Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Goedemorgen!
    We waren inderdaad laat thuis gisteravond, want we waren nog naar mijn schoonmoeder geweest. Die was echt helemaal happy met het nieuws dat het zeer waarschijnlijk echt een meisje is (kan ze lekker los met kleertjes kopen/maken) Hoewel ik zelf toch nog wel even in mijn achterhoofd hou dat het ook nog een jongetje kan zijn. Een vriendin van mij heeft namelijk de hele zwangerschap gedacht dat ze een meisje kreeg en dat bleek bij de geboorte echt een jongetje! Maar in NL krijg je natuurlijk wel veel minder echo's dan hier.
    We hebben ook een dvdtje meegekregen gisteren van de echo en dat was wel erg leuk om samen te bekijken.
    Kleine uk was zooo beweeglijk deze keer, heel leuk om te zien! De gyn heeft heel veel opgemeten en bekeken al. Nu heb ik pas over 6 weken weer een afspraak omdat ik eerst zelf naar NL ga en als ik terugkom, is de gyn er niet en is het ook offerfeest hier. Ik ben dus bij de volgende controle alweer 22 weken, maar blijkbaar maakt dat niet uit voor de zogenaamde 20 weken echo. Ik dacht dat dat wel nauw kwam, maar hij zei van niet. Misschien ook omdat hij nu al best veel heeft bekeken?
    O ja en de placenta ligt voor dus zal misschien nog wel even duren voor ik echt iets ga voelen.

@Lyanna: hoe is het nu? Wat een verhaal zeg, ik had helemaal met je te doen! Hoop dat het al wat beter gaat!

@Sil: oh dat lijkt me heel vervelend van die rusteloze benen! Heb er gelukkig (nog) geen last van. Ik hoop dat het weggaat!

@Xon: ondanks dat je zo weinig voelt toch moed proberen te houden hoor! Ik snap wel dat het moeilijk is. Ik duim echt super hard voor je.

@Boud: wat vervelend die duizeligheid! En ik snap dat je misschien niet tot vrijdag kunt wachten met testen, zou ik namelijk ook niet kunnen! Ik denk dat je best een dag of 2 eerder kunt testen hoor. Duim, duim!!!

@Mees: oh die kleine boef is dus flink verwend, leuk! Klinkt als een geslaagd dagje op die hoofdpijn na dan. Gaat het nu wel weer?

Het is hier prachtig weer dus dalijk maar even lekker naar buiten! Fijne zondag allemaal!

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: ik denk dat je er toch wel vrijwel zeker van kan zijn dat het echt een meisje gaat worden. De vorige keer zei hij al dat het een meisje zou zijn en nu weer. Dus twee keer vergissen lijkt me niet waarschijnlijk. Dus meid, houd je niet in als je iets leuks roze tegenkomt. ;)
    De hoofdpijn hier is weer weg. We waren gisteren wel totall loss, maar als je ziet hoe ons zoontje verwend is en genoot van alle aandacht, dan neem je die hoofdpijn en moeheid na afloop maar graag voor lief.

Vandaag gaan we naar m'n schoonouders toe. Die wilden gisteren ook komen, maar mijn schoonvader heeft enorm veel last van z'n rug en kan niet zo lang in de auto zitten. Toen zei ik tegen mijn man dat als z'n vader er zo tegenop zag, wij ook aan konden bieden om op zondag naar hun toe te gaan. Daar was z'n vader achteraf wel erg blij om, want hij had zich niet willen laten kennen, maar zat er toch erg mee in z'n maag om zo lang in de auto te zitten en de angst dat hij dan misschien niet meer terug zou kunnen rijden.
    Moet nog wel hoognodig schoonmaken en strijken. Maar dat moet dan maar tot vanavond wachten.

3. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @mees,fijn dat je zoontje tot rust is gekomen en jullie een fijne verjaardag hebben gevierd

@jeetje, ik zei toch een meisje!!! we zullen zien of het toch echt zo is. op latere echo's is het beter te zien

hier lekker kalm dagje, net onder de douche vandaan en zo kleine man weer een fles geven. hij ligt lekker te spelen in de box. straks lekker wandelen, het blijft droog dus we kunnen lekker het bos in.

4. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hallo meiden,

Nou pfff ritje naar de dierentuin werd dus mooi een ritje ziekenhuis!! Had sinds gisteren al wat gezeur in de buik en wat bruinverlies maar maakte me nog geen zorgen eigenlijk, dat komt wel vaker voor maar vanmorgen helder bloed en enorme krampen!! Ik schrok me rot en dus gelijk een arts gebeld moest gelijk komen en me gelijk doorgestuurd naar de dienstdoende gyn. Die heeft direct een echo gemaakt en kleine meid was erg tevreden daarbinnen, lag mooi te spartelen en hartje klopt goed. Dus naar de baarmoederhals gekeken met de inwendige echo deze was 3,4 cm wat goed schijnt te zijn omdat ie is geopereerd anders moet ie 4 cm zijn, was ook goed gesloten dus ja dan maar kijken met de eendebek, ook daar alles dicht en goed naar achteren dus uiteindelijk naar huis met het advies heel rustigaan te gaan doen en om de 4 uur 2 paracetamols in te nemen, bloed was geen aanwijzing voor te vinden en dus in de gaten houden of het niet erger wordt zowel dan direct weer bellen. Nou dat was me het dagje wel weer zeg, zat te janken als een klein kind daar op de afdeling, ja wat wil je je schrikt je rot zeg!!! Nu maar lekker plat en vooral positief blijven!!

Liefs ikkuh

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Syll: wat een schrik weer meis....het houd ook niet op he!
    Wel fijn dat alles goed gaat!Nu rustig aan doen hoor!!

@Jeetje: fijn dat alles goed was met de kleine meid!

6. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees: gefeliciteerd nog met je zoontjes verjaardag!!

7. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Oh Sil, jeetje zeg dat is schrikken!!! Gelukkig is alles goed maar wat vreemd dat bloed! Nou, rustig aan dan maar inderdaad!

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Syl: dat was inderdaad schrikken, zeg! Nou, doe maar lekker rustig aan, meid! Moet je nu nog extra hiervoor terugkomen, of is het bij geen bericht, goed bericht. Zoals Hoop al zei, het houdt niet op, hè? In ieder geval een heel dikke knuffel van mij, meid.
    @Hoop: zie dat de afspraak in Gent staat (en al redelijk snel). Nou, meid, ik hoop dat ze jullie verder kunnen helpen.

Hier weer terug van de schoonouders en de middag is al zo goed als voorbij. Zometeen weer eten en dan is het al weer avond. Knijp hem wel een beetje voor morgen, want dan heb ik mijn functioneringsgesprek. Wat mij betreft mag het dus nog wel even wat langer weekend blijven.;)

9. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @syl, das schrikken meid! maar fijn dat alles goed lijkt

10. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sil:Och nee toch! Ik schrik me naar. Wat eng dat bloedverlies. Gelukkig dat het tot nu toe niet ernstig lijkt te zijn maar even goed nog spannend dus. Heb je veel pijn? Waarom moet je anders die paracetamol? En hoe lang moet je dat volhouden? Sterkte meid, ik hoop dat voldoende rust nemen de truc blijkt te zijn.

@Jeetje fijn dat je gisteren zo'n mooie echo hebt gehad. Ik denk toch ook dat het nu wel zeker is dat het een meisje is. Maar inderdaad de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik heb momenteel een stagiaire die vertelde dag haar ouders de hele zwangerschap dachten dat zij een jongetje zou zijn en dat zowel haar ouders als de verloskundige destijds hogelijk verbaasd waren toen ze toch echt een meisje bleek te zijn. Het kan dus inderdaad dat ze het fout zien, maar die kans is wel klein lijkt me.

