Wie nog meer 35+ deel 4

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by ricmar94, Jul 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Mijn dochter weet inmiddels dat de test niet positief was in het ziekenhuis......ze hebben geen bloedtest gedaan,dat snap ik al helemaal niet.Mijn dochter vroeg hoe ze dan aan een positieve test komt.Daar wisten ze geen antwoord op,maar verder onderzoeken doen ze niet.Nu gaat ze morgenochtend weer een kruitvat test doen zelf.Ik vind het erg vreemd...Eigenlijk weet ze nu nog niks.

2. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    @mees en boud, dikke knufs dames!

@hoop, dat was dus even schrikken zeg, maar wel raar hoor allemaal. Knuf meid

hier weer terug van kraambezoek, erg gezellig. De kleine man heeft zich voorbeeldig gedragen en de kleine meid waar we op bezoek waren ook. Lekker thee gedronken in de stad met een heerlijk gebakje erbij. Nu weer fijn thuis.

3. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

Jun 2, 2011
    1,643
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hoop natuurlijk bedoelde ik ook niet te zeggen dat het allemaal “dolletjes” zou zijn en dat je de slingers maar moet uithangen, maar ik denk wel dat het min of meer een wonder zou zijn geweest. Als ik hoor dat het haast onmogelijk zou moeten zijn voor je dochter om zwanger te worden en dat ze het nu leek of lijkt te zijn. Ja het is erg jong, dat ben ik helemaal met je eens en er zouden grote veranderingen en aanpassingen moeten komen. Het zou voor alle partijen moeilijk zijn, lijkt mij maar ik kan me ook voorstellen dat het voor je dochter allemaal extra moeilijk en beladen zou zijn omdat ze weet dat jij zelf ook graag nog een kleintje wilt en dat dit maar steeds niet lukt.
    Als mijn nuchtere en positieve kijk op de zaak jou gekwetst heeft dan spijt me dat, het was zeker niet mijn bedoeling je te kwetsen of dingen nog eens in te wrijven, maar ik denk echt dat je, zoals Sil ook zegt, na verloop van tijd ook zou leren blij te zijn met dit wonder wat het hoe dan ook toch zou zijn. Maar als ik je laatste berichtje lees dan lijkt het allemaal loos alarm te zijn geweest en kunnen jullie (na de test van morgen hopelijk) weer allemaal opgelucht adem halen.

@Mees het heeft bij jou dus toch doorgezet. Jammer hoor. Hopelijk is na de komende ronde ivf verder geen herhaling nodig. De tweede keer met hulp moet toch gewoon lukken. We gaan er gewoon weer voor.

@Sil bedankt voor je lieve woorden. Ik vind jou ook een sterke vrouw hoor. Hoe je met de relatie met je dochter omgaat, haar “los” kunt laten en ondanks je angsten deze hele zwangerschap al, toch steeds weer met een positieve blik de toekomst in kijkt. Jou zwangerschap is tot nu toe zo slopend met al die schrik, krampen en het bloedverlies, zowel in het begin als nu pas. Daarnaast lijkt het hele IUI/ICSI traject dat ik tot nu toe gegaan ben meer een “walk in the park”. Petje af!
    Fijn dat het bij jou met de blaasontsteking weer de goede kant op gaat. Ik duim met je mee dat de rest van de zwangerschap allemaal zonder alarmbellen zal verlopen.

@Xon succes morgen, ik ga weer duimen voor een mooier resultaat dan waarop je zelf ook maar durft te hopen.

Hier de crematie weer achter de rug. Toch altijd nare belevenissen maar heel goed om te zien dat er toch veel mensen waren haar de laatste eer kwamen bewijzen. Wel een hele sobere gebeurtenis maar dat was wel zoals ze het zelf wilde. Daarna nog naar mijn ouders geweest en ze mee uit eten genomen. Gewoon om even te laten voelen dat ik het waardeer hoe ze altijd voor me klaar staan. Was erg gezellig (en lekker;))

4. Maureen

Maureen Niet meer actief

Heey dames,

@Boud: Hè verdorie :x. Had zo graag een ander bericht van je gelezen. Ook ik bewonder je hoe je elke keer snel weer de knop om zet. Gelukkig inderdaad nog 2 emmies hè? Gaat dit allemaal snel als in gewoon aankomende cyclus al? Ik duim voor je dan. Knuffel voor nu. O en een crematie ook nog. Gek hè 't contrast; zo bezig zijn met hopelijk begin van 'n nieuw leven en dan op deze manier met 't tegenovergestelde geconfronteerd worden. Maar kan me ook wel voorstellen dat 't uiteindelijk positief werkt door het relativeren wat je dan doet.

