Ik houd het nu helemaal niet meer bij, computer is even helemaal niet meer interessant met zo'n kleintje in huis Bevalling ging super snel. Ik wilde in het ziekenhuis bevallen, maar dat is niet meer gelukt. 1e keer dat de vk kwam had ik 2 cm ontsluiting, 2 uur later zou ze terug komen en dan zou ik wel op 4 zitten en konden we naar het ziekenhuis. Maar na een dik uur heb ik gebeld of ik niet eerder mocht, kon de weeen niet meer aan, en dacht als het met 3 a 4 al zo heftig is, hoe moet ik dat volhouden tot de 10cm. Toen ze kwam kijken bleek ik al dik 9 cm ontsluiting te hebben! Dus logisch dat het zo heftig was. Vliezen werden gebroken en ik mocht al persen, en nog geen uur later was Emma er al. Geen hechtingen, alleen wat schaafwondjes. Borstvoeding gaat prima, ze groeit goed, huilt alleen als ze honger heeft. Het is gewoon bijna niet te geloven zo goed als het gaat! Ik zal wel niet zo veel online zijn de komende dagen. Maar ik blijf heel hard voor jullie duimen dat het nou heel snel raak mag zijn!
Dames, even kort. Ik ben even thuis want om half vier met de kids kerstviering, dus even omkleden. Wat een hectische dag! Computer besloot er in de klas mee te stoppen, zwembus kwam niet opdagen, kids tegen het plafond en ik hondsberoerd vanwege ongesteld zijn. Bibberig, duizelig, hoofdpijn en verschrikkelijke buikpijn, ik kan mijn ogen bijna niet meer open houden en dan moet ik nog tot vanavond half 10 (verplichte kerstborrel). En dan moet ik me zo in mijn feestkleren hijsen, jaaaaaaa daar heb ik écht zin in! Wat een hel die kerst, gatverdamme! Sorry voor mijn gemopper (ook chagerijnig dus ). Het gekke is dat ik niet eens meer opkijk als ik ongesteld ben geworden, geen traan komt er meer uit, terwijl ik eerst vreselijk moest huilen als het wéér niet gelukt was. Morgenmiddag naar AMC voor 3e dag follikelmeting en daarna beginnen met spuiten. Het zal er een beetje om hangen of ik nog in het oude of in het nieuwe jaar mijn eerste IUI poging zal doen. Het zou zomaar oud of nieuwjaarsdag kunnen zijn. Gelukkig zijn ze echt elke dag van het jaar open!!! Dat is wel een fijn idee. Fysio, heb ik gister verteld dat het de laatste keer was. En het is wel goed zo. Wie houd ik nu voor de gek? Dus heb nog even genoten, en nu afgesloten stuk. Sayen, klinkt best ok die bevalling van jou. Niet al te zwaar, met weinig kleerscheuren en lekker snel. Dames, geen tijd meer en vanavond waarschijnlijk weinig zin meer, dus spreek jullie morgen denk weer.
@Xon: meid, een hele dikke knuffel. Dus toch echt ongi! Nou, vanavond maar een lekker glas wijn (extra) nemen! En gestopt met de fysio? Jammer, ook voor ons, want ik vond het wel wat hebben om iedere woensdag op een verslagje van jouw kant te wachten. Hoe reageerde hij? Nou, meid, hijs je in je kersttenue. Verstand maar even op nul en als je thuis komt, lekker snel je bed in duiken. Fijn dat je iedere dag bij het AMC terecht kan. Geen gestress meer met donors sms-en, mailen en het wachten op een reactie. 2012 wordt jouw jaar! @Sayen: zo dat klinkt als een turbo-bevalling, zeg! Denk dat velen hier jaloers op je zijn. Wel bijzonder een thuisbevalling en ook fijn dat de bv lekker loopt. Herkenbaar dat het nieuwe gezinslid nu zoveel energie kost, dus logisch dat al je aandacht daar nu naar uit gaat. We hopen dat, als je toch nog een keer een gaatje kan vinden, ons in ieder geval ook nog even een foto'tje van de kleine Emma komt showen! Nou, lekker genieten van je kraamtijd. Laat je nog maar even lekker verwennen!
