@Mees: raar lijkt me dat om vandaag dan alsnog een test te moeten doen. Je weet eigenlijk toch al wat eruit zal komen. Maar ja, inderdaad dan kun je dat hoofdstuk afsluiten en vooruit kijken. En het lijkt me ook wel fijn om weer even alleen met zijn tweetjes aan jullie kinderwens te werken. Ik hoop dat het gewoon zo mag lukken!! Ben een beetje stil deze week. Ik wil ook niet iedere keer met dezelfde dingen aan komen. Mijn man is dinsdag weer gaan werken en sindsdien heb ik hem weinig gezien. Iedere avond was er wel weer iets waar hij naartoe moest voor zijn werk. Soms vraag ik me af in hoeverre hij daar echt naar toe moet maar hij wil het zelf ook graag denk ik, maar ja, intussen zit ik dus wel weer al de hele week alleen en werd het me gisteren alweer te veel en dacht ik weer, ik wil hier zo helemaal niet blijven! Morgen de echo inderdaad! Ben wel een beetje zenuwachtig hoor ook al hebben we al veel gezien op eerdere echo's. Toch wel spannend hoe de organen eruit zien, het hartje en zo en natuurlijk ben ik benieuwd of het nog steeds een meisje is! Wat ook jammer is, is dat dit waarschijnlijk de laatste keer is dat we naar deze gyn gaan, want de vergoeding houdt een keer op (heb mijn man al gezegd dat hij even moet navragen hoeveel keer nog vergoed wordt, anders kom je voor verrassingen te staan straks!) en we moeten dus op zoek naar een ander ziekenhuis. Ga ook wel even overleggen met deze gyn hoor, of hij suggesties heeft. @Sil: hè bah, da's niet fijn dat je je zo belabberd voelt. Hopelijk knap je snel op! @Wax: kan me je gevoel wel voorstellen, dat geforceerde is op een gegeven moment inderdaad echt niet leuk meer en gaat alles beheersen. Maar het zou jammer zijn als je later spijt krijgt inderdaad. Nou, een leuk weekend voor de boeg las ik, veel plezier! Ik vroeg me af hoe het met Nil zou gaan, al een tijdje niks gehoord! En ik heb ook niet meegekregen of Xon nou al meer weet over dat gesprek en de beslissing... Ik moet even aan het werk, dus ga maar eens beginnen. O, ja, ik heb een trappelzak gebreid en hij is best leuk geworden al zeg ik het zelf! Is de eerste keer dat ik een telpatroon heb gebreid. Ik zal even een foto plaatsen. Ook nog een kussentje gebreid maar die is wat minder goed gelukt. We hebben ook nog steeds de box en andere spulletjes niet van die vriendin. Haar man zou bellen, maar we hebben niets gehoord. Vreemd volk die Turken, kunnen zich niet aan afspraken houden
@Jeetje: wat mooi die trappelzak! Ik begon onderaan te scrollen en toen had ik nog niet gelezen dat je die zelf gebreid had. Je kleine meisje boft maar met zo'n creatieve moeder. En inderdaad niet leuk dat je zoveel alleen gezeten hebt. Dat zal dus binnenkort wel weer een gesprekje moeten gaan worden om het aan te geven. Je man moet misschien wel vaak voor zijn werk weg, maar hij zou misschien wel wat kritischer kunnen zijn om de dingen waar hij niet noodzakelijk bij aanwezig moet zijn, toch maar aan zich voorbij laten gaan. Mijn man en ik werken ook soms heel erg langs elkaar op, maar proberen dan de momenten dat het kan, wel samen thuis te zijn of iets leuks te gaan doen. Ik duim heel hard voor wederom een mooie echo van je meisje. Dit is in ieder geval het laatste spannende echo-moment tijdens je zwangerschap. Ik zal aan je denken. @Wax: heel herkenbaar die twijfels. Ik was laatst op kraamvisite en toen dacht ik ook even. Oh, jee, waarom wil ik dit zo graag weer allemaal meemaken. In principe hebben wij ons leventje nu ook goed op orde. Een goed ritme en veel dingen worden alleen maar makkelijker nu hij wat groter is. Maar goed, een streep erdoor heen zetten is voor mij nog niet aan de orde, zeker als ik mijn zoontje iedere dag meemaak en zoveel plezier aan hem beleef. Dan denk ik wel weer, dat wil ik graag nog een keer mee maken. Dus ook hier gemengde gevoelens. Misschien moet je het gedoe met ovulatietesten gewoon laten voor wat het is. Vrijen op de momenten dat jullie zelf graag willen (en als er dan toch een zwangerschap van komt) is dat toch een extra welkome verrassing!
