Jeetje: Ja, gisteren begonnen. Maar ik had ook niet anders verwacht deze maand, we hebben niet in de juiste periode geklust. Was dus ook niet teleurgesteld. Deze maand gaan we beter ons best doen
NOD-WACHTBANK 19-09 Maureen (BAM) 40-ronde 9 na MK-1e kind 14-10 Mandysmamsie 35-ronde 43-2e kind 20-09 Ricmar 39-ronde 5 -2e kind 26-09Waxientje 39-6e ronde na MK -2e kind 28-09 Boudicca (BAM)38- ronde 1 ICSI-1e kind 29-09 Sneeuwmees 41- waarsch. IVF-2 - 2e kind 15-10 Hoop4243-ronde 12 na 3de miskraam-5e kind 04-11 Sayen 36-2e ronde-2e kind ..-.. Xon (BAM)38- ronde 1 IVF (2e poging)-1e kind ZWANGER 24-09-12 Lyanna 37 - ronde 25/4e IUI - 2e kind - jongen 28-02-13 Sillysa 38 - ronde 1 IVF - 3e kind - meisje!! 10-03-13 JeetjeB 36 - ronde 11 na MK - 1e kind - ??? BEVALLEN Lyanna: 14-9 (uitgerekend 24-9), J.ivano (Ricmar had het goed) VOORSPELLING Justme: jeetje meisje(data denk ik nog over na ) Hoop42: jeetje meisje Mees: jeetje meisje Boudicca: Jeetjemeisje Jeetje: Sillysa Sillysa: Jeetje meisje Mandysmamsie: Jeetje jongen en Sill meisje Xon: Jeetje meisje Maureen: Jeetje meisje Ricmar: Jeetje meisje Sayen: Jeetje meisje Lyanna: Jeetje meisje Ik heb mijn NOD op de 15e oktober gezet,maar kan afwijken omdat FF om mijn eisprong verplaatst heeft...
@Hoop: we spreken meestal in Utrecht af. Zou leuk zijn als je erbij kon zijn. @Ricmar: ik heb laatst het lijstje wat ingekort en de geboren kindjes eraf gehaald. Vooral ook omdat het merendeel van de kindjes al eind vorig jaar geboren zijn, en omdat we van het merendeel (m.u.v. enkelen) zelden tot nooit meer wat van ze horen. Maar we gaan ervan uit dat we snel weer een vol zwangerenbankje hebben en een mooie lijst met bevallingen. @Sayen: balen van de tweede ronde, maar ik begreep dat jullie er eigenlijk niet echt rekening mee hadden gehouden. Dus succes deze ronde en hopelijk meer geluk! @Jeetje: jouw buikje begint inderdaad enorm uit te dijen. Zal vanavond eens wat buikfoto's van mij van mijn zoontje erin zetten. Ik had nl. ook een deuk (taille) gedurende mijn zwangerschap. En goed dat je het lijstje weer even tevoorschijn hebt gehaald. Het wordt inderdaad tijd dat we even wat dingen gaan afspreken. Nou, ik kom vanavond nog even terug. Ga even werken. Hier drukke dag gehad, met oppas-uurtje op de buurkinderen, tandartsbezoek, boodschappen e.d. Dus tot later, meiden!
Dames, ik weet nog niet of ik er de 20e bij ben. Officieel moet ik vrijdag de 19e naar het zh om bloed te laten prikken voor een zwangerschapstest. Maar ik ga kijken of ik dit kan verplaatsen naar zaterdag de 20e. Ik krijg het echt niet rond op mijn werk, en om voor tienen in het ziekenhuis te zijn met die enorme drukke spits en dan weer snel terug dat is een crime. Dus als het mag dan ga ik de 20ste voor bloedprikken en dan hoor ik 's middags de uitslag, natuurlijk doe ik daarvoor wel een testje, dus zal het geen verrassing meer zijn. Maar ik moet gewoon even kijken hoe het allemaal gaat en hoe ik me voel. Ik zou natuurlijk graag met positief nieuws komen ! Jeetje, ik vind het wachten eigenlijk heerlijk. Niet de hele tijd dat gestress of de follikels gegroeid zijn, of het wel doorgaat, of er een punctie is, en het hele meng/prikritueel elke avond. Stiekem geniet ik gewoon een beetje van het idee dat er twee mooie emmies in mij zitten en ik nu even voor ze mag zorgen, ongeacht of ze nu bij me blijven of niet. Lyanna, wat een naar bericht, bah! Ik weet even niet meer wie het zei, maar follikels groeien gemiddeld twee mm per dag. Mees, ik hoop dat je follikels nog even mooi groeien, en ik zou idd donderdag even vragen of ze idd niet zo een evt derde follikel ook kunnen plaatsen. Bij mij is dat juist weer de normale gang van zaken, ze hebben er liever drie dan twee. Raar toch al die verschillen tussen ziekenhuizen.
