Syll fijn dat alles goed is met de kleine...balen van blaasontsteking, hoop dat je er snel vanaf bent. Jeetje doe rustig aan...als het goed is gaat die moeheid nu een beetje minder worden...hier ook extreem moe nu
Jeetje, balen dat die hoofdpijn weer terug is meid, maar je bloeddruk is echt niet te laag hoor tijdens de zangerschap moet je bloeddruk juist lager zijn dan normaal dat is goed. Ik heb normaal een bloeddruk van 120 a 110 over 80 maar nu is ie 95/50 das dus behoorlijk lager maar de VK zei dat dat juist heel goed is en dat het een teken is dat je lichaam goed kan omgaan met de zwangerschap. Dus das ok hoor, tja alleen die hoofdpijn is natuurlijk minder en moe ook nog, toch maar lekker je rust pakken waar je kan hoor, knuffelll. Mees, wat een zeikwijf is dat zeg!! Sorry hoor maar daar wordt je toch gek van?? Ik hoop echt dat het een keer beter gaat worden voor je anders worden het nog 4 hele lange dagen die je dalijk met haar moet doorbrengen.
@Syl: ja, ben niet eens een vent, maar ik krijg al af en toe iets diks van haar. Ik organiseer al vele jaren met een professor een bijeenkomst. Daarbij heb ik altijd een heel kort lijntje met die beste man. Vanmorgen had ik hem weer een mailtje gestuurd met een vraag (zoals ik wel vaker dingen met hem overleg). Ik had mijn baas in de mail erbij gezet, zodat zij op de hoogte was (want dat was ze graag, vertelde ze me gisteren). Kreeg ik een korte mail van haar terug dat ik EERST overleg met haar moest hebben alvorens zo'n mail naar die prof. te sturen. Heb er maar helemaal niet op geantwoord. Ik had al contact met die beste man, alvorens zij ooit het bestaan van onze afdeling af wist. Ik houd van zelfstandigheid, zoals ik al jaren werk. En dan laat ik me niet steeds terugfluiten of ik een kleuter ben. Wat denkt ze wel! De bitch!:x
Vanochtend was mijn berichtje via mobi, nu even iets langer. Mees, had jij al niet een eerste follikelmeting op dag 8? Vandaag is het voor mij al dag 10. Ik heb hem zelfs nog gevraagd, kan het dat er nog iets extra's gaat groeien? Hij dacht van niet, hij zei dat als er wel eens iets bij kwam dat er waarschijnlijk al gezeten heeft maar niet eerder gezien is. Ik had die knappe gyn, en ik dacht oh nee, ook dat nog, ik wilde gewoon een vrouw waar ik me op mijn gemak bij kon voelen als het niet goed was. Maar hij was zo ontzettend lief en betrokken. Hij pakte aan het eind met twee handen mijn hand vast en zei dat ik toch moest proberen positief te blijven, maar dat hij begreep dat het moeilijk was. Links zat dus een follikel van 13 mm, en rechts dacht hij twee kleine te zien zitten, maar het was moeilijk te zien, en het was niet eens zeker of het er twee waren. En hij was er ook niet van overtuigd dat ze zouden gaan groeien. Pfff, al die dagen dat ik al die enorme hoeveelheid rommel in mijn lijf spuit en dan dit enorm teleurstellende resultaat. De afgelopen dagen had ik toch regelmatig gerommel bij mijn eierstokken in tegenstelling tot de dagen ervoor, dus ik had inmiddels stiekem toch wel goede hoop dat er behoorlijk wat gaande is. Maar blijkbaar kun je jezelf zelfs hiermee in de maling nemen. Ik ben zó teleurgesteld, teleurgesteld in mijn eigen lichaam. Hoe kan het dat ik mezelf nog zo jong en actief voel, maar dat mijn lichaam zich gedraagt als een bejaarde. Overigens voel ik me op dit moment ook niet zo jong en actief meer hoor, eerder alsof ik heb verloren in de boksring van een enorme bokser. Ik moet overigens donderdag weer terug en niet morgen al, foutje in onderschrift.
