@Jeetje: ben erg benieuwd of de gyn een paar weken geleden gelijk had en het echt een meisje gaat worden. En ik snap dat het praktisch gezien onmogelijk is in beide landen te wonen. Zeker als je steeds met de IND te maken hebt. Wil je man evt. wel in NL wonen? @Hoop: als ik hoor hoe het aanvoelt, denk ik dat ik mijn plannen toch maar even in de ijskast zet...hihi.. En inderdaad lief van je zoontje. Kan me voorstellen dat dat veel doet als je naam (voor altijd) bij je moeder op haar lichaam geschreven staat. We zijn weer terug van de Ikea. Het was gelukkig niet zo druk. Dat is mijn belangrijkste reden om niet graag daarheen te gaan. We hebben gelukkig het speelkleed kunnen vinden en ons zoontje wilde die rol persé de hele weg zelf meeslepen. Op de terugweg waren we al even onderweg toen ik ineens van schrik aan mijn man vroeg waar 'het gele' ding was. Zo noemen we meestal de knuffel van mijn zoontje onder elkaar om geen slapende honden (lees zoon) wakker te maken. Dikke paniek dus. We hadden in het restaurant wat gedronken, en daar waren we hem dus vergeten. Als een gek omgedraaid met de auto en stukken afsnijdend zo snel mogelijk weer terug naar de IKEA gereden. Half op een laadplek de auto geparkeerd en mijn man is toen naar binnen gerend. Maar ja, de winkel is groot, dus trap op, halve boven etage zigzaggend door en dan naar het restaurant (en dan nog een hele weg terug naar de uitgang). Ik zat vol spanning in de auto en zat al te bedenken hoe we het evt. tegen ons zoontje moesten vertellen als zou blijken dat de knuffel onvindbaar zou zijn. Gelukkig kwam bijna 10 min. later mijn man naar buiten met de knuffel triomfantelijk naar me zwaaiend. Pfff.... was dus even schrikken. Zometeen wil ik ook alvast naar de apotheek gaan. Heb 2 weken geleden mijn recepten voor de volgende poging afgegeven en zou het deze week ophalen. Daarna naar de nagelstudio. Heb de laatste maanden enorm veel schades aan mijn nagels. Ik vermoed dat de hormonen van de ivf daar debet aan zijn. Ik hoop natuurlijk dat de nagels over een tijdje eraf mogen vallen als gevolg van een zwangerschap.
@Hoop ik heb je foto's gezien. Bijzonder hoor om zo je kinderen allemaal bij je te dragen. Maar, net als Mees, vind ik het altijd erg mooi bij een ander maar is het niets voor mij. Niet dat ik tegen de pijn van het zetten op zie, maar ik vraag me altijd af hoe het eruit ziet wanneer je voorbij de 60 bent. Hoe je het ook wend of keert, je vel gaat naar verloop van tijd toch "lubberen" en dan is het effect van zo'n mooie tattoo weg lijkt mij. @Jeetje ik houd het nog wel vol hoor tot nu toe. Maar of ik daar volgende week nog zo luchtig over kan doen weet ik niet. Ik voel natuurlijk genoeg waarvan ik denk: 'zou het....' maar dan houd ik mezelf weer streng voor dat het gewoon van die mutsenbollen komt. Want daardoor kun je je ook zwanger voelen helaas, dus ik vertrouw totaal niet wat ik allemaal voel. Tussen haakjes:Wat is dat trouwens een vies spul zeg! En ik maar hopen dat het met die Lutinus, die ik gebruik, mee zou vallen omdat het op waterbasis is i.p.v. op oliebasis zoals Utrogestan. Maar ik loop met maandverband in omdat ik overdag meerdere keren per dag van die momenten hebt waarop het net is of je in je broek piest En dan krijg je ook nog eens allerlei verschijnselen waardoor je denkt dat het raak zou kunnen zijn. Valse pillen:x Echt héél irritant Verder hier vandaag wel in mineur. Vanmorgen op school kregen we het bericht dat een collega van ons helaas gisteren is overleden. Ze was al een hele tijd ziek en vooral de laatste weken ging het heel slecht. We wisten allemaal dat het niet lang meer zou duren en dat ze al van iedereen afscheid had genomen, maar als je zo'n bericht dan krijgt is het toch wel even slikken. Volgende week krijgen alle kinderen een dag vrij zodat wij als team allemaal naar de crematie kunnen. Ben toch wel blij dat de directie dat besluit genomen heeft. Bah bah, en ondertussen ben ik constant bezig met mogelijk nieuw leven. Zo dubbel.
@jeetje, gewoon even goed zoeken op internet, de prijzen verschillen nogal. kijk hier eens: Manduca New Style en je kan er heel lang mee doen he, tot ver in de peuter leeftijd. ik kon ze op marktplaats slecht vinden, daar vind je meer babybjungels enzo.
