Dames krijg net heel slecht bericht. De man van mijn vriendin(ook goede vriend van mij) ligt opeens in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hij had oorontsteking dachten ze, maar hij greep de hele tijd naar zijn hoofd. Al een paar dagen langs huisarts en spoed, maar kregen elke keer te horen dat hoort bij een oorontsteking. Vannacht toch maar nachtje ter observatie opgenomen (bij wijze van gerustelling) pas toen hij vannacht wartaal ging uitslaan hebben ze maar een scan gemaakt. Toen bleken zijn hersenen ontstoken en ontzettend opgezet. Met spoed geopereerd, schedel opengemaakt, stukje van die schedel in zijn buik geplaatst. Zijn hersenen zijn zo opgezet dat het niet meer pastte. De eerste 72 uur zijn kritiek en het is nog maar af te wachten hoe hij er uit gaat komen, het lijkt er nu op dat zijn rechterkant verlamd is. Hij is 34. Ze hebben twee kindjes. En vorige week is zijn vader onverwacht overleden. Mijn vriendin en ik hebben samen zitten huilen, als ze me nodig heeft ga ik er naar toe. Misschien vanavond nog, desnoods vannacht of morgenvroeg. Wat erg!!
Oh Xon wat erg dat verhaal van die vriend. Wat een spannende uren worden dat voor je vriendin en haar kinderen.
@Mees nog een paar dagen wachten op de uitslag van de fotos maar ik ga ervan uit dat die net als het hartfilmpje ook goed zullen zijn. Wat kunnen die kleintjes een keel opzetten hè. Gelukkig heeft je zoontje toch nog iets gegeten na zijn huilbui @Waxientje een dikke knuffel voor jou. @Maureen gaat het vandaag een beetje? Hopelijk gaat het vanaf nu gewoon weer elke dag een stukje beter en heb je binnenkort nergens geen last meer van. @Hoop niet ziek gaan worden hoor. Blaasontsteking is lastig. Hopelijk krijg je het met die pillen snel weer onder controle. @Lyanna al wat aan de beterende hand of nog steeds snot verkouden en grieperig? @Jeetje vast een goede reis. @Xon een aantal voor mij hebben het ook al gezegd over je blog maar je schrijft inderdaad heel mooi. @Justme die laatste loodjes van jou klinken best pittig en dan ook nog eens slecht nieuws over het werk van je vriend. Probeer niet te veel te tobben. Komt tijd komt raad meid, zoals je zelf al zei heb jij wel een prima baan dus komt het vast wel goed. Hier vandaag nog wel de hele dag aan het malen over het nieuws van de scheiding van mijn vriendin. Het houdt met heel erg bezig. Vooral hoe het straks met die kids gaat uitpakken. Maar dat zal de tijd wel leren. Er valt voor mij niets anders te doen dan afwachten en bijspringen wanneer ze me nodig hebben. Toch altijd nog liever zulk nieuws dan wat Xon over haar vrienden vertelde. Brrr, dat plaatst meteen alles wel weer in perspectief.
@Xon; wat een vreselijk bericht zeg! En dan nog zo jong! Waarom moeten artsen altijd het af laten wachten tot het verkeerd afloopt,waarom nemen ze de patient niet serieuzer? Ik kan hier zo boos om worden! Hopenlijk komt hij er bovenop.Heel veel sterkte voor je vriendin en kindjes en ook voor jou Xon! @Boudicca: voor jou is het ook erg moeilijk als je vriendin met zulk nieuws komt.Jij kan niet anders als je vriendin steunen als het nodig is,de rest moeten hun samen uitvechten.
