Ha dames, ik ben er ook bij de 20ste. Natuurlijk mocht ik mijn bloedprikafspraak niet verzetten naar zaterdag, bij hoge uitzondering wel naar donderdag of maandag. Dus dan ga ik maandag dan heb ik herfstvakantie. Ik doe natuurlijk zelf wel een test. Ook ik heb een kaart gekocht bij kruidvat bij mij scheelt het 7 euro. En Hoop idd Utrecht. Boud en Maureen komen jullie ook? Jeetje, ik snap dat jij er wel een beetje van geniet, maar ik vind die kou maar niets. Lekker geshopt? Mees, spannend nog even met die follikels van jou. Ik heb trouwens gevraagd waarom het nodig is om ovitrelle of pregnyl te spuiten bij een IVF. Want ze zuigen die follikels toch leeg. Het schijnt dat het eitje vast zit in zo een follikel, en dat blijft door de decap vastzitten (bij een natuurlijke eisprong zorgen hormonen er voor dat het eitje los in het follikel komt). Door de ovitrelle of pregnyl komt het eitje los. Syl, alles ok. Wat fijn! Nu echt gaan genieten he? Hier gaat alles gewoon door. Ik voel niets, voelde ik maar eens wat. Maar het is allemaal ook nog wel vroeg natuurlijk, het is vandaag 6 dagen na de terugplaatsing.
@Xon: leuk dat je er ook bij bent! Met hopelijk goed nieuws! We hebben altijd nog een pril zwangere bij iedere meeting gehad, dus aan jou de eer! Ik had overigens nog gevraagd of ze niet evt. 3 embryo's terug willen plaatsen, maar dat doen ze in mijn zkh beslist dus niet. Wat een verschil bij jou, want jij moest juist 'moeite' doen om er 'maar' 2 te laten terugplaatsen.
ZP date 20 oktober: Ja, ik ben erbij Jeetje Mees Boudicca Lyanna??? Beslis 1/2 dagen van tevoren definitief. Xon Syl Nee, ik kan niet Ricmar94 Waxientje
Hihi Hoop, tot zolang het gezellig is. We meeten meestal rond uurtje of twee, en vorige keren hebben we wel toch tot eind van de middag zitten ouwenelen. Ik ben de eerste keer ook nog met just en jeetje wat wezen eten erna. Maar alles is vrijblijvend, als je een uurtje wilt blijven is dat natuurlijk ook goed. Het is wel erg gezellig hoor! En ook heel apart om elkaar 'live' te zien!
Goedemorgen dames, Xon, leuk dat je erbij kunt zijn meid, nu gaan we heeeellllll hard duimen voor een posi-test voor jou!! Mees, heel veel s6 vandaag in het ZKH, hoop voor jou dat het goed uitpakt en je zondag je punctie hebt. Zo wat een rust hier zeg hahaha, lekker slapen enz. heerlijk hoor. Verder even niets te zeuren eigenlijk.......
@ Sill: volgens mij heb ik nog helemaal niet op jou 20-weken echo gereageerd! Ben heel blij voor je dat alles goed is! Zelf kon ik na de goede 20-weken echo pas echt genieten van de zwangerschap. Toen ging ik ook pas de eerste spulletjes kopen enzo, voor die tijd durfde ik nog niet zo goed blij te zijn. Ik vond het echt een mijlpaal! Echt wel een opluchting he, om dan te horen dat alles er goed uitziet. Nou meid, probeer er lekker van te genieten want dat heb je verdiend.
@ Xon: ik denk ook niet dat je nu al wat kunt voelen hoor! Het is idd nog erg vroeg...bij mij is altijd het eerste signaal zere borsten, maar dat heb ik ook wel eens buiten zwangerschap om. En de laatste keer had ik het totaal niet door totdat ik 2 dagen over tijd was... dus niet piekeren over dat je niets voelt, het kan per zwangerschap verschillen wanneer dat begint en het zegt nu in zo'n vroeg stadium nog niks!
