wie nog meer 35+ deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Xon, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: oh, meid! Je zou idd bijna denken dat je dit soort situaties aantrekt. Weet die persoon dat je zelf ook een kinderwens hebt. Soms kunnen mensen heel tactloos zijn, maar soms weten mensen het ook gewoon niet en denken ze waarschijnlijk dat jij een happy single bent (en dus helemaal niet met een kinderwens zit).
    Net wat Hoop zegt, ik vind het nog knap van je dat je toch gebleven bent. En een potje janken mag best na zulk nieuws. Hopelijk heeft het je even opgelucht.
    Hoe is het nu met je? Een beetje kunnen slapen? En staan de sluizen nu volledig open? Ik wilde dat ik even een arm om je heen kon slaan, dus bij deze maar even virtueel.
    @Boudicca: ja, ik vind het gewoon plat gezegd een klote streek. Dit is not done. Als ik alle vleeswaren die er over mijn baas worden verteld hier (als hij er niet is), steeds aan hem door moet briefen, dan heb ik een dagtaak en een hotline erbij. Ik vind dat je steeds op een weegschaal moet leggen, wat informatie is waar je wat mee moet. Maar je moet begrijpen dat afluisteren gewoon not done is. Dus nee, met die collega gaat het niet meer goedkomen. Ik had al een onderbuikgevoel bij haar, maar nu helemaal.
    En nu ben ik de zwarte piet hierin, maar ik heb die collega die wegmoet iets duidelijk verteld, wat eigenlijk onze bazen hadden moeten doen. En nu zal ik wel de gebeten hond zijn.
    Mijn collega moest weg, want er kwam een ander soort functie, wat zij niet zou kunnen. Maar het dubbele is dat zij een paar keer gevraagd heeft of het met haar functioneren te maken had, en daar heeft een van mijn bazen steeds op gezegd dat dat niet zo was.
    Daardoor kreeg ze hoop dat ze misschien met het volgen van een cursus, of extra haar best doen, of extra uitleg, het misschien toch zou moeten kunnen.
    Dat is natuurlijk ook heel sneu als iemand toch hoop blijft houden en dat dat niet terecht is.
    En ik begreep dat er nu haast gemaakt gaat worden met iemand anders zoeken. Dus dat betekent een vacature. Omdat die collega nu een andere baan binnen dezelfde organisatie heeft, zal het niet lang duren voordat zij die vacature onder ogen gaat krijgen. Nou, dat zou ik een enorme messteek vinden. Dus ik vond dat zij dat niet volgende week op zo'n manier in ons organisatie-krantje moest lezen dat er al een vacature is.
    Maar goed, ik zal er nog wel wat van horen. Een van mijn bazen is straks op het werk, dus zal zijn plasje nog wel over me heen komen doen.
    @Hoop: heftig dat ook jij naar de dokter bent geweest. Sorry, was ik even in mijn voorgaande mails vergeten. Ik heb ook last van steken op het borstbeen en bij mij is het dus een spierenkwestie. Het schijnt een vrouwenkwaal te zijn dat wij vaker last hebben van een ontstekingsachtige reactie van deze aanhechtingsspier.
    @Waxientje: ja, het is jammer dat het zwanger raken niet vanzelf lijkt te gaan bij ons. En dan mag ik me nog gelukkig prijzen met al een kindje. Ik gun het ons clubje ook van harte, vooral omdat ik weet hoe het voelt als het klokje tikt en de wens zo groot is. Waar ik altijd meer moeite mee heb, zijn de berichten van meiden die een keer een gescheurd condoom hebben gehad, een keer een one night stand hebben gehad en zwanger raken. Die berichten doen me meer pijn (en maken me soms inwendig een beetje boos, waarom hun wel en ik niet).

Mijn man en ik zouden gisteren aan de klus gaan, maar hij verrekte nog steeds van de pijn en ik was door dat telefoontje van mijn collega, waarin toch wel duidelijk werd, dat er weer stront aan de knikker was, ook helemaal uit balans. Zou door zulk gezeik je ei ook al niet volledig benut worden.
    Vanmorgen alvast begonnen met een ovutest, maar die was nog negatief. Een hele vage schaduw te zien

2. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Nou even later hier een heel ander bericht, ik heb lichtbruin verlies en ben bang dat fout gaat. Heb contact gehad met mijn huisarts en ik kan niets anders doen dan afwachten, het kan nog alle kanten op. Maar het voelt niet ok. Ben bang.

3. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee Waxientje! Ik wilde net gaan schrijven dat je juist moet gaan genieten van je zwangerschap en niet moet gaan lopen piekeren over het feit dat het bij ons nog niet wil lukken en dan lees ik je laatste berichtje! Ik schrik me rot! Dikke knuffel voor jou meid, dat afwachten zal heel zwaar worden denk ik.

4. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Ik heb nu ook een menstruatiepijnachtig gevoel onderin...dat is niet goed, he...

5. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf nog nooit zwanger geweest dus aan mijn adviezen en opmerkingen heb je niet zo veel maar nee, het lijkt mij niet goed inderdaad. Oh meid wat een spanning ineens. Je hoort wel eens meer van bruin verlies in het begin van een zwangerschap dus ik weet echt niet waar dit op zou kunnen duiden.

6. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Waxientje: meid wat een schrik,ik ken de angst rond bruinverlies.Ik heb zelf meegemaakt dat het soms niks hoeft te betekenen(ik heb bij de zwangerschappen die goed verlopen zijn ook bruin/rood bloedverlies gehad.Bij eentje zelfs heel erg en toch is mijn zoon gezond geboren.Bij mijn laatste twee zwangerschappen was het dus foute boel.Je kan er niks van zeggen.Dat is juist zo moeilijk want niemand kan je geruststellen.Het kan fout gaan,maar het kan ook niks te betekenen hebben en dat het gewoon goed gaat.Zo moeilijk dit.Heel veel sterkte meid.Ook ik wilde je net zeggen dat je je natuurlijk niet schuldig hoeft te voelen.We zijn blij voor je,we zijn blij voor iedereen die zwanger is.

@Mees: succes straks hoor,wat een gedoe op je werk.Echt niet leuk.

@Xon: hoe is het nou meis?

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    waxientje je kan er niks van zeggen maar kan me je angst voorstellen

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Waxientje: wat is dat schrikken, meid! Ik had net overleg en wilde even bijlezen onder het genot van mijn worteltjes. Ik zit rustig te kauwen en lees je bericht. Ik verslikte me bijna van schrik. Maar meid, blijf hoop houden! Bruinverlies hoeft idd niets te betekenen. Ik begreep dat vrouwen rond de 6-7 weken vaker oud bloed kunnen verliezen. Rustig aan doen (alhoewel dat denk ik heel moeilijk is gegeven de omstandigheden). Een dikke knuffel en ik denk aan je!

9. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Bedankt voor jullie meelevende reacties, volgens mijn huisarts moet het dan binnen twee dagen wel duidelijk zijn hoe het zit. at lijkt me nu nog een enorm lange tijd toe. Die buikpijn erbij maakt me gewoon ongerust. Ik zou gaan schilderen vandaag, ik denk dat ik zo toch even richting atelier ga om te kijken of het me lukt en of het me afleiding kan geven. De hele dag piekeren, daar schiet ik ook niet mee op en telkens naar de plee lopen ook niet.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Waxientje: afleiding zoeken is inderdaad het beste (al is het aan de andere kant ook lastig). Ja, ieder toiletbezoek zal de komende twee dagen nog even een martelgang zijn. Maar we duimen voor je dat het loos alarm was.

11. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Waxientje ga je alsjeblieft niet schuldig voelen over het feit dat jij wel zwanger bent.
    Iedereen heeft zo zijn eigen hobbels en bobbels waar je over/doorheen moet. En ik haal uit elke zwangere hier weer een beetje hoop.
    Wat betreft het bruinverlies, ik weet daar natuurlijk ook niets van.
    Het enige wat ik je kan vertellen is dat het niet altijd iets negatiefs hoeft te betekenen. Een vriendin had zelfs een aantal keer écht bloedverlies in het begin, maar ze heeft nu een prachtige dochter. En ik heb zelf ook wel eens gelezen dat je in het begin van een zwangerschap wat bruinverlies kunt hebben.

