@maureen, even in een bubble zitten is soms nodig. lekker zitten tot je zin hebt om er weer uit te komen hier lekker vroeg uit bed, had me vergist in de tijd..... dacht dat ik de wekker had bijgezet, maar dat deed de wekker al uit zichzelf.... tja dan zit je dus toch om 7 uur beneden. voordat ik er achter kwam had ik de fles van de kleine man al klaar en heb m maar uit bed gehaald. hij was ook al wakker, maar had best nog even in bedje kunnen blijven liggen..... het eetschema wordt met de dag aangepast hier, best lastig allemaal hoor gister is er een boterham bij gekomen, maar toen hadden we ff nergens ruimte voor fruit...... de laatste fles is nu om 20.30 en dat gaat gelukkig goed. hij slaapt heerlijk door. eigenlijk al vanaf eerder, voor die fles moeten we hem ook wakker maken. kijken of de fles nog iets eerder kan. denk dat we 's middags ergens fruit er in proberen te krijgen en dan die fles maar wat kleiner ofzo. 's ochtends zou ook kunnnen, maar dan slaapt hij vaak nog even. we zullen zien. hij is nu lekker wakker dus misschien dat ik zo een poging doe en daarna lekker douchen.
Maureen, fijn weer even van je te horen meid, hopelijk gaat het toch gauw weer wat beter met je, heel veel sterkte. Dikke knuffelllll. Just, ja het is nogal een gepuzzel he met dat eten?? Maar komt vanzelf wel, je wordt er vanzelf handiger in. Mees, een beetje leuk gehad bij Jan?? Boud, ook een gezellige avond gehad?? Hoop, jij heel veel s6 vandaag met de IUI!! Hier haast niet geslapen vannacht werd om 3 uur wakker met een harde pijnlijke buik, ik werd er misselijk van. Uiteindelijk kon ik om 6 uur nog even terug naar bed en heb ik nog even, onder het genot van 2 paracetamols, kunnen slapen. Dus dat was me het nachtje wel weer ppfff ben nu al kapot.......
@sil, das vervelend harde buiken, toch ff wat kalmer aan doen..... en dat eten, ja das inderdaad een gepuzzel.... maar ben allang blij dat hij alles wil eten wat we hem voorschotelen. vanochtend ging de pruim er ook prima in.
Hoi dames, Ik ben er wel, lees ook mee, maar eventjes minder puf om te schrijven. Allemaal familiebezoekjes moeten afleggen en pfff wat kan dat vermoeiend zijn! Dan merk ik toch weer dat ik die buitenlander blijf hoor. Ze komen allemaal met heel goedbedoelde dingen aanzetten maar ik word er gek van! Nou ja, het zit er weer op en vandaag gaan we lekker naar de finale van het tennis dat hier werd gehouden. De beste 8 vrouwen van de wereld en vandaag spelen Serena Williams en Maria Sharapova tegen elkaar in de finale. Lijkt me wel leuk! Mijn man had kaartjes gekregen via zijn werk. Het is wel weer ver van ons vandaan (hoe kan het ook weer anders) dus zal wel een vermoeiend dagje worden en ik heb al hoofdpijn. Ook slecht geslapen namelijk. We zijn de kat aan het aanwennen om niet meer op de slaapkamer te komen. De eerste nacht ging het redelijk goed. Maar afgelopen nacht stond hij om de haverklap tegen de deur op te springen en te miauwen! Nou ja, even tanden op elkaar en doorzetten nu maar!! @Mees: hoe was het concert? Wat ontzettend balen zeg dat het ook nog eens zo'n heftige menstruatie is. Toch wel vreemd dat je zelfs dan die bollen moet blijven gebruiken. Nou, ik hoop heel erg dat je een zelfbetaalde poging niet meer nodig zult gaan hebben hoor! @Hoop: spannend, vandaag IUI! En mooie follikels las ik. Ik duim heel hard dat dit het gaat worden voor jullie!! @Sil: oh vervelend harde buiken! Ik heb er nu ook af en toe last van. Nu weet ik dus hoe het voelt. Gelukkig duren ze nooit lang bij mij. Maar even rustig aan vandaag na zo'n nachtje. Wat leuk dat je man zo lekker bezig is met de babykamer. Hier nog niks gedaan! Zelfs de box is er nog niet. De plannen waren toch weer gewijzigd (typisch!) Maar ja, volgende week eerst maar de echo en daarna gaan we toch echt aan de slag als het aan mij ligt! @iedereen: ik denk ook aan jullie hoor en voor iedereen een dikke knuffel en een fijne zondag gewenst!