@Xon: herkenbaar wel die anti-kerst gevoelens, dus veel sterkte! Die dag komt ook wel weer om en inderdaad, je hebt wel een excuus om vanavond lekker een borrel te nemen. Maar wel vervelend dat je zo kromt loopt van de buikpijn en alles en dan zo'n hectische dag. Wat fijn dat je altijd terecht kunt in het AMC! Is wel een zorg minder. Ik heb er wel een goed gevoel over dat het met de IUi gewoon gaat lukken. Nou even een heel dikke knuffel!! @Sayen: wauw, supersnel zeg! Maar wel fijn zonder inscheuren enz. En het klinkt goed, zo'n tevreden meisje. Lekker genieten!
Hier ook even een ego bericht: ik denk dat ik ook ongesteld ga worden...nog geen rood te zien,maar het jaagd in me.Zo,n sjagrijnig humeur en snel uit mijn doen.Zwaar hoofd,pukkeltjes(heb ik eigenlijk nooit),ik geloof niet dat ik zwanger ben.Blehhhh:x @Xon: ik heb met jou te doen meid! Als je je zo rot voelt en dan nog die heisa op die school.Heel veel sterkte ermee! Drink vanavond maar een borreltje extra!!
Even snelle reactie: heb je kettinkje gezien Hoop, mooi! Verder een heel drukke dag hier en niet zoveel tijd om bij te lezen en te reageren. Andere keer weer meer! Pukkeltjes waren bij mij juist een zwangerschapssignaal bij mijn dochter...
Pfffffff Goedenavond meiden Vanmorgen was daar dan het rood en ook mijn temperatuur was weer laag dus echt over en uit:x. Al doet mijn lijf wel vreemd want hoewel het vanmorgen rood was is het de rest van de dag weer alleen maar bruin. Kwam nu wel goed uit want hoewel ik het maar vreemd vind was er vandaag geen tijd om naar de wc te gaan. Wat een dag, maar hij is voorbij en ..het was gezellig. Maar ik ben nu wel helemaal kapot. Haha. Vanmorgen eerst de kerstviering. Met de hele school in de gymzaal. Daarna met de hele school naar buiten (hoezo hectisch, anders zijn we verdeeld over maar liefst 3 verschillende pauzes) en toen met twee groepen een broodmaaltijd. Toen dat goed en wel achter de kiezen was meteen alles opruimen en aan kant maken voor de ouders die langs zouden komen. Gelukkig hadden we een heel grote opkomst. Van nagenoeg alle kinderen was er wel een of twee ouders of een oma of opa. Erg gezellig maar kinderen zijn in het bijzijn van ouders toch altijd heel anders dan wanneer die er niet bij zijn. Daarna alle troep nog weer opruimen en toen eindelijk tijd om even te zitten want een pauze schiet er op zon dag altijd bij in. Nu dus moe maar wel zeer voldaan. Morgen nog een half dagje en dan vakantie!! Bedankt voor alle lieve reacties op mijn teleurstellende nieuws. Ik merk ook aan mezelf dat ik er deze keer meer moeite mee heb dat ik weer op rood gegaan ben dan voorgaande keren. Ik ging er zelf al half en half vanuit dat het raak zou zijn en moest dus behoorlijk omschakelen. Gisteren dus ook de hele dag wat chagrijnig geweest maar vandaag gaat het wel weer. Misschien is het juist wel goed dat ik even een maand moet overslaan. Eens kijken of ik het een beetje los kan laten want het begint wel veel te overheersen. Eerst maar eens fijn gaan genieten van de vakantie die voor de deur staat en eens kijken wat mijn cyclus gaat doen zonder hormonen boost. Ik denk niet Mees dat mijn eisprong wacht tot het zh klaar is hihi dus het wordt echt pas weer eind januari voor ik verder kan. Nou ja, komend jaar hoef ik in ieder geval niet hoogzwanger op school kamp. Dat scheelt ook wel haha, phoe, dat leek met toch nog wel een ding zeg. Ik zet me deze keer maar niet op het NOD lijstje want ik weet even niet hoelang deze ronde gaat duren. Bovendien is er niets spannends aan omdat er geen IUI al zijn.
