Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees: ik ga nu het Maastad ziekenhuis bellen,want we hebben besloten om het verder daar te gaan doen.is zoveel makkelijker.
    Ik denk dat we nog net IUI kunnen doen...gaan we even bespreken.

2. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

We zijn nu overgestapt naar het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam.
    Ik word morgenmiddag gebeld door dr Verhoeven.Via hem krijg ik nu ook Clomid en pregnyl

Ik word zo depressief van het weer.Hebben jullie dat ook? het regent hier weer pijpestelen:(

3. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    DAt is idd niet om over te juichen Mees, maar het is wel IETS! Moed houden!

@ Hoop: goed dat jullie doorgaan!

@ Mees: vraagje: jij bent toch onlangs op eigen houtje flink wat afgevallen? Hoe heb je dat gedaan? Merk dat er bij mij de laatste tijd ook wat overtollige kilootjes bij zijn gekomen en wil daar graag weer vanaf...ik ben al een paar daagjes bezig en al 1 kilo kwijt. Gewoon door te proberen niet meer te snoepen en regelmatiger en verstandiger te eten. Had me een beetje erg laten gaan 's avonds op de bank...

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: ik weet niet wat dit betekent voor het verdere verloop van de IVF. Ik ben nog steeds in afwachting van een telefoontje van het zkh en dan weet ik misschien meer over deze poging. Ik zou zelf het liefst nu deze week voor de escape IUI gaan en dan, als mijn eigen (lieve) fertiliteitsarts terug is, met haar overleggen hoe nu verder. Ik snap dat ik op mijn leeftijd moeilijker te stimuleren ben, maar lees op forums ook meerdere verhalen, ook van vrouwen die jonger zijn. Ook heb je een kort protocol en een lang protocol met spuiten. Ik heb nu het lange schema gehad (met nog een extra week langer doorspuiten). Op een ander forum las ik dat sommige vrouwen baadt hebben bij het korte spuitschema en dan meer eitjes hebben. Ook las ik ergens dat overgewicht ook een reden kan zijn dat iemand minder eitjes heeft. Misschien als ik deze maand de IUI krijg (en volgende maand al verplicht moet overslaan om de eierstokken weer tot rust te laten komen), dan zou ik op z'n vroegst in september weer een poging kunnen gaan starten. Dan heb ik ook weer wat tijd om misschien nog even wat extra's af te vallen.
    Ik leg me er (misschien tegen beter weten) niet zo maar bij neer dat alles op mijn leeftijd wordt afgeschoven.:)
    Fijn dat je nu in het Maasstad terecht kan. Dat is toch weer een hoop reisstress (zeker voor je man's werk) minder.
    @Waxientje: meid, je hebt nu alles gedaan wat je kon doen. Misschien heb je inderdaad, zoals Xon zegt een flutei, die half gesprongen is. Meer dan afwachten kun je helaas niet, al had ik je graag andere duidelijkheid willen geven. Een dikke knuffel, want ik herken die stress en onzekerheid en weet hoe frustrerend het is.
    En ik ben afgevallen met behulp van mijn Sonja Bakker-boek. Je hebt dan per week een menu en dat dan 9 wkn lang. Ik heb daar wel iets van afgeweken, want soms moest je voor het avondeten iets heel aparts doen en dat is met een gezin toch lastig. Daardoor ging het waarschijnlijk ook allemaal in een lager tempo, dan toen ik nog alleen woonde. Maar ik vind het best goed te doen.
    Het probleem bij mij met afvallen zit meer in het te vaak hetzelfde eten. M'n stofwisseling valt daarmee min of meer in een slaapstand en als ik dan iets extra's eet, dan wordt dat gelijk bikkelhard omgezet in extra gewicht.
    Bij Sonja Bakker wissel je de hele dag door af. De ene keer een zwaarder ontbijt en een licht tussendoortje of lunch. De andere keer een licht ontbijt en een zwaarder tussendoortje. Dus mijn lichaam en stofwisseling moet steeds aanpassen (en weet niet waar die aan toe is). Dus voor mij werkt het. En ik probeer meer te bewegen, maar dat valt behoorlijk tegen met dit weer.

5. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

@ Waxie en mees.... ik mag nog 3 kilo hebben.... want ik blijf steken op 56,5...... dus mail ze maar door, alle 2 1,5 kilo???
    Ik heb die 3 maar op gegeven, ben al blij met wat ik gekregen heb.... dat had ik al nooit verwacht...
    @ Hoop, is dat dichterbijer voor je? Vast wel, want dan hoef je dus niet meer naar belgie toe... waarom nu dan wel eigenlijk?