O, ja, vergeet ik nog te zeggen dat mijn man de kleine uk eindelijk ook heeft gevoeld! Hij was telkens te ongeduldig en als hij dan even voelde was de kleine natuurlijk net even rustig. Maar gistermorgen lagen we nog op bed en voelde ik beweging en ik legde snel zijn hand op mijn buik en jawel, hij kreeg een schopje! Hij was op slag helemaal verliefd Zo'n mooi moment!
Nou, verdorie, had vanmorgen in de haast een hele bladzijde leesvoer voor jullie volgetypt. Bij mijn weten ook normaal gepost, maar er staat niets. @Justme: hier ook al vroeg op. Had verwacht en gehoopt een uurtje langer te kunnen blijven liggen, maar mijn zoontje was zelfs een uur eerder wakker. En ja, dat eten vond ik toen ook een puzzel. Heb je niet dat hij een fles per dag minder drinkt, dan zou je daar mooi het fruithapje erbij kunnen doen. Ik gaf het zelf altijd in de ochtend en dan inderdaad een iets kleinere fles erbij. Binnenkort mag hij toch ook iets van diksap hebben, toch? Dan zou je dus een hele melkfles eraf kunnen halen en dan wat te drinken geven met een fruithapje. Het is gewoon even wat uitproberen inderdaad en passen en meten. Maar wel fijn dat hij wel alles eet wat je hem voorschotelt. @Syl: een harde buik lijkt me niet prettig. Heb het zelf nooit gehad, maar hoor en lees vaker verhalen dat het geen pretje is. Misschien toch een beetje te druk geweest (met shoppen op de markt)? @Hoop: jullie vandaag naar Gent. Lijkt me wel bijzonder om nog even lekker met z'n tweetjes de stad in te kunnen gaan. En dan ook nog even een 'kindje maken'. Mocht het raak zijn dan hebbben jullie een kindje met buitenlandse roots. En met zoveel follikels dan kan dit maar zo ook gelijk de laatste keer zijn dat je die lange reis hebt afgelegd. Ik duim voor je, meid! @Jeetje: vermoeiend, hè, die familiebezoekjes. Kan ik me helemaal voorstellen. En omdat je natuurlijk ook de taal niet helemaal beheerst, lijkt het me inderdaad vermoeiend. Nou ja, het einde is weer in zicht. En tennis kijken. Wist niet dat je van sport hield? Wel bijzonder dat jullie kaartjes hebben voor zo'n wedstrijd. En ja, het is heel tegenstrijdig om die mutsenbollen te moeten blijven gebruiken. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het al 2 avonden overgeslagen heb, omdat ik in slaap gevallen was. Normaal let ik daar echt op, maar nu voelt het zo tegenstrijdig om daarmee door te gaan. Maar dat is policy van het zkh. Met bloedverlies kun je toch zwanger zijn, dus tot het tegendeel is bewezen dus gewoon doorproppen. Ik zal morgen wel even bellen naar het zkh, maar zal zeker dat advies krijgen. Hier gisteren een enerverend dagje gehad. Mijn moeder en ik zijn om 5 uur naar het station gereden. We wilden op tijd vertrekken, omdat het de laatste tijd enorm druk is met parkeren rondom het station. Maar nu was er voldoende plek en konden we daardoor zelfs nog een trein eerder pakken. Het leek allemaal dus erg voorspoedig te gaan. Tot we in Utrecht moesten overstappen en de trein een technisch probleem had. Daardoor al weer een paar minuten vertraging. Onderweg hebben we nog enkele minuten stil moeten staan omdat het te druk was op het spoor. Dus al met al, was er geen tijdswinst meer ten opzichte van een trein later. Het concert was wel leuk, alleen hadden we een heel vervelende groep voor ons. We hadden zitplaatsen, maar die hele rij ging