@Waxientje: je maakt het wel spannend, zeg. En wie weet waar die eerste kluspartij net na je ongi toch goed voor was. Ook het klussen op dag 11 (als je op dag 10 een eisprong gehad hebt), zou nog zeker op tijd geweest kunnen zijn. Dus ik denk dat je zeker met een gerust gevoel straks op de wachtbank kan gaan zitten, hoor! @Jeetje: en al weer thuis?
@ Sneeuwmees: maar niet leuk spannend ...bah!!! En ik ben gewoon een beetje in de war nu, maar het lijkt me echt waarschijnlijker dat ie al geweest is dan dat ie nog moet komen omdat ik de laatste maanden ook een korte cyclus had van ca 26 dg. 't Zal mij benieuwen wanneer ik ongesteld ga worden, volgens mij is mijn lf meestal wel netjes 14 dg, dus dan wordt wel duidelijk wat er precies gebeurd is deze maand. Ik zou nu dus al op 5 dpo kunnen zitten ofzo. Weird.
@Waxientje: het is lastig als je lichaam inderdaad een eigen leven leidt en je weet niet wat er aan de hand is. Ik heb ook wel eens een positieve test gehad op dag 9 en toen een paar dagen negatief en toen ineens op dag 14 of 15. Ook wel eens een positieve test gehad op dag 18. Kan me voorstellen dat je met een dubbel gevoel op de wachtbank gaat plaatsnemen, maar ik denk echt dat je kansen nog steeds goed benut zijn.
Een posi test op dag 18? Dan denk ik dat ik voor de zekerheid idd nog twee dagen doortest... en dan moet ik idd maar definitief op de wachtbank gaan zitten... bedankt voor het meedenken!
Waxientje, ik heb ook wel eens een positieve test op dag 17 gehad. Maar de fertiliteitsverpleegkundige in mijn vorige zh zei ook dat er soms wel eens een maand tussen zit zonder ei, of met een flutei. Je lichaam maakt pas het 'spring'hormoon aan als een follikel groot genoeg is om te springen. Op dat hormoon reageert je ovulatietest. Als er dus geen follikel is, of geen goed follikel wordt er geen of te weinig hormoon aangemaakt. Zij zei dat elke vrouw dat 1 a 2 keer per jaar heeft, meestal zonder dat je het weet. Hier niet lekker in mijn vel, ik word maar niet ongesteld. Afgelopen dinsdag al mijn laatste pil geslikt, en nu al een paar dagen symptomen van een komende ongesteldheid, maar het zet maar niet door. Dus vreselijke lage rugpijn die doorstraalt in mijn benen, af en aan buikkrampen, lichte tot zware hoofdpijn en emo niet normaal! En ondertussen keihard aan het werk, gisteravond of eigenlijk vannacht tot 1 uur gewerkt, vanochtend om half 10 was ik alweer op school om op te ruimen en alles in te pakken in dozen (vanwege verhuizing). Woensdag nog even een juffen/piratendag georganiseerd, wel erg leuk maar toch weer lekker veel werk. Maar kids verdienen best nog een leuke afscheidsdag. Ik lees af en toe snel even bij, dus ben aardig op de hoogte alleen geen tijd en daarna geen puf meer om op alles te reageren, komt wel weer hoor. Mees, sterkte morgen als je weer moet werken. Superleuke foto's op fb, grappig om je man eens te zien, leuke vent hoor. Het ziet er gezellig uit op jullie vakantiefoto's, gewoon morgen af en toe even naar kijken tijden het werk. Nou dames ik duik snel mijn bed in, ik heb overal zo een pijn, en ben zo moe, ga lekker snel languit.
Sneeuwmees: Sorry voor de late reactie: ja gaat nu weer super, net gister gevierd met een zelfgemaakte appeltaart, dat er nu 16 kilo's af zijn (nu dus 15,5 ). Ik was op gegeven moment een paar weken blijven hangen, ging het zelfs terug omhoog, maar nu heb ik de draad weer goed opgepakt... Wel voorlopig maar geen appeltaarten meer bakken . Ben jij nog bezig met afvallen? Of ligt je focus nu meer op de IVF? (wat ik me helemaal kan voorstellen!). Sterkte morgen bij de follikelmeting, hoop voor je dat het meevalt! Justme: fijn hè zo'n dagje effe saampjes met je lief, kan je je weer even opladen hè, voor die nachten enzo! JeetjeB: hoe gaat het met jou, je kwaaltjes, en je vakantie in NL? Xon, wanneer heb jij nou eindelijk vakantie? Hier zijn alle scholen al dicht, lekker rustig op de weg ook. Nou iig sterkte met de laatste loodjes want die klinken wel erg zwaar! En spannend, wens jou ook veel succes met het iVF traject, hoop dat er snel nog meer roze nieuws komt hier! Groetjes aan iedereen, of fijne vakantie!!!
