En dus niet een klein beetje misselijk meer zeg, pfffffff. Ik ben bang dat het een bezoekje wc gaat worden... maar voor misselijkheid is het toch veel te vroeg? Das toch niet meteen zo?
Wat leuk Mandysmamsie, haar eerste rapport! En jemig wat hebben ze pas laat vakantie zeg! Spam maar rustig door hoor, is wel gezellig! En wie weet met die klachtjes! Hier ook misselijk en hoe! Ik heb vanmorgen voor het eerst boven de wc gehangen alleen kwam het er niet uit. Ik voelde me echt zoo beroerd. Zodra ik 's morgens opsta voel ik al dat ik iets moet eten anders krijg ik dat misselijke gevoel. Maar ik heb echt nergens trek in. Heb niet eens meer zin in koffie! Vanmorgen na het eten dus toch nog beroerd en ook hoofdpijn. Nu gaat het weer wat beter gelukkig. Ik heb dit de vorige keer helemaal niet gehad. Ik hoop dat het een goed teken is! @Mees: lekker toch een thuiswerkdagje met weinig werk! Wel gek inderdaad als je zo vroeg al op vakantie bent geweest dat dan iedereen nog moet gaan. Dan is het weer lang wachten op een volgende vakantie. Wij zijn van plan om in december misschien weer naar NL te komen, want dan wordt mijn vader 65. Ik zou dan, als de zwangerschap goed gaat, ook nog net mogen vliegen. Alleen moet ik dan eerst wel een betere oplossing zien te vinden voor onze huisdieren! Ik ga eerst nu de gyn maar eens mailen voor een afspraak. Ben trouwens heel benieuwd hoe het met Sil is. Hoop dat ze lekker van haar vakantie kan genieten. En Nil, hoe is het nu met jou?? Fijne dag allemaal!
@mandysmamsie: het zou wel vroeg zijn maar het kan wel denk ik. Was je tijdens de zwangerschap van Mandy ook misselijk?
Ik was net zo misselijk als nu... tot net niet spugen zeg maar. Eigenlijk wat jij ook hebt, flauwig...misselijk even eten en weg is het. En dat waren ook mijn enige klachten... behalve wat overgevoelige hormonen en veel plassen Mijn zwangerschap was idd een eitje... incl bevalling... die gun ik iedereen.... Ik gaat zo soepie maken... want met dit balle weer heb ik zeker elke dag zelf gemaakte soep staan. Vandaag was echter de vermicelli weer es op bij de DK, dus nu hebben we letter vermecelli... hihi.. ga ik straks woordjes maken met me smurfie! Vandaag word het kippesoep.
Oh lekker kippensoep! Daar zou ik nou wel zin in hebben! En leuk die vermicelli! Nou, het klinkt mij wel hoopvol in de oren dan... Ben heel benieuwd!
Klinkt idd hoop vol... maar dat heeft het wel vaker geklonken in de afgelopen 4 jaar... dus ik probeer mezelf niet gek te maken, maar das wel lastig! Ik heb wel megaaaa boobies Dat was ook het eerste merkbaar bij de zs van mandy... hihi mega boobieeeeeeees! edit: soep staat op
Welk soepje gaat het worden??? Hihi.. na mijn kippesoep wordt het weer tomatengroente soep... lekker zelfgemaakt, yummieeeee
Ik weet nog niet. Weinig puf om zelf iets te maken, dus wordt denk ik cup-a-soupje tomaat. Maar zelfgemaakt is veeeeel lekkerder natuurlijk!
Yup... heb maar even een banaan gegeten van ellende... voel me nog steeds flauwig... hmm. Ik heb straks 2 jengelede poesen en 1 jengelende hond en 1 jengelende meid naast me staan, die allemaal kip willen bietsen als ik de kip aan het plukken ben hihi.... herrie voor 10!
Hihi, drukke bedoening daar inderdaad dan! Nou, hier zit het soepje erin en ik ga eens proberen wat te werken. Ik kreeg net antwoord van de gyn dat we zaterdag na 14 uur mogen komen! Denk dat ik zowat zal doodgaan van de zenuwen!
Whoeiii, spannend die klachtjes Mamsie! Nog een paar dagen tot je NOD? Hier gisteravond toch geklust, manlief wilde het perse toch doorzetten! Dus ik lag er een beetje bij van 'hier lig ik en ik kan niet anders' ha ha! Zul je zien dat ik DAAR zwanger van wordt... vandaag nog geen test gedaan, eind van de middag is het de tijd weer. Vanochtend een etalageschildering gemaakt in de winkel van manlief. En zelf was hij vrij om op dochterlief te passen, zijn nu gezellig samen een uitstapje aan het maken. Ik was vroeg klaar en zit nu dus zielig alleen thuis (zielig = lees: heeeerlijk!)
