@Wax: ik denk als je zw.test volgende week nog positief aangeeft, dat je dan doorverwezen wordt voor een bloedtest zodat ze je HCG-waarde kunnen meten (en in de gaten houden of het zakt). Persoonlijk denk ik niet dat er wat achtergebleven is, omdat het vloeien aan het minderen is. Vaak blijf je maar doorvloeien als er nog iets zit. Maar het kan nooit geen kwaad dat even te laten checken. Heb je geen vk-praktijk in de buurt, zodat je daar langs kan om even een echo te laten maken?
Oh xon wat een super nieuws!!!!!! Hier slecht nieuws net zkh geweest officieel een mk... Hcg gezakt naar 500
@Salcia: meisje, toch! Wat een teleurstelling! Ik hoop dat het allemaal (lichamelijk) mee gaat vallen en dat je het snel een plekje kunt geven. Ik denk aan je. Dikke knuffel!
@waxientje: Een positieve test die later toch negatief word en gepaard gaat met bloed verlies,is echt een vmk. Ds de Sutter vertelde me dat. Ik weet wat je voelt.....het toch zwanger raken en daarna blijkt het toch weer mis.Aan de ene kant ben je blij dat je toch zwanger word,aan de andere kant word je onrustig en nerveus van het feit dat het weer misgegaan is.Je word daar zo onzeker van! Ik zou toch een dokter raadplegen,al is het maar om je verhaal te doen en te kijken wat de mogelijkheden er zijn.Dikke knuff @Salcia: ohhh..meid wat erg! Wat een verdriet weer! Heel veel sterkte.Dikke knufff @Xon: al terug???
Ik ben weer terug. Er waren twee prachtige A-kwaliteit embryo's ( 8 cellig en 7 cellig). Ik had jammer genoeg weer die vervelende gyn, die mij de vorige keer ook zo een rot gevoel had gegeven, en nu deed ze het weer! Het eerste wat ze zei was, ik heb goed en slecht nieuws, er zijn er geen drie bevrucht, maar wel twee hele mooie A-kwaliteit embryo's. Ik blij, ik zeg dat ik zeer tevreden ben daarmee. Zegt ze dat het wel betekent dat dit waarschijnlijk wel het laatste is wat ze doen!!! Dat is toch belachelijk! Ik heb drie mooie follikels er worden er twee prachtig bevrucht en dan wordt dit even tussen neus en lippen gezegd. En vervolgens zegt ze, het is wel belangrijk om positief te blijven hoor, het is bewezen dat dit een goed resultaat oplevert! HUH? Nou daar snap ik dan weer niets van. Maar ik ga het vanaf nu wel proberen, ik heb twee prachtige emmies in mijn lijf, ik hoop dat er eentje bij mij wil blijven.
@Xon: WOW...geweldig meid!Twee.... en nog van A kwaliteit ook! Trek je niks aan van dat mens hoor Xon.....dit is toch hartstikke mooi! Tis gewoon een grote chagrijn!
Salcia, wat ontzettend rot voor je! Weet even niet wat ik moet zeggen. Alles is altijd zo dubbel, ik blij vanwege twee mooie embryo's en jij verdrietig vanwege een miskraam. Sterkte meis!
Ja dat is ook zo hoor Hoop, maar het wordt op deze manier wel erg beladen, want als dit niet tot een zwangerschap leidt is het alsnog over en uit, terwijl ik toch hele mooie embryo's blijk te creeeren !