@Mees: Het zet toch door lees ik net. Hè verdorie meid. Had het je ook zo gegund dat je die 2e ivf zou ontlopen. Maar nu ga ik dan hard duimen dat het nu lukt. Sterkte komende tijd. En knuffel voor nu. O en wat een snoepje dat zoontje van jou.

@Hoop: Jeetjemina meis dat is natuurlijk echt schrikken. Zoveel verschillende emoties door elkaar heb je dan. Dat overspoelt je dan. Maar ik lees net ook dat ze in 't ziekenhuis zeggen dat 't toch vals alarm is? Vreemd ja. Ben benieuwd wat de test morgenochtend laat zien. Zijn er dan ook complicaties als ze wel zwanger blijkt te zijn? Ik weet niet meer wat je toen vertelde maar wel dat er iets was. Weet even niet meer wat te zeggen. Heel veel sterkte gewenst en wijsheid. En aangezien alle partijen dat kennelijk willen, hoop ik dan maar dat de test morgenochtend ook negatief is. Maar ook dan, zo'n schok willen jullie niet weer hebben dus misschien dat de arts toch verder moet zoeken naar een andere pil. Sterkte nogmaals. Hoop dat je je iets rustiger voelt. We zijn er voor je hoor. Knuffel.

@Xon: Morgen weer een fm hè? Ik duim hard voor je dat ze goed gegroeid zijn.

Fijne avond dames,

Liefs.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Hoop: toch vreemd dat je dochter thuis positief test en in het zkh niet. Een streepje komt er niet voor niets. Kan het niet zijn dat die pil die ze moeten slikken een positieve reactie geeft op een zw.test? Wie weet wat voor een troep het is. En anders misschien een ander merk zw.test kopen. Sterkte nog even!
    @Boud: een crematie blijft een heftig iets. 'Fijn' dat het helemaal in de stijl van je collega was en precies was zoals zij gewild had. Het moet voor haar familie een goed gevoel geven dat ze blijkbaar een heel geliefd persoon was, omdat de opkomst zo hoog was. En lief dat je je ouders mee uit eten hebt genomen. Ze zullen alles met alle liefde en plezier voor je gedaan hebben, maar ze op zo'n manier een keer bedanken, zal ze zeker goed doen.
    @Maureen: hoe is het met je kat? Nog steeds zo'n ondeugd? Of begint hij de wilde haartjes een beetje kwijt te raken.
    @Justme: jij ook een kraamvisite gehad vandaag. Ik ben net terug van een kraamvisite. Was toch wel weer even wennen met zo'n klein baby-tje op de arm.
    @Xon: veel succes morgen bij de follikelmeting. Ik hoop dat ons geduim resultaat opgeleverd heeft.

Hier dus weer thuis van een kraamvisite. Hoe dubbel als je vandaag net behoorlijk ongesteld geworden bent en dan op kraamvisite moet. Het was op zich gezellig, maar op een gegeven moment wilde ik toch wel naar huis. Maar de vrouw van mijn collega was hun dochtertje op bed leggen (die in bed lag, maar wakker werd van ons bezoek). En dat duurde vervolgens ruim een half uur voordat ze weer beneden was. Dus al met al toch flink later daar weggegaan dan de bedoeling was.
    Morgen weer werken. Ben mijn hele ritme kwijt. Ik werk deze week maandag, donderdag en vrijdag (ipv woensdag). Denk nu dus dat het donderdag is en ik morgen nog een dagje moet werken. Maar helaas nu dus 2 dagen achter elkaar werken. Zal best tegenvallen, maar dan kan ik vast wennen aan een 4 daagse werkweek.

6. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Gisterenavond om 23.00 werd ik gebeld door mijn dochter.Ze had weer een test gedaan savonds en weer was tie positief! Dit is erg vreemd!Ze voelt zich ook anders zegt ze.Ze heeft me gevraagd of ik het ziekenhuis wil bellen,dus dat ga ik straks doen...ik ga een bloedtest eisen!

@Boud:dank je wel voor je uileg....ik voel me er beter bij:)

7. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Xon: veel succes vandaag meis! Ik hoop echt dat het allemaal meevalt!

8. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Maureen:ik heb mijn dochter nog gevraagd of de gyn daar nog over gehad heeft,maar er is helemaal niet naar haar gekeken,ze heeft enkel haar urine ingeleverd.Dat heb je als ze zo jong zijn,ze durven zelf niet veel te zeggen.De eerst volgende keer ga ik mee met haar om eens goed door te praten wat er nou precies met haar baarmoeder aan de hand is.
    Dank je wel voor je lieve berichtje.Ik heb een erg slechte dag gehad gisteren.

