Mees technisch gesproken zou de tp ook wel al volgende week kunnen maar het lab heeft het dan te druk. Rooster stond helemaal vol volgens de gyn dus vandaar dat het langer duurt. Eerste gelegenheid was 19-11 maar dan heb ik net zo lief dat ik nog twee dagen wacht en het dan op mijn vrije dag mag. De Progynova kan ik oneindig doorslikken want het is eigenlijk gewoon de pil. Met de Lutinus moet ik wel persé 4 dagen voor de tp beginnen. Ik heb Lutinus gewoon omdat het zh een contract heeft met deze fabrikant. Dat zeggen ze natuurlijk niet, zelf hebben ze de verklaring dat vrouwen dit prettiger vinden omdat het op waterbasis is en daardoor minder afscheiding geeft dan Utrogestan wat op oliebasis is. Het klinkt best aannemelijk maar in de praktijk is er denk ik weinig tot geen verschil. Ik heb op de dagen dat ik Lutinus gebruik gewoon maandverband nodig. Met een inlegkruisje red ik het niet. Regelmatig gewoon het idee dat je bij het opstaan in je broek staat te piesen. Lutinus vraagt een eigen bijdrage van de patiënt en dat is bij Utrogestan niet (voor zover ik weet) maar ik krijg het terug van de verzekering. (De meeste mensen die aanvullend verzekerd zijn trouwens als ik het zh moet geloven). Wat wel prettig is van de Lutinus is dat er een inbreng huls bij zit. Dus wel altijd het idee dat de pil diep genoeg zit. Verder heb je van Lutinus minder nodig. Bij Utrogestan vaak 3 x p/d 2 pillen en bij Lutinus 3 x p/d 1 pil. Maar vraag het gewoon in je zh. Wie weet werkt het voor jou inderdaad beter dan de mutsenbollen die je eerst had. Nee heb je en ja kun je krijgen.
@Waxientjejee..vergeten te klussenmaar gelukkig nog geen positieve ovulatietest.Dan weet je wat je de eerste dagen te doen staat @Sayen:leuk dat de kleine al zo lekker aan de hand meeloopt! Wat worden ze dan toch snel groot he! @Mees: heb je het ziekenhuis nog gebeld? @Boud: het word weer spannend bij jou! Fijn dat de tp op je vrije dag valt...is wel zo rustig! @goofy: welkom hier! en natuurlijk nog gefeliciteerd met je dochtertje! Ik ben 43 jaar en voel me niet te oud dus jij bent nog een jonkie!
Nou dames, hier ben ik dan weer even. Syl, wat een gedoe! Ik hoop dat alles goed is, ze maakt het je niet makkelijk. Dit is en wordt hoe dan ook een pittige dame. Boud, Utrogestan wordt ook niet vergoed (en ik krijg het ook niet terug van vezekering). Even een wat uitgebreider verslag van maandag. Had het zo druk met van alles dat ik er eerder geen tijd voor had. Ik kan me niet herinneren dat ik eerder zo zenuwachtig ben geweest als hiervoor. Misschien ooit wel eens voor een date zo vlak ervoor, maar dit duurde echt twee dagen. Twee dagen die constante adrenaline whooooosssshhhhh. Ik vond het ook spannend omdat ik ook niet zo goed durfde te bedenken hoe hij op mijn brief zou reageren. Hij moest lachen toen hij me zag. Hij vond het vervelend dat ik me zo heb gevoeld, dat mag echt de bedoeling niet zijn. Dat ik het idee had dat ik moest vechten voor nog een poging. Hij dacht dat ik dat alleen gebaseerd had op die ene opmerking, hij had denk even over het hoofd gezien dat ze het al een keer eerder had gezegd. Hij zei toen, oh nee dat is misschien niet goed, of nee dat is gewoon niet goed, dat had niet gezegd mogen worden. Allereerst is hij het overleg ingegaan zonder iets te zeggen over mijn brief. Ze kwamen tot de conclusie dat mijn kansen bij een volgende poging 5 a 10% zijn. En zonder weten van die brief hebben ze toen toch besloten nog voor een 2e poging te