Ah nee Mees, jij dus ook al wat rood gespot? Wel wat vroeg dus wie weet inderdaad misschien innesteling? Was zo fijn geweest als je ivf-2 voor had kunnen zijn! @Hoop: jemig zeg meis, ik snap dat je het daar moeilijk mee hebt!!! Wilde je dochter graag zwanger worden of zo? Vind het ook een beetje raar dat ze dat advies kreeg om steeds te testen! Ik zou zeggen, als die pil niet zo betrouwbaar is gebruik dan even wat anders erbij! Snap echt dat dit wel heel rauw op je dak valt zo zeg. Laat het even bezinken en concentreer je op jezelf en op jullie wens!
@Mees en Jeetje: het was zeker niet de bedoeling dat ze zwanger zou worden.Zelf wil ze absoluut heel graag kinderen,maar nu nog niet.Weg laten halen is ze absoluut op tegen en daar ben ik blij om want ik vind dat ook erg.Maar tis wel supermoeilijk voor ons. Ze moet vanmiddag naar de gyn,ze moet daar urine inleveren en dan horen we wel of ze echt zwanger is....maarja,waar komt anders een positieve test vandaan?
@Mees: wat lief van je zoontje! Ik ben er van overtuigd dat kinderen ook mogen zien dat ouders ook verdriet kunnen hebben,maar ik zou inderdaad ook zeggen dat ik hoofdpijn heb of me niet lekker voel.Nu de kinderen wat ouder zijn vertel ik wel waarom ik huil(ook niet altijd natuurlijk)
@Hoop: vreemd inderdaad dat advies om aan de pil te zijn en dan om de 2 wkn te moeten testen. Zal een hele schrik zijn (ook voor haar) als je het wel wil, maar nu nog niet. Maar wel tegenstrijdig als je zelf er zoveel moeite voor doet en het bij je dochter zomaar aan komt waaien. Ik ben heel benieuwd wat de urinetest zegt, maar een test wordt niet positief van de lucht, lijkt me. Nou, ik ga even naar de voetreflex toe. Even ontspannen. Het gekke is dat ik net gegeten heb en weer misselijk ben (zoals al vaker deze week). Vinden ze het nog gek dat je gaat denken dat het wel eens raak zou kunnen zijn.
Meiden de teleurstelling valt hier reuze mee hoor. Het is meer een bevestiging van het sinds zondag overheersende neegevoel. Net een tijd gebeld met een kennisje die min of meer in hetzelfde schuitje zit en vanmorgen de laatste IUI heeft gehad. Was goed om zo de boel weer te relativeren. Ik ben eigenlijk al weer bezig met de twee mooie emmies die in de vriezer op me liggen te wachten. Maar ga zaterdag eerst nog een test doen. Vanmiddag de crematie van mijn collega, eigenlijk nog erger dan mijn pech. @Hoop, je dochter wilde toch altijd jong moeder worden?Zoiets heb je wel eens geschreven geloof ik. Dan is dit toch juist fantastisch nieuws als je denkt dat dit heel moeilijk gaat worden en dan toch (ook al is het wat te vroeg) wel blijkt te kunnen? Die pil die ze kreeg was dus duidelijk geen anticonceptie. Haar menstruatie zou stoppen dat is toch iets anders dan zorgen dat er geen bevruchting kan plaats vinden. Ik ben geen arts maar een zh laat je niet voor niets om de haverklap komen om te controleren of je niet zwanger bent. Ik hoop dat haar kwaal geen complicaties voor haar in petto houdt en dat het verder een goede zwangerschap kan worden. Ik snap dat het oneerlijk lijkt, maar ondanks haar kwaal is zij natuurlijk wel véél jonger dan jou. Sterkte meid want het blijft toch min of meer een klap in je gezicht maar probeer ook de andere kant van het verhaal te zien. @Mees das ook een tegenvaller. Hopelijk is het vals alarm en krijg je met een paar dagen toch positief nieuws op een strippie onder ogen.