@Mees, succes morgen bij je gesprek. Wel noemen hoor dat ze je wat te veel als voetveeg gebruiken daar. Nee kunnen zeggen is een belangrijk wapen tegen stress, gebruik het!

11. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Bedankt meiden, ja de schrik zit er hier wel goed in voel me ook niet goed moet ik zeggen, de krampen zijn echt niet fijn. Maar ik blijf zoveel mogelijk op de bank hangen en hopen dat het overgaat het is echt doodeng, op de 1 of andere manier stelt nu zelfs een echo je niet meer gerust maar je moet blijven geloven in je lijf en je kleintje. Je leest ook zulke enge dingen bah bah, ik weet wel dat je dat niet moet doen maar je doet het toch. Ze heeft trouwens op verzoek van mijn gyn ook een uitstrijkje gemaakt omdat deze voor de zwangerschap niet goed was ze had het over wat ze allemaal zouden moeten doen als het erger geworden was en het nu geen voorstadium van meer zou zijn, ppffff daar wil ik niet aan denken maar hoor het binnen 2 weken. Dat zou een reden kunnen zijn voor het bloedverlies, maar ik hou het liever op teveel gedaan op een dag ofzoiets. Poeh wat voel ik me kl*te zeg.......

Jeetje, jij trouwens nog gefeliciteerd meid met de mooie echo van je meisje...

Mees, jij idd heel veel s6 morgen op je werk meid ik hoop dat je er wat mee opschiet.

Boud, ja de paracetamol is voor de krampen. Ik hoef ook niet terug te komen behalve als het erger wordt en dinsdag moet ik weer naar de VK en die moet het verder in de gaten houden, als het niet goed gaat moet ik weer bellen naar de gyn of de VK moet me dan doorsturen. Ik hoop dat rust houden helpt dat is het enige advies dat ze voor nu kunnen geven helaas.

12. Maureen

Maureen Niet meer actief

Hi dames,

@Syll: O jee wat is dat schrikken! Aah goss meis. Dikke virtuele knuffel voor je. Ik hoop dat 't hier bij blijft. En inderdaad heb je dus ook pijn? Gezien de paracetamol zoals Boud vraagt. Sterkte meis.

@Lyanna: Aah goss wat een verhaal. Ik weet daar helemaal niets van en heb er nooit van gehoord of bij nagedacht dat je zo'n last hebt met bijvoorbeeld opstaan door je buikspieren. Maar nu vind ik 't eigenlijk ineens heel logisch klinken. Niet kunnen plassen jeetje meis. Hoop dat 't sindsdien dus beter is gegaan. Dikke virtuele knuffel ook voor jou.

@Jeetje: Wat lekker dat je een goede echo gehad hebt. En nu dus over 6 weken weer. Gelukkig zit daar een bezoek aan Nederland tussen waardoor je lekker even kan opladen en de tijd vliegt dan ook natuurlijk. Ja joh dan kan je 't eigenlijk bijna niet zeker weten dat het een meisje of jongetje wordt. Ergens moet je toch kunnen vertrouwen op wat ze zien. Misschien hoor je 't de volgende keer weer en mag je er toch wel gewoon in geloven dat 't 'n meisje wordt. Leuk hoor.

@Mees: O alsnog gefeliciteerd met je zoontje. Wat leuk dat hij zo verwend is en zo genoten heeft. En jij nu morgen functioneringsgesprek. Grijp je kans hoor, niemand anders kan zo voor je opkomen (daar) als jijzelf.

@Boud: Wordt spannend voor je hè? Ik voel 'm al. Ik duim rustig door....

Ik laat het even hier bij. Lees en leef met iedereen mee hoor. Fijne avond dames.

Liefs.

13. Maureen

Maureen Niet meer actief

@Syll: Ik had je laatste bericht niet gelezen. Maar dus erge krampen begrijp ik. Kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent. Maar de echo was goed en de kleine deed het goed. Knuffel nogmaals meis.

