@Syl: fijn dat alles goed was bij de vlos. En ja, een extra echo is zeker geen straf. Wat had ze verwacht, dat je misschien ook nee, liever niet zou zeggen...hihi... En de bloeddruk klinkt wel laag inderdaad. Heb er zelf geen ervaring mee. Heb tot het eind een keurige bloeddruk gehad van 120/80. Volgens mij moet je dan meer zout eten (en drop ). Ik dacht dat je van een lage bloeddruk ook hoofdpijn van kon hebben en duizelig van kon zijn. Hoop dat het snel weer op peil is. En mijn man's rooster is altijd onregelmatig. Dus het kan zijn dat hij straks op mijn vrije donderdag in gedeeld wordt en een dag of een nachtdienst in het weekend. Dan blijft er dus niet veel over als echte tijd samen. Maar goed, het zal even moeten. In zijn werk is het ook allemaal even wat minder en hij wil ook niet te lastig zijn, dat ze hem er straks uitknikkeren. We zullen straks echt de momenten moeten pakken als we allebei vrij zijn. Mijn man is net weggegaan voor een bezoekje aan z'n vader. Die woont een uur rijden hier vandaan, dus je kan nooit zo maar even op de koffie gaan. Had hem gisterenavond voorgesteld waarom hij vandaag niet even bij zijn vader langs ging. De komende tijd moet hij even wat meer werken ivm twee collega's die op vakantie zijn en ik straks dus ook 4 dagen. Dan komt het er helemaal niet meer zo makkelijk van. Hij heeft gelijk nog andere kennissen gebeld, dus zo maakt hij er een heel dagje van en blijft ook ergens eten. Ik heb zelf al gestreken en de dweilemmer staat al klaar. Moet zo even voor mijn werk ergens naar toe, dus mijn dag vult zich ook wel aardig zo.
Nou meiden, ik ben nog niet thuis of ik heb alweer hoofdpijn! Ik heb in Nederland echt geen moment hoofdpijn gehad dus hoe het nou komt?? Ik baal er wel van zeg. Ik ben wel weer aan het werk en misschien moet ik gewoon ook weer wennen. Hoop wel dat het niet zo blijft! Het is wel opvallend. @Sil: jeetje da's wel een heel lage bloeddruk! Zei de vk er zelf niet iets van? Ben je niet heel snel duizelig? Lekker doorgaan met de dropjes zou ik zeggen. Fijn dat alles weer goed was. @Mees: kan me voorstellen dat je opziet tegen die lange dagen werken straks en dan ook nog eens achter elkaar. Zou er ook niet aan moeten denken. Hoop dat je het later allemaal kunt regelen ook met je mans werk dat je toch een dagje ertussen thuis kunt zijn. @Wax: wat een gedoe iedere maand weer hè? Maar je weet niet, misschien inderdaad drie keer scheepsrecht! Nou ik werk nog even door en dan boodschappen doen en koken. Morgen begint het offerfeest, totaal geen zin in. Verplichte bezoekjes brengen aan familie en maar even oogkleppen op zodat ik al die dieren niet zie. Kan er nu al helemaal niet tegen!
Sill, wil je wat van mijn bloeddruk hebben? Ik ben namelijk vanochtend weer voor controle geweest naar de HAass voor bloeddruk en mijn B12 injectie. Mijn bloeddruk is met 2x pd methyldopa gemiddeld 154/100 en met de hartslag meten heeft ze ook weer hartritmestoornis geconstateerd. Mijn bloeddruk is in de zwangerschap met medicatie nog beter dan zonder zwangerschap. Dit is voor haar aanleiding om het weer bij HA op de tafel neer te leggen en kijken of HA hier wat mee wil doen. Want ja.....ik met mijn 37 jaar, hoge bloeddruk met medicatie ervoor en dan ook nog hartritmestoornis. Dus ben benieuwd wat de HA hier mee gaat doen, hij was er vandaag niet ivm dat hij nachtdienst had gehad. Want misschien wel naar cardioloog/zkh voor verder onderzoek. Kom vanavond als oudste op bed ligt en kleine hopelijk even rustig in kinderwagen slaapt/ligt (meestal wil die 's avonds lekker bij mij liggen) kom ik even verder reageren als het lukt. Want manlief is aan het uien laden en net hem gesproken en die is niet voor 10 uur thuis.