Welkom Evian! Sill: Spannende week voor jou volgende week! Hoop dat alles oké is. Lyanna: Klinkt ernstig, sterkte ermee! Maureen: Fijn dat het gesprek positief was. Ik kan me voorstellen dat je je soms afvraagt of je wel bammer wilt worden, het zal best soms zwaar zijn. Maar geloof me, zo'n kleintje is het helemaal waard. Waxientje: Fijn dat het toch al niet meer alleen negatieve gevoelens zijn. Ik zou me laten onderzoeken. Je zit nu steeds zo te piekeren, dat is ook niet goed voor je. Salcia: nee toch, wat erg, sterkte ermee! Sneeuwmees: Goed van je dat je op je vrije dag geen mail hebt gelezen! En maar goed ook, zeikmail is nooit leuk, maar helemaal niet op je vrije dag. Xon: JAAA, wat geweldig! En wat spannend! Het moet gewoon lukken dit keer!! Wat leuk dat we de emmies al mogen zien
@Xon:dat slaat toch echt nergens op dat dit de laatste kans is! Moet je kijken wat een mooie embryoos! Misschien zegt die aardige gyn wel heel wat anders!
Hey meiden, Salcia, wat vreselijk meid, veel sterkte!!! Wax, als je je zorgen maakt of het voelt niet goed, gewoon bellen en je laten onderzoeken meid. Xon, wauwwww! Fantastisch nieuws meid. Syll, volgende week alweer de 20 wk echo, spannend meid, ekker weer even je kleintje bewonderen, heeerlijk hoor!!! Hier gaat het het wel okay. Heb ondanks alle pogingen mijn bedrijf niet kunnen redden en moet heel veel admin en dergelijke nu afhandelen en ben dan ook niet vaak op zp. Van de week de 20 wk echo gehad, alles gaat goed met de baby. We krijgen een zoon, yeahhhhh . Ben echt zo gelukkig. Wat iets minder is is dat er sprake is van een voorliggende placenta dat redelijk laag ligt en daar moet zo rond de 30 wk nog een keer naar gekeken worden. We hopen maar dat het met het groeien van de buik het ook omhoog groeit. Probeer daar ook niet al teveel bij stil te staan en te genieten van de schopjes en de bewegingen in mijn buik te genieten. Groetjes
@Xon: yes, twee mooie A-toppers on board! Nu lekker broeden, meid! En die gyn moet zich schamen om zoiets te zeggen. Waar slaat het op. In mijn zkh heb ik een gesprek gehad en mijn arts vond mijn poging met 4 follikels en 3 bevruchtingen een goede poging. Geen enkele twijfel van haar kant om dat stop te zetten. Ze wilde het zelfs allemaal precies weer hetzelfde doen. Maar daar moet je inderdaad helemaal niet over in zitten. We gaan de komende 15 dgn met je meeduimen dat er minstens 1 (en misschien wel alletwee) heel graag bij je willen blijven. Spreek de emmies maar lekker vaak toe (hopelijk luisteren die van jou beter dan die van mij toen)! @Nil: ik vroeg me al een tijdje af of er iets aan de hand was met je, en hoopte maar dat geen bericht goed bericht zou zijn. Wat je kindje betreft (een zoon, leuk!!) gaat het dus allemaal hartstikke goed. Jammer dat je wel andere zorgen hebt gehad en het niet gelukt is je bedrijfje draaiend te houden. Ik hoop dat je er ongeschonden uit komt en alle administratieve rompslomp snel achter de rug is. Sterkte en een knuffel. @Sayen: hoe is het nu met jou? Jij hebt volgende week toch je NOD (als alles goed is). Hoe schat je je kansen in? Hier weer terug van het werk. Lekker weekend nu. Zometeen naar een verjaardag met mijn zoontje. Zit nog even te twijfelen om mijn spuiten mee te nemen, anders zit je ook maar op hete kolen om op tijd naar huis te gaan. Heb deze keer (tot nu toe) weinig bijwerkingen, alleen een hele harde opgezette buik. Het liefst zou ik de hele dag met de broek open lopen, maar dat kan niet altijd helaas.
@Salcia: Jeetje zeg meis Wat is dit verschrikkelijk. Heel veel sterkte gewenst. Hoop dat 't dan lichamelijk "goed" verloopt. Maarja wat verdrietig. Ik denk aan je. Virtuele knuffel.