steeds zo raar staan te dansen, met de armen in de lucht of wild om zich heen zwaaiend. Dus het merendeel van het concert heb ik tegen wiegende achterwerken, wuifende armen of de achterkanten van mijn voorgangers zitten kijken. Ik dacht nog, laat zulke mensen lekker veldkaarten nemen, als je toch niet van plan ben om te zitten. Om half 11, vlak voordat het afgelopen was, zijn we vast gegaan om de hoos voor te zijn en er zeker van te zijn dat we de trein van 23.05 uur konden halen. De eerstvolgende daarna ging pas een uur later weg. Dat leek aardig te lukken tot we bij de metro de verkeerde trap hadden genomen en aan de verkeerde kant van het perron stonden. We moesten toen weer de hoge trap af, een eindje verder de andere trap weer opklimmen om vervolgens de metro net weg te zien rijden. Toen moesten we 8 min. wachten, maar door de drukte inmiddels werden dat er ruim 10. Uiteindelijk stopte de metro dus om 23.06 uur bij het station en onze trein ging een minuut ervoor weg. Mijn man had nog een trein gevonden om 23.35 uur, dus we wilden in ieder geval die halen. Een flinke wandeling, want die trein vertrok natuurlijk op het allerlaatste perron. Even later kwam mijn man erachter dat die trein welliswaar vanuit R'dam vertrok richting Utrecht, maar dat er vervolgens vanaf Utrecht geen aansluiting was. Alleen een trein die 40 min. later pas zou vertrekken. We zijn toch maar ingestapt, maar het zou daardoor dus een behoorlijk latertje worden (en we waren al bekaf). In Utrecht even wat koffie gedronken en naar het juiste perron gelopen. Daar aangekomen stond er nog een andere trein met 30 min. vertraging, die niet wegkon (en die van ons kon daar dus niet komen). Dus werd er even later omgeroepen dat onze trein van perron 11 zou vertrekken ipv 9. Dus weer trap op en trap af (mijn moeder heeft last van haar evenwicht en durft dus niet op roltrappen). Daar aangekomen stond er weer een trein die eerst plaats moest maken voor de onze. Omdat dat ook niet ging, vertrok onze trein 20 min. later (dus om 1.13 uur). Onderweg ook nog het nodige oponthoud gehad, waardoor hij hele stukken heel zachtjes reed. Uiteindelijk om 1.45 uur aangekomen en om 2.10 uur waren we thuis. Achteraf voor het concert dus 6 uur reistijd gehad om er te komen en weer terug naar huis. Mijn man lag al op bed, want die moest er 's morgens weer om 5.30 uur uit. Ik ben toen maar op de bank gaan liggen. Ik was zo koud dat ik toch niet gelijk kon slapen en was bang dat ik hem wakker zou maken en houden met mijn gespook en hij had zijn nachtrust goed nodig. Toen hij vanmorgen naar beneden kwam, ben ik weer naar boven gegaan om daar verder te slapen. Ik lag net in een diepe slaap, toen mijn zoontje, veel vroeger dan anders, wakker werd. Het geluk van uitslapen had ik dus ook al niet. Zit nu lekker even alleen. Ga dus zo even op de bank liggen.
Even heel snelle reactie om te melden dat het bij mij inderdaad niet raak is dit keer. Al donkerbruin verlies sinds gisteravond, maar echt goed doorzetten doet het nog niet. Zal vannacht of morgen wel zover zijn. Dus toch een keurige cyclus van rond de 28 dg ... Eerlijk gezegd ben ik verbaasd over hoe ik me eronder voel. Prima namelijk, ben dit keer niet erg verdrietig ofzo! Ergens vind ik het ook echt prettig om nu eerst een keer weer gewoon ongesteld te zijn, even geen spanningen.
