@Caatje. Ik denk ook dat een maand niet haalbaar is, maar het hangt natuurlijk ook van je zwangerschap af en van hoe je bevalling is geweest. En van hoe fit je van te voren bent. Het schijnt dat hoe fitter je bent, hoe sneller je herstelt. Ik heb deze zwangerschap bv lag bloeddruk gehad, en heb daardoor 5 weken plat gelegen, dat ging echt ten koste van mijn conditie... N.oam is nu 4 maanden en ben nog steeds niet 100% de oude. Ik ben met 10 weken weer begonnen maar vond het wel zwaar.
Meiden, ik vertrek morgen heel vroeg naar Eurodisney en klets dus een paar dagen niet mee. Heb nu ook even niet veel puf om te reageren en ik wil zo op tijd naar bed. Het gaat goed hier, voel me best ok. Gisteren nog een tweede test gedaan en die was een stuk donkerder dan de eerste. Spreek jullie!
hier weer terug van de voorlichtingsavond, deze was gelukkig wel leerzaam. helaas hoorden we ook dat de meeste vrouwen toch wel gehecht moeten worden, das dan weer minder he..... maar goed, komt zoals het komt. over de meeting, ik lees alles mee van de mails hoor, maar aangezien het toch erg afwachten was of ik me goed genoeg voel heb ik geen voorkeur voor locatie gegeven. helaas is de gekozen locatie voor mij niet te doen, moet dan te lang in de trein zitten. maar wijzig het niet voor mij hoor, de kans is toch groot dat een rit naar een andere locatie ook te lang blijkt voor mij.
Hier was ik ook weer even. Vandaag de ketel geplaatst, maar er bleek een kabelbreuk in de kabel van de thermostaat. Vanavond is mijn man de hele avond aan het boren en timmeren geweest om een nieuwe kabel te trekken. Alles werkt nu en morgenochtend voor het eerst sinds een week of 2 niet wakker worden in een koud huis. Morgenvroeg weer voetreflex. Zie er wel naar uit. Vanavond hele erge bekkenpijn gehad. Dat heb ik wel vaker tijdens een ongi, maar vanavond vond ik het wel erg heftig, kon amper van de bank opstaan. Vaak gaat dat wel weer beter als de ongi verder vordert. Ik hoop het maar, want hier zit ik niet elke maand op te wachten. Werd vandaag ook door de osteopaat gebeld. Degene die ik sinds vorig jaar zomer heb, gaat ook al weer weg. En of ik (weer) over wilde naar een ander. Heb nu nog een afspraak gemaakt bij een ander. Maar later begon ik toch te twijfelen. Dit is de 3e osteopaat al die aan mijn lijf gaat lopen sjorren. Het helpt wel iets, maar ook niet heeel erg veel. Het is meer bedoeld om alles mobiel en los te houden, omdat dat de klachten ook niet verergert. Nou, eerst over 2 weken maar eens kijken wie deze persoon is en hoe de klik is. @Waxientje: heel veel plezier in Eurodisney en ik hoor graag hoe het bevallen is, omdat wij dit jaar er misschien ook nog heen willen. Doe rustig aan, hè? @Justme: hadden jullie een voorlichtingsavond van het zkh? Ik heb wel eens gehoord dat vrouwen vaak zo met de bevalling en de pijn bezig zijn, dat ze helemaal niet door hebben gehad dat ze ingeknipt zijn. Die hechtingen zijn wat minder, maar jij hoort gewoon bij de categorie voorbeeldige bevallingen, zonder scheurtje of hechting. @Guap: het afvallen gaat lekker bij jou? Doe je er iets speciaals voor?
@Mees: fijn dat je nu je nieuwe verwarmingsketel hebt,maar begrijp ik dat je thermostaat nu op zolder is en alsnog naar zolder moet? @Just: maak je niet te druk over eventueel inknippen of hechten meis,vaak gaat het aan je voorbij en het hechten doen ze als jij lekker met je baby ligt te knuffelen.Het is zo gebeurd en wie weet is het wel niet nodig.Maar hou er wel rekening mee. @Waxientje:fijn dat je test weer donkerder was! Fijne dagen in eurodisney.Let goed op de borden waarop staat waar je niet in mag als je zwanger bent!
