`Just, wat een mooie foto's! En die ene met dat hartje van blauwe muisjes, wat origineel. Een goede fotograaf, dat is duidelijk.
@Xon wat wordt jij irritant behandeld in dat ziekenhuis. Jemig zeg, vertel ze volgende keer maar dat ze van mij duidelijker tegen je moeten zijn en niet meer zo mogen zwammen! :x Maar even zonder gekheid laat je niet in een hoekje zetten hoor. Het is jou lijf, jij maakt je zorgen dus jij hebt recht op antwoorden. Over de meeting. Pb me maar wanneer tijd en plaats definitief is. Wie weet bedenk ik me op het laatst nog wel en kom ik toch opdagen. Ik sta er om bekend van tijd tot tijd best wispelturig te kunnen zijn. Ik ga nu nog niet definitief zeggen dat ik wel of niet kom want als ik me dan bedenk voel ik me ook weer zo'n muts @Justme wat een prachtige foto's. Kun je met recht trots op zijn. Heel mooi aandenken voor later.
@Xon: fijn dat er niets aan de hand was, in ieder geval geen nieuwe vriendinnen die je tactloos meegedeeld hebben dat ze zwanger waren. En ik ben een beetje sprakeloos van de medische kennis in dat zkh. Had er zo'n hoge pet van op toen je daarheen moest, maar de antwoorden die jij krijgt, kan ik echt geen touw aan vast knopen. Maar blijf vooral kritisch en vragen. Het is inderdaad jouw lijf en ze moeten er maar aan wennen dat ze niet alleen maar vrouwen hebben die daar blijkbaar wel genoegen mee nemen. Ik had het ook bij mijn eigen ha, die er niet tegenkon dat ik af en toe een beetje meedacht. Kreeg ook een keer te horen dat ik teveel boekjes las (er was toen nog geen internet). Hopelijk 2 of 3 follikels en dus meer kans op succes dinsdag of woensdag! @Justme: wow, de anderen hebben het al gezegd, maar ik vind de foto's ook errrugg mooi! Je hebt dan ook een erg mooie buik, dus een mooie herinnering voor later. Ook grappig om zelfs een soort van kippenvel op de foto te zien, zo scherp zijn ze. Heel erg mooi. En gelukkig is je mannetje snel genoeg weer thuis. @Boudicca: ik hoop ook dat je je op het laatste moment nog bedenkt voor ons uitje, want het is zo gezellig, maar respecteer het ook als je het toch niet ziet zitten. @Hoop: balen van je witte test, maar wie weet over een paar dagen meer succes, want het kan nog te vroeg zijn, hè? Hier net terug van het boodschappen doen. We zijn nog steeds het mutsje van ons zoontje kwijt. We hebben dagelijks bij landal op alle plekken navraag gedaan, maar nergens blijkt dat mutsje gevonden te zijn. We zijn gisteren al naar een wibra gegaan, waar dat mutsje gekocht was. Daar hadden ze alleen nog een grijze van hetzelfde soort. Maar mijn zoontje trapte er dus mooi niet in. Soms loop ik achter hem en doe hem snel op het hoofd zodat hij het niet ziet, maar vandaag trok hij de muts alleen maar van zijn hoofd af en wilde de grijze muts niet op. En dat terwijl hij dat bruine mutsje altijd eerder op wilde hebben als dat hij zijn jas aan trok. Nu vandaag weer naar een andere wibra geweest, maar ook daar geen bruine muts meer. Had nooit gedaan dat ik stad en land zou afrijden om in alle bakken van de wibra's zou graaien op zoek naar zo'n k.. bruin mutsje. Ik heb in mijn album even een foto van mijn zoontje met dat mutsje geplaatst. Mocht een van jullie bij een wibra komen waar zo'n bruin mutsje ligt (1,99 euro), dan houd ik me aanbevolen. De rand hebben we zelf zo omgeslagen, omdat het eigenlijk een volwassenenmuts is. Verder geen nieuws. De wassen zijn gedraaid, nu nog alles strijken, maar dat komt morgen wel. Ik heb weer de hele dag een honger, die niet te stillen is. Erg irritant. Ik heb dat nl. al 2 keer eerder gehad en toen was ik er bijna van overtuigd zwanger te zijn, maar dat was dus niet zo. Toen ik vandaag weer dat lintworm-gevoel had was ik erg teleurgesteld, omdat ik nu weer dat valse klachtje voel, wat dus blijkbaar weer betekent dat het deze ronde weer niet raak is. En onze ZP-date op zondag 4 maart! Helemaal goed, ik heb er zin in. Denk dat we weer moeten afspreken op de zelfde plek als vorige keer en dan weer een leuk tentje moeten gaan zoeken. Zal vast weer helemaal goed komen! Mochten er veel stemmen zijn om ergens anders af te spreken is dat voor mij ook geen groot probleem. Ik weet niet wat voor Justme het handigst is. Ik weet dat ze nog onder voorbehoud mee gaat, maar het moet vooral voor haar makkelijk te bereiken zijn.