@Maureen: ik hoop dat je weer wat vaker langs komt! Dat is het teken dat je je ook weer wat beter voelt! Dikke knuff @Jeetje: kan me voorstellen dat je je buitenlander voelt daar.Ik had dat al in ons oude huis,daar woonden allemaal turken en marokanen.Wij waren de enige Nederlanders daar.Dat voelt niet goed.Sterkte daarmee.Leuk dat je man de kleine ook gevoeld heeft! @Waxientje: balen dat je bruin gespot hebt,maar fijn dat je je er rustig bij voelt! @mees: balen dat je zo weinig van het concert gezien hebt! Zo irritant dat mensen zo zijn.Ze weten toch zelf ook wel dat er nog mensen achter hun zitten? Hopenlijk heb je nog een tukkie op de bank kunnen doen! @Sillysa: wat vervelend die harde buiken! Die wil je helemaal niet voelen,dat maakt je angstig ook lijkt me.Hopenlijk gaat het nu beter. Hier net terug van het ziekenhuis.Alles is goed gegaan,volgens de arts was de kwaliteit van manliefs zaad erg goed!Ik heb vandaag behoorlijke eisprongpijn,dus timing is echt goed! Heel spannend dus! Nu op het wachtbankje
@Wax: 3 x was dus geen scheepsrecht. Maar ik kan me voorstellen dat je al blij bent dat je cylcus mooi regelmatig is gebleven. En even een maandje 'grote schoonmaak' kan idd ook geen kwaad. We blijven elkaar een beetje op de voet volgen, dus hopelijk kunnen we over 2 weken ook weer op de wachtbank. @Hoop: nou, met zulke joekels van follikels en topzaad, nou dat kan alleen maar goed nieuws op leveren. En goede eisprongpijn, alleen maar goed, want dan is het een goede timing! Ik ben heel blij voor jullie! Op naar goed nieuws over 2 wkn. Ik duim voor je.
Goedenavond meiden Gisteren een héél gezellige avond gehad met meeerrrr dan genoeg wijn hihi dus ik kon vanmorgen maar moeilijk uit de startblokken komen. Ik begin nu pas weer het gevoel te hebben dat ik weer met beide benen op de grond sta. Moet ik er wel eerlijkheidshalve bij vertellen dat ik dan toch eindelijk snip verkouden ben geworden. Ik hang er al meer dan 1 1/2 week tegen aan met steeds terugkerende keelpijn maar daar bleef het dan ook bij. Nu toch echt een kop vol met watten en een hoofdpijn die niet alleen van de wijn komt. Inmiddels ben ik de nodige paracetamollen verder maar ik merk nog maar weinig verschil. En dan te bedenken dat ik een week lang de tijd heb gehad om rustig verkouden te zijn maar nu het zover is, ik morgen weer aan het werk moet:x. Maar ja, is niet anders. Verder vanmorgen bij het afvegen helder rood. Volgens de gyn is dag één van een nieuwe cyclus de dag waarop je helderrood bloed verliest, dus in mijn enthousiasme hierover meteen maar zo'n enge pil genomen. Blijft verder rood de hele dag weg. Mooie bende. Nu twijfel ik dus of ik de volgende pil wel al moet nemen vanavond of nog even moet afwachten hoe de vlag er morgen voor staat. Ik denk toch dat ik nog wat te vroeg geweest ben. Ik weet niets over een bijwerking dat bloeden ineens weer zou uitblijven na zo'n pil maar dat lijkt me sterk. De rommel zal er toch uit moeten. Dus maar even wachten tot morgen ochtend. Pff, denk je dat je verder kunt, begint meteen ook al weer de hersengymnastiek. Ik geloof ook niet dat de bijwerkingen van de Progynova echt bijdragen aan een algeheel gevoel