Nog wel een leuk en positief nieuwtje: vanaf volgende week ga ik elke vrijdag werken op de BSO. Ben nu bezig met activiteiten bedenken en te plannen en daardoor krijg ik er steeds meer zin in! Het zijn alleen de middagen, dus rustig aan beginnen en in de kerstvakantie 2 hele dagen, waarbij ik ook uitstapjes met ze mag en ga maken. Verder heb ik binnenkort een gesprek met iemand die in mijn woonplaats onlangs een nieuwe galerie is gestart. Ik mag langskomen met mijn werk, zijn eerste indruk (van mijn website) was in elk geval positief. Dit voelt allebei wel weer even goed. Ben vandaag ook lekker aan het schilderen en als het dan lukt geeft me dat ook wel weer een boost. Dus wie weet kom ik voor het eind van het jaar toch een beetje in 'de lift' en kan ik het daardoor toch positief afsluiten. Ondanks alle tegenslag rondom het zwanger worden.
@Wax: dat klinkt harstikke positief! Leuke dingen om naar uit te kijken. Denk dat dat ook belangrijk is om vooral ook leuke dingen erom heen te blijven doen, om niet te veel met het zwanger worden (of het niet lukken ervan) bezig te zijn. Inderdaad mooie lichtpuntjes aan het einde van een roerig jaar voor je! Gefeliciteerd!
@mees, vervelend dat je de klus niet meer mag doen, sommige bazen...... @jeetje, leuke trappelzak!! ik moet ook weer eens creatief worden. @wax, klinkt goed meid! hier lekker de middag vrij genomen, ff wat langer weekend. zo maar eens de deur uit met de kleine man nu het nog droog is.....
@Justme: hoop dat je het droog gehouden hebt, rond die tijd begon het bij ons juist donker te worden en te miezeren. Wel lekker om zo je weekend wat te verlengen. Hier net een test gedaan, maar zoals verwacht, spierwit. Toch raar dat je het wel weet, maar dat je dan toch nog wat gespannen naar zo'n test zit te turen. Kan ik de moeheid van de afgelopen dagen in ieder geval niet aan een zwangerschap toewijzen. Dus het zal wel een najaarsmoeheid zijn. Net belde de acupunctuur op, hoe het met me ging en te vragen of ik nog wilde afspreken voor de eisprong. Dus even snel schakelen, tussen net een negatieve test van de vorige poging weggegooid te hebben en al een afspraak te plannen voor de volgende poging. Nu eindelijk weekend. Heb koppijn en ben moe, dus zo lekker douchen en hopelijk een beetje op tijd naar bed vanavond.
Jeetje, wat een mooie trappelzak zeg!! Leuk dat je dat kunt hoor, ik ben zelf wel schiderijtjes van nijntje aan het maken voor op de babykamer maar dan heb je het ook wel gehad hoor hahaha. En wat vervelend idd dat je man zoveel weg is, die gevoelens kan ik wel begrijpen hoor ik hoop dat ie toch wat meer thuis gaat zijn voor je. Mees, tja het blijft ook lullig he om dan toch te moeten testen ook al weet je de uitslag al, een hele dikke knuffel meid en ik hoop echt dat de laatste 2 maanden van dit jaar jullie geluk gaan brengen. Wax, nou dat zijn toch weer leuke vooruitzichten?? Ik hoop dat het voor jou ook snel zo mag zijn hoor, maar ik denk wel dat je er zelf helemaal achter moet staan misschien toch nog maar even over nadenken wat je precies wil. Heel veel sterkte iig met het nemen van je besluit. Just, wat lekker een middagje extra vrij even lekker genieten van je kleine man, ze groeien al zo snel. Ik heb echt ffff.... veel last van mijn bekken zeg ik kan haast niet meer lopen zonder veel pijn te hebben, echt super vervelend bah bah en dan die klote griep er nog bij, word er niet vrolijk van iig.
@Sil: oh wat vervelend zeg die pijn en dan ook nog griep! Beterschap hoor en rustig aan maar. Oh ook leuk schilderijtjes van Nijntje! Je brengt me nog op een idee. Ik vind breien echt heel leuk. Ben nu bezig met nog een kussentje. En heb nog wol voor een paar andere leuke dingen. Nu is mijn man vanavond wel thuis, ligt ie op de bank te slapen Dus ja, echt gezellig kan ik het niet noemen of ie nu wel of niet thuis is. Nou ja, het is nu weekend.
