@Syl: ik bedacht me net ook dat klussen geen zin heeft. Maar dat kwam meer door de Decap waarbij je niet zwanger mag worden. Ik dacht dat sommige eitjes misschien toch springen als ze niet op tijd 'geoogst' worden. Vandaar dat ik dacht, dan kunnen we die misschien zelf pakken. Het gekke is wel dat ik wat meer eisprong pijn voel, zowel links als rechts (terwijl rechts eigenlijk niets te zien was). Ik snap er ook niets van. Wel de bijwerkingen (misselijk, verstopping, hoofdpijn en pijnlijke borsten), maar dus niet een flinke oogst met eitjes. Had ook gevraagd of ik niet meer kon gaan spuiten (of langer door kon gaan met spuiten, om ze een beetje beter te laten rijpen), maar dat kon blijkbaar niet. Snap dat niet, want je zou dan toch juist een beetje gas bij geven zou je denken. @Xon: ik had het vanmorgen ook gevraagd en gezegd dat een vriendin van mij ook minder reageert op Puregon en of er niets anders was. Volgens haar kwam alles op hetzelfde neer en die assistente zei dat dat niets zou uitmaken. Het is dus echt afwachten. Baal er wel van want toen ik voor de uitgangsecho ging waren er aan beide kanten 5 blaasjes te zien. Had dus goede hoop dat de opbrengst toch meer zou zijn. Vandaar de enorme klap in m'n gezicht toen dat niet zo bleek te zijn. Maar.... je bent een stuk jonger (1-2 jaar jonger scheelt echt enorm veel in de kans van slagen), dus jij gaat gewoon hartstikke zwanger worden met IVF. Wat ik me wel afvroeg is, stel dat er maar 2 eitjes blijven. Gaan ze dan nog wel een punctie doen? Ik zou het wel zonde vinden als je zo'n hele poging daardoor laat mislukken. Er hoeft maar 1 eitje goed in te nestelen. Nou ja, kan niet meer doen dan afwachten tot maandag en af en toe liefdevol naar mijn buik kijken. Had op vakantie nog de nodige kerkjes bezocht en overal kaarsjes gebrand. Het kan toch niet zo zijn dat dat allemaal voor niets is geweest.
Mees, ook met 2 eitjes gaan ze een punctie doen hoor er zijn vrouwen die IVF hebben in hun eigen cyclus, zonder stimulatie, en dus ook geen overschot aan eitjes hebben. En je zegt het zelf al 1 goeie is genoeg. Ik ga ook een kaarsje voor je branden, het gaat helemaal goedkomen!! Dat moet gewoon......En ja van dat spuiten heb ik natuurlijk ook geen verstand maar wie weet wat de kleinere follikels nog gaan doen deze dagen meid....
Nu ben ik toch wel een beetje van de kluts, want mijn ovulatietest van vandaag is weer wit! (c-streep is wel goed) ??? WEIRD? Zou ik dan een late eisprong krijgen opeens? Heb de bekende buikpijn nog niet, dus ik denk wel dat ie nog moet komen. Vanavond toch maar aan de klus gaan? Ik weet het ff niet!
Syl, in mijn zh doen ze geen punctie met twee follikels, volgens mij pas bij 5 of 6 geloof ik, anders is de slagingskans te klein. Ik heb wel eens gehoord van een escape IUI, dan spuit je pregnyl en dan spuiten ze het zaad via de normale weg. Nu eindelijk naar huis. Net klaar met oudergesprekken, gelukkig geen gesprekken vanavond meer.
