@Wax: het schiet voor jou ook al weer op, zie ik! Ik hoop dat je gevoel toch onjuist is en je toch volgende week positief verrast wordt. @Hoop: ik zag dat jij morgen je follikelmeting had? Nou, een hele reis voor de boeg, maar hoop dat er een paar mooie eitjes te zien zijn. Ik had een tijdje geleden een pendel aangevraagd, maar al weken niets gehoord. Kreeg net antwoord dat ze gependeld had dat ik nu zwanger moest zijn. Nou, zulke pendels mogen vaker komen. Nu moeten ze nog waar zijn. Maar net bij het plassen een bruin flubbertje, dus ik vrees toch dat het hem niet gaat worden deze maand. Maar we blijven positief....ahum...ahum...
Hoewel ik al heel lang niet meer meeschrijf hier, wil ik toch even melden dat de zwangerschap die ik hier in mei meldde doorgezet heeft en we heel blij alweer 25 weken in verwachting zijn. Iedereen die me destijds gesteund heeft met opbeurende woorden en goede raad, heel erg bedankt ervoor. Ik hoop dat iedereen die hier zwanger probeert te worden ook snel op een roze wolk kan
@Mees: ja het word een lange reis.Ik zie er wel tegenop,maar alles voor het goede doel! Ik heb ook wel eens bruinverlies gehad en toch zwanger bleek.De moed nog niet opgeven hoor! @Caatje: wat fijn dat alles goed gaat! Lief dat je het ook even laat weten....dat geeft ons weer hoop!Geniet lekker van je zwangerschap!
Mees, wat een goed bericht!! Nu ga ik heel hard duimen dat het zo is, ik blijf erbij het moet gewoon!! Wax, jij ook weer bijna je NOD, je weet maar nooit meid voor jou draaien de duimen ook hoor!! Caatje, das lang geleden idd. maar van harte hoor dat het allemaal goed gaat! Hoop, jij heel veel s6 morgen met de FM, hopelijk lekker veel eitjes!! Hier niet veel op het moment, ben een beetje internet aan het afstruinen voor baby spulletjes, erg leuke bezigheid moet ik zeggen...
@Caatje: fijn dat alles goed gegaan is met je zwangerschap. En een zoon onderweg! Geniet van je zwangerschap! @Hoop: ik denk dat de eerste keer even spannend is, maar als je eenmaal routine hebt met treintijden, overstappen e.d. dat het dan wel relaxed kan zijn. Boekje mee, oortje in met lekkere muziek. Toen ik nog iedere keer met de trein naar mijn man op en neer ging, kon ik er (nadat ik het een paar keer had meegemaakt), wel genieten van lekker je laten rijden. Ik zal aan je denken. Hoe laat moet je er zijn? @Syl: inderdaad leuk om babyspullen te snuffelen. Hadden jullie de meubeltjes nu al wel?
Meiden, even kort, want wil voor de afwisseling eens op tijd op m'n werk zijn. Net het eerste rood gespot. K*t, k*t! Weer een poging verkloot. En nog maar een poging te gaan. Niet echt een geruststellende gedachte dat we nu nog maar een kans hebben. Het vervelende is nu natuuurlijk weer dat ik tot volgende week vrijdag nog wel gewoon door moet gaan met de utrogestan. Een smakelijk vooruitzicht weer. Weet ook niet hoe alles nu gaat vallen. Want ik moet een maand overslaan, maar in december en 1e week januari hebben ze een 'stop', dus in het ergste geval 2 maanden wachten. Nou ja, dat zijn zorgen voor later. Nu eerst op naar de eerstvolgende (eigen) ronde maar weer. Het is niet anders. Tot later maar weer!
Mees, jemig meid wat kl*te zeg!! Dikke knuffel hoor...Weet je zeker dat het echt over en uit is?? En geen lekker vooruitzicht idd als je echt ongie bent en je moet die troep er nog wel inproppen bah bah.
@Syl: ik kan mezelf natuurlijk nog enorm veel hoop aanpraten, maar de vorige keer was het dag 9 na de tp en ook foute boel en nu dus op dag 8. Dus nee, laten we er maar vanuit gaan dat het niet gelukt is. Ik moet nu toch nog doorproppen met de mutsenbollen (jakkes) en volgende week moet ik toch nog een zw.test doen op de afgesproken dag. Tot die tijd kan ik het toch niet echt afsluiten. Nou ja, traantjes maar weer opdrogen en volgende week maar weer richting Kruidvat voor een doosje ovulatietesten.
