@Jes: weer een dag verder meid! Hopenlijk duurt het niet te lang meer voor je! @Mees: Zo,n zwembad is voor zo,n kleintje altijd het einde,ik was wel altijd bang dat ze hard zouden uitglijden op die natte tegels.Jammer dat zijn muts kwijt is,hopenlijk vind je die alsnog.Wat gaat zo,n vakantie toch snel voorbij he. @Hier in afwachting van het plaatsen van een bouwcontainer.We hebben zoveel troep staan in de garage dat we maar besloten hebben een bouwcontainer te bestellen.Het zal wel een gezeur worden waar die geplaatst word.Wij willen natuurlijk zo dicht mogelijk bij onze garage,maar aangezien er hier altijd geruzie is over het parkeren,zal dit ook wel niet vlekkeloos verlopen. Dus ben benieuwd!
@Hoop: verstandig zo'n bouwcontainer, al denk ik inderdaad dat je je borst nat kan maken voor evt. commentaar. Toevallig dat jij ook angstig bent van het uitglijden over die tegels, ik heb hetzelfde. Ben daarom ook wel blij dat hij zich lange tijd in een bad kan vermaken zonder weg te lopen. Bij onze vorige vakantie liep hij steeds maar weg en dacht dat hij over water heen kon lopen. Toen was de lol van het zwemmen er voor mij snel af. Het is wel verbazingwekkend hoe veel zelfstandiger ze met een paar maanden tijd al weer worden. @Jes: nieuwe dag, nieuwe rondes, nieuwe kansen. Het zonnetje schijnt hier, dus een mooie dag om te bevallen. Hier onze laatste hele dag, morgen gaan we al weer terug. Mijn schoonvader wordt vandaag geopereerd. Mijn zwager belde al op, want die was al vanuit Noord-Holland naar Tilburg onderweg. Hij had zijn vader gebeld, maar die zat nu niet echt op visite te wachten, omdat hij zo opgenomen zou worden en even zijn gedachtes bij de operatie wilde hebben. Mijn man heeft toen gezegd dat we in een huisje in Hapert zaten en dat als hij wilde, wel naar ons toe kon komen. We zullen zien. Typisch een actie van die zwager, want die stapt gewoon in de auto, zonder na te denken. We wilden ook naar het Daf museum in Eindhoven, omdat mijn zoontje helemaal gek is van auto's. Waarschijnlijk komt die zwager (type steeds zwanger, wishful thinking) dan vanmiddag en gaan we uit eten en dan gaan mijn man en zijn broer dan vanavond op ziekenbezoek. Het lijkt me niet handig om met veel mensen te gaan en zeker niet met een peuter van 2 als iemand net uit de narcose komt. Zo lijkt de laatste dag ook al weer helemaal gevuld te zijn. Wat betreft onze date, als ik een voorkeur mag uitspreken, dan heb ik een voorkeur voor de zondag. Mijn man's rooster voor dat weekend is binnen en het zou voor mij het handigst uitkomen op zondag. Zaterdag kan ik ook, als er dan meer kunnen of het de anderen beter uitkomt, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.
Mees: hier geen zon te bekennen; maar vandaag 'mag' ik niet bevallen. Een van de kindjes uit de vriendengroep is jarig. Maar 1 minuut over twaalf is prima. Tot overmaat van ramp begaf onze stoomgenerator (strijkijzer) het vandaag; hoezo slechte timing. Heb hem opgestuurd voor reparatie en van moeders een nieuwe 'voor het geval dat' gekregen. Dus mijn was is weer gestreken. Zo even alle carnavals outfit's van de meiden klaar hangen. Je weet maar nooit toch...
jes V is ook gelijk jarig met een dochtertje uit vriendenkring tja als het komt dan hou je het niet tegen
Nee, he zal me eerlijk gezegd ook een worst wezen, maar het is vanmorgen wel letterlijk zo tegen me gezegd; 'niet vandaag, he!!!'
