wie nog meer 35+ deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Xon, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Boud, bij jou spoelen ze dat ding ook af?
    Maar waarom in godsnaam?
    Ik kan me nog voorstellen dat ze m evt onder de warme kraan houden zodat het prettiger aanvoelt, maar hij was ijskoud!
    En ook echt nog zeiknat, beetje raar detail, maar toen ik opstond was het papier waar ik op lag gewoon nat van het water van die eendebekklem (dat was nog uit die klem gekomen).
    Ik weet ook wel dat het misschien niet zo snel kan gebeuren dat er water meegaat met het inbrengen van het slangetje, maar waarom zou je het risico nemen?
    Nu was dat niet het enige, en misschien vinden ze me wel een zeurpiet? Maar ik heb nu eenmaal tegen wil en dank enige kennis over het een en ander(helaas voor hun), en je bent in een zh al snel genoeg een nummer. Het is soms wel eens goed als ze dit soort dingen te horen krijgen (hoeveel mensen durven er iets van te zeggen? ik denk niet zoveel)
    Dus ik voelde mij geroepen deze mail te sturen, haha.

Balen he, bij het idee dat je een week later wel gewoon had mee kunnen doen voor volgende ronde.
    Nu maar hopen dat snel de volgende ronde begint.

p.s. zullen we stoppen met die rare puntjes? Ik vind het er zo raar uitzien. Tenzij iemand mij kan uitleggen waarom we dit doen, hihi.

2. Maureen

Maureen Niet meer actief

#482 Maureen, 4 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2012
    @Niala: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter !!!!
    Wat een goed begin van het nieuwe jaar. En wat een mooie naam inderdaad. De grote zussen en broer (toch?) ook blij natuurlijk. Ik ben vergeten of zij nou al wisten dat ze een zusje kregen of niet. Nou geniet van je gezinnetje en we lezen binnenkort meer over hoe het gegaan is.

3. Maureen

Maureen Niet meer actief

@Mees en Jeetje: Killing dit! Wie zei het nou, maar ook ik zit in de zenuwen :). Maar ik spring een gat in de lucht als jullie toch nog positief testen. Nou sterkte met het wachten en het onzekere.

@Jes: O vervelend die pijn zeg. En daardoor de gebroken nachten. Hoop dat je er van af komt en toch nog wat kan uitrusten. Binnenkort een bevalling. Voor de rest wel zo goed als alles klaar en voorbereid lees ik. Nou mooi, dan is het wachten tot het zover is. Spannend hoor, jee. O ik denk nu ineens dat ik jou gezin en Niala's gezin door elkaar haal, qua samenstelling. Solly dames :)
    En ja ik zit op de wachtbank...

@Xon: Heel goed die mail. Echt waar. En het zijn valide punten die je aanhaalt vind ik. Denk dat ze je gelijk zullen geven. Kan me niet anders voorstellen. En mooi als ze je voortaan ontvangen met het idee dat je niet makkelijk als nummer te behandelen bent.
    (hoewel er liever geen 'voortaan' hoeft te zijn natuurlijk)

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: knap dat je die mail gestuurd hebt. Ik zou dezelfde dingen als jij denken, maar me dan inwendig erover op lopen vreten. Heb er dus bewondering voor dat jij wel die mail hebt gestuurd. Je hebt gelijk, als je de zorgverzekeringsreclames mag geloven is de patiënt tegenwoordig toch iemand waar rekening mee gehouden moet worden, dus groots gelijk heb je (zeker als je per keer 130 euro eigen bijdrage moet betalen, dan mag je toch verwachten dat ze hun best doen voor een grotere slagingskans).
    Enne de puntjes bij de namen schijnt inderdaad te zijn om het zoeken via google te bemoeilijken. Al vraag ik me af of iemand dan onderhand niet zo slim is dat als die een Xon zoekt, dat die persoon dan ook niet op X.on gaat zoeken (als iedereen er altijd een punt tussen zet is het zoeken toch ook zo weer een stuk makkelijker).
    @Jes: nou, meid, de laatste loodjes wegen wel zwaar voor jou. Zeker met rugpijn en slecht slapen, dan kunnen die 6 weekjes nog lang duren. Kun je niet gaan zwangerschapszwemmen in verwarmd water. Of naar de fysio?
    @Boudicca: fijn dat je het beter los kan laten deze verloren maand. We hadden het er gisteren nog over hoe snel de tijd voorbij vliegt, dus voor je het weet lig ook jij weer met een druipende eendebek op de tafel.;)