Mees, wat balen zeg dat gedoe op je werk.
    Dat is toch niet fijn om zo te werken.

Boud, gelukkig toch nog een ei.
    Terwijl ik het las, schrok ik, ik dacht ooooh neee!
    Ik dacht ook meteen 'stelletje sukkels' maar gelukkig, de aanhouder wint. Dus nu heb je morgen je IUI?

Jullie zijn allemaal schatten.
    Ik heb zooooooveel aan jullie.
    Ik was echt kapot gisteravond.
    Op toneel weten ze niet dat ik hier mee bezig ben, dat vind ik namelijk best heel fijn.
    Dus het was ook zeker niet slecht bedoelt, heel goed zelfs eigenlijk. Want nog niet eens al haar vrienden wisten het, maar ze wilde het ons graag vertellen.
    Het was alleen echt de teleurstelling van een uur van tevoren zelf ontdekken dat, ondanks de goede hoop, ik zelf ongesteld was geworden. En dan in 1 keer zo een confrontatie waar iedereen helemaal lyrisch door was.

De andere zwangere riep nog, goh hoe lang deed jij er over??? Bij mij duurde het gewoon nog 4 maanden!!!!!!
    4 maanden!!!!!
    Toen lag het wel op mijn lippen om iets te zeggen.
    De nieuwe zwangere zei dat ze het niet echt wist, ze was een paar maanden geleden gewoon gestopt met de pil en had het niet bijgehouden.
    Pfffffff!!!
    Er werd ook geroepen ooooohh wie is de volgende? En er werd natuurlijk naar iemand anders gewezen omdat ze idd wel weten dat ik single ben.
    Ze moeten overigens wel gemerkt hebben dat ik wat stiller was, de tranen stonden echt achter mijn ogen. Heb ook overwogen een smoes te bedenken, maar mijn hoofd zat vol en kon echt niets logisch verzinnen. Ben overigens niet meer naar de borrel gegaan achteraf, dat kon ik écht niet meer opbrengen.
    Het is vandaag wel doorgezet, maar wel een lichte dag.
    Raar. Vorige keer was het ook al zo een lichte menstruatie met, voor mijn doen, weinig bloedverlies en weinig buikpijn.
    Je zou verwachten dat omdat het weer zijn volledige tijd heeft geduurd en ik de utrogestan heb gebruikt dat het meteen heftig zou zijn.
    Maar dat komt vast nog.

12. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Er zit nu ook rood bij, dus het ziet er naar mijn idee steeds minder goed uit.

13. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @mees, das lekker van die collega! je moet inderdaad heel erg opletten met wat je zegt, lang niet iedereen is te vertrouwen helaas.

@maureen, hopelijk werkt margaretha voor jou ook snel, de lente moet dit jaar maar even extra komen dacht ik zo

@xon, tja ook dat nog! die timing kon bijna niet slechter he. dikke knuf meid. en inderdaad maar heel weinig mensen staan er bij stil dat zwanger worden niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is..... beetje jammer

@hoop, wel goed op jezelf letten hoor! luisteren naar je lichaam en af en toe beetje rust pakken hoor

@waxientje, mensturatie achtige krampjes kunnen er prima bij horen hoor! maar kan me voorstellen dat je angstig bent. misschien mag je vroeg voor een echo om je gerust te stellen. en je zwangerschap is je van harte gegund meid!

@boud, fijn dat er toch nog een eitje was, zou wat zijn dat je m gemist had.

hier net weer een tas met kleertjes enzo gekregen. heel lief en zitten leuke dingen bij! nu weer lekker thuis, hou het best vol zo maar toch hoop ik dat het niet al te lang meer duurt nu.....

14. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dames,ik kom later even reageren.Ik moet mijn huis uit,want de makelaar komt zo met kijkers en ik mag zelf niet thuis zijn.Althans dat hebben ze liever niet.Ook goed,ga ik toch even de stad in...dat is zo,n ramp niet:D

15. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hoop spannend zeg vanmiddag al kijkers! Ik hoop op een positieve reactie voor jullie

@Xon ik heb vanmiddag al IUI. Omdat mijn cyclus een beetje raar lijkt te doen wilde ze niet langer wachten en heeft de gyn me al voor vanmiddag ingepland. Ik ga dus zo vertrekken.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Waxientje: och, meid, kan me voorstellen dat je gek wordt van onzekerheid. We houden de moed erin, hoor!! Je zal alle kinderen eens moeten tellen die met bloedingen, stolsels en noem maar op geboren zijn. Duimen blijven draaien, hoor!
    @Xon: oh, mijn tenen stonden ook even krom toen je schreef dat die mensen er 4 maanden over gedaan hebben (en de andere het wegwuift dat ze het niet heeft bijgehouden).
    Bijna prettig dat je menstruatie even wat lichter is, dat is bij jou ook wel eens anders geweest. Bij mij verschilt het ook, waardoor het kan weet ik niet. Maar na twee heftiger maanden menstruatie, nu ook weer een 'makkie'. We zulen ons vrouwenlichaam wel nooit begrijpen.
    @Hoop: nou, voor je portemonnee niet te hopen dat er al te veel kijkers komen, want als je iedere keer de stad in moet ben je zo failliet.
    @Justme: leuk dat je weer wat kleertjes erbij hebt. Ik kijk altijd met bewondering naar je banner. Die maanden lijken bij jou zo snel voorbij gevlogen. Ben je er al uit naar welk zkh je nu naar toe wil gaan.
    @Boudicca: succes bij de IUI straks! Vanavond dus weer op de wachtbank erbij!

Hier enorme koppijn. Ik had natuurlijk niet optimaal geslapen, was door dat gedoe al met koppijn hierheen gereden en nu nog steeds last. Ik had een stripje paracetamol en ibuprofen in mijn tas, maar die blijk ik er al een keer uitgehaald te hebben.:(
    Loop dus zo maar even de stad in, gelijk een frisse neus gehaald.
    Vanmorgen had ik met een collega (een andere dan die ik gisteren beschreef) een overleg met mijn baas hoe we de taken van de collega die gaat vertrekken op gaan vangen.
    Het kwam eigenlijk al vrij snel op de sfeer op het werk. We hebben aangegeven dat er veel schort aan de communicatie. Dat we veel achter de feiten aanlopen en dat collega's continue straatjes aan het schoonvegen zijn en het 'vuil' naar de andere willen vegen. Dat het daardoor voor ons soms moeilijk is te bepalen wie nu te vertrouwen is, omdat we steeds tussen ieder verhaal heen en weer geslingerd worden en dat onze gemoedstoestand en ons vertrouwen niet ten goede komt. Hij gaf toe er zelf ook last van te hebben en begreep helemaal dat dit voor ons erg veel (onderhuidse) stress oplevert.

17. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Boudicca succes en duimen draaien hoor..

18. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @boud, de duimen draaien hoor!

@mees, frisse lucht doet altijd goed, wel regenjas mee vrees ik.... we gaan inderdaad voor het andere zh, hoewel het op het laatste moment ivm beschikbaarheid nog kan veranderen. afwachten waar we uiteindelijk gaan bevallen.

net het bed op klossen gezet, wat is dat hoog :$ heb bijna een trapje nodig...... vind het best eng, dus hopelijk kan ik een beetje slapen komende nacht. nog even een plastic krukje ofzo vinden om tijdens de 1e fase van de bevalling en erna zittend te kunnen douchen. denk dat dat wel fijn is.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Justme: die klossen vond ik inderdaad ook een ramp. Ik had al veel last van pijn in het schaambot, waardoor normaal omdraaien om uit bed komen al pijnlijk was. Maar toen dat bed zo hoog was, kon ik er helemaal niet meer uitkomen. Ik geloof dat we het 1 of 2 nachten hebben volgehouden met klossen en ze toen verwijderd hebben. Ik voelde me doodongelukkig, de wetenschap dat je enorm nodig moest plassen en niet uit je bed kunnen komen. Wat voel je je dan machteloos. We hadden nog even gezeur met de kraamzorg verwacht, maar gelukkig niets gehoord.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Sorry, twee keer geplaatst. Rotcomputer ook!:x

Deel Deze Pagina