Jeetje, wat vervelend dat je nu weer hoofdpijn hebt, misschien toch door het klimaat ofzo?? En offerfeest kan me voorstellen dat je daar nu even helemaal niets van moet hebben, nou veel s6 om de aankomende dagen door te komen. Lyanna, das wel ernstig zeg zo'n hoge bloeddruk jemig, ik hoop voor je dat ze er een oplossing voor hebben. En jahoor als ik jou daarmee help hahaha en mezelf natuurlijk doe me dan maar wat van jou bloeddruk!! Mees, ja ik heb er ook wel last van, licht in het hoofd, prikkelbaar, heel erg moe en idd duizelig met opstaan en zelfs met op mijn rug liggen merk ik het. En drop eten deed ik al heel veel, das een beetje mijn verslaving op het moment, maar dat helpt niet echt hoor. Ze zei al dat het ook geen zin heeft om veel zout te gaan eten, moet gewoon een tijdje rustig aan doen en opletten met opstaan enz. Hopen dat het vanzelf weer over gaat.
@Jeetje: balen dat je weer hoofdpijn hebt. Misschien toch de overgang van fris weer hier naar toch weer warm weer bij jullie. En natuurlijk de combinatie met werken gelijk weer. Misschien dat je teveel jezelf moet forceren te werken omdat het concentreren meer moeite kost nu je zwanger bent. Sterkte de komende dagen. Kan me voorstellen dat het je een beetje tegen de borst stuit. @Lyanna: dat is heftig nieuws. Kunnen die dikke enkels er wat mee te maken hebben. Ik weet dat als je vocht vasthoudt, je ook hartritme stoornissen kunt krijgen, dus wie weet als dat vocht uit je lichaam is, de stoornis ook minder wordt (of verdwijnt). @Syl: jammer dat je met je drop-verslaving je bloeddruk niet omhoog gaat krijgen. Inderdaad is rust altijd goed. Ik hoop dat je bij de volgende controle een hogere bloeddruk hebt.
Meiden, wat is het rustig aan ons front? Ik had vandaag een hectische dag op het werk. Aan het eind van de middag nog een overleg. Halverwege het overleg moest ik nodig plassen, dus heb even een plaspauze ingelast. Bij het afvegen een raar bruin slijmerig sliertje. Het was of ik een klap in mijn gezicht kreeg. Stond te trillen op mijn benen en toen moest ik nog terug het overleg in, terwijl mijn kop overuren draaide en ik natuurlijk van alles in mijn kop zat te halen over wat dit te betekenen had. Ik kon me amper meer concentreren en de tranen zaten hoog. Net bij het afvegen een bruin snotterig sliertje. Heel raar. Vrees nu toch het ergste en dan is het pas dag 6 na de tp. Ben helemaal van de wap af en zou het liefste in een hoekje even een potje janken. Maar ja, mijn man moet werken vanavond en ik moet me dus even flink houden voor m'n zoontje.