@Mamsie hoe ging het in de rechtbank? @Hoop wat een ellende voor je dochter. Ik heb nooit gehoord van bm slijm aan de buitenkant van de baarmoeder maar eerlijk gezegd heb ik me ook nooit verdiept in allerlei kwalen en aandoeningen dus dat ik het niet ken wil niet meteen zeggen dat het uniek is. Ik hoop dat het goed te behandelen is en dat het een kinderwens niet in de weg hoef te staan. Maar wil ze op haar 19e al bewust kinderen? Dapper hoor. @Mees wat erg dat je zo weinig op de Puregon reageert. Kun je niet met het zh overleggen of ze geen ICSI willen gaan doen bij jullie. Voor jou blijft de behandeling hetzelfde maar omdat je kennelijk zo weinig eitjes hebt, is bij ICSI de kans op bevruchting net een beetje groter. Zou zonde zijn om die paar eitjes van je dan ook nog te verspillen omdat bij de IVF misschien geen bevruchting optreed. Bij ICSI komt er een gedwongen bevruchting en hangt het slagen helemaal af van goed opgang komende celdeling na de bevruchting en goede innesteling. Toch net weer een kritiek stapje dat overgeslagen kan worden. @Xon ik zou me als ik jou was nog niet te veel sappel maken over lage opbrengst met Puregon omdat je dat bij IUI ook had. Wacht eerst de eerste echo maar af. Bij IUI is de behandeling er op gericht om juist niet te veel eitjes te laten groeien. Het gaat dan vooral om de kwaliteit van de paar die je krijgt. Bij IVF is de dosis zoveel hoger dat het waarschijnlijk niet te vergelijken is met IUI. Puregon en Menopur werkt inderdaad hetzelfde alleen de totstandkoming is anders. Menopur komt uit urine van vrouwen in de overgang en Puregon is de chemische naäper daarvan. Dat zal Gonal F ook wel zijn. Gek genoeg krijg ik straks ook Puregon terwijl ik bij IUI Menopur had. Toen ik hier een opmerking over maakte bij de gyn vertelde die dat ze alle leveranciers zo te vriend willen houden. Uhu, ja logisch hoor en ik geloof dat ook meteen:x. Ik voelde me net zon klein kind dat met een kluitje in het riet gestuurd wordt en ik had van haar als mens al niet zo een hoge pet op. Deze opmerking hielp zeg maar niet mee aan het creëren van een positieve indruk van de gyn. @Sill fijn dat je zelf weer wat rustiger bent. Dat is altijd goed. Gyn heeft niet voor niets gezegd dat positief denken helpt. Ik ben even kwijt wanneer je de volgende echo hebt, maar eerst lekker op vakantie.
Nou wij hadden vandaag juffendag op school. Dan vieren mijn klassenassistent en ik onze verjaardagen ook al zijn we beiden voorlopig nog niet jarig. Maar het is praktischer als we zelf een datum prikken en tegelijk doen is ook heel handig, vandaar. Wij hadden bedacht dat het leuk zou zijn om met de klas een blote voeten pad te gaan lopen. Dus aan het begin van de week al van alles gebakken met de klas voor een leuke picknick. Vanmorgen scheen eerst de zon. (We zouden eigenlijk morgen gaan maar volgens het weerbericht zou vandaag de beste dag van de week zijn, dus een dag vervroegd) Nou je raad het al, halverwege de tocht tot de draad nat geregend. Koud dat die arme stumpers het hadden (en wij ook natuurlijk) Dus terug naar de autos en daar zo goed en zo kwaad als het ging schoonmaken en droge kleren aan. Terug op school alle tafels aan de kant terwijl de kinderen bij de gymzaal allemaal onder de douche stonden om weer warm te worden en een groot kleed op de grond en binnen gepicknickt. Vonden ze zo ontzettend leuk dat hele regen ellende zo weer vergeten was. Ach ja, een kinderhand is gauw gevuld. Nou ik moet vanavond nog even weg dus kom later nog wel even kijken of er nieuws is over die rechtszaak bij Mamsie.