Hier het eerste bruin gespot....ik ben ontzettend uit mijn doen en ben echt depri.Ik kan wel huilen om alles. Mijn man en ik hadden zo,n goede hoop deze maand.....ik geloof echt dat het er niet meer in zit voor ons.Ik ben gewoon te oud Sorry voor mijn echo verhaal!
We hebben vanmiddag de kistjes opgegraven en meegenomen naar ons nieuwe huis....wat verschrikkelijk moeilijk was dat om de kistjes weer in ons handen te hebben,de kindjes hadden inmiddels geboren kunnen zijn.Ik heb tranen met tuiten gehuild
@Xon: door die Decap kan de ongi ook soms wat later zijn. Wel balen als je er min of meer toch op zit te wachten en alle kwaaltjes hebt van een aankomende ongi. Veel succes nog even met de laatste loodjes. Heb door jouw en Boud's verhalen nog meer respect gekregen voor jullie beroep. @Hoop: ach, meid, toch alweer bruin gespot. En het mag op onze leeftijd moeilijker gaan, we zijn nog niet te oud, hoor! Een hele dikke knuffel, meid! @Guap: wow, 16 kilo kwijt. Wat goed van je. En dan mag een stuk appeltaart zeker als beloning. Door de hele aanloop van de IVF en wat gedoe op m'n werk (reorganisatie, slechte sfeer), was de focus van het afvallen even zoek. Gelukkig niet heel erg gejojoed, maar het stond meer even stil. Tijdens de IVF mag je ook niet heel streng afvallen. Dat doe ik ook niet, maar met meer last van verstopping en vocht vasthouden, valt het ook niet mee. Maar ik blijf het wel proberen. Ik was vorige week bijna 8 kilo kwijt. Maar ik schommel nog wel regelmatig met pondjes erbij en eraf. Ik wil eigenlijk nog in de loop van de tijd 4-5 kilo kwijt. Dan vind ik het welletjes.
@Hoop: dat zal zeker een heftig moment voor jullie geweest zijn. Maar de kleine ukkies zijn weer bij jullie in jullie nieuwe huisje. Logisch dat er de nodige traantjes gevloeid zijn. Het blijft toch een behoorlijke donkere wolk. Ik hoop dat er snel weer positief nieuws voor jullie zal zijn. Deze maand IUI? Of gingen jullie op vakantie? Ik ga zo mijn bed opzoeken. Moet me morgen niet verslapen. Zal morgen zeker veel op ZP te vinden zijn, want de concentratie van mijn werk zal wel niet al te optimaal zijn. En ik laat jullie natuurlijk weten wat de uitslag van de echo was. Erg onwerkelijk om weer voor een echo te gaan en niet wetend welke kant het op gaat. We zullen zien. Ik neig nu persoonlijk meer naar afbreken en voor een escape IUI te gaan.
Ach arme Hoop! Lijkt mij ook afschuwelijk! En dan ook nog meteen weer ongi. Dat is even heel veel tegelijk. En je bent niet jong meer nee, maar je zit toch nog in het medisch traject? Dus er zijn nog kansen!! Nu nog niet bij de pakken neer gaan zitten, eerst die kansen benutten! Kop op meid, je bent nog niet uitgedaan! Dikke knuffel.
@ Xon: dat had ik dus nog nooit gehoord dat je ook een eiloze maand kan hebben. Wel zitten googelen en idd het kan. En je ei kan ook al vanaf ongeveer dag 8 springen. Nou ja, zoals gezegd test ik nog even 2 dg door en daarna moet ik het maar loslaten voor deze maand. Hoe is het nou, weer een beetje opgeknapt?
Jeetje wat een verelend weekend lijkt het zo hier... allemaal negatieve testen en ongis die komen.... Waar blijft het goede nieuws? Ik krijg al weer pukkels.... en kan nog steeds geen lambada dansen... dus het zal ook wel weer ongi worden zijn.... Het weekend was heerlijk, zo rustig aan gedaan. Jeff was ook erg gezellig, en dan gaat alles lekker hè! Donderdag hebben we na de rechtbank verhaal in utrecht bij de Japanner gegeten (bon via vakantieveilingen), en dat was toch super lekker zeg, zelfs Mandy heeft een heerlijk gebakken zalm gegeten, echt een aanrader dames, yuymmieeeeeeeeeeeeeeeeee! @ Wax... jij heb ook gedonder met je testen zeg.... ik blijf er nog wel even van af, want dan zou ik echt niet meer weten wanneer te klussen! \Hoe gaat het met je meisie? En schilderen? Dit is Mandy haar laatste weekje, en dan heeft zo ook eindelijk vakantie! Volgende week maandag komt Jeffrey 3 weken, en ja, na dit weekend heb ik er al veeeeeeeeeeeell meer zin in! Dikke knuffel voor iedereen, en nog een extra dikke knuffel voor Hoop.... Hoe is het in je nieuwe huisie?