@Xon: ja, dat snap ik ook heel goed! Even geen gestress en de wetenschap dat je twee mooie emmies aan boord hebt! Tuurlijk geniet je daarvan. Je bent eigenlijk toch een beetje zwanger al. Alleen nog afwachten of ze (of eentje) bij je blijven. Ik hoop zoooo op goed nieuws. Je kunt altijd nog op het laatst beslissen of je naar de meeting komt natuurlijk.
@Mees: zou leuk zijn wat buikfoto's te zien! Bleef die deuk bij jou de hele zwangerschap?? O jee, ik had toch stiekem een beetje de hoop dat die nog zou verdwijnen... Ik ga zo maar eens koken. Ben wel lekker opgeschoten vandaag. Hoop echt mijn werk toch af te gaan krijgen voor ik vertrek morgen. De zenuwen beginnen alweer een beetje te komen hoor voor het vliegen. Maar het zal hopelijk meevallen.
@Lyanna ik las net pas je post en ik schrok me rot. Dat is toch echt een nachtmerrie zeg. Bah, sommige mensen wordt ook niets bespaard. Ik ken ze niet eens maar krijg er gewoon kippenvel van als ik het lees. Wat een drama. @Mees follikels groeien gemiddeld twee mm per dag dus die van jou zijn bij de volgende fm echt al een stuk groter hoor! @Jeetje groot gelijk dat je graag duidelijke afspraken wilt maken voor de meeting. Ik zeg ook weer Utrecht. Lekker centraal en mogelijkheden genoeg om ergens te gaan zitten kletsen. Ik hoop alleen wel dat er wat meer dames willen komen want ik vind drie wel wat weinig. Ik zal straks je fotos even gaan bekijken. Ben benieuwd. @Xon die opluchting van het even niets meer hoeven met spuiten en zh bezoek herken ik. De spanning komt denk ik ook pas in de loop van komende week. Tenminste dat was bij mij. Dan wordt het toch steeds spannender of het inderdaad goed aan het innestelen is geslagen. Ik had de eerste week veel zw. klachtjes door de medicatie waardoor ik ook heel rustig was. Had echt het gevoel dat het wel goed zou komen. Een dag of 6 voor de testdatum bleven die klachtjes ineens weg. Net of mijn lijf zich had aangepast aan de hormoonpillen die ik steeds moest nemen. Pas toen werd ik onzeker en dus onrustig. Technisch gesproken ben je nu ook zwanger natuurlijk. Dus geniet maar gewoon van dat idee. De onzekerheid komt snel genoeg weer terug vrees ik. Het zou wel heel ontzettend vreselijk gaaf zijn wanneer je zaterdag wèl zou kunnen komen en ons dan met roze nieuws gaat verblijden. Dan hebben we ècht een reden voor gebak! Ik hoef trouwens bij mijn zh niet langs te komen voor bloedprikken op de testdatum. Gewoon een huis-tuin-en-keuken test doen is volgens hun genoeg. Inderdaad weer bijzonder hoe verschillend die zh omgaan met hun hele behandelingen. @Sayen toch jammer dat je weer ongi bent geworden, ook al had je het wel verwacht. Inderdaad volgende keer proberen beter te timen en dan hopelijk raak.