@Boud: sorry hoor,maar welke moeder zou het leuk vinden dat haar dochter van 18 zwanger is? Ze wilde altijd graag kinderen,maar dan over een paar jaar.Ze woont in bij familie....haar vriend wil ABSOLUUT nog GEEN kinderen.....ze heeft geen werk meer en geld is er ook niet........en dan moet ik blij zijn?Buiten het feit dat het erg wrang is voor ons?! Ik vind 18 niet echt een normale leeftijd om kinderen te krijgen.....en wat straks als de familie waar ze nu woont zegt: sorry,maar wij hebben geen plek en geen zin in een baby in huis.....dan komt ze naar ons?...dat trek ik niet! En ja...ze is veel jonger dan mij...een pijnlijke opmerking
Hoop, ja ik weet hoe jij je nu voelt, helemaal meid. Ik had het vorig jaar mijn dochter was nog 17!! En toen zij hier was met haar dikke buik op 2e paasdag 2011 zat ik een miskraam te hebben echt heel heftig, maar meid ik moet zeggen ik ben nu echt superdol op mijn kleinzoon en zou m voor geen goud meer willen missen. Echt let maar op als het echt zo blijkt te zijn en je laat het bezinken komt het allemaal goed ook oma zijn heeft hele leuke kanten hoor. Ik weet dat je je nu echt kl*te voelt maar dat gaat over, een hele dikke knuffel voor jou!! Boud, ik vind het knap hoor dat je zo nuchter bent, je bent een sterke vrouw!! En toch een knuffel en veel sterkte vandaag bij de crematie. Mees, wat een droppie is het toch ook he?? Hij is echt zo lief, super hoor. Ik hoop echt dat de volgende ronde ( met chinese hamsterhormonen) het helemaal gaat worden hoor, moet toch een keer?? Hier gaat het wat beter, nog wel lichte koorts en pijn maar gen bloed meer gezien na gisteren, gelukkig maar ppff hoop nu nog wel een maand of 4 droog te blijven hoor ik word er alleen maar erg zenuwachtig van.
@Sillysa: dank je wel meis! Dat zal ook best wel...maar het is wel hard nu.Het word me gewoon even allemaal teveel nu...sorry
Hoop ik snap dat dit ff mega moeilijk is voor jou hoor, als je dochter, nog pas 18 idd en er niet aan toe zwanger is en jij er zo mee bezig bent en het zo graag wilt....
@Hoop: meid, ik begrijp dat het je allemaal even teveel wordt, het is ook niet niets. Maar wacht eerst even de uitslag van de urine af. Wie weet was het toch onverklaarbaar loos alarm en zit je je nu helemaal voor niets overstuur te maken. En als het wel zo is, laat het allemaal even bezinken. Een zwangerschap duurt 9 maanden, dus nog best even tijd om allemaal aan het idee te wennen en naar praktische oplossingen te zoeken. Hoe klote het nu ook even voelt als een kindje niet echt in de planning zat, voor alles is echt een oplossing. @Syl: fijn dat het langzaam wat beter gaat en ook ik hoop dat je het de komende 4 maanden droog houdt. Gaat het tussen jou en je dochter iets beter nu (en zie je kleine muis nu ook wat vaker)? @Boud: veel sterkte bij de crematie. Ja, dat soort dingen leert je wel relativeren. Fijn dat de ergste teleurstelling weer voorbij is. Op naar de volgende ronde. Gelukkig heb je nog cryo's en kun je zonder al te veel hormonen-gedoe toch nog 1-2 pogingen wagen. Ik ga zo het zkh maar eens bellen. Het gaat toch doorzetten en de echo valt dan precies in het weekend. In het weekend kun je ook terecht voor echo's maar hebben ze een beperktere openingstijd en bezetting. Dus handig in ieder geval een bezoekje van mij vast aan te kondigen.
Ja geen probleem, is meer dat we zelf 2 keer een bezwaar vinden, maar hij doet het zelfs kosteloos en wil geen benzine vergoeding.. deze maand toch proberen 2 keer te doen, volgende maand zitten we net rond V zijn verjaardag
hoop echt dat het lukt en voor iedereen hier....ben echt gezegend dat het bij mij nu voor tweede keer is gelukt
Mees, met dochter gaat nog steeds zo zo zeg maar, maar het is goed zo ze is nu bezig naar Zwolle te verhuizen omdat haar vriend daar woont dus ja dan zal ik haar ook niet zoveel zien. Zij moet nu ook haar eigen leven leiden ja met de kleine en haar vriend dus ik hoop voor haar dat het allemaal goed gaat deze keer. Hoop, weet je al meer??