Je hebt zo nog een lange weg te gaan meis,valt niet mee zo!Fijn dat de vk toch het in de gaten houd! Maar de dagen zullen zo best lang duren! Dikke knuff!
@Hoop: vraagje. Bij jou hadden ze toch ook de eileiders doorgespoten? Ik had het er gisteren nog met mijn man over dat ze dat toen niet gelijk bij mij ook hebben gedaan. We zitten nu met 2 verplichte rustmaanden, maar weten niet of het uberhaupt zin heeft als mijn eileiders misschien wel dicht zitten. Ik snap best dat mijn leeftijd voor een heel belangrijk deel meespeelt, maar ik blijf het vreemd vinden dat ik van 2 x heel snel zwanger, nu gewoon 18 maanden lang nooit meer zwanger ben geraakt. Dus ik wil eens bellen vandaag of dat misschien een optie is te doen in de rustmaand. Maar ik lees dubbele berichten over het wel of niet zwanger mogen worden. Een verloren maand zou natuurlijk ook zonde zijn. Ik had ergens gelezen als je het begin van je cyclus deed, ruim voor je eisprong, je daarna er weer gewoon dezelfde maand voor mocht gaan. Dat was bij jou toch ook zo? Ik ga straks eens bellen. Nee, heb je en ja kun je krijgen. Dan kan ik dat in ieder geval van mijn lijstje schrappen als mogelijke mede-oorzaak. @Syl: hoe is het met jou? Hoe is het afgelopen nacht gegaan? Was hier al vroeg op het werk, maar zo'n eerste uurtje vliegt voorbij. Daarnaast waren mijn collega's ook vrij vroeg (wat niet echt de bedoeling was). Ik was er nog niet aan toegekomen een ovulatietest te doen en wil dat zo alsnog even doen. Maar dat is wat lastiger als het hier wat drukker begint te worden. Moet dan toch 3 min. op de wc blijven zitten. Nou ja, het is niet anders en ik moet nu toch wel plassen onderhand. Dus mijn ovutest maar even in mijn zak verstoppen en richting de toiletten....
Ik had ook zo'n heftige pijn wat nierstuwing bleek te zijn door dat de kleine tegen mijn urineleider aan lag. Inderdaad van die hevige krampen; het zweet breekt je aan alle kanten uit. Kan best dat jij dat ook hebt. Ik zou dus wel degelijk aan de bel trekken! Oh bij mij bleef de vk ook heel rustig; want met de baby is alles goed. Maar ik lag te creperen van de pijn (vooral aan een kant), uiteindelijk ben ik de 2e keer in 3 uur in het ziekenhuis wel geholpen. Infuus met medicatie, pijnstilling en doordat de kleine gedraaid was verdween de pijn.
@Mees: ja dat klopt.Er hoeft helemaal geen maand verloren te gaan! Ik moest de 5de of 6de dag van de cyclus mijn eileiders door laten spuiten,heel kort na mijn menstruatie,dus ver VOOR de eisprong! Je kan misschien beter vragen om een hysteroscopie,is doorgaans minder pijnlijk en daarop kunnen ze zien of je eileiders doorgankelijk zijn.Ik zou het gewoon even bespreken! @Jes4: ik herinner me dat nog wel ja....misschien is dat bij Sillysa ook wel het geval!
@Hoop: dank je! Ga straks zeker even bellen. Onze fertiliteitsafdeling heeft altijd dagelijks een telefonisch spreekuur van 12-12.30 uur. Dus best handig voor dit soort vragen. Deze maand gaat niet meer lukken, want ik verwacht mijn eisprong eind deze week. In principe ben ik vrij regelmatig ongesteld, dus weet nu alvast wel ongeveer wanneer ik mijn ongi verwacht en wanneer ik dus evt. begin december kan afspreken. Maar natuurlijk hoop ik dat ik helemaal niet meer ongesteld ga worden. @Jes: ik weet me nog te herinneren dat je ons mailde dat je een dagje in het zkh had doorgebracht. Ik hoop dat Syl er wat aan heeft. Zag overigens weer leuke foto's op fb voorbijkomen. Je zoontje is echt Hollands Glorie met hoofdletters.