Ohh,ik vergeet nog te vertellen dat we gisteren een bus gekocht hebben.De Dodge stellen we nog even uit tot we het huis verkocht hebben,dan kunnen we deze bus weer inruilen.Het is wel een gave bus.Matzwart gespoten en echt vette velgen en zo,n lekker americaans geluidje in de motor.Tis een Chevrolet. eind volgende week krijgen we em.
@Hoop: ja, onze thermostaat lag gisteren inderdaad op zolder bij de ketel. Dus inderdaad niet handig. Gisterenmiddag had ik het koud en mijn man had de verwarming dus iets hoger gezet. Toen hebben we ons zoontje naar bed gebracht en toen vond ik het toch ineens heeeeel erg warm worden. Toen zaten we verplicht dus in 25 graden te zweten te wachten (en uiteindelijk maar met de achterdeur open) tot ons zoontje wakker werd en we de zolder weer op konden om de verwarming lager te zetten. Gelukkig heeft mijn man de kabel gisterenavond door kunnen trekken en hadden we gisterenavond de thermostaat weer beneden in de woonkamer. Dus vanmorgen was het huis niet steenkoud zoals de dagen ervoor en ik dus helemaal happy. Alleen even later wilde ik mijn tandenpoetsen en dat doe ik altijd met lauw water. Hoe lang ik ook wachtte geen warm water. Ik op de thermostaat gaan kijken. Storingscode!!:x Dat geloof je toch niet, (gloednieuwe!!) ketel uit! :x:x Mijn man is nu weer aan het bellen. Ben sinds 3 kwartier op het werk. Moest naar de voetreflex vanmorgen. Lekker ontspannend en moest moeite doen niet in slaap te vallen. Wel raar om dan ineens weer om te schakelen en naar je werk te rijden. Had daarom ook liever de voetreflex 's avonds gehad, zodat ik lekker thuis kon verder doezelen. Helaas doet zij dat niet in de avond. Ze vond de hormoonbehandeling nog te vroeg, maar zou wel een of andere combi maken. Ze wil in eerste instantie mijn energiepeil omhoog krijgen. Nou ja, we zullen zien waar het allemaal goed voor is.
Oh mees, dat is ook wat, meteen een storing!! Ik zou bijna uit mijn vel springen ervan. Maar het komt vast goed met zo'n gloedjenieuwe ketel. Wel fijn dat je in een lekker warm huis wakker werd in ieder geval. @Hoop: sterkte vandaag. En gaaf, zo'n bus!! Ik heb nu toch niet meer zulke goede hoop dat ik met roze nieuws ga komen hoor. Vanmorgen was mijn temp weer net als de vorige twee maanden omlaag naar 37,0 en ik heb gisteren toch stiekem een testje gedaan (wel vroeg in de avond pas) en die was negatief. Met Waxientjes verhaal in mijn achterhoofd hou ik toch wel een sprankje hoop. We zullen zien.
@Jeetje: het testen kan nog te vroeg zijn, hè, dus pin je niet te veel vast aan een negatieve test 3-4 dagen voor de NOD. Je ziet inderdaad dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. En je zei zelf dat je, sinds je in Nederland bent, iets later getempt hebt (en later op bed lag), dus misschien dat die 37,2 toch niet helemaal betrouwbaar is. Dus misschien als je op exact dezelfde tijd als de dagen ervoor had getempt, die temp wel redelijk constant is. Dan zou die maar 0,1 gezakt zijn (sorry, zeg ik als iemand die nog nooit getempt heeft). Even hoop houden! Ik denk aan je en duim nog even door voor je, hoor!