van welbevinden, en dàt, samen met de verkoudheid geeft me echt zo'n 'blegh' gevoel. Maar genoeg met de klaagzang. Zo'n dagje heerlijk niets doen is ook wel lekker lui. @Mees jou verhaal over je ov reis is precies waarom ik het nog vertik om met trein of bus te reizen. Ik heb dat soort grappen in 't verleden zo vaak mee gemaakt dat ik me er gewoon over verbaas dat mensen überhaupt nog met de trein van A naar B gaan. Jammer dat het avondje concert er op die manier, samen met dat irritante groepje voor jullie, toch biet helemaal bracht wat je ervan hoopte. Althans dat proef ik een beetje uit je verhaal. Maar hopelijk heb ik het mis en was Jan wel helemaal super. @Sil lastig om zo'n pijn te hebben, kan het van het winkelen komen dat je je te druk gemaakt hebt, of heb je geen idee waar het aan ligt? Dat laatste lijkt me helemaal vervelend want dan weet je ook niet wat je kunt doen (of laten) om herhaling te voorkomen. @Jeetje jij dus ook al harde buiken. Naar lijkt me. Maar wel heel tof dat je man de kleine ook heeft kunnen voelen. @Maureen fijn weer even van je te horen. Hopelijk zit je even goed in je 'bubble' en kun je alles wat er momenteel in je leven speelt een plekje geven. Fijn om te lezen dat het niet alleen maar negatieve dingen zijn. Dikke knuffel meid en hopelijk tot binnenkort hier weer op't forum. @Just lastig om dat met dat eten allemaal uit te dokteren. Hopelijk vinden jullie en de kleine man snel een nieuw eet ritme van wat, wanneer en hoeveel daarvan te geven. Mooi trouwens dat hij bijna alles wel wil eten. Dat scheelt toch weer een hoop gedoe extra. @Ricmar gefeliciteerd met je zoon! Wauw wat is dat jaar snel gegaan zeg. Leuke foto's en filmpjes op fb! @Hoop succes op de wachtbank. Alle seinen staan voor jullie op groen als ik het zo lees dus over twee weken hopelijk heerlijk nieuws van jullie kant. Ik duim hoor! Nou dat was wel zo'n beetje de max van wat mijn verkouden koppie heeft onthouden. Voor iedereen en alles die/dat ik vergeten ben excuses, hopelijk ben ik snel weer helder genoeg. Fijne avond...
Mees, wat een gedoe idd. ppff neem vaker het ov zeggen ze dan!! Nou nee bedankt en dan nog nagaan dat je eigenlijk weinig gezien hebt van het concert is dus eigenlijk dubbel jammer. Jeetje, leuk is dat he als ze de kleine ook eindelijk kunnen voelen? Dan wordt het voor de mannen ook wat echter. Wat vervelend met die kat eigenlijk, ik ben blij dat ik ze altijd al beneden hou, ik hou er niet van als ze boven rondlopen en nu scheelt het weer een stuk dat ik ze niets hoef af te leren. S6 met slapen met de zeurende poes... Wax, jammer dat je ongie geworden bent maar misschien idd ook wel even goed om alles lekker te reinigen daarbinnen. Gelukkig voel je je er niet zo down om deze keer. Hoop, nou mooi meid dan moet het toch helemaal goedkomen?? We gaan weer voor je duimen hoor!! Hier nog steeds last van de buik en toch echt niet veel gedaan vandaag, maar volgens mij hangt er ook wat in de lucht(griepje ofzo) want ben ook erg beroerd en koppijn enz. hou het wel even in de gaten en anders bel ik de dok wel even. Dames fijne avond ik ga zo lekker so you think kijken en dan lekker naar mijn bedje, doegieeeeesssss.