@mees, lief dat je met mij rekening wil houden, maar jullie spreken lekker ergens af wat jullie goed past en dan kijk ik of ik mee ga. gaat beetje met de dag hier, de ene dag gaat werken ook stuk beter dan andere dag...... ben zelf ook super blij met de foto's! was een goed besluit om het bij haar te laten doen. straks eens kijken welke we waar willen gaan ophangen.
Damesssss, krijg net een smsje van Jes. Vannacht om tien over 12 zijn haar vliezen spontaan gebroken. Ze krijgt nu een infuus om de weeen op te wekken, 2/3 cm ontsluiting. Spannend! Ik hoop voor haar dat het maar een beetje opschiet, ze heeft er nu lang genoeg op moeten wachten. Ik hou jullie op de hoogte !!!
@Xon: ohhhh, wat spannend. Reden te meer om vandaag extra vaak in te loggen. Waarschijnlijk vandaag dus weer een zp-baby erbij! Bedankt voor de snelle update weer, Xon!
Ooh spannend!! Ik hoop ook voor haar dat het nu vlot gaat. Ik hou het ook in de gaten hier vandaag @Just: super mooie foto's!!
@Boudicca: hoe is het met jou en je klachtjes? Nog steeds hoopvolle klachtjes, zoals moe en vaak naar de wc? @Justme: ik zag dat jij al bijna 35 wkn bent, dus dat betekent jouw laatste weekje werken voor jou deze week, of niet? @Jeetje: al begonnen met inpakken? Heb net nog even ons laatstje lijstje bekeken (pag. 133), maar niemand van ons gaat de pool winnen. Hoop was de laatste in het rijtje en had op gisteren gegokt! Zag trouwens wel dat er volgens mij nog veel oude NOD-datums staan. Moeten we, als er nieuws van Jes is gelijk maar even opschonen. Hier vanmorgen weer wakker geworden in een steenkoud huis. De ketel was voor de zoveelste keer uitgevallen. :x We moeten hem nu dagelijks een keer of 3 resetten en vanmorgen dus ook al weer. Mijn man is gisteren begonnen met allemaal offertes aanvragen, want het is duidelijk dat het zo niet verder kan. Er is nu een actie dat je 400 euro korting krijgt als je voor 1 maart de ketel laat vervangen. We moeten dus onverwachts haast maken, maar goed, dan zitten we er na 1 maart in ieder geval weer (de hele dag achter elkaar) warmpjes bij.