gaan. Hij gaf aan dat ze wanneer er toch nog een kleine kans is deze te benutten. En dat hij degene is die de uiteindelijke beslissing neemt. Dat had ik van tevoren ook eigenlijk al wel bedacht. De brief heeft hij wel besproken met haar, en ook mijn naam genoemd. Dat vond ik eigenlijk best wel pittig want ik kom haar de komende keer vast nog tegen. Ik moest me daar zeker niet druk over maken, hij had een goed gesprek met haar gehad. Toch zou ik het zelf best lastig vinden als iemand over mij een brief had geschreven en ik daarna weer gewoon moest doen alsof er niets aan de hand was. Maar ja dat zie ik dan wel weer. Samen hebben we gekeken en zitten rekenen voor een volgende poging en het komt zo uit dat ik waarschijnlijk de punctie heb tussen kerst en oud en nieuw (kerstvakantie). Tenminste als als er genoeg follikels groeien voor een punctie. Volgens hem valt er weinig over te zeggen, het kunnen er idd zowel 1 of 2 meer als minder zijn dan de 3 van de vorige keer. Dus ook nog maar eens hopen dat het er uberhaupt genoeg zijn voor een punctie. Ruim drie kwartier heb ik zitten praten, ik heb alles kunnen vragen en hij heeft alles rustig verteld. Wat een fijne man! Hij liep nog even mee voor het recept, en ik heb hem hartelijk bedankt en zei dat ik blij was hoe het is gegaan, en hij sloeg gewoon even zijn arm om mijn schouder. Pure menselijkheid te top. En nu kan ik alleen maar afwachten. Eerst wachten tot ik ongesteld ga worden, weer aan de pil, decap, echo, menopur, echo, menopur enz. en hopenlijk dan weer een punctie. Ik weet niet meer wie het vroeg, ik denk mees. Waarom mijn kansen zo klein zijn. Hij heeft het heel duidelijk uitgelegd, allemaal naar uitgebreid wetenschappelijk onderzoek. De gemiddelde slagingskans bij IVF is 18 a 20%. Hier vallen ook de vrouwen onder die onder de 35 zijn, vrouwen die een grote hoeveelheid follikels ontwikkelen en veel a-kwaliteit embryo's hebben. Gezien mijn leeftijd, mijn slechte follikelproductie komt dit percentage overheen met wat ze de afgelopen 12 jaar hebben gezien. Niet heel hoopgevend en ik vind het best lastig om positief te blijven, ik voel toch dat ik langzaamaan me ook echt moet gaan voorbereiden dat er misschien geen kindje gaat komen. Maar goed nu voorlopig even genieten van de rust, me voorbereiden op de toneelvoorstelling en af en toe een lekker drankje drinken.
Hoi meiden, Hier geen veranderingen, dus niet erger maar ook niet beter. Ik niet terug naar de gyn die kan toch verder ook niets doen nu en die doet ook geen huisbezoeken dat zou dus betekenen dat ik dan daarheen moet. Een bandje aanleggen is geen optie omdat er geen ontsluiting is, alleen dan doen ze dat pas als allerlaatste redmiddel zeg maar. En rust lijkt het voor nu goed te doen dus houden we dat lekker vol en komt de VK om de 2 dagen kijken tenzij ik bel dat er iets aan de hand is natuurlijk. Dat was het even in het kort. Xon, wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met die arts, nu op naar de volgende poging en hopelijk een heel mooi resultaat, dikke knuffel meid. Boud, jij ook bijna je kinders weer terug en ze goed vasthouden hoor deze keer!! Tja ik zei dat toen ik voor TP ging, ik ga even m'n kinderen ophalen.... Jeetje, wat fijn he meid al dat gerommel in je buik?? Hier is het ook goed te zien hoor als ze beweegt volgens mij wordt ze een danseres!! Mees, die strepen op je hand?? Pff ik heb er heel veel wel 6!! Nou als ik die allemaal nog zou moeten krijgen ppfff neehoor bedankt.