@ Sill.... waar ben jij dan... ik hoor niet veel meer, en Jeetje is ook druk zeker. en Boud... of vakantie of zo?

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mandysmamsie: wat mij betreft heb je een deal. Ik sluis die extra pondjes/kilootjes graag naar je door!
    En jullie krijgen straks misschien nog gezinsuitbreiding genoeg, alleen niet eentje met een fles pap, maar met een fles breezer! Klusse vanavond, spreek die zaadjes maar eens goed toe, wie weet waar het goed voor is.;)
    p.s. Syl is vrijdag (of zaterdag) met vakantie vertrokken en helaas geen internet. We zullen het dus 2 wkn zonder haar moeten doen. Maar ik denk wel veel aan haar en hoop dat het goed met haar gaat.

7. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees: jammer dat zwanger worden niet gewoon op de ,normale, manier kan.Waarom word het zo moeilijk op onze leeftijd?...sorry,ben erg depri.

@Mandysmamsie: wij wisten zelf niet dat het maasstad ziekenhuis tot 45 jaar vrouwen ,helpt,om zwanger te worden.Wij liepen eerst zelf in Dordrecht,maar daar wilden ze ons niet verder helpen..toen zijn we aan het rondbellen gegaan en uiteindelijk kwamen we in Utrecht.Daar hebben we enkel bloedonderzoek gehad en toen naar Gent.Toen hoorden we dat het maasstad ziekenhuis de follikelmeetingen deed voor mensen die dus in het buitenland liepen.We hebben daar een afspraak gemaakt en hun vertelden ons dat we ook bij hun IUI mochten doen.Vandaar deze overstap.Scheelt een hoop reistijd!

Hier nog meer stress.De kopers van ons huis hebben de bankgarantie nog niet betaald en dat hadden ze twee weken geleden al moeten doen.Waarschijnlijk zijn ze op vakantie,maar mijn man en ik zitten behoorlijk in de zenuwen nu.Ze reageren niet op telefoontjes en mail van makelaar:(
    Zucht...hoeveel kan een mens hebben? Ik ben echt OP van de zenuwen!

8. Hamsteren

@ hoop.... allereerst fijn dan dat ze je nu wel in nl helpen zeg, scheelt echt veel tijd en gedoe...
    En dan krijg je dat van die kopers er weer over heen... als iets komt komt het nooit alleen lijkt het wel.... redt je het even met een digi knuffel? Ik gun hem je van harte!

@ mees.... ehm... misschien wel... maar de breezer mag nog wel ff weg blijven.... hahahha. Mag nu toch pas vanaf 18 :p:p:p
    Nou ja... we wachten alles maar af.... gezinsuitbreiding is gezinsuitbreiding... tja... hier kan dat op 2 manieren gebeuren, haha, of dubbel op... hmmm heb ik wel een oppas :p
    Onee das niet grappig... maar ben een beetje melig aan het worden.... meisie is in de tuin de plantjes aan het verzuipen, want het regent nog net niet hier :)
    Haar tomaatjes zijn al groen.... dus nog ff!

9. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik ben er ook weer hoor! Gisteravond teruggekomen. En pffff wat is het hier bloedjeheet! Het verschil is echt te groot. Van 16 graden naar bijna 40!!

Ik heb in NL weinig achter de computer gezeten maar wel af en toe meegelezen en net nog wat teruggelezen maar het is een beetje veel om nog overal op te reageren.

@Hoop: kan me zo voorstellen dat het erg emotioneel is om die kistjes weer te zien en te bedenken dat de kindjes anders nu al geboren zouden zijn. Wel fijn om te mee te kunnen nemen en toch dichtbij te kunnen houden. En weer ongi geworden, hè wat balen!! Ik had ook goede hoop voor jullie. Fijn dat je nu in Rotterdam terecht kunt voor de IUI!

@Mees: oh kan me indenken dat je teleurgesteld was na die follikelmeting! Wie weet is die ene grote wel een follikel, ik hoop het heel erg! Wat is trouwens escape-IUI? Dat je nu in plaats van de IVF dus IUI zou doen in deze cyclus? Ik ben benieuwd wat de verdere uitslagen nu zijn en wat er gaat gebeuren. ik duim heel hard voor je dat het toch een geslaagde poging gaat worden!

@Waxientje: wat vervelend die onduidelijkheid! Zit je inmiddels op het wachtbankje? Hopelijk was het geen flutei!

