Hoi hoi, Mees, nou lekker toch vakantie geboekt even lekker genieten en als het goed is schitterend weer. En die kleine man van jou hahaha hij is echt grappig hoor, lekkerding is ie!! Boudi, weet je ik neem het gewoon zoals het komt en natuurlijk ben ik niet blij en veel hoop heb ik ook niet, want veel bloed en zwanger vind ik nie mooi samen. Maar ik kan toch niets anders doen dan wachten en het leven gaat , hoe hard ook, toch echt gewoon door, ik wil mezelf niet gek maken. Het verbaasd mijzelf ook best hoe rustig ik nu ben maar ik denk dat als het echt zover is dat ik dan wel stuk ga hoor. Jij heel veel s6 meid met je gesprek morgen, veeg ze maar mooi onder de tafel en dan kan jij lekker gauw van start!! Sayen, fijn dat alles zo goed gaat met de kleine meid en dat ze zo lekker groeit en al dingen leert..... Lyan, je hebt nog tijd zat hoor meid hahaha kan me wel voorstellen dat het nu allemaal wat dichterbij komt en je in de stress schiet hoor. Maar komt vast goed!! Maureen, hoe was het bij jou?? Goed gesprek gehad?? Ricmar, dikke knuffel meid toch altijd weer kl*te zo'n omo-test!! Bah..... Meiden allemaal een dikke knuffel en tot laterrrrr
Hi dames, @Syll: Inderdaad kan je nu niet meer doen dan tot 9 juli wachten. Maar ook ik bewonder je kracht. En voor de rest blijf ik bij wat ik gisteravond al schreef. Sterkte en knuffel. @Mees: Zo nu dan toch weer de volgende stap. Wel lekker dat je verder kan en dat alles goed was trouwens. Zet hem op meid. En ook al geboekt. Wordt vast erg leuk. En o meid wat kan ik smelten van zulke lieve bijdehande opmerkingen zoals je zoontje over je boek. Zo lief! @Boud: Morgen dus de afspraak. Ook ik denk dat je het heel goed zal weten over te brengen. Maar het is ook realistisch dat je rekening houdt waar jij rekening mee houdt. Komt vast goed. Dan lezen we het overmorgen wel. Klinkt gezellig met je broer (dat heb je trouwens al vaker gezegd of heb ik tussen de regels door gelezen). @Salcia: Weer terug van vakantie. Fijn dat jullie genoten hebben. En de kleine daar leren zitten, wat schattig. @Just: Vervelend van je nek. Hoop dat 't snel over gaat. Misschien toch de draagzak. Of nog/weer last na toen die aanrijding? En wat lief dat de kleine helemaal zelf omdraaide. Erg schattig. @Lyanna: Poeh ja wat gaat 't snel zeg. Wat ben je al ver. En kan me voorstellen dat je dan toch even met je neus op de feiten wordt gedrukt hoe snel het allemaal gaat. En je wilt nog veel doen zeg je. Wel vervelend hè dat je nu minder kan door BI. Ik las wel gisteren dat je wel blij bent met de fysio en de oefeningen die je meekrijgt. Gelukkig. Hoop dat 't verlichting brengt. Je moet toch nog even. @Mandysmamsie: Ach goss groeipijnen. Ik weet 't ook nog wel dat ik er last van had. Maar inderdaad accepteren de meeste kinderen gewoon dat 't kennelijk bij 't 'groot worden' hoort als je dat zegt. En dat willen ze graag; groot worden. Schattig hè? Vandaag inderdaad naar de gyn geweest. Er is zelfs nog een vleesboom bijgekomen. Het klonk eerst alsof hij bedoelde meer dan 2. Ik keek wel mee maar wist niet wat wat was. Nouja. De vleesbomen zitten aan de baarmoederwand. Daarom hoeft het een zwangerschap niet in de weg te zitten. Maar het kan wel. Hij zei dat het zowel de oorzaak kon zijn van niet zwanger raken als dat het een normale verloop in de weg kan staan. Bij een buikoperatie is de kans op verklevingen daarna groot zei hij. Bij een kijkoperatie minder. Maar beide ingrepen zorgen ervoor dat de baarmoederwand eigenlijk