@mees: commentaar kwam er wel degelijk! Zodra ik mijn kliko,s neerzette op de parkeerplaats waar de container moest komen,kwam de buurman al naar buiten.Was niet goed wat ik deed..ik heb hem geprobeerd uit te leggen waarom ik de container op die plek zette...maar hij noemde me al snel een racist...hij is gepikeerd omdat hij denkt een eigen parkeerplaats te hebben.Maar dat heeft hij mooi mis... Kom ik net terug van boodschappen doen,roept mijn turkse overbuurvrouw me,dat ze post voor me heeft.Nou...ik kan je zeggen dat ik het niet bepaald leuk vond wat ze bij haar afgegeven hadden: de felicitatie zwanger doos!!!! En een zeil voor over de container. Ik vind het echt een domme aktie van de tnt post...ten eerste vind ik het zowiezo pijnlijk nu om die doos bezorgd te krijgen,maar zeker als ze het afgeven bij de overburen.Nu kan er dus weer gekletst worden. @Jes: weer een dag verder meis en fijn dat je een nieuwe strijkijzer gehad hebt van je moeder! Erg lief!
Goedenavond meiden Daar ben ik ook weer even. @Maureen, wat een toestand met je vader en wat slecht dat de arts eerst verkeerde medicatie heeft gegeven. Ik hoop dat het inmiddels wat beter met hem gaat. Fijn dat jullie als broers en zussen ook elkaar kunnen steunen. Wat goed dat je hulp gezocht hebt. Over EMDR therapie heb ik al veel positieve dingen gehoord. Ik hoop dat je er wat aan hebt. @Ricmar hoe is het met jou vader gegaan. Operatie goed verlopen?? @Jes alles nog rustig en baby vandaag binnen boord weten te houden? Haha of het wat uitmaakt hè, die geboortedatum. Ik herken het wel wat uit mijn eigen omgeving. Twee verjaardagen op de zelfde dag, het kàn lastig zijn, maar meestal valt er op een dubbele verjaardag wel een oplossing te verzinnen. Toch heb ik zon idee dat dit voor jullie niet nodig zal zijn want dan moet het vanavond nog gebeuren en aan je laatste reactie te zien zal dat helaas/gelukkig niet zo zijn. Nog een paar dagen maximaal meid!! @Hoop wat irritant dat het pakketje bij de buren is bezorgd. Was het zo duidelijk wat er in het pak zat. Ook niet heel erg netjes van de verzender! Ik denk dat heel veel mensen met een prille zwangerschap het graag voor de buitenstaanders nog stil willen houden en dan stuurt zon club een pakket waaraan iedereen kan zien wat erin zit. En dan in jullie geval helemaal pijnlijk natuurlijk. Hoe gaat het met je rijlessen. Ik ben even kwijt wanneer je nu ook al weer je theorie moet doen. @Xon hoe was het gisteren bij de tandarts? Nu ouderavond, blegh, ik mag volgende week dinsdag. Ook geen zin in maar het hoort er nu eenmaal bij. @Mees jammer dat die wensballon niet opgelaten kon worden maar je bewaard hem gewoon voor een volgende keer. Stel dat je nu wel zwanger blijkt te zijn dan komt er vast wel weer een nieuwe wens waarvoor je hem kunt gebruiken.
@Boudicca: het was echt de blije doos van felicitas ofzo.Stond er ook met koeie letters op.Ik had dat natuurlijk af moeten melden maar was dat helemaal vergeten.Iedereen ziet dat het voor zwangerschap is.Ik had het niet zo erg gevonden als het gewoon niet te zien was aan de buitenkant,dan is het nog niet leuk na een miskraam,maar dit vond ik nog heftiger. Ik heb overigens volgende week dinsdag theorie examen.ben bang dat ik ga zakken.Ik vind het best moeilijk en het is zo druk momenteel met het huis dat af moet voordat de fotograaf volgende week donderdag komt. We hebben de container vanavond al volgeladen. Hoe ist met jou? Wanneer is jou Nod ook alweer?