@Xon ik snap dat je op meer gehoopt had en ook graag dat ze al een stuk groter zijn maar een van deze drie wordt gewoon je kampioen hoor. Morgen weer een fm leek me al wat onlogisch maar als je met een dag of 3 à 4 weer zou kijken, ( oh ik lees al donderdag) moet jij eens zien wat die eitjes van jou gaan doen. Ze gaan ook pas gemiddeld 2 mm per dag groeien als ze boven de 10 mm uitkomen hè. Dus vanaf nu gaat het vast hard met die groei. Het zijn gewoon slow starters maar ik ben niet zo negatief als de ander meiden en weiger het duimen voor je op te geven. Het duurt misschien wat langer dan je dacht want je hoopte al op een punctie afspraak geloof ik, maar die komt gewoon een weekje later en dan komt het alsnog helemaal goed. Let maar op mijn woorden. Ik had bij iedere fm die er gemaakt werd ook weer meer eitjes dan de keer daarvoor dus er is echt nog van alles mogelijk. Die gyn van jou zei zelf al dat ie het niet goed kon zien toch? Nou meid, kop op! @Maureen dat solliciteren klinkt spannend. Je zegt het zo even tussen neus en lippen door alsof het niets voorstelt maar ik wacht met spanning op meer nieuws. Een nieuwe /andere baan brengt toch altijd een hele verandering met zich mee. @Sil gelukkig dat je nu de oorzaak weet en dat er inderdaad niets mis is met de kleine prinses. Blaasontsteking ik pijnlijk en lastig genoeg maar gelukkig is het maar een blaasontsteking. Hopelijk helpt het kuurtje snel en ben je er vlot vanaf. Joehoe, ik doe de vlag uit omdat met de kleine niets mis blijkt! @Mees dat met je baas zou ik toch proberen op een of ander manier bespreekbaar te maken. Want je gaat je hier zo vreselijk aan storen dat het vanzelf een keer niet meer werkbaar is. Als je liever niet zelf op haar af stap kun je dan geen vertrouwens persoon in schakelen. Maar ik denk wel dat er iets moet gebeuren. Hoe denken je collegas over dit soort gedrag? Kunnen jullie haar niet samen een brief schrijven en die met elkaar ondertekenen? @Ricmar je vroeg hoe het met me was. Nou eigenlijk gaat het wel. Het wisselt bij mij per dag waar ik van overtuigd ben. In de eerste week was ik er voornamelijk van overtuigd dat het raak was, had ook veel klachtjes. Vanaf zondag neig ik meer en meer naar de overtuiging dat het allemaal toch niet is gelukt. Ik voel nog wel steeds wat dingen maar toch minder. Nu eigenlijk vooral nog een weeïg en vol gevoel in de buik. Aan de andere kant zijn er natuurlijk ook zat vrouwen die de eerste 4 à 5 weken niet door hebben dat ze zwanger zijn en dus kennelijk ook niets voelen. Het zou dus nog steeds kunnen. Per moment wisselt het nu wat ik denk. Doodvermoeiend. Maar ik moet nog even door bijten. Weet nog steeds niet of ik nu morgen al ga testen of pas zaterdag. Ik bedenk het morgen wel wanneer ik wakker wordt. Laat het helemaal van het moment afhangen. Als ik dan denk dat het positief kan zijn test ik en anders durf ik denk ik niet en wacht ik tot zaterdag.
Boud, ik vind het fijn dat je zo blijft duimen en positief blijft, maar de gyn leek het zeer onwaarschijnlijk dat er nog iets bij zou gaan komen want dat zou dan in twee dagen moeten gebeuren en daar geloofde hij niet zo in. Ik was er overigens zelf helemaal niet van uitgegaan dat ik al een punctieafspraak zou maken, daar was ik namelijk helemaal nog niet mee bezig omdat ik de hele tijd dacht eerst maar eens zien wat er zit. En hij zei dat sowieso donderdag de beslissing valt, dan kunnen ze zien of die andere zijn gaan groeien of niet. Zo niet dan wordt het definitief geen punctie want minder dan drie doen ze gewoon niet, hoe graag ik het ook zou willen.
@Xon: ik blijf ook hoop houden, hoor. Heb even zitten rekenen, maar mijn fm was idd op dag 8, maar toen zaten er maar 2. Ik moest toen 4 dagen later pas terugkomen. En toen zaten er 4. Toen moest ik weer 4 dagen later pas terugkomen en zaten er 5 (waarvan een twijfelachtig was of het een cyste was). Kortom, na deze eerste fm heb ik nog 8 dagen lang door moeten spuiten. Ook hebben ze per keer bloed laten prikken om te zien of mijn hormoonwaardes toenamen. Toen ik de eerste keer kwam, zat de verpleegkundige ook heel negatief te doen dat het er niet best uit zag en dat dit ook consequenties had voor evt. verdere behandeling in de toekomst. Maar toen ik later een evaluatiegesprek bij de gyn had, was zij heel tevreden hoe het liep en had zij geen enkel negatieve opmerking over mijn langzame start of lage opbrengst van follikels. Dus meid, geloof die hele knappe gyn nou maar en blijf vooral positief! Ik heb me ook de tranen uit mijn kop gejankt na die eerste fm en die tactische opmerking van die verpleegkundige. Maar uiteindelijk is het toch tot een punctie gekomen!! @Boud: ik weet nog dat Syl in de tweede week zei dat ze er echt geen vertrouwen in had dat het raak zou zijn. En zie aan haar banner waar het toch toe geleidt heeft. De keren dat ik het minst verwachtte zwanger te zijn, was ik het wel. In dat opzicht gaat het deze keer niet goed met me komen, want ik voel weer van alles.