@Xon fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad en nu inderdaad maar even genieten van het 'niets hoeven en alles mogen'. Kerstvakantie zou toch een prachtige timing zijn! Ik laat even mijn duimen uitrusten zodat ze over een paar weken weer vol in running kunnen voor je volgende poging. Ik dacht dat de Utro helemaal vergoed werd. Er was wel een verschil in kosten etc althans daar staat me van de voorlichtings bijeenkomst nog iets vaag van bij, maar dat heb ik verder niet helemaal onthouden. Boeit me eigenlijk ook niet zoveel hoor. Mijn zh schrijft Lutinus voor en ik vind het allemaal wel best. Zolang het zijn werk maar doet. @Sil toch fijn dat de vk elke twee dagen langs wil komen. Geeft toch vertrouwen dat je goed in de gaten gehouden wordt. Gelukkig is het niet erger geworden met de krampen maar ik hoop toch wel voor je dat het met de rust allemaal wel wat rustiger wordt (wat weer een prachtige zin, NOT! maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik). En "mijn kinders ophalen", mmm, ik heb dat zinnetje een paar keer hardop gezegd om het eens goed te 'proeven' eh het klinkt lekker! Ik heb besloten om die erin te houden. Ja, ik ga over twee weken mijn kinders ophalen. *gniffel, gniffel*
@Syl: fijn dat het in ieder geval niet erger geworden is en dat het met rust draaglijk lijkt te blijven. En die streepjes moet je zien als je je linkerhand omdraait en dan de lijntjes vanaf je levenslijn tot aan de onderkant pink (in dat stukje huid wat tussen die lijnen zit). En nee, ook gun je er zeker geen 6 kinderen, zeker niet als alle zwangerschappen zo pittig zijn als deze. @Xon: bedankt voor je uitleg en het klinkt me alleen al uit je verhaal als een hele fijne arts. Slagingskans vind ik persoonlijk laag. Ik zit in hetzelfde schuitje en mijn gyn blijft volhouden met 28%-30% kans bij terugplaatsing van 2 b of a kwaliteit embryo's. Het zal in mijn geval wel iets minder zijn, maar het verschil tussen 5-10% is natuurlijk wel heel groot met 28-30% die mijn gyn me voorgehouden heeft. Maar mijn gyn zegt ook altijd, dat de kans dat je zwanger wordt, nog altijd groter is dan de loterij winnen. Ik duim voor een succesvolle volgende poging. En er maar niet teveel over in zitten hoe die arts het opgevat heeft om op de vingers getikt te worden. Ze heeft er duidelijk ook schijt aan gehad te bedenken hoe haar woorden haar patiënten kwetsen. Hopelijk leert ze er wat van. En als je zwanger mocht raken de volgende poging, dan kun je inwendig helemaal een dikke middelvinger naar haar opsteken en hoef je haar helemaal nooit meer te zien. @Hoop: heb het zkh nog niet gebeld. Ik moest vanmiddag precies tijdens dat tel.spreekuur naar de acupunctuur en toen ik terugkwam op mijn werk was mijn baas er in eens (wat normaal niet zo is). Toen kon ik weer niet ongestoord bellen en uiteindelijk ben ik er ook niet meer aan toegekomen. Morgen zit die verpleegkundige er (waarvan haar kind zo ziek is). Die heeft wel wat anders aan haar hoofd en die is ook wat zwaarder op de hand als je zoiets uit jezelf zou voorstellen (zij was ook diegene die tijdens mijn eerste poging me ook al voorzichtig wilde voorbereiden dat mijn ivf-reeks hier wel zou eindigen). Dus ondanks dat morgen mijn vrije dag is en ik makkelijk kan praten, bel ik liever vrijdag, want dan is mijn lieve verpleegkundige er weer. @Boud: nou, net als Syl gun ik jou ook niet zoveel kinderen, hoor.. Ik had bij Syl geschreven om welk stukje van je hand het ging. Hopelijk staat daar een 'acceptabeler' aantal kinderen. Mijn 3 dagen van 9 uur zitten erop. Blij toe even. Het is niet zozeer die 9 uur werken, maar meer die 3 hele dagen achter elkaar van huis. Maar goed, ben lekker opgeschoten met mijn achterstallige werk en morgen ga ik niet mijn werkmail checken en mijn werktelefoon gaat ook uit.
Even een nieuwtje van een heel andere orde: van vanavond met mijn schilderijen naar een nieuwe galerie hier ter plaatse geweest en ik krijg daar in december al een kleine expo! Van ongeveer 6 schilderijen. Ben hier erg blij mee, de eigenaar was echt erg enthousiast en positief over mijn werk! Vind het zo leuk, er komt publiciteit en een opening. Yeah! Ik denk niet dat ik hier nou opeens heel bekend mee ga worden ofzo, maar er gebeurt tenminste weer eens wat, er komen mensen kijken, ik ga reacties krijgen en heel misschien komt er een verkoop of opdracht uit voort ofzo. You never now.
