@mees, dat met die gasdruk heb ik ook af en toe (1 a 2x per jaar). hopen dat het niet meer voorkomt en je huis lekker warm blijft. @maureen, de duimen draaien nog hoor! jullie gunnen me allemaal een vroege bevalling, ben benieuwd! ga zo een taart maken, had van mijn collega's een boekje gekregen voor mijn verlof. aangezien komend weekend we een verjaardag hebben neem ik een taart mee, versierd met fondant. ben benieuwd of het gaat lukken allemaal. heb gelukkig een betere nacht gemaakt, vrees mijn lief iets minder.... ik had heerlijk gesnurkt melde hij
O dat is leuk dat jullie daar de groep hebben voortgezet. Jou zie ik nog regelmatig voorbij komen hier hoor met de schattige foto van V. Ja ik wil wel optimistisch blijven voor mezelf maar ik ben eigenlijk altijd erg regelmatig. Na de mk natuurlijk even niet. Maar ik zit nu 5 maanden verder en 't leek de laatste keren weer terug gekeerd, mijn oude cyclus. Dus tja mocht ik morgen nog niet ongi zijn dan ga ik wel stiekem weer hopen. Maar mijn testje van gister was die van 't Kruidvat2v5. En die zijn wel erg gevoelig. Dus dan zou ik toch wel een licht streepje moeten kunnen zien op NOD of 1 dag voor NOD. En dat was niet zo. Nee ik word denk ik gewoon vandaag ongi, op tijd. Maar je hebt wel gelijk; geen bloed geeft moed...
@Maureen: ik snap wel wat je bedoelt. Ik zou ook verwachten dat je dan toch in de verte een heel licht streepje zou zien. Maar ik blijf toch nog even duimen voor je hoor! Hier is mijn temp nog wel 37,0 maar het gaat dus precies zoals de vorige twee rondes. Denk zelf dat ik morgen of overmorgen, uiterlijk zondag wel ongesteld zal worden. Heb er gewoon geen goed gevoel meer over, ook al wil ik wel optimistisch zijn en denken, misschien gaat mijn temp morgen wel weer omhoog of blijft hij zo. Heb nog wel een testje liggen van kruidvat dus wie weet doe ik die wel vandaag. @Justme: wat leuk zo'n taart maken! Ben benieuwd naar het resultaat. Ja, ik heb je bevalling vroeger ingeschat ook, omdat je zelf aangaf dat te denken
Goedemiddag dames Vanmorgen had ik een fm en daaruit is naar voren gekomen dat ik zondag weer moet komen voor een fm. Dus helaas kom ik zondag niet naar de meeting Ik vind het wel jammer maar hield er in mijn achterhoofd al wel een beetje rekening mee. Al had ik gehoopt dat het om een IUI zou gaan en niet om een FM.:x De gyn durft het niet aan om me pas maandag weer te zien omdat het vorige maand ook ineens heel snel ging terwijl ze het niet verwacht hadden. Vandaar zondag aan het begin van de middag weer langs komen. Na dit onderonsje met de gyn ben ik naar de apotheek gegaan waar de Pregnyl voor mij klaar zou liggen. Helaas lag dat nog niet klaar want het was nog niet binnen. Vreselijk balen natuurlijk. Ik heb gevraagd of ze willen bellen zodra het er is want er bestaat een kans dat ik het zondag avond dus al nodig heb. Stel dat het morgen toch binnen komt dan haal ik het dan nog snel op. Toen ik vroeg om een alternatief wilde ze me dat niet geven omdat ik daar geen recept voor had. Bureaucratische muts. Vorige keer werd me bijna spontaan iets anders aangesmeerd omdat de Pregnyl op was. Toen heb ik uiteindelijk op de afdeling nog wat weten te regelen. Volgens deze tuthola kon dat helemaal niet want op is op. Nou ik heb haar maar laten kletsen. Ik zal toch zeker zelf wel weten hoe ik vorige keer aan mijn Pregnyl gekomen ben:x. Een alternatief wilde deze me ook niet geven omdat ik had dáár geen recept voor had. Je staat daar dus met een recept voor Pregnyl, wat opblijkt te zijn maar een alternatief wil ze niet geven want daar heb je geen recept voor. Mooie bende daar! Wat een tuttebollen. Zo een verschil kan het dus maken wie je bij de balie helpt. Dus Ricmar ik ga je zo pb-en want voor mijn gemoedsrust is het denk ik heel verstandig dat ik inderdaad jou Pregnyl in huis haal. Als ik daar dan zondag kom en de dienstdoende ivf arts (die ik niet ken) is ook zon moeilijke klant en kan/wil me niets geven dan heb ik in ieder geval dat van jou.
