Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Waxientje: fijn dat je zoveel afleiding hebt!

@Boudicca: fijn dat je je weer wat beter voelt.Je kan je van een verkoudheid flink beroerd voelen!
    En wat een leuk verhaal over de hamsters,ik zie het helemaal voor me!:D

@Mees: balen zeg,dat je het ziekenhuis niet te pakken kreeg.Hopenlijk morgen meer succes!

Hier vroeg in de avond een mail gestuurd naar de gyn in Belgie.Ik heb zo,n pijn in mijn rug en zijkanten van mijn buik,dat ik het toch even gemeld heb.Ik kreeg binnen tien minuten bericht terug! Het was half 8! Wat is het toch een schat!Ik moest mijn temperatuur opnemen en terugmailen.Maar ik had geen koorts.Geen infectie gelukkig! Ze vertelde me dat het inderdaad van een zwangerschap kan zijn of mijn eiserstokken zijn opgezwollen door het spuiten van de hormonen.Ik moet rust houden en paracetamol nemen.
    Toch begin ik stiekem te hopen dat het raak is deze ronde.Ik kreeg vanmiddag en vanavond namelijk ook duizelingen.Zal het dan toch?

2. Sayen

Sayen Actief lid

17 jan 2011
    241
    0
    0
    N-Limburg
    Xon: Fijn dat je nog een poging mag doen!

Sil: Jammer dat je niet echt kunt genieten zo. Maar het is voor een goed doel, nog even volhouden! En rustig aan doen. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Hoop: Dat zou mooi zijn! Ik duim voor je dat het raak is!!

3. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hoi meiden,

Hoop, zoals je het uitlegt klinkt het idd als overbevolking in de eierstokken. Ik herken het wel zoals je het zegt, veel water drinken een paar dagen dat helpt heel goed, ik zou het gewoon ff proberen hoor. En we hopen natuurlijk ook op goed nieuws!!

Mees, hopelijk krijg je het ZH te pakken vandaag het valt ook niet mee om die mensen te bereiken he??

Tja hier nog niet veel anders, wel erg saai zo moet ik zeggen maar vooruit, wat moet dat moet. De VK heeft net gebeld die wil even langskomen als ze klaar is met de bevalling waar ze nu mee bezig is en als ze het niet redt stuurt ze een collega, om even een inwendig onderzoek te doen en kijken hoe het ermee gaat, dus we zien het wel straks. Eigenlijk best goed geslapen vannacht, wel afentoe wakker van de krampen, was natuurlijk ook erg moe.

Bedankt meiden voor jullie lieve reacties, zo houden we de moed erin hier! Knuffellllll van mij....

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: ik hoop voor je dat het goede kwaaltjes zijn, meid! En inderdaad heel uitzonderlijk dat zo'n arts nog zo laat terugmailt. Gelukkig kennen ze daar geen 9-5 mentaliteit, zoals hier. En een luxe dat je uberhaupt zo iemand rechtstreeks kan mailen.
    @Syl: fijn dat je de nacht wat beter bent doorgekomen. Hopelijk kun je vandaag af en toe nog wat bijslapen om het toch vol te kunnen houden.

Ik ben ook wat duf. Mijn zoontje had bedacht dat 5 uur best een goede tijd was om wakker te worden vanmorgen (wilde blijkbaar de uitslag van de verkiezingen zien). Ik had hem er om half 6 weer inliggen, maar toen mijn man even later naar bed kwam, werd hij weer wakker. Toen heeft hij hem maar mee naar beneden genomen. Maar echt lekker geslapen heb ik daarna niet meer.
    Verder had ik hier op het forum bij een nieuwe pendelaar een verzoek ingediend. Zij doet iets heel anders (en ingewikkelders) dan pendelen. Vond het wel eng en heb lang getwijfeld, maar toch maar haar gemailed. Zij gaf aan dat ik geen kinderen meer zal krijgen. Dat was dus wel even een behoorlijke domper om te lezen (maar bevestigd wel lichtelijk mijn angst (en bange voorgevoel) natuurlijk). Natuurlijk hopen we dat ze er naast zit, maar was even een raar begin van deze ochtend om dat te lezen.

5. Sayen

Sayen Actief lid

17 jan 2011
    241
    0
    0
    N-Limburg
    Sil: Fijn dat de VK even langs komt.

Mees: Dat is natuurlijk niet leuk om te horen. Maar ik geloof niet in dat pendelen, dus ik zou me daar niets van aan trekken.

6. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Sayen:dank je wel meis!:)

@Sill:moest er nou bij jou een bandje om de baarmoedermond als je zwanger zou worden ivm de operaties aan je baarmoedermond?
    Hebben ze het daar nooit meer over gehad eigenlijk? Ik begrijp niet zo goed waarom ze jou met jou voorgeschiedenis bij een vk laten lopen.Ik zou het niet vertrouwen en toch weer naar de gyn gaan!
    Hou je taai meis!

@Mees: kan me voorstellen dat je daardoor van slag bent!Ik geloof niet in dat pendelen,maar ik geloof eigenlijk wel in je eigen voorgevoel.Ik heb dat voorgevoel bij mezelf ook vaak.
    Aan de andere kant neemt je angst het soms ook over van je gevoel.Dus toch vertrouwen houden hoor meis!

Ik dacht vanmorgen even terug te gaan naar bed.Hoor ik opeens een herrie naast mijn slaapkamerraam en gepraat.....staan ze de dakgoot leeg te halen!! Gelukkig waren mijn rolgordijnen dicht,maar ik kon niet meer slapen met het idee dat daar een vent aan het werk was!Dus maar weer eruit! Ik wist het achteraf wel dat ze dat zouden gaan doen,maar was het alweer vergeten.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: dat was inderdaad een rottige manier van wakker worden. Ik heb dat ook. Eens per maand komen ze de ramen zemen en die jongens beginnen altijd heel vroeg (en met veel kabaal en gegooi met ladders). Iedere keer zit ik weer stijf in mijn bed van het lawaai en even verdwaasd wat het kan zijn. Maar inderdaad lig je ook niet lekker meer in je bed, wetend dat een man de ramen van je slaapkamerraam aan het zemen is.
    En ik weet dat ik zulke dingen met een korreltje zout moet nemen, maar omdat dit meer voorspellingskunst is dan pendelen, ben ik er toch wat meer mee bezig dan dat ik een pendel voor bijv. volgend jaar oktober zou krijgen. Mijn man had ooit ook een keer een wetenschap op de radio gehoord dat er op de linkerhand van de vrouw, als je hem omdraait, dat stukje onder de pink lijntjes moet zien. Aan het aantal lijntjes kun je zien hoeveel kinderen ze zal krijgen. Bij mij is er maar een duidelijke lijn te zien. Ik deed het eerst wat lacherig af, maar mijn moeder heeft daar 3 lijntjes (en 3 kinderen) en de overbuurvrouw heeft daar 4 lijntjes (en 4 kinderen). Dus toen begon ik hem toch wel te knijpen. Dus nu zij dit dus voorspelde, dacht ik gelijk weer aan dat ene lijntje bij mij. Nou ja, we zullen zien. Zo lang we er lol aan kunnen beleven om een kindje te maken, dan blijven we doorgaan. En anders wordt het toch maar een labrador.;)

Ik had vanmorgen weer een ovutest meegenomen, omdat je die niet met ochtendurine moet doen, maar ik ook niet zo vroeg al voor een tweede keer moet plassen. Is er blijkbaar iets misgegaan, of te veel urine of te weinig, of verkeerd gemikt. In ieder geval bleef hij wit en heb ik dus een test 'verkloot'.
    Ik moet straks naar de acupunctuur toe en heb gezegd dat ik even snel een broodje thuis kom eten (is voor mijn man en zoontje ook wel gezellig - mag ik aannemen tenminste ;)). Dan hoop ik maar dat ik hem alsnog even over kan doen.
    Voordeel is wel dat de ovutesten bij het kruidvat nu uit 7 testen bestaat ipv 5.

8. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Sorry dat ik even wat minder aanwezig ben dames, mijn hoofd loopt een beetje om. Het is zelfs zo erg dat ik gisteavond ben vergeten te klussen! haha! Gelukkig was er achteraf vanochtend nog geen streepje op mijn ovutest...pfieuw!!!

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Wax: ik had je nog zo gewaarschuwd, meid! Gelukkig geen man overboord...hihi... Anders maar een alarm op je telefoon instellen, wanneer je je man moet bespringen, hoor!
    @Sayen: zie dat jouw kleine meid ook al weer ruim 10 maanden is. Loopt ze al? Ik begreep dat ze toen al zo'n pittige tante was, die veel en vooral veel snel wilde doen?

10. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: kan me wel voorstellen dat je er toch een beetje door van slag was, maar zou er toch niet al te veel waarde aan hechten. Over die streepjes op je hand heb ik ook wel eens gehoord! Maar weet je zeker dat je links moet kijken? En waarom eigenlijk? Bij mij staan op allebei mijn handen 2 streepjes trouwens...
    Hoop dat je ovutest straks wel goed gaat en duidelijker is! En je man en zoontje vinden het vast gezellig dat je thuis een broodje komt eten!