Môgge dames, @Hoop: Jee dat is confronterend en ik vind het ook niet kunnen dat ze dat bij de buren afgeven. Omdat het zo weinig privé is die doos. Nou ik hoop dat je deze ronde gewoon zwanger bent. Dan zien ze je straks lekker toch met een dikke buik. Maar je hebt helemaal gelijk hoor. @Jes: In ieder geval weet je nu dat het nog maar een paar dagen zal duren voor de kleine er is. Maar poeh hé wat lijkt me dat wachten moeilijk. Nog even sterkte gewenst met de laatste loodjes. En dan kan je lekker de kleine knuffelen. @Boud (en Hoop): Ja ik heb ook goeie verhalen gehoord over EMDR. (Het is individueel Hoop). Alsnog moeilijk voor te stellen bij jezelf, dat het werkt. Niet omdat ik er niet in geloof, anders zou ik het niet doen, maar omdat je al zo lang ergens mee leeft dat je het je nauwelijks voor kan stellen dat het straks anders is... Spannend ook wel. Gelukkig op de vrijdag, eind van de middag, zodat ik eventueel nog bij kan komen in 't weekend. Al schijn je daar toch 'normaal' weg te lopen en niet overstuur ofzo. Wel heel moe schijnt. Het duurt 2 uur. Maar toch vind ik het een veilig idee die vrijdagmiddag. @Jeetje: Hier is het dit jaar ook allemaal veranderd met eigen bijdragen voor behandelingen e.d. of dat het (gedeeltelijk) uit het pakket gehaald is. Ik zal straks even de lijst erbij pakken want ben ook even de NOD's kwijt. @Mees: De vakantie zit er al weer op vanmiddag? Leuk dat je zoontje zo genoten heeft. Ik hoop dat alles goed gaat met je schoonvader; dat de operatie voorspoedig verloopt en het herstel ook. @Ricmar: Hoe is het met je vader? Is alles goed gegaan? @Sill: Lang niets meer van je gehoord. Gaat het? Het is gelukkig niet slechter gegaan met mijn vader. Het is een huisartsenpraktijk dus als het kan toch maar naar een andere arts vragen. Maar wil ook niet dat de verstandhoudingen worden verstoord. Volgens mij kan je gewoon een andere huisarts vragen of je voorkeur uitspreken om bij een bepaalde arts te komen (bij mijn praktijk is dat wel zo). Nou dames, fijne (werk)dag gewenst. Ik zie jullie vanavond. Liefs.
NOD-WACHTBANK 08-02 Sillysa ronde 17-3e kind 09-02 Andora 40-ronde 14 (1 mk gehad), misschien iui-7e kind 10-02 Xon (BAM) 38-ronde 19 (2e ronde IUI)-1e kind 23-02 Hoop42 42-ronde 4 na 2e MK-5e kind 24-02 Boudicca (BAM) 37-ronde 8 IUI-1e kind 24-02- Waxientje 38- ronde 3 na pauze - 2e kind 28-02 Sneeuwmees 40-ronde 9 na mk-2e kind 29-02 Maureen (BAM) 40-ronde 4 na MK-1e kind 03-03 JeetjeB 35-ronde 8 na MK-1e kind ZWANGER 12-02-12 Jes4 38veel-4e kind-verrassing 26-03-12 Justme 36 -14-1e kind-jongen 18-04-12 Secondlife 36-ronde 12-2e kind-? 24-09-12 Lyanna36 - ronde 25/4e IUI - 2e kind - ? BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 36 E.mma, 3350 gram 01-01-12Niala, 37-A.imée, 3100 gram 01-02-12 Impie 36- J.ochem POOL Jes, uitgerekend 12 februari 2012 verrassing JeetjeB: 4 februari meisje Xon: 7 februari jongen Impie: 10 februari meisje Maureen: 10 februari meisje Boudicca: 11 februari jongen justme: 12 februari meisje Mees: 14 februari jongen Lyanna: 14 februari jongen Hoop42: 18 februari meisje UITSLAGEN POOL Ricmar: Uitgerekend: 15-11. V.ince geboren op 28-10. Niemand had het goed Guap: Uitgerekend: 28-10. N.oam geboren op 30-10. Niemand had het goed Bar: Uitgerekend: 7-11. B.er V.alentijn geboren op 1-11. Niemand had het goed Almika: Uitgerekend: 13-11. X.aavi geboren op 18-11. Mees & Guap hadden het goed! Salcia: Uitgerekend: 23-11. N.oé J.annique R.oos geboren op 10-11. Niemand had het goed Sayen: Uitgerekend: 13-12. E.mma geboren op 19-12. Niemand had het goed. Niala: Uitgerekend 13-01. A.imée geboren op 01-01-12. Niemand had het goed. Impie: Uitgerekend 01-02. J.ochem geboren op 01-02-12. Jeetje had het goed.