Hoi hoi Ja ik had hier vandaag ook al een paar keer gespiekt maar er was hier niks en niemandal te beleven. Omdat ik zelf ook niets te melden had, heb ik me ook maar stil gehouden. @Mees het lijkt me toch echt nog te vroeg om al ongi te worden. Ik snap dat het als een schok kwam en ook dat je nu van de kaart bent maar je andere 'klachtjes' klinken zo hoopvol dat ik er vanuit ga dat dit niets te betekenen heeft. Jij bent de enige die de status van 'altijd een pril zwangere op een meeting' nog hoog kan houden dus moet het gewoon nu raak zijn bij jullie. In principe gaat die vlieger natuurlijk nog steeds op want tot je (hopelijk niet natuurlijk) ongesteld wordt ben je in principe zwanger dus wat dat betreft zitten we met prille zwangerschappen tijdens een meeting nog steeds goed. Maar dit keer is het gewoon echt raak hoor. Ik duim nog een weekje door. Volgende week vrijdag testen?? Nog veel te vroeg dus om nu al conclusies aan bruinverlies te verbinden. Probeer positief te blijven al is dat na zo'n ontdekking moeilijk, I know... @Jeetje al weer wat gewend en in het dagelijkse ritme gerold? Hopelijk valt het met de hoofdpijn weer mee. @Wax hoe is het, de griep verschijnselen al weer wat te boven? @Maureen al even niets meer van je gehoord. Hopelijk gaat het,naar omstandigheden, goed meid. Weet dat ik aan je denk. Knuffel voor jou. @Sil dat klinkt inderdaad wel hééél laag hoor die bloeddruk van jou. Waarschijnlijk kun je ook niet veel anders maar doe maar lekker rustig aan en hopelijk gaat die bloeddruk van jou snel weer wat omhoog. @Lyanna jij juist zo hoog. Wat is het toch een raar ding het dat menselijk lichaam. Dat het nu nog steeds zo hoog is bij jou terwijl je niet meer zwanger bent en nota bene bloeddruk verlagers krijgt (toch, of had ik dat nu verkeerd gelezen/onthouden) Iedereen verder een fijne avond!
Hoi meiden, Mees, ik zou me nog niet teveel zorgen maken hoor het kan alle kanten op. Het is toch nog veel te vroeg om ongie te worden? Jij hebt toch altijd een regelmatige cyclus? En idd jij bent gewoon aan de beurt nu hoor, hou de moed erin meid!! Dikke knuffellll... Hier ook niet veel te melden eigenlijk, Boud had net als jij al een paar keer gekeken hier maar het is erg rustig.
@Mees: nog geen paniek hoor! Het zou wel heel erg vroeg zijn inderdaad anders. Ik snap je gevoel wel, maar hou nog even vol. Wie weet! Dikke knuffel. Hier ook weinig nieuws. Ik had me vergist, morgen is de eerste dag van het offerfeest pas. Moest ik wel vandaag als een gek aan het werk want ik heb morgen een deadline en 's ochtends gaan we dus naar de oma van mijn man en komt er niks van werken. Dus nu nog even op mijn tanden bijten en het afmaken.
Oh zie nu dat ik de naam van mijn man hier gewoon heb neergezet... In het andere clubje (dat besloten is) schrijven we wel met namen dus vandaar. Haal het wel weer even weg denk ik hier, is anders wel heel herkenbaar.
@Syl en Boud: ja, kan niet meer doen dan afwachten. Had de acupunctuur nog gesproken. Ik doe 's avonds mijn buik met een moxastaafje en die was bijna op. Ze belde vanavond terug en toen had ik het dus over dat bruinverlies. Heb ook wel wat ongesteldheidsgevoel, maar dat heb ik al langer (door die utero denk ik). Ze zei ook dat je bij ivf vaker allerlei afscheiding had, tot bloed aan toe en dat het lang niet altijd wat hoefde te betekenen. We zullen zien. Ik zat straks een beetje te rekenen en toen bedacht ik me dat het nu zo ongeveer mijn NOD zou zijn. Bij de Decapeptyl krijg je nog een soort van menstruatie, maar dat heb ik bij de Orgalutran die ik heb moeten gebruiken niet gehad. Misschien dat er dan toch iets van 'oud' bloed uitgewerkt wordt. Dus ja, we houden nog even de moed erin, maar het valt niet mee. @Jeetje: dat was nog een tegenvaller dat je nog even hard aan de bak moest en je een dag vergist had. Ondanks dat je er niet veel zin in hebt, hoop ik toch dat je fijne dagen met de familie van je man zult hebben. Ik ga mezelf zo even weer met moxa behandelen. Is wel lekker die warmte op de buik en het is even een momentje voor mezelf. M'n zoontje heeft vanavond heel lief zelf zitten spelen, alleen heeft hij zo ongeveer al het speelgoed wat hij heeft, ook door de hele woonkamer verspreid. Dus zo ook maar weer even puinruimen.