@Sil: fijn dat de vk of een collega even langskomt! Toch wel fijner voor je eigen geruststelling lijkt me. Nou, het zal niet meevallen om zo rustig aan te moeten doen. Sterkte ermee hoor meid!

@Wax: haha vergeten te klussen! Maar gelukkig nog geen positieve ovutest.

@Hoop: wat een topdokter is dat toch zeg! Ik hoop zo dat de kwaaltjes op een zwangerschap duiden!!

Ik heb weinig nieuws eigenlijk. Alles gaat zijn gangetje. Ben af en toe lekker creatief bezig en dat vind ik echt heel leuk. Vandaag moet ik wel hard aan het werk, want heb morgen een deadline en het is een serie die me totaal niet ligt (science fiction)
    Ik voel de kleine meid af en toe flink bewegen maar overdag meestal niet zo heel erg. Vooral 's morgens vroeg en 's avonds laat. Mijn man heeft meestal als hij wil voelen net de pech dat ze dan even rustig is. Hij moet meer geduld hebben!

Nou, dames, fijne dag allemaal! O, ja, het regent hier!! En het is een stuk koeler. Het begint eindelijk ook herfstig te worden hier. Hè hè, lang naar uitgekeken!

11. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Sneeuwmees: ik wil toch graag even op jouw reageren. Wat doet die persoon precies? In pendelen geloof ik ook niet zo, ik geloof wel in je eigen (voor)gevoel. Wat is jouw eigen gevoel in deze, heb je zelf het idee dat je nog een kindje zult krijgen of niet? Ik heb gisteren toevallig een heel boeiend gesprek gehad met iemand die ik nog nooit had ontmoet. En dat ging ook een beetje over dit soort zaken. Zij beweert dat je zelf van sommige dingen (als je daar gevoelig voor bent) heel goed weet hoe het zal gaan ergens in je onderbewuste. Zij is ook bezig met paranormale waarnemingen e.d. en ik het is niet iets waar ik mee bezig wil zijn eigenlijk. Maar ik heb tijdens mijn zwangerschap wel vreemde ervaringen gehad waardoor ik er toch iets anders naar ben gaan kijken. In eerste instantie raakte ik daar met haar over aan de praat. En toen kwam het onderwerp dus op voorgevoel enzo. zo heb ik zelf altijd het idee gehad dat ik twee dochters zou krijgen. En ook dat het voor mijn 40e zou zijn. Dat blijkt nu dus niet te kloppen (of ik zit fout en ik wordt nog zwanger voor mijn 40e). Volgens haar kloppen dit soort gevoelens altijd, maar kun je iets ook tegenhouden door zelf in een negatieve gedachtenspiraal te gaan zitten. En dat zit ik de laatste tijd wel. het was afgelopen week heel erg, ik wilde zelfs stoppen met proberen zwanger te worden en heb hier ook uitgebreid met manlief over gepraat. Maar die wil toch nog graag door. Heb me nu al met al voorgenomen om echt proberen er vanuit te gaan dat het nog gaat lukken en aan de andere kant proberen er minder mee bezig te zijn. gelukkig helpt de drukte hier dus, alleen dat ik dan vergeet te klussen is ook weer niet de bedoeling, dat is een beetje doorslaan haha! Nou ja, ik bedoel maar te zeggen dat je moet proberen positief te blijven. En dat ben je ook anders zou je niet blijven proberen. Maar ben dus wel benieuwd wat die dame dan precies doet...

12. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Ik heb twee streepjes op mijn linkerhand...

13. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    O ja, Sneeuwmees: hier is de andere optie ook een hond! Het is me wat...

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi......ik ben 38 dus hoor wel in dit cluppie thuis....maar weet niet of ik heel veel tijd heb om actief mee te schrijven. Ben 7 wkn geleden bevallen van mijn derde kindje, een dochter na 2 zoons....en nu (ja klinkt raar maar toch....) af en toe mijn gedachten aan het laten gaan over of ons gezinnetje compleet is maar twijfel heel erg ivm mijn leeftijd.

15. Sayen

Sayen Actief lid

17 jan 2011
    241
    0
    0
    N-Limburg
    Hoop: Dat is vervelend wakker worden, dan zou ik ook niet meer lekker rustig in bed kunnen liggen :D

Mees: Ze loopt nog niet los, wel aan de hand, en het liefste de hele dag lang! Ze begint we steeds vaker een handje even los te laten, en staat soms ook al heel even los, dus ik denk dat het niet meer heel lang gaat duren. Kruipen heeft ze nooit gedaan, en wil ze nog steeds niet eens proberen.