@Jeetje: ik heb 2 (redelijk toonbare ) buikfoto's gevonden. Omdat ik niet zo'n mooie buik had, heb ik niet veel foto's gemaakt. In ieder geval was bij mij tot de 31 wkn die deuk nog erg duidelijk zichtbaar. Daarna werd het minder en is mijn buik enorm gaan groeien. Maar helemaal weg is 'mijn deuk' niet geweest. Het leek wel of ik mijn hele zwangerschap gewoon een taille heb gehouden. Hoop dat jouw buik wel snel mooi gaat bollen. Je kan in ieder geval vergeleken met jouw vorige foto's nu al enorm verschil zien bij jou. @Xon: ik had al zitten rekenen en had al bedacht dat jouw testdatum waarschijnlijk precies op onze date zou vallen. Logisch dat je dat laat afhangen van hoe je je voelt en vooral hoe de uitslag is (overigens moet ik ook gewoon zelf thuis testen). Het lijkt me inderdaad fantastisch als het raak mocht zijn dat we dat met elkaar 'live' kunnen vieren. En bijzonder die emmies in je buik, hè? Ik ging ook een paar keer per dag met mijn handen op mijn buik ze in stilte even toespreken hoe welkom ze zouden zijn. Het is een bijzonder gevoel idd. @Boud: het klopt dat ze 2 mm per dag groeien, maar op de een of andere manier lijkt het bij mij wel of ze traag van begrip zijn. Die 2 mm is bij mij nl. niet altijd zo. Daarom houd ik nog maar even een onder voorbehoud en reken op een mm per dag (meer om mezelf te beschermen tegen teleurstelling). Ik had vannacht slecht geslapen. Mijn man zou om 4 uur/half 5 thuis zijn van zijn werk, maar toen het al bijna half 6 was en hij er nog niet was (en ik dus al die tijd wakker in bed lag en me van alles in mijn kop haalde) toch maar gebeld. Er was niets aan de hand, was op weg naar huis, maar had enorm veel oponthoud gehad. Toen ik de sleutel in het slot hoorde, ben ik niet veel later in slaap gevallen. Maar ik moest al weer redelijk op tijd uit bed, want de buurvrouw moest naar de dokter en had gevraagd of haar dochtertjes bij mij mochten blijven. Dus ik zat al redelijk vroeg op de ochtend met de 2 buurkinderen en mijn zoontje, die natuurlijk het hele huis binnen no time hadden omgetoverd tot een slagveld. Toen ze de kinderen opgehaald had, moest ik heel snel haasten om op tijd bij de tandarts te zijn, om een lekke vulling te laten vervangen. Het liep, zoals gewoonlijk, al weer eens ruim 10 min. uit. Toen kon ik naar binnen. Hij heeft praktijk in een oud woonhuis en zijn behandelkamer is een soort kamer en suite. Dus een behandelkamer en dan met glas in lood schuifdeuren toegang tot een andere kamer, waar zijn bureau, computer, telefoon e.d. staat. Daar was een man bezig met zijn computer. Dus om de haverklap vroeg die man wat (waardoor hij even moest stoppen met boren) en op een gegeven moment ging mijn tandarts zelfs even bij hem iets bekijken. Ik vond het ook erg genant om er zo bij te moeten liggen terwijl op een paar meter afstand een man met een computer bezig is. Ook bleek dat de verdoving niet goed werkte, dus eerst wat bijspuiten, weer met zijn allen wachten tot het ingewerkt was (wat weer niet het geval was). Toen wilde hij eerst weer foto's maken. Waar hij vervolgens met zijn assistente gewoon op ging zitten wachten tot ze binnen waren. En ze daarna eerst nog rustig ging bekijken. Ik dacht nog, begin vast met boren en bekijk ze na afloop. Maar nee. Toen zag hij op de foto dat aan de andere kant ook nog een gaatje zat. Shit! Ik vroeg dus of hij het gelijk kon maken. Maar nee, het was inmiddels 11.50 uur, dus ik moest daar toch nog maar een keer een andere afspraak voor maken.:x:x Hij stelde een afspraak voor voor volgende week, maar ik heb gezegd dat we in een ivf-traject zitten en volgende week mogelijk er iets in de planning zat en ik dan geen tandartsafspraken meer wilde hebben waar verdoving bij nodig was. Dus dat ik het deze week graag afgerond wilde hebben. Nu kan ik dus morgen terecht, maar dan moet ik dus weer onder werk daarheen. Maar goed, dan ben ik er hopelijk voorlopig weer even van verlost.