@Mees: altijd erg tegenstrijdig he....zelf ongesteld worden en op kraambezoek moeten.Moeilijk iets.....knuffff

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Sill: jij weet hoe het voelt! Ik vind het erg moeilijk....maar geloof ook best dat je er later van kan genieten.Ik ben overigens wel blij dat mijn dochter nu naar mij toetrekt....dat doet me goed:)

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Hoop: toch vreemd dat ze niet gelijk bloed afgenomen hebben. Dat is de enige manier om het echt zeker te weten. Dus zeker een bloedtest eisen! Fijn dat je dochter nu meer naar je toetrekt. Zo zie je maar dat ze toch niet zonder moeder kunnen (ook al denken ze dat vaak genoeg).
    @Xon: nog eventjes en dan weet je meer. Ik vrees dat je weinig nagels meer over zult hebben tot je aan de beurt bent. Ik denk aan je, meid!!

Ik ben in de veronderstelling nu dat het vrijdag is. Wordt er gek van. :( Op vrijdag wordt onze leesmap altijd opgehaald en had hem net al in de hand om hem klaar te leggen, toen ik me ineens bedacht dat het donderdag was. :$
    Zit ook nog steeds in dubio. Mijn baas wil dus dat ik 4 dagen ga werken (en natuurlijk het liefst met ingang van gisteren). Ik was het eigenlijk van plan om vanaf oktober (dus begin of half oktober) te laten ingaan (het moet nu eenmaal toch).
    Maar ja, aan de andere kant is oktober ook nu even de meest onrustige maand (met spanningen van zkh-bezoekjes, bijwerkingen van de hormonen e.d.), dat ik eigenlijk twijfel om het toch pas 1 november in te laten gaan. Ik weet, uitstel van executie, maar ik heb mijn energie ook nodig voor die ivf en dan is het toch wel lekker als ik steeds een dag werk en dan een dag thuis ben. Als ik thuis zit te werken, kan ik gerust stront chagrijnig zijn van de hormonen, niemand die het merkt (behalve mijn man).
    Dus ik ben er nog niet uit. Ook niet wat ik nu met mijn collega's doe. Ik heb het mijn baas en een collega verteld. Die ene collega weet ook al van mijn eerste poging af, mijn baas niet. Maar dan houden we nog 2-3 collega's over, die niets weten. Dus de ene helft wel, de andere helft weet niets. Vraag me af wat je dan weer voor een situaties krijgt. Heb mijn baas gezegd dat als ze vragen krijgt, ze ze naar mij mag doorsturen. Dat ik met alle liefde uitleg geef. Maar ik ben bang dat je dan weer zo'n situatie krijgt als een van de collega's vraagt waar ik ben, of een opmerking maakt dat ik wel vaak afwezig ben of naar een dokter moet. Dat mijn baas dan zoiets gaat maken van. Ik weet waar ze is, maar ik mag het niet zeggen. En vaak is het zo als mensen zeggen dat ze bij mij het na mogen vragen, het dan toch niet doen (maar wel indirect hun oordeel (en roddel) klaar hebben). Dan krijg je ook weer zo'n rare sfeer. Ik overweeg nu om al mijn collega's (5 stuks ;)) gewoon een mail te sturen, waarin ik uitleg dat we voor ivf gaan, dat het daardoor kan voorkomen dat ik af en toe voor onderzoek weg moet of evt. last kan krijgen van bijwerking van de medicatie en dat ik op hun begrip of medewerking hoop. Ik houd er niet van, mijn hele hebben en houden op straat te gooien, maar ik dacht, dan heb ik ze allemaal geïnformeerd (zonder echt in detail te treden, want dat stukje wil ik graag voor mezelf houden).

11. sillysa

sillysa Fanatiek lid

Jan 11, 2011
    1,245
    0
    0
    enschede
    Goedemorgen dames,

Boud, fijn dat het allemaal "goed" is verlopen, ja vind goed zo'n raar woord voor een crematie maar oké. Jij ook bedankt hoor meid ik heb gewoon in de loop der jaren geleerd dat het beter is positief te zijn omdat dat beter voor je is, ook al is het soms moeilijk. Helaas horen ook teleurstellingen bij het leven, maar we gaan de aankomende tijd weer gewoon voor positieve berichten voor allemaal!!

