Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: lastig zeg van die kritiek op je baas, Dat hoort je ook niet vaak dat dat gebeurt! Ik zou het heel moeilijk vinden, want net wat je zegt, je moet daarna nog wel door een deur kunnen en het blijft toch je baas. Maar ik vind wel dat je best eerlijk mag zijn over dingen die je dwars zitten en die verbeterd zouden kunnen worden.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: waar twijfel je over bij die draagzak? Vertrouw je het niet omdat de prijs lager is dan dat ze normaal kosten? Zou toch alleen maar mooi meegenomen kunnen zijn, toch?
    Wij hebben toen ook veel nieuwe babyspullen met grote korting gekocht, omdat dat uitloopmodellen zijn. Vaak heb je ook in babyspullen 'modekleuren' die dan per jaar verschillen. En kun je vaak de kleuren van het jaar ervoor goedkoper krijgen. Misschien dat dat ook bij deze draagzakken zo is. Maar dan mankeert er dus niets aan, hoor!
    En kritiek geven vind ik inderdaad altijd lastig. Gewoon omdat ik zelf helemaal niet van de confrontaties op een of andere manier ben. Heb het functioneringsformulier ingevuld en het naar mijn mening redelijk netjes gehouden. Wel aangegeven dat ik de werkdruk te hoog vond, te weinig teamgevoel ervaar, mijn baas heel neutraal (niet overweldigend goed of slecht beoordeeld). Gewoon met voldoendes. En bij opmerkingen gezet dat ik het als vervelend ervaar dat soms afspraken niet nagekomen worden en dat daar niet duidelijk over gecommuniceerd wordt. Moet het her en der nog een beetje bijschaven, want wil ook niet al het kruit zwart op wit verschieten. Misschien kan ik e.e.a. ook beter mondeling zeggen. Ben er nog niet helemaal uit, zoals je ziet.

3. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik twijfel eigenlijk omdat ik denk er zijn zoveel verschillende draagzakken en doeken, dus misschien moet ik niet overhaast te werk gaan. Maar deze had ik wel op het oog eigenlijk! Hij is van iemand particulier gewoon en die heeft hem bijna niet gebruikt. Ze zei ook dat hij opgehaald kon worden, dus dan zou je sowieso meteen kunnen zien of alles er wel goed uitziet en compleet is. Maar ja ze woont niet in de buurt van mijn zusje, dus laat ik hem naar haar opsturen. Heb dus wel besloten het te doen!

Ik kan ook moeilijk kritiek geven, pff lijkt me echt lastig dit! Maar klinkt goed tot dusver hoor. En je kunt altijd mondeling toelichten inderdaad, dat is wel fijn.

4. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @jeetje, is wel jammer dat je niet even kunt gaan kijken bij de draagzak. wie weet is ie nog errug nieuw. heb je foto's gezien?

5. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @just: ja er stonden wel foto's bij. Hij leek echt nog nieuw. Zat op de foto nog in de doos zelfs. Maar ja, je weet het in principe nooit natuurlijk via marktplaats. Maar heb toch besloten het te doen.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: wat leuk dat je die draagzak toch gaat kopen. Zal best allemaal goed komen. Ik heb toen van mijn collega ook zo'n buikdrager gekregen, maar ik zag het zelf toen niet zitten, ook omdat ik nogal last had van de wond van de ks en ik er niet aan moest denken iets aan mijn buik te hebben. Ik heb hem helaas al weggegeven aan een meisje hier in de buurt, die - volgens mij niet geheel gepland - zwanger was geraakt. Jammer, had hem je anders graag gegund.
    Nog een nachtje slapen, meid!! Hoe laat heb je je echo?

Ik ben de hele avond al erg duizelig. Natuurlijk zou ik graag willen dat het een zw.kwaaltje is. Maar vroeg me af of een van jullie weet of er iets van een griep heerst of zo, waar je duizelig van bent. Op zich heb ik geen andere klachten. Maar het is beter te weten dat het bij een griep hoort, als dat ik me onnodig van alles in de kop zit te halen.

7. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier een hele heftige nacht achter de rug.