NOD-WACHTBANK 14-10 Mandysmamsie 35-ronde 43-2e kind 15-10 Hoop42 43-ronde 12 na 3de miskraam-5e kind 16-10 Ricmar 39-ronde 6 -2e kind ..-.. Xon (BAM)38- ronde 1 IVF (2e poging)-1e kind 04-11 Sayen 36-2e ronde-2e kind ..-11 Sneeuwmees 41- IVF-2 - 2e kind 19-09 Maureen (BAM) 40-ronde 9 na MK-1e kind 26-09Waxientje 39-6e ronde na MK -2e kind 28-09 Boudicca (BAM)38- ronde 1 ICSI-1e kind ZWANGER 28-02-13 Sillysa 38 - ronde 1 IVF - 3e kind - meisje!! 10-03-13 JeetjeB 36 - ronde 11 na MK - 1e kind - ??? BEVALLEN 14-09-12 Lyanna 37 - J.ivano (Ricmar had het goed) VOORSPELLING Justme: jeetje meisje(data denk ik nog over na ) Hoop42: jeetje meisje Mees: jeetje meisje Boudicca: Jeetjemeisje Jeetje: Sillysa Sillysa: Jeetje meisje Mandysmamsie: Jeetje jongen en Sill meisje Xon: Jeetje meisje Maureen: Jeetje meisje Ricmar: Jeetje meisje Sayen: Jeetje meisje Lyanna: Jeetje meisje
NOD-WACHTBANK 14-10 Mandysmamsie 35-ronde 43-2e kind 15-10 Hoop42 43-ronde 12 na 3de miskraam-5e kind 16-10 Ricmar 39-ronde 6 -2e kind 27-10 Waxientje 39-1e ronde na 2e MK -2e kind ..-.. Xon (BAM)38- ronde 1 IVF (2e poging)-1e kind 04-11 Sayen 36-2e ronde-2e kind ..-11 Sneeuwmees 41- IVF-2 - 2e kind 19-09 Maureen (BAM) 40-ronde 9 na MK-1e kind 28-09 Boudicca (BAM)38- ronde 1 ICSI-1e kind ZWANGER 28-02-13 Sillysa 38 - ronde 1 IVF - 3e kind - meisje!! 10-03-13 JeetjeB 36 - ronde 11 na MK - 1e kind - ??? BEVALLEN 14-09-12 Lyanna 37 - J.ivano (Ricmar had het goed) VOORSPELLING Justme: jeetje meisje(data denk ik nog over na ) Hoop42: jeetje meisje Mees: jeetje meisje Boudicca: Jeetjemeisje Jeetje: Sillysa Sillysa: Jeetje meisje Mandysmamsie: Jeetje jongen en Sill meisje Xon: Jeetje meisje Maureen: Jeetje meisje Ricmar: Jeetje meisje Sayen: Jeetje meisje Lyanna: Jeetje meisje Ik heb mijn NOD op de 27e gezet, al weet ik nu niet zo goed wanneer het precies zal zijn. Als ik mijn eisprong heb gehad kan ik er pas meer over zeggen en die lijkt nog niet in aantocht te zijn. Ik verwacht hem ook later dan normaal.
@Mees: leuk om je buikfoto's te zien! Ik vind ze mooi hoor, vooral die ene bij het bedje! Heb je in het begin van je zwangerschap toen helemaal geen foto's gemaakt? Ben aan het werk en het lijkt erop dat ik het toch af ga krijgen allemaal! Wat een opluchting! Gisteravond heb ik al een hoop gestreken zodat mijn man wat heeft om aan te trekken en dan dalijk alleen nog inpakken en wat opruimen en schoonmaken. Ik vlieg vanavond om half acht en ben toch weer zenuwachtig! Verandert ook nooit denk ik! Ik had gisteravond toch eens mijn winterjas aangepast en ik schrok me dood! Hij zit namelijk al best strak, vooral bij de borsten! Terwijl hij toen ik hem kocht vorig jaar toch vrij ruim zat. Ik had gedacht dat ik die wel aan zou kunnen in de winter, maar ik heb nu toch mijn twijfels! Ik zag dat het over een paar dagen in NL nog maar 11 graden wordt, brrr. Echt geen idee wat ik zal meenemen allemaal. Maar ik ga toch winkelen, dus neem maar niet te veel mee (des te meer kan er mee terug!) Nou dames, tot vanuit NL dan weer!