@jes, spannend!!! die kleine gaat dan eindelijk geboren worden @mees, inderdaad maar snel een nieuwe ketel aanschaffen, telkens in de kou zitten is ook niet wat he. moet inderdaad nog 1 weekje werken, gaat wel heel snel nu...... mijn lief heeft gister wat spullen mee genomen van zijn ouders, maar ze hadden helaas niet alles van mijn schoonzus :x hij moest maar even zeggen wat we nog missen. wel een doos met kleertjes maat 80 wat moet ik daar nu al mee...... nou ja, we kopen wat we nog missen hoor, ga komende 5 weken daar niet voor rijden. zijn kleine dingetjes dus dat scheelt. vandaag mijn tas maar eens klaarmaken en lijstje maken van dingen die we nog missen.
@Justme: inderdaad nu maar een lijstje maken en zelf regelen/kopen wat je nog nodig hebt. Ik heb als kraamcadeaus ook veel grote kleertjes gekregen. Lief (en goed) bedoeld van mensen, maar ik merk gewoon dat je die kleertjes makkelijk vergeet in de loop der tijd. Ook had ik grotere maat kleertjes gekregen die dan net met het seizoen niet klopten. Dus een winterbroek, terwijl mijn zoontje afgelopen zomer die maat had en andersom. Heb dus veel ongedragen kleren zo weg moeten leggen in een speciaal krat wat ik op de zolder heb staan en alle te klein geworden kleertjes inleg (voor evt. een volgend kindje). Zonde van het geld van de mensen die ons dat cadeau hadden gegeven. Had dan liever een cadeaubon van de Hema of zo gehad, dat ik zelf, als mijn zoontje wat groter was, zelf die grotere maten had kunnen kopen. Blijft dus lastig met 'gegeven' dingen. Dus als je het zelf nu kan regelen, zeker doen. Succes met je laatste week werken. Zal best raar zijn om eind deze week voor 4 maanden de deur van je werk dicht te trekken, maar je hebt je verlof hard verdiend (en nodig). Is het nog vol te houden met je rug?
@YESSS JESSSS Kom op meid! (had je niet een daagje eerder kunnen bevallen,dan had ik misschien de pool gewonnen Alleen weten we nog niet wat het worden gaat. @Just: prachtige foto,s meid! @Mees: balen van je verwarmingsketel.Toch maar een nieuwe kopen,is wel zo fijn. Het hakt er natuurlijk wel ff in,maar je bent wel van dat gezeur af. @Xon: gelukkig dat je weer wat van je hebt laten horen,we werden al ongerust. Dank je wel voor je snelle up date over Jes! Nog steeds een hoge temperatuur,maar denk dat mijn ongi toch gaat komen aan mijn buik te voelen.
Oooh spannend!! Moeten ze toch nog weeën opwekken als het vlies is gebroken? Of is dat omdat het dan alsnog heel lang kan duren alvorens? Nou ik hoop maar dat het nu snel gaat en ze eindelijk de kleine kunnen vasthouden. Bedankt voor de snelle update Xon. Kom regelmatig kijken hier vandaag. Andere dames ook een fijne zondag gewenst.
@Mees: hè bah vervelend van de ketel! Zo'n actie kun je dus inderdaad maar beter aangrijpen om hem te vervangen. Laten jullie normaal 's nachts de verwarming branden dat je zegt dat je in een koud huis wakker werd? Ik ben nog niet begonnen met pakken hoor! Dat doe ik eind van de week pas denk ik. Neem niet al te veel mee. Ik vlieg deze keer met Transavia en daar mag je 10 kilo handbagage gratis meenemen (maar wat voor een gedrocht van een tas moet dat wel niet zijn dan?) en de rest moet je bijkopen. Dus heen heb ik geloof ik 15 kilo en voor de terugreis 25 want er gaat altijd meer mee terug natuurlijk! Heb ook zin in onze meeting en mij maakt de stad ook niet zoveel uit. Waar we vorige keer waren was prima, maar die andere stad waar Maureen woont is ook goed wat mij betreft. Ik ga namelijk ook een vriendin opzoeken in Friesland en ik dacht misschien kan ik het combineren, dat ik op de terugweg gewoon een stop maak waar we afspreken. @Xon: wat een ontzettend raar ziekenhuis zeg!! Ik dacht dat ze hier niet-communicatief en bot waren, maar daar is het minstens even erg! Hoop dat het verder deze maand allemaal soepel mag lopen!! Mijn man vindt het altijd prima als ik even naar NL