@Maureen: het blijft dus nog even spannend voor je! Ik had vroeger ook een superregelmatige cyclus dat ik bijv. op maandag ongesteld werd en dan gewoon standaard 28 dagen (dus precies 4 maandagen daarop) weer ongesteld werd. Heel handig. Nu zit er ook wel eens een dag verschil in, of zoals nu 26 dgn ipv 28. Dus in dat opzicht denk ik dat door onze leeftijd in combinatie met de mk er toch af en toe wat afwijking in zit. Ik hoop dat die afwijking bij jou veroorzaakt wordt in een mooie positieve test, dus wie weet ben je straks weer zwanger bij onze date. @Justme: leuk dat je zo'n taart ga maken. Ik zie ze wel eens bij een kennis van mij voorbij komen op hyves, die haar creaties altijd fotografeert. Echte kunstwerken. En arme lief. Straks ben jij topfit en is hij oververmoeid als hij vader gaat worden. Snurken schijnt ook een zw.kwaaltje te zijn, dus hij zal nog een paar weekjes moeten afzien. @Jeetje: nou, meid, ik hoop dat het toch een goede reden heeft die 37-ers van temperatuur. Ik blijf nog even de moed erin houden. Zie je zondag en hoop je dan te feliciteren. En als het niet zo mocht zijn (wat ik niet hoop) krijg je een live knuffel. Leuk dat we het tweede stuk samen kunnen reizen! We bellen dus even! @Boudicca: hè nee, geen fm op zondag. Daar gaat onze kans op een live ontmoeting. In alle opzichten een eigenwijs eitje van jou. Wie weet is dat ook wel een goed teken voor een succesvolle IUI. @Hoop: vandaag het onderzoek! Ben benieuwd hoe het gegaan is. Ik ben vanmorgen met mijn zoontje naar de kapper geweest. Ik ging altijd naar een kapster een eindje uit de buurt. Maar door de wisselende roosters van mijn man en de slaaptijden van mijn zoontje, vond ik het zo'n gedoe helemaal daarheen te gaan. Dus ging ik meestal op zaterdag maar even naar een kapper hier in het dorp waar je zonder afspraak terecht kon. Op zich wel een oplossing, maar 100% tevreden was ik niet. Je hebt steeds een ander, die je dan weer uit moet leggen hoe je het hebben wil. En ik heb een kruin bij mijn pony, waar al die kapsters toch een flinke tijd mee bezig zijn om hem goed te krijgen. Nu had ik er even genoeg van en heb toch naar die oude kapster gebeld en een afspraak gemaakt voor mij en mijn zoontje. Dus vanmorgen daarheen. Had mijn zoontje al uitgelegd dat we naar de kapper gingen om te knippen, maar hij zei steevast: nee! De laatste keren was het steeds drama bij de kapper, dus hij voelde de bui al hangen. Hij heeft nu ook wel behoorlijk zitten huilen, maar op het laatst had hij ineens afleiding gevonden in de draaiklok voor het verven en permanenten. Ik heb er dus goede hoop in dat het de volgende keren wel goed zal gaan met hem. We zijn daar ook alleen en hij heeft dan alle aandacht en ook steeds dezelfde kapster, misschien dat dat voor hem ook wel prettig werkt. We zijn dus allebei weer gekortwiekt. Heb gelijk een afspraak gemaakt over 8 wkn, zodat we dan weer met zijn tweetjes gaan. Nu net een broodje gegeten en in afwachting van de tijd dat ik naar de tandarts moet voor controle. Zie er nu al tegenop, want het is zeker dat ik een vervolgafspraak voor boren krijg, maar de vraag is nu, hoeveel gaatjes zitten er (en hoe vaak moet ik terug). Blijkbaar is er ook iets mis met een andere vulling, begreep ik laatst. Verder geen nieuws. De kachel brandt nog (weer afkloppen), dus we gaan er maar van uit dat het een beginnersfoutje was. Nou, eerst maar een paracetamolletje erin gooien. Heb barstende koppijn.