Heey dames, @Xon: Ja heel raar dat dubbele. Het verdrietige nieuws van Salcia en het goede nieuws van jou. Want: Yeah! Wat goed zeg. Twee van A kwaliteit maar liefst. Nou dit moet gewoon goed gaan. En wat een weinig empatische gyn is dat zeg. Bah. Grappig de foto. Dan hebben we ze al vanaf het begin gezien haha. Ìk duim keihard met je mee dat er minstens 1 blijft zitten. @Mees: Ik ben daar veel te gevoelig voor denk ik maar jee wat een mens zeg die baas van jou. Hoe is 't gegaan toen je haar op 't werk zag? Zei ze er nog wat over? Hè wat een negatieve energie. Ik hoop trouwens dat 't zo uitkomt als je hebt bereked en dat je dus op je vrije dag de tp hebt. Ook voor jou duim ik. @Wax: Gelukkig niet alleen negatieve gedachten en toch inmiddels wel iets duidelijker wat je gaat doen. En jee 't zal toch niet dat er nog een restje is achtergebleven? Hoop 't niet hoor. Volgende week dus testen om te zien of die negatief is. Nou dan hopen we nu eens heel tegenstrijdig dat die negatief is. Maar graag kort daarna een positieve test en goede zwangerschap. Ik hoop dat 't toch allemaal nog waar wordt voor je. Al dan niet met misschien een klein beetje hulp. Gewoon even voelen (zoals je nu gedaan hebt) en er doorheen, dan komen de antwoorden vaak wel. Al is het erg vervelend als je nog midden in 't voelen en worstelen zit natuurlijk. Komt goed meis. @Syll: O was 't toen van je slof opeten? Ik dacht dat 't veel langer geleden was, vandaar dat ik even niet meer wist wanneer. Was 't niet met je zwangerschap van vorig jaar dan? Ja ik kan me dat plaatje van een fles chocoladesaus nog herinneren ja. Ik moet Hoop nog even corrigeren, opdat ik straks niet een slof op moet eten terwijl juist uitkomt wat ik zeg :x @Hoop: Ja Hoop ik zei dus als 't nu níet gaat lukken middels IUI dat ik dán m'n slof opeet. Hoewel het vast beter smaakt in euforie inderdaad . Maar je begrijpt dat ik dus veel vertrouwen heb in dat het goed komt met jullie. @Boud: Wat jij zegt klopt natuurlijk ook en heb ik mezelf ook al bedacht. Dat zelfs de moeders (en vaders) die een partner hebben, net zo goed hun twijfels hebben. En ook ik vind 't meer dan normaal hoor. Maar soms lukt 't me even niet om mezelf dit voor te houden en m'n twijfels in dat licht zien. Omdat 't vaak ook specifiek te maken heeft met het niet aanwezig zijn van een vader of een soort van schuldgevoel bij voorbaat. (Ja ik ben verschrikkelijk soms, ik weet 't.) Maar 't gaat wel weer hoor want 't komt en 't gaat. Voel nu bijvoorbeeld een bepaalde rust over me omtrent 't zwanger worden. Terwijl het klokje natuurlijk doortikt. Maar ook wel eens lekker om me zo te voelen. Weet niet hoe lang ik dat niet gevoeld heb. En 't is ook nog zonder reden want ik weet niet hoe 't zal gaan in de toekomst dus gezien mijn leeftijd hoor je daar toch niet echt 'rustig' onder te zijn. Mja komt goed. @Jeetje: Nou wat een luxe; geen hoofdpijn. Hopelijk is 't weer omgekeerd voortaan: geen hoofdpijn op een enkele keer na. Waren toch nog een aantal pagina's. Hoop dat ik niemand vergeten ben maar als dat zo is ben ik jullie niet echt vergeten hoor. Fijne avond dames, Liefs.