ga, hij ziet wel dat ik het echt even nodig heb. Op zich vindt hij twee weken al wel lang maar hij begrijpt het wel. Hij zal me wel missen denk ik en vindt het ook niks om zelf te moeten koken denk ik hahaha! In juli willen we weer eens een keer met zijn tweeën gaan. Hij is al sinds december 2009 niet meer in NL geweest namelijk. Hier nu toch echt een kruis op FF op cyclusdag 13! Ik vind het echt heel raar ergens dat het nu zo vroeg is, maar het klopt wel met hoe ik het zelf voel en mijn temp is ook echt gestegen. Ik heb wel nu alweer een soort lichte menstruatiekrampen en pijn in mijn onderrug!! Ik vind het niet veel goeds voorspellen want dat had ik dus precies zo vorige maand. Mocht het deze maand niet raak zijn, dan wil ik toch een keer naar het ziekenhuis om te kijken of wel alles in orde is. Ik moet sowieso nog steeds een uitstrijkje laten maken. Nou, ben benieuwd wanneer we wat van Jes horen! Ben zo benieuwd of de uk een jongetje of een meisje is! @Hoop: je temp nog wel mooi hoog dus? Hoop dat je het mis hebt wat je gevoel betreft! Nou, ik ga even aan het werk, maar kom straks weer spieken! Fijne zondag!
Goedemorgen meiden. Xon, dank je wel voor je berichtje. Ik heb niks gekregen, dus zal ze het wel via jou gaan doen. Jes, spannend en zet 'm op meis!!! Hier gaat het aardig goed, wel heel erg moe en ik heb ook weer wat meer last van hoofdpijn. Verder ben ik bij vlagen misselijk en als ik zoontje poeppamper moet verschonen krijg ik braakneigingen. Maar ik heb de wc nog niet hoeven knuffelen. Ook moet ik het even in de gaten houden, begin nu namelijk al wat vocht vast te houden. Vanmiddag gaan we even bij het kruiend ijs kijken en uit eten bij de Mc, leuk voor ons zoontje. Hoop, mocht er nieuws zijn tussen 3 en 7, wil je mij dan smsen? Mocht ik sms krijgen sms ik jou even ok? Ik kom vanavond even mee kletsen, knuff voor iedereen.
Kwam ook al weer even spieken of er al nieuws van Jes was, maar besef dat het wel erg snel zou zijn als er nu al nieuws was, maar ja, je weet het niet, hè? @Jeetje: met deze koude winter, laten we de verwarming 's nachts inderdaad aan. We wonen in een hoekhuis en mijn zoontje slaapt in de hoekkamer waar alle wind e.d. omheen raast. Zeker met die kou is zijn kamertje zo koud, zelfs met de verwarming aan. Dus als we dat niet zouden doen, zou het echt te koud voor hem worden, ben ik bang. @Hoop: is toch mooi een hoge temp en dat buikgevoel kan ook een gunstig teken zijn, toch? @Maureen: ik ben zelf ook absoluut geen expert, maar volgens mij hoeven gebroken vliezen niet automatisch te betekenen dat het ook op gang komt met weeën. Dus soms moet het een handje geholpen worden, zeker omdat ze nu ook al 41 wkn is en er kans is op infecties als je vliezen gebroken zouden zijn en er gebeurd verder niets gedurende lange tijd. Maar mocht een van ons echt weten hoe het zit, correct me if I'm wrong! @Lyanna: vroeg me de afgelopen dagen al af hoe het met je was, voor mijn gevoel een paar dagen niets van je gehoord. Bijna 9 wkn al weer, je gaat ook als ene speer. De klachtjes klinken erg goed (en benijd je stiekempjes toch wel, hoor ). Wij waren van plan vanmorgen een stuk te gaan wandelen (ivm mijn goede voornemen meer te gaan bewegen). Het was lekker zonnig weer en ik had mijn man al een paar keer gezegd dat hij op moest schieten. Maar hij zit de hele morgen met zijn laptop allerlei ketels aan het vergelijken, prijzen, reviews e.d., dat ik hem er maar moeilijk vanaf kon krijgen. Uiteindelijk 1,5 uur :x (!!) later richting bos vertrokken en toen we daar aankwamen begon het enorm te regenen/hagelen. Dus direct rechtsomkeer en weer terug naar de auto. Uiteindelijk maar een eindje gaan rijden en bij de McDonalds gestopt zodat ons zoontje even in de overdekte speeltuin daar los kon gaan. Nu weer thuis en zal zo eens een begin maken met strijken. De vakantie lijkt ineens weer heeel ver weg.