@Hoop: hihi... moest ook lachen om je vraag. Inderdaad is er alleen een begintijd en mag je zo lang blijven als je het met ons kan volhouden. @Wax: zet hem weer op de komende dagen, meid! (tenminste als je er weer helemaal klaar voor bent). @Xon: ik denk met evt. wat voelen dat de tweede week spannender gaat worden, maar ook hierbij weer heel verraderlijk omdat veel klachtjes door de mutsenbollen komen (en je dus nog niets weet eigenlijk). Hier vanmorgen weer naar het zkh geweest en ze gaan me aanmelden voor de punctie. Waarschijnlijk zondag, maar als het niet lukt, dan word het maandag. Ik word straks gebeld. De follikels hadden goed hun best gedaan en ik had er een van 24, 21, 18 en nog eentje van 16 (die hopelijk nog even doorgroeit tot aan de punctie). Verder was er nog wat kleins, maar dat werd niet meegerekend. Ben nu even benieuwd hoe alles gaat vallen. Ik hoop zondag, dan heb ik in ieder geval geen werkstress en lekker de tijd aan mezelf om bij te komen. Ik houd jullie op de hoogte.
@ Sneeuwmees, dank voor de aanmoediging, haha! Maar er valt helaas nog niet heel veel te doen, nog absoluut geen eisprong in aantocht tot nu toe. Nog steeds omowitte ovulatietesten. Maar meestal komt de eerste eisprong na een vmk of mk toch wel later... dus het zal zich vanzelf wel aandienen. Alleen qua testen wel een duur grapje zo...
Wax, dankjewel meid en jij veel s6 weer deze ronde hoop dat je ei snel komt en je er weer voor kunt gaan!! Ja ik ben nu ook pas echt gerust hoor, we gaan nu ook beginnen met het kamertje enz. dus dat is wel leuk. Mees, nou dan zijn ze mooi gegroeid dus, hartstikke goed gedaan en nu dus rustig voorbereiden op de punctie en de bevruchting, spannendddddddddd!!!
@Syl: leuk dat jullie aan het kamertje gaan beginnen. Dan begint het al echte vormen aan te nemen, hè? En ja, ik ga me inderdaad rustig (ahum, ahum) voorbereiden op wat komen gaat....hihi.... De telefoon ligt onder de oplader hier op het werk. Had natuurlijk weer te lang spelletjes in de wachtkamer zitten doen, dat de telefoon bijna leeg is . Mijn collega en baas zijn nu even buiten de deur lunchen, dus hoop dat ze in ieder geval zometeen gaan bellen van het zkh, zodat ik geen vragende blikken of luisterende oortjes heb. Maar tussen 12-14.00 uur is een ruim begrip.
Sorry dames voor mijn domme vraag.Maar ik vroeg me dat af omdat manlief me dan misschien wegbrengt en dan zelf in de stad blijft om na de meeting samen met mij nog even de stad in te gaan. Maar het is allemaal nog niet zeker omdat wij de clubartikelen van de motorclub verkopen en misschien daarvoor weg moeten.Dus nog even onzeker. Hier best wel in de stress.Ik weet niet precies wanneer ik ongesteld moet worden...vermoedelijk morgen of zondag.Ik heb vorige week donderdag het recept uit Gent ingeleverd bij de huisarts omdat hij dat voor ons uit wilde schrijven,zodat we dat niet zelf hoeven te betalen omdat ik niet precies de hoeveelheid wist van puregon,heb ik het recept dus afgegeven bij de huisarts.Ik heb afgelopen dinsdag gebeld naar de assistente of ik al naar de apotheek kon om het te halen.Ze vertelde me dat ze het recept die morgen bij hem op het bureau had gelegd en dat ze me zou bellen als er duidelijkheid was. Vandaag nog niks gehoord,dus ik weer gebeld.De assistente vertelde dat de huisarts al op vakantie was gegaan voor minstens een week!! Ze heeft nog geprobeerd hem te bereiken,maar tevergeeft.Ik boos,want heb het toch op tijd ingeleverd en dat ik nu anders een maand moet overslaan en dat elke maand telt op mijn leeftijd.De assistente vond het zo lullig voor me maar ze kon er niks aan veranderen.Nu dus contact gehad met Gent en gevraagd of ze een nieuw recept willen doorfaxen.Hopenlijk lukt het nog.Ik baal hier behoorlijk van!!