@Xon: wat een heftig nieuws, zeg. Ben er helemaal beduusd van. Wist ook niet dat je hersenen konden ontsteken. Goh, en dan nog zo jong! Lief dat je er voor je vriendin bent. Denk dat ze alle steun heel hard kan gebruiken. Jij ook sterkte! Want ook bij jou hakt zulk nieuws er natuurlijk flink in. @Boudicca: ja, maak me ook altijd zorgen om kinderen als er zoiets heftigs gebeurd. Iemand die ik via via van hyves kende, heeft haar man verloren en houdt een blog bij. Haar dochtertje is 2, een paar maanden jonger dan mijn zoontje. Je staat er versteld van hoeveel kinderen aanvoelen, verdriet hebben. Dan is bij dat meisje haar vader overleden, en bij jouw vriendin zijn ze er gelukkig nog allebei. Maar het zal zeker nog wel hun weerslag hebben op die kleine kinderen. Bah! Vervelend, hoor! @Hoop: leuk dat jullie de bus hebben. Ben erg benieuwd, dus kom maar op met de foto's. Vervelend van je blaasontsteking. Hoop dat het meevalt. Ga zo maar weer eens een ovutest doen. Vanmorgen dus een positieve test en nu begint de buikpijn weer voorzichtig te komen. Ei zal dus wel de komende uren al springen. We zouden hem qua timing goed getackled kunnen hebben, maar ja, dat heb ik vaker gedacht. Weet inmiddels dat er geen peil op te trekken is. Ga mijn zoontje maar eens bedklaar maken. Ik had de film van de 'Gelukkige huisvrouw' opgenomen, maar die moet ik nog kijken. Dus misschien dat ik vanavond alvast een begin ga maken. Een hele film is aan mij niet besteed, want meestal val ik voor het eind in slaap. Kreeg net nog een mail van een vriendin. Haar zoontje is volgende week jarig en ik vroeg even naar de tijd tot hoe laat we konden komen. Dat mailde ze net terug en ze vroeg hoe het ging en dat het met haar goed ging. Kan dan niet nalaten toch even te denken, zou ze bedoelen dat het goed met haar gaat, omdat ze zwanger is. Ik zou het haar van harte gunnen, laten we daar duidelijk over zijn. Maar tegelijkertijd zou het me ook even behoorlijk pijn doen.
Ik heb een foto in een nieuwe album gezet,maar ik krijg alleen de foto niet groter helaas,op deze nieuwe laptop lukt dat op de een of andere manier niet
@Hoop: jemig, wat een bak! Dat zal wel indruk maken in de straat! Stoer, hoor! Hier een ovutest gedaan en nu al weer negatief. Duidelijk dus een korte lh-piek, waarbij mijn ei blijkbaar al ruim binnen de 24 uur springt. Nou ja, we hebben ons best gedaan. Meer kunnen we niet doen. Dus, meiden, op de wachtbank: Here I come!
Dank je wel...hij is ook stoer! En een stoer geluid zit erin! dan zitten we samen op de wachtbank...gezellie!!!! Koekie erbij?
@mees, eten en kids, kan wel eens lastig zijn he. fijn dat je nieuwe matras goed bevalt, enne goed inwijden he @hoop, leuke stoere nieuwe auto! en cranberry helpt bij mij altijd goed tegen blaasontsteking, als je er maar vroeg bij bent he @xon, jeetje meid, das schrikken! hopelijk komt het helemaal goed met hem. dikke knuf meid hier helaas wat minder geslapen, neus zat verstopt, oren dicht, plassen, heup zeer, gewoon ff niet leuk. zo maar even weer gaan liggen ofzo. laatste loodjes.....
@Just: dank je wel! Laatste loodjes zijn altijd moeilijk meid! Je hebt allerlei klachtjes en je wilt de kleine graag in je armen houden.Het is echt aftellen. Probeer toch zoveel mogelijk afleiding te zoeken,als dat lichamelijk nog een beetje gaat.Even naar je ouders of een vriendin.Dat scheelt wel.Verder lekker goed voor jezelf zorgen,ga lekker een dutje doen als je er zin in hebt,lekker boekje lezen.Sterkte ermee meid!