@Mandysmamsie: wat lees ik nu? Hoopvolle klachtjes? Ik ben zelf nooit erg misselijk geweest, maar toen ik als een bouwvakker ging eten en op het werk ik amper na de lunch al weer honger had, ging er bij mij toch wel een voorzichtig lampje branden. @Jeetje: goh, jij de wc-pot voor het eerst van dichtbij gezien. Heel vervelend (maar ben stiekem toch wel jaloers). Ik hoop dat het mee blijft vallen, want misselijkheid is erg vervelend. Ik ben het gelukkig amper geweest tijdens mijn zwangerschappen. Ik had juist een lintworm dat ik alleen maar honger had. Ook niet altijd even prettig. We zijn vanmorgen weer even naar de intratuin geweest. Ze hebben daar een speeltuintje en een lekker restaurant, dus voor ieder wat wils en met zoveel beestjes, ook altijd wel voer nodig om te kopen. Ik had m'n zoontje bij thuiskomst naar bed willen brengen, maar onze tuinman is er. Nee, niet gelijk denken dat jullie een hele rijke meid in ons clubje hebben. Want dat is niet zo. Dit is een gepensioneerd mannetje die dat als hobby had. Hij deed vroeger, toen mijn opa hier nog woonde, ook altijd de tuin al omdat mijn opa dat niet meer kon. En toen ik er kwam wonen is hij dat gewoon blijven doen. Uiteraard tegen een kleine vergoeding. Heel erg prettig, want ons mini-tuintje ziet eruit om door een ringetje te halen. Maar goed, mijn zoontje is helemaal gek van hem (en wil hem op z'n manier met van alles helpen). Hij heeft zelfs een mini plastic grasmaaiertje. Dus naar bed gaan, zit er voorlopig, zo lang onze tuinman bezig is, niet in.
Hey wat leuk mees... zit jij nu in het huis van je opa en oma zeg maar, begrijp ik dat goed? Wow.. dat had ik wel gewild in het huis van mijn opa en oma... Midden in A'dam, vlak bij het stadion... en een beste tuin er bij.... Hihi.. maar nee Adam is mij veels te leuk voor 1 dag, maar niet langer Normaal geniet ik van me soep maken... maar nu was het niet prettig zeg.,... ik ben echt donders misselijk... Nah zo me meisie maar halen, kan ik haar rapportje bekijken! Spannend hoor! @ Wax... lekker zielig zitten te zijn dan hè! Geniet van je rust!
Ok..Mandy haar rapport: Mandy speelt graag: met T Mandy speelt graag: in de huishoek en met klei Dit vind ik leuk: samen liedjes zingen en samen een spelletjes (ja goed gespeld) doen Buiten speel ik graag: in de zandbak en op de schommel. Thats it..... Hmmm wel een euro verdiend, maar ik vind dit een rapport van niks zeg... hoe is bij jullie groep 1 een rapport? Vind het erg weinig info zeg.. pff. @ Juffen.... is dit echt gewoon of mis ik iets en verwacht ik te veel? Zit ook wel 1 tekening bij....
@Jeetje: dat gaat zaterdag helemaal goed komen, hoor! Met zulke klachtjes kan het niet anders dan een mooie echo worden. We denken aan je! @Mandysmamsie: yep, ik heb het huis van mijn opa en oma gekocht. Mijn oma zat in een verpleeghuis en ik heb het toen al op papier gekocht en mijn opa mocht er van mij in blijven wonen. Na een jaar raakte hij erg in de war en had een paar tia's gehad. Daardoor moest hij opgenomen worden in een verpleeghuis. En toen kon ik echt van start gaan met de verbouwing. Dus heel bijzonder (vind ik zelf nog steeds), dat dit huis nu op deze manier in de familie is gebleven en ik mijn opa nog een mooi laatste jaar in dit huis heb kunnen geven. En de rapporten. Ik hoor er wel meer mensen over dat het vaak rapporten zijn van niets. Een cijfer rapport is wel zo prettig, zodat je ook een beetje een beter beeld hebt of er een stijgende lijn in zit. Maar zo te horen, vermaakt de kleine zich prima op school. @Waxientje: fijn dat je man er toch voor ging, al kan ik me indenken dat het voor jou even lastig schakelen was, omdat je ervan uit ging dat het een gemiste kans was. Zo zie je maar dat je man zich wel erg betrokken voelt om een kindje te maken. Ook wel prettig, toch? Nou, hier mijn zoontje er eindelijk (en veel te laat) inliggen. Nu dus zelf ook even lekker een momentje voor mezelf. Moet zo weer naar mijn avondwerk toe, dus nu nog even lekker met de laptop op schoot.
Willen jullie please even meekijken? Mijn ovutest van gisteren (dag 17) en vandaag (dag 18). Ze zijn toch beide niet positief en welke is donkerder? Ik zie zelf even geen verschil!!