Mees, hopelijk is het weer gestopt die afscheiding. Maar euhh over dat Moxa staafje, mijn tante die was voetreflex therapeute ( was omdat ze helaas is overleden vorig jaar) en die zei mij juist dat je in het begin van de zwangerschap geen Moxa mag gebruiken omdat het bepaalde stoffen afdrijft uit het lichaam en zou dus ook het vruchtje kunnen uitdrijven. Ik was er zo gevoelig voor dat ik er een urineweg infectie van kreeg toendertijd. En zij heeft echt al heel wat mensen die niet zwanger konden raken geholpen en veel van hen hebben inmiddels ook een kind. Dus ja ik weet het niet met dat ding hoor, lekker is het wel ja dat klopt maar ik zou wel 10x nadenken voordat ik dat zou gebruiken.
Mees, dit vond ik ook over Moxa gebruik........ Moxa is verboden bij koorts, een hartslag boven 90, te hoge bloeddruk, extreme vermoeidheid, erge honger, bij zwangerschap, na alcoholgebruik, bij roodheid, zwelling en hitte (ontstekingen algemeen en locaal), tijdens menstruatie, hartproblemen, bij heet weer, op spataderen. Er staat dus zoals je ziet zelfs dat het verboden is om te gebruiken!!!
@Syl: dank je. De reden dat ik het gebruik is puur voor de periode rond de innesteling. Die warmte schijnt het baarmoederslijmvlies te prikkelen waardoor het als het ware een beetje gaat werken en daardoor een embryo makkelijker kan innestelen. Ik ben ook niet van plan het langer te gebruiken, hoor. Moxa wordt ook wel tijdens de zwangerschap gebruikt, maar dan vooral voor stuitliggingen en bevallingen op te wekken als iemand overtijd loopt. Ik denk dat ze (mede daarom) voorzichtig zijn met noemen dat je het tijdens de zwangerschap kunt gebruiken, want als je de verkeerde plekken behandeld is dat niet verstandig. Maar bedankt voor het opzoeken (en meedenken ). Ik zal het ook eens met mijn acupunctuur overleggen hoe zij daar tegenaan kijkt. Hier na het snot van gisteren niets meer waargenomen. We duimen maar dat het nog even weg mag blijven (als het kan een maandje of 9). Merk wel dat ik nu weer wat gespannen ben over zaterdag. De vorige keer werd ik ook op dag 9 ongesteld en dat is nu a.s. zaterdag. Zo heb je geen moment rust in deze vervelende wachtweken lijkt het wel.