@ Xon: prachtige foto van je emmies, bijzonder om te zien! En nu hopen dat ze bij je blijven! En wie is de gyn nou helemaal dat ze die uitspraken doet en dat bij een TP? Ik vind het echt raar, kan me niet voorstellen dat het het beleid van het ziekenhuis is om bij een tp dat soort uitspraken te doen. Probeer maar snel te vergeten en lekker te broeden!
@Nil: Wat leuk een zoon! Gelukkig gaat alles goed met de kleine en de zwangerschap. Wel heel vervelend dat het daarbuiten wel onstuimig is/was. Sterkte daarmee. En blijft vast wonderbaarlijk om de kleine te voelen. Geniet er lekker van.
@Salcia, och nee toch, dat is slecht nieuws. Heel veel sterkte meid. @Mees waarom lees je dan wel s avonds die mail? Ook dat niet meer doen. Gewoon pas de volgende morgen op je werk openen in het vervolg! Waarom vertel je je baas niet wat je in je post ook geschreven hebt? Dat je niet wist waar de mail heen moest en dat je een andere collega gevraagd hebt om dat eerst uit te zoeken. Dat er ziekte is en dat je onderhand ook wel aan je grens van kunnen zit. Daar is niets mis mee om dat aan je baas te laten weten. Hoeft geen hele discussie te worden maar gewoon een reden waarom dingen gelopen zijn zoals ze zijn gelopen. @Xon, joepie de poepie! Een terugplaatsing achter de rug. Nu alleen nog maar 2 weken wachten. Mijn zh heeft ook het beleid dat ze over de telefoon niets zeggen over aantal bevruchte eitjes of de kwaliteit. Maar het belangrijkste nieuws wist je gelukkig vanmorgen om 9 uur al! Wat gaaf dat je de emmies kunt laten zien! Ik heb de mijne wel zelf gezien maar er is geen printje van gemaakt. Leuk dat jou zh dat wel doet. Hihi dit is babys eerste foto! Van wat die debiele gyn gezegd heeft zou ik me niet te veel aan trekken. Deze gedraagt zich al Vanaf het begin als een hork en gunt het een alleenstaande vrouw geloof ik niet om zwanger te raken. Dit is gewoon een achterbakse manier om te zorgen dat je niet weer komt. Maar deze kans is goed gelukt en verzekeringstechnisch heb je hierna nog 2 kansen hoor. Kan me niet voorstellen dat, wanneer jij staat op een volgende behandeling op deze manier, het zh je dit kan weigeren. Maar , een volgende keer is voor jou niet nodig. Van deze twee kanjers blijft er minstens een zitten hoor! Nog twee weken nagels bijten en dan zul je merken dat ik gelijk heb! @Nil wat ellendig dat je je bedrijf niet hebt kunnen redden. Lijkt me naar om te moeten merken dat iets waar je zoveel energie in gestoken hebt helemaal kapot gaat. Gelukkig had je ook heel mooi nieuws. Een zoon! Wat leuk om dat nu te kunnen zeggen en alles goed, op de plek van de placenta na. Ik ga duimen dat deze met het groeien van je buik op een handiger plek komt te zitten.
@xon, super meid!!! en leuk zo'n foto! de duimen draaien overuren @lyanna, hele dikke knuf meid. klinkt heel heftig allemaal en daar zit je nu niet op te wachten @maureen, lekker tactvol die kliniek zeg! hopelijk zijn ze bij de andere kliniek wat prettiger @jeetje, al zo snel weer in NL, maar wel gezellig weer bij je familie @mees, fijn dat de bijwerkingen nu minder zijn. lekker genieten van je weekend! ik zag nog een nieuw lid voorbij komen, welkom! en de rest die ik vergeten ben, knufs meiden. had erg veel bij te lezen..... hier alles goed, wel erg moe. het wennen aan werk duurt toch langer dat ik verwacht had. volgende week weer voetreflex, mag ik weer lekker ontspannen. wel aan toe hoor, slapen gaat helaas nog niet super. maar nu weekend, dus lekker relaxen.