Neeeee, nog geen nieuws van Jes ! Zojuist maar een stuk gaan lopen. Zou vandaag eerst met een groep een wandeltocht gaan doen (heb tenslotte nu wandelschoenen), maar aangezien het er een was met eten en alles erbij en je vooraf moest betalen, durfde ik het risico niet te nemen (want ik had net zo goed vandaag een afspraak in het ziekenhuis kunnen hebben). Dus net maar even zelf heen en weer gewandeld naar de bieb en gelukkig net weer voor de bui thuis. Vind alleen wandelen toch niet zo gezellig , en de dopjes van mijn ipod vallen altijd elke halve minuut uit mijn oor. Ik wou dat ik daar iets voor wist. Denk dat ik nogal bijzondere oren heb of zo! Mees, jullie dus rechtsomkeert gegaan met wandelen. Ik vond het overigens koud ook. Ben denk ik meer een mooi weer wandelaar. En dan heb ik een dikke jas aan en dan stik ik binnen een kwartier de moord vanwege de hitte. Ik ben gisteren trouwens nog onder een enorme boete uit gekomen. In het weekend is dat deel van het zh waar ik moet zijn altijd gesloten, behalve dialyse en waar ik moet zijn. Dit is een andere ingang. In tegenstelling tot de andere dagen hoef ik dan niet voor het zh te parkeren en geld te betalen, maar kan ik daar naast die andere ingang mijn auto neerzetten. Officieel zijn dit parkeerplaatsten voor gehandicapten. Maar elke keer als ze mij bellen zeggen ze, mevrouw u weet waar u uw auto kunt parkeren? Ja hoor, dat weet ik! Tot ik gisteren na mijn omzwervingen om de apotheek te vinden daar, (i.v.m. geen pregnyl hebben moest ik een ander injectiemiddel halen) een politieauto zie staan. Hmmm, toen werd ik toch wel een beetje angstig. Ik in mijn auto, pfff gelukkig geen bon onder de ruitenwisser. Toch maar even een rondje gereden en naast de politieauto gaan staan. Verhaal uitgelegd dat naast Dialyse er ook een vruchtbaarheidskliniek is en of ze dat weten, en of ze daar dan misschien een soort afspraak mee hebben? en of ik me geen zorgen hoefde te maken. Zegt die politieagent, mevrouw als het goed is heeft u daar in uw auto een rijbewijs (op zo een fijn belerend politieagenttoontje) en dat is een bewijs dat u ook de borden kent! Dat betekent dat, wat ze u ook zeggen, u zelf uw hoofd moet gebruiken ( wat een macht he, dat je zo uit de hoogte kunt doen). Nou ja, afijn hij stond op het punt om uit te stappen en als hij dan had gezien dat ik geen gehandicaptenbordje had, had het me jajajajaja, 340 euro gekost!!!!!!!! Ik heb vriendelijk naar hem gelachen gezegd dat ik dan blij ben dat ik geen bonnetje onder mijn ruitenwisser heb en heb hem een hele fijne dag nog toegewenst. GVD! Dat is geld voor 3 inseminaties! En in het ziekenhuis maar zeggen dat je daar wel even kunt parkeren. Zijn ze nou helemaal gek geworden. Nu heb ik een vraagje aan jullie (als onervaren rijdster), krijg je voor fout parkeren altijd nog een bonnetje onder je ruitenwisser, of gaat dat digitaal en word je dan thuis verrast in je brievenbus? Niet dat ik jullie verdenk van fout parkeren hoor , haha, maar misschien weten jullie dat gewoon. Ik krijg helemaal een kriebelgevoel bij het idee dat er zometeen een rekening in de bus floept zonder dat ik er iets vanaf weet. Ik heb daar namelijk al flink wat keren geparkeerd in mijn onnozelheid en op advies van het zh. Raar idee he, dat Jes op dit moment waarschijnlijk bezig is een kindje te krijgen! Ben zo benieuwd of het een jongetje of meisje wordt. Ik denk zelf een jongen. Zou natuurlijk voor de afwisseling ook wel leuk zijn voor haar.