Jeetje: Leuk dat je de kleine goed voelt bewegen. Dat was hier ook vaak zo, als mijn man dan wilde voelen was ze ineens rustig.

Pendelen, steepjes op handen, ik geloof er allemaal niet in. Maar ik kan me voorstellen dat je zoiets probeert, je wilt zo graag nog een kindje, en wilt natuurlijk horen dat het nog gaat lukken.

En anders een hond, vervangt natuurlijk geen kind, maar is ook heel erg leuk. Zou voor mij geen optie zijn want ik heb al 2 honden.

goofychick: Welkom! Nog gefeliciteerd met je dochter!

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: ja, zo'n kindje heeft nu vaak al een ritme van slapen en beweeglijk zijn. Wel jammer dat de kleine steeds rustig is als je man net wil voelen. Overigens was dat mij ook zo, hoor. Net of mijn zoontje het erom deed als mijn man zijn hand op mijn buik legde.
    Wat ik later in de zwangerschap leuk vond is het draaien van zo'n kindje in je buik. Dan bewoog mijn hele buik. Dat kon mijn man dan wel goed zien natuurlijk.

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Wax: het is geomantie (als ik het goed schrijf) en is een voorspellingskunst. Ze voelde bij mij veel verdriet en machteloosheid. Toevallig had ik laatst ook een foto laten lezen door iemand op het forum en die kwam ook moedeloosheid. Het gekke is dat ik me niet verdrietig of moedeloos voel. Ik heb voor mijn gevoel (mede dankzij een bepaald soort therapie via voetreflex) wel de miskraam een plekje gegeven. En dat moedeloze. Ja, ik kan me voorstellen dat als ik al 18 maanden probeer en nog steeds niet zwanger raak (en je ook niet meer weet wat je wel of niet kan doen en of het ooit mocht lukken), je enigszins moedeloos daarvan kan worden.
    Verder had ze het over een jongetje en had ze het gevoel dat dat kindje niet geboren mocht worden (of dat dus de mk was). Diegene die laatst mijn foto pendelde zag 2 jongetjes bij mij. Dus dat vond ik wel toevallig. Toen vond ik het hoopvol klinken, maar nu ik dit hoor, bedoelde ze misschien ook wel dat het geslacht van het kindje van de mk ook een jongetje was.
    Dus ik ben best een beetje in de war.
    Wat jij zegt klopt zeker. Heb ik ook wel eens gelezen dat negatieve gedachtes je kinderwens ook kunnen blokkeren. Daarom zeg ik wel eens tegen mezelf dat ik gewoon zwanger ga raken en dat IK een kindje ga krijgen.
    En mijn gevoel hierin. Ik merk wel dat nu na de 2e ivf en het natuurlijk niet lukt, ik natuurlijk wel heel erg voorzichtig ben geworden in het geloven dat het ooit nog mocht lukken en daar wel wat negatiever in geworden ben. Dus ik merk ook wel dat ik er wat bewuster van ben (dan een paar maanden geleden) dat het misschien ook niet meer kan gaan lukken.
    Nou, een hoop gezwets. Op zich zou ik wel eens naar een medium willen gaan. Maar hoe je een betrouwbare kunt vinden is een tweede.

Nou, nu moet ik vliegen naar de acupunctuur. Ik reageer straks even op de anderen.

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: ja dat voel ik nu al wel eens! Dan zie ik ook echt dat de ene kant van mijn buik boller is dan de andere kant. Heel grappig en dat gevoel van het bewegen is ook heel maf!

19. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag meiden

@Sil ik hoop dat de vk inmiddels al even langs geweest is en je verder wat gerust heeft kunnen stellen. Maar vooral hoop ik dat de rust effect heeft en dat de krampen weg zijn.

@Mees moet je kijken naar de duidelijke lijnen of tellen de kleintjes er tussen ook mee? Ik heb nl 2 diepere lijnen onder mijn linker pink maar daar tussen staan er nog 3 kleinere. Dat zou dus betekenen dat ik nog 5 kinderen ga krijgen:$:$. Nou….dàt lijkt me sterk met mijn 38!!!:cool: Die twee vind ik al heel wat. Maar wie weet gaat er wel een tweeling komen;).
    Ik zou me in ieder geval om die negatieve hatseflatser niet al te druk maken. Ik geloof er totaal niet in dat iemand aan de hand van een paar zeer summiere gegevens van een onbekende via de mail, ook maar iets kan voorspellen dat enigszins accuraat is. Maar je hebt altijd 50 % kans dat het uitkomt bij zo’n ja of nee antwoord.