@Waxientje: ik heb nooit ovulatietesten gebruikt,dus heb er niet veel verstand van,maar kan me wel voorstellen dat als ie eerst licht positief is en daarna weer wit...dat je dan ff niet meer weet waar je aan toe bent.Dan maar gewoon elke avond klussen! @Boudicca: mijn dochter wil nu nog geen kinderen,maar ik denk als ze begin twintig is...vermoed ik.Heeft ze altijd al geroepen Ik maak me er wel ongerust over,wat ze in het ziekenhuis te horen heeft gekregen. Wat hebben jullie dat leuk opgelost met de kinderen.Een kinderhand is inderdaad gauw gevuld. @Mees: ik duim heel hard voor je hoor meid! @Xon: misschien reageer je nu juist wel heel erg goed op de puregon...spannend word het voor jou ook al. @mandysmamsie: ook ik ben erg benieuwd wat er in de rechtbank gezegd is. Ik word hier echt heen en weer geslingert van Hoop en Vrees.Soms denk ik echt dat ik zwanger ben...slecht slapen,rare dromen...had ik de laatste zwangerschap ook.Ook echt veel plassen..normaal ga ik 3 keer per dag plassen ofzo..en nu zeker wel 8 keer per dag. Soms moet ik ook vaker plassen als ik juist ongi moet worden.Grrrr om gek van te worden!
@Hoop: dat zijn hoopvolle klachtjes. Het zou mooi zijn als de roze golf doorgezet kan worden. @Boud: bedankt voor de tip van ICSI. Ik sla alles op in mijn achterkamertje, zodat ik maandag wat beter beslagen ten ijs kom. Alle beetjes info helpen. En wat leuk hoe jullie de regen hebben doen vergeten. Het klopt dat kinderen vaak de simpelste dingen het leukst vinden. Maar zeer origineel van jullie bedacht. @Xon: oeps, dus geen punctie bij 2 follikels. Maar die escape IUI kende ik nog niet. Dus ook erg bedankt voor de tip, neem ik zeker mee. Ik heb net wat zitten googlen en het schijnt dan ook niet als IVF-poging gerekend te worden voor de verzekering, omdat je wel de hormonen hebt gehad, maar niet de punctie e.d. Dus dat zou dan ook wel mooi zijn, zodat de poging niet helemaal weggegooid is. Maar aan de andere kant zei de assistente wel tussen neus en lippen dat als dit al niet lukt, dat geen goed uitgangspunt is voor de toekomst. Nou, ik probeer er nog maar even niet aan te denken. En misschien als het een escape IUI is dat mijn man en ik nog een beetje bij kunnen klussen. Voel me nog steeds wat duf. Het voelde ook wat dubbel om vanavond te spuiten. Je denkt toch onbewust, waar doe ik het voor. Al die rotzooi in je lijf en dan nog gebeurd er zo weinig. Heb net zitten googlen. Je leest (zoals gewoonlijk) positieve, maar ook negatieve verhalen. Het kan dus zeker nog dat die paar kleintjes bijtrekken en zelfs door de Pregnyl kunnen ze nog net iets doorgroeien. We zullen dus moeten afwachten. Maar ben er toch wel een beetje naar van. Mijn man en ik hebben zo af en toe wel weer onze 'harde' humor naar elkaar toe. Dat hebben we meestal in moeilijke situaties. We zullen zien. Baal er wel van dat ik maandag ook weer een hele nieuwe gyn heb. Ken hem alleen van een foto, maar heb geen idee hoe hij is (en hoe meedenkend hij is).
@Guap: dank je! Heb je foto's gezien. Je hebt wederom een prachtkereltje op de wereld gezet. Zie dat het met het afvallen ook nog steeds lekker gaat?
Wat vervelend allemaal, Mees! Kan me voorstellen dat je even niet erg blij bent! Vooral met die opmerking tussendoor, pfff... nou ik duim voor je dat je een lieve meedenkende gyn hebt en dat er toch iets gedaan kan worden! @ Hoop: ik vind het ook wel hoopvol klinken, enorm spannend meid, maar die witte test dan weer niet he, al zegt dat dus zo vroeg voor je NOD nog niks. Ik hoop met je mee! Hier gisteravond idd gewoon maar geklust en we houden om de dag aan. Dus zaterdagavond ook weer. Ben wel benieuwd wat mijn ovutest vandaag gaat doen...ik verwacht nu toch wel weer iets van een vage streep!