@Mees: ik zou het inderdaad gewoon eens vragen! Ik vond het bij mij ook vreemd dat ik de eerste keer zo snel zwanger was en dat het daarna ook 11 maanden heeft geduurd. En jij was zelfs twee keer heel snel zwanger, dus ik begrijp wel dat je dat dan onzeker maakt nu. Tuurlijk ben je ook weer wat ouder, maar ik denk dan, zo ontzettend veel verschil kan dat dan toch niet ineens maken? Nou ja, wie weet is het deze maand gewoon ineens wel raak! Zou echt geweldig zijn. O, ja, Jes, ik herinner dat ook weer nu! Hoop dat Sil toch even heeft gebeld eigenlijk! Want het klonk nogal pijnlijk. Mijn schroevenkwestie van de box is opgelost! Het blijken geen schroeven maar knoppen te zijn en die liggen nog bij mijn vriendin thuis Ze had ze even terug in de kast gelegd omdat haar kinderen er steeds aan zaten en toen is ze ze vergeten bij de rest van de spullen te doen. Nu gaat ze ze opsturen want ze wonen niet in de buurt. @Hoop: het wordt steeds spannender! Wanneer ga je eventueel testen?
@Jeetje: fijn dat het schroevenmysterie is opgelost. Ik hoop dat de post een beetje snel is, zodat je snel alles compleet hebt. Wij hebben ook nog steeds de box in huis staan. Ook omdat we vorig jaar toch ineens sneller dan verwacht zwanger waren en ervan uit gingen hem dus nodig te zullen hebben. Toen bleek dat toch niet het geval. Het gekke was ook dat het opruimen van de box een beetje voelde als beetje afscheid nemen van de kinderwens. Maar inmiddels staat dat ding enorm in de weg en wordt hij voornamelijk als 'opslag' gebruikt. Waar ik me ook dood aan erger. Dus ik wil hem toch maar tijdelijk uit elkaar gaan halen en in de schuur zetten. Natuurlijk in de hoop dat we hem volgend jaar snel weer in elkaar mogen zetten. Ik ga inderdaad over een uurtje eens het zkh bellen. Ben benieuwd wat ze zeggen. snap ook niet dat ze dat van de zomer toen we allerlei onderzoeken voor de ivf moesten doen, niet gelijk meegepakt hebben. Baadt het niet, dan schaadt het ook niet. En ik heb nu eenmaal niet zoveel tijd meer om daar te lang mee te wachten. Ik weet dat mijn leeftijd een enorm grote rol speelt. Maar je maakt mij niet wijs dat ik op 39 jarige leeftijd heel snel zwanger was en daarna gewoon niet meer. Zelfs niet in de buurt geweest van een zwangerschap. Mijn man stelde het gisteren zelf voor waarom ik het niet eens ging bespreken. Dus dat gaan we dan maar gelijk doen.
@Jeetje: ik kan zondag testen,ik hoop dat ik het vol kan houden Anders misschien zaterdag. Fijn dat het schroeven-probleem opgelost is!Het word allemaal wel echt nu he Leuk hoor!
Hoi meiden, Leef nog hoor, ben vannacht behoorlijk aan het spoken geweest dus een beetje kapot nu. Ben net toch maar even naar de VK geweest om al was het maar om even gerustgesteld te worden maar helaas. Baarmoeder is erg onrustig en krampt samen, ik moet erg rustig aan doen en me vooral niet opwinden, het liefst alleen van de bank of bed als het echt nodig is. Er is nog geen ontsluiting maar moet er wel voor oppassen bij veel pijnlijke harde buiken moet ik direct weer bellen omdat dat weeen kunnen zijn. En ja ze moet toch zeker nog het liefst een week of 8 blijven zitten om een goede kans te maken. Ze hebben er geen verklaring voor helaas maar tot nu toe gaat het goed iig met de beeb, met mij wat minder helaas ik weet niet hoeveel ik er nog bij kan hebben het mag gewoon niet vanzelf gaan ofzo, echt niet leuk meer. Maar we gaan het natuurlijk zo lang mogelijk rekken en we hopen dat er geen remmers aan te pas hoeven komen. Dus lig op de bank met mijn laptoppie en daar blijf ik tot het nodig is, het is even niet anders. Sorry hrb verder even niet gelezen, doe ik wel als het allemaal bezonken is hier.