@Xon: Ook ik geef 't nog niet op voor je hoor. Bij mij is 't misschien ook 'n stukje onwetendheid. Maar Boud die toch ook van alles ervan af weet is ook nog positief. Overmorgen gewoon 3 goed gegroeide follikels. Ik kan me wel voorstellen dat je ook de reactie van de gyn meeneemt in 't geheel en dat niet hoopvol vindt. Maar ik hoop zó dat je donderdag blij verrast wordt. @Boud: Erg spannend hoor. Pfff. Als je morgenochtend niet test 'kan' je pas zaterdag weer hè? Misschien is dat wel goed. Hoe dan ook; ik sta in de starthouding voor als ik moet juichen Ik duim... Ja beetje roerige tijden hier hoor bij mij. Maar komen we ook wel weer doorheen.
@xon, balen meid! maar ik duim hard voor je dat de eitjes die er zijn hard gaan doorgroeien! @mees, wat een gedoe op je werk zeg, wordt wel tijd voor wat rust niet? @maureen, dikke knuf meid. hopen dat je vader zich snel beter voelt. hier net terug van voetreflex, was heel fijn. voelde beter dan die andere dame en dit wordt (deels) vergoed door de verzekering. ben heel benieuwd wat het effect zal zijn.
@Justme: lekker weer de voetjes gemasseerd? Ik heb gelukkig net een afspraak kunnen regelen voor morgen. Dan ben ik vrij en heb ik geen gedoe op mijn werk. Heb na zo'n gestress op m'n werk wel even behoefte aan ontspanning. Ik hoop dat ik er met haar uitkom dat we een ander tijdstip weten te vinden, zodat mijn werk er geen last van heeft en ik toch kan blijven gaan. En ja, zeker continue gedoe op m'n werk. Dat mag wel eens afgelopen zijn. Houd mijn hart al vast als ik volgende maand ook nog eens stijf van de hormonen sta. Dan is het lontje nl. niet zo lang als dat die nu is. @Maureen: jij aan het solliciteren? Spannend, hoor! Nou, we horen graag (als je er aan toe bent) wat je wilt gaan doen en of het gelukt is een baan te vinden. @Boud: ben erg benieuwd hoe je morgen je bed uitstapt en of je gaat testen. Doe het vooral in je eigen tempo en als het morgen nog niet goed voelt, dan gewoon zaterdag doen. Op zich kun je ook wel 's avonds testen, hoor (als je niet heeeel erg veel gedronken hebt overdag). Ik heb beide keren 's avonds om een uur of 7 positief getest. Het is maar een tip! Want ik wilde ook liever niet 's morgens testen als ik daarna ook nog naar het werk moest. Hier aan het uitpuffen van de visite. Mijn vriendin kwam langs en we hebben heerlijk gepraat, maar dat is dan best erg druk. Zij is nl. ook vrij druk in haar doen en laten. Dus mijn zoontje ligt inmiddels op bed en zij is naar huis en ik zit als een zombie op de bank bij te komen (en met zp op schoot natuurlijk ). Het zal geen latertje worden, denk ik.
Boud ik ben 4-5 weken zwanger en behalve beetje gespannen borsten ook niet veel hoor hier, ja moe Ben hard aan t duimen voor je test!! Xon, echt mega kutsituatie joh, zoveel spuiten en dan zo'n uitslag...hoop dat je eitjes toch ineens een groeispurt gaan maken nu!!
@Xon; ik vind het heel erg k*t voor je.Maar ook ik heb nog hoop dat de eitjes die er nu zitten toch nog gaan groeien. Hele dikke knuffel! @Boud:al getest????