@Mees: spannend hoor! Klinkt allemaal goed hoor! @Xon: mijn duimen draaien echt overuren voor je! Ik gun het je zo!
@Hoop: wat slordig van die huisarts! Is er geen plaatsvervangende arts, die dat recept kan aftekenen? Hoop voor je dat Gent wel behulpzaam is. Vaak doen ze daar niet moeilijk over om dat even te faxen. Ik heb waarschijnlijk nog een hele nieuwe ampul Puregon over, maar weet niet wanneer je het nodig hebt. Hoeveel moet jij spuiten eigenlijk? Hier net pas telefoon van het zkh gehad. Ze zou tussen 12-14.00 uur bellen, maar het was uitgelopen. De punctie wordt dus toch maandag. Balen, maar het is niet anders. Nu moet ik dus wel op mijn werk vrij nemen. En mijn man dus ook, want die moest woensdagnacht werken en donderdag hebben we dan de terugplaatsing. Kortom, een hoop geregel. Ook had ik nog andere afspraken staan die ik moet gaan verzetten. Niet het ergste, natuurlijk, maar net even onhandig allemaal.
Hoi dames, ik wil graag met jullie meeschrijven als het mag. Ik zit op dit moment samen met Sneeuwmees op een topic met zijn tweetjes, heel eenzaam Ik begrijp van haar dat er nog meer 35+ dames rondzwerven op het forum, dus hb vandaag maar de stoute schoenen aangetrokken. Ik ben in mei begonnen met IVF poging 1, helaas mislukt, maar ben wel met de tweede poging in augustus zwanger geworden.Ik ben 43 jaar en heb een dochter van 23jaar. Als jullie nog meer vragen hebben, schroom niet , want ik weet niet wat ik voor de rest nog kan vertellen op dit moment. voor alle dames die nu in een traject zitten, veel succes en vooral voor Sneeuwmees, Toppie meiss, zet em op maandag!!
Ben ik nog weer even. Ik ben vanmiddag toch nog onverwachts voor een nacontrole bij de gyn beland en alles was goed. Wat een opluchting! Ik begon nl. wel heel erg te piekeren en dat komt mede doordat ik na mijn dochter na 5 weken nog een hele heftige bloeding heb gehad omdat mijn baarmoeder niet schoon was. En ik was nu wat bang geworden omdat ik toch een paar dagen geleden nog weer een stolsel verloor terwijl het bloeden al gestopt was en ik ook nog steeds buikpijn heb. Dus ik heb uiteindelijk toch de huisarts gebeld en die heeft me doorgestuurd naar de gyn. Het was weer dezelfde als ik vorige keer bij mijn nacontrole had van de mk in maart. Fijn mens gelukkig. Ze heeft me best wel moed in gesproken en gerustgesteld. Volgens haar heb ik nu op mijn leeftijd na 1 door hen waargenomen zwangerschap met mk (dat van de afgelopen maanden kunnen zijn niet meer controleren en telt dus niet mee)nog 58 tot 69% kans op een normale gezonde doorlopende zwangerschap. En ik moest vooral niet wanhopen zei ze want manlief en ik hebben al bewezen dat we samen een gezond kind kunnen krijgen dus ze zag het heel positief in. Ik zie je hier nog wel een keertje terug zei ze. Gewoon doorgaan. Als ik het nog aankan moet ik gewoon doorgaan zei ze. En we kunnen ook gewoon deze cyclus weer benutten als we dat willen. Dus straks maar weer een ovulatietestje doen. Moet zeggen dat ik erg opgelucht ben en er door dit gesprek weer veel positiever insta. Ook zo fijn om even mijn verhaal van de afgelopen 2 maanden kwijt te kunnen!!!
