@Hoop: hoe is het nu? Heb je de rode duivels buiten de deur kunnen houden? @Syl: hoe is het met jou, meid? Ik had gisterenavond laat nog een ovutest gedaan en die was bijna positief. Gelijk weer die twijfel wat te doen. Donderdag geklust, gisteren bijna positief en mijn ervaring is dat die zaterdag dan knalpositief is en ik al in de middag eisprongpijn heb (waar de gyn me geen antwoord op kon geven of je ei dan al gesprongen was of nog ging springen, dat kon allebei). Dus mijn man zaten, eigenlijk half op apengapen klaar om naar bed te gaan en toen zaten we dus allebei naar dat staafje te turen en te bespreken wat nu het beste was. Mijn man zei dat hij eigenlijk helemaal niet aan klussen moest denken (ikzelf ook niet) en dat we vandaag maar gingen klussen, want dan was het zaad ook beter. Maar ja, ik had aan de andere kant ook die onrust van een bijna positieve test en de angst het ei te missen. Dus ja, ik neigde zelf, dat ondanks dat we op apegapen lagen, het misschien toch maar moesten doen. Maar goed, mijn man had er echt geen zin in en dus we zijn maar gaan slapen. Maar ik dus met een enorm onrustig en onzeker gevoel. Moet zo dus nog een ovutest doen. Vind ik ook wel spannend, want stel dat die ovutest negatief is en mijn ei echt al voorbij is (dan draai ik eigenhandig de nek van mijn man om ). En als hij positief is, dan hoop ik dat het eitje nog eventjes blijft zitten en die eisprongpijn weg blijft. Want mijn man moet natuurlijk uitgerekend vandaag werken. Nou, ik ga m'n zoontje wakker maken. Zaterdagochtend, dus tijd voor peutergym! Mag moeders weer lekker 3 kwartier achter haar peuter aan rennen in een gymzaal.
@Mees: temperatuur was vanmorgen nog steeds hoog en nagenoeg geen rood/bruin verlies meer.Maar ook geen zere borsten meer.Ik snap er niks van.Als ik morgenochtend nog zo,n hoge temperatuur heb dan ga ik nog eens testen,maar verwacht toch wel dat morgen op NOD mijn temp wel ga zakken. Balen he als je weet dat je ovutest positief is en je dan niet kan klussen....daar word je zooooo onrustig van!Hopenlijk waren die andere keren dan wel goed getimed!
Hoi meiden, Alles rustig hier mag weer langzaam aan wat gaan doen maar niet overdreven, deze crisis hebben we voor nu ook weer overleefd, gelukkig ppfff. Ik hoop echt dat alles nu rustig blijft hoor heb het wel ff gehad nu met al die stress. De beeb voelt zich iig kiplekker daarbinnen dus dat is goed en de krampen zijn wel weg, ik vind het alleen zo raar dat ze niet kunnen achterhalen hoe dat toch steeds komt. Nou ja ik blijf positief en we hopen er het beste van. Mees, lekker naar de gym vandaag?? Toch lekker even achter die kleine aan rennen hahaha.. Vanaaf dus nog aan de klus en dan weer op de wachtbank? Spannend hoor, ik ga weer heel hard voor je duimen!! Hoop, tis wel spannend bij jou he meid?? Nou we blijven doorduimen hoor!! Boud, ik hoop voor jou dat het allemaal snel voorbij is zeg, das ook niks ziek zijn en dan ook nog die hormonenzooi en dan nog eens een klas vol stuiterballen, pppfff respect hoor!! Moet er niet aan denken, dikke knuffel voor jou en hoop dat je snel weer beter bent. Jeetje, hoe is het met jou en de bubbie?
@Sill:wat fijn dat alles weer wat rustiger is en dat de krampen weg zijn.Doe niet teveel en neem lekker je rust meis!