@Hoop mooie ketting en wat een prachtig verhaal dat erbij hoort met die begripvolle juwelier. Balen dat jij ook ongesteld gaat worden zeg. @Sayen, een model bevalling van een model baby. Wat heerlijk meid, ben erg blij voor je. @Jeetje ga er maar gewoon nog een keer voor vanavond @Sill sterkte morgen, ik zal aan je denken. @Xon jij ook al zon drukke dag. Ik ben blij dat wij niet vanavond hoeven maar alles in de gewone schooldag gepropt hebben. s Avonds is bij ons veel te omslachtig omdat we een regio school zijn en alle kinderen van ver komen. @Lyanna dan hebben we nu onze hoop op jou gevestigd voor een kerstkindje. Hoe gaat het meid? Heb je al getest, of is dat bij mij langs gegaan.
@Waxientje: dank je wel! Het kan idd ook een zwangerschapsverschijnsel zijn,maar zoals ik me nu voel...voel me net een vaatdoek(zols wij dat hier noemen) @Boudicca: ik vind je altijd toch optimisch meid,het is niet zo gek als je jezelf eens een keer niet fijn voelt! Het is toch iedere keer weer een teleurstelling.Ik hoop echt dat jij in het nieuwe jaar ook op roze gaat! Knuff voor jou!
@Boudicca: niet raar, hoor, dat je even lichtelijk uit het veld geslagen was. De ene maand heb ik er ook een beter gevoel bij dan de andere maand. En merk dan ook dat, als ik een goed gevoel heb gehad, het rood (of een witte test) iets harder binnenkomt dan anders. Jouw kennende zal je je snel genoeg weer hervonden hebben. In ieder geval een welverdiende vakantie voor de boeg (zeker na zulke dagen zoals je net zat te beschrijven). @Hoop: hè, nee, jij ook al naderend rood! Dit had zo'n mooie kerst moeten zijn. Nou, zo lang er nog geen rood is, is er nog hoop. @Jeetje: is je man al thuis? Heb wel de indruk dat ovutesten voor jullie allebei wel prettig werken, of heb ik het mis! Je weet nu wanneer je je ei hebt gehad en je kon er nu goed rekening mee houden met klussen. Zelfs met een 'gerust' hart een dagje over kunnen slaan. Hier weer thuis inmiddels. Net vervelend bericht gehad dat het hondje van mijn zus ingeslapen moet worden vanavond. Mijn neefje was net helemaal overstuur hier. Heel begrijpelijk. Zit zelf nu ook een potje mee te janken. Kan daar slecht tegen, want ik hecht me altijd enorm aan dieren. En dat dit nu ook net weer voor de kerst moet gebeuren. Vorig jaar een kutkerst gehad door allerlei strubbelingen en de tweede dag dat mijn vader in het ziekenhuis belandde. Had dus nu een beter gevoel bij deze kerst, maar dat zal nu ook wel eentje zijn met een smet hierdoor.
Zo, hebben jullie net een nieuwe topic geopend en alweer 16 pagina's vol gekletst!!!! zo dat kan ik niet meer bijbenen dames! ik zal later hoop ik proberen even bij te lezen... ben een beetje ziek geweest, en had veel pijn in mijn schouder en arm, gelukkig gaat het vandaag eindelijk weer wat beter. Maureen, balen dat jij zelf geen roze kerst hebt, maar we blijven inderdaad duimen dat ten minste een v/d dames roze nieuws heeft! tot later!
heb echt megadruk al 2 dgn zaterdag enisgzins wat lucht dus kom dan even bijkletsen ga nul ekker slapen en voorbereiden op crematie vriend...blegh trusten
Hoi meiden, ja.....heb vanochtend getest en zo omowit als maar kan. Ook geen kwaaltjes meer, dus ben bang dat het weer niet gelukt is. Temp was ook wat lager en ben nu ook gestopt met de Utrogestan, dus zullen denk ik wel snel weten waar we aan toe zijn. Verder op dit moment erg druk, voorbereidingen voor de kerst en morgenochtend (uhhh..ondertussen straks) kerstviering met zoontje op de psz en papa kan ook mee. Is wel wat rustiger op het bedrijf, dus kan hij mooi even mee. Ik hoop dat ik 1 dezer dagen nog even tijd heb om weer eens lekker mee te kletsen, maar denk dat het moeilijk gaat worden. Maar ik hou jullie in ieder geval even op de hoogte of ik ongi word of niet. Nu ga ik snel slapen en echt makkelijk is het zo ook niet, lig op bed met klein tablet te typen. Lekker slapen en ik wens in ieder geval iedereen alvast een hele fijne Kerstavond en Kerstdagen toe. Knuff voor iedereen!!!