beschadigd wordt/op die plekken erg dun blijft. En dus wordt het in geval van verwijdering en bij zwangerschap daarom een keizersnee omdat het complicaties op kan leveren bij de bevalling. Maar voordat we daartoe overgaan heb ik 4 oktober (dan pas helaas) een afspraak bij de fertiliteitsafdeling. Daar gaan ze na of er niets anders is wat een (goede) zwangerschap in de weg staat. Als daar dan niets gevonden wordt is het aannemelijker dat het door de vleesbomen kán komen als/dat 'n zwangerschap uitblijft. Voorlopig gebeurt er dus even niets. Ik zou in 't zelfde ziekenhuis ook naar de fertiliteitskliniek kunnen . Mijn donor moet ik dan als partner registreren zei hij. Dat 't niet echt zo is kijken ze niet naar zei hij. Maar goed dat is dus sowieso als 't al zo ver komt, wat ik niet hoop, niet voor eind van het jaar. En waarschijnlijk dus zelfs pas begin volgend jaar. Als er geen (lange)wachtlijst is. Fijne avond dames, Liefs. (Oja: ik vergat gisteravond helemaal te zeggen dat ik gisterochtend 'n test gedaan heb, zo'n vroegtest, en dat die omowit was helaas).
Syl, je moet nu toch later dan 9 juli, die afspraak is nu toch vervallen, of heb ik het nu mis? Boud, kan me haast niet voorstellen dat er maar 1 IVFarts is, volgens mij nemen ze dat van elkaar over. Nou succes morgen. Maureen, he bah, én een witte test, en ook nog eens twee vleesbomen cadeau. Ooit twee jaar geleden had ik in het begin schijnbaar ook een vleesboom, toen weer poliepen, die bleken heel klein en was er geen vleesboom meer te zien. Die zh zijn RAAR! Ik hoop dat het alles niet nodig is. En zowel Maureen als Ricmar een witte test, dames dat hadden we niet afgesproken, we zouden in de roze golf blijven. Hier vanmiddag mijn bestelbus met medicijnen opgehaald !!! Mijn god, wat een hoeveelheid en wat een gedoe. Ik was zaterdag met mijn A4 vol recepten naar de apo gegaan, en die zei oh geeft u maar, dinsdag staat het voor u klaar. Dus ik vandaag terug, had die doos niets besteld, was ze de recepten kwijt. Nou gelukkig weer gevonden, maar ja natuurlijk was niet alles er. Pregnyl was weer eens niet leverbaar. En ik moet er twee hebben, gaat die apotheekmuts mij vertellen dat 2 pregnyl hetzelfde is als 1 ovitrelle, nou echt niet! Dus discussie beeindigd en mij op de wachtlijst van pregnyl laten zetten, het duurt nog wel even voor ik het nodig heb (mees, wat het bij jou wel leverbaar?). Verder had ik 3 dozen van 900UI puregon nodig, daar waren leveringsproblemen mee. Mag ik je dan 4 dozen van 600 en 1 van 300 meegeven?Ja hoor zei ik, geen probleem, oh dat hebben we ook niet op voorraad, dan krijgt u 2 dozen van 600 mee en de rest later is dat goed? Jaaaaaaaaaa hooooooooorrr! Nou gelukkig waren de Utrogestan (oftewel kutpillen), de diazepam (om me relaxed te krijgen voor de punctie) en de Decapeptyl er wel. Dat is dan 21, 77 , u moet bijbetalen voor de utrogestan en de diazepam. Ach wel ja joh, geldboom in de tuin. Het is onvoorstelbaar hoeveel geld ik heb uitgegeven aan medicijnen e.d. wat niet vergoed wordt. Ik had een hele zak medicijnen, en dat was dus nog niet eens alles! Het is best een onaantrekkelijk idee, dat ik al die rotzooi in mijn lichaam slik, spuit of stop. Maar ja, je moet er wat voor over hebben. Mees, bij mijn zh start iedereen met 150 UI, alleen als je meedoet aan het onderzoek (als je mee wilde doen) en je bij de hogere dosering was ingeloot kreeg je jouw hoeveelheid (of zelfs 450 UI). Maar dit is bij wijze van proef. Nou dames, ik ga slapen. Truste!