Xon, wat fijn dat je goed gesprek hebt gehad! Kan een mens dat goed doen hè? Wax, wat goed!!! Das mooi dat je al zo snel wat mag exposeren, heb alweer wat moois op FB voorbij zien komen! Sill, dikke knuff en doe maar kalm aan! Als je dichterbij woonde had ik je zo nu en dan wel even lastig willen vallen! Rest, allemaal dikke knuff!
Wax wat leuk, gefeliciteerd! Kunnen andere mensen ook eindelijk genieten van je werk. Boud, klinkt idd goed je kinders ophalen, haha. Mees, in dit zh is er samen met grote andere ziekenhuizen o.a. in het buitenland onderzoek gedaan. Hij raadt zelfs met klem aan als ik drie bevruchtte eitjes hebt om ze echt alledrie terug te plaatsen omdat je dan een kans hebt van 18 a 20%. Er is overigens nog nooit een drieling op deze manier ontstaan!
Xon: Klinkt als een fijn gesprek! Na 2 dagen stress nu weer lekker ontspannen? Sil: Gelukkig lijkt rust goed te doen, doe maar lekker rustig aan dan. Mees: Geniet van je vrije dag! Waxientje: Wat leuk, een echte expo!
@Wax: wat een goed nieuws, meid! Kan me voorstellen dat je daar helemaal blij van wordt. Op fb heb ik al heel wat mooie werken van je voorbij zien komen, dus kan me het enthousiasme van die man wel voorstellen. Ik vind het hartstikke leuk van je (en goed van je dat je er toch werk van gemaakt hebt). @Xon: op zich geloofde ik die 30% kans ook niet helemaal, maar ja, je moet je ergens aan vasthouden, hè. Nou, en wat een verschil dat hun zonder problemen er 3 terugplaatsen. In mijn zkh doen ze het niet, omdat het wettelijk niet mag in NL. Nou, blijkbaar kan het 200 km verderop in NL dus wel. Zo zie je maar dat ieder zkh ook een beetje hun eigen regels hanteert. Ik heb hun toen gezegd dat ik weet dat het in andere zkh wel gebeurd (zelfs bijna standaard op mijn leeftijd). Toen mompelde die arts iets dat het misschien wel eens onofficieel wel gebeurde. Nou, nu maar hopen op 3 mooie emmies de volgende poging en ik zou ze ook inderdaad alle 3 terug laten plaatsen. @Sayen: dank je! Gaat zeker goedkomen! @Syl: goede nacht gehad? Even meldingsplicht! Mijn man moest er vanmorgen al vroeg uit. Dat betekende dus voor mij lekker het hele bed voormezelf. Ik werd om 10 over half 10 wakker en mijn zoontje sliep nog. Dus ik lag nog een beetje uit te deuken, na te dommelen en te bedenken dat het leven zo slecht niet was op m'n vrije dag. Toen ging eerst mijn mobiel en vlak erna ook de vaste lijn.:x De mobiel lag naast m'n bed en dat was mijn man. Dus die heb ik opgenomen. De vaste lijn bleef ook maar bellen en heb ik maar laten gaan. Ik had al een donkerbruin vermoeden wie dat was. Even gekletst met mijn man. Hij belde om te horen of we al wakker waren. Ja, nu was ik zeker wakker, als al die telefoons lopen te bellen. Even later gekeken wie me op de vaste lijn had gebeld en jawel, hoor. Mijn collega.:x Ze zal nu wel een mail gaan sturen. Maar dan heeft ze pech. Ik bel niet terug en ik bekijk mijn mail niet. Dan ben je verdomme 3 dagen achter elkaar op kantoor geweest en die ene dag dat je vrij bent hangen ze al om 9.45 uur aan de telefoon. Mijn vrije dag begon zo relaxed, maar hier kan ik me dan weer zo opgefokt door voelen. Nou, net lekker kopje koffie gedronken en ontbeten (en ergste ergernis weer weg). Mijn zoontjes ontbijt staat ook al klaar. Nu nog even bedenken wat we vandaag kunnen gaan doen (behalve wassen, strijken en stofzuigen).
@Wax: wat leuk!! @Mees: oh kan het me helemaal indenken dat je daar meteen opgefokt van raakt! Goed zo dat je je mail niet leest en de telefoon niet beantwoordt!! Echt deze dag voor jezelf houden hoor! Ik zou anders tegen je collega's ook eens zeggen dat je op de dag dat je nu vrij bent niet gestoord wilt worden met werk dingen, dat moeten ze toch begrijpen? Het is misschien even wennen omdat ze dat eerder wel konden, maar het zal je wel meer rust geven (als ze zich eraan houden dan hè ) @Sil: goed om even te horen hoe het gaat. Gelukkig helpt de rust, dus probeer vol te houden! Zit nu weer tegen de deadline aan te hikken dus moet gauw verder! Sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd. Heb wel alles gelezen!