@Lyanna: wat een teleurstelling voor jou ook weer meis! Het klonk allemaal zo gunstig!Dikke knuff voor jou meis! We waren allemaal zo hoopvol voor het roze wat we toch wel verwacht hadden deze maand,maar de ene na de andere teleurstelling volgt. Hier nog geen rood gespot,maar voel me echt niet lekker.Al twee nachten totaal niet in slaap kunnen komen.alsmaar draaien om vervolgens tegen het einde van de ochtend in slaap te vallen. Voel me zo moe.
@Sil: sterkte vandaag en ik hoop dat je meteen al wat wijzer bent misschien! Knuff!! @Almika: jij ook sterkte! @Lyanna: ooh wat balen zeg een witte test! Hopelijk weet je snel waar je aan toe bent. @Xon: nog een dagje en dan vakantie. Gisteren de dag nog een beetje doorgekomen? @Hoop: slecht slapen kan anders ook een teken zijn hè? En je temp is nog hoog zag ik, dus geef de moed nog niet op hoor meis! Hier gisteren nog geklust en vanmorgen was mijn temp hetzelfde als gisteren, dus denk dat FF morgen het kruis wel op dag 14 gaat zetten. We zien wel! Ik ga denk ik ook geen test meer doen, lijkt me niet echt nodig (of wel?) Nu hard aan het werk en dan ook lekker weekend! Geen kerst hier natuurlijk (ook geen boom trouwens, dat vroeg iemand een paar dagen geleden geloof ik) al zie je hier in sommige winkels wel allerlei kerstversiering, heel apart! Ook om te kopen dus, maar dat zien mensen dan als iets voor oud en nieuw (hoewel ook dat niet door iedereen echt gevierd wordt hier) Nou, fijne dag allemaal en tot later!
@Jeetje: ik denk dat je toch op de goede dagen geklust hebt hoor meis! Ik heb zelf nog nooit geen ovutesten gebruikt dus ik weet niet of het nog nut hebt om nu nog een test te doen. Mijn banner klopt overigens niet helemaal.Daar staat dat ik maandag kan testen,maar ik kan zondag testen.Kan best zijn dat ik morgen een testje waag als ik uit bed kom,maar ik verwacht er eigenlijk niks van
Weer een teken van leven van mij. Door de sint, klussen in het kamertje, werken, 3 meiden die aandacht vragen, etc....nauwelijks tijd om alles bij te houden. Dagboek ligt ook al 7 weken achter.... Heb wel ook het verhaal van Romy gevolgd, reageerde op haar spoedvraag en toen ik later nog eens keek hoe het ging had ze ineens meer dan 1000 reacties....daar moet iets aan de hand zijn dacht ik... Daarnaast ben ik net weer thuis van 2 dagen ziekenhuisopname, ik heb vreselijke pijn gehad. Natuurlijk denk je dan vooral aan de start van de bevalling. Nadat dat was uitgesloten ben ik in eerste instantie weer naar huis gestuurd, 3 uur later zat ik weer in het ziekenhuis, de pijn was echt onhoudbaar. Om een lang verhaal kort te maken; ik bleek stuwing van mijn linker nier te hebben. Je krijgt dan koliekpijnen die vergelijkbaar zijn met nierstenen; de bevalling was er niks bij. Heb aan het infuus gelegen tegen de krampen en een morfine achtige pijnstiller gehad. Sinds woensdag avond pijnvrij. Gisteren avond mocht ik met manlief naar huis. Heb wel het kinderfeestje van mijn middelste dochter gemist (pffffff dan breekt je moederhart), zondag is ze jarig, dus nu maar hopen dat voor die tijd de klachten niet meer terug komen. Dat is wel mogelijk. Ukje lag dwars op het moment van de pijn, dus dat zou een goede verklaring kunnen zijn. Verder gaat het prima. Kamertje is klaar. Blijft vanwege de kleuren nog even geheim.....dus nog geen foto. Ga zo even terug zoeken of Sayen al bevallen is. Heb niet echt terug gelezen, maar ik wens iedereen alvast hele fijne kerstdagen!
Sayen; van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter; leuk wij hebben ook een meisje met deze naam!! Geniet ervan.