@Jeetje: heel goed van je dat je geweest bent. Ik vind dat je de laatste maanden echt sprongen gemaakt hebt om dit soort dingen meer te ondernemen. Heel knap van je! En natuurlijk steekt dat inwendig en is het confronterend. Zeker als mensen al zwanger lijken te worden van de lucht. Ik heb het ook dat er meer mensen die toen gelijk met mij zwanger waren, nu ook allemaal ineens weer zwanger blijken te zijn. Dat is dan best confronterend. Je zou ook zo graag willen, maar bij ons lukt het maar niet (meer). Je merkt ook dat mensen het niet makkelijk durven te vragen (maar wel nieuwsgierig zijn of je nog een tweede zou willen). En op zich zouden 7 ovutesten voldoende moeten zijn om je eisprong de volgende keer op te sporen. Dus deze ronde (en natuurlijk is dit ook de laatste ronde) hoef je (denk ik) nog even niet bij te bestellen. Maar als het je een rustiger gevoel geeft, moet je het zeker doen. Omdat ik het via internet zo omslachtig vind en je per keer verzendkosten kwijt bent, dacht ik ach, waarom gelijk niet dubbelop bestellen. Mocht ik zwanger raken, dan kan ik er ongetwijfeld een van ons clubje nog blij mee maken die ik dan over mocht hebben. Maar goed, daar gaan we maar niet vanuit dat het zo snel raak zal zijn. Ik zal ze dus zelf allemaal nog wel nodig hebben. @Hoop: ik ga het in ieder geval gewoon vragen aan de gyn als het zover mocht zijn. Sommigen schijnen die pillen ook zelf via internet te bestellen, maar dat vind ik toch wel wat spannend. Ik heb wat oudere gyn's en die willen zich niet graag laten voorschrijven wat ze doen moeten. Zit dus, ondanks dat het nog helemaal niet aan de orde is, te bedenken, stel dat ik zwanger ben, bij welke van die gyn's zou ik dan het beste een afspraak kunnen maken. Dus inschatten wie daar evt. wel voor te porren zou zijn. Ik heb natuurlijk 'nog maar' 1 mk gehad, dus in hun ogen was dat gewoon domme pech en ben ik nog geen medische reden om daar wat mee te moeten doen. Maar hopelijk is mijn leeftijd wel een beweegreden om toch wat hulp van buitenaf te krijgen. Maar goed, ik draaf door. Er moet natuurlijk eerst nog wel een eitje bevrucht worden. Nou, zal toch mijn pyama eens uit moeten gaan trekken. Het weer is wat guur. Was van plan om met mijn zoontje te gaan wandelen (ivm mijn goede voornemen om wat meer te gaan bewegen). Maar denk dat ik toch maar de auto even pak voor de boodschappen. Mijn moeder en ik werken altijd samen en omdat ze nu ziek is, heb ik aangeboden ons werk alleen te doen, zodat ze even kan uitzieken. Denk dus dat ik mijn portie beweging aan het eind van de middag dubbel en dwars goed kan maken.
Heey dames, @Xon: Wat erg weer die teleurstelling. Dikke knuffel. @Spring: Ik respecteer je beslissing en begrijp ook wel dat je er zo teveel mee bezig kan zijn. Sterkte met alles en ik wens jou ook het geluk toe. @Jeetje: Leuk dat je gegaan bent. En confronterend ja. Nouja, je hebt je ovulatietesten al, deze ronde gewoon lekker zelf ook zwanger raken. @Ricmar: Ik hoop dat het geen pijn doet. Je bent nu misschien al geweest. En gelukkig met je schoonmoeder ook alles oké nu. Beterschap met je kies. Zelf niet zoveel te melden eigenlijk. Tot straks misschien. Fijne avond, Liefs.
