@Syl: mijn bekkenfysio deed dat ook en vaak vlak erna kon ik helemaal geen poot maken. Maar daarna voelde ik dan wel iets verbetering. Hoop dat jouw therapeut het allemaal toch een beetje onder controle kan houden de laatste helft van je zwangerschap. Hier nog steeds een half verdoofde lip/wang. Omdat het gisteren zo pijnlijk was, wilde hij het vandaag even extra goed verdoven. Nou, dat is hem gelukt. Moet vanavond nog op koffie visite, dus hoop maar dat ik dan meer gevoel heb. Verder de hele middag al koppijn, of dat nu van de puregon komt of van de spanning vanwege de tandarts. Prettig is het niet. Dus voor vertrek eerst maar even een paracetamol erin.
Goeiemorgen dames, ik ben in NL! Was wel een supervermoeiende dag gisteren maar ben blij dat ik er ben. En vandaag wordt het een lekkere zonnige dag zag ik, dus mijn zusje en ik gaan gelijk winkelen Maar het is inderdaad best koud Fijne dag en tot later!
@Jeetje: welkom (terug) in NL! Inderdaad frisjes als je jouw temperaturen gewend bent. Volgens mij vandaag ook (voorlopig) de laatste zonnige dag, dus geniet er maar dubbel en dwars van. Hier weer terug uit het zkh. Nog steeds 4 follikels (en nog wat kleintjes die niet meetellen). De grootste is nu 24 mm, de kleinste van de 4 is 14-15 mm. Dus weer een twijfelgeval wat te doen. De twee grootste zijn in principe punctieklaar, de twee kleinere zouden nog net ietsjes mogen doorgroeien. De arts wist weer niet wat te doen en wil eerst overleggen. Of nog 1-2 dgn wachten met het risico dat de grootste 'verloren' gaat, of nu al de punctie afspreken, terwijl het nog niet zeker is dat die kleintjes nog genoeg doorgroeien. Ik heb al aangeboden dat ik best morgen nog een keer terug wil komen. Snap dat het nu even precisiewerk wordt, dus beter een keer te vaak, dan te weinig of te laat. Baal wel weer enorm van die verpleegkundige. Diegene die bij de eerste poging al lekker tactisch was, dat IVF voor mij waarschijnlijk toch niet ging werken, daarna tot 2 keer toe mij vergeten (1x mijn begin van ongi niet genoteerd, 1x een afspraak vergeten in de computer te zetten). En vandaag weer lekker tactisch. Ze twijfelden dus wat te doen en toen begon die verpleegkundige dat de bloedwaardes ook laag waren. Ik zei toen dat dokter L. had gezegd dat de waardes maandag goed of mooi doorgestegen waren. Nou, goed, laat dat er maar af, zei ze. Ze zijn doorgestegen, maar daar heb je ook alles mee gezegd. Nou zeg... En houd de moed er in dan maar in! 'Gelukkig' ken ik haar een beetje nu en ben later maar lachend naar mijn auto gelopen. Zo'n verschil hoe je feiten uitlegt aan mensen. En vooral ook omdat bewezen is dat positiviteit toch kan bijdragen aan het succes van ivf. Dan zou het handig zijn dat vooral ook de verpleegkundigen je een beetje meehelpen de moed erin te houden. Maar goed, ik word straks door haar teruggebeld als mijn bloeduitslagen ook binnen zijn en ze overleg hebben gehad. Het gaat dus toch gebeuren een dezer dagen.
@ Jeetje: welkom in Nederland! @ Mees: tjonge jonge ook al zo'n tactloos figuur. Wat is dat toch met die verpleegkundigen? Nou ja probeer positief te blijven hoor!
Jeetje: Welkom in Nederland! Hoe lang blijf je? Mees: Jammer dat die verpleegkundige zo tactloos is. Eigenlijk zou je haar daar op aan moeten spreken, maar dat is gemakkelijk gezegd, zou ik zelf niet durven denk ik. Ik ben erg verdrietig vandaag. Vanmiddag moet ik afscheid nemen van mijn lieve paardje wat ik al 28 jaar heb. Ik kreeg hem als veulentje toen ik 9 jaar was, en kan me bijna niet meer herinneren dat hij er niet was. Ik ga hem vreselijk missen.
Hoi hoi, Jeetje,welkom terug meid en geniet lekker van het zonnetje met je zus, het is idd wat fris. Lekker he?? Mees, ach trek je lekker nix aan van dat mens joh en probeer er iig voor jullie zelf de moed in te houden, het is al zwaar genoeg. Heel veel s6 nog even hoor. Sayen, wat verdrietig idd, dikke knuffel en veel sterkte. Hier nog 2 uur wachten tot de echo ppfff de zenuwen gieren door mijn lijf nu, nou ja je krijgt er wel een schoon huis van moet ik zeggen. Ik hoop zo op goed nieuws.........