meiden, beetje slecht nieuws, ben ziek, heb de griep te pakken. Vrees dat ik zondag nog niet beter genoeg zal zijn. De koorts is net vannacht begonnen. het goede nieuws is dat het me nu misschien eens lukt jullie bij te lezen en uitgebreid te reageren Maar nu eerst weer terug mijn bed in
Guapetona wat jammer dat je ziek bent. Jij kunt deze keer dus ook al niet naar de meeting komen. Ikzelf helaas ook niet. Volgende keer zijn wij er ook gewoon bij. Nu lekker naar bed en zorgen dat je zo snel mogelijk weer op de been bent. Laat je maar lekker verwennen door die mannen van je.
Hi ladies, O wat jammer nou! Ik zie dat Boud en Guap niet kunnen komen @Boud: Jammer joh. Maar inderdaad de volgende keer ben je er bij. En ook jammer dat 't niet om je IUI gaat maar nog om een fm. Nou meis dat 't deze ronde maar raak mag zijn en we met z'n allen terugdenken aan dat je door dit eitje niet kon komen zondag @Guap: Ook jammer dat jij niet kan komen. Had je ook graag willen ontmoeten. Maar nog vervelender is de reden natuurlijk, voor jou. Beterschap en laat je inderdaad maar verwennen door je mannen zoals Boud zegt. @Just: Wat leuk zelf een taart maken. Dat wil ik dus ook nog. Heb ook paar maanden geleden naar al die taarten zitten kijken op deleukstetaarten.nl. Succes ermee. En gelukkig een betere nacht erop zitten. Trouwens ook ik heb 'n redelijk vroege bevallingsdatum in de pool genoemd (8 dagen eerder). Maar dat komt ook doordat jij zelf het gevoel had. We zullen zien, spannend! Hier nog geen rood hoor. Dacht 't te voelen lopen toen ik op de fiets zat. Maar toen ik thuis kwam helemaal niets. Nouja 't kan vanavond gewoon nog komen. Hoe erg zijn wij vrouwen toch; ondanks m'n witte (kruidvat)test van gisteren denk ik toch af en toe 'zou 't?'. Terwijl de dag nog niet eens voorbij is en 't dus gewoon nog steeds op tijd volgens cyclus kan beginnen straks. Nou fijne avond dames en misschien tot straks. Liefs.
@Maureen: vorige keer teste je toch ook eerst negatief en paar dagen erna positief? Ben benieuwd! @Guapatona: beterschap meis! Kan je behoorlijk beroerd van zijn van de griep. @Boudicca: ze zullen ook eens meewerken daar zeg.Ik snap dat je daar behoorlijk pist off van bent! Wat een mutsen!! Hier vandaag de hysteroscopie gehad.Ik stond stijf van de zenuwen,maar het viel me erg mee.Heb weinig gevoeld op het moment zelf van het onderzoek,enkel een klein beetje kramp.En dat was zo weer over.Maar nu behoorlijk krampen,echt weeen achtig. Mijn baarmoeder zag er goed uit,geen afwijkingen te zien gelukkig.Wat ze wel vreemd vond was dat ze geen openingen zag naar mijn eileiders.Dan hoor je twee zwarte vlekken te zien,wat dan de openingen moeten zijn van de eileiders en die zag ze niet.Ze wil dit toch onderzoeken,want stel dat mijn eileiders dichtzitten,dan is het logisch dat er geen zwangerschap ontstaat.Aan de andere kant ben ik wel vorig jaar twee keer zwanger geweest.Dus 27 maart weer terug voor radiologisch onderzoek van mijn eileiders,er word dan ook vloeistof door mijn eileiders gespoten om ze eventueel te openen als ze dicht zitten.Moet ook een dag voor het onderzoek en een dag na het onderzoek antibiotica slikken tegen infectie. begin mei nog een gesprek met de gyn; hoe nu verder.Dus toch alles beetje anders gegaan als verwacht.Ik vind het wel een erg fijn ziekenhuis.Maar wel een heeeel eind rijden.Maar alles voor een lief klein frummeltje!