Goedemorgen meiden Nou ik sta weer met beide benen op de grond hoor. Vanmorgen getest (tegen beter weten in want was er van overtuigd dat ie wit zou blijven) en inderdaad een omo witte test. Ik ben niet eens echt teleurgesteld. Meer een gevoel van "zie je wel" Toch blijf ik het advies van het zh nog maar even volgen om me in ieder geval tot de testdag te gedragen als zwangere vrouw. Hiermee bedoelden ze opletten met medicatie, rauw vlees etc. Toch blij dat ik nu wel getest heb want de spanning is in ieder geval weg en ik ben nu een stuk rustiger. Maar het blijft natuurlijk ontzettend jammer. Het echte balen zal nog wel komen.
@Boud: hè, k*t, meid! Zeker als je van die klachtjes hebt, die van de pillen kunnen komen, maar ook van een zwangerschap. Nou, laat het even bezinken, meid. 'Fijn' dat je vandaag niet hoeft te werken en even toe kan geven aan je teleurstelling en evt. tranen. Want het is toch een intensieve periode geweest. En inderdaag toch nog even volhouden tot de oorspronkelijke testdatum. Je weet maar nooit, hè? Dikke knuffel!!!
Hier ook de eerste verkleuring waargenomen op het wc-papier. Daar had ik even niet op gerekend (in ieder geval nu zeker nog niet). Ben dus even stuk. Mijn lijf heeft me weer aardig valse hoop gegeven en stiekem hoopte ik aan ivf-2 te kunnen ontsnappen. Dat lijkt dus niet het geval. Daarom ook extra verdrietig, al die moeite en kwaaltjes weer voor niets en weer een zenuwslopende periode voor ons de komende weken. Het enige voordeel dat ik nu kan bedenken is dat heel misschien de eerste afspraak dit weekend gaat vallen en dat dat dus ongemerkt voor het werk kan.
Boud, wat kl*te zeg!! Toch maar even wachten tot vrijdag je weet maar nooit he?? Het gebeurd vaker dat een test nog wit is voor de testdatum daarom geven ze ook het advies om nog even door te gaan met je gedragen als een zwangere vrouw. Een dikke knuffel!! Mees, jij ook al op rood jemig meid, nou gooi het er allemaal uit en dan op naar ivf-2, ook jij een hele dikke knuffel!!
Wat een k*tnieuws allemaal! @Boud: wat ontzettend balen meid...kan me heel goed voorstellen dat je zoooo teleurgesteld bent.Hopenlijk heb je te vroeg getest! @Mees: ook jij geen leuk nieuws! Ook weer een teleurstelling.....ik mag hopen dat het innestelingsbloed is...dat kan ook nog he. @Xon: hoe is het met je meis? Kan je het allemaal een beetje handlen? Ook hier behoorlijk over de rooie...mijn dochter van 18 belde me net dat ze een positieve zwangerschapstest heeft!!!!!Het leek wel of ik een klap in mijn gezicht kreeg! Ze liep in het ziekenhuis en had toch zwakke plekken in haar baarmoeder?Ze heeft toen een pil gekregen waardoor ze niet meer ongesteld werd.Ze moest van de gyn iedere twee weken een test doen om te kijken of ze niet zwanger is(ik vind dit wel vreemd,want dan lijkt het of ze die pil niet helemaal vertrouwen) Ik kan dit niet aan....pas zelf weer een miskraam gehad en nu een dochter die zomaar even zwanger raakt????!!!!Ik kan dit niet aan
@Hoop: jemig, meid, hoe verzin je het! Zou ook even stuk zitten. Hoe is je dochter er zelf onder? @Syl: hoe is het nu met jouw bloedverlies en krampen? Wordt het al minder? De afscheiding is weer even gestopt. Maar het is ook nog te vroeg, omdat mijn NOD pas zaterdag is (of donderdag/vrijdag omdat mijn ei ook eerder was). Het zal dus wel een aanloop zijn naar. Dus aan de ene kant blij dat ik vandaag niet hoef te werken en me vanmorgen even kon overgeven aan m'n verdriet. Mijn man heeft mij zoontje even meegenomen om boodschappen te doen, zodat ik even een momentje had om me te herpakken. Als ik zit te huilen, trekt mijn zoontje dat erg aan. Daarom zeg ik meestal maar dat ik buikpijn of hoofdpijn heb en dat mama daarom wat verdrietig is. Vanmorgen zag hij mij weer huilen en kwam hij heel lief naar me toe om te vragen of mama ziek was. Heb maar gezegd dat ik hoofdpijn had, maar dat het bijna over was. Toen vroeg hij of ik een doekje moest hebben. Als hij huilt, wil hij altijd een doekkie (zoals hij het noemt) om zijn tranen aan af te vegen. Ach, ja, zulke opmerkingen leren je weer relativeren.