Ahh Sayen, wat kan ik me dat goed voorstellen dat het verdrietig is! Veel sterkte! @Sil: succes en hopelijk is alles goed met de kleine meid!! @Mees: nou zeg die heeft ook nooit gehoord wat tact is! Maar gelukkig kon je het een beetje van je af zetten. Hopelijk groeien die kleintjes nog snel door nu!
Sill, succes met je 20 weken echo en duim dat alles goed is. Geniet er ook vooral van! JeetjeB, welkom in NL en ik hoop dat ik de 20e erbij kan zijn! Dat ik me goed genoeg voel en hoop dat desnoods de oudste bij manlief kan blijven. Zou al een stuk makkelijker voor mij zijn! Sayen, héél veel sterkte vanmiddag!!! Knuff!!!
@Sayen: een hele dikke knuffel. Afscheid nemen van een geliefd dier is inderdaad verschrikkelijk moeilijk. Maar zo te horen heb je haar heel veel jaren heel veel liefde gegeven, dus een dankbare herinnering om op terug te kijken. Sterkte en een dikke knuffel! @Syl: je zal je echo nu ongeveer wel achter de rug hebben en waarschijnlijk weer helemaal in love van de kleine prinses. Hoor graag hoe het gegaan is. @Lyanna: fijn dat je je weer goed genoeg voelt, om lekker mee te gaan kletsen. En al weer een maand moeder, zie ik! Ik ben eind van de ochtend door de verpleegkundige teruggebeld. Ze zei dat mijn bloedwaardes mooi waren doorgestegen (heb er inwendig alleen maar om gelachen ) en dat de arts me toch morgen nog een keer wil zien. Afhankelijk van de echo en het bloedprikken morgen wordt besloten of het een punctie op zondag of maandag gaat worden. Dus in dat opzicht weet ik nog niet veel meer. Heb zelf toch goede hoop toch dat ik morgen de laatste spuit mag zetten, maar wacht graag een dagje langer als dat beter zou zijn. Overigens heb ik vanmorgen nog gevraagd naar tp van 3 embryo's, maar dat was niet bespreekbaar. 2 is het maximum en daar werd niet vanaf geweken. Dus jammer, maar ik ga natuurlijk per ongeluk expres toch nog een poging wagen om het te vragen als ik in het academisch zkh ben. Nou, net naar de voetreflex geweest, tot 3 keer toe in slaap gevallen . Het is ook zo lekker. Nu dus nog een beetje duf. Moet ook mijn acupunctuur bellen, want ze wil me graag nog 'prikken' rondom de punctie en tp. Dus dat moet ook nog even erbij geregeld worden. Kortom, druk, druk, druk!
Sill, hoe is je 20 weken gegaan? Mees, nog 3 dagen en dan is J alweer precies een maand oud. Gaat zo snel allemaal! Wat fijn dat je bloedwaardes mooi zijn gestegen en ik duim voor je dat je morgen laatste spuit mag zetten en dan zondag/maandag de punctie hebt. Lekker hoor, zo'n voetreflex en dan lekker slapen! Hier vanochtend samen met de 2 jongens tot 11.30 in bed gelegen. Oudste sliep als een roosje in ons bed en ik heb heerlijk met de kleinste liggen knuffelen! Ik begin hier gewoon erg langzaam op te knappen en heb in ieder geval geen pijn meer aan litteken. Ik slik nog wel 2x pd pcm ivm pijn in mijn hoofd en de pijn in mijn buik. Zo hou ik het overdag aardig goed vol. Want manlief is nu volop aan het uien laden (bij de buurman die zijn lader kapot had) en verdient zo wat extra centen. Verder ben ik nog steeds echt héél erg moe en zou ik bijna de hele dag wel kunnen slapen, maar ja....is niet mogelijk. Gelukkig helpt manlief heel veel mee hier in huis en dat scheelt wel. Ik ga ook erg mijn best doen om er de 20e bij te zijn, heb dan wel een druk weekend voor de boeg. Want de 21e is mijn moeder jarig en gaan we daar 's middags ook naar toe. Ik hoop dat manlief de 20e de oudste voor zijn rekening kan nemen en ik dan alleen maar met de kleine kom. Dat zou voor mij al zoveel energie schelen, oudste is al bijna 3,5 en die kan natuurlijk niet stil zitten. En ik zie mij nog niet die paar uurtjes achter hem aan rennen, want dan ben ik er wel...........maar kletsen wordt dan absoluut niks.