@Xon: hoe is het nu met de man van je vriendin? Hopelijk hebben jullie allemaal een goede nacht gehad. Voel je je zelf weer wat beter? @Hoop: gezellig samen op de wachtbank! Hoop dat we wel snel naar die roze loungebank mogen verhuizen. En een koekje erbij zou lekker zijn. Wanneer moeten jullie trouwens je huis uit. Het is wel verkocht, maar jullie hebben zelf nog niet iets anders, toch? En mijn man's auto heeft ook zo'n zwaar geluid. Ik blijf dat nog steeds een enorme kick vinden als hij de auto start. @Justme: op zo'n manier kan een nacht lang duren. Je zou bijna er tegenop gaan zien om te gaan slapen. Inderdaad vandaag nog maar eventjes proberen te liggen. Vervelend die verstopte neus. Is dat iets chronisch, want je hebt er wel vaker last van, of niet? Nou, meid, nog twee weekjes. Kan iets langer zijn, maar ook korter (zonder dat ik je stress wil geven). Ik had vroeger op mijn laptop zo'n ticker die de dagen aftelde van mijn zwangerschap. In het begin kon me die niet snel genoeg gaan, maar toen hij onder de 10 dagen begon te komen, brak mij af en toe het angstzweet wel uit. Is het nog vol te houden met je rug? Hier weer heerlijk geslapen op ons nieuwe matras. Ik had de laatste tijd zelf ook vaak last van mijn rug als ik 's morgens wakker werd, maar nu helemaal niet. Je baalt er bijna van dat je je bed uit moet. Bed is al kort ingewijd, maar was wat onverwachts ivm mijn plotseling toch positieve ovutest. Ben alleen bang dat we te kort op elkaar hebben geklust, maar dat was even noodzaak, omdat mijn man gisteren een nachtdienst had. Nou ja, je weet onderhand ook niet meer wat goed is wat niet. We zullen toch weer twee weken moeten wachten voor we het antwoord weten. Ik kreeg gisteren een mail van een vriendin en was even 'bang' dat ze zou zeggen dat ze zwanger is. Maar daarvoor mailde ze niet. Mijn man belde gisteren op dat zijn baas hem kwam vertellen dat hij opa werd. Die beste man helemaal gelukkig (en mijn man gemeend ook voor hem). Toen had mijn man tegen zijn baas gezegd dat hij hoopte ook nog een keer dat nieuws te kunnen vertellen. Toen hij me dat door de telefoon zei, brak mijn hart toch wel. Mijn man zegt altijd dat hij een kindje ook prima vindt, maar goed, dit geeft toch wel aan dat bij hem de kinderwens ook aanwezig is. Heb dat zelf ook wel toen mijn collega vertelde dat ze oma ging worden. Dan denk je toch terug aan de tijd dat je zelf rond de 12 wkn mensen ging vertellen dat je zwanger was. De felicitaties en de blijdschap die de mensen voor je voelden. Dat geeft je zo'n warm gevoel. Hoop dat inderdaad dit jaar nog een keer te mogen ervaren..... maar ja, die eigenwijze eitjes en zaadjes....
Werd straks even afgeleid door m'n zoontje en vergat nog twee van ons. @Jeetje: goede terugreis voor straks! Je zei vorige week al dat je man je erg miste, dus ik hoop op een warm welkom voor je als je aankomt! Tot in juli maar weer! @Waxientje: hoe is het nu met je? Nog bloedverlies gehad? En trek je het allemaal nog een beetje? Denk aan je, hoor!
Ik heb jullie nogal verwaarloosd deze week, sorry! Ik ga zo vertrekken richting Schiphol, dus ik spreek jullie weer vanuit Turkije hopelijk! Fijne zondag allemaal!
Hallo allemaal, Ben de afgelopen tijd erg druk geweest en heb dus vanochtend 20(!) pagina's bijgelezen. Iedereen met goed nieuws: wat fijn!! Iedereen met minder fijn nieuws: wat vervelend. Je wenst het niemand toe en ik leef met iedereen mee hoor, maar ben vooral voor Waxientje aan het duimen...
Ik hou het kort. Met de man van mijn vriendin gaat het niet goed. Ik ben niet meer geweest gisteravond er waren al genoeg mensen. uiteindelijk heeft ze besloten vannacht toch alleen in het ziekenhuis te blijven. Ik vond dat zo een naar idee, maar er was ook maar 1 bed en het zh had liever niet nog iemand erbij. Ik heb haar toen op het hart gedrukt te bellen wanneer ze het even niet meer trok. Dus om 3 uur vannacht ging mijn telefoon, we hebben 2 en half uur gepraat. Ze lag maar te malen en dan duurt de nacht lang! Het was heel bijzonder eigenlijk, we hebben het natuurlijk over haar man gehad, maar ook over andere dingen. Opeens was het tien over half 6. Helaas heeft haar man vanochtend opnieuw een epileptische aanval er bovenop gehad, het was kantje boord, liep blauw aan. Maar hij ligt nu weer aan de beademing en heeft een hersenscan gehad. Daar weet ik nog niet de uitslag van. Ik vind mijn rol zo moeilijk. Er mogen maar weinig mensen bij hem. En toen ik haar aan de telefoon had na die aanval was er nog niemand maar na 5 minuten kwamen zijn familie en een aantal van zijn vrienden. Heb met haar afgesproken dat ze me belt wanneer ze alleen is, wanneer ze me nodig heeft of wanneer dan ook. Ik wil niet in de weg lopen, maar wil ook niet dat mijn vriendin later het gevoel heeft dat ik er niet voor haar was.