Waxientje, ik vind ze beiden positief hoor. Waarschijnlijk springt je ei gewoon vandaag (of evt gisteren al). Volgens mij is het niet zo dat het streepje even dik moet zijn als het controlestreepje, maar wel dezelfde diepte van kleur, en dat zie ik al bij die van gisteren. Mandymamsie, ik denk dat dit vrij normaal is voor een rapport in groep 1. Maar om deze reden geven wij zelf geen rapport aan kinderen in groep 1 en 2. Bij ons staan in het rapport van groep 3 ook nog geen cijfers maar woorden (matig/voldoende/goed). Pas bij mij in groep 4 beginnen we met cijfers, en dat is ook nog niet op sociaal/emotioneel gebied, maar alleen maar de echte leervakken zoals rekenen en taal. Pas in groep 5 krijgen ze volledig cijfers. En wat wij altijd zeggen is dat wij het rapport niet voor de ouders maken maar voor de kinderen, mijn tekst is ook echt geschreven aan het kind zelf. De 'echte' informatie geven wij tijdens de gesprekken aan de ouders. Dus ik zou het gewoon zien als iets wat later voor haar zelf leuk is om terug te lezen. Jeetje, is die brand in dat flatgebouw bij jou in de buurt, of zit dat ergens heel anders in Istanbul? Hier vandaag weer naar zh geweest voor een echo. Het heeft even geduurd maar juist vandaag werd ik ongesteld, zo fijn. Ik weet wel dat zij niet meer koud of warm worden van een beetje bloed, maar ik vind het gewoon niet prettig. En daar komt bij dat ik me al erg beroerd voelde, en dat geroer met dat stokje door een arts-assistent (die het nog moest leren) hielp daar niet bij. Ik heb echt krom van de buikpijn terug naar huis gereden. Er zaten wel een aantal kleine eiblaasjes dus dat was in ieder geval meegenomen, het is dan natuurlijk nog maar de vraag wat er gaat ontwikkelen. Ik moest in ieder geval vandaag meteen met 150 IU Puregon beginnen (een veel lagere dosering als van jou Mees), ben beneiuwd of het iets gaat opleveren. Ik hoef pas op de tiende stimuleringsdag terug voor een echo, dat is dus pas volgende week donderdag. Dat is wel erg lang wachten vind ik, maar ja we zullen zien. Met de hormonen en mijn ongesteld in mijn lijf wegen de laatste loodjes op school echt lood en loodzwaar. De hele klasverhuizing hakt er in, alles in dozen pakken en twee trappen naar beneden sjouwen, tientallen keren op en neer met die loodzware dozen, bah wat heb ik daar een hekel aan! Morgen nog even een piratenjuffendag georganiseerd. Daar heb ik eigenlijk ook teveel tijd aan besteed, ik vind dat erg leuk om te regelen en organiseren, maar heb daar ook veel te veel uren in gestoken (tenminste voor naast alle andere dingen die ik ook moest doen). Maar goed als ik morgen al die enthousiaste en blije gezichten zien als ze de piratenspellen doen en uiteindelijk de piratenschat vinden dan weet ik waar ik het voor doe. Oh ja ook vanavond nog even auditie doen voor een nieuwe rol in een nieuw toneelstuk, tussendoor dus ook nog even twee blz tekst uit mijn hoofd geleerd (word zelf moe van alles wat ik aan het doen ben, whahahahahahahaha). Maar nog drie dagen en dan 5 heerlijke lange weken vakantie!!!!!
@Xon: ik moest met 8 dgn na start Puregon terug, maar mijn ongi was toen ook echt voorbij. Misschien dat ze daarom bij jou even 2 extra dagen aanhouden vanwege je ongi. Ik weet niet, merk dat ze per zkh toch allemaal andere regels hanteren. En die lagere dosering is (denk ik) omdat jij nog een stuk jonger ben dan ik en waarschijnlijk al gewend ben om door hormonen gestimuleerd te worden. Die hormonen is inderdaad rotzooi en je bent inderdaad echt jezelf niet. Maar het is voor het goede doel, dus houdt dat doel maar voor ogen (probeer ik ook nog steeds te doen, al zakt mij de moed aardig in de schoenen). Veel succes met de laatste loodjes voor de vakantie. Je zal wel compleet total loss in elkaar storten als je voor het laatst de schooldeur hebt dichtgetrokken. Hier een hele rare (en waarschijnlijk domme ) vraag. Als ik bij de gyn ben, hebben ze het dus over mijn linker- en rechtereistok. Mijn follikels zitten in de linker, de rechter doet niets. Nu vroeg ik me af, hebben ze het dan over mijn linker eierstok, of de eierstok die als hun voor me staan/zitten. Dus zeg maar hun links (en dus mijn rechtereierstok). Snappen jullie hem nog. Ze zeggen nl. steeds dat er in mijn rechtereierstok niets te zien is, maar ik voel wel druk en af en toe zo'n eisprongpijn achtige pijn. Dus vandaar dat ik me dat begon af te vragen. @Waxientje: ik zou ze ook zeker als positief beschouwen. Het verschil totdat hij officieel positief zou moeten zijn is zo klein. Daar zou ik niet op gaan wachten, dus je weet wat je vanavond te doen staat.
@mees, ze hebben het altijd over jouw linkerkant. hopelijk worden ze snel groot! hier druk gehad, weer begonnen met werken.... ging best goed, met de kleine man gelukkig ook. maar wel heel erg moe, morgen gelukkig weer vrij en dan krijgt de kleine man weer prikjes. zullen zien hoe hij er nu op reageert