Oeh Xon, ik als persoon zonder rijbewijs heb echt geen flauw idee of je zo'n bon zomaar in de bus kunt krijgen. Hoop het niet!! En dat belerende toontje van de politie, vre-se-lijk!! En dan ook nog eens dat ziekenhuis dat doodleuk beweert dat je daar gewoon kunt parkeren. Pffffff. Inderdaad gek idee dat Jes op dit moment aan het bevallen is Ik dacht ook inderdaad meteen toen ik jouw naam zag dat er nieuws was Een jongetje zou inderdaad leuk zijn voor de afwisseling hihi. Ik weet niet meer wat ik in de poule had gezegd eigenlijk. Even terugkijken zo. En bij mij vallen die oordopjes niet steeds uit maar gaan mijn oren wel vrij snel ontzettend pijn doen, of is dat normaal?
Jammer,nog geen nieuws van Jes. @Lyanna,ik wil je wel even smsen hoor als we hier wat weten. @Xon: zo irritant zijn die agenten,die denken dat ze alles zijn. Is wel erg veel geld! Ik heb overigens as dinsdag theorie les,maar ben bang dat ik er niks van terecht breng....we zijn ook zo druk met het huis klaar te krijgen voor de fotograaf komt as donderdag.je wil niet weten wat er allemaal het huis uit moet. Net nog een test gedaan,maar echt negatief.Nu wachten tot mijn ongi doorkomt.Zwanger ben ik niet helaas.Ik heb het slecht dit weekend,heb heel veel huilbuien en moet veel denken aan de miskramen.
@Xon: net even aan mijn man gevraagd en volgens hem krijg je bij fout parkeren altijd een bon onder de ruit. De weinige keren dat het mij overkomen is , heb ik ook altijd een bon onder mijn ruitewisser gehad. Wel grappig, dat ik het me ook altijd afgevraagd heb of je altijd een bon krijgt (als ik weer eens een paar minuten te laat bij mijn auto was). En ook ik kan niet goed tegen oordopjes. Bij mij lijken ze ook niet echt te passen en ook bij mij gaan ze naar verloop van tijd altijd pijn doen. Kijk ook altijd met bewondering naar die jongeren die de hele dag door met die dingen in de oren lijken te lopen. De strijkwas is eindelijk weer klaar. Ondertussen een beetje schaatsen kijken. Ook ik kwam eigenlijk even spieken of er al nieuws was, en ook ik veerde voorzichtig op toen ik Xon's naam zag staan. Bedacht het me vanmorgen ook dat het een raar idee is, dat Jes ergens in Nederland in een verloskamer weeën ligt weg te puffen (en misschien nu al wel bezig is met het echte werk). Ook ik blijf erbij dat het een jongetje wordt. Jongetjes zijn vaak wat luier en langzamer en omdat ze zei dat haar 3 dochtertjes allemaal voor de 40 wkn zijn geboren.... Maar goed, nog even afwachten dus.