@Boud: balen van je verkoudheid en vooral dat je het nu krijgt, nu je weer moet gaan werken. Hoop dat het allemaal meevalt als je weer moet werken. Hoofdpijn en zulke drukke kinderen lijken me geen goede combinatie. En lastig de eerste dag te bepalen. Ik had de vorige keer ook in mijn enthousiasme gebeld toen het eerste rood zich aandiende. Maar het was net of, nadat ik gebeld had, het rood ineens ophield om vervolgens 2 dagen later weer in volle glorie tevoorschijn te komen. Maar goed, het eerste rood is gesignaleerd en jij kunt gelukkig weer beginnen. Ik ben heel blij voor je. En PS. Jan was geweldig, hoor! Dus we hebben enorm van hem genoten. Maar door de vermoeidheid van de reis (vooral de terugreis), moet ik zeggen dat ik daar een beetje een kater van had. @Syl: vervelend die buikpijn. Kan het niet zijn dat de kleine meid een groeispurtje gemaakt heeft en daardoor je buik reageert, omdat die ook mee moet rekken? Hoop dat het snel afzakt en anders morgen even bellen. En jij ook niet ziek worden, hoor! @Jeetje: katten zijn eigenwijze beesten, hè? Mijn man is allergisch voor katten en we hebben een tijdje geprobeerd met de slaapkamerdeur dicht te slapen. Maar dat was, mede door het gekrab aan de deur geen succes. Verder voelde ik me ook enorm opgesloten. Was blij dat mijn man dat na een paar dagen ook zo vond. Ze slapen nu wel minder bij ons op bed (en eigenlijk slapen ze altijd aan mijn kant). Ook hebben we altijd de keukendeur naar de gang dicht als mijn zoontje op bed ligt. Dit is, omdat het anders boven erg gehorig is van de geluiden beneden. Maar je kan er donder op zeggen dat als mijn zoontje amper slaapt, de katten aan de deur zitten te krabben omdat ze naar mij toe willen. Ik loop zo de nodige keren op en neer en voel me af en toe net een portier. We hebben nu een kattenluikje gekocht voor deze tussendeur. Maar om ze dat aan te leren, zal ook nog een hele tour worden (zo niet onmogelijk).
Heb net het zkh gebeld. Had die fijne verpleegkundige weer, die weer zo lief reageerde. Die verpleegkundige had ook zoiets dat het vrij zinloos was met de utro door te gaan. Ze zei dat Nijmegen daar vrij strikt in was, maar had daar ook vaak haar twijfels bij. Dus wat haar betreft mocht ik daar mee stoppen. Ik mocht evt. nog wel een test doen op vrijdag, maar ze zou in ieder geval al een 'nee' in de computer zetten. Ik was zo en zo van plan even te testen, maar dat is meer om deze poging voor mezelf af te sluiten. De volgende ongi valt net ongunstig ivm de winterstop in het academisch zkh, dus we hebben nu verplicht 2 rustmaanden. Eigenlijk vind ik dat niet zo erg, want ik zat er zelf ook al aan te denken om die laatste poging in het nieuwe jaar te doen. Om gewoon even een beetje tot rust te komen. Die verpleegkundige vond het overigens ook wat vreemd dat ik dus gewoon met 4 wkn weer ongesteld was geworden (en dan ook dwars door de utrogestan heen). Ik heb nu het korte spuitprotocol gehad en Orgalutran is inderdaad een minder heftig middel dan de Decapeptyl. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat mijn eigen cyclus gewoon doorgaat. Het kan toeval zijn dat mijn ongi precies 8 dgn na de tp viel, maar toch... Omdat ik nu weer 'mijn oude spuitschema' wil gaan gebruiken, stelde ze voor om toch in december nog even met de gyn af te spreken om alles door te nemen. Heb nu dus een afspraak gemaakt (waarvan ik natuurlijk hoop die weer af te moeten zeggen t.z.t.).