Hallo dames, Was ik weer, nou alles is helemaal in orde hoor met de kleine meid!! Echt zo blij nu zijn alle onderzoeken achter de rug en kunnen we echt gewoon lekker genieten!! Was wel een heel mooie echo hoor zo deden ze dat jaren geleden nog niet toen ik mijn andere kids kreeg, het hart helemaal bekijken en de hersentjes enz. echt super!! Mees, nou goed toch?? Hopelijk kun je morgen je pregnyl ( of welke soort dan ook hahaha) zetten en dan op naar de punctie en dan komt het spannende gedeelte weer meid!! Hoop het zo voor jullie..... Lyanna, zo lekker uitgeslapen?? Lekker toch genieten van je kleine knuffels? Fijn dat je ook zelf weer begint op te knappen scheelt toch allemaal weer. Oja en heb treinkaartje gehaald bij kruitvat voor de 20e dus ik ben erbij hoor!!
@Syl: fijn dat alles goed was. Je weet het onbewust wel, maar het is toch altijd fijn het bevestigd te horen. En inderdaad onvoorstelbaar wat ze allemaal al kunnen zien, hè? Nu inderdaad echt gaan genieten. En ik heb ook kaartjes van het kruidvat gekocht. Het scheelt bij mij maar 2 euro, maar had er ook 2 nodig voor een concert waar ik naar toe ga, dus gelijk maar even 'grof' ingeslagen met treinkaartjes. @Lyanna: toen mijn zoontje net geboren was, sliepen wij ook mijn hele zwangerschapsverlof lekker uit. M'n zoontje kwam om een uur of 7 voor zijn voeding en daarna sliep hij door tot half 11 of 11 uur. Nou, dan pakten wij ook nog even wat uurtjes mee. Dus gelijk heb je! Zou leuk zijn als je erbij kan zijn. Mijn man heeft ook bewust vrij geregeld, zodat hij bij mijn zoontje is en ik met een gerust hart weg kan.
Sill, wat fijn dat alles goed is met jullie kleine meid!!! Kan me voorstellen dat het nu een grote opluchting is dat alle onderzoeken achter de rug zijn en uitslagen ook goed! Lekker van genieten!!! 20 weken echo is zeker mooi, vooral als je normaal bij de vk bent. Dan krijg je nu zo uitgebreid en kan je echt veel zien. Ik was natuurlijk van het begin af aan bij gyn en kreeg bijna elke keer wel wat uitgebreidere echo's en dan was de 20 weken echo nu een stuk korter dan de vorige keer met de oudste. Toen was ik ook bij echo bureau via vk en duurde het wel bijna een uur, dit was ook omdat er een stagiare bij was en ook nog mocht kijken. Vond ik héél erg! Wat fijn dat je kaartjes hebt voor de 20e en ik hoop ook dat ik je dan kan gaan ontmoeten!
Goedenavond meiden @Jeetje welkom in NL. Lekker geshopt vandaag? Was ook prachtig weer. Hopelijk is het nu nog niet helemaal over maar als ik de weerberichten hoor beloofd dat niet heel veel goeds helaas. @Sil gefeliciteerd met de mooie echo resultaten. Nu inderdaad maar lekker genieten. Leuk dat je komt de 20e! @Mees wat een B.i.t.c.h. van een verpleegkundige. Volgens mij mag zij dingen als bloedwaardes niet eens met jou bespreken, maar daar kan ik fout mee zijn. Echt helpen doet ze in ieder geval niet. Krijg jij trouwens bij deze experimenteer ronde geen decapeptyl of iets vergelijkbaars, wat voorkomt dat eitjes te vroeg gaan springen? Dat is inderdaad wel een risico dan! Mijn zh doet een punctie wanneer er minimaal 3 follikels van 18 mm zijn. Ik had er ook een stel die kleiner waren maar van de 11 waren er uiteindelijk maar 3 over. Dus als het kan zou ik kiezen voor een dagje langer wachten zodat de kleintjes een wat grotere kans hebben om volwaardig mee te doen. Aan de andere kant, als je niets krijgt om te voorkomen dat follikels gaan springen is het wel een gok om langer te wachten. In dat geval zou ik haast liever gisteren dan vandaag de punctie laten doen. Spannend hoor. Toch wel fijn dat de artsen met ervaring deze beslissing voor je nemen. Hoe dan ook, je bent er volgens mij helemaal klaar voor de punctie. Zelfs je gebit is weer in orde. Succes morgen, benieuwd wat je te horen krijgt @Lyanna fijn dat je je langzaam aan weer wat beter voelt. Zou leuk zijn als je kunt komen de 20e, kunnen wij de kleine ook even bewonderen. Fijn dat je man je zo goed helpt ondanks dat hij het kennelijk toch zo druk heeft.