@Xon BALEN, BALEN, BALEN, BALEN, wat KL$%E zeg! @Jeetje, fijn dat het gisteren zo leuk was. En tja aan ander zwangerschappen valt niet te ontkomen, als ik boodschappen doe struikel ik voor mijn gevoel al over de zwangere dames, kinderwagens met babys en peuters. Jij ging nota bene naar een babyshower dus dan is het logisch, maar moeilijk is het wel. Het blijft steeds wat wegslikken. Binnenkort mogen wij ook pronken met onze buiken. Gewoon in blijven geloven. @Spring begrijpelijk dat je afstand probeert te nemen. Doe waar jij je goed bij voelt. Ik wens je heel veel sterkte dinsdag en de komende tijd. En wie weet kom je over een tijd wel weer mee kletsen, wanneer je alles een plekje hebt kunnen geven en er weer vol voor wil gaan. Heel veel goeds voor de toekomst.
@Xon: blijkbaar hadden wij tegelijk gepost, had je berichtje helemaal gemist. Dat zou inderdaad zwaar klote zijn. Maar hoe kan het dan dat de temp omhoog gaat? Bij een ongi gaat die toch juist naar beneden en pas omhoog na een eisprong? Heb je verder ook ongi-klachten, zoals hoofdpijn e.d.? Nou, meid, geen verontschuldigingen voor ego-berichten. Je weet die bestaan niet, hè! Hier ook niet veel te melden. Net terug van het werk, dus zit nog even uit te zweten. Straks even douchen en misschien nog even onder de zonnebank! Maar ongetwijfeld kom ik nog wel even inbreken in de loop van de avond.
xon ik blijf weer stug duimen (sorry) hier is kies weer hersteld, wel ook gat dieper uitgeboord (op de zenuw) bah. maar oke wat moet dat moet
Ja temp was idd weer omhoog! Maar ik heb toch echt waterig bruinverlies (normaal gesproken voorbode tot de grote rode ellende). Het gekke is wel dat ik nog helemaal geen hoofdpijn heb. Wel mijn pijnlijke borsten, die heb ik elke maand. Maar even afwachten wat mijn temperatuur doet morgen, maar verwacht toch echt een daling. En ohhh ik heb nog steeds dat vervelende gevoel in mijn mond. Ik vrees echt dat er een ontsteking zit. Het is geen heftige kiespijn, maar meer gewoon vervelend. Kan gewoon eten en drinken, tandenpoetsen, ook geen last van koud en warm, maar er golven wel af en toe van die pijngolfjes door mijn kaak en doet zeer als ik er op druk. Ik zit natuurlijk ook in dubio, zo lang ik niet echt ongesteld ben wil ik niet naar de tandarts, want hij zal of een foto willen maken of een verdoving moeten geven voor evt wortelkanaalbehandeling (waar ik op reken) of misschien een anti-biotica. Ik heb geen idee wat mag als je evt zwanger bent, en als ik weer een nieuwe ronde start wat mag ik dan nog zonder dat het slecht is voor een nieuw follikel. Nou ja, in ieder geval hoe dan ook, ik wil gewoon dat het weggaat!!!! Jeetje, stoer van je dat je toch naar die babyshower bent gegaan. Kan me voorstellen dat het best lastig was. Mees, je moet even kijken/googlen over het effect van een zonnebank. Als je zwanger bent mag het sowieso niet, maar ik heb ook wel eens gehoord dat het niet aan te raden is als je zwanger wilt worden (straling/warmte). Spring, logisch hoor. Heel veel sterkte in ieder geval. En Ricmar, fijn dat je het hebt gehad. Je bent er weer vanaf én met behoudt van je kies, dat is wel heel fijn. Pffff, het lijkt wel alsof ik steeds banger word voor de tandarts. Ik heb vanmiddag nog een of ander spoelmiddel gekocht (Corsodyl) in de hoop dat het daarmee weggaat.