Ik had de wekker om kwart voor 3 gezet om J.ivano te gaan voeden en toen ik wilde omdraaien (lig nog op rug ivm keizersnee) op mijn zij had ik echt zoveel pijn in mijn buik. Ik moest gewoon zo nodig plassen en de druk in mijn blaas was niet te beschrijven. Echt niet normaal, zoveel pijn onderin en heb een half uur alle mogelijke manieren geprobeerd om toch op te staan.
    Ik heb liggen janken in bed, zo radeloos was ik! Hoe kom ik in godsnaam me bed uit, J.ohn gevraagd om op bepaalde manieren me te proberen te helpen. Maar echt, ik kon niet op mijn zij draaien en dus al helemaal opstaan om bij de wc te komen.
    Op een gegeven moment heeft John een matrasbeschermer en de po gehaald (heb nog nooit op zo'n ding op bed kunnen plassen) en is na een aantal minuten gelukt om die allemaal onder mijn billen te schuiven. Na toch ongeveer een minuut kon ik plassen en man oh man...........het hield niet op.
    Toen toch besloten om de verloskundige te bellen, en na zo'n 20 minuutjes was ze bij ons. Ze heeft mijn urine bekeken en was hartstikke helder. Dus vermoeden blaasontsteking was al een stuk kleiner, maar vandaag wel laten controleren bij HA en helemaal schoon.
    Ze heeft toen mijn buik gevoeld en bij de blaas was het zo gevoelig en dus dacht ze aan een overloopblaas, dit kan het gevolg zijn van een keizersnee die zo heftig was als bij mij dat de blaas toch wat geraakt is. Ze heeft me nog even gekatheteriseerd en naast de 800 ml die ik al geplast had kwam er toen nog 400 ml uit. Dit betekent dus dat ik niet goed de afgelopen dag heb kunnen uitplassen (wat ik dus helemaal niet voel op heb gevoeld) en zich dus mijn blaas in een paar uurtjes tijd zo overvol is geraakt. En dus die vreselijke pijn veroorzaakt heeft.
    De verloskundige heeft toen J.ivano nog even bij mijn in bed aangelegd (ik kan niet liggend voeden ivm nek), kon ik nog even blijven liggen en bijkomen. Maar J.ivano toch drinken, want al met al waren we dus al een uur later dan dat de kleine moest hebben.
    De verloskundige heeft nog met de verloskamers in zkh gebeld hoe en wat het beste in mijn geval was. Want ivm die keizersnee en nu de blaas zat er kans in dat ik gelijk naar zkh moest om voor bepaalde tijd (minimaal 24 uur) weer een katheter in moest om de blaas rust te gunnen en hopelijk dan weer rustig op gang te komen. Maar in overleg is besloten om even een paar uurthes af te wachten en 's ochtends te bekijken hoe het gegaan was. Daarna overleg te plegen met de gyn in het zkh.
    Om kwart voor 5 stond ik te douchen, want ik was natuurlijk met plassen niet geheel schoon en droog gebleven en we werden om 8 uur wakker en ik kon normaal (wel een heel beurs gevoel) opstaan en na het plassen J.ivano voeden.
    Om half 9 belde de vk hoe het was gegaan e kon ze die info nog meenemen voor het gesprek met de gyn die ze ging bellen.
    Later op de ochtend (rond 10 uur ongeveer) belde ze terug en hebben ze met elkaar afgesproken dat we even de situatie aan zouden kijken. Want gyn vond het iets te snel om me gelijk op te nemen na de katheterisatie, dit omdat het misschien hierdoor ook wel geprikkeld werd en nu weer gewoon de blaas zijn werk doet. Ze hadden afgesproken dat in ieder geval om 12.00 een vk zou komen en mij na het plassen opnieuw een katheter in te brengen en te kijken hoeveel eruit zou komen en mocht het weer zoveel zijn zou het opname worden. Maar gelukkig op dat moment kwam er na het plassen nog geen 50 ml uit, dus even een opluchting.
    Nu is de afspraak dat ik echt nog meer (dronk al heel veel) moet drinken en elk uur naar de wc moet gaan om te plassen. Dan ook echt de tijd te nemen om uit te plassen (maar er komt niks extra's) en hopelijk vannacht niet weer wat ik afgelopen nacht heb moeten meemaken en morgenochtend bij opnieuw een katheterisatie weer weinig eruit. Want anders is er alsnog mogelijk kans dat ik naar zkh moet voor opname, hopelijk was die 2x van vannacht en vannochtend genoeg om de blaas weer naar behoren te laten werken.

Sorry voor het lange verhaal, maar moest het even kwijt.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lyanna: jee meid, wat een verhaal, zeg! Dat heb ik nooit geweten van de blaas. Lijkt me vreselijk als je niet uit bed kan komen en nodig moet plassen. Dacht eerst dat dat was omdat je buikspieren doorgesneden zijn. Daar had ik met name veel last van bij het thuis uit bed omhoog komen om naar de wc te gaan.
    Nou, laten we hopen dat het een eenmalig iets was. Sterkte, meid!

9. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden

Lyanna wat een ellende zeg. Ik had er nooit bij stil gestaan dat zoiets ook kon. Wat naar dat je daar zo'n pijn van hebt gehad en wat een spanning eigenlijk de hele dag en ook vannacht in afwachting hoe het zou gaan en of het plassen zou lukken. Ik hoop heel erg dat het nu allemaal stukken beter gaat. In ieder geval qua pijn maar ook dat er geen extra opname achterweg komt. Jemig meid. Heb je überhaupt wel een beetje kunnen slapen?

10. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mees ik was gisteravond ook ineens even duizelig en dat terwijl ik gewoon op de bank zat. Mijn eerste idee bij mij was dat het een bijwerking van de mutsenbollen zou kunnen zijn maar aan een eventuele griep die rond gaat heb ik niet gedacht. Ik hoop niet dat dat het is want op mijn werk denken ze dat ik het al zwaar te pakken heb gehad omdat ik vorige week 3 dagen "ziek" was. Nog een keer griep voor iemand die nooit ziek is gaat een beetje opvallen. Ik kreeg nu al heel veel van die goed bedoelde mee levende reacties waardoor ik me een steeds grotere leugenaar ging voelen. Dus ik hoop maar dat het in mijn geval gewoon een bijwerking is van die pillen of wie weet wel een nog betere reden heeft...

11. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @lyanne, wat een verhaal zeg, wat zul jij je ellendig hebben gevoeld. dikke knuf meid! hopelijk gaat het nu beter met je.

@jeetje, gelijk heb je hoor! die draagzak kan volgens mij zelfs gewassen worden, dan is ie were lekker fris. je kunt m een hele tijd gebruiken, dus als je m in het begin niet zoveel gebruikt is dat helemaal niet erg. wij kijken er naar uit dat de kleine man op de rug gedragen kan, maar dan moet hij niet meer spugen.....

hier al weer lekker op tijd benenden, nou ja niet super vroeg hoor, kleine man was tegen kwart voor 8 wakker. wasje draait, bedden verschoond en nu ontbijt. probeer weer wat af te vallen, maar niet echt drastisch ofzo. ben benieuwd of het gaat lukken. wil eigenlijk graag 5 kilo kwijt..... straks lekker ff shoppen, moet nog wat dingetjes hebben.

12. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Lyanna: meid een toestand! Hoop dat het wat beter gaat nu!

@Boud en Mees: duizeligheid....dat zou goed nieuws kunnen betekenen!;)
    Ik duim mijn vingers blauw:)

@Just: straks lekker shoppen...altijd lekker:)
    Denk dat wij dat ook maar eens gaan doen!

13. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Goeiemorgen dames,

Lyanna, jee zeg wat een gedoe meid!! Ik hoop voor je dat je de nacht goed doorgekomen bent en je blaas weer goed zijn werk doet, want dat is natuurlijk ook niet wat zo. Heel veel sterkte..

Boud, nou wie weet zeg, ik kan me niet voorstellen dat dat een bijwerking is van die bollen hoor, maar je weet het niet idd. iedereen reageert anders op die dingen volgens mij. Maar we blijven nog fijn een weekje duimen hoor!!

Jeetje, hoe laat heb je de echo vandaag?? Ben best benieuwd hoor!! En ik denk ook dat je dat best kunt doen hoor zo'n draagzak kopen, wat Just ook zegt ff lekker in de was en hij is weer fris. Veel plezier vandaag meid met het kijken hoe je ukkie is gegroeid.

Just, veel plezier met shoppen vandaag, altijd leuk.

Ik begin erg veel last te krijgen van onrustige benen 's nachts, heb ik nog nooit gehad, maar elke keer als ik net begin te ontspannen dan begint de boel te schokken echt zo vermoeiend. Ik hoop dat dat nog ophoudt want fijn is anders. Griepje gaat wat beter gelukkig nog wel een beetje gammel maar das te doen. Verder voel ik me best goed eigenlijk, de meeste kwaaltjes zoals misselijk enz. zijn wel weg en begin ook wat meer energie te krijgen dus dat is wel fijn. Morgen gaan we even lekker naar de Beekse Bergen vind ik altijd erg leuk, ik kan echt tijden voor de ramen zitten bij de leeuwen te kijken heerlijke beesten vind ik dat, zou er wel mee willen knuffelen hahaha, zij alleen niet met mij denk ik!!

14. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sil in de bijsluiter van die pillen van mij (is een ander merk dan van de meesten hier die ze gebruikt hebben geloof ik) staat wel degelijk dat je er duizelig van kunt worden en dat je daarom ook moet oppassen met autorijden. Er staat gelukkig niet in dat het niet mag maar wel dat je 'voorzichtigheid dient te betrachten' Tot gisteren aan toe had ik nog niets van duizeligheid vernomen maar gisteravond werd ik zo ineens heel licht in mijn hoofd. Als ik nu druk bezig was geweest op dat moment of net wat had opgepakt of zo, maar ik zat gewoon op de bank. Vond het erg vreemd maar hou het toch maar op een bijwerking.
    Ik moet trouwens nog zien of ik het red om tot vrijdag te wachten met testen. Ik begin nu toch wel erg ongeduldig te worden.....

15. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jeetje hoe laat krijgen jullie de echo vandaag? Leuk vooruitzicht dat je weer even naar je kleintje kunt kijken.

@Mees gefeliciteerd met je zoontje. Leuke foto heb je op fb gezet!

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: hoop dat het ook een andere bijwerking is dan die van de medicijnen! Hopelijk geen griep, want daar zit ik ook niet op te wachten (zeker als je, zoals jij, al griep hebt gehad...hihi). Ja, de tweede week op de wachtbank vond ik ook wel erg zwaar worden. Ik zat ook al te fantaseren hoe en wanneer ik dan zou gaan testen. Het wordt een spannend weekje. Als je even laat weten wanneer je gaat testen, zal ik die dag even 'offline' blijven. Hopelijk brengt ook jou dat geluk.;)
    @Jeetje: veel succes bij de echo als je hem nog mocht krijgen. Of als je hem al gehad hebt, zit je nu hopelijk op een roze wolk weg te zwijmelen. Ben erg benieuwd.
    @Syl: onrustige benen? Heb die term wel eens gehoord, maar nooit geweten dat ze dan echt bewegen. Dacht dat dat meer verkrampt aanvoelde. Weer wat geleerd. En wat leuk leeuwen kijken. Geniet ervan. Het is mooi weer (tenminste hier).:)

Mijn man en ik zijn gisterenavond tot 2 uur bezig geweest om de kamer te versieren en om de tractor in elkaar te zetten (en te bestickeren) die ons zoontje vandaag op z'n verjaardag zou krijgen.
    Een kort nachtje dus.:( Werd vanmorgen wakker met barstende koppijn en zelfs na 2 paracetamollen duurde het een behoorlijke tijd voordat het af wilde zakken. Nu begint het weer op te komen, dus zometeen (voor er weer visite komt) weer een paracetamol erin. Heb dus geen of weinig hoop dat de duizeligheid van een zwangerschap komt, maar waarschijnlijk toch een griep in aantocht. Wel vervelend om zo'n koppijn te hebben, terwijl je steeds visite kan krijgen en 'gezellig' moet zijn. Maar goed, ik hoop het met paracetamol een beetje onder controle te houden vandaag.
    M'n zoontje is enorm verwend vandaag en was vanmorgen duidelijk even helemaal van slag. Zoveel prikkels en indrukken, dat hij op een gegeven moment alleen maar aan het huilen was. Ik moest nog even de taarten ophalen bij de hema en heb hem maar even meegenomen. Even 'ontprikkelen'. Dat ritje in de auto heeft hem duidelijk even goed gedaan, dus toen de eerste visite kwam , gedroeg hij zich weer voorbeeldig.
    We zitten er alleen nog even mee wanneer we hem even zullen laten slapen. Zometeen komt er visite met kleine kinderen en eind van de middag weer. Daar tussenin wordt het ook wat krap om hem nog te laten slapen, maar heb wel de indruk dat hij eventjes zou moeten slapen. Nou, we zien maar hoe het loopt. Desnoods valt hij maar even tussendoor op de bank in slaap.;)

17. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    lyanna jeetje wat een gedoe, hopelijk kan je nu verder herstellen en blijft het nu goed gaan

18. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Salcia, ik ben verzekerd bij Delta Loyd, maar niet de basis maar een soort plus verzekering.

Lyanna, wat een vervelende bijkomstigheid dit.
    Ik hoop dat je snel echt een beetje kan genieten van de kleine man.

Mees, gefeliciteerd met je zoon.

Boud en Mees, allebei duizelig, hmmmm :) !
    Duim, duim, alhoewel ik wel moet toegeven dat ik door de utro ook vaak duizelig ben geweest.
    Nog andere symptomen??
    En dames ga nu eens niet eerder testen, het brengt altijd zoveel onzekerheid mee! Als de test wit is kun je zonder rood toch weer denken dat je te vroeg hebt getest en dan schiet je er alsnog niets mee op.
    Ik ben van de stichting TNTV, test niet te vroeg :)!

