
    0
    N-Limburg
    Lyanna: Je hoeft niks klaar te hebben hoor voor dat kennismakingsgesprek. Hier kwamen ze alleen wat vragen stellen, maar hebben nergens naar gekeken. Was vooral om de situatie te weten voor het aantal uur kraamzorg te bepalen, wat er wel en niet gedaan moet worden, of er huisdieren zijn enz.
    Hier alles prima, E.mma doet het echt goed. Ze kan nu van rug naar buik rollen en terug. Kruipen wil ze wel maar dat lukt nog niet. Heb net een nieuwe foto in mijn album gezet.

Ricmar: Spannend, ga je testen?

11. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sayen, wat fijn dat E.mma het zo goed doet. En ze is ook alweer een half jaar oud, gaat zo snel!!! Wat een mooi meiske, zo vrolijk dat ze is!!! Kan je zo van genieten hè?
    Ik weet gelukkig wel dat ik niet alles volgende week al klaar hoef te hebben. Maar verder moet hier in huis nog bijna alles gebeuren, onze zoon moet nog verhuizen van slaapkamer. Zijn kamer wordt de babykamer en hij gaat naar de grote slaapkamer. Verder natuurlijk de babykamer nog weer opnieuw inrichten.
    Verder moet ik nog even kleertjes nalopen, uitzoeken en zo. Kijken wat er nog nodig is en dat er nog bij halen.
    En nu ik bekkeninstabiliteit heb gaat het allemaal jammer genoeg niet zo makkelijk meer.
    Als je nagaat dat ik 3 jaar geleden ook nog ging verhuizen en erbij werkte, ben 9 weken voor bevalling verhuist en samen gaan wonen met mijn man.
    Was dus erg druk en het zal nu ook wel goed komen, alleen nu weet je wel dat alles dichterbij komt.

12. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Ik weet niet of het echt groeipijnen zijn.... ik hoor haar er al niet meer over.... meestal zeg ik gewoon iets in de trant van dat ze aan het groeien is.. en dan is het weer klaar voor haar!
    @ mees... fijn dat je alles nog ff kon nalopen. Ga je er toch wat geruster in!
    @ Hope... wat lekker een kant en klaar huisie... wow... das toch wel erg fijn hoor!
    Ook een lekkere lap tuin er bij? En dan graag met zon in de achtertuin?
    Wij hebben een trein langs ons achtertuin....:p en schaduw daar.
    We hebben voor de hele dag zon. Dus hebben wij volgens mij onze achtertuin op het noorden :(

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ricmar: ik kwam ook even spieken of je getest had. Ik heb beide keren 's avonds na het eten positief getest en niet echt rekening gehouden met niet te veel drinken. We willen je niet opjagen....maar toch...?
    @Lyanna: ik vond het ook vrij veel met 225 I/E. Ik had zelf gedacht dat ik 150 of zo moest gaan spuiten. Ik had geen idee, maar vond die 225 wel hoog klinken. Maar ja, ik ben al een dame op leeftijd, dus er moet blijkbaar heel wat aan te pas komen om die bejaarde eieren in actie te krijgen.
    En toen die kraamzorg bij mij thuiskwam, had ik het hele kamertje spik en span en alles nog even gedweild. Koekjes in huis gehaald. Toen kwam die vrouw en heeft ze inderdaad alleen allemaal vragen gesteld. Ze wilde geen koekje, alleen een glaasje water. En ze hoefde het kamertje niet te zien. Was best een beetje teleurgesteld omdat ik zo trots was op het kamertje en me rot gehaast had om alles op tijd lekker fris te krijgen.
    @Salcia: ja, een vakantie met een kind is inderdaad wennen. Alles draait om de kleine man of vrouw, het ritme en je hele dagindeling. Maar als de kleine het naar zijn/haar zin heeft, is het voor de ouders al snel goed.
    @Jeetje: die gyn verwacht aankomende week nog niet te veel bijwerkingen voor mij. Die eerste week is echt nodig om die gekrompen eierstokken weer tot leven te krijgen. Dus ze verwachtte geen problemen wat dat betreft voor mij de komende dagen.
    @Sayen: de kleine van jou gaat ook als een speer. Het wordt zo al een echt dametje, die al mee gaat eten en reageren op alles. En het wordt alleen nog maar leuker.

14. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @mees, gaat voor jou dus nu ook echt beginnen!! spannend hoor

@salcia, welkom terug in NL. fijn dat je vakantie leuk was

@ricmar, morgen meteen testen he! de roze golf moet wel blijven doorgaan

@lyanna, schrik niet van de inhoud van het kraampakket hoor..... die kraamverbanden zijn wel erg dik.... maar wel nodig. en voor de rest, komt allemaal goed meid! het enige wat je nodig hebt is jezelf, een paar kleertjes en maxi cosi als je uit zh komt (als je niet thuis wilt of kan bevallen) en verder is alles snel gekocht! tip, lihl bonnen zijn er weer, pampers weer bij truus in de aanbieding!

hier dus ook meteen naar truus.nl om de kortingsbonnen in te leveren! daarna kan het ook nog bij wehkamp en de bonnen fysiek zelf inleveren..... ja, je krijgt een hoop tips hier op het forum....

