@Syl: fijn dat je het even 'geparkeerd' hebt. Hopelijk krijgt je man gelijk. En het scheelt dat jullie zelf de 'baas' zijn over jullie kleintje, dus als ze 'jouw' kinderen negeren, kun je ook je kleintje een beetje bij hun uit de buurt houden (al was het maar om hun te laten voelen hoe het is genegeerd te worden). Succes bij de bekkenfysio. Ik ben er zelf ook geweest toen ik zwanger was. Het heeft mijn pijn niet weggenomen, maar heb wel nuttige tips gehad. Heb je al zo'n grote bal om op te zitten. Hier het werkoverleg weer achter de rug. En inderdaad zo naar de acupunctuur. Had een cadeautje voor mijn collega gekocht die oma geworden was. Ze was ontroerd en zei dat ze het zo rot voor mij vond (dat zij zo blij was met dat kindje en het bij mij niet wilde lukken). Was op mijn plaats weer ontroerd dat zij daarover in zat. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet (heb haar dat ook duidelijk gemaakt). Het mag bij ons dan niet zo goed lukken, maar dat neemt niet weg dat ik terecht blij ben voor haar (en anderen van ons clubje) als die wel zwanger raken en een kindje krijgen.
Update Lyanna (13.02 uur): "Zo het nu lijkt morgen naar huis. J.ivano heeft niet genoeg kracht om bv te drinken, dus nu hier en thuis kolven en dat hem geven met cupje. Alles is verder ok, kinderarts is vanochtend geweest."
Oh da's goed nieuws van Lyanna dat ze morgen waarschijnlijk naar huis mag. Hoop dat de keine snel aansterkt en dan wel aan de borst kan! @Hoop en Manysmam: wat balen van jullie ongi! Knuffel voor jullie. Ik moet zo op pad, mijn verblijfsvergunning gaan ophalen. Niet zoveel zin in, het is de laatste dagen best wel weer warm namelijk.
Mees, nee maar wil er wel 1 gaan kopen lijkt me best fijn zitten ook achter de pc enz. Lyanna, das fijn lekker naar huis met de kleine toch altijd fijner dan in het zkh. Hopelijk lukt het toch snel om hem aan te leggen. Jeetje, wat naar dat het weer zo warm is, ben blij dat we hier lekker in de koele lucht zitten hoor heerlijk. Is het nog lang warm daar dan?? En hoe voel je je verder? Al een beetje benieuwd naar de echo zaterdag?? Zal best he?
Meiden, even snel. Goed nieuws, J.ivano heeft net 10 minuten aan 1 stuk gedronken uit de borst en we hopen dat dit de omkeer is. Helemaal happy!!!
@Lyanna: hihi, dubbel geplaatst. Twee zielen een gedachte. @Syl: zo'n bal is best prettig om op te zitten. Als ik niet meer de hoop zou hebben, hem zelf nog nodig te hebben, zou ik hem met alle plezier naar je opgestuurd hebben. @Jeetje: vervelend dat het weer zo warm is. Had gehoopt dat de ergste piek bij jullie ook wel langzaam voorbij zou zijn. Nou, lekker rustig aan doen en als je thuiskomt even lekker gaan liggen.
Hey meiden, zoory maar even een egobericht want ben even lichtelijk in paniek Ben de laatste paar dagen redelijk misselijk en moe enz. maar nu heb ik ook echt pijn aan de bovenkant van mijn buik (rechts). Jaren geleden kwam men er achter dat ik meerdere leverhemangiomen heb. Normaal doet men daar niet zoveel mee behalve als er veel buikklachten of bloedingen ontstaan. (Het zijn goedaardige tumoren van de bloedvaten van de lever en komen erg vaak voor) Maar nu lees ik dat tijdens de zwangerschap deze redelijk kunnen gaan groeien en dus de risico's veel groter worden. Maar het gekke is dat ik en mijn HA het volledig zijn vergeten dat ik deze aandoening ook nog heb (naast schildklier en fybromyalgie) en dus ook niet doorgegeven aan het ziekenhuis. Ik ga ze morgen natuurlijk meteen bellen maar de schrik zit er echt even goed in!