Goedenavond meiden @Mees fijn dat Jan toch erg geslaagd was. Hier gisteravond besloten om toch door te gaan met de Progynova. Het was weinig maar toch echt rood dus vanmorgen zh gebeld met de mededeling dat ik op dag 2 van de nieuwe cyclus zit. Woensdag 7-11 heb ik een afspraak bij de gyn. Dan wordt er een echo gemaakt en een afspraak voor een vervolg echo en daarna gaan ze kijken wanneer ik ingepland kan worden voor een terugplaatsing. Dus dat zal waarschijnlijk met een week of twee zijn. Die Progynova is trouwens geen prettig spul. Ik heb er erg heftige hoofdpijn van die niet te temmen is met een paracetamol. Heel irritant. Met de verkoudheid gaat het wel moet ik zeggen. Wel wat last van de keel maar voor de rest weinig problemen. Dat mijn hoofd gisteren niet mee deed kwam waarschijnlijk ook van die hormoon pillen. Maar ja, een week of twee door bikkelen en dan hebben we dat ook weer gehad. Ik heb nog goede hoop dat mijn lijf er met een dag of wat aan gewend zal raken en de bijwerkingen dan minder heftig zullen zijn.
Mees heel verstandig om ook proberen je rust te nemen tijdens al die pogingen. Als jullie het gevoel hebben dat je even gas terug moet nemen en pas in januari verder willen gaan moet je dat gewoon doen. Hoe meer ontspannen je eraan begint hoe groter de kans van slagen lijkt mij. Eerst maar eens weer 'ouderwets' zelf proberen en dan kijken of dat gesprek met de gyn nog wat nieuws of interessants oplevert.
Mees, ik denk ook dat het weinig zin zou hebben idd om door te gaan met de Utro, kan me voorstellen dat je wel nog een test wil doen om zeker te zijn en het af te sluiten. Hopelijk brengen de 3 rondes naturel jullie geluk. Boud, wat vervelend zo'n nare hoofdpijn als bijwerking zeg, nou ja wat je al zegt even 2 weken op de tanden bijten en dan hopelijk een TP voor jou. Hier nu echt beroerd blehhh, denk toch echt dat ik ziek ga worden. Ach gaat wel weer over, wel kl*te die buikpijn hoor zal wel met de darmen te maken hebben ofzo.
@Boud: fijn dat je toch door kan gaan en volgende week al weer de eerste echo. Dan gaat het toch al weer heel snel tot aan de tp. Wel spannend allemaal weer. Wel jammer dat je zoveel hoofdpijn van die pillen hebt. Moet je dan straks ook nog pregnyl spuiten, of niet? Ik hoop dat het inderdaad door de gewenning komt en dat het na een paar dagen afneemt. Je verkoudheid werkt natuurlijk nu ook niet mee. Nou, meid, fijn weer te lezen dat je weer begonnen bent en we weer helemaal met jou kunnen meeleven. @Syl: ja, die utro zie ik nu ook niet meer zitten. Afgezien dat het smerig is om het in te brengen, heb ik echt het idee dat ik ze nu in een bodemloze echoput zit te proppen. Vervelend dat jij toch echt griep begint te krijgen. Griep slaat natuurlijk ook op allerlei spieren (en je banden), dus waarschijnlijk zal die pijn ook wel daardoor verergert worden. Ben net even bij mijn moeder geweest die jarig was. Gisteren hadden we er al gegeten, maar nu was de eigenlijke dag. Dus even een kop koffie gedronken met mijn zoontje. Nu weer thuis. M'n zoontje gaat zo naar bed toe, en dan ga ik ook even lekker bankhangen. Ben moe. Morgen mijn laatste thuiswerkdag. Vanaf volgende week dus 4 dagen werken. Oh, wat zie ik er tegenop. Morgen het er dus nog maar even van nemen.