@Waxientje: veel klus plezier. Kan me niet voorstellen dat jullie qua timing verkeerd zouden zitten, dus hoop op een mooie positieve test vandaag. @Hoop: nog getest misschien? Hopelijk inmiddels beter geslapen in je nieuwe huis. Zal vast nog een paar daagjes duren voordat je echt helemaal lekker gesetteled ben in je huisje. Hier enorm miezerweer en dat op onze laatste vakantiedag. Heb net al een vriendin een sms gestuurd of ze thuis is voor een kop koffie. Zij is meestal thuis als ik werk en andersom. Krijg net een sms dat we welkom zijn. Dus we hebben weer onderdak. Verder koppijn. Weet even niet meer waar het vandaan komt. Verder af en toe wat druk in mijn onderbuik. Zullen die 2 grotere follikels wel zijn. Nu maar hopen dat ik meer buikpijn krijg dit weekend, dat zou kunnen betekenen dat de andere kleintjes ook hun best zijn gaan doen. We blijven duimen.
Hier inmiddels weer getest....OMOWIT Volgens mij houd me lichaam me behoorlijk voor de gek,dit keer.Zal wel door de hormonen komen.Ik pis me letterlijk rot de hele dag....snap er echt niks van,temp was ook weer wat omhoog gegaan
Toch is het nog te vroeg voor een posi test volgens mij, Hoop. Ik testte pas 2 dg na NOD ofzo positief...
Ja,zou ook best nog kunnnen.Ik teste de een na laatste zwangerschap ook pas 4 dagen na NOD positief.De laatste keer 1 dag voor NOD. Wie weet ben ik echt wel niet zwanger...kan ook natuurlijk.Snap alleen niet waar dat vele plassen vandaan komt
Spannend Hoop, het kan nog hoor, ik testte ook pas na NOD positief.... Ik hoop dat met jullie verder alles goed gaat! Af en toe wip ik even langs om te lezen. Liefs van Sasje.
Lief hoor dat jullie zo lief meeleven, das toch wel fijn! Affijn.. zal het iets duidelijker maken. Manlief heeft zijn eigen dochter dus al pak hem weg 11 jaar niet gezien... mocht van alle rechtbanken incl hoger gebeuren. Moeder heeft alles tegengewerkt, kwam met valse aangiftes en alles wat niet goed is. Man heeft uiteindelijk besloten dat hij zelf rust wou... onder tussen had hij ook weer een nieuwe relatie gehad (waar uit Jef gekomen is)... nou ja dat liep zoals bekend ook spaak...en nu heeft hij ons, een redelijke stabiele relatie, ups en downs, maar nog veel gedachten aan hoe het met dochter zou gaan. Ook wij hebben er regelmatig over gesproken, vaak advies ingewonnen bij diverse advocaten... maar kwam nooit verder. Totdat hij voor de feestdagen een brief kreeg over uithuisplaatsing dochter Toen pas hadden we door dat het helemaal niet zo goed ging, maar verder werd er niks verteld, er was namelijk al 10 jaar geen contact meer, dus was biovader niet belangrijk Nu is er een rechtzaak geweest dat man gezamelijk gezag krijgt... maar dat horen we pas in augustus. Ex was daar, stiefdochter niet, en ze heeft een paar behoorlijke tikken gekregen. Ze krijgt nog 1 (snapje toch niet) laatste kans van bureau jeugdzorg en amk....