Hai meiden @Hoop en mandysmam balen van die ongi. Zit inderdaad niets anders op dan gewoon opnieuw te proberen. Balen hoor. @Lyanna wat fijn dat J maar liefst 10 minuten heeft gedronken! En morgen misschien al naar huis dat is ook erg lekker. @Jeetje jammer dat je nog steeds last hebt van de warmte. Ik hoop voor jou dat de herfst gauw aanbreekt daar. @Mees jammer dat je na een vakantie altijd weer zo snel helemaal in de werkmodus zit het. Zit niets anders op. Op naar de volgende vakantie dan maar
Lyanna wat een goed nieuws en thuis gaat het vast nog beter met hulp van een kraamverzorgster die net even meer tijd voor je heeft.. Nil jee dat is schrikken... boudicca hoe is het??
@Nil, Jakkes meis ik kan me voorstellen dat je hier heel naar van wordt. Inderdaad morgen meteen maar bellen en overleggen met de gyn en of andere begeleidende arts. Dat jij en je huisarts het helemaal vergeten zijn is op zich een teken dat het heel goed met je ging maar inderdaad onder invloed van al die hormonen die nu door je lijf gieren zou er best een en ander kunnen veranderen. Maar zoals ik het van je begrijp heb je die pijn nog maar heel kort en ben je dus redelijk snel met het aan de bel trekken. Hoop dat het zh je morgen verder gerust kan stellen.
@Ricmar het gaat prima met mij hoor. Ik ben weer zo goed als de oude. Af en toe nog een wat trekkerig gevoel maar wel zo weinig dat het me niet hindert in mijn doen en laten. Verder is het nog veel te vroeg om wat te voelen dus met een beetje afleiding kom ik de dagen prima door. Wordt volgende week wel lastiger denk ik. Wanneer kun jij testen? Ook al bijna zeker? @Sil fijn dat je het hele schoonfamilie verhaal even kunt laten rusten. Gelukkig zitten jij en je man wel mooi op een lijn met het feit dat jullie zelf bepalen wie er wanneer oppast. Vreemd hoor dat ze jou kinderen anders zouden behandelen dan ze een "eigen" kleinkind zouden doen. Het zijn toch nu ook de kinderen van je man en daarmee hun kleinkinderen. Dat andere drupje bloed maakt dan toch niets uit. Maar kennelijk helaas wel. Dat is hun verlies moet je dan maar denken. @Maureen hoe gaat ie? De duivels nog buiten de deur weten te houden??
@lyanna, super dat de kleine al drinkt. Gaat vast alleen maar beter! @nil, wat een schrik meid. Hopelijk is alles gewoon goed @sil, vervelend van je schoonfamilie. Het is jullie keuze hoeveel ze jullie kleine gaan zien hoor! Maar als ze nu absoluut geen aandacht hebben voor je kinderen, dan lekker op afstand houden straks @mees, rommelt weer lekker op je werk meid. Hopelijk brengt de acupunctuur wat rust voor je hier weer werkdag achter de rug.ging gelukkig lekker snel. Wacht nog op berich van andere voetreflexdame, hopelijk lukt het snel om een afsrpaak te maken.
@Nil: kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar sluit me bij Boud aan dat het ook alleen maar een goed teken is. Morgen maar even bellen en het overleggen. Ik denk ook dat je er heel snel bij bent, dus ga ervanuit dat het helemaal goed gaat komen. Enne...ego-berichten bestaan hier niet, hè! @Boud: zo te lezen gaat het weer redelijk goed met je. Hopelijk heb je er op je werk ook niet al te veel last van gehad. Ik vond de eerste week ook wel meevallen, maar daarna begon de spanning (ongemerkt) toch toe te nemen. Inderdaad maar zoveel mogelijk afleiding proberen te vinden de komende dagen. @Just: hopelijk kun je snel bij de andere voetreflex dame terecht. Voel me nu (na een dag werken na de vakantie) enorm moe en heb hoofdpijn. Zou heel graag op dit moment even een heerlijke voetmassage willen hebben. Hier weer thuis na een dagje werk. Vanmiddag naar de acupunctuur geweest. Heb nu ook een voedingsadvies meegekregen. Moet maar even kijken hoe ik dat ook weer in combinatie met mijn andere dieet kan inpassen. Volgende week mag ik weer. Wel een duur geintje, want ik zit helaas al aan mijn max van vergoeding door de zorgverzekering. Maar ja, het is voor het goede doel.