Moge dames! @Xon... het klinkt idd wel als een erg grote medicinale voorraad zeg, pfff, kan me wel voorstellen dat je er niet echt happy van wordt! Hier wederom korte nacht, maar dit keerdoor dat ik te laat ging slapen...., was een beetje dom!
Xon wat een slordige apotheek zeg, en je voorraad je hebt het nodig meis, en het komt goed, iedereen roze het jaar uit??
Goeiemogguh meiden, Maureen, wat een gedoe toch weer meid!! En dan ook nog een omo-test, bah!! Ik hoop ook voor jou dat al die onderzoeken niet nodig gaan zijn en je voor die tijd lekker zwanger mag zijn. Dikke knuffel meid...... Xon, ja het is wat he al die medicijnen?? Ik had ook echt een hele zak vol, nu zelfs nog het 1 en ander over. En ja je hebt gelijk de afspraak van de 9e is afgezegd ik moet de 11e gewoon naar de gyn in het ZH om te laten kijken of alles weg is, weet zeker dat dat niet het geval is want ik bloed al niet meer had gisteren nog wat bruinverlies maar nu niets meer. We gaan het meemaken. Jij heel veel s6 met de spuiten en je apotheek, wat een mutsen daar zeg!! Ik heb echt zo'n rare droom gehad vannacht ik weet niet wat ik ervan moet denken. Misschien wel gewoon niets maar het blijft zo hangen, ik heb gedroomd dat ik gewoon ging bevallen maar dan wel van 1 kindje( een jongentje) niet van 2, ik was er wel verdrietig om dat 1 er niet meer was, maar tegelijkertijd ook heel gelukkig met die andere. Ik snap er niets van het voelde zo echt....Ijdele hoop??? Of...??? Word er een beetje gek van hoor..... Ach ja de meeste dromen zijn bedrog......helaas. Dikke knuffff ikkuh..
Goedemorgen dames, @Xon: jemig zeg wat een vrachtlading aan medicijnen! Kan me indenken dat je daar niet vrolijk van wordt. En wat een rare apotheek! Ik hoop dat het het straks allemaal dubbel en dwars waard zal zijn geweest!! @Maureen: oh meid, nu ineens 2 vleesbomen? Hopelijk staat dat het opnieuw zwanger worden toch niet in de weg en hoeft er niets aan gedaan te worden. Die afspraak is nog ver weg zeg met die fertiliteitsarts! @Sneeuwmees: wat een wijsneusje jullie zoontje, heerlijk! Zo leuk al die woordjes, echt iets om op te schrijven inderdaad! En ik heb dat ook als ik op vakantie ga hoor, dat het huis dan het liefst helemaal schoon moet! Heb alleen nu zo weinig energie en moet ook nog werk afmaken voor we gaan... Nou ja, misschien komt mijn schoonmoeder wel weer een beetje schoonmaken als we er niet zijn @Boud: succes met het gesprek vandaag! @Sil: hoe is ie daar? Kleine muis alweer bijna een jaar, wat gaat dat hard hè! Zie je hem wel regelmatig nu? Nou ik ga gauw aan het werk. Vandaag is pas officieel mijn NOD denk ik. Tenminste bij mijn langste cyclus en dus dat vind ik al een klein mijlpaaltje Fijne dag allemaal!