@Goofychick welkom en nog gefeliciteerd met je dochter. Dat je niet veel mee kunt kletsen is niet zo erg hoor. Er zijn hier wel meer meiden die zich niet wekelijks melden. Is helemaal niet erg. Ik denk dat het voor jezelf lastiger is om er een beetje in te komen. Lijkt me lastig om zo kort na de geboorte van je kindje al te piekeren over of je gezin compleet is. Met 38 ben je echt nog niet te oud hoor (ben ik nl. ook en heb nog helemaal geen kinderen:()

Ik ben dus vanmorgen weer voor een echo naar het zh geweest. Alles zag er precies zo uit als het eruit moest zien en daarom hoef ik (gelukkig) niet te beginnen aan een dubbele dosis Progynova, maar mag gewoon doorgaan zoals ik nu doe. Verder hoef ik ook niet weer te komen voor een echo maar is meteen de tp ingepland:). Omdat het erg druk is (volgens de gyn) kon dat pas 19/11 op zijn vroegst. Daar heb ik toen maar even twee dagen bij laten doen omdat ik dan de tp op mijn vrije dag heb. (Als er toch gepland kan worden... gezinsplanning in optima forma:p) Beide emmies mogen tegelijk terug geplaatst worden als ik dat wil, omdat de kwaliteit na invriezen toch wel minder is, doet het zh daar niet moeilijk over. Maar het was helemaal aan mij, als ik dat niet zie zitten mag ik er ook één doen “want onderzoek heeft uitgewezen blablabla”. Ik heb toen mijn poker face maar even opgezet en net gedaan of ik nog vreselijk in dubio zat. We willen ten slotte graag overkomen als iemand die wel overwogen keuzes maakt nietwaar;). De gyn kwam toen zelf met de oplossing om voor nu zo ie zo van twee uit te gaan en wanneer ik me bedenk dan mag ik altijd bellen….Nou ze kunnen héél lang wachten op dàt telefoontje want ik was erg blij dat de mogelijkheid om twee te doen zo makkelijk geboden werd.
    Dus 21 november klim ik weer op het wachtbankje om dan maar liefst 18 dagen:$ te moeten duimen draaien. Ze willen liever niet dat ik eerder test om teleurstelling te voorkomen. Dat bepaal ik tzt dan wel lekker zelf maar ik heb braaf geknikt en gezegd dat het héél logisch is dat ze zo’n marge inbouwen;). (Uhu…Als ik na 14 dagen wil testen doe ik dat denk ik gewoon toch wel…)

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: fijn dat je al weet wanneer je je emmies mag verwelkomen en hartstikke fijn dat ze er gelijk 2 terugplaatsen. Het duurt dan in zijn geheel toch nog best lang voordat je iets kan laten terugplaatsen. Ik dacht (als een leek) dat dat ook ongeveer net zoals bij een natuurlijke cyclus ging, dus 2 wkn na je ongi. Maar goed, het belangrijkste is dat het gaat gebeuren en dat je niet meer troep hoeft te gebruiken.
    Ik lees bij jou dat je Lutinus krijgt. Is daar een reden voor dat je geen uterogestan gebruikt? Bij mij doet die utero niet veel (ik word er gewoon dwars doorheen ongesteld op dag 8-9), dus wie weet is een ander middel nog een optie om eens te proberen.
    En 18 dagen wachten. Jemig, ik vind 14 dagen al zo lang. Ik denk dat ze al veiligheidshalve een marge inbouwen, omdat als ze 14 dagen zeggen, je altijd weer mensen hebt die op dag 9 of 10 al gaan testen, dus ze zeggen natuurlijk 18, omdat ze wel weten dat het merendeel toch rond dag 14-15 gaat testen.
    Nou, fijn dat je nu inderdaad al data weet en het niet allemaal zo in het ongewisse blijft.
    @Goofy: nog vergeten, maar uiteraard welkom en van harte met de geboorte van je kindje. Snap als je net een kleine hebt het reageren even wat lastig wordt, maar ik zou je willen adviseren toch regelmatig even proberen bij te lezen. Zoals je ziet kan er in een ochtendje zomaar 2 bladzijde leesvoer voorbij komen en als je dus een of 2 weekjes niet bijleest.... dat wil ik je niet aandoen.
    @Sayen: zo te horen loopt die kleine meid straks voordat ze het eerste kaarsje gaat uitblazen. Dat belooft nog wat.
    @Syl: ik vroeg me ook al af hoe het met je gaat. Is het vol te houden?

Deel Deze Pagina