Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Waxientje, fijn dat je zo een leuke vakantie hebt gehad, jammer dat je niet met roze nieuws bent teruggekomen.

Mees, balen van je tandvlees, blijft ook hardnekkig he?

Weten jullie wat nou zo raar is.
    Mijn gevoel zegt me dat ik blij moet zijn, maar eigenlijk ben ik het niet.
    Ik ben moe, snel geirriteerd en emotioneel, misschien gewoon door de stress van de afgelopen week. Ook beetje misselijk en hoofdpijn, bah.

Boud, ik heb met de leuke gyn nog een heel gesprek gehad over ICSI, ik vertelde dat ik iemand kende (jij) waarbij het ziekenhuis standaard voor ICSI kiest.
    Hij vond dat erg raar, hij snapte er niets van.
    Uit recente cijfers blijkt dat de kans op een zwangerschap bij ICSI maar 0.44% hoger is dan bij IVF, maar de kans dat het kindje later onvruchtbaar is 2% hoger (vooral bij jongetjes).
    Dus ze proberen sowieso altijd eerst IVF, maar hij begreep mijn gedachtengang wel.
    Bijzonder toch hoe zh ergens zo anders over kunnen denken.
    Er mag niemand bij de punctie zijn (behalve partner), maar ik vind het niet zo erg.
    Ik vind het alleen vervelend dat mijn ouders best wel lang moeten wachten en in de stress zitten.
    Ik moet er dinsdag om half tien zijn en dan duurt het nog anderhalf uur voordat de punctie is, daarna nog even wachten tot ik weg mag.
    In principe plaatsen ze vanaf 38, 3 bevruchtte eitjes terug.
    Maar ik heb wel de deal dat als er 3 A kwaliteit embryo's zijn ze er maar twee terugplaatsen, want ik vind dat toch wel een beetje eng.
    Maar goed ga er niet van uit dat er uit 3 follikels, 3 A-kwaliteit bevruchtingen komen.
    Ik had het ook over de dag erna qua vrij zijn.
    Dinsdag is namelijk mijn vrije dag, dus dat komt zeer goed uit, maar omdat ik jou had gehoord over dat je toen ook niet lekker was, denk ik toch dat ik maar vraag of ik die dag niet hoef te werken. Tenslotte zijn de kinderen er maar een halve dag en kan ik vanuit thuis wel wat administratie doen.

2. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Xon die percentages met ICSI over de verhoogde kans op onvruchtbaarheid bij de kinderen of het kleine verschil in slagingskans m.b.t. IFV zijn mij totaal onbekend. Ik had ook niet veel keus trouwens. Het zh bij mij doet met donorzaad gewoon ICSI, punt. Waarom precies weet ik eigenlijk niet eens. Ik ging er vanuit dat ze op zo'n manier zuiniger met het donorzaad kunnen doen, maar dat klopt natuurlijk ook niet. Want er wordt gewoon een rietje ontdooid en wat eenmaal ontdooid is kan niet meer ingevroren worden, dus is even goed weg. Ik zal er, als ik er om denk, eens naar vragen. Over verschillen in zh gesproken. Bij mij doen ze vanaf je 39e maximaal twee emmies terug plaatsen. Omdat ik net 38 ben krijg ik er standaard maar 1 terug geplaatst. terwijl ik best twee zou willen om die kans maar wat te vergroten. Want met 1 lukt het kennelijk maar niet. Nu maak ik me wel weer druk over het feit dat ik niet weet of beide emmies van mij in 1 rietje zijn ingevroren of dat ze apart zitten. Als ze samen in een rietje zitten worden ze namelijk samen ontdooid en wanneer het zh vasthoud aan haar beleid van vóór je 39e geen twee terug plaatsingen zou dat betekenen dat er één zomaar weggegooid zou worden. Nou dan zijn ze bij mij wel even aan het verkeerde adres. Daarvoor heb ik toch iets te veel moeite gedaan om nog twee over te hebben. Ik heb er niet naar kunnen vragen toen ik belde met het lab, omdat er al weer een van de kinderen van de klas aan mijn mouw stond te trekken toen ik even de gang op gelopen was. Vandaar dat ik nu zo onzeker ben over hoe en wat. Ik kan me niet voorstellen dat ze met hun "één terug plaatsingsbeleid" beide emmies in één rietje zouden doen maar je weet het maar nooit natuurlijk. Ik heb vorig jaar een boekje gekocht met intervieuws van mensen die een kind hadden gekregen na een ivf/icsi behandeling. Daarin stond dus dat ziekenhuizen inderdaad meerdere embryo's in een rietje invriezen. Vooralsnog ga ik er vanuit dat dit over ziekenhuizen gaat waarbij een wat ruimer terugplaatsing beleid van toepassing is maar zeker weten doe ik dat dus niet. Er blijft dus z'on stemmetje actief in mijn achterhoofd waardoor ik dat dilemma, wat er waarschijnlijk helemaal niet is, niet kan loslaten. Nou ja, komt tijd komt raad. Eerste probleem om te tackelen voor mij is morgen voor twaalf uur een rustig plekje (en moment) zien te vinden om even privé met het zh te kunnen bellen. Dat wordt nog wat bij ons op school....