Jeetje, ja dat zou je wel denken nu ze weer in de buurt woont ja, maar helaas zie ik haar nu nog minder dan toen ze in Tilburg zat. Toen zag ik ze 2x in de maand nu nog niet eens 1x per maand, maarja ze zal het ook wel druk hebben met haar vrienden enz. ik neem het haar niet kwalijk hoor vind het alleen jammer. Jij gefeli met de mijlpaal!! Mooi toch?? Jij gaat straks in maart gewoon lekker bevallen hoor!!
@Xon: ja, ik ging ook met een tas vol naar huis. Ik had het ook (door verhalen van jullie) vroeg genoeg gebracht en maar goed ook, want niet alles was in voorraad. Zelfs toen ik het een week later op ging halen, kwam ik nog 2 dozen Decapeptyl te kort. En ook ik moest 27 euro bij betalen en later kreeg ik nog een afrekening van de ziektekosten dat ik (als ik het goed gezien heb) ruim 120 euro aan apothekerskosten bij moest betalen en volgens mij is dat dus ook mijn eigen risico van deze pillen. Maar goed, de medicijnen per IVF-poging kosten gemiddeld 1200 euro, dus dan valt het nog mee. Ik had zonder problemen een doosje pregnyl erbij en dacht nog aan jullie, omdat jullie daar vaak zoveel problemen mee hebben bij de apotheek. Juist dat middel zat er dus wel direct bij toen ik het op ging halen. Nu was er gisteren even paniek. Want ik dacht zelf 3 doosjes van 300 IE Puregon te hebben en 2 doosjes van 600 IE. Maar gisteren in de ijskast lag er een doosje van 600. Toen begonnen we te twijfelen want we hadden afgelopen week even de naaldjes gecheckt en was bang dat we dat doosje misschien kwijt waren geraakt. Maar ja, volgens mijn man had hij het teruggelegd in de koelkast. Dus alles afgezocht of we nog het recept konden vinden (maar die hadden ze natuurlijk achtergehouden bij de apotheek). Ik heb nu precies genoeg voor 8 dgn en dat is precies tot volgende week woensdagavond. Dat zou op zich logisch zijn met dure medicijnen dat ze het voorschrijven tot aan de echo en dan afhankelijk van hoeveel je dan moet gaan spuiten een nieuw recept meegeven. Maar ja, dan krijg ik dat donderdag pas mee en dan en die zelfde avond heb ik het ook nodig. Zit nu te twijfelen of ik niet even, of het bij de apotheek navraag wat ze me geleverd hebben en of het evt. op voorraad is als het volgende week donderdag nodig heb. Moet er niet aan denken dat ik zo'n doosje kwijt geraakt ben. Vind het ook zo knullig het zkh ervoor te bellen, wat ze me voorgeschreven hebben. Maar ja, het was toen ook zo'n tas vol en het was allemaal nog een beetje ver van mijn bed dat ik er niet op gelet heb hoeveel van alles ze meegegeven hebben. @Mandysmamsie: hoe is het met je hoofd? Is het blauw weer een beetje bijgetrokken? @Boud: heel veel succes vandaag! Ben erg benieuwd hoe het je vergaan is, al snap ik goed dat wij even op jouw nieuws moeten wachten. Wel bijzonder dat je broer zo geïnteresseerd is en met je meeleeft.
@Sil: oh wel jammer inderdaad. Wat apart zo'n levendige droom hè? Ik weet het niet, maar het zou best een beetje voorspellend kunnen zijn. Ik heb vorige maand ook zo'n bizar levendige droom gehad, waarin ik was bevallen, van een meisje. We zullen zien! Gisteren zei mijn man dat hij er echt vertrouwen in heeft nu. Ik zei: had je dat vorige keer niet dan? Maar dat wist ie niet meer precies. Ik denk dat we er toen allebei niet echt vertrouwen in hadden vanaf het begin. Raar is dat hè? Maar ik vind het een goed teken dat het bloeden is gestopt hoor! Ben heel erg benieuwd naar volgende week, je afspraak bij de gyn. Wanneer vertrek je precies op vakantie trouwens?