@Jeetje: fijn dat je je werk toch klaar hebt (en zelfs nog tijd hebt gehad om te strijken). Ik denk dat vliegen nooit went, want ook ik ben toch altijd gespannen (en blij weer op de grond te staan). En ik moet eerlijk bekennen dat ik pas vanaf week 31 foto's heb terug kunnen vinden. Daarvoor leek mijn buik echt nergens na (ook die van week 31 nog niet). Het is heel raar, maar dat jaar was zo hectisch en veel liep niet zoals gehoopt (mijn man kon moeilijk een baan vinden, zijn flat verkocht maar niet, we gingen trouwen en er ging van alles mis met onze locatie en gedoe met familie). Maar ondanks dat alles misging, raakte ik toch ineens in ronde 2 zwanger. Ik heb daarom lang het idee gehad van waar zit het addertje onder het gras en wanneer blijkt dat er ook iets bij mijn zwangerschap niet goed zit. Het kon voor mijn gevoel toch niet dat alles om ons heen niet lukte en de zwangerschap helemaal naar wens verliep. Daardoor heb ik er lang ook niet van durven genieten. Dat gevoel van dat ik toch echt moeder ging worden is voorzichtig pas vanaf week 20 gekomen (nadat ook de 20 wkn echo goed was). Ook had ik dus lang geen buik. Ik ben van mezelf al dik, dus mensen zagen tot ruim 6 maanden niet (of durfden het niet te vragen) dat ik zwanger was. Vanaf ons trouwen en vanaf dat ik 7 maanden zwanger was, begon mijn buik enorm te groeien en was ik echt (ook geestelijk) op en top zwanger. Dus vandaar dat ik eigenlijk geen buikfoto's heb. Omdat ik geen mooie buik had en dus terughoudend was om te genieten.
Hoi hoi, Jeetje, fijn toch dat je je werk nog hebt afgekregen?? Kun je hier lekker volop genieten en shoppen!! En gelukkig is het niet zover vliegen en ben je er zo. Ik heb nu helemaal nog geen foto's van de buik, ja mijn mannetje heeft er 1 gemaakt met zijn mobiel maar verder eigenlijk niet. Zal ik es doen is al best wel dik hoor hhaha en jassen tja heb nu nog 1 jas die ik pas en hopelijk blijft dat zo heb niet zo'n zin om voor een paar maanden een jas te kopen. Mees, jij morgen weer naar het ZH?? Hoelaat moet je er zijn?? Ik weet trouwens nog niet of ik kom de 20e, denk het wel hoor als er niets tussenkomt maar dat zet ik dan wel in het lijstje. Hier best zenuwachtig nu voor de echo morgen, maar wel gezonde spanning hoor. Ergens heb ik er ook wel heel veel zin in om te kijken hoe ze al gegroeid is. Verder eigenlijk niet zoveel op het moment, voel me wel lekker zo....
@Syl: ik moet om 8.30 uur naar het zkh. Daarvoor moet ik dan eerst bloedprikken. De ervaring is echter dat ook al heb je een afspraak zo vroeg op de ochtend, het zomaar alsnog bijna een half uur kan uitlopen. Zou leuk zijn als je erbij kan zijn op onze date, maar snap dat je dat vlak van tevoren wil beslissen, afhankelijk hoe alles loopt en hoe je voelt. En inderdaad weer even spannend morgen. Goh, je zit al weer over de helft van je zwangerschap, terwijl dat spannende begin van je zwangerschap, voor mijn gevoel, nog maar pas geleden is. En voor jou ook nog even spannend of je jas straks nog past. Dat is het voordeel van in de zomer zwanger zijn, dat probleem had ik gelukkig niet. Je kon mij uittekenen in een wijde jurk met slippers de laatste maanden van mijn zwangerschap.