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: kan me voorstellen dat het moeilijk voelt om ineens helemaal blij te zijn. Je hebt in zo'n achtbaan gezeten, staat stijf van alle spanning, hormonen, en voor je gevoel zelfs afgelopen week jezelf er toch al een beetje bij neergelegd dat deze poging niets zou gaan worden en dan ineens moet die knop toch weer helemaal om dat het toch gaat gebeuren. Dus logisch dat die blijdschap er nog even niet is. Verstandig om toch zeker voor 2 emmies te kiezen als die mogelijkheid er is. Mijn gyn heeft laatst de scores voor me opgezocht en als ik 1 emmie terug liet plaatsen had ik 13% kans op een zwangerschap en als ik er 2 terug liet plaatsen had ik 28% kans op een zwangerschap. Ja, dan is de keuze (voor mij) snel gemaakt. Bovendien is de kans op een tweeling in mijn geval 'maar' 5% meer. Dit waren de scores van mijn zkh (en voor vrouwen >40), maar ik denk dat jouw zkh daar niet al te veel van zal verschillen (en natuurlijk voor jouw leeftijd de kansen zelfs nog hoger zullen liggen). Ik ben stom geweest voor mezelf dat ik de vorige keer 3 embryo's had, waarvan ze er 2 gingen terugplaatsen en de 3e een c-kwaliteit was en dat ze die niet in konden vriezen. Achteraf baal ik zo, want ik zat te denken dat ze wat mij betreft die c-kwaliteit er gewoon bij hadden mogen terugplaatsen. Maar goed, dat is weer een leermomentje voor ooit een volgende keer.
    Ik snap dat je 3 terugplaatsen heel eng vindt, maar als het zou betekenen dat ze dat embryootje gaan vernietigen omdat die 'te slecht' is om in te vriezen, zou ik het er misschien toch erop gokken. Maar goed, het is jouw lijf en je moet vooral doen waar jij jezelf goed bij voelt. En wat moet jij lang van tevoren al voor de punctie aanwezig zijn. Ik neem aan dat je in die tijd tot aan de punctie toch nog wel met je ouders samen kunt zijn.
    @Boud: zkh hanteren inderdaad allerlei verschillende soorten beleid. Maar volgens mij is het wel zo dat als er een ontdooit moet worden, dat er dan ook echt maar eentje ontdooit wordt. Inderdaad maar even onthouden en navragen voordat ze het straks in jouw zkh toch anders doen en er twee ontdooien (als ze dat gedaan zouden hebben, dan zou ik ze ook allebei teruggeplaatst willen hebben, als dat al zou kunnen).
    @Justme: ja, een wasmachine is onmisbaar met zo'n kleintje. Lekkages van onder, geklieder als ze op potjes voeding overgaan. En wat er in die potjes zit weet ik niet, maar op de een of andere manier krijg je die vlekken er bijna niet uit. Ik heb toen bij mijn zoontje ook toen op internet zitten zoeken naar een goed voedingsschema. Vooral hoe de flessen te verdelen als er ook een warme hap bij gaat komen. Ik kwam inderdaad heel veel verschillende adviezen tegen. Gewoon je eigen hart volgen (en anders even overleg met het cb).

4. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Xon: geweldig meid! Ben heel blij voor je!

@Waxientje: welkom terug meid....wat erg dat je weer een vmk gehad hebt...logich dat dat niet in je koude kleren gaat zitten.Dikke knufff

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Heb vanmorgen even de tandarts gebeld en mag om 10.30 uur langskomen. Zie er enorm tegenop, maar ben toch blij dat ik het even na kan laten kijken en zo nodig even kan laten behandelen. Heb geen zin meer in dat gedoe van vorig jaar en ik sta weer aan het begin van een nieuwe behandeling, dus wil die kans zo optimaal mogelijk benutten en alles wat mogelijk een zwangerschap kan tegenwerken natuurlijk opgelost hebben.

6. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Geweldig Xon: ben zoooooo blij voor je!!

7. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Ben vanochtend volgens mij een piepklein vruchtje verloren. Dus idd toch een vmk. ):

Ik lees wel goed nieuws van Xon!!! Ik duim voor je!

Veel verder ben ik nog niet gekomen, druk met de was enzo en ik voel me niet zo lekker. Wel een naar thuiskomen zo. Terwijl de vakantie echt hartstikke goed was, nu toch een beetje in mineur.

Maar heb even snel overal doorheen gebladerd en er zijn dus helaas geen nieuwe roze berichten hier?

8. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    waxientje een vruchtje van een zwangerschap van 4 weken is niet als vruchtje te herkennen is niet groter namelijk dan een puntje wat je zet als je een stip op pier zet met een potloot, ik denk dat het baarmoederslijm is (sorry)

9. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hoi hoi,

Mees, hoe was het bij de tandenslager?? Groot gelijk hoor, niet wachten tot het erger wordt, ik heb nu heel erg last van mijn tandvlees, flos me rot hier en spoelen en poetsen met allerlei tandpasta's is ook niet wat maarja....

Xon, ja is ook spannend hoor meid, heel veel s6 alvast voor morgen, we gaan heel hard voor je duimen!!

Wax, lijkt me wat vroeg om het al als een vruchtje te herkennen, maar omdat je een positest had zou het idd zo geweest zijn, dikke knuffel en sterkte.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Wax: heftig weer een vmk. Je had laatst toch ook al een positieve test en toen ook een paar dagen later niet. Sterkte ermee (ook met de vakantiewas). Kan me voorstellen dat het in alle opzichten even extra omschakelen is.

Hier weer terug van de tandarts. Gelukkig geen terugval van mijn tandartsprobleem, waar ik bang voor was. Wel een lichte irritatie van sommige stukken van het tandvlees (waarschijnlijk door mijn griep van vorige week en natuurlijk het gebrek aan weerstand daardoor). Ze heeft alles weer goed behandeld en schoongemaakt. Ik was gisteren al begonnen met spoelen met zoutwater en daar kan ik af en toe mee door blijven gaan. Een pak van mijn hart. Wel bleek er weer een vulling te 'lekken' en dus mag ik volgende week ook nog eens terug voor het vervangen van een vulling. :x Maar goed, dan heb ik het hoofdstuk tandarts hopelijk weer even gehad voor de komende 4 maanden en kan ik me volledig richten op ivf-2.

11. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2311 Boudicca, 1 okt 2012
    Laatst bewerkt: 1 okt 2012
    Goedenavond meiden

@Wax, dikke knuffel voor jou. Of het nu wel of niet het vruchtje geweest is dat je verloren denkt te zijn vandaag. Het veranderd niets aan het feit dat het weer niet gelukt is. Heel jammer vind ik dat want ik had het je zo graag gegund. Gelukkig was de vakantie erg lekker maar het blijft een beetje een vervelende nasmaak houden.

@Mees gelukkig viel het dus mee bij de tandarts. lekker dat het niet weer zo'n gedoe wordt als vorig jaar.