Over de MMM zei ze nog dat ze nu voorlopig niet veel voor me kon doen omdat ik onlangs (maart dus in dit geval) nog zwanger ben geweest en ze gaan pas actie ondernemen een jaar na de laatste zwangerschap. (ik dacht eigenlijk dat dat op mijn leeftijd (39) na een half jaar was?) Maar dat heb ik nu dus ook duidelijk en zij vond ovulatietesten zeker nut hebben. Dus ook daar ga ik mee door.
@Misschien: leuk dat je hierbij komt. Het was inderdaad wel een sneu topicje van ons met zijn tweetjes. Ik mag inderdaad maandag weer (en dan weer 2 spannende weken wachten). Jij voelt je nog steeds lekker? @Wax: fijn dat je weer even nieuwe moed hebt gekregen van je bezoekje aan de gyn. Ik denk dat ze met mmm ook niet veel voor je kunnen doen, aangezien je inderdaad dit jaar zelfs nog 2 keer zwanger bent geweest. Fijn dat ze zo positief was. Dat geeft de burger toch weer moed. In dat opzicht bedoelde ik laatst dat je misschien eens een afspraak met de gyn kon maken. Niet om je de mmm in te praten, maar om je net weer even dat steuntje in de rug te geven. Dat is geluk, zo te horen! Hier inmiddels mijn baas ingelicht. Niet gezegd dat ik voor de punctie moest, maar gezegd dat ik maandag onverwacht wat afspraken had en dat ik dus liever mijn werkdagen om wilde ruilen. Ik voel er gewoon weinig voor dat ik erg in de gaten gehouden wordt of ik evt. zwanger ben, dus vandaar dat ik haar liever niet wil laten weten wanneer de punctie is (want dan kan ze het zelf op haar vingers wel natellen). De terugplaatsing valt in ieder geval wel op mijn vrije dag. Het was goed dat ik nu dinsdag ga werken ipv maandag. Ook mijn directe collega even gebeld, dat ze niet raar zou opkijken als ik er zonder wat te zeggen maandag niet zou zijn. Zij weet wel alles van mijn ivf, dus was fijn even vrijuit met haar te kunnen praten. Nu nog 2 overleggen hier verplaatsen, maar dat is (denk ik) geen probleem. Morgen moet ik naar het zkh toe om de papieren op te halen. Dus niet vergeten daar wel heen te gaan, de 4e keer deze week. Verder de kapper verzet, die ik natuurlijk net donderdag had staan (en ik dan mogelijk terug moet voor de tp, als alles goed gaat). Nu nog de acupunctuur, die me nog wil zien na de tp. Mijn man moet zijn eigen werk vanavond ook nog even om laten wisselen, maar verwacht ook daar geen problemen. En het belangrijkste is dat ik even mijn ouders moet regelen of ons zoontje op maandag kan komen. Ook daar verwacht ik geen bezwaren, maar wil het toch maar geregeld hebben. Er komt een hoop regelwerk bij kijken om een kindje te krijgen.
@mees, super dat je eitjes goed gegroeid zijn! de duimen draaien hoor @xon, ook voor jou meid, spannend allemaal zeg! @misschien, welkom hier @all, de rest heb ik helaas niet onthouden hier alles goed, erg druk moet ik zeggen. combi werken en moeder zijn valt nog niet mee. hopelijk helpt voetreflex een beetje, maar na een behandeling slaap ik juist slechter :x maar goed we houden vol! de kleine man doet het super! we zijn met vast voedsel begonnen en dat gaat best goed. hij drinkt nu wel minder, maar zolang de plasluiers goed zijn maken we ons nog geen zorgen. hij ligt nu lekker naast me te spelen op de bank. vandaag en gister wil meneer alleen op schoot slapen overdag.... hopelijk is het even een fase de meeting gaat m niet worden voor mij, door werkzaamheden aan het spoor doe ik er ook super lang over. hopelijk een volgende keer.