boudicca fijn dat het wat beter gaat nu en idd dagen afwachten is lastig zelf kan ik donderdag testen, maar denk niet dat het nodig is
Lyanna, nou hartstikke goed dat ie al is gaan drinken!! Geniet er lekker van hoor! Nil, ooww dat wist ik niet over die hemangiomen, ik heb ze al jaren en afentoe wel een pijnscheut in mijn lever maar wist niet dat dat kwaad zou kunnen ik let er eigenlijk helemaal niet op. Nou ja kan me voorstellen dat je geschrokken bent maar ik denk idd dat je ruim op tijd bent om er naar te laten kijken. Alleen bij mij zijn ze erachter gekomen met een mri die ik eigenlijk ergens anders voor had en je mag nu natuurlijk geen foto's of scans. S6 morgen iig. Just, alles goed met de kleine man? Is wel lekker zo'n voetreflex hopelijk kun je gauw terecht idd. Boud, fijn dat je je weer goed voelt en ja de eerste wachtweek was idd wel te doen maar die 2e ppff, hoop dat je dan ook genoeg afleiding hebt meid. En ja je zou denken dat het voor mijn schoonfamilie niets uit zou maken omdat mijn man er natuurlijk zelf voor gekozen heeft alweer 8,5 jaar geleden, maar helaas het gaat zelfs zo ver (en dat heb ik echt nog nooit verteld) dat mijn kinderen geen recht hebben op een erfenis van de kant van mijn man, dat heeft mijn schoonvader bij een notaris vast laten leggen. Ja het is echt heel erg hoor, maar voor nu wil ik er even niet verder over nadenken het is echt te erg. Ricmar, dan gaan we gewoon nog even heel hard voor je duimen hoor!!
Sil wat een lui die schoonfamilie van je. Dat ze zelfs zó ver gaan vind ik niet gezond hoor, dan zit er niet gewoon een steekje los in de bovenkamer maar een complete naad :x Helaas heb ik er geen moeite (meer) mee om te geloven dat dat soort mensen bestaan want ik heb een zwager die ook zo raar kan doen en een ander niets gunt van waar hij een poot voor heeft moeten uitsteken. (Alsof een ander daarop zou zitten wachten trouwens) Jullie zouden natuurlijk kunnen overwegen dat je man jou kinderen officieel adopteerd maar dat is een lastige juridische weg waar ook de kinderen (en jij natuurlijk) emotioneel aan toe moeten zijn. Volgens mij kun je namelijk in NL kinderen (en kleinkinderen) niet zo maar onterven dus als het officieel gemaakt kan worden... Maar nogmaals adoptie is in enen wel een héél grote en drastische stap waarvan ik me kan voorstellen dat jij en je kinderen dat maar niks vinden. Zou kunnen voelen alsof hun eigen vader nooit heeft bestaan Nou ja dit soort mensen is al de opwinding eigenlijk ook helemaal niet waard. Jammer dat je ze in je leven moet "tollereren" maar probeer het inderdaad maar tot een minimum te beperken. Succes ermee.