Hier (nog steeds) iedere keer waterig roze bij het afvegen, maar verder niets. Heb steeds het idee dat ik ongesteld ben, maar er komt maar niets 'los'. Vanmiddag had ik even helder rood verlies bij het afvegen en dacht, nu gaat het gebeuren.
    Maar daarna weer niet. De plas is verder ook schoon, alleen bij het afvegen.
    Wordt er enorm moedeloos van en kan wel janken. Had nooit gedacht dat ik nog een potje kon janken omdat ik ongesteld wil worden. ;)
    Maar dit is ook niets. Heb zelfs vanavond een zw.test gedaan, waarvan ik al wist dat die negatief zou zijn.
    Maar ik heb al meerdere keren gehad dat als ik me een zw.test ging doen, dat ik vlak daarna ongesteld werd. Dus deze test was (bijgelovige trut die ik ben) om de goden te verzoeken.
    Helaas heeft het nog niet geholpen, vandaag dag 30, terwijl ik heel regelmatig op 28 dgn zit.
    Ben bekaf (ben er de hele dag ook mee bezig en aan het piekeren wt dat kan zijn dat het maar niet door wil zetten, maar wel roze verlies heb steeds).
    Weet ook niet of ik hiermee naar de huisarts kan. Dat ik zwanger ben, die hoop heb ik al wel opgegeven. Maar waarom mijn cyclus nu zo raar doet, is mij echt een raadsel.:( Ik had het de afgelopen maand na een antibiotica-kuur bijv. wel kunnen begrijpen als mijn cyclus dan van slag was, maar nu is er niets aan de hand geweest waardoor dat zou kunnen. Het is letterlijk een k-zooi!:x

5. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Boudicca: Jeetje wat een vervelende planning van je ziekenhuis; verbaas me erover dat het niet op een andere manier kan doorgaan. Maar goed, je bent al bijna weer over de helft. En je hoeft niet te twijfelen of je wel of niet ongesteld zult worden; dat vond ik eerlijk gezegd ook wel eens een maandje fijn.

Xon: van mij mogen die puntjes ook weg; de namen staan ook met regelmaat voluit geschreven. Ik ben benieuwd of het met privacy te maken heeft. Maar dat zullen de puntjes schrijvers zelf het beste kunnen uitleggen.

Maureen: wel weer een poging dus, eerste na mk? Ik haal ook wel eens wat meiden hier door elkaar...

Syll: wanneer kreeg jij nou je uitslag?

Liefs

6. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Mees: we postte tegelijk, kan me voorstellen dat je gek wordt van die onzekerheid. Laat het dan ook maar zo snel mogelijk los komen toch?
    Tja, die pijn ontstaat 's nachts. Ik lig denk ik verkeerd. Overdag heb ik nauwelijks pijn. Vraag me af of een fysio me dan kan helpen. Kan het wel eens voorleggen..

7. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sneeuwmees kun je niet gewoon naar je huisarts gaan en vragen om een bloedtest? Kan wel zijn dat je die dan ook weer zelf moet betalen bedenk ik tijdens dit schrijven, want dat moest je de vorige keer met al die andere bloed testen geloof ik ook als ik het me goed herinner, maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. En stel dat eruit komt dat je zwanger bent dan is het je je geld denk ik ook wel waard.
    Ben ook nieuwsgierig hoe het er bij Jeetje voor staat....

8. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Xon: heeeel goed van je die brief hoor! Ik kan me voorstellen dat het je niet lekker zat. Ben benieuwd of je er nog wat op hoort!

@Mees: hè getver, wat een onzekerheid nog steeds!! Misschien is een bloedtest zoals Boudicca zegt niet eens zo'n slecht idee als dit nu zo blijft dooremmeren. Maar misschienj barst het morgenvroeg wel los (hopelijk bijna!)

Hier ook het eerste (bruin)rood gespot vanavond bij het afvegen dus ik ga er wel vanuit dat het nu definitief voorbij is ook al was mijn temperatuur vanmorgen nog hoog (zegt dus ook geen klap!). Morgenvroeg mag het dan wat mij betreft ook losbarsten en oktober vind ik een mooie maand om een kindje te krijgen!

Duik maar gauw mijn bedje in nu, ben ook hartstikke moe en heb vooral rugpijn. We waren even weggeweest en net pas thuis. Slaap lekker allemaal en tot morgen (met een update of course)!

9. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hoi dames,

Nou, hier temp nog steeds hoog, zelfde als gisteren (37,0) en ongi is nog niet doorgezet. Maar het zal straks wel doorzetten denk ik. Alleen die hoge temp erbij is wel raar, de vorige keren daalde hij namelijk wel al voor ik ongesteld werd.

@Mees: hoe is het bij jou??

Iedereen: fijne dag!

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: goh, ik schrok dat bij jou het eerste bruin gespot was, maar nu toch weer niet doorgezet. Dat is mooi!

Hier nog steeds onveranderd. Zit te twijfelen of ik de huisarts zal bellen om bloed te prikken, maar mijn ha is met vakantie en ik ben bang dat ze dan zeggen dat ik in ieder geval tot maandag moet wachten. Verder is het officieel natuurlijk 'pas' 3 dagen na mijn NOD, dus misschien vinden ze dat ook niet lang genoeg.
    Dus ik twijfel nog of ik nu al zal bellen (of morgen).
    Heb vandaag in ieder geval maar niet meer die vitamine b-complex ingenomen. Heb gisteren zitten googlen en kan er niets over vinden dat dat een cyclus zou kunnen ontregelen, maar dat is wel het enige 'andere' wat ik deze maand anders heb gedaan.
    Lag vannacht (toen ik door de storm niet kon slapen) ook nog te piekeren hoe dat nu met mijn eisprong zit als het gewoon zo door blijft sukkelen. Zou ik dan toch over een tijdje gewoon met ovu-testen moeten beginnen of krijg je alleen een eisprong nadat je ook echt goed ongesteld geweest bent. En verder voelt het raar. Een menstruatie is toch om 'schoon schip' te maken, dus doordat maar niet komt, voelt het ook raar dat mijn baarmoeder blijkbaar 'vol' zit, maar het komt er niet uit.
    Misschien heel ver gedacht, maar dat soort dingen schieten dan door je hoofd als je zo ligt te piekeren.

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    niala gefeliciteerd met jullie dochter mooie naam (hadden wij ook allen iets anders geschreven).
    ben benieuwd naar je verhaal en natuurlijk de foto.

12. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: ik kan me je gedachten heel goed voorstellen hoor. Ik denk dat ik als ik jou was nog een dagje zou afwachten en anders morgen de dokter zou bellen. Heb je geen testjes meer nu? Of wil je er liever geen meer doen? (kan ik me wel voorstellen!)
    Ik zat me dat ook af te vragen van die eisprong, of die dan later komt of niet. Ik denk het wel eigenlijk. Wanneer moet je dan beginnen met ovutestjes? Misschien toch op de dag dat je normaal begint, maar ja eerst maar eens zien hoe het nu verder gaat natuurlijk. Vreselijk, dat gewacht!

Bij mij is het niet doorgezet nog, maar ik zit nog steeds pas op dag 29, al voelt het of ik al heel lang zit te wachten doordat ik zo'n vroege eisprong had voor mijn doen. Maar ik heb echt geen hoop meer hoor. Denk echt dat het vandaag of morgen wel doorzet. Vind het wel heel apart dat ik nu dan ineens zo'n ontzettend lange luteale fase heb na twee keer een lf van 11 dagen! Die zou toch altijd ongeveer hetzelfde moeten zijn dacht ik.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: ik denk dat ik misschien zelfs maandag pas bel. Denk dat ze me nu toch afpoeieren en de ha me misschien ook even zelf wil zien (om mijn buik of zo te voelen). Tenminste zo is onze huisarts. Ik had deze maand ook twee keer een zo goed als positieve ovu-test, dus waarschijnlijk zijn mijn eitjes van slag geweest en reageert mijn menstruatie nu daar ook op.
    Het gekke is dat ik dus niet helemaal overtijd ben, want ik heb dus wel waterig roze met het afvegen (er gebeurd dus wel wat daar beneden), maar het zet niet door. Dat is zo vreemd.
    Ik weet het allemaal niet meer. Heb het nog nooit meegemaakt en wordt er erg onzeker en verdrietig van. Ook omdat we al een maand moesten overslaan en er in december vol goede moed weer voor konden gaan. Hoe langer dit duurt, hoe langer het ook weer duurt voordat we er deze maand voor kunnen gaan (en het klokje tikt maar door).
    Mijn man had gisteren 2v5 van het kruidvat gehaald, dus daar heb ik er nog een van liggen. Misschien dat ik dit weekend die laatste nog met ochtendurine probeer.