Ik lees wel af en toe mee meiden,maar ben een beetje stil.Ik zit niet zo heel lekker in mijn vel.Ik heb gisteren weer EMDR gehad en ook dat heeft veel losgemaakt aan oud zeer.Ik word dan stil en trek me terug.Het ligt absoluut niet aan jullie. Wat de IUI betreft,daar kan ik weinig van zeggen nog.Het rare is dat FF totaal geen kruis trekt,ik begrijp er helemaal niks van,dat heb ik nog nooit gehad.
Hoop, heb je wel ingevuld wanneer je de pregnyl en de IUI hebt gehad? Dat kun je invullen en dan krijg je een blauw kruis erin, tenminste dat was bij mij wel zo. Knuff!!!
Ja,de IUI heb ik ingevuld.Pregnyl werd niet omschreven dus heb andere medicatie ingevuld. Ik had overigens een dag vergeten mijn temp in te vullen.Dat heb ik nu gedaan en nu trekt hij het kruis op vrijdag.Ik vraag me af hoe dat kan,want ik ben dus die vrijdag in het ziekenhuis geweest en bloedgeprikt en toen was er nog geen naderende eisprong zichtbaar in mijn bloed,ik heb savonds toen pregnyl gezet.Ik word hier echt onzeker van.
Hoop, pregnyl kun je aangeven als HCG en je kan een blauw kruis neerzetten door onder Analysis helemaal onderaan op Ovulation Overide te klikken. Daar kan je temp en ovulatiedag neerzetten. Dus wanneer je de IUI hebt gehad. Hier nog even mijn 4e IUI tempkaartje, heb je even nog een voorbeeld: Bekijk bijlage 284260
@Hoop: kan me voorstellen dat je er onzdeker van wordt meis! Maar ik zou toch eerder vertrouwen op de uitslag van het bloedprikken, dat er toen nog geen naderende eisprong was. Mij lijkt waar nu het kruis staat ook niet je eisprong. Ik denk een paar dagen later hoor! Nog een paar uurtjes tot de echo! Super spannend. Is alweer zes weken geleden ook dat we ons ukje hebben gezien. Ben heel benieuwd!
Hoop, beterschap meid, hopelijk voel je je gauw weer beter EMDR is ook zwaar... Jeetje, heb je je echo al gehad?? Of moet je nog?? Ben nieuwsgierigggggggg...
@Lyanna: kan het zijn dat ik bepaalde dingen niet kan doen omdat ik geen betalend lid ben op FF? Ik kan het namelijk niet vinden wat jij zei. @Jeetje: hoe was je echo? De kleine weer heerlijk rond zien zwemmen? @Syll: dank je wel meis!Voel jij je weer wat beter vandaag?
@Jeetje: kwam even kijken of je de echo al had gehad. Maar blijkbaar ben je gelijk door naar je schoonouders. @Hoop: ik zou maar de planning van het ziekenhuis aanhouden, hoor. Door die hormonen lijkt me je natuurlijke temperatuur niet de meest betrouwbare. En het zkh gaat je niet insemineren als je eisprong al geweest zou zijn. Dus heb er vertrouwen in, meid! Hier niet veel te melden. We hebben sinds 3 dagen een peuter die niet meer 's middags naar bed wil (terwijl hij eigenlijk niet zonder slaapje kan). Maar goed, we wisten dat dit moment een keer zou komen. Al is het voor ons ook even wennen. Alles waar je even mee op wilt schieten, dweilen of wat dan ook, doen wij meestal als hij op bed ligt. En soms is het ook wel eens lekker even een momentje voor jezelf te hebben. Ook was het voor mijn man fijn als hij een nachtdienst heeft, dat hij dan gelijk met ons zoontje 's middags even kon slapen. Hoe we dat gaan oplossen weet ik ook niet, maar dat zien we dan nog wel. Vanmorgen ook weer naar peutergym geweest. Toen we met de auto stopten, zei mijn zoontje dat hij niet naar peutergym wilde. Maar toch maar even doorgezet en gelukkig na een paar verlegen eerste minuten begon hij toch wat te ontdooien. Daarna even naar de makro geweest en in de tussentijd zou mijn vader bij ons een deur in hangen. In onze tussendeur zat een enorm gat omdat hij een keer te hard was opengegooid en ik wilde graag een kattenluikje erin, zodat de katten makkelijk van de gang naar de keuken kunnen. Nu ben ik de hele avond een soort van portier omdat de kat net de gang in wil of andersom. Nu nog proberen aan te leren om ze er door heen te laten gaan. Dat zal nog wel het grootste probleem worden. Er was wat tegenslag dat mijn vader nu nog met de deur bezig is. Maar het einde is in zicht. En omdat meneertje niet wil slapen, gaan we nu ook gelijk maar boodschappen doen.