NOD-WACHTBANK 14-10 Mandysmamsie 35-ronde 43-2e kind 15-10 Hoop42 43-ronde 12 na 3de miskraam-5e kind 16-10 Ricmar 39-ronde 6 -2e kind 27-10 Waxientje 39-1e ronde na 2e MK -2e kind ..-.. Xon (BAM)38- ronde 1 IVF (2e poging)-1e kind 04-11 Sayen 36-2e ronde-2e kind ..-11 Sneeuwmees 41- IVF-2 - 2e kind 19-09 Maureen (BAM) 40-ronde 9 na MK-1e kind ..-.. Boudicca (BAM)38- ronde 1 ICSI, poging 2-1e kind ZWANGER 28-02-13 Sillysa 38 - ronde 1 IVF - 3e kind - meisje!! 10-03-13 JeetjeB 36 - ronde 11 na MK - 1e kind - ??? BEVALLEN 14-09-12 Lyanna 37 - J.ivano (Ricmar had het goed) VOORSPELLING Justme: jeetje meisje(data denk ik nog over na ) Hoop42: jeetje meisje Mees: jeetje meisje Boudicca: Jeetjemeisje Jeetje: Sillysa Sillysa: Jeetje meisje Mandysmamsie: Jeetje jongen en Sill meisje Xon: Jeetje meisje Maureen: Jeetje meisje Ricmar: Jeetje meisje Sayen: Jeetje meisje Lyanna: Jeetje meisje Mijn vorige NOD datum maar even weg gehaald en puntjes neer gezet.
@Jeetje lekker dat het lukt om geen werk mee te hoeven nemen. Alvast een hele goede reis en hopelijk tot zaterdag de 20e. @Mees ik ben heel benieuwd wat je morgen bij de fm te zien en horen krijgt. Hopelijk kunnen ze al wat gaan plannen. @Sil logisch dat je spanning voelt voor morgen. Zo vaak heb je niet de kans om de kleine prinses te zien. Ik zou het leuk vinden als jij de 20 ook zou komen. Wij hebben elkaar nog niet in levende lijve gezien. Lijkt me heel leuk om je een keer echt te ontmoeten. Hopelijk gaat het dus lukken.
@Boud: dat hoop ik ook. Ik verwacht nog niet helemaal punctieklaar te zijn, maar hoop dat ze wel alvast een beetje een richtlijn kunnen geven wanneer. Ik probeer dat nu maar uit de recepten te halen, omdat mijn gyn mij een receptje voor 1 ampul pregnyl mee gegeven had. Dan zit ik alweer te denken, zou dat betekenen dat ze dan en dan mijn punctie verwacht... Soms zou ik willen dat ik een luikje op mijn buik had, zodat ik af en toe daar binnen kon spieken. @Jeetje: goede vlucht en tot snel!! Hier net weer terug van de tandarts (3e bezoekje in een maand). Gisteren had hij me enorm gebeuld, omdat hij een zenuw niet goed verdoofd kreeg. Ik lag dus al op scherp deze keer, maar ditmaal had hij goed verdoofd en heb ik niets gevoeld. Toen ik wegging wenste hij me nog succes. Had het eerst niet door wat hij bedoelde. Maar hij doelde dus op de ivf-poging. Ik had nl. gezegd dat ik deze afspraak het liefst deze week nog wilde hebben omdat wij met ivf bezig zijn. Hij hoopte dat het mocht lukken. Dat vond ik dan wel weer aardig dat hij daar nog aan gedacht had en me nog even succes wenste (we zijn normaal niet zo on speaking terms, zeg maar).
Jeetje, goede reis dalijk meid en ik hoop tot gauw!! Mees, ja uitlopen doet het vaak in het ZKH, het is ook mijn ervaring dat het geen donder uitmaakt of je nou in de ochtend of in de middag moet helaas. Nou hopen dat je goed bericht krijgt morgen meid. En toch leuk dat de tandarts er nog even aan dacht. Boud, ik doe mijn best om er te zijn hoor zoals het er nu naar uitziet gaat dat ook wel lukken. Lijkt me ook leuk je te ontmoeten. Wat is het trouwens rustig hier zeg de laatste tijd, nou ja komt vast wel weer......Trouwens nog weer bij de bekkenfysio geweest vandaag die deed drukpunt massage nou das ook niet prettig zeg, kan haast niet meer lopen van de pijn hahaha, maar dat zou beter worden zei ze dus ben benieuwd....