Maureen, aan jou kant ook alles goed??

Hoop, das wel vreemd allemaal zeg!! Hoe kan dat nou dan? Misschien hebben ze in het Zkh minder gevoelige testen ofzo dat zou natuurlijk ook kunnen. Nou hopelijk gauw wat duidelijkheid dit is voor jullie allemaal niet leuk en ja meid wees maar blij dat je dochter bij jou komt, dat durfde de mijne niet hoor helaas.

Mees, voel je je alweer wat beter na de teleurstelling en dan ook nog ff op kraamvisite?

Xon, jij heel veel s6 vandaag meid met de FM, ik ga heel hard voor je duimen hoor!!

Hier gaat het weer wat beter de scherpe randjes van de pijn zijn er wel af nu, heb ook voor het eerst in tijden heerlijk geslapen zonder steeds naar de wc te moeten rennen echt heerlijk!!
    Heb gisteren ook de 1e grote aankoop gedaan voor de kleine spruit, de kinderwagen, een mooie rode echt superstoer is ie!! Ben er heel blij mee, als ie inelkaar zit zal ik een foto plaatsen. Ja zo wordt het toch wel heel erg echt allemaal, ik wilde eigenlijk wachten tot over 2 weken na de 20 weken echo, maar ik kon het niet laten en man ook niet trouwens hahaha... Ach ja we gaan er gewoon vanuit dat alles goed is.

12. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees: ik vind dat een heel goed idee van je om je collegas een mail te sturen...dan zijn ze toch op de hoogte en hoef je niet de confrontatie aan te gaan.

@Sill: wat leuk een rode kinderwagen! Ben benieuwd naar de foto!
    Positieve instelling hoor.....je mag er ook gerust vanuit gaan dat het allemaal goed is en blijft!

Het ziekenhuis gaat het met het team bespreken:( moet er een hele bespreking komen om even een bloedtest te laten doen?
    Ik heb al tegen mijn dochter gezegd dat ze van ziekenhuis moet veranderen.Ze loopt in Gorinchem...heb daar geen hoge pet van op.
    Ik neem het ze zowiezo kwalijk dat ze gisteren niet even naar mijn dochter gekeken hebben,ze weten dat ze zwakke plekken in haar baarmoeder heeft en ze is nog zo jong.Lijkt me dat ze even de tijd ervoor genomen hadden,maar nee hoor....ze mocht alleen haar urine inleveren.Belachelijk!

13. sillysa

sillysa Fanatiek lid

Jan 11, 2011
    1,245
    0
    0
    enschede
    Hoop, jemig zeg wat een gedoe het lijkt me idd geen moeilijkheid even een bloedtestje te laten doen, sjonge jonge. Kon het anders ook niet via de HA ofzo?? Misschien voor de uitslag even een makkelijkere weg?? Ja ik weet het niet hoor, probeer mee te denken...

Mees, ja misschien idd een goed idee om het te laten weten dan geef je dat mens ook weer minder voer om te roddelen of om roddels over je rond te laten gaan. Ja het is ook zo'n raar mens je weet het maar nooit, kun je het beter zelf op je eigen manier vertellen.

Jeetje, hoe is het met jou meid?? Voel je je al wat beter??

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Hoop: ze kan toch ook via haar huisarts een bloedtest vragen? Dat doen ze heus wel, hoor! Ik vind het ook belachelijk. Een bloedtest is toch wel het minste wat ze kunnen doen (en kost hun echt geen extra werk).
    @Syl: wow, een rode kinderwagen! Onze kinderwagen was nog veilig 'donkerblauw', maar ook wij hebben daarna nog een rode buggy gekocht, die ik ook erg mooi vind (en voordeel is als je elkaar even kwijt bent, je elkaar snel terugvindt!;)).
    Wij hebben de kinderwagen ook vrij vroeg al gekocht, omdat er een aanbieding was en we die niet mis wilden lopen. Maar toen mijn man hem ook nog even in elkaar ging gaan zetten thuis, heb ik hem toch maar gevraagd hem na afloop weer snel uit elkaar te halen en in de doos te doen. Toen kwam het wel even heel erg dichtbij.:)

15. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ze heeft de huisarts ook gebeld en die zegt...2 positieve testen,dat moet toch echt wel zwanger zijn.Maar hij raadde aan om even het ziekenhuis af te wachten.

16. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik ga zo naar de psychiater,ik zou toch ook EMDR terapie gaan doen?...ik heb nu enkele gesprekken gehad en ik weet niet wanneer hij begint met de EMDR...hij wil eerst al mijn klachten precies op een rijtje hebben.Daarna word ik opgehaald door de leswagen...ik moet autorijden.Ik heb er nu 20 lessen op zitten en het gaat steeds beter.Ze is al meerdere keren boos op me geworden,want ik rijd te hard!!;):p

17. sillysa

sillysa Fanatiek lid

Jan 11, 2011
    1,245
    0
    0
    enschede
    Hoop, tja nou dan zit er dus niets anders op dan even af te wachten en hopen dat ze gauw wat laten horen dan. Het blijft raar allemaal zeg...

Mees, hahaha ja ik wil de wagen ook nog niet in elkaar hebben hoor, ik wil nog even wachten. Ik heb de rode gekozen omdat ie zo superstoer is!! Ik denk dat ik ook voor een knul deze wagen gekozen had, het kan voor allebei en wat je zegt hij valt lekker op dus vind je elkaar zo weer.

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Hoop: wat raar hè dat ze nu weer positief testte. Ik hoop dat ze wel een bloedtest gaan doen, dan weten jullie tenminste waar je aan toe bent!
    Gaat goed dus met de rijlessen! Je hebt de smaak te pakken of niet? Heb je al een idee wanneer je gaat afrijden?

@Sillysa: wat leuk al een kinderwagen! Het gaat wel hier, nog steeds vaak hoofdpijn. Ook wel een beetje druk gehad deze week en het is gewoon weer 30 graden hier! Pfff ;) Dat snap je toch niet als het al bijna oktober is. Ik mis de Nederlandse herfst wel hoor, al die mooie kleuren enz. Hier lijkt het of we de herfst gewoon overslaan.
    Verder nogal moeite met kleding (ja, ik weet het, het is onbenullig, maar wel vervelend!) Ik heb laatst een zwangerschapsbroek gekocht maar eigenlijk is die nog te groot, die band dus. Dus sla ik die band om, maar als je er dan iets op doet wat niet heel wijd is, zie je die band zitten! Vind ik heel lelijk! Dus ik sta uren voor de kast om een beetje toonbaar naar buiten te kunnen en dan helpt het dus ook niet dat het nog zo heet is, want dan weet ik helemaal niet wat ik aan moet!
    Ach ja, het is echt onbenullig!
    Fijn dat je je weer wat beter voelt!

Ik heb vandaag ook nog een deadline en de afgelopen dagen de deadline steeds niet gehaald, dus ik ga nu maar eens goed mijn best doen! En dan straks misschien even lekker weg, als het niet te heet is.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Hoop: fijn dat je nu toch hulp gezocht hebt. Je hebt nogal wat voor je kiezen gehad de laatste jaren (en zeker de laatste tijd). Hoop dat de EMDR je daarbij zal helpen.
    En het autorijden begint dus ook al op te schieten. Als ik dit zo hoor zal je wel snel examen mogen doen. Leuk voor je!
    @Syl: rood is inderdaad een mooie kleur en kan voor allebei! Ben dus erg benieuwd naar de foto's.
    @Xon: en al terug...???

Zit hier inmiddels niet meer alleen op het werk. Had gehoopt vandaag alleen te zijn, zodat ik mijn baas een mail kan sturen dat ik morgen eerst naar het zkh moet. Maar nu is ze er en kan ik natuurlijk niet een mail sturen terwijl we 2 kamers van elkaar vandaan zitten (en alleen zijn). Heb niet zo'n zin in een gesprek of vragen over de behandeling. En vindt het moeilijk dat dan af te kappen. In een mail kun je makkelijker eromheen antwoorden, als dat je face to face met iemand zit.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jeetje: ik vond dat ook een rot periode met kleding, hoor! Ik had toen een zw.broek gepast, maar omdat ik niet echt een buik had, zat die broek dus voor geen meter. Terwijl de eigen broeken ook niet meer goed zaten. Heb op een gegeven moment een broek van een huispak gekocht. Die heb ik bijna mijn hele zwangerschap versleten. Lekker met elastiek en wijdvallend. En omdat hij zwart was, toch heel netjes met een t-shirt er boven voor werk e.d.
    Misschien dat je zoiets kan vinden. Een lekkere 'flodderbroek' (zoals ik dat noem) of een soort van joggingbroek.
    Straks als je buik enorm gaat toenemen, zal je nog gaan zweren bij je zwangerschapsbroek, hoor!
    Binnenkort mag je lekker afkoelen in NL en kun je hopelijk lekker gaan shoppen bij de prenatal, C&A e.d. voor positiekleding.

Share This Page