@Sil wat een opluchting dat deze crisis in ieder geval weer voorbij is. Ik hoop heel erg dat de volgende zich pas over (even spieken in je onderschrift...) 107 dagen aandient in de vorm van je bevalling. Het mag een paar dagen eerder zijn maar liefst niet te veel. Kennelijk heeft de rust dus toch wat geholpen dus je weet wat je de komende weken te doen staat. Pff,sterkte met rustig aan doen. Vooral als dat eigenlijk moet is dat juist zo moeilijk. Succes daarmee. @Hoop ik blijf toch hopen dat je morgen een positieve test hebt hoor. Nog een nachtje slapen... @Mees een ovu test is altijd positief vóór je eisprong dus best kans dat je vandaag nog gewoon op tijd bent met klussen. Als ie vandaag niet meer positief is wil dat niet zeggen dat je eisprong al geweest is. Bovendien kunnen eitjes ook nog tot zo'n 12 uur na de eisprong bevrucht worden. Niet te veel proberen te piekeren, komt gewoon wel goed. Hier vandaag lekker in huis aan het opruimen en schoonmaken. Daar is het de laatste dagen niet echt van gekomen omdat ik er domweg de puf niet voor had. Ongelooflijk hoeveel rommel een mens in een paar dagen kan maken zonder daar echt bewust mee bezig te zijn
@Hoop: fijn dat je geen bloedverlies meer hebt gehad. Wie weet is het dan toch raak? Leef met je mee! Morgen mocht je toch testen? @Syl: ook fijn te horen dat het langzaam weer de goede kant op gaat. Inderdaad goed je grenzen bewaken en op tijd je rust nemen. Het lijkt me ook lastig als je niet weet waar die krampen door gekomen zijn. Maar goed, nu het weer even achter de rug is, maar niet teveel over nadenken. Het belangrijkste is dat de kleine uk het prima naar haar zin heeft. @Boud: herkenbaar dat een mens toch ongemerkt heel veel rommel kan hebben. Mijn zoontje presteert het ook om ons huis binnen no time in een enorme explosie om te toveren. Dus regelmatig is het bij ons vooral met heel grof geweld puin ruimen. Hoe is het nu met je verkoudheid? Begint het einde in zicht te komen? Ik heb vanmorgen nog een ovutest gedaan, maar die was nog niet positief. Volgens mij was hij nog hetzelfde als gisterenavond. Een geruststelling dat ik mijn ei in ieder geval niet gemist heb. Heb nu overigens wel wat eisprongpijn, dus zal er straks nog een keer een test doen, maar denk dat hij wel snel positief zal zijn. Vanmorgen dus, zoals gezegd, naar de peutergym geweest en heb dus zelf ook weer mijn wekelijkse lichaamsbeweging gehad. Mijn zoontje zei eerst dat hij niet wilde. Toen ging hij mee maar zei hij onderweg dat we op het bankje alleen maar gingen kijken en vervolgens heeft hij toch gewoon meegedaan. Mooi om te zien ook dat hij steeds vrijer wordt. Ik blijf bewust af en toe op een afstandje als hij vooruit ergens naar toe loopt. Om hem ook een beetje de ruimte te geven. Tijdens de les (in de kring) doet hij, uit verlegenheid, aan veel dingen nog niet mee, maar als we het dan naderhand thuis naspelen en vertellen, dan blijkt dat hij toch wel meer opgepikt heeft dan je zou denken. En doet hij het wel allemaal. Vanmiddag zijn mijn moeder en ik met mijn zoontje naar de Intratuin geweest. Mijn zoontje heeft toen weer de tijd van zijn leven gehad, want het was enorm druk met kinderen bij het glijbaantje. Eind van de middag waren we pas thuis. Had thuis nog zoveel willen doen, wassen, strijken, dweilen en noem maar op. Maar toen we thuiskwamen moest ik nog snel boodschappen doen en al beginnen met koken. Mijn man is inmiddels thuis en we gaan zo eten. Vanavond lekker bankhangen. De klusjes die ik voor vandaag van plan was, moeten maar wachten tot morgen!
@Hoop: dat meen je niet! :x Wanneer zou je officieel mogen/kunnen testen? Kun je nog te vroeg zijn?? Hier gisterenavond nog een ovutest gedaan. Nog niet positief, terwijl ik wel eisprongpijn voelde. Toch maar geklust gisteren. De ergste pijn zakte gisterenavond al snel genoeg weer weg. Vanmorgen weer getest, maar nu lijkt het streepje lichter. Of mijn eisprong is geweest, of moet nog komen, of was een 'flut' eisprong? Ik weet dus even niet wat ik denken moet. Ik heb niet een keer echt een knalpositieve test gehad of een test waarbij de streepjes even donker waren. Als ik de 'beste' van de testen moet uitkiezen, dan zou ik voor die van de vrijdagavond gaan. Toen hebben we niet geklust, maar we gaan er maar vanuit dat de zaadjes van de donderdag hun werk zullen doen. Maar gisterenochtend was hij ook ongeveer hetzelfde nog als de avond ervoor. Ze hebben volgens mij weer aan die kv-testen zitten rommelen. Een paar maanden geleden waren ze al helemaal gerestyled (en natuurlijk duurder ). Nu zitten er ineens 7 testen in het doosje ipv 5. Deze testen kun je normaal met 3 min. aflezen, maar mijn ervaring is de laatste dagen al, dat hij met 3 min. nog niet 'klaar' lijkt te zijn. Als ik hem dan met bijv. 6 min. aflees, dan is de test beter uitgewerkt en heb ik een beter zicht op de test. Nou ja, het is niet anders. We zullen het er weer mee moeten doen deze ronde.