@Jeetje: ja, ik moet ze nog een beetje africhten. Een half uur na het eerste telefoontje werd er weer door diezelfde collega gebeld. Heb weer niet opgenomen. Het is niet 4 x 9 (= 36 uur) werken en dan op die vrije dag ook nog verwachten dat het werk dan ook nog gewoon doorgaat. Deze dag is voor mijn zoontje en dan wil ik niet een moeder zijn die weer met een laptop en telefoon de hele dag met werk bezig is. Want ik ken mezelf, als je de mail weer gaat lezen, zit je er weer middenin en van het ene mailtje komt het andere. Jij ook weer succes met je deadline. Gaat het nu beter met je hoofdpijn trouwens? Ga nu even koffie drinken bij mijn vader. Ze wilden laatst een nieuwe videorecorder kopen omdat die oude kapot is en ze nemen wel eens een programma op. Toen hebben die verkopers van die winkel ze een abonnement van UPC aangesmeerd, waarmee ze zo'n horizonkastje thuis kregen en waarmee ze ook programma's op kunnen nemen. Maar sindsdien steeds maar ellende en mijn ouders zijn nog van de oude stempel die helemaal niet thuis zijn in de technische snufjes en nu dus wel met zo'n apparaat zitten opgescheept waar ze weinig tot niets van snappen. Heb laatst die verkoper van die winkel al eens gebeld, toen er weer iets niet goed werkte en UPC niet thuis gaf, dat ik er niet zo over te spreken ben dat ze mensen van dit soort abonnementen aan zitten te smeren en dan vervolgens allemaal niet thuis geven als er iets niet goed aan is. Ook die verkopers waren eerst allemaal vriendelijkheid en behulpzaamheid (en wilden ook wel even langs komen bij mijn ouders om dat apparaat te installeren). Maar sinds dat apparaat is aangesloten (en zij waarschijnlijk hun provisie al binnen hebben), hebben ze ook ineens geen tijd meer een verwijzen ze je naar UPC. En UPC zegt dat er niets mis is met het apparaat en dat ze best iemand langs willen sturen, maar dat kost geld (voor mijn ouders dus). Nu ging het weer steeds mis met opnemen van programma's en daar hadden ze hem juist voor. Nu dus zelf maar even met UPC gebeld. Het zou dus een instellings-dingetje moeten zijn. Heb nu opgeschreven hoe het aangepast moet worden, dus dat ga ik zo even uitproberen of dat het is (en of dat me lukt). Ben zelf ook niet zo technisch nl.
@Mees: goed zo, volhouden hoor om niet op te nemen of je mail te lezen! Wat vervelend van die UPC. Smeren ze eerst zoiets aan en vervolgens mag je het uitzoeken! Mijn vader heeft geloof ik ook zoiets van UPC. Ziet er wel handig uit als het eenmaal goed is ingesteld maar ik ben wat dat betreft ook a-technisch. Hoop dat het je lukt! Ik heb gelukkig (even afkloppen) de laatste tijd minder vaak hoofdpijn. Hoop dat het zo blijft! O, ja, @Goofychick: nog welkom namens mij! En nog gefeliciteerd! @Hoop: zie je online! Hoe is ie daar?