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Syl: snap dat je je van alles in je kop haalt, maar je bent onder controle en wordt goed in de gaten gehouden. Die kleine prinses doet het ook allemaal lekker en lijkt helemaal geen last te hebben van alles wat jij nu doormaakt. Ik begreep dat jij evt. zo'n bandje om je baarmoederhals zou krijgen, is dat nog een optie om dat toch alvast te doen. Nou, meid, blijf vertrouwen in jezelf en de kleine prinses houden. En inderdaad maar zoveel mogelijk rust pakken. Het lijkt me dat dat het beste medicijn op dit moment is.
    @Boud: jij gaat morgen je tweede wachtweek heen. Hoop dat je de komende dagen voldoende afleiding zult hebben op je werk.
    @Maureen: hoop dat met jou (en je vader) ook alles weer beter gaat. Ik denk in ieder geval aan je.

We hebben inmiddels gegeten. Het lijkt wel of er een explosie in ons huis heeft plaatsgevonden, want ons zoontje heeft een tractor gekregen die natuurlijk nog in huis moet staan, omdat het buiten regent. Verder staat natuurlijk alles wat hij nieuw heeft gekregen ook her en der verspreid. Ach, het hoort een beetje bij de nasleep van zo'n verjaardag.
    Hij had (net als wij) deze dag echt een beetje nodig om bij te tanken.
    Duizelig ben ik niet meer geweest. Was dus een eenmalig iets vrijdagavond. Wat het dus geweest is weet ik niet (ik leek echt wel bezopen), want het is dus ook geen griep geworden. Nou ja, we houden het er maar op dat ons lijf soms rare dingen doet. Wel lullig dat dat altijd is in aanloop naar je NOD, waardoor je makkelijk voor de gek gehouden kan worden.

15. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Syll lees net je bericht, dat is schrikken zeg jeetje

16. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Goedemorgen dames,

Vannacht werd ik schreeuwend wakker van de krampen, ppfff nie fijn hoor. Was eigenlijk weinig van plan vandaag maar ik moet zo naar de internist voor de schildklier en daarna naar een crematie bah kon er ook nog wel bij. Ik wist het natuurlijk al eerder maar er door alle comotie ff niet aan gedacht. Nou ja we gaan het meemaken vandaag.

Mees, fijn hoor dat je zoontje zo verwend is op zijn verjaardag en dat ie zo genoten heeft. Nu mag jij straks de boel opruimen idd. nou gelukkig is het maar 1 keer per jaar.

Maureen, bij jou ook alles goed meid?? Met je pa enz??

Boud, jij nog een paar dagen de beentjes aan elkaar meid, hoop voor je dat deze week voorbij vliegt hoor het valt niet mee dat wachten.

17. Nil70

Nil70 Actief lid

30 mrt 2012
    153
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Goedemorgen meiden,

Syll, kan me goed voorstellen dat je je doodschrikt en dat een echo soms ook niet echt helemaal geruststellend is.Bedenk ook dat er dames zijn die soms de hele zwangerschap bloedverlies hebben en dat de zwangerschap gewoon goed verloopt. Hoop dat je je nu iets beter voelt en dat het bloeden en krampen weg zijn! Knuffel en denk aan je!!!

Jeetje, wat fijn dat je echo helemaal goed is. Lekker genieten van alle voorbereidingen voor de komst van je meissie.

Leen, wat vreselijk van je blaas. Hoe gaat het nu met je?

Mees, beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met je zoontje. En heel veel succes vandaag met je gesprek.

Hier een paar dagen al wat grieperig, maar gelukkig (nog) geen koorts dus hoop dat het snel beter gaat. Heb wel redelijk wat krampen in de buik en hoop dan ook maar dat het bandenpijn is. Volgende week de 20 wkn echo en als ik er aan denk word ik al een beetje zenuwachtig.