@Xon: wat ontzettend balen dat die ongi maar niet doorzet en je je belabberd voelt. En nog steeds zo druk dus? Wanneer begint je vakantie dan?

@Guap: wat goed, 16 kilo!!! Dan mag zo'n lekker stukje appeltaart wel hoor!!

@de rest die ik nu vergeet: hoop dat het met iedereen goed gaat!!

10. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Hoop: oh nee, wat balen zeg!! Hopelijk komt het wel goed met die kopers!! Wat een onzekerheid! Van mij ook een dikke digiknuffel!

11. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Jeetje: ohhh...ik wil ook 40 graden!:)

Hoe is het verder met je?...voel je je goed? Kwaaltjes?

12. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hier dus weer thuis en het was niet echt een leuke thuiskomst. Zaterdagochtend hoorden we namelijk dat onze kat was weggelopen, op donderdag al. En dat mijn schoonmoeder toen maar een straatkatje in huis had gehaald zonder ook maar iets aan ons te vertellen! Nou, ik werd dus echt ontzettend kwaad. Onze kat zat dus ergens op straat in de hitte maar een straatkatje zat bij ons binnen! En ik vind het ook echt heel zielig voor alle straatkatten en honden dat ze aan hun lot overgelaten buiten op straat zitten, maar ja, ik kan ze toch echt niet allemaal in huis nemen.
    En nu kwam het ook zo over van, oh jullie kat is weg, dan nemen we maar een andere. Nou, zo werkt dat bij mij dus niet!
    Ik zat me echt op te vreten van de stress zaterdag. We hadden meteen gezegd dat die straatkat weer op straat moest omdat onze kat misschien wel niet terugkwam omdat die andere kat binnen was. Nou,zondag hadden ze die andere kat dus nog niet op straat gezet!! Het was dus maar afwachten wat we zouden aantreffen thuis.
    We zijn meteen gaan zoeken en roepen en gelukkig kwam onze kat wel vrij snel. Maar ik ben nog steeds wel kwaad om hoe het allemaal is gelopen. Vooral het niet vertellen en maar gewoon een andere kat in huis nemen. dat doe je toch niet!
    Zo zie je maar weer hoe anders zij over huisdieren denken...

Verder hebben we het wel leuk gehad in NL, al zat het weer niet mee! En de week is omgevlogen. Nu dus weer in de bloedhitte en meteen weer aan het werk morgen.

Kwaaltjes nog volop aanwezig. Steeds misselijk als ik niet op tijd iets eet en ook veel plassen. Humeur is gelukkig iets verbeterd. En ik voel me nog steeds erg onzeker. Hopelijk kunnen we deze zaterdag voor een echo terecht.

Nou, nu dus maar even iets eten want ik voel het alweer... Tot later!

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: goed van je te horen! En een goed teken dat je weinig achter de PC gezeten hebt, dat is een teken dat je je prima vermaakt hebt. Ik vroeg me ook af hoe het met je zwangerschap was en of het vliegen goed gegaan is. Een escape IUI is eigenlijk letterlijk een escape als een IVF niet gaat, zoals zou moeten. Dan heb je toch een kans (dmv IUI) en is het voor de verzekering geen gemiste IVF-poging. Want een IVF-poging telt pas voor je verzekering als er ook echt een punctie en tp is geweest.
    @Hoop: ik hoop dat er een logische en goede reden is dat die kopers even niet bereikbaar zijn en het geld nog niet hebben overgemaakt. Het zal je toch niet weer gebeuren. Gaan we ook niet vanuit, dus we duimen voor een logische oorzaak hiervoor.

Ben net gebeld door het zkh. Donderdag weer hetzelfde riedeltje (bloedprikken om 8.15 uur en echo om 8.30 uur). Meer zei ze niet. Ik ga er dus vanuit dat ze echt gaan inzetten op die 3 kleine follikels, die zouden dan de goede grote moeten hebben voor de punctie. We weten dus donderdag pas meer. Krijg er wel een punthoofd van, maar goed.
    Dan wordt het ook nog even spannend, want wanneer zou dan een evt. punctie zijn. Mijn man moet net vrijdagnacht en zondag overdag werken. Als het meevalt zou de punctie dan waarschijnlijk op zaterdag kunnen vallen. Maar goed, van ideale scenario's ga ik nu maar helemaal niet meer van uit.

14. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Jeetje: dat is inderdaad wel asociaal om zomaar een straatkat in jullie huis te nemen! En zeker als jullie dan vragen die kat de deur uit te doen en dan blijkt dat dat achteraf niet gebeurd is! Ik zou daar ook woedend om worden!
    Dat is geen respect hebben voor jullie!
    Gelukkig is jullie eigen kat weer terecht!

Klinkt heel positief hoor...je kwaaltjes!
    Hopenlijk mag je zaterdag al voor een echo!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: jemig, meid, zou ook woest zijn. Ik dacht dat jullie een binnenkat hebben, maar hij komt dus wel buiten. Waarschijnlijk gewoon van slag omdat jullie er niet waren en toen op sjouw gegaan (en misschien inderdaad niet thuis gekomen vanwege die andere kat). Fijn dat hij weer terug is. Een hele geruststelling.
    En fijn te horen dat je misselijk bent en veel moet plassen. Dat soort kwaaltjes horen we graag en maken me blij om te lezen.

Zat in mijn lunchpauze weer even op ZP, maar het is nu 2 uur en zit er nog op.:) Nu dus echt wat gaan doen.

16. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

dat zal toch wel positief zijn als ze de punctie toch gaan doen meid! Ik hoop het voor je!
    Het zou soms wel makkelijk zijn als werkgevers wat makkelijker waren wat betreft ziekenhuis bezoeken.Ik hoop dat het dan goed uitkomt voor de punctie!

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: normaal komt hij nooit buiten, dus denk dat hij zich echt niet prettig voelde met 'vreemden' in huis. Hij kent mijn schoonfamilie niet want die komen nooit bij ons. Maar dit was dus wel meteen de laatste keer dat ik ze zoiets vraag.

Zou inderdaad fijn zijn als de punctie op zaterdag zou kunnen! Ik hoop het voor je en dat die follikels groot genoeg zijn.

Ik kom echt nergens toe, ik moet weer heel erg wennen aan de hitte merk ik. Het beste is ergens in het midden hoor, rond de 25 graden...

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik hoop het ook! Ik ga de gyn vandaag of morgen even mailen.

En dat is precies wat ik dacht, geen respect voor ons! Ze doen gewoon zonder te overleggen. Echt heeeeel erg vervelend. Zo was het ook met mijn bruiloft. En wie weet bedoelen ze het ergens wel goed, maar ja.................

19. Hamsteren

Nou jeetje.,.. zo schrijf ik dat ik je mis.... en zo zie ik je weer verschijnen :)
    Das fijn hoor dat je weer thuis bent, en je katje zal ook blij zijn!
    Tis idd wel een rare actie van je schoonouders geweest zeg..... we geven om dieren, niet gewoon ff on 1 dier die er op dat moment is.... maar goed, cultuur of zo?
    Wat zegt manlief er van eigenlijk?
    |Nou hopelijk krijgen wij zaterdag dan ook een leuke foto van je echo te zien :p
    Enne die 40 graden.... stuur hier maar naar toe, want hier is de regen ook al weer begonnen :(
    @ mees... voor jou ook weer spannend.... ik w8met je meee!

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: katten zijn inderdaad eigenwijze beestjes, maar aan de andere kant ook heel gevoelig. Zeker de afwezigheid van vertrouwde personen doet hun veel. Ik dacht dat jouw zwager altijd bij jullie in huis was. Dit is inderdaad geen geruststellende gedachte om zo weg te moeten gaan.
    Mijn ouders hadden vroeger 3 katten die lief, aanhankelijk en vooral keurig zindelijk waren. Toen ze een keer op vakantie waren, hadden de katten steeds in huis gepoept. Mijn zwager (type zwanger, wishful thinking?? ;)) en zus hadden er dagelijks de handen vol aan, als ze ze eten kwamen geven, want ze deden het overal. Als we naar huis belden, herkenden wij onze katten daar helemaal niet in, want ze hadden nog nooit wat in huis gedaan. We dachten eerst nog dat ze ons in de maling zaten te nemen. Maar het was dus echt zo.
    Toen we weer terugkwamen van vakantie was het ook ineens afgelopen. Ik denk dat ze dat gewoon uit frustratie hebben gedaan omdat ik en mijn ouders er niet waren en ze toch erger aan ons inhingen als we gedacht hadden. ;)
    En lastig dat mensen (hoe goed bedoeld ook) zo over je grenzen heen gaan. Niet prettig! Hoe gaat je man er mee om? Begrijpt hij dat je sommige dingen vervelend vindt?
    Nou, ik ga weer verder, want ik zit weer op ZP te spieken.:):cool:

Deel Deze Pagina