Hoi hoi. Syll, meissie toch . Ben wel blij te lezen dat het iets beter gaat en dat je goed in de gaten wordt gehouden. Hele dikke knuffel. Hoop, balen meid dat je zo'n last hebt van je bekken. Is daar niets aan te doen? Mees, gewoon volhouden. Je hebt nu je grenzen duidelijk aangegeven en nu nog ze goed bewaken! Je collega's zullen toch in het begin blijven proberen. Goofychick, welkom!!! Ik wilde jullie even laten weten dat er op dit moment er heel veel gebeurd in mijn leven dat ik amper aan mezelf of aan de zwangerschap toekom. Probeer vaak wel bij te lezen en ik denk aan jullie en leef mee, maar vaak niet het puf heb om te reageren . Hoop dat het allemaal iets rustiger wordt zodat ik ook een beetje kan genieten, maar aan de andere kant heb ik niet veel te klagen mbt de zwangerschap. Dat gaat allemaal wel okay. Groetjes,
Hi dames, Nou heb alles bijgelezen hoor. Wat is er veel geschreven binnen 3 dagen. Ben weer helemaal op de hoogte. Maar doordat je dan zoveel leest vergeet ik tijdens het typen vast te reageren op iedereen. Maar even snel: @Hoop: Ik heb in totaal 8 sessies gehad waarbij de eerste eigenlijk de intake was. En ik kan met recht zeggen dat het geholpen heeft hoor. Ik heb toen tijdens dat eerste gesprek ook aan 't eind om de succesverhalen gevraagd. En gekregen. En nu mag hij mij,wat mij betreft ook als voorbeeld noemen. Want ik heb echt meer 'ruimte' ervaren daarna zonder die angstgevoelens of herbelevingen. Ook veel later (laatste sessie in maart gehad als ik 't me goed herinner). Er is bij mij gewoon van alles aan de hand, ook om me heen, waardoor ik me nu niet top voel. Maar wat ik toen 'aangepakt' heb (dus waarmee we aan de slag gingen) is ook echt 'opgelost'. Succes ermee. Hoe vaak ben je nu geweest en merk je zelf al wat? Ik meen me te herinneren dat je schreef dat je erg moe was daarna. Dat had ik ook. De eerste paar sessies. Daarna volgens mij niet meer. En ja je haalt ook weer dingen op en naar voren en zal daarom best eraan denken of dromen ofzo. Maar als 't goed is merk je wel al verschil in bijvoorbeeld de intensiteit van de gevoelens die je bij bepaalde herinneringen/gedachten had. Dat dat nu minder is/weg is. En ook dat je op een gegeven moment (later misschien pas?) gaat merken dat bepaalde beelden/gedachten/herbelevingen gewoon niet meer terugkomen. Ben benieuwd hoe jij het ervaart. Vind 't wel goed van je hoor. Ik duim voor je dat je lage rugpijn(en duizeligheid?) op een zwangerschap duidt. @Xon: Wat fijn dat je zo'n verhelderend gesprek hebt gehad met die aardige arts. En zoals Mees zei denkt die ene gyn ook niet na over 't effect en de reikwijdte van haar woorden. Dus is wel goed dat ze erop aangesproken wordt. En wat goed dat 't allemaal tijdens de vakantieperiode gebeurt. Zwanger het jaar uit, ik gun het je. @Boud: Volgens mij had je het ooit al gezegd dat je een tweeling zou willen. (Denk niet dat iemand uit dit clubje er nee tegen zou zeggen maar kan me herinneren dat we 't erover hadden hier ooit). Wie weet meid! Goed dat ze er 2 terugplaatsen. En ja die houden we erin van Syll: je gaat gewoon je kinders ophalen dan. Ik duim voor je. En beterschap nog 't laaste stukje. @Wax: Wat goed!! Ik zie je schilderijen dus niet op fb maar wat ik hier gezien heb ja daar kan ik niets anders van verwachten dan dat die man errrug enthousiast was. Hebben we straks (nu al) een bekende kunstenares in ons midden. En dit is natuurlijk de afleiding die we willen; leuke spannende dingen waardoor je geen tijd hebt om te piekeren. Succes ermee. @Goofychick: Welkom. En nog gefeliciteerd met de komst van de kleine. @Syll: Na ik de vraag gesteld had beantwoordde je die eigenlijk al door je berichtjes daarna. Je hebt eigenlijk niet ongestoord van je zwangerschap genoten tot nu hè? Gossie. Hoop dat 't toch weer beter mag gaan en je laatste stukje zwangerschap toch onbezorgd mag zijn. Voor nu beterschap en sterkte met de pijn. Las dat 't wel iets minder werd? En dat je in ieder geval in de gaten gehouden wordt door de vk. @Mees: Goed dat je niet je mail opent en niet opneemt. Inderdaad zeg. Zijn er nog andere collega's die een dag vrij zijn en op hun vrije dag wel bereikbaar zijn? Zal vast even wennen zijn voor iedereen maar ik vind dat je gelijk hebt. @Nil: Sterkte met alles. Hoop dat je snel in rustiger vaarwater mag komen. Gelukkig alles goed met de kleine. @Iedereen: Fijne (werk)dag dames. Zelf niet veel te melden. Liefs.