Ah nee, Mees. Je zei het zelf al, he. Meestal is het eigen gevoel toch wel waar, helaas. Ik vind het zo erg voor jullie! En ook nog extra vervelend dat het nu waarschijnlijk nog weer lang gaat duren voor een tweede ivf poging. En hoezo is dat dan de laatste? Nou joh, dikke knuffel en sterkte met proppen dan nog maar even ...)-:
@Mees: wat ontzettend balen zeg! En inderdaad zo snel na de tp alweer. Hebben ze daar vorige keer niet iets van gezegd? Ik zou misschien toch al iets eerder even een zwangerschapstest doen denk ik anders is het nog zo lang afwachten. Nou sterkte nog met die mutsenbollen, lijkt me niet echt prettig. Een dikke knuffel!
@Wax: ja, na de rugpijn, het frubbeltje en toch wat gerommel in de buik, was het voor mij wel duidelijk dat het geen innesteling kon zijn. En je krijgt maar 3 ivf-pogingen vergoed, en dit was dus poging 2. Vandaar nog een poging die vergoed wordt. Ik overweeg nog 1 poging zelf te betalen, maar dat kost zeker 4000 euro. Dus daar moet ik het nog even met mijn man over hebben. @Jeetje: ja, het is balen inderdaad. En ook snel na de tp. Ik had wel verwacht op commentaar van de gyn hierover, maar die heeft hier niets over gezegd. Ook niet dat dat een probleem is voor een verder vervolg. @Ricmar: ja, 8-9 dagen na de tp is wel erg snel. Ik word dan dus ook gewoon ongesteld door de mutsenbollen heen. Helaas!
Mees wat triest dat het weer niet is gelukt en wéér zo snel naar de TP al over en uit. Ik zou daar toch een balletje over opgooien bij een gesprek want helemaal goed lijkt het me niet. Het lijkt wel alsof je eigen cyclus toch niet goed genoeg wordt stop gezet waardoor er te weinig tijd is voor een innesteling. Ik ben geen arts en roep ook maar wat hoor maar er moet toch een verklaring en dan ook een remedie voor zijn lijkt mij. Dikke knuffel voor nu en op naar de komende 'self made' poging dan maar weer. @Caatje fijn dat alles goed gaat bij jullie. Geniet er maar lekker van. @Jeetje nog gelukt om je deadline te halen ondanks het familie bezoek? @Syl lijkt me inderdaad erg leuk om op struin te gaan naar babyspullen. Geniet er lekker van!
@Boud: ik vind het ook erg snel en heb wat zitten googlen. Ik las ergens dat in principe vanaf dag 8 al een menstruatie kan (en mag) optreden. Als een embryootje niet goed doordeelt en dus niet goed innestelt, dan kan het dus al zo snel afgestoten worden en tot een menstruatie leiden. Ik denk dat veel vrouwen later ongesteld worden, omdat het door de utro nog een paar dagen tegengehouden wordt. Baal er wel van. Maar op naar de volgende 'home made' poging dan maar weer.
K*tk*tk*t Mees, wat erg dat het weer mislukt is. En dan nu ook nog zolang door met mutsenbollen is niet fijn. Vervelend ook dat je voor laatste poging nog tijdje moet wachten ivm met stop, hoop dat de laatste niet meer nodig zal zijn en je toch nog spontaan zwanger mag worden. Voor nu een dikke knuff!!! Zo het nu lijkt krijgen we morgen onze neef en zijn vrouw op bezoek en zullen we het waarschijnlijk ook wel over hun hele MMM gaan hebben. Hangt nog even af of manlief morgenavond nog aan het wortelen rooien is of dat ze net klaar zijn. Anders wordt het volgende week zaterdag. Ik heb het ook met man over gehad en die staat er ook achter als ze het nodig mochten hebben en ze willen het dat ik toch wil laten onderzoeken of ik een eiceldonor voor hun zou kunnen zijn. Ik heb nu natuurlijk al 2 kindjes en we hebben wel een wens voor een 3e, maar er zijn zoveel follikels die anders niet gebruikt en verloren gaan. En als ik er anderen dus hun grootste wens mee kan laten uitkomen heb ik alles er graag voor over. En zelfs ook voor ons clubje hier heb ik het er voor over, wat ik ook al eerder tegen Xon heb gezegd.
@Lyanna: lief dat je je familie wilt helpen. Zou hetzelfde gedaan hebben als ik zelf niet zo'n grote kinderwens heb (en niet zulke bejaarde eitjes). Hoop dat je hun kunt helpen hun droom te verwezenlijken. @Ricmar: snap dat dat een eis kan zijn, maar hoe kunnen ze dat controleren of je gezin compleet is?
geen idee maar het schijnt dat na donatie het kan zijn dat je zelf geen kinderen meer kunt krijgen, dus oom zelf moet je vinden dat het kompleet is, en je krijgt een gesprek met artsen en psychologen etc..