Mees er zat geen recept voor pregnyl bij deze keer. Ik denk ook niet dat dit nodig zal zijn. Door die Progynova is er, als ik het goed begrepen heb, helemaal geen eicel rijping en volgt er dus ook geen eisprong. Maar hoe en wat precies is mij ook nog niet helemaal duidelijk want voor de telefoon begon die assistente erover dat er een echo zou zijn (ze noemde het geen fm) en dat er dan nog een keer een afspraak gemaakt gaat worden voor een vervolg echo. Waar ze dan precies naar gaan kijken is me dus niet helemaal duidelijk. Ik denk nu zelf om te zien of alles van binnen echt rustig blijft en misschien de tweede keer om te kijken of bm slijm goed genoeg groeit. Ik weet nog niet wanneer ik moet beginnen met de Lutinus (=hetzelfde als Utrogestan). Dat zal ik woensdag wel horen denk ik. Ik weet dus eigenlijk nog maar bar weinig en probeer alles voor mezelf al logisch redenerend in elkaar te passen. Maar of het nu allemaal ook inderdaad zo gaat als ik denk weet ik nog niet. Eerste keer dat ik een emmie terug geplaatst krijg vanuit de vriezer dus weer een nieuwe procedure. Hier op het forum is er ook niemand die dat een keer meegemaakt heeft dus ik heb de primeur wat dat betreft. Maar dus ook niemand aan wie ik het even kan vragen. Er zit dus niets anders op dan afwachten. Ik merk toch wel dat ik het lastig vind dat ik niet wat verder van te voren al weet wat er gaat gebeuren. Net of je in een stikdonkere ruimte loopt en op de tast naar de uitgang zoekt. Je weet wel ongeveer waar die zit maar het zou toch prettiger zijn wanneer het licht aan zou gaan en je rechtstreeks naar de buiten kon lopen. Nou ja, inmiddels al een aantal keren mijn neus gestoten en die zit ook nog steeds middenvoor dus het zal uiteindelijk wel goed komen.
@Boud: ik denk dat ze inderdaad aan de hand van de dikte van het bms meten, wanneer het het juiste moment is om je emmie terug te plaatsen. Ben ook eigenlijk wel heel benieuwd hoe het precies in z'n werk gaat, want inderdaad dit hebben we nog niet eerder hier meegemaakt. Ook ik heb het steeds, dat zodra je mag beginnen, ook gelijk alle radertjes in je hersenen geactiveerd worden en je automatisch begint met vooruit denken (en voor jezelf al een beetje een planning maken). Dus heel herkenbaar. Ik had vanmorgen al een heel lieve mail gehad van mijn acupuncturiste. Daarna nog het zkh gebeld en die verpleegkundige reageerde ook al zo lief. Toen kwam er op m'n werk nog een vriendin (en oud-collega) langs die ik ook even het hele verloop van deze poging heb verteld, want ik had haar al even niet gesproken. En die reageerde ook al zo lief. Ze pakte me even vast en zei dat ze het zo erg vond voor me omdat ze het me zo graag gunde. En toen bij haar schoot ik even vol. Vol van alle teleurstelling. Haar gemeende belangstelling. Even de spanning van alles en ook de angst voor het verdere verloop. De laatste poging. Dat gevoel van de laatste poging (en misschien nog een poging zelf betaald erna) maakt het er ook allemaal al niet makkelijker op. Mijn traantjes stromen nu ook even. De ongi maakt je er ook even niet stabieler op. Maar goed, iedere teleurstelling moet even een plekje vinden.
@Mees: logisch dat je je zo voelt hoor meid! Tuurlijk moet het weer even een plek krijgen. En dan al die lieve reacties, zou mij ook emotioneel maken. Ik hoop echt zo dat je helemaal geen ivf meer nodig zult hebben! @Boud: spannend hoe dat allemaal zal gaan. Ik heb ook geen idee. Hoop dat je hoofdpijn wat gezakt is inmiddels. @Xon: heb je al iets gehoord over wat er is besloten? Mijn man is weer aan het werk vandaag en toch altijd stiekem wel weer even lekker dan om mijn eigen gang te kunnen gaan. Erg hè? Ik vond het wel fijn dat hij even vrij was hoor, maar toch! Ik heb net trouwens weer eens een foto gemaakt van mijn buik. Die lijkt echt enorm te groeien nu! Foto staat in mijn album voor wie nieuwsgierig is. Ik heb straks een deadline, dus ga maar weer verder. Tot later! O, ja, project kat uit de slaapkamer is toch mislukt voorlopig Hij bleef maar krabbelen en miauwen dus maar weer toegegeven. Pff, lastig!