@Maureen: ik ben toch wel erg benieuwd naar jou vorm van terapie.Ze hebben mij dat namelijk ook aangeboden,maar ik was er eigenlijk bang voor.Omdat het volgens hun toch een bepaalde vorm van hypnose is.Er zijn in mijn leven veel heftige dingen gebeurd en heb soms nog moeite ermee om bepaalde dingen te verwerken en een plekje te geven. Ben erg benieuwd hoe deze terapie is en ben benieud naar je ervaring daarmee. veel succes vanmiddag! Fijn trouwens dat het met je vader niet verder achteruit gegaan is.
dat is raar van die doos want die moet je altijd zelf afhalen in de winkel (etos) je krijgt daar een mail voor...
Operatie van mijn vader is goed gegaan, en ws mag hij zeer snel naar huis om verder te herstellen... kom later meer reageren nu eerst V uit bed halen
Ja,dat klopt,ik heb die mail ook gehad.Ik wilde toen eigenlijk bellen dat ik de doos niet kwam halen omdat ik een miskraam gehad heb,maar ben het in alle drukte vergeten.En nu dus gisteren dit....bezorgd bij de overburen.Heel vervelend.Ik twijfel of ik er even over zal bellen. Fijn dat je vader misschien alweer naar huis mag! Nu dus rustig aansterken.
Weer een dag verder en nog geen tekenen van enige actie...Maar geen verjaardagen in het vooruitzicht en vanmorgen de kinderen kunnen verkleden voor carnaval; dus die missie is ook weer geslaagd. Hoop kan nog gelijk krijgen en oh wat hoop ik dat ik aan de gang ga voor het inleiden; wie weet......
@hoop, das inderdaad wel confronterend zo'n blije doos krijgen..... ook heel slecht dat ze dat bij de buren doen. als het enigzins kan vermeld ik overal dat ik dat niet wil. haal dingen liever op bij het postkantoor. @maureen, fijn dat het beter gaat met je vader. hopelijk is hij snel weer de oude en emdr therapie, dat werkt heel goed kan ik vertellen. is een aparte ervaring moet ik zeggen. soms werkt 1 sessie al heel goed en soms zijn er een paar nodig. duurde bij mij telkens 1 sessie dus een uur. je bent inderdaad wel moe na die tijd en als je daarna in de auto stapt moet je even extra opletten. ook geen feestje plannen die avond, even tijd voor jezelf nemen. wat ik er van begrepen heb, is dat het emoties van de gebeurtenis scheidt. zodat de heftige emoties weg zijn als je aan de gebeurtenis denkt. @maureen, fijn dat het beter gaat met je vader. hopelijk is hij snel weer de oude @ricmar, fijn dat je vader snel naar huis mag. @mees, je vakantie zit er dus al weer op, gaat dat altijd snel he. @jes, die kleine heeft er echt geen zin in he! die buik van jou is veel te fijn...... hopelijk duurt het wachten nu niet lang meer, inleiden lijkt me ook niet fijn hier groot deel van het weekend alleen, moet zeggen dat ik dat toch vervelender vind dan ik dacht..... mijn lief is ergens aan het helpen met vloer leggen. is te ver weg om op en neer te rijden. had er geen problemen mee dat ie daar heen ging, maar voel me nu toch wel een beetje alleen....... als het goed is, is ie morgen weer terug. hij zag het ook niet echt zitten om nog een nacht weg te zijn merkte ik. eet lekker bij mijn ouders, die belden net. merk dat het nu wel anders is nu ik zwanger ben, de laatste keer dat hij een nacht weg was, had ik er totaal geen moeite mee.....wordt een beetje een mutsje ofzo
@Jes: we duimen weer verder! Dat je snel beginnen mag zonder inleiding! @Just: ik begrijp het wel hoor,dat je in jou toestand nu liever je man bij je hebt.Fijn dat je bij je ouders kan meeeten,scheelt weer koken en heb je wat afleiding! wat schiet het alweer op bij jou,ik moet er nog vaak aan denken dat ik tegelijk zwanger was met jou,we scheelden 4 dagen ofzo.