Jeetje, ja das best bizar zo'n droom, maar mijn gevoel zegt dat ik moet laten kijken voor we stappen gaan ondernemen. Het is zelfs zo erg dat ik de kliniek wil bellen, maarja die hebben natuurlijk niets aan een gevoel of een droom. Nu ik wat rustiger ben voel ik me ook nog steeds erg zwanger, heb nog steeds zere boobies en ben zo misselijk als wat, kan niet eens normaal eten. Ik denk dat het bij jou ook goed zit hoor, heb er een goed gevoel over!! En euuhh moet jij niet werken?? Hahaha kletskous.....Oja en wij gaan de 13e op vakantie, dus net nadat ik bij de gyn ben geweest maar of ik daar gerust van word... Ik had dus ook bonje met die vent vannacht omdat ie niet wou kijken in de vruchtzak maar alleen maar of alles wel weg was......vreemd.....
@Syl: misschien zijn niet alle dromen bedrog..! We gaan het inderdaad meemaken. Wel balen dat je nu nog 2 dagen langer moet wachten. Maar.... erg hoopvol (toch, sorry, kan het niet helpen) dat het bloeden gestopt is. Zou het dan toch....? Sorry, zal je geen valse hoop geven. Ik wacht geduldig met je af tot de 11e. En wow, kleine muis al bijna 1 jaar. Goh, wat hebben we vorig jaar met je meegeleefd. Zou ze al oma zijn of niet... En nu loopt de kleine al bijna door de kamer te rennen. @Jeetje: weet je schoonmoeder al dat je zwanger bent? Ik denk dat ze dan extra behulpzaam wil zijn als jij even weinig puf hebt. En ik kijk iedere dag met trots naar je banner! Weer een mijlpaal erbij. En zo komen er de komende 8 maanden nog meer, hoor! @Maureen: jemig, twee vleesbomen. Je hebt blijkbaar een vruchtbare bodem in je baarmoeder, met zo'n bomentuin. Gelukkig kan het geen kwaad. Al snap ik dat het wat raar voelt. En 4 oktober pas een afspraak. Ik weet dat het ze het erg druk hebben. Ik had het geluk dat ik toen de week erna een gaatje had omdat iemand uitgevallen was, anders moest ik ook 2,5 maand wachten. Ik snap niet dat ze alvast wat voor-onderzoek doen. Ik moest bijv. ook bloed laten prikken om te zien hoe mijn hormoonwaardes waren. Dat moest dan op dag 3 en rond de eisprong geprikt worden. Dat kost geen enkele gyn veel tijd en dan heeft hij die gegevens alvast compleet als je 4 oktober daar zit. Want straks stuurt hij je op 4 oktober nog weg dat je eerst bloed moet prikken. Misschien zinvol om eens te bellen of er niet evt. onderzoeken nodig zijn en of je een enkel iets nu al kan laten doen. Maar goed, de afspraak staat en wie weet geeft je dat (geestelijk) ook wel rust en wie weet waar dat weer goed voor is. Misschien heb je dat dan wel helemaal niet meer nodig.
Mees, en al lekker bezig met de voorbereiding van je vakantie?? Wat zul je daar een zin in hebben zeg, ik wel hoor, ben er echt wel aan toe, ook al heb ik er nu wat gemengde gevoelens bij. Tja ik weet het ook niet hoor van die droom maar ik ben er bijna van overtuigd dat het iets betekend, ik probeer nog wel om mezelf niet gek te laten maken maar als je intuitie zoiets zegt ga je toch wel heel erg twijfelen hoor......En jaha die kleine muis rent idd al door de kamer hahaha, echt super hoor, hij probeerd ook oma te zeggen maar hij zegt mmaamamama haha zo lieffff........