Xon een rontgenfoto kan je veilig laten maken voor je eisprong en je kan ook vragen om een loodschort , immers je kies hoeft er alleen maar op. verdoving, je kan even melden dat je mogelijk zwanger bent of het wilt worden , dan kan de tandarts zelf beoordelen wat het beste is.. en antibiotica geldt precies hetzelfde voor.. maar kom op je zou op roze.... en niet op rood... * duimt stug verder*
Hoi hoi, Dankjulliewel allemaal!!! Heel leuk dat jullie net zo blij zijn als wij!! Xon, wat balen meid jemig, ik hoop toch voor je dat het wegblijft, zolang de sluisen nog niet open staan blijf ik voor je duimen hoor!! Hoop ook dat je kiespijn weer vanzelf verdwijnt, altijd een erg vervelende pijn..... Jeetje, leuk meis dat je het gezellig hebt gehad!! Goed van je dat je lekker gegaan bent. En ja zwangere vrouwen ontkom je id niet aan bij mij op het werk lijkt het wel besmettelijk te zijn ofzo, de een na de ander komt vertellen dat ze zwanger is, helaas heb ik het virus nog niet te pakken hahaha..... Waxientje, wat leuk dat je man zo meeleeft en meedenkt, die van mij moet ik helaas nogal eens aan de haren meesleuren hoor, maar ach heeft ook wel wat hahahaha cavewoman ofzo!! Mees, nou hopelijk is het nu dan voorbij met al die virussen bij jullie, je hebt wel ff genoeg gehad denk ik zo. Maar euuhh zonnebanken mag niet hoor volgens mij kan dat geen kwaad als je nog niet zwanger bent, ik lag hele dagen in de zon toen ik zwanger werd en deed dat eigenlijk ook nog toen ik zwanger was, legde alleen een handdoek over mijn buik. De VK heeft er toendertijd nooit iets over gezegd....Dus ja...... Spring, veel geluk dan verder, snap het wel. Ricmar, lekker dat het weer achter de rug is bij de tandarts, dat ze dan alleen weer aan die zenuw moeten gaan zitten he?? Nou ja je bent er maar weer vanaf. Gaat alles lekker met jullie?? Volgens mij wel he?? Begint ie al wat te brabbelen enzo?? dat vind ik altijd zo lief die babygeluidjes.... Hoop, wat een naar bericht zeg!! Bah, daarom lees ik ook niet graag op dat soort forums of in de vlindertuinen ofzo, vind het vreselijk. Lyanna, en bij jou al een teken?? Hoelang is het nu geleden weer je IUI?? Boudi, fijn dat je lekker bij je neefje geweest bent, al is het dan zover rijden, je geniet er toch van als ik het zo lees. Zijn de verhoudingen al wat beter tussen jou en je zwager?? En weet je al wanneer het ZH klaar is met verbouwen en je weer verder kunt?? Meiden een hele dikke knuffel van mij, Silly
@Sill Verhouding tussen zwager en mijn persoontje is meer een geciviliseerd gedogen. Haha, we hebben zeg maar een soort van gedoog akkoord en af en toe dreigt er een crisis. Gewoon een kleine afspiegeling van Nederlandse maatschappij . Het zh is sinds deze week klaar met de verbouwing maar mijn ei had ik afgelopen zondag dus nu maar weer wachten tot ik ongesteld wordt en dan bellen en op dag 3 weer heen voor fm en dan gaat het hele riedeltje weer van start. Hopelijk voor de laatste keer .
Even een egoberichtje van mijn kant: ik had vanavond een knallend positieve ovulatietest en we hebben giteravond geklust. Als we dan morgenavond weer klussen zitten we toch goed? In theorie dan? Of moet je juist meteen klussen als ie positief is, ik snap het nooit helemaal. Maar dan zitten we weer niet goed in het ritme van om de dag, dus we hebben besloten te wachten tot morgenavond omdat dat ook goed zou zijn volgens de gebruiksaanwijzing van de ovutesten. Maar ik vind het altijd zo'n gek idee om dan nog zo lang te wachten. Moet er ook bij zeggen dat ik vaak 2 dagen positief test, dan zit ik toch wel safe volgens mij. Pfff dit is even een berichtje uit onzekerheid! Ik had die positieve test vandaag nog niet verwacht omdat het de laatste 2 maanden later was!