Ik heb net trouwens een testje gedaan,wel erg vroeg,maar was helaas omowit,zoals ik al verwacht had.Ik heb niks geen last van kwaaltjes.
Wat is het toch stil hier! Sillysa,Waxientje,Jeetje,Lyanna,Xon en Andora: waar zitten jullie toch? De rest komt af en toe wel buurten,maar tis wel erg stil nu
@Jes: had de hele dag geen internet en kon niet wachten om bij thuiskomst in te loggen om te spieken of je al goed nieuws had voor ons. Nog even doorbijten, begrijp ik. Volgens mijn man maak je nog kans op een oliebollenfantenbaby (als je baby op zaterdag tijdens carnaval geboren wordt, moet je wel even in Den Bosch bevallen). @Maureen: heel veel succes vanmiddag! Goed dat je het gaat doen. Ben heel benieuwd hoe je je voelt na afloop. Verstandig om dat op een moment te doen dat je ook even niets meer moet en je lekker kunt terugtrekken. @Hoop: wat raar idd dat zo'n doos thuisbezorgd wordt. Ik heb al mijn dozen echt persoonlijk op moeten halen en ook nog eens voor een bepaalde datum. Zou daar ook niet blij mee zijn (zelfs niet als een zwangerschap goed zou gaan). Toch te persoonlijk om in de buurt rond te zwerven. @Justme: balen dat je vriend niet thuis is. Heel herkenbaar, hoor. Ik was 7 maanden zwanger toen mijn man, vlak na ons trouwen een hele week van huis was. Hij had aan het begin van de zwangerschap bij zijn oude baas afgesproken in te vallen in die week in juni en ik vond dat (toen) geen probleem. Maar zo vlak na ons trouwen en na al die maanden samen geweest te zijn, vond ik het toch wel erg zwaar. Heb bij zijn vertrek de nodige traantjes gelaten. Was toch al zo'n emo-doos tijdens mijn zwangerschap. Leuk dat je bij je ouders gaat mee-eten. Gezellig! Hier weer terug van onze midweek. Op de terugweg even een tussenstop gemaakt om in Den Bosch te kijken, bij het opbouwen van de carnaval-versieringen. Wel leuk om een keer te zien. Gelijk maar even in de St. Jan 2 kaarsjes aangestoken. Je weet nooit waar het goed voor is. Onze wensballon is toch niet meer gelukt, dus vandaar de kaarsjes. De operatie van mijn schoonvader is goed gelukt, wel allemaal erg uitgelopen (door de mensen voor hem). Mijn man kon gisterenavond pas om 9 uur op bezoek bij hem. Verder geen nieuws. Zo weer boodschappen doen, want het is weer tijd dat er goed gegeten wordt. De hele week toch een beetje (te) makkelijk gedaan met eten, dus nu maar weer in het gareel. Verder moeten de tassen weer uitgepakt en staat er weer een zak met vuile was klaar. Kortom, we zitten er gelijk weer helemaal in.