Ja die treinkaartjes schelen 15 euro voor mij met de normale prijs dus das wel heel veel, maar alles wat je kunt besparen is meegenomen. Verheug me dus wel op volgende week, leuk jullie weer eens te zien en de meiden die ik nog niet gezien heb eindelijk te zien. Hopelijk Xon ook met goed nieuws, dat zou toch helemaal geweldig zijn??
Hoi dames, ik denk dat het al wel duidelijk was. Maar ik ga niet bij de meeting zijn. Ik zat nog wel te twijfelen, maar heb een uitnodiging gekregen voor een etentje met mensen die ik van vroeger ken en waarvan ik er een aantal al heel lang niet meer gezien heb ... dus sorry... wie weet ooit een andere keer.
@Sill: fijn dat alles goed is meis! @Mees: wat een muts,die assistente!Niet naar luisteren hoor!Wel spannend allemaal weer! @Jeetje:gelukkig de vliegreis achter de rug!Welkom hier in Nederland! Ik weet nog niet of ik er zal zijn met de meeting.Dat beslis ik later volgende week. Waar precies was het ook alweer in Utrecht? of had ik dat al gevraagd?
@Lyanna:fijn dat je langzaamaan op begint te knappen! Lekker uitslapen met de kids....neem het er maar lekker van!
@Boud: ik krijg wel een vervanger voor de Decapeptyl, dat middel heet Orgalutran. De eitjes blijven daardoor dus netjes zitten tot het laatste shot Ovitrelle (wat weer de vervanger voor Pregnyl is). Ik denk dat als een follikel te groot is, dat die dan niet goed bruikbaar is (of misschien wel weer een cyste blijkt). Dus ik ben benieuwd. De kleinere zijn rond de 15 mm, dus die mogen zeker nog wel 2 dagen doorgroeien. Op zich is zondag voor de punctie wel lekker relaxt ivm werk (en het verkeer), maar wacht graag een dagje langer als dat beter is. Het is zo dat als ik op zondag de punctie heb, op woensdag de tp heb (en dus iets op het werk moet regelen), of op maandag de punctie heb (en dan iets op het werk moet regelen en dan donderdag de tp heb (wat weer mijn vrije dag is). Hoe dan ook moet ik altijd iets op het werk regelen. @Hoop: je hebt nog niets gemist, want we hebben geen plek afgesproken. We spreken meestal op een plek op het treinstation af, en lopen daarvandaan ergens naar toe voor wat te drinken. Hoop dat het je toch lukt erbij te zijn. @Wax: jammer dat het niet gaat lukken, maar wel leuk om mensen na al die jaren weer terug te zien. Ben je al weer begonnen met ovutesten? Ik was vanavond in slaap gevallen. Achteraf had ik de telefoon naast me liggen en bleek een vriendin gebeld te hebben. Volgens mijn man ging de telefoon best hard, en heeft hij zelfs mij wakker proberen te krijgen en toen zelf nog een tijdje met haar aan de telefoon gezeten. Maar ik was blijkbaar van de wereld, want heb niets gehoord . Lag gisteren enorm laat op bed en had onrustig geslapen en vanmorgen ook al vroeg wakker en bang om me te verslapen. Doordat ik in slaap gevallen was en dus even met mijn vriendin aan de telefoon heb zitten kletsen, wel 3 kwartier later gespoten dan ik altijd doe. Was zelfs bijna vergeten te spuiten. Vanavond dus toch maar proberen op tijd naar bed te gaan (mijn zoveelste voornemen ). Ben benieuwd wat het morgen gaan worden. Had een collega gevraagd of die op de telefoon van het werk kon letten tot ik terug was, maar die kon niet. Toen zou een andere collega weer iemand anders gaan vragen, maar die kon blijkbaar ook niet en nu komt een andere collega even terug op haar vrije dag tot dat ik weer terug ben op kantoor. Een hele mailwisseling zag ik aan me voorbij komen en daardoor voel ik me wel ongemakkelijk dat dat allemaal dankzij mijn zkh bezoekje is. Vraag me nu wel af wat er vandaag allemaal besproken is, want heb wel het idee dat nu iedereen het weet. Ik had alleen maar aan iedereen die er morgen zou zijn gemailed dat ik ivm een zkh-bezoekje een uurtje later zou zijn. Nou ja, kan me er ook niet (meer) druk om maken.