@Xon: ik ga zo en zo niet onder de zonnebank als ik zwanger ben. Ik wil ook niet al te lang door blijven zonnen. Dit is nu de tweede keer dat ik er onder geweest ben en wil dit zo af en toe doen tot aan de eisprong en dan weer even stoppen tot aan mijn NOD. Bij mijn zoontje ben ik gestopt toen ik zwanger bleek te zijn, maar ben ik wel tot aan de positieve test er heel regelmatig onder geweest. Ik krijg daar altijd weer even wat meer energie door en die kan ik nu wel gebruiken, dus vandaar dat ik het tot aan de eisprong even vol wil houden. Overigens had ik 2 soorten antibiotica en een van die soorten werd afgeraden tijdens een zwangerschap, maar de andere amoxiciline was veilig tijdens een zwangerschap en dit middel wordt vaak voor tandproblemen/ontstekingen voorgeschreven. En ik zeg ook gewoon tegen de tandarts dat ik mogelijk zwanger kan zijn (als dat zo mocht zijn) en dan houden ze daar rekening mee. Dus je kan het altijd na laten kijken, maar een evt. behandeling of iets uitstellen tot je zeker weet dat je zwanger bent. Je kunt ook eens proberen te spoelen met zout water (water koken, flink wat zout erin, af laten koelen en spoelen). Toen ik die pijn in mijn mond had, heb ik het een paar keer gedaan (niet echt smakelijk), maar het hielp wel heel snel. Overigens vind ik het wel typisch dat jij (die altijd een ongi aan voelt komen dmv die hoofdpijn), nu daar geen last van hebt. Sorry, ik sluit me bij Ricmar aan en duim toch nog even door, hoor! @Ricmar: fijn dat de kies gerepareerd is, al was die zenuw raken niet prettig (zelfs niet om te lezen). @Boudicca: fijn toch dat je nu een modus hebt gevonden om met je zwager om te gaan. Je kunt nu in ieder geval lekker van je kleine neefje genieten en wat die zwager zegt (type steeds zwanger, wishful thinking) maar ene oor in, andere oor uit, zou ik zeggen. @Syl: hopelijk is het zwangerschapsvirus ook besmettelijk, met zoveel HCG om je heen moet het toch over springen zou je zeggen. Dus ik zou maar een beetje dichtbij die zwangere meiden blijven, je weet nooit. Nog een bezoekje van je dochter en muis in de planning? @Waxientje: herkenbaar je probleem, en we hebben afgesproken dat ego-berichtjes bij ons clubje niet bestaan. Bij mijn zoontje klusten we om de dag en toevallig viel dat goed met de ovutest. Ik geloof dat we toen zelfs nog gewacht hebben (kan dat nu niet meer voorstellen) en het was gelijk raak. Later heb ik gelezen dat een gyn adviseert om de dag te klussen tot je een positieve ovutest hebt en dan 3 dagen achter elkaar. Op deze manier ben ik een tweede keer zwanger geraakt (overigens wel in de 4e ronde pas). Welk klusschema we nu ook toepassen, het heeft helaas niet tot een zwangerschap geleid. Is het een idee om bijv. morgenvroeg te klussen?
Waxientje, ik weet dat het misschien niet praktisch is, maar ik zou ervoor kiezen om morgenochtend te 'klussen'. Ik denk dat morgenavond vrij laat is. Als je vandaag een knaltest hebt, dan was hij gister misschien ook al positief. Gezien zaad ook nog +/- nog 6 uur de goede kant op moet zwemmen is morgenavond wel wat laat. Nu heb je al wel een legertje klaar staan, dus dat is mooi.
Morgenochtend gaat niet lukken, de wekker van manlief gaat al om 5 uur en die is dan echt niet te porren! Dat advies van die gyn is wel interressant, dat heb ik nog nooit gehoord. Dat zouden we dan evt volgende maand kunnen doen! Maar elke dag zou toch niet goed zijn voor de zaadkwaliteit? Ik wacht mijn test morgen nog maar af, ik kan nu niet veel meer doen aan het klusschema, manlief is vroeg naar bed gegaan. Maar ik onthoud dit even voor volgende maand! Ik had dus pas morgen een positieve ovutest verwacht...):
Ik heb het toevallig van de week nog aan de gyn gevraagd,of dat iedere dag klussen niet goed is.Volgens haar is als je om de dag klust het zaad wat krachtiger(weet niet hoe ik het anders moet zeggen),maar ze gaf ook toe dat als je iedere dag klust(net als wij), je meer kansen hebt,want er komt toch weer zaad binnen.Doe waar je je goed bij voelt.Ik ben toch al snel zwanger geworden twee keer door iedere dag te klussen.Maar denk ook dat je ,geluk,moet hebben.