Groetjes

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Sil: jeetje meid dat is echt niet fijn zeg! Ik snap dat je er niet gerust op bent, maar toch proberen vertrouwen te houden. Sterkte bij de crematie. Knuffel!

@Nil: is ook spannend die 20-weken echo! Hopelijk is alles helemaal goed! Die krampen zouden heel goed bandenpijn kunnen zijn denk ik hoor. Mijn gyn waarschuwde me er al een beetje voor dat ik daar niet van moest schrikken. Ik heb er tot nu toe weinig last van, maar misschien komt dat nog.

@Mees: succes vandaag met het gesprek!

Ik voel me ook een beetje grieperig, hoop maar dat dat niet doorzet. Straks een deadline dus ik ga gauw aan de slag!

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Syl: meid, dat was weer een heftig nachtje, zeg! En er staat ook al niets opbeurends vandaag voor je op het programma. Een crematie, bah! Is het echt nodig dat je daar naar toe gaat, of kan je man evt. alleen daarheen gaan? Als dat niet zo is zou het ik het maar even laten voor wat het is. Hebben ze een verklaring voor de krampen? Bloedverlies komt idd vaker voor. Kan ook door krachtzetten op de wc komen bijv, omdat alles beter doorbloed is. Ik hoop dat het allemaal snel minder wordt, want dit is ook vermoeiend en stressvol. Knuffel, meid!
    @Nil: jij grieperig? Niet echt prettig. Het lijkt wel, dat de zwangeren elkaar digitaal aansteken met griep, want volgens mij zijn jullie alle 3 herstellende of net griep aan het krijgen. En volgende week de 20 wkn echo. Dan zit je officieel al weer op de helft. Wat gaat het hard. Gingen jullie nu ook vragen wat het gaat worden?
    @Jeetje: jij dus ook al grieperig aan het worden? Hopelijk waait het over. Hoe is het nu met je werkdruk? Is het nu beter vol te houden?

Hier het eerste overleg al weer gehad. Straks naar de acupunctuur. Mijn baas deelde per ongeluk expres tussen neus en lippen even mee dat het woordje interim nu uit haar functie naam weg mag, dus dat ze officieel tot directeur benoemd is. Nou, je kunt wel voorstellen dat dat nogal rauw op ons dak gevallen is, zeker de manier waarop ze dat even meldde. Een collega vroeg ernaar hoe het nu met haar functie stond. En toen zei ze zo terloop. Oh ja... ik kreeg gisterenavond toevallig een mailtje waarin gezegd werd dat dat woordje interim eraf kan, dus dat ik de tent mag gaan leiden. Ja, duhhh of je dat bijna vergeten was dat je zo'n mailtje had gehad.
    Straks dus het functioneringsgesprek. M'n collega meldde al dat ze de indruk had dat mijn baas op oorlogspad was. Die indruk had ik ook. Dus ik houd mijn hart vast.:(

20. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    En Mees, gesprek al gehad??

Ik heb mijn deadline weer eens niet gehaald, maar ze doen er nooit moeilijk over dus weet ook wel dat die deadlines niet zo strak zijn. Maar ja, dat moet je mij dus niet zeggen want dan werk ik minder hard ;)
    Maar ja, bijna klaar nu voor vandaag en maar goed ook, want 's middags zak ik altijd een beetje in.
    Heb voor deze week nog drie deadlines dus wel best druk, maar daarna nog niets. Dus vrijdag een dagje vrij en dan komt er waarschijnlijk een vriendin langs die nu in Istanbul is. Ze heeft een huis hier met haar (inmiddels ex-)vriend en komt dus af en toe over. Ze heeft NLse kaas voor me meegebracht en daar kijk ik zooo naar uit! Nu ga ik toevallig al snel zelf naar NL maar ja kan ik er alvast van genieten :)

Zei ik vanmorgen nog dat ik volgens mij geen last heb van bandenpijn, voel ik nu toch ineens wel iets wat erop lijkt (denk ik)...

Deel Deze Pagina