@mees, lekker he dat ze je voeten heerlijk masseren! @jeetje, hoge temp een geen bloed geeft moed he! de duimen draaien nog steeds ik had van collega's gehoord dat het hechten geen pijn doet, is immers ook onder verdoving..... een knip zetten ze maar heel af en toe, maar scheuren komt helaas wel vaak voor. we zullen het wel zien! ik heb de keuze uit 2 ziekenhuizen, we dachten eruit te zijn, maar de andere toch maar even online bekijken. vandaag weer bij acupunctuur geweest, na weer een waardeloze nacht was dat wel heel fijn. hopelijk helpt het met het slapen.
Mees, ik ga je even streng toespreken. Als zo een voetmevrouw tegen jou zegt dat het nog geen tijd is voor een hormoonbehandeling, dan gaat ze behoorlijk in de fout. Zij is GEEN arts! Zij mag dat niet zeggen. Daarom heb ik zelf vaak zo een moeite met dit soort mensen, grrrr mijn nekharen gaan daar rechtop van staan. Als zo iemand jou fijn kan laten relaxen prima! Maar tenzij ze een afgestudeerde arts is mag ze jou geen advies geven over iets juist wel of juist niet te doen. Ik heb me wel eens afgevraagd waarom je je niet laat doorverwijzen. Bedoel er niets rots mee, maar gezien je leeftijd (sorry ) en de tijd dat je ook alweer bezig bent, why not??? Waarom zou je het niet een beetje helpen? Sorry hoor als je vindt dat ik me ermee bemoei. Maar ik krijg daar een heel naar onderbuikgevoel van en ik ben daar gewoon een beetje te nuchter voor, denk ik. Wat een gedoe met die ketel, hoop dat alles nu snel weer geregeld is. Jeetje je bent echt nog best vroeg, dus wie weet. Mijn temp was vanochtend ook weer een stuk lager, maar ik had vannacht in bed sinds tijden weer eens iets aan zonder lange mouwen, dus misschien was mijn temp daardoor ook lager. Just ik snap best dat je nu over dit soort dingen gaat nadenken. Ik vind dat ook geen aantrekkelijke verhalen. Hopenlijk gaat het allemaal snel en zonder knippen en scheuren.
@mees, ik moet het eens zijn met xon, de voetreflex mevrouw kan je adviseren, maar ze is zeker geen arts. toen ik bij de acupunctuur vroeg om naalden te zetten voor de bevruchting was het alleen het moment van de cyclus die dat bepaalde. verder is ze ermee begonnen toen ik dat wilde. je energie peil goed krijgen kan gelijktijdig lijkt me.
@Xon: ik neem het je niet kwalijk en ik vind niet dat je je teveel ermee bemoeit, hoor. Zij gelooft alleen dat, wat mij op dit moment het meest parten speelt, meer met mijn energie te maken heeft en zij denkt (dat denk ik overigens ook) dat als je energie goed/beter is, en je zit lekkerder in je vel, dat het zwanger worden ook makkelijker gaat. Dus ze pretendeert absoluut geen arts te zijn en zegt zelf ook dat wat zij doet puur ondersteunend is. Dus zij wilde eigenlijk liever eerst dat ik me wat beter ging voelen, wat meer energie zou krijgen, wat meer ontspannen (zeker ook omdat ik erg gestresst ben), en dan wil ze daar over 2 weken mee beginnen. En hormoonbehandeling klinkt misschien heel 'zwaar'. Maar ze gaat dan alleen maar de hormoonpunten op mijn voeten masseren. Dus even voor de duidelijkheid, ik krijg niets toegediend, hoor! En als ik erop gestaan had, dat ze daar wel mee moest beginnen, had ze dat wel gedaan. Ik heb wel eens overwogen met een gyn te praten, maar in principe ben ik 2 keer zwanger geweest en heb een normale, regelmatige cyclus. Dus in feite is er niet echt iets mis met mijn vruchtbaarheid. En ik heb een flink aantal maanden (achteraf gezien) al die ontstekingen in mijn mond gehad. Dat bevordert de vruchtbaarheid ook niet. En dat in combinatie met mijn leeftijd komt dat mijn vruchtbaarheidskansen per maand al helemaal niet ten goede. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het toch moet lukken. @Justme: hopelijk slaap je vannacht wat beter. Lastig, hè een ziekenhuis kiezen. Ik heb het 'geluk' dat er maar een zkh is wat voor mij qua afstand het meest praktisch is. Er is er bij ons een iets verderop, maar had daar gelijk al geen goed gevoel over (te groot en te massaal), dus ik ben altijd maar van een zkh uitgegaan. Hier heeft mijn man vandaag twee keer de ketel moeten resetten. De nieuwe ketel, die we gisteren voor 1400 euro hebben laten installeren.:x Mijn man is er gewoon ziek van en ook mij staat het huilen nader dan het lachen. Hij had naar het bedrijf gebeld, maar die hadden zoiets van, een keer resetten is niet gelijk een reden dat ze langskomen. Dat kwam wel eens vaker voor in het begin. Hij brandt nu nog, maar ik zit al weer steeds angstvallig te voelen en de thermostaat in de gaten te houden. Als hij nu morgen weer uitvalt, zal ik zelf wel eens even met dat bedrijf gaan bellen. Weet niet of ik dan al te vriendelijk blijf.
@mees, het zit jullie ook niet mee he met jullie ketel. hopelijk gaat het vanaf nu vlekkeloos. heb het andere zh even op internet bekeken (ken het zh wel, maar het verloscentrum niet) en geloof dat dat zh het gaat worden. het is toch op het laatste moment kijken waar er plek is, dus zeker is er niets. maar er zitten toch een aantal voordelen aan dit zh, oa mogelijkheid tot aangifte meteen daar op beperkte uren. das wel fijn om meteen samen te doen. we denken er nog even over na.
@Justme: misschien de komende weken eens even met je vriend een keer naar dat zkh rijden. Even sfeer snuiven, even rondlopen over de afdeling. Heb zelfs wel eens van mensen gehoord, dat ze gingen proefrijden, hoe lang je erover deed naar het zkh te rijden, voor het geval je weeën krijgt en naar het zkh moet. Heeft dit zkh geen open avonden? En op zich is aangeven in het zkh wel handig. Dat kon in mijn zkh ook en dat was handig omdat ik al zeker wist dat ik vanwege mijn ks daar 4 dagen moest blijven. Maar waarschijnlijk, als je een goede bevalling hebt, zul je al wel na een paar uurtjes, of een nachtje weer naar huis mogen. De ketel brandt nog steeds (even afkloppen). Mijn man vermoedt dat de gasdruk in ons huis niet goed is. Wat dat ook moge zijn. Hij heeft vandaag naar onze gasleverancier gebeld, maar die willen daar niet voor langs komen. Dat doen ze alleen als een erkend bedrijf dit vermoedt of heeft vastgesteld. Probleem is alleen dat het bedrijf van de ketel niet wil langskomen. Nou ja, zo lang hij brandt, brandt hij, dus vingers crossed!
Jemig Mees...kan me voorstellen dat je gaat flippen van die ketel.Denk je dat het probleem opgelost is...heb je dit weer. Morgen snel bellen hoor,je mag toch verwachten dat het nu goed is!!