@Xon: hoe is het nu? Nog bruinverlies gehad?Of bloed? Ik duim ook hard voor je hoor! @Lyanna: hoe ist met jou?
@Xon: ook hier een spieker vanaf het werk, speciaal even om te checken hoe het nu met je is (en hoe je temp was). Hier weer aan het werk, heb het eigenlijk vreselijk druk vandaag (en weet nu al niet hoe ik al mijn werk gedaan moet krijgen) en nu is mijn collega ook nog ziek, dus ook van haar kant nog wat extra werk. Nou ja, radiootje aan en verstand op nul maar. Heb vanmorgen een ovutest gedaan, omdat mijn ei vorige maand rond deze periode ook even raar deed, maar hij bleef nu mooi wit. Zou het deze maand voor de afwisseling dan eens normaal kunnen gaan?
Goedemorgen dames, ik heb vanochtend wel een interessant gesprek gehad met mijn huisarts. Ik was er voor mijn dochtertje en toen heb ik meteen eens gevraagd hoe het nou zit met ovulatietesten en wanneer klussen enzo. Die adviseerde mij dus het volgende: iets van tevoren beginnen met om de dag klussen, maar op de dag dat je test knalpositief is zo wie zo ook klussen, ook al was de laatste keer dan de dag ervoor. Dan weer een dag overslaan en dan alsnog een keertje! Want volgens haar weten ze er nog zo weinig van hoe en wat hoe de bevruchting precies plaatsvindt en het schijnt dat veel mensen al te snel stoppen met klussen en dat mensen die langer doorgaan na een positieve test eerder zwanger worden. En een hele week lang elke dag of om de dag klussen is dus niet zo goed, want dan heb je aan het eind van de week als eindelijk je ei springt flutzaad. Zo zei ze dat. Houdt dus in bijv: dag 11 klussen, dag 13 klussen ,dag 14 positieve test? dan ook gewoon weer klussen, dag 16 nog een keer aan de klus. Dus voor mij deze maand helaas pindakaas nog niet het goede ritme te pakken, had dus toch gisteravond nog een keer gemoeten. Maar het heeft dus toch nog wel zin om het vanavond nog een keer te doen. O ja: op 'onze leeftijd' kun je er volgens haar vanuit gaan dat zaad 48 uur in leven blijft en een eitje 6 tot 12 uur. Ik deel het met jullie, wie weet heeft iemand er wat aan!
@Waxientje: bedankt voor de tip. Het te vroeg stoppen met klussen heb ik inderdaad hier ook vaker gelezen, omdat het eitje soms wel dagen later kan springen, ondanks positieve ovu-test. Ik zal het deze maand eens zo gaan proberen! Eerst maar eens even kijken naar mijn man's rooster voor volgende week. En je kansen hoeven echt niet bekeken te zijn, hoor. Je hebt de dag ervoor geklust, dus er staat zo en zo een leger zwemmers klaar (en we hebben maar een winnaar nodig, hè). @Hoop: ik vroeg me eigenlijk net af (terwijl ik heel hard hoor te werken), of je nu je in Utrecht bent geweest toch ook nog naar Gent gaat (zag ik nl. in je banner staan). Of laat je het nog even staan, totdat je meer weet over hoe en wat in Utrecht.
@ Sneeuwmees: ik denk ook wel dat ik 'klustechnisch' kans maak deze maand. Ik blijf het een prachtig woord vinden! haha! Maar merk wel dat er ergens in mij wat zit dat er niet meer zoveel moed op heeft. Ik hoop niet dat dat een soort voorgevoel is.
@Waxientje: toen ik zwanger raakte van mijn zoontje had ik de moed die maand ook opgegeven. Het was in ons privé-leven een roerige tijd en dacht dat dit soort stress nooit tot een zwangerschap zouden leiden. We hadden geklust, maar verwachtte er ook niets van. Maar je snapt hem al, ik was dus toen toch wel zwanger. Wie weet wel handig als je er niet te veel van verwacht, dan kan je ook nooit teveel teleurgesteld worden, toch?