@Sil: ja ik moet eigenlijk werken haha, maar het wil niet! Maar ik moet toch echt verder, want straks slaat die vermoeidheid weer toe en de hitte en dan lukt het helemaal niet meer. @Mees: nee mijn schoonmoeder weet het nog niet. We willen eigenlijk wachten tot na de 1e echo, maar mijn man had het al bijna verteld afgelopen weekend. Eigenlijk zou ik het best al wel willen vertellen. Ze leefde de vorige keer ook heel erg mee toen het misging. Ik denk dat we het mijn vader ook gaan vertellen dit weekend hoor. Denk toch niet dat ik het voor me kan houden! Zolang ze het nu verder maar niet tegen iedereen vertellen, dus dat zal ik ze wel op het hart drukken.
Hai hai... pff hier een zombie, die es niet op gang komt! Tis vandaag koffie drinken op mandy haar schooltje... nou ik pas.. ik gaat zo lekker ff plat denk ik. Blauw is weg, rood is nog erg aanwezig! Heb gister maar es een zonnebril gekregen... camoufleet gelijk! Die dromen zijn ook wat zeg... volgens mij had ik dat ook toen ik zwanger was... dus dat geeft dan toch weer hoop!
@maureen, flink balen van die vleesbomen en dat ze pas in oktober verder gaan kijken. wat ga je tot die tijd doen? gewoon verder met je donor of hou je een brake? @xon, jeetje wat stom van die muts! hoe moeilijk is dat nou, gewoon receptje nemen en bestellen..... en inderdaad, steeds minder medicijnen krijg je vergoed...heel suf @sil, misschien wel een voorspellende droom.....1 gezond jongetje zou super zijn! ik duim nog even verder hoor. jammer dat je de kleine muis niet vaker ziet. @jeetje, voel je je al flink zwanger??? @mees, al bijna vakantie, heerlijk!! hier vond de kleine man dat 6 uur mooie tijd was om wakker te worden.... nou ja, maar meteen een fles gegeven. daarna heeft hij nog lekker even geslapen (en ik dus ook) tot uur of 9. nu ligt hij heerlijk te spelen in de box. ga zo douchen en dan krijgt meneer weer fles en gaan we op bezoek bij collega. lekker dagje weg!
Goedemorgen @Xon wat een mutsen bij je apotheek. Helaas zijn er altijd mensen die liever moeilijk doen als het best makkelijk kan. @Maureen jammer dat je tot 4 oktober moet wachten maar aan de andere kant, als ze er geen haast mee maken zal er ook geen noodzaak zijn voor het zh en dus is dat dan weer positief denk ik zo. Wat een gedoe met die vleesbomen. Zolang maar duidelijk is dat dit niet erg in de weg staat van het zwanger worden misschien inderdaad beter maar laten zitten als de risico's van weghalen wel verminderde kansen zijn. Heb er geen verstand van misschien klets ik nu wel complete onzin. @Sil ik wil geen domper op je goede hoop zetten maar helaas heeft mijn zus begin dit jaar ook een mk gehad. Bij haar was bij 8 weken geen hartactie maar ze heeft tot bijna 12 weken moeten wachten voor het op gang kwam en al die tijd voelde zij zich nog wel zwanger. Ik hoop zow heel hard dat jou droom toch werkelijkheid wordt maar helaas zul je nog een slopende week moeten wachten voor je meer duidelijkheid krijgt. Wel heel goed dat je per se wilt dat ze eerst goed gaan kijken want ik ken gelukkig ook de verhalen dat het allemaal nog wel goed kwam na zo'n moeizame start van de zwangerschap. @Mees als je het zh niet wilt bellen omdat je bang bent dat het raar over komt kun je ook de apotheek bellen. Als het goed is hebben zij alles ook in hun computer staan en kunnen ze je zo vertellen hoeveel je gekregen hebt. Ik zou het minder irritant vinden om raar over te komen bij de apotheek dan bij mijn gyn. @Jeetje jij ook al zo'n voorspellende droom. Hmm als die van jou en sill uitkomen, jij een meisje, zij een jongen, dan ga ik spontaan in dromen geloven.