Hallo dames, @Mees: Ik hoop dat je ketel het gewoon blijft doen. Heb je een nieuwe dure ketel, zit je er nog mee :x Hoop maar dat 't bedrijf gelijk heeft dat dit vaker gebeurt in 't begin en dat 't daarna gewoon normaal werkt. Wel stom maarja. @Just: Heb je er nu een betere nacht op zitten? Ik hoop het. Het zijn de laatste loodjes hè? Oja ik heb nog geen pooldatum opgegeven, ga ik zo doen. Ik kwam even vertellen dat de duivels nog niet gearriveerd zijn. Maar gister wel 'n testje gedaan en die was wit. Ik probeerde het 2e streepje erop te krijgen door intensief te turen, maar nee Ik lijk een dag overtijd maar dat is niet helemaal zo. Want ik had een knaltest op zaterdag 18 februari. Dan verwacht ik dat mijn ei die avond of de 19e is gesprongen. Als het inderdaad de 19e is dan is mijn NOD 11 dagen (lf) daarna. En dat zou dan vandaag zijn. Als 't vandaag dan toch komt (heb meestal geen voortekenen als bruinverlies ofzo) dan ben ik mooi op tijd. Want cycluslengte is 26 dagen. Zondag was de ovutest nog steeds duidelijk trouwens maar ietsjes lichter dan een dag ervoor. @Jeetje: Ik las dat je een temp daling had? Maar het kan nog toch? Want andere tijden getempt zei je. Nou ik blijf sowieso nog hoop houden voor je hoor. Fijne (werk)dag, Liefs.
NOD-WACHTBANK 29-02 Maureen (BAM) 40-ronde 4 na MK-1e kind 03-03 JeetjeB 35-ronde 8 na MK-1e kind 04-03 Xon (BAM) 38-ronde 20 (3e ronde IUI)-1e kind 11-03 Andora 40-ronde 15 (1 mk gehad), misschien iui-7e kind 20-03 Boudicca (BAM) 37-ronde 9 IUI-1e kind 22-03 Hoop42 42-ronde 5 na 2e MK-5e kind 25-03 Sneeuwmees 40-ronde 10 na mk-2e kind ..-.. Sillysa ronde 17-3e kind ZWANGER 26-03-12 Justme 36 -14-1e kind-jongen 18-04-12 Secondlife 36-ronde 12-2e kind-? 24-09-12 Lyanna36 - ronde 25/4e IUI - 2e kind - ? 02-11-12 Waxientje 38- ronde 3 na pauze - 2e kind - ? BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 36 E.mma, 3350 gram 01-01-12Niala, 37-A.imée, 3100 gram 01-02-12 Impie 36- J.ochem 19-02-12 Jes4 38- F.loris POOL Justme (uitgerekende datum: 26-3 van een jongen) 06-03 Ricmar 16-03 JeetjeB 18-03 Maureen 21-03 Boudicca 25-3 Mees 26-3 Hoop42 28-03 Xon UITSLAGEN POOL Ricmar: Uitgerekend: 15-11. V.ince geboren op 28-10. Niemand had het goed Guap: Uitgerekend: 28-10. N.oam geboren op 30-10. Niemand had het goed Bar: Uitgerekend: 7-11. B.er V.alentijn geboren op 1-11. Niemand had het goed Almika: Uitgerekend: 13-11. X.aavi geboren op 18-11. Mees & Guap hadden het goed! Salcia: Uitgerekend: 23-11. N.oé J.annique R.oos geboren op 10-11. Niemand had het goed Sayen: Uitgerekend: 13-12. E.mma geboren op 19-12. Niemand had het goed. Niala: Uitgerekend 13-01. A.imée geboren op 01-01-12. Niemand had het goed. Impie: Uitgerekend 01-02. J.ochem geboren op 01-02-12. Jeetje had het goed. Jes4: Uitgerekend 12-02. F.loris geboren op 19-02-12. Niemand had het goed. __________________
@Sill: Ik denk aan je. Gaat/ging niet goed dus hè? Tot gauw hopelijk. En dikke knuffel. (misschien lees je soms nog mee maar misschien ook niet...) @ex-zwangeren: Hoe gaat ie dames? En met de kleintjes? Sommige van jullie zie ik nog wel eens voorbij komen maar anderen heb ik lang niet gehoord/gelezen. Helemaal opgeslokt door de babies? Logisch! We zien jullie vanzelf weer verschijnen. Geniet lekker van jullie gezinnetjes.
Maureen ik hoop dat je te vroeg hebt getest. Geen bloed geeft moed. Ik ben zelf veel o fb te vinden we hebben van hetbtopic nov mama's een afgesloten groep op fb maar lees hier we mee hoor.