Hoop, wat hield bij jou nu dan de hysteroscopie in? Bij mij werd er namelijk in hetzelfde onderzoek vloeistof ingespoten dat is waarom ze het vaccuum zuigen zodat de vloeistof er niet meteen uitloopt. Dat inspuiten/vaccuum dat was bij mij juist de hele hysteroscopie. En je mag deze ronde wel gewoon verder gaan met zwanger worden? Wel fijn dat het mee is gevallen. Dames ik heb jullie 'wéér' een mail gestuurd. Sorry, kreeg op eens de '(heilige)geest' hahaha. Lees mijn mail maar even. Maureen en Jeetje, t zou toch zomaar eens kunnen dat een van jullie .........???? Maureen bij onze vorige date..., het zou bijna niet meer toevallig zijn. Ik zit vandaag op 7 dpo. Dat ene pilletje utrogestan houdt het nog vol. Ik heb er nog 2, eentje voor vanavond en nog 1 voor morgen. Maar ik had vandaag al fijne hoofdpijn, wat natuurlijk voor mij een zeer slecht teken is. Mees hoe is het met de ketel??? Just, je berichtje klonk ook weer wat positiever. Wat kan een goede nacht slapen veel doen he? Is de taart nog gelukt?
Als er na deze meeting, onder toeziend oog van een heilige, ook maar iemand van jullie zwanger blijkt te zijn dan snappen jullie zeker wel dat de volgende meeting, waar ik dan hopelijk wel bij kan zijn, ook in Utrecht gaat gebeuren hè! Ik zit hier gewoon te mopperen achter mijn pc hihi. Heb het gevoel dat ik echt een kans laat liggen nu ik niet kan komen. Speel zelfs met de gedachte om morgen zh te bellen en te kijken of mijn afspraak vervroegd zou kunnen worden. Maar aan de andere kant vind ik dat dan ook weer een beetje overdreven.
@Xon: ze hebben bij mij enkel met de hysteroscopie met een camera naar binnen gegaan in mijn baarmoeder en alles daar gecheckt op littekens of dat er daadwerkelijk een tussenschot zat in mijn baarmoeder,wat volgens een gyn in het Dordse ziekenhuis zei.Dat kon al helemaal niet want ik heb 4 kids gekregen en dat kan helemaal niet met een tussenschot.Dat alles wilde ze checken,ook of dat de eerste miskraam misschien een litteken achtergelaten had,waardoorde tweede zwangerschap ook misging. Nu dus verdere onderzoek. Het zal toch niet waar zijn dat je ongi er al aankomt Xon? Ik had er toch wel goede hoop op deze maand voor je. Even afwachten nog maar,ik duim voor je!
@Xon: mail gelezen en beantwoord! Wie weet wat de heilige geest voor ons in petto heeft? Kan je geen hoofdpijn krijgen van de utrogestan? We kunnen voorlopig geen rood meer gebruiken, hoor! @Hoop: fijn dat het meegevallen is, maar wat ik me ook afvroeg is of jullie in de tussentijd 'door' mogen gaan, omdat ze dus die eileiders gaan onderzoeken en je antibiotica krijgt. Fijn dat je een goed gevoel hebt over dat zkh. Dan is dat eindje rijden ook weer minder erg. Als ik hoor hoe grondig ze alles onderzoeken, krijg ik ook het gevoel dat ik misschien eens naar een gyn moet. Geen idee of bijv. mijn eileiders open zijn of wat dan ook. Wist ook niet dat die spontaan dicht zouden kunnen gaan zitten bijv. @Maureen: je maakt het nog wel spannend, hoor. Wie weet hebben we zondag wel extra reden voor een stuk taart. @Lyanna: leuk dat je ook komt zondag. Lijkt me leuk je een keer live te ontmoeten. @Almika: ging je ook nog mee zondag? Je was van plan iets te verzetten om toch te komen. In dat geval graag even een pb met je mailadres naar Xon. We wisselen nl. nog wel eens van bestemming , dus handig dat je even weet hoe laat en vooral waar we gaan afspreken. De ketel draait nog, al kijken mijn man en ik af en toe nog wel angstig op de thermostaat. Blijkbaar was het dus een opstartprobleempje, al juich ik nog niet te vroeg. Vanavond weer gewerkt, gegeten, even koffie gedronken bij mijn ouders en samen met mijn zoontje in bad geweest. Morgen weer een dagje werken. Mijn collega is volgende week al voor het laatst, dus morgen hebben we een gesprek wat er overgedragen moet worden. Houdt mijn hart al vast, ze hebben zoveel mensen ontslagen, dat het volgens mij erop neerkomt dat ik gewoon werk van een 40-urige baan erbij krijg.