@Boud: wat een vreselijk nieuws van je collega! Dat hakt er inderdaad behoorlijk in. Inderdaad afscheid nemen van je collega en in afwachting van een positieve test later die week. Sterkte! Ja, die mutsenbollen zijn inderdaad rotpillen. Ik had het ook en inderdaad, ondanks dat je het weet dat ze die rare klachten kunnen veroorzaken, denk je af en toe...zou het...? Heel frustrerend. Ik was toen zelfs op een ochtend ineens zo misselijk dat ik er van overtuigd was, dat dat echt niet van die pillen kon komen. Maar helaas! Hoop dat die klachtjes bij jou toch een andere oorzaak hebben. Ik heb vanmiddag mijn bestelling ook weer opgehaald bij de apotheek. De Menzis zal weer blij met me zijn, want die nieuwe spuit die ik krijg (is maar 1 injectie), kost 668 euro! Ik heb nu dus eventjes voor ca. 800 euro aan medicijnen in huis. En dan komt straks de Puregon er nog bij, want die zat er nu nog niet bij. En de ampullen voor 3 dagen spuiten kosten ook al 600 euro. Op het recept stond ook Pregnyl. De gyn had er als alternatief nog Ovitrelle (of hoe dat ook heet) erbij gezet. Ik dacht nog, dat moet je bij die apotheek van mij niet doen, want die houden er van alternatieve medicijnen mee te geven. Als je een herhaalrecept hebt, moet je er niet raar van opkijken dat je iedere keer dat je komt een ander merk van dat medicijn krijgt. Toen ik het recept ging wegbrengen, zei die apotheker dat ook gelijk dat het dus ook die andere soort mocht zijn. Ik heb toen gezegd dat ik het toch niet gelijk nodig had, dus dat ze wat mij betreft alle tijd hadden om de pregnyl te regelen. Maar inderdaad kreeg ik nu dus dat alternatieve medicijn voor Pregnyl. Op zich is de werking wel hetzelfde, maar ik baal er wel van. Toen moest ik ook nog eens 48 euro afrekenen ivm eigen risico. O.a. dus voor dat alternatieve medicijn. Ik zei nog dat ik bij de Pregnyl de vorige keer niets heb hoeven bijbetalen. Ja, dat was wel zo, maar dan moest ik dit maar naar de verzekering opsturen en dan kreeg ik dat waarschijnlijk wel weer terug. Betekent dus wel dat ik weer zo'n declaratie moet invullen en opsturen (terwijl als ze gewoon Pregnyl hadden meegegeven ik er zelf geen werk meer aan had richting verzekering).
@mees, jemig ,dat dat zo duur moet zijn! hopelijk vergoed je verzekering gewoon alles, jij kunt er niets aan doen dat de apotheek je iets anders meegeeft
Mees, Pregnyl is heel slecht leverbaar op het moment, ik heb ook Ovitrelle gekregen en dat wordt idd niet vergoed, ik moest 38,95 betalen
@Justme: ja, we zullen zien wat de verzekering zal zeggen. Houdt mijn hart ook nog vast voor het bloedprikken wat ik heb moeten doen de vorige poging (en de aankomende poging waarschijnlijk ook weer). Het is een dure bezigheid om een kindje te krijgen. Is het bij jou nog gelukt om een voetreflex te vinden? @Salcia: die 48 euro was inderdaad totaal voor dit medicijn en nog een ander medicijn (volgens mij de uterogestan). De vorige poging kreeg ik gelijk de pregnyl mee en moest juist de puregon besteld worden. Vandaar dat ik er nu vroeg genoeg mee was en daar dus geen problemen mee verwachtte. Maar goed, zelfs met twee weken wachttijd was het dus nog niet leverbaar (blijkbaar). Nou ja, alles voor het goede doel.
Meiden, lees wel met jullie mee en leef met jullie mee........maar ik ben zo moehoeeeeeeeeee en ik ben net een olifant. Dacht ik eergisteren mooi van mijn dikke voeten met vocht af te zijn, heb ik ze sinds gisteren dubbel en dwars terug. Voor diegene die fb hebben, heb nieuwe foto erop gezet met grote en kleine broer.
@Lyanna: heb je foto gezien. Wat schattig, ook dat hij nu echt grote broer is van. En wat voor een, een hele trotse! Gaat verder alles goed met jou en de kleine. Bv goed op gang gekomen? Nou, meid, rustig aan. Een ks is niet niks. Dus laat je maar lekker verwennen tijdens je kraamtijd.