Mees, het klinkt mij niet verontrustend in de oren. Het kan zelfs nog wel iets zijn van de terugplaatsing/punctie. Als het bij een sliertje blijft denk ik dat het echt niets is. Ik wil het al een poosje vragen, maar wat is in godsnaam een moxastaafje? Als ik dat zo van Syl lees, denk ik waar is het dan wel goed voor. Mees, je moet vooral doen waar je je goed bij voelt, en ik bedoel het echt niet verkeerd, maar zou je wel naar die acupuncturist luisteren. Ik zelf vind het kwakzalverij, vooral na mijn ervaring. Het zijn geen artsen, hebben geen enkel medisch diploma alleen een certificaat(en ook niet eens allemaal) wat wordt uitgereikt door de acupuncturistenorganisatie zelf. Ik snap dat het fijn is als er iemand zegt dat je iets moet doen waardoor jij denkt dat je meer kans hebt, je grijpt tenslotte alles aan. Zelfs ik ben uit hopeloosheid toen gegaan. Als ik dat zo lees van die moxa en dat je naar haar belt voor advies, dan krijg ik echt de rillingen. Nogmaals doe vooral waar je je goed bij voelt, maar als anti-gelover moest ik het t toch even kwijt ! Ik verder ook niet veel te vertellen. Behalve dan dat ik heb teruggebeld voor die afspraak, en raad eens wie ik op die afspraak had? Idd die trut. Voor mijn fijne arts was pas eind november plaats, dus toen zei ik dan maar iemand anders als het maar niet die ene is. Toen ik haar hartelijk bedankte voor het regelen zei ze opeens oh wacht eens ik heb hier toch nog een plekje bij die fijne. Vijf dagen later dan de geplande afspraak. Nou wachten duurt lang maar dat heb ik er wel voor over. Verder geen reactie op brief gehad. Morgen wordt het besproken, ik hoop dat ze vannacht lekker slapen en een goede bui hebben.
Ik heb even gegoogled en op youtube een filmpje gevonden over het gebruik van Moxa. Daar kan ik helemaal niets mee. Gaat het dan om de warmte of om de zogenaamde brandende stof/walm die ervan af komt. Dat kan toch nooit door de huid heen!!! Nogmaals als je denkt dat je er baat bij hebt moet je het vooral doen maar ik vind het kwakzalverij waar ze vast ook nog eens veel geld aan verdienen.
Goedemorgen meiden @Mees ik had je vorige week op de meeting ook willen vragen wat dat "moxa" gebeuren nu precies is, want ik had er ook nog nooit van gehoord. Verder sluit ik me helemaal aan bij wat Xon al geschreven heeft. Ik hoop van harte dat jij er baat bij hebt maar voor mij is het niets. Helemaal als ik dan op nu.nl weer eens lees dat allerlei voedingssuplementen en kruiden elixers die mensen gebruiken, vaak de werking van door artsen voorgeschreven medicatie tegen werken of dusdanig beïnvloeden dat de werking verminderd. Nogmaals ik hoop van harte dat jij er zwanger mee blijkt te worden om ons het tegendeel te bewijzen maar ik twijfel altijd heel erg aan dit soort dingen en ben er erg huiverig voor. @Jeetje fijne feestdag met de familie
@Xon: wat goed dat je toch nog even gebeld hebt en zo heb je toch maar mooi een gesprek met de fijne arts! Hoop dat je brief hem goed in de oren is geknoopt en dat hij dat meeneemt in de besluitvorming. Ben heel benieuwd. Maar kan me niet voorstellen dat ze het stop zullen zetten. Fijn dus dat je toch nog even gebeld hebt. En die 5 dagen langer wachten op de afspraak neem je dan zeker voor lief. Dat moxa is een soort koolstaafje dat je warm maakt. Dat puntje gaat dan gloeien wat een warmte verspreid die diep de huid in gaat en zo de bloedsdoorstroming verbeterd. Je kan het bijv. ook gebruiken bij gewrichts- of spierpijnen. Meer dan dat is het niet. Je neemt niets in, want daar ben ik zelf ook voorzichtig mee. Een positieve bijwerking die ik ervan heb is dat mijn darmen daar goed op reageren. Het zorgt voor een soort van ontspanning van de darmen, waardoor mijn stoelgang (sinds