Hier overigens ook problemen gehad met de trein vandaag! Ik moest vanuit Breda naar Tilburg,daar werkt mijn mannetje,dan konden we uit Tilburg vandaan door naar Gent.Het is 10 a 15 minuten reizen vanuit Breda naar Tilburg met de trein.Rijd ie niet door een aanrijding of iets dergelijk.Moest ik met de bus,was 1,5 uur onderweg!!!! Echt balen.
@Boudicca: overwegen je afspraak te vervroegen...?? Ja, wil je natuurlijk niet tot dingen dwingen waar je niet achter staat, maar het zou toch wel erg leuk zijn als je mee kon gaan. Maar ik begrijp dat dit gewoon even voorgaat, dus ik zou in jouw plaats ook naar het zkh gegaan zijn. Als je ons in ieder geval maar plechtig belooft dat je er dan echt zeker volgende keer bij bent, hè!!! @Hoop: ja, treinen zijn leuk, maar niet als er iets aan de hand is. Vooral om uberhaupt al te ontdekken waarom een trein anders, vertraagd of helemaal niet rijdt. Heb het 'vroeger' wel eens gehad toen ik nog van mijn toen vriend (nu man) naar huis ging. Dan belandde je 's avonds laat in Utrecht en bleek de trein niet verder te rijden. Maar op dat moment niemand te bekennen van de NS om je even te helpen. En ik ben al geen held. Zeker niet als je dan ook nog zelf van alles uit moet zoeken. Maar zondag gaan we duimen dat de NS ons gunstig gezind is (als je nog besluit mee te gaan natuurlijk).
@Mees; ik heb as woensdag ongeveer mijn eisprong,dan kunnen we er gewoon voor gaan.Word ik zwanger,dan is het onderzoek niet meer nodig.Word ik niet zwanger en word ik gewoon ongi,dan heb ik dat onderzoek direct nadat mijn menstruatie gestopt is.Ik moet die antibiotica alleen twee tabletten de dag voor het onderzoek innemen en 2 pillen de dag erna...en dan kan ik nooit zwanger zijn.Dus is geen tussenstop nodig. Ik vroeg me soms al af waarom jullie ook niet naar het ziekenhuis gaan.Jullie hebben nog wat meer tijd als ons,jij bent 40 toch? Laat even nakijken of er wat scheelt,het kan maar een simpel dingetje zijn.De artsen zijn er niet voor niets. En wie weet hoe snel je zwanger bent.
@Hoop: toevallig hadden mijn man en ik het er net over. Ik schrok een beetje van jouw verhaal dat er ook een eileider dicht kan zitten en dat je daardoor misschien niet zwanger kan raken. Ik dacht altijd als er zoiets aan de hand was, je dat zou moeten merken aan je cyclus of zo. Mijn man zei dat het misschien goed zou zijn dat ik het ook eens zou overleggen met de gyn en vond het goed dat ik een afspraak zou maken. Misschien dat ik dat dus doe als het deze ronde niet raak is, misschien dat ik nu al bel om bijv. een afspraak te maken begin april. Moet nog even moed verzamelen. Heb zelf nl. nog steeds het idee dat ik dat niet nodig heb. Maar na jouw onderzoek, begin ik toch weer te twijfelen. Mijn man is zelf geen voorstander om een hele medische molen in te gaan, dus daarvoor kan ik hem (nog) niet porren.