Dit is mijn nieuwe tattoo(zie vorige bericht)...in mijn album staat tie nog van dichterbij Hij is nog niet helemaal af...er moet nog wat kleur in komen en bij sommige vlinders nog schaduwlijnen.Ik vind het zelf erg mooi. @Lyanna: ik heb geen fb..dus kan je foto niet zien
@Hoop: zo meid, dat wordt een heel kunstwerk. Kan me voorstellen dat dat even doorbijten geweest moet zijn. Heb je geen napijn ervan? Hoe vaak moet je nog terug voordat het helemaal af is. Net weer een mail gehad van mijn baas met zo'n ondertoontje. Vriendelijk, maar je voelt wel de steek onder de gordel. Dus maar even diep in- en uitademen. Pfff.... Moet ook uitkijken dat ik ook niet gelijk in de allergie-aanval schiet als ik een mail krijg en alles natuurlijk onder een vergrootglas ga leggen. Gelukkig is het weer bijna weekend.
@Mees: dank je! Ik denk dat ik nog 2 a 3 keer terug moet. Het voelt de eerste twee dagen of dat ik verbrand ben in de zon.Maar eigenlijk alleen maar bij aanraking.Ik moet het goed vet houden met vaseline. Je krijg het steeds slechter naar je zin op je werk he.Lastig hoor,want je vind ook niet zomaar wat anders.
Mees, de pregnyl is al maanden niet leverbaar. Ik heb telkens het recept ingeleverd, en er staan er nu volgens mij 4 in nalevering sinds juni. Ik kreeg ook Ovitrelle met de mededeling dat ze geen enkel idee hebben wanneer en of pregnyl nog geleverd gaat worden. Ik krijg het wel vergoed maar het is idd weer zo een gedoe om het op te sturen.
Hoi dames, Lees wel mee hoor maar ff geen puf om overal op te reageren, heb een griepje onder de leden en ben doodmoe. Buiten dat gaat het wel goed eigenlijk, man heeft gisteren voor het eerst ook de kleine kunnen voelen bewegen echt heel leuk hoor, ze ligt de hele tijd aan de linkerkant en dat kun je 's avonds al goed zien. Mees, meis misschien maar ff oogkleppen op voor al dat gezeur op je werk?? Het schiet ook niet echt op zo zeg!! Knuffel hoor.. Jeetje, morgen echo, spannend hoor!! Heel veel plezier en kijken of je gelijk hebt!! Hoop, mooie tattoo hoor! Super ik hou er wel van.. Boud, nog een weekje nagelbijten?? Ga je het volhouden?? Sterkte hoor!! Ik kon niet meer na 12 dagen hahaha... Xon, hoe gaat het met de hormoontjes?? Wanneer moest je nou voor je 1e fm?? Hopen iig dat er lekker veel aan het broeden zijn of iig genoeg deze keer, ik duim voor je!! Euuhh verder weet ik het ff niet meer sorry, maar leef met iedereen mee hoor en lees ook wel. Liefs ikkuh
@Syl: ach, meid, toch, nog een griepje onder de leden ook nog. En je was al aan het opkrabbelen van de vorige verkoudheid. En leuk dat je man nu de kleine prinses ook al heeft kunnen voelen. Dan wordt het wel heel echt (ook voor de man), hè? Nou, meid, lekker rustig aan doen. En ik weet dat je ons echt niet vergeten bent. Hier alleen op het werk. Ik probeer inderdaad de tip van Syl maar, om oog- en oorkleppen op te hebben om er minder last van te hebben. Maandag mijn functioneringsgesprek. Je mag hierin je leidinggevende ook beoordelen. Zit nog een beetje in twijfel hoe ik dat het beste kan doen. Mijn bazin is van het type commentaar op iedereen's functioneren, behalve zelf kritiek kunnen incasseren. Moet dus nog even een modus verzinnen hoe ik dat toch eerlijk kan invullen. Aan de andere kant denk ik, ook stik maar hoe ze het opvat. Misschien wel eens goed haar een harde spiegel voor te houden. Maar het blijft lastig (want je moet ook daarna nog door een deur met elkaar).
@Sil: hè bah grieperig. Nou hoop dat het niet al te lang duurt! Beterschap! Wat vroeg dat je man de kleine uk al kan voelen! Ik voel echt nog niks eigenlijk. Heeeeel soms denk ik in de verte iets te voelen maar ik weet het niet. Ben echt zooo benieuwd naar morgen. Ook wel weer zenuwachtig een beetje. Ik heb even jullie advies nodig. Ik zat gisteren een beetje te kijken op Marktplaats naar Bondolino draagzakken en vond er een zgan voor 65 euro in de kleur die ik mooi vind. Normaal zijn ze rond de 100 euro. Maar nu twijfel ik toch. Wat zouden jullie doen??