Hi dames, Heb net nog bijgelezen. @Hoop: Toch de duivels, verdorie. Knuffel meid. Wel goed om te lezen dat het beter gaat met je zoon. Wanneer kunnen jullie ook weer terecht? Misschien heeft het hem al een klein beetje hoop gegeven dat hij weet dat er hulp komt. En dat hij het aan jou heeft kunnen vertellen natuurlijk. Ik hoop echt dat het hem goed zal doen. @Mandysmamsie: Ook de duivels. Wat een teleurstelling elke keer hè? En zeker als je inderdaad denkt goed rondom je ei geklust te hebben. Knuffel. @Nil: O jee kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Sluit me aan bij wat de anderen ook al gezegd hebben. Hoop dat je gerust gesteld kan worden en er 'niets aan de hand is'. Knuffel. @Jeetje: Knuffel meid. Het is daar dus nog steeds erg warm. Hoop dat 't snel afkoelt voor je. @Lyanna: Wat goed de kleine morgen naar huis (waarschijnlijk)! En dat de kinderarts zei dat alles goed is. Én dat de kleine toch mooi 10 bv gehad heeft. Lief hoor. Geniet van elkaar. En jij moet zelf zeker nog bijkomen. @Syll: Nog veel heftiger en ingewikkelder dus, de hele situatie. Ja ik snap dan wel dat zelfs als je het nu parkeert het iets is wat terugkomt. Maar toch voor nu is het goed dat je het met je man besproken hebt en toch even laat. Maar wel moeilijk hoor. Knuffel meid. @Boud: Hoop dat volgende week toch snel gaat. Meid wat spannend. @Mees: Weer aan het werk. Wel een extra boost gekregen van accupunctuur? Of merk je dat niet meteen? @Ricmar: Jij donderdag testen? Ik duim ook voor jou door. Verder weet ik 't even niet meer. Hier geen duivels. Maar dat kan morgenochtend alsnog.Die krampen wel heel erg gehad. Net zo erg of erger pfff. En de hele dag door al. Voelde me gewoon ongi vandaag maar dan zonder rood. Ook van binnen voelde het zo. En verwachtte het dan ook ieder moment te worden. Wil niet al dagen voor ik ongi ben me al belabberd voelen. Lag gister vroeg in bed en sliep om 21.00u al. Was heel moe maar had ook last van die krampen. En even voor 1.00u was 't gewoon hels. Maar goed. Sinds de omowitte test van vorige cyclus (na misselijk zijn en van alles voelen toen) heb ik gewoon vastgehouden aan mezelf niet gek maken. Dat is me zo'n 28 dagen gelukt... Met mijn vader gaat 't ineens niet zo. Sinds 't weekend heeft hij er weer iets bij waar hij pijn heeft en last van heeft. Morgenochtend zal hij hoogstwaarschijnlijk in 't ziekenhuis moeten blijven als hij daar langs gaat. Hij moet er 's ochtends vroeg zijn. Heel gek bekroop me niet alleen 't gevoel maar ook angst en bijna 'n dwangmatig gevoel dat ik hem persé wil kunnen vertellen dat ik zwanger ben. Ik stelde mezelf de hele tijd de vraag in m'n hoofd of ik moest zeggen dat ik 'misschien wel zwanger kan zijn' en in de wachtweken zit. Maar heb 't toch maar niet gedaan. Vertel liever wanneer het gelukt blijkt te zijn. Maar ook bij die gedachte voelde ik dat ik 't z.s.m. moet weten/zeggen. Hmmm... kan mezelf helemaal angstig maken hier. Moet ik mee ophouden. Morgen mijn NOD en dus kan ik dan testen. Maar meestal sta ik op en ben ik ongi geworden. Een enkele keer ook wat later in de ochtend. Misschien wacht ik dus wel af. We zullen zien... Slaap lekker allemaal, Liefs.
@Sillysa:ik vind het zeer kwetsend zoals jou schoonouders met jou kinderen omgaan,kan me heel goed voorstellen dat dat jou erg veel pijn moet doen.Goed dat je met je man hebt kunnen praten en misschien komt er nog een keer een goed moment om te vertellen tegen jou schoonouders hoe dwars jou dit zit.Dikke knuff @Maureen: ik ben toch erg benieuwd meis of je vandaag ongi word of niet.Ik duim natuurlijk voor het laatste.Zou geweldig zijn als je je vader goed nieuws kon brengen! We kunnen overigens 17 oktober terecht bij de psychiater met mijn zoon. @Nil70:kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent.Logisch als je je goed voelt,dat je zulke dingen vergeet...zeker als je zwanger bent! Dan heb je wel leukere dingen om aan te denken. Ik zou wel even bellen en hopeenlijk kunnen ze je geruststellen