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Justme: grappige site van truus.nl. Ik kende die nog niet, dus bedankt voor de tip! Overigens zijn wij al een tijdje erg tevreden over de luiers van de AH, en die gaan helaas niet met kortingsbonnen. Maar ik zie dat er nog genoeg leuke andere aanbiedingen op staan.:)
    @Mandysmamsie: had je blog gelezen en je mag met recht trots zijn op jezelf. En we zijn nog steeds gelijk aan het oversteken. Ik 7 kg eraf en jij 7 kg erbij.;)

Vanmiddag de nodige dingen gekocht, geruild of teruggebracht. Had leuke korte broekjes voor mijn zoontje gekocht, maar ze hadden het niet in zijn maat, maar een maat groter. Helaas zit er toch nog te weinig vet op ons mannetje, want de broeken zakken nog van zijn kont, dus die moesten terug. En ik ben gelukkig geslaagd voor een cadeautje voor mijn man, die vrijdag jarig is. Dus al weer een hele geruststelling. Hij is nu even weg, dus ik moet het even ongemerkt in een tas verstoppen.;)
    Verder had mijn zoontje natuurlijk weer een auto gezien die hij graag wilde hebben (en ja, het moederhart is zwak :)). Maar ik ben duidelijk geweest dat we de auto thuis pas gingen openmaken.
    Het werd zo waar zonder protest geaccepteerd.
    Even later waren we bij de HEMA en er lagen boeken in de opruiming en ik wilde een boek kopen voor de vakantie, dus ik wilde de achterkant even lezen. Toen ging mijn zoontje heel wijs naast me staan en zei: 'mama, thuis open maken'.
    Ja, ja, wat je investeert, krijg je altijd weer een keer terug.:cool: Hij dacht ik mag niet met mijn auto spelen, dan jij ook niet met je boek.

En.....we hebben vanmiddag dan echt definitief de vakantie geboekt. We gaan a.s. donderdag en komen dan woensdag weer terug. Net geen week, maar wel 5 hele dagen daar en een dag voor heen en een dag voor terugrijden (en is op zich ook lang genoeg voor ons). Donderdag moet ik dan al weer vroeg terug naar het zkh, maar dan hebben we al met al toch een 'echte' vakantie gehad.
    Overal liggen nu stapels kleding e.d. van wat mee moet en ik ben zelf al aan het opruimen, ramen zemen enz. Is misschien een tick van mij, maar ik wil altijd met een opgeruimd en schoon huis vertrekken, om zo ook weer in een schoon huis terug te komen.
    De DVD-speler is al in de auto geïnstalleerd en mijn man heeft vanmorgen nog een electrische koelbox voor in de auto gekocht, omdat mijn spuiten mee moeten en wel gekoeld moeten blijven.
    Mijn man stelde ook nog voor om een medisch paspoort bij de apotheek aan te vragen, omdat je toch met injectienaalden en vloeistof de grens over gaat (ondanks dat je eigenlijk nooit gecontroleerd wordt). Dus misschien dat ik dat inderdaad nog even ga regelen morgen. Kan ik gelijk even de naaldencontainer vast een keer laten legen, zodat ik niet met een halfvolle box met spuiten naar het buitenland hoef.
    Nou, nog even de tuin sproeien, voordat mijn zoontje wakker wordt. Oeps... ik hoor hem al, dus dat gaat niet meer lukken zonder 'hulp' van mijn zoontje.;)

16. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    net negatief getest

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Oh wat jammer Ricmar!

18. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    sil: het hartje gaat in de 6e week kloppen gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, uitgaande van een cyclus van 28 dagen. Bij mij was dat korter, 25 dagen, ik was daarom 3 dagen eerder uitgerekend. Snap je het nog. Dus in jouw geval in de 4e week na tp. Maar ik heb ook gevallen gelezen waarbij de hartactie later komt. Ach daar heb je dus ook weer niks aan; kan nog beide kanten op. Ik voelde bij mijn miskraam ook heel duidelijk vanaf het begin dat het niet goed zat...

19. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Maureen hoe was het gesprek bij de gyn? Dat had je toch vandaag, een dag voor je NOD?