ik dat af en toe gebruik) beter gaat. Dus dat is voor mij mede een van de redenen dat ik het prettig vind te gebruiken, omdat ik nu al weken geen medicijnen van de huisarts hiervoor heb hoeven slikken. De reden dat ik haar gesproken heb, was meer bij toeval. Mijn moxa-staafje was bijna op en ik had haar gevraagd of ik een nieuwe kon krijgen. Zij verstrekt zelf altijd gratis deze moxastaafjes aan haar patiënten, juist om te voorkomen dat mensen dit zelf via internet gaan bestellen en zichzelf gaan behandelen. Het tijdstip waarop ze vroeg of ik even langs kon komen, schikte mij niet, dus om eindeloos sms-en te voorkomen, belde ze me even terug. Toen heb ik haar gelijk geven gevraagd naar dat bruinverlies. Je mag nl. niet met moxa behandelen als je ongesteld bent of vloeit, omdat daar het vloeien erger van kon worden. Omdat ik haar toch aan de lijn had en even niet in kon schatten waar die afscheiding vandaan kwam, heb ik haar gevraagd of ik nog we met moxa mocht behandelen (en of zij deze afscheiding evt. herkende van haar patiënten). Ik snap dat er veel kwakzalvers rondlopen die maar al te graag profiteren van mensen met overgewicht, mensen die willen stoppen met roken of een kinderwens hebben e.d. Dus snap je argwaan hierin. Ik heb zelf in het verleden vaker klachten gehad, die met medicijnen niet overgingen (hartkloppingen, moeilijke stoelgang). En dat hebben ze met acupunctuur wel kunnen verhelpen. Dus, zoals jullie zullen begrijpen, sta ik er niet afwijzend tegenover om, als ik vastloop in het gewone medische circuit, ook daarbuiten te kijken. Overigens is bij sommige klinieken (waaronder Dusseldorf) acupunctuur iets wat onderdeel van de behandeling kan uitmaken en in die kliniek wordt uitgevoerd.
Zo weer terug van de kapper en een stukje met de auto weggeweest. Mijn man wilde gisteren gaan werken en kwam 2 min. later weer binnen, omdat z'n accu leeg bleek te zijn. Hij is dus met mijn auto naar z'n werk gegaan, maar zijn auto moest dus wel weer aan de praat geholpen worden. Net dus met startkabels gestart en dus verplicht een eindje gaan rijden. We waren van plan even naar de Intratuin te gaan, zodat de auto even goed op kon laden. Maar onderweg viel ons zoontje in slaap. Kon ook niet anders, want hij was om 5.30 uur al klaarwakker vanmorgen (en wij dus ook). We hebben hem dus maar laten slapen en hebben zelf dus even een half uurtje gereden om zo de auto weer vol genoeg geladen te hebben. Nu nog even strijken (strijkplank staat al 3 dagen uitgeklapt in huis ). En de kop op de wasmand wordt steeds groter. Nu dus toch maar een begin maken om hem een kopje kleiner te maken, al zou ik zelf met alle plezier ook nog eventje een dutje willen doen.
@ Xon: ik heb het denk ik nog niet helemaal begrepen, maar jij bent nu dus definitief niet zwanger? En al ongesteld geworden? @ Mees: ik snap dat je schrikt van dat sliertje, maar zolang het nog geen bloed is ... probeer maar rustig te blijven hoor! Hier stil omdat er gewoon niet zoveel te vertellen is. Al wordt het gevoel dat het niet is gelukt deze ronde steeds sterker. Heb alweer een soort menstruatiepijn en mijn borsten doen heulemaal niks. Nou dan weet ik het al wel ... ergens had ik er al niet veel vertrouwen in deze maand. Ik heb eigenlijk elke dag wel buikpijn gehad, sinds de vorige menstruatie, de pijn ging gewoon niet weg, dat was ook een reden waarom ik toen dacht dat het nog niet schoon was van binnen. het is gewoon niet over gegaan en het is er nog. Alleen wordt het nu erger dus denk ik ongi in aantocht. Misschien dus ook wel beter om nu even een maand gewoon normaal en flink ongi te worden.... kan niet veel anders doen dan afwachten wanneer het komt. Kan ook pas halverwege volgende week zijn ofzo.