Voor jou duim ik nog even door, totdat het tegendeel bewezen is en je echt op rood gaat. Ons lijf kan soms rare dingen met ons doen.

14. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Oooh dames ik snap jullie onzekerheid en leef erg met jullie mee.
    Wat kan je lichaam toch raar doen he?
    Maar Mees, ik zou idd gewoon nog even wachten hoor, je ha zal idd gewoon zeggen dat niet elke cyclus hetzelfde is en dat je gewoon nog even braaf af moet wachten.
    Het is ook zo dubbel, aan de ene kant blijf je een soort van hoop houden aan de andere kant heb je het al een soort van opgegeven en denk je laat het dan maar komen.
    Nou meiden hou nog even vol.

Ik heb antwoord op mijn mail!
    En zoals verwacht heel beknopt.
    Wel een excuus dat ik het zo ervaren heb.
    Dat zaad gecontroleerd wordt in het lab en dat het 'mogelijk' ook nog door mij gecontroleerd kan worden (leuke zinskeuze).
    En dat het water niet terecht komt bij zaad omdat het in de bm wordt gespoten.
    Verder niets over de opmerking over dat de 1e IUI bijna nooit lukt, niet over de snelheid waarmee het ging enz. enz.
    Het is ook beantwoord door de verpleegkundige en niet door een gyn, vind ik wel jammer omdat ik niet weet of die het dan te horen zijn gekomen.
    Toch denk ik dat degene over wie het ging het wel gehoord/gelezen moet hebben en misschien is het onderling gewoon wel besproken en dat was mijn bedoeling.

Het rare is dat mijn temp zo laag blijft.
    Ik weet zeker dat mijn ei is gesprongen want ik heb dinsdag na inseminatie de hele dag last van mijn eierstok gehad.
    Maar heel vreemd.

Wat een woeiiiii buiten!

15. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    xon mijn duimen draaien.

all zwaai en idd wat een woei, wij wilden naar mijn schoonmoeder in het ziekenhuis, maar we gokken het er niet op en blijven thuis,ze zal het wel snappen

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: toch netjes dat ze in ieder geval de moeite genomen hebben de mail te beantwoorden. Vaak zijn ze zo arrogant dat ze hier nog niet eens de moeite voor nemen. Het zal zeker door meerderen gezien of besproken zijn. In ieder geval weten ze nu hoe het door jou ervaren is. Hopelijk doen ze er hun voordeel mee. Heb je de indruk dat het beantwoord is door die verpleegkundige die jou toen geholpen heeft?
    En als je nog pijn hebt, betekent dat toch dat het eitje nog moet gaan springen, toch? Misschien dat daarom die temp nog laag is. Morgenvroeg zal die dan toch zeker omhoog gaan, lijkt me. Ik ben geen expert, jij zal het vast beter weten, want jij tempt al zo lang.
    @Ricmar: hoe is de operatie gegaan? Alles goed met je schoonmoeder?

Heb straks toch even geprobeerd de ha te bellen. Niet om vandaag te gaan, maar even overleggen wat hun 'beleid' hierin evt. is en vanaf wanneer ik dan een afspraak zou moeten maken. Maar de ha is met vakantie. Dat wist ik al wel van mijn vader die deze week een afspraak wilde maken, maar had gedacht dat ik dan wel even een van de assistentes (is groepspraktijk) zou kunnen spreken. Maar kreeg een bandje dat ik voor spoedeisende zaken dan naar een andere dienstdoende arts moet bellen. Nou ja, dat is weer zo'n gedoe.
    Heb weer kop- en buikpijn en het idee dat ik gewoon ongesteld ben en van alles voel lopen. Rare ervaring is dat. Net of het verstopt zit daar beneden.