@Mees hoe was het bij de gyn, alles goed bij de uitgangsecho? Ah ik lees het al. Mooi dat alles er goed uitzag.
    Hoe ga je dat doen als je op vakantie gaat en toch die decap moet spuiten? Dat moet je toch in de koelkast bewaren? En de Puregon, moet die ook in de koelkast? Dan is zo’n campingkoelkast al snel vol natuurlijk. O, handig dat jullie een reis koelbox hebben aangeschaft.
    Haha wat een geweldige opmerking van je zoontje over dat boek. En gelijk had ie natuurlijk. Opschrijven die uitspraken want ze zijn zo leuk maar helaas ook weer zo snel vergeten!
    Een vriendin van mij heeft bij haar kinderen voor elk een schrift bij gehouden waarin ze al dit soort uitspraken en voorvallen heeft opgeschreven. Zo leuk om dat terug te lezen. Moet voor de kids zelf ook leuk zijn om dat later zelf terug te kunnen bladeren.

@Sill Waha wordt die kleine muis alweer een jaar! Wat gaat dat snel, jemig zeg! Bijna eng zo snel als dat gaat.
    Ik vind je enorm moedig en dapper dat je probeerd toch zo nuchter te blijven. Het moet toch zenuwslopend zijn al dat wachten op duidelijkheid. Fijn dat het in ieder geval rustig lijkt. Dat moet toch iets van rust geven, of juist niet omdat het weer meer onzekerheid en hoop creeert natuurlijk. Pff, lastig hoor. Ik hoop dat jullie vakantie niet in gevaar komt want je kunt nu helemaal wel even tijd om bij te tanken gebruiken.

@Hoop morgen de sleutel van jullie nieuwe huis. Fijn! En lekker die eerste aankoop. Gelukkig voor jullie is een koelkast niet loodzwaar alleen heel lastig om m van die trappen af te krijgen. Hopelijk is dat zonder al te veel schade gelukt. Eerste aankoop binnen!

@Salcia lekker dat de vakantie zo geslaagd is en wat leuk dat jullie madammeke nu kan zitten!

@Just wat naar van die stijve nek, hopelijk gaat het snel over en komt het niet van de draagzak want dan krijg je het misschien wel vaker en dat zou niet fijn zijn.

@Ricmar, hè balen van die test. Het zou zo fijn zijn geweest om die roze wolk nog iets groter te maken

@Xon dat ik eerder kan beginnen is ook een beetje mijn insteek bij het gesprek. Ik kan natuurlijk net de pech hebben dat een groot deel van het ivf team zelf vakantie heeft waardoor ze me langer willen laten wachten of dat ze heel star zijn in hun protocol beleving maar ik denk zelf dat ik wel een redelijke kans maak om eerder te mogen beginnen. Ik durf er uit zelfbescherming alleen nog niet vanuit te gaan. Dit nieuwe team ken ik nog niet dus kan er ook geen inschatting van maken in hoeverre zij meedenken met hun clienten. Het IUI team deed dat wel heel erg wat erg prettig was. Hopelijk is dat in mijn zh standaard maar ik heb helaas ook over dit zh al genoeg negatieve verhalen gehoord m.b.t. meedenken. We zullen zien. Binnen 24 uur weet ik meer. Ben alleen morgen wel laat thuis want ga daarna eten bij mijn broer (die wil natuurlijk heet van de naald nieuws) en hem kennende wordt dat weer heel gezellig en dus waarschijnlijk ook laat voor ik weer thuis ben. Jullie zullen dus iets langer op nieuws moeten wachten meiden.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: bij ons zkh hebben we twee fertiliteitsartsen, die geassisteerd worden door 2 gynaecologen. Het is bij ons in ieder geval regel dat, ondanks vakanties, het gewoon 24/7 door moet gaan. Ik ga ervanuit dat dat ook bij jullie zkh goed geregeld is. Dus ik hoop dat ze het niet om die reden zouden gaan uitstellen. Maar snap dat je nog niet te vroeg wil juichen. Maar volgens mij kan jij goed je mannetje staan en kun je dingen goed onder woorden brengen, dus volgens mij moet het jou zeker gaan lukken die arts te overtuigen.
    En die opmerkingen. Ik maak van ieder jaar een digitaal fotoboek en had me voorgenomen om in het fotoboek achterin een woordenlijst te doen van woorden die hij dat jaar gebruikte. Je denkt dan snel genoeg, die onthoud ik wel, maar nu zit ik over woorden na te denken die hij van 1-2 jaar gebruikte (en die zijn er zeker), alleen ik kan er niet meer opkomen :). Ik weet wel dat hij koffie toen kooi noemde en een kip een pik. Dus dit jaar heb ik alvast een word-bestandje aangemaakt en schrijf daar steeds weer woorden of uitdrukkingen in voor het boek van dit jaar (2-3 jaar). Het zakt toch sneller weg, dan je had gewild:) (net zoals 1e tandjes, 1e stapjes enz.).
    Dus tip voor jou, als deze eerste ICSI gelijk raak is. Schrijf vooral veel op inderdaad!:)

Deel Deze Pagina