Hier na 6 dagen hormonenshots nog steeds NIETS!
    Ik maak me zorgen.

19. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Xon als jij van het TNTV team bent ben ik van de VT club (Vroege testers:p) Ik kan volgens het zh pas 15 dagen na de transfer testen. Dat is voor mij dus vrijdag. Maar vrijdag komt me gewoon niet goed uit. Ik kan die dag niet eens naar het zh bellen om de uitslag te vertellen. Moet voor 12 uur en heb die dag geen ochtend pauze. Om dan maar in een klas vol kinderen even met het zh te bellen gaat me toch te ver. En even eruit lopen is ook geen optie. Nergens een onbemand rustig plekje om te bellen in de ochtend. Bovendien wil k niet direct na de testuitslag "mooi weer" moeten spelen. Of ik ben gigantisch teleurgesteld en chagrijnig, òf ik ben helemaal hysterisch. In beide gevallen gaat het opvallen denk ik;) Bij IUI's mocht ik altijd al 14 dagen erna testen ipv 15 als ik er dan gewoon nòg een dag afsnoep is het mijn vrije dag.... Het wordt bij mij dus of woensdag testen of zaterdag en ik denk niet dat ik het tot zaterdag vol kan houden.
    Of ik behalve die duizeligheid (die tot nu toe alleen even gisteravond was) nog andere "klachtjes" heb? Jawel, maar ik gooi het allemaal op de Lutinus:) Ben veel te bang mezelf te veel hoop te geven. Ik merk wel dat ik er bij alles wat ik doe over aan het malen ben. Ik wordt gewoon gek van mezelf Maar goed. Hoe dan ook, eind van deze week weet ik het.
    Moet jij nu dinsdag weer naar het zh? zal zo even je onderschrift bestuderen. Ik duim heel erg voor je dat er genoeg te zien is op de echo. Nog drie nachtjes en dan heb je wat meer duidelijkheid.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Meiden, even een korte update van Jeetje. Ze is vanavond pas laat thuis, maar vroeg me jullie alvast te laten weten dat alles goed is met de kleine uk en dat het voor 99% zeker een meisje gaat worden.

@Boud: vreselijk hè, dat malen. Toen ik wel eens las dat de wachtwken van een tp nog spannender waren dan de gewone wachtweken kon ik me daar niets bij voorstellen, maar op de een of andere manier is dat toch zo. Met en bij alles wat je doet, is het in je gedachten. Ik ben heel benieuwd of je een NVT of een VT-er gaat worden.
    @Xon: misschien voel je wel niets omdat je lichaam toch aan hormonen gewend is. Tot aan die eerste echo voelde ik ook niet echt iets. Dat begon bij mij echt pas later. Misschien ben jij, net als ik, ook wel een slow starter dat het gewoon wat langer duurt voordat ze tevoorschijn komen. En ik ga zeker niet eerder testen. Moet zeggen dat ik bij beide zwangerschappen echt pas op de NOD getest heb. Ik lees op andere topics hier op het forum dat ze onderhand al vlak na een eisprong gaan testen en dan teleurgesteld zijn dat er niets te zien is. Dus nee, ik wacht netjes tot mijn NOD op 29 september.

Hier even een korte pauze voordat de avondvisite weer komt. We hebben het heel rustig en gedoseerd gehad, maar daardoor zijn we wel de hele dag toch druk geweest. Op zich wel fijn dat we alle visite 1 op 1 hebben gehad, dat praat toch wat persoonljiker als dat je ineens de hele kamer vol hebt.
    De vriendin van mij die onlangs zou stoppen met haar kinderwens was er ook. Ik had haar nog een sms gestuurd, maar daar geen reactie op gehad. Nu bleek ze een positieve test gehad te hebben, maar een paar dagen later toch bloed verloren te zijn en dus een vmk gehad te hebben. Het toeval is dat na al die tijd haar allerlaatste poging toch raak was. Maar ze heeft, zeker nu het toch weer misgegaan is, toch besloten het bij een kind te laten.
    In dat opzicht was het dus wel fijn haar even 'alleen' te hebben, als dat je haar tussen alle visite zou hebben. Nu even totall loss. M'n zoontje hebben we net toch maar even op bed gelegd. Het hele schema is nu even zoek, maar goed, dat is maar zo en hij is maar een keer jarig. Straks allemaal weer fris en fruitig voor de volgende etappe.

Deel Deze Pagina