@ Mamsie: wat fijn dat het weekend zo goed is geweest en dat je nu die drie weken met J ook ziet zitten! Balen dat je denkt dat je ongi gaat worden... Is idd nu gedonder met die testen, maar ook maanden gehad dat het heel goed werkte. het irritante is dat ik juist dacht goed inzicht te krijgen in hoe met die dingen te werken en nu dus weer compleet de weg kwijt, ha ha! Drukt me wel weer met mijn neus op het feit dat zwanger worden echt gokken en goochelen is en je eisprong dus ook niet standaard op dag 15 is... dus zonder testen zou ik me helemaal onzeker voelen, dan weet je helemaal niks. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Doen waar je je goed bij voelt. Fijne dag!!!
Je hebt ook gelijk.. ik zou tuurlijk ook wel precies me ei willen weten, alleen denk ik dan dat de klus toch meer een moetje gaat worden, en dat wil ik vooral voorkomen. Hier doen we het gewoon wanneer we willen, hoewel ik zelf nu wat meer op me lichaam let, zoals idd met slijmverlies, steken in me zij... dan help ik ons wel, maar ik weet niet of ik het zo zou kunnen als ik nu een posi ovu test in handen heb, dat ik maar ff moet klussen vanaaf....maar wie weet valt dat wel mee, ik kan me er niet zoveel bij voorstellen, en das waarschijnlijk ook wel de rede dat ik er niet aan begin.... Ik probeer zowiezo steeds meer afstand te nemen, niet van de wens zelf hoor, maar ik besef inmiddels ook dat Mandy op haar jongst toch al weer 5 is dan.... en tijd voor grote meisjes dingen! Het verschil word alleen maar groter en groter... En ja, dat ga ik wel moeilijker vinden, maar goed, het houd me ook nog niet tegen.... En tja.. wie weet hebben we binnen een jaar wel een 14 jarige erbij.... pff dan zal het wel druk zat zijn denk? Ook een fijne dag allemaal!
Nou, meiden, even snel tussendoor, want mijn mailbox loopt vol op het werk en ik moet er nog even flink tegenaan vandaag. Vanmorgen 4 follikels te zien. Eentje was twijfelachtig of dat nu een enorm follikel van 26 mm was of een cyste. Het is dus nog steeds niet overweldigend. Voor mijn eigen gevoel wel fijn dat die kleintjes toch wat aangetrokken zijn in groei. Ik vroeg aan de gyn of het dan een escape IUI werd. Hij zei dat dat evt. een mogelijkheid kon zijn. Maar kon merken dat dat blijkbaar niet standaard is, want ik moest er zelf om vragen. Enfin, de slechte stimulatie heeft dus (volgens hun) echt met mijn leeftijd te maken. Ik heb later nog een keer aan die assistente gevraagd voor die escape en ze zei dat ze dat niet wist, dat dat eerst overlegd moest worden. Ik denk dus dat ze daar erg op IVF gericht zijn. Zo van, als je in die richting gaat, dat ze er dan ook alles aan doen om die IVF-poging af te ronden. Ik heb vanmorgen weer bloed laten prikken en daar is tussen de middag de uitslag van bekend. Die assistente belt me dan even op, om te overleggen hoe de waardes dan zijn. En afhankelijk daarvan dan evt. nog een extra echo inplannen op woensdag. Ik weet dus nog niet veel meer en ik ben er nog niet veel meer gerust op. Natuurlijk heb je er maar een nodig. Maar ik had het graag anders gezien. Het is dus nog even afwachten. Ik ga snel weer verder. Ik werk maandag, woensdag en vrijdag. Vanmorgen was ik al een uur later door bloedprikken en de gyn (die zo vroeg op de ochtend al 25 min. uitliep :x). En nu moet ik woensdag weer (op een werkdag) waarschijnlijk naar de gyn en als er uberhaupt een punctie gaat plaatsvinden, dan kan dat maar zo op de vrijdag zijn en mag ik de hele dag niet werken. Kortom, ik moet vandaag echt even kilometers maken. Tot later weer.
Oef, meis, dat schiet dus niet op.... ik duim voor je hoor, dikke knuffel enne succes met je kilometers... hopelijk leiden ze je een beetje af........dat kan je wel gebruiken denk ik! Knuffeeeeeeeeeeel
@Mees: het is inderdaad niet om te juigen,maar ze kunnen daar toch zeker wel wat mee? Betekend dit dan dat je gelijk geen IVF kunt doen? @Mandysmamsie: het is nog erg rommelig in ons nieuwe huissie,maar we zitten hier wel erg fijn.Beetje bij beetje ruimen we alles op en word het gezelliger. Fijn dat je zo,n goed weekend hebt gehad...ook met Jeffrey. @Waxientje: lastig als die ovutesten zo wisselend zijn....of je lichaam is inderdaad van slag.Hopenlijk komt er snel duidelijkheid.