Hier vanmorgen een klein persoonlijk drama. Ik heb alles rondom mijn pogingen om zwanger te worden, de laatste +/- 3,5 jaar bijgehouden in een soort van dagboek. Dit had ik op een usb-stick staan. Nou jullie raden het al, vanmorgen ontdekt dat het ding weg is. Ik heb voor mijn gevoel het hele huis al overhoop gehaald maar het enige wat ik gevonden heb is het dopje van het rotding! Grrr. Het laatste jaar kan ik nog wel terughalen aan de hand van dingen die ik hier gepost heb maar van daarvoor. Pfff, weg blauwdruk voor een boek, helaas geen bestseller voor mij. Nee zonder gekheid ik baal wel. Ik zit me nu steeds af te vragen of misschien iemand dat ding meegenomen heeft of waar ik hem heb laten slingeren. Heel irritant want mijn gevoel zegt me dat ie gewoon hier ergens moet liggen en dat ie echt niet mee gepikt is door iemand. Wil er gewoon niet in, dus zo nog maar "even" een rondje door het huis maken. Soms is het heel vervelend om chaotisch te zijn. Verder merk ik dat ik tegen de verwachting in toch zenuwachtig ben voor vanmiddag. Ik constateer nl. net dat ik wel erg veel op de klok zit te kijken of het al tijd is om te vertrekken en ik hoef pas tegen 14:00 uur weg. Hmmm, kennelijk toch iets meer spanning dan ik wil toegeven. Ik ben er echter voor mijn gevoel wel klaar voor. Heb vanmorgen zelfs nog een ovu test gedaan en die was bijna positief. Nu weet ik in ieder geval waar in mijn cyclus ik zit, mochten ze er naar vragen. Hopelijk is het positief.
Goedemorgen meiden. Kom later vandaag nog wel even reageren, maar voor nu even vertellen hoe de fysio en controle gyn. waren. Vanochtend had ik om 9.00 fysio en had afgelopen dagen zoveel pijn gehad bij mijn schaambeen. Nu blijkt mijn in mijn rechter bovenbeen de spier aan de binnenkant zo gespannen te zijn en dat kan dus veel pijn geven. Dus ze heeft dat even lekker gemasseerd en behandeld, ook weer 2 oefeningen er voor thuis bij gekregen. Verder volgende week woensdag weer naar haar toe. Om 10.45 afspraak bij de gyn en is zo'n fijne vrouwelijke gyn. Alles zag er goed uit en onze kleine man (even weer extra bevestiging gehad) is een dwarsligger. Hartje klopte mooi en op zich was ze heel erg tevreden, want bloeddruk ook 120/80 en dus nog zeer mooi voor mij. Verder met de metingen blijkt dat de groei een goeie week voorlicht, lengte is wel te verwachten omdat ik 1.75 ben en mijn man 1.85. Maar omdat het buikje en hoofdje nu ook een week voor liggen (was altijd mooi op schema) mag ik morgenmiddag 1,5 uur na het eten weer naar de poli voor een glucosetest en hb prikken. Dit had ze anders ook wel aangeraden (ik kwam er zelf eerst mee), omdat ik ook iets zwaarder ben. En als glucosetest goed is mag ik er waarschijnlijk wel rekening mee houden dat de kleine man zwaarder bij de geboorte is dan grote broer. Die was 3260 bij de geboorte en zal deze wel meer naar de 7,5 tot 8 pond gaan. Dus al met al tevreden en over 3 weken weer controle als test verder goed is. Voor zo eet smakelijk allemaal en tot later.