@Xon: dat klinkt inderdaad niet al te best. Ik denk dat jij al meer doet dan menigeen vriendin. Een luisterend oor bieden, al is dat midden in de nacht. Het is lastig omdat je niet voor de voeten van mensen wilt lopen, die nog dichterbij hem staan. Maar ik denk dat je vriendin weet dat je er voor haar bent. Anders belt ze je ook niet midden in de nacht. Dus ik denk dat je er niet aan hoeft te twijfelen straks te weinig voor je vriendin gedaan te hebben. Je bent een schat! @Caatje: ik vroeg me laatst al af hoe het met je ging. Jullie zijn natuurlijk nog niet echt van start gegaan en daarom zit je nog niet zo midden in de temperuur-, klus-, ei- of ongi-problemen zoals wij. Ja, dan zit je zo 20 bladzijdes verder. Nog maar 2 maandjes voordat ook jij er weer middenin zit. @Jeetje: we spreken je straks weer vanuit Turkije. Goede vlucht!
@Mees: de makelaar heeft ook al een huis voor ons,daar mogen we tijdelijk in als we op dat huis willen wachten wat in de zomer leeg komt.Maar we mogen er ook gewoon voor vast in.We hebben er al even snel langs gereden,de indeling is precies hetzelfde als dat andere huis.Dus ik denk niet dat we moeilijk gaan lopen doen en gewoon direct in dit huis gaan wat nu al leeg staat en daar ook in blijven. @Xon: heel lief van je dat je zo,n tijd met je vriendin gesproken hebt vannacht! Zo help je haar zowiezo al.Heel veel sterkte!
Ben ik het mee eens! Jup . We beginnen deze maand weer met ovulatietesten om te controleren of mijn eisprong nog steeds daar in mijn cyclus zit waar hij een aantal maanden geleden ook zat. Dus volgende week weer piesen op een stickje .
Tjonge Xon, dat klinkt afschuwelijk! Ik denk dat je het op deze manier goed doet hoor voor je vriendin! En ik denk dat je gewoon ook wel aan haar kunt vragen wat je voor haar kunt betekenene, wat ze graag van je zou willen in deze situatie. Zo zit ik in elk geval wel in elkaar. Gewoon uitspreken dit soort dingen. heel veel sterkte! Hoe het hier nu is: gisteravond nog een heel klein beetje helderrood bloed verloren. Maar nu al bijna 24 uur alleen nog maar ietsje bruinverlies. Ook geen verontrustende hoeveelheden. Manlief vroeg of ik me nog zwanger voel, daar durf ik dus niets over te zeggen ... vind het heel moeilijk. Mijn buik voelt ngo wel zwanger op bepaalde momenten, maar verder voel ik eigenlijk niets. Borsten doen niet meer pijn, nog steeds niet misselijk geweest, geen idee hoeveel dit zegt. Ik voel wel dat er iets in mijn baarmoeder zit zeg maar. maar ja dat klopt ook wel, dat ben ik nog niet kwijtgeraakt, dat weet ik wel zeker. Maar of het nog goed is, geen idee ...als jullie begrijpen wat ik bedoel. Het is dus nu echt de blik op oneindig tot woensdag, veel anders zit er niet op. Ik wil ook niet eerder een echo, want het liep al 5 dg achter dus een evt kloppend hartje is ook niet eerder te zien dan woensdag (denk ik dan met mijn nuchtere verstand) Ik ga vanavond opt ijd naar bed. Een hele leuke avond gehad gisteravond met de toneelvereniging van manlief, maar het werd erg laat! vandaag ook meer dan genoeg afleiding gehad, dat was echt heerlijk.