Hier ook vreselijk onstuimig. Ga meestal even boodschappen doen met mijn zoontje, maar het nodigt niet echt uit om eruit te gaan, dus we zitten nog lekker te bankhangen, verstoppertje te spelen enz.
    Ik had een boekje besteld over organisatieveranderingen en vooral de fouten die daarbij gemaakt worden door de managers. Het heette 'Gedoe komt er toch'. Zit het nu zelf te lezen. Heel herkenbaar hoe de situatie op onze afdeling, het gedrag van mijn collega's (en ook van mezelf) beschreven wordt. De acties van mijn bazen (en de uitwerking op ons). Aan de andere kant ook een 'geruststelling' dat wat wij nu meemaken en voelen, blijkbaar 'normaal' gedrag is wat in een boekje beschreven is (en dus vaker voorkomt).
    Als ik het uit heb, geef ik hem aan mijn baas als cadeau. Hoop dat hij er zijn voordeel mee kan doen.;)

17. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    sneeuwmees ok is goed gegaan ze heeft gelukkig geen stoma gekregen..
    en ze knapt al weer op, we hadden alleen vandaag V mee willen nemen, maar we durven de weg niet op bomen vallen bij bosjes..

je klachten klinken wel passend bij zwangerschap... ik duim door

18. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ik ben blij dat ik vandaag thuis zit en niet voor de groep hoef te staan. Wat zullen die kids allemaal druk zijn met deze storm!! Ha mooi geen last van vandaag:) Helaas moet ik eigenlijk wel aan het werk. In januari hebben we de halfjaarlijkse leerling evaluatie en ik moet alle individuele handelingsplannen bij langs om te kijken of ze ook bijgesteld moeten worden en te noteren welke doelen behaald zijn en welke nog niet. Helemaal geen zin in. Ik heb dan ook zo'n somber vermoeden dat dit een klus voor het weekend voorafgaand aan de bespreking wordt want die figuurlijke schop onder mijn gat lukt me vandaag niet echt. Jeetje respect hoor dat het jou lukt om steeds thuis te werken. Ik kan dat echt alleen maar als het echt MOET! Zolang ik denk "mwah het kan nog wel" komt me niets uit de vingers:(

@Xon ga er maar rustig vanuit dat de persoon die jou IUI gegeven heeft op de hoogte is van je mail. Bij mij in het zh hebben de gyn’s en de behandelende NP’s (nurse practitioners) iedere dag aan het einde van de dag overleg over de afgelopen dag. Je bent dan weliswaar geholpen door een verpleegster maar de gyn zelf is wel degelijk nauw bij jou dossier betrokken. Althans zo gaat het bij mij. Ik zie zelden de gyn zelf maar wel de hele papier winkel die ze iedere keer (ook na een gewonen fm) moeten invullen. Zodra ze ook maar aan iets twijfelen maken ze bij mij een echo foto en kom ik in het dagelijks overleg, zodat de gyn’s hun oordeel ook kunnen geven, wordt het dan anders dan wat de NP met mij heeft afgesproken dan bellen ze me na het overleg op. Is een paar keer gebeurd en mij geeft het wel een rustig gevoel dat er zo gedegen gesproken wordt over de patiënten. (Alleen dat woord patiënt staat me niet aan want we zijn niet ziek immers, maar dat krijg ik er daar nog niet uit, hihi.)
    Wanneer mag jij testen? Net als mij precies twee weken na IUI of moet je net als Lyanna langer wachten?

@Mees ik zou me proberen niet al te druk te maken. Een paar dagen over tijd zijn kan in iedere cyclus inderdaad gebeuren maar vooralsnog ga ik er gewoon vanuit dat je zwanger blijkt te zijn hoor. Niet dat ik daar enige ervaring mee heb, maar ik heb onderhand natuurlijk genoeg gelezen om te denken dat wat jij beschrijft best eens bij een beginnende zwangerschap zou kunnen horen. Ik draai mijn duimen hier helemaal stuk!

@Jeetje ook voor jou heb ik nog steeds wel hoop al moet ik zeggen dat bij mij het eerste bruin nooit iets goeds voorspelt dus ik ben voor jou bang dat het helaas over is. Maar…..zolang het rood niet doorzet blijf ik ook voor jou nog hoop houden.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Nou, meiden, rood lijkt nu (eindelijk) toch door te komen. Hè, hè!
    Wat kan een mens blij zijn met rood. Nu kan ik eindelijk weer vooruit kijken. Helaas heeft mijn man een rooster die net tot de week voor mijn eisprong loopt. Maar goed, dat zijn zorgen voor later. Ik heb in ieder geval duidelijkheid!
    Dus, Jeetje, doe je best nog even!

20. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè Mees, jij klinkt opgelucht maar ìk ben gewoon teleurgesteld. Ik had er helemaal op gerekend dat jij toch op roze zou gaan. Toch ben ik blij voor je dat je, nu het niet zo mag zijn, gewoon weer verder kunt. Dikke knuffel en op naar een oktober kindje!

Deel Deze Pagina