@Syl: toch goed dat je even geweest bent. Al was dit natuurlijk niet wat je wilde horen. Er zit dus helaas niets anders op dan volstrekte rust te houden. Laat het allemaal maar even bezinken en wij zijn er voor je als je het even niet trekt. Is het niet verstandig dat je toch weer overgedragen wordt voor controle van het zkh en de gyn?
@Sill:Oh meis,het zit je echt niet mee.dat is echt schrikken zeg! Echt niks meer doen en alleen naar de wc gaan...het is niet anders! Ik ben het met Mees eens dat je denk ik beter weer naar het ziekenhuis kan gaan,ook ivm jou operaties aan je baarmoedermond. Heel veel sterkte en we zijn er voor je!
Oh Sil, nou toch goed dat je even bent geweest, maar jeetje zeg, dit wil je natuurlijk helemaal niet horen zoiets!! Ik hoop dat de kleine meid echt nog wel even blijft zitten! Wat vervelend dat het allemaal zo moeilijk gaat. Nou, dikke knuffel!
Dank jullie meiden we gaan er gewoon voor hoor ik blijf hier op die bank!! En ziekenhuis hoeft nog niet zei ze, omdat baarmoedermond nog niet verstreken is is wel wat week. Maar kan best zijn dat dat nog gebeurd hoor. Urine is ook gecheckt, geen urineweginfectie, maar er staat ook nog wat op kweek daarvan hoor ik morgen meer. Dus gewoon afwachten..........
@Syl: inderdaad maar lekker op de bank blijven voorlopig. Moet je nu wel vaker terug naar de vk? Of komt ze vaker bij je thuis langs om te kijken hoe het met je gaat? Ik zou wel de druk even op de ketel houden om regelmatig even het na te laten kijken. En persoonlijk zou ik ook nog eens bij de gyn langs gaan. Op zich is je baarmoedermond dan nog niet verstreken, maar het lijkt me dat hij op deze termijn ook nog niet week hoort te zijn. Dus zeker regelmatig even laten controleren. We slepen je die laatste weekjes wel door. Ik ga er in ieder geval ook niet van uit dat ze jou de 40 wkn vol laten maken. Knuffel, meid! Hier straks het zkh gebeld, maar continue in gesprek tijdens het tel.spreekuur. Ga zo nog een keer proberen. De keren dat ik ze terug moest bellen, vroegen ze ook om dat eind van de middag te doen. Dus zo maar even een rustig plekje opzoeken in de hoop op meer succes.
Ach sill, lieverd toch! Dit was zeker niet wat je wilde horen en blijf maar zoveel mogelijk liggen/zitten als kan. Kan me voorstellen dat je ook moeilijk kan genieten zo! Maar weet dat we er voor je zijn, dikke knuff!!!
@ Xon, dus gelukkig toch nog een poging, verder niet teveel nadenken en die benutten! @ Sill± van jou bericht schrik ik nogal! Dikke knuffel meis en probeer je rustig te houden. Al snap ik dat dat lichamelijk wel lukt maar het koppie maalt natuurlijk door. Ik denk aan je! Verder was dit even heel snel, heb alles wel gelezen. Zit opeens in een paar hele drukke weken, wat wel fijn is, want daardoor pieker ik ook minder.