(rechter was getuigen van deze waarschuwing) en dan is het zeker weten uithuis plaatsing. Als manlief nu gezag krijgt.... krijgen we in ieder geval alle informatie die er is. Dat is dan verplicht En daarna wordt er met hulp misschien wel weer een omgangregeling getroffen.... want bureau jeugdzorg heeft toegezegd (rechter wederom getuige) dat vader in het project betrokken word! En dat alle horror verhalen over man naar dochter toe es tegengesproken gaan worden. Dat ze ook eens andere verhalen hoort! Want ze is helemaal gebrainwashed.... Affijn.. man voelde begrip van de rechter.... ook door dat moeder maar minimaal 10x de mist is ingegaan met afspraken amk en bjz. *ik ben mega trots op manlief....want ondanks dat hij haar wel wat kan doen... is hij heeeeeeeel rustig gebleven, en heeft duidelijk laten weten dat hij zich op de achtergrond houdt tot het beterder gaat met dochter... maar dat hij ten alle tijden voor haar wilt zorgen. En dat onze deur open staat* Nou ja heel verhaal weer.... we kunnen nu niks anders doen dan afwachten. Zo daarna zijn wel lekker nog naar Utrecht gegaan... naar de Japanner.... en owwwwww wat was dat lekker eten zeg, zelfs Mandy zat aan de heerlijke zalm. We waren rond 10en thuis.... dus Mandy heeft 2 dagen gespijbeld, want vandaag mocht ze uitslapen! Ook speel ik sinds gister wordfreut.... wie nog meer??? Nogmaals bedankt voor het medeleven, ik heb helaas niet zo mee gelezen, me hoofd liep over, maar ik zag hoop neg test? Balen.... kan het nog? @mees... emo vrouw geworden door alle hormonen, knuffel voor jou. @just... man geen nieuwe baan, sterkte @wax druk aan de schilder,...en klus geloof ik? Das raar, ik zit nog steeds op wachtbank... lijkt erg lang te duren dit keer @ iedereen fijn weekend... ik ga kijken of ik wordfeut op me pc krijg
@Mandysmamsie: heb nu pas kans gezien je blog te lezen (en nu je update). Wat een ellende weer. Blijkbaar heeft je man wel erg gestoorde exen gehad, want bij Jef gaat het er ook al niet al te ideaal aan toe. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt (voor iedereen) en vooral dat zo'n beschadigd meisje snel goede hulp en een goed tehuis krijgt waar ze wel de liefde krijgt die ze verdient. Ik hoop dat dat bij jullie kan zijn. Het belooft dus nog een spannende paar weken voor jullie te worden. @Hoop: we gaan er gewoon van uit dat het nog te vroeg was om te testen, hoor! Met zoveel kwaaltjes moet die toch een keer positief uitslaan. Ik blijf stug doorduimen, hoor. @Sasje: bij jou nog geen nieuws dus? Ik zie dat je over een klein weekje de klusweek weer in gaat? Nou, zet hem weer op, meid! Hier weer terug van m'n vriendin. Heerlijk bijgekletst en mijn zoontje heeft heerlijk gespeeld in de enorme speelhoek van haar zoontjes. Kortom, een geslaagde ochtend op deze druilerige dag. Nu wel barstende koppijn. Had ik vanmorgen al en was van plan een paracetamol in te nemen, maar was ik natuurlijk weer vergeten. Nu ontkom ik er dus niet meer aan, ben ik bang. Had gisteren en vanmorgen behoorlijk wat afscheiding. Wat dat nu weer is. Ik dacht eerst dat het was van de echogel die ze gisteren gebruikt had en wat er nog uitkwam. Maar gisterenavond was het toch wel erg veel wat eruit kwam. Nou ja, ik kijk nergens meer van op. Met dit k-weer, heb ik denk ik ook geen excuus meer om aan mijn strijkwas te ontkomen. Heb alle vakantiewas weggewassen, maar dat moet natuurlijk wel weer gestreken worden. Gisteren vond ik het daarvoor te lekker weer. Maar nu kan ik geen excuus meer verzinnen. Er zit dus niets anders op, dan zometeen m'n strijkplank weer uit te klappen.