Ik heb vanmorgen met het zh gebeld en ik moet toch echt een maand overslaan. Jammer, want ik was natuurlijk het liefst gelijk weer door gegaan, maar als ik er wat langer over nadenk is het ook wel lekker dat ik even een maandje geen rommel mijn lijf in hoef te proppen. Het zh stuurt me binnenkort nieuwe recepten op met een nieuw schema. Ik schijn nu pillen te krijgen waar ik op dat 1 van de volgende menstruatie mee moet beginnen. Het was weer een nieuwe naam die ik natuurlijk prompt vergeten ben dus er komt weer een nieuwe hormoon variant bij deze keer. Op dag één moet ik dan weer bellen om een afspraak te maken voor dag 10 of 11 (of 12? maar dat staat wel op het schema dat ze gaan toesturen) en vandaar af zie ik dan wel weer verder. Over de manier waarop de emmies zijn ingevroren hebben we het niet gehad. Dag 11 van de komende cyclus is nog vroeg genoeg om daarover te gaan steggelen. Eerst maar eens genieten van een maandje niets *zegt ze nu, maar over een week vast niet meer:)*

12. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Xon heel veel succes morgen bij de punctie!

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: jammer dat je toch een maand moet overslaan. Hopen maar dat je de komende maand voldoende afleiding hebt en dat je maar weer snel het zkh mag gaan bellen.
    @Xon: heel veel succes morgen. Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen en alle follikels zich makkelijk laten 'vangen'. Knuffel en sterkte voor morgen alvast.

Ik heb al sinds vanmiddag hoofdpijn. Maar ik weet op dit moment echt niet waar het vandaan komt. Kan van de spanning en het gewroet van de tandarts zijn, van de nasleep van de griep of toch van die spuit die ik donderdag heb gehad.
    Morgen mag ik zelf weer gaan spuiten. Zal best weer even vreemd zijn (maar ongetwijfeld snel wennen).

14. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Xon: heel veel succes morgen en hopelijk valt het mee!

@Mees: hè bah jij ook al hoofdpijn. Ik ook weer. Hoop dat het snel over is.

@Wax: wat jammer zeg dat je zo van vakantie moet terugkomen, dat is wel een grote domper. Maar gelukkig heb je wel een leuke vakantie gehad.

@Boud: hoop dat het maandje overslaan niet te lang zal duren voor je gevoel!

Gaan we eigenlijk nog afspreken op 20 oktober?

Ik ga zo eens slapen. Trusten allemaal!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: ja, wat mij betreft zeker afspreken op 20 oktober (als geen punctie roet in het eten gooit)! Ik wil wel wat HCG opsnuiven, hoor! Welterusten, meid!

16. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@ Xon: heel veel succes met de punctie meid!

17. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Xon, heel veel s6 vandaag, dat het allemaal maar mag meevallen. Duim voor je.

Wax, ik bedoelde het niet zo kl*te als ik het heb neergezet in mijn vorige bericht, ik las het terug en vond het niet echt aardig ofzo, sorry daarvoor hoor. Het blijft natuurlijk kl*te dat het alweer niet gelukt is meid en we blijven ook voor jou gewoon duimen dat het gauw wel raak is.

18. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Hier moet ik Ricmar gelijk in geven. Ik denk dat je een stolsel hebt gezien. Maar eigenlijk maakt het niet uit; als je het idee hebt zwanger te zijn geweest, is het hoe dan ook klote....

19. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Xon: ook van mij heel veel succes vandaag!! Wanneer is dan de terug plaatsing (als alles goed gaat?)

20. Maureen

Maureen Niet meer actief

@Wax: Knuffel meis. Kan me voorstellen dat 't op 't laatst van de vakantie toch een rollercoaster aan emoties was. Hoe gemeen dat je dan eerst wel een positieve test in handen had. Hoop dat je relatief snel de knop om kan zetten. Knuffel.

@Xon: Vandaag dan de punctie. Weet niet hoe laat je er moet zijn maar ik duim voor je. Dat jij 't ook maar vindt meevallen achteraf. En natuurlijk voor mooie emmies straks om teruggeplaatst te worden.

Deel Deze Pagina