@Sil, dat is heftig nieuws. Jemig zeg. Inderdaad maar gewoon plat. Dat zal niet makkelijk voor je worden maar hou je zelf maar als een mantra voor dat het voor het goede doel is. Afstandsbediening, leesvoer, puzzelboekjes en laptop bij de hand en je vooral zoveel mogelijk laten verwennen zodat je inderdaad alleen maar naar de wc hoeft te lopen. Bah meid waarom kan het inderdaad nu niet gewoon een paar maanden van een leien dakje gaan met die zwangerschap van jou. Ik wens je heel veel sterkte. @Mees is het nog gelukt met de ovutest op je werk? Wat was de reactie van het zh op je vraag over een eileider onderzoek? @Wax ook wel even lekker dat je het ineens zo druk hebt. Dat verzet de gedachten inderdaad wel even. Kan soms heel verfrissend zijn. @Jeetje fijn dat je de spullen hebt en mooi dat de box toch compleet is al moet je nog op een paar onderdelen wachten maar zo te horen komt dat helemaal goed. Vandaag voel ik me gelukkig wat beter dan eerder. De verkoudheid lijkt eindelijk 'los' te komen wat toch een beetje voor opluchting zorgt al voel ik me nog steeds hondsberoert maar ik heb nu het gevoel dat het einde in zicht is. Denk toch echt dat het voornamelijk de verkoudheid is die me zo parten speelt en dat die pillen daardoor wat extra ellende op leveren maar als met een paar dagen (hopelijk) de verkoudheid wat over gaat zal ik ook vast minder bij werkingen hebben. (We blijven optimistisch) Verder vandaag een enerverende dag gehad. We hebben een hamster van een collega in de klas. Dat is natuurlijk heeel errrrug leuk en die m-o-e-t natuurlijk 'getemd' want het is een bijtertje. Maar dat kon natuurlijk niet van een leien dakje gaan en dus vloog dat minuscule beestje in elk hoekje en gaatje van de klas die het kon vinden (en dat zijn er dan ineens hééél veel) Omdat de kids ontdekt hadden dat zo'n panisch beestje best kan bijten durfden zij hem niet te pakken en zo kropen assistent en ik dus op handen en knieën achter het beestje aan om dat rappe dier te vangen. Kinderen dikke lol natuurlijk en ik moet zeggen dat de hamster zijn vuurdoop goed heeft doorstaan. Ik was als de dood dat er een van de kinderen op zou gaan staan per ongeluk maar dat gebeurde gelukkig niet. Vanmiddag ging hij er bijna weer vandoor toen een paar kinderen van duplo een hamster villa hadden gebouwd (compleet met toilet) en vonden dat ie zijn nieuwe huis eens moest bekijken. Laten we het er op houden dat het een erg ondernemend beestje is wat tot mijn grote verbazing totaal niet gestressed bleek door al die schreeuwende kids om hem heen. Dat beloofd dus nog wat voor de komende weken.
@sil, he bah meid, had zo gehoopt dat de pijn weg was. hopelijk lukt het met rust om alles weer rustig te krijgen. sterkte meid!
@Boud: had graag vlieg bij jou in de klas willen zijn. Het zal een dolle boel geweest zijn. Heb je hem uiteindelijk nu wel te pakken gekregen? Ik heb een keer op de hamsters van mijn nichtje gepast. En ja, hoor, na een week lag er een dood in z'n hok. Ik mijn zus huilend opgebeld, maar die reageerde vrij rustig. Een van die twee bleek al een gezwel te hebben en ze ging ervan uit dat dat dus diegene was die dood was (en daar was ze dus niet al te rouwig om). Maar toen bleek het de 'goede' te zijn en toen was het dus wat minder leuk. Ja, dan krijg je, wie zou het mijn nichtje moeten vertellen. Dus dat was wel even lullig dat mijn nichtje dat tijdens haar vakantie moest horen. Mijn nichtje heeft inmiddels weer nieuwe hamsters, en af en toe als ze erop moppert, bied ik altijd nog even aan dat ik best een keertje op ze wil passen. Maar gek genoeg hadden ze de vakanties daarna steeds andere oppas-adresjes. Fijn ook dat je verkoudheid beter gaat. En morgen weer een echo, hè? Nou, ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet. De ovutest is inderdaad gelukt. We hadden om 9 uur een overleg en ik zat om 5 voor 9 op de wc, dus met 2 min. op de klok, ovutest gedaan en nog mooi op tijd voor het overleg (overigens nog een heel vaag streepje, maar je kan niet alles hebben). @Wax: fijn dat je voldoende afleiding hebt. Dat scheelt inderdaad een hoop gepieker. En je eitje is ook al weer bijna in zicht. Nou, hoop dat je toch, tussen alle drukte door, tijd kunt vinden om je ei weer te tacklen. Ik zou vandaag naar het zkh bellen, maar het tel.spreekuur was continue in gesprek. Toen herinnerde ik me dat, als ik de verpleegkundige terug moest bellen ze altijd voorstelde dat eind van de middag te doen. Dus dat kwam mooi uit, want mijn baas moest om 4 uur weg. Ik dus weer geprobeerd te bellen, maar toen werd er helemaal niet opgenomen (ook zelfs niet doorgeschakeld). Had ik me de hele dag zitten 'opfokken' hoe ik het zou gaan vragen, afvragen hoe de reactie zou zijn, nemen ze niet op.:x Nou ja, morgen weer een poging.