@Hoop: oh nee meid wat een teleurstelling!! Maar misschien toch nog te vroeg? Of is het rood nu echt doorgebroken? @Mees: wat vervelend die ovutesten, als je dan geen duidelijke hebt word je zo onzeker hè? Maar denk zeker dat je met het klussen op donderdag wel goed hebt gezeten hoor. En om de dag verder dus toch? Niet te veel zorgen maken! De maand dat ik zwanger ben geraakt hebben wij het ook niet gedaan oo de dag dat ik mijn eisprong had (weet ik via tempen) dus ik ben zwanger geraakt van de dag daarvoor of zelfs 2 dagen ervoor. Je hebt je best gedaan, nu weer het lange afwachten. Ik duim hoor! Hier alles goed. Niet zoveel nieuws eigenlijk. Vandaag maar eens aan de opruim en schoonmaak. Is een beetje blijven liggen deze week omdat ik veel werk had. De komende tijd ook nog best wel wat werk, maar ik wil ook graag wat sparen dus dan moet ik wel! We hebben bekeken hoeveel we ongeveer nodig hebben zodat ik een maand of twee niet hoef te werken rondom de bevalling. Zou wel heel lekker zijn natuurlijk. Wat nu zo stom is... Ik heb een leuke naam gevonden, al een tijdje geleden, maar ik durf niet goed aan mijn man te vragen wat hij ervan vindt! Toch maar eens doen vandaag. Ben wel heel benieuwd eigenlijk. Hoop niet dat hij hem meteen afkeurt!
@jeetje, als jij die naam echt leuk vindt, zal je man er vast wel serieus over nadenken. ik vond het heel lastig hoor, je kind moet er immers zijn zijn/haar hele leven mee doen. @hoop, balen meid @mees, misschien dat je net je piek gemist hebt, dat kan prima natuurlijk. gewoon nog een keer klussen voor de zekerheid hier alles prima, nog steeds wat moe maar dat hoort blijkbaar bij mij. wel lekker dat we nu eerder naar bed kunnen, mannetje slaapt heerlijk door. hij ligt nu heerlijk in de box te spelen. zo weer broodje eten en daarna lekker naar buiten. het weer ziet er heerlijk uit!
Ongi is nog niet doorgebroken.Vandaag is testdag,maar heb niet meer getest.Ik heb behoorlijke buikpijn iedere keer.Net ging ik plassen,zie ik veel doorzichtig slijm(sorry voor het onsmakelijke praatje) Mijn lijf is echt van slag van de puregon volgens mij
Eigenlijk maak ik me wat zorgen.Er waren eerst twijfels dat de grootste follikel een cyste was.Ik ga daar nu steeds meer over twijfelen,vooral ook door de pijn die ik afgelopen week gehad heb en nog.Enorm opgezette buik,pijn aan beide kanten,menstruatie die niet doorzet...en dat rare slijm wat eerder vruchtbaar slijm lijkt....echt heel typisch
@Hoop: toen ik Puregon spoot had ik ook enorme slijmerige afscheiding. Inderdaad of je continue in je vruchtbare dagen zit. En je eierstokken zijn toch even 'opgepookt' door die hormonen en daardoor ook wat uitgezet. Ook ik heb vaak naderhand nog een paar dagen een soort van eisprongpijn (terwijl ik dan niet rondom mijn eisprong in mijn cyclus zit). Blijkbaar toch een reactie van je eierstokken. En het kan dat een grotere follikel inderdaad een cyste bleek te zijn. Maar dat zijn op zich cystes die het lichaam zelf 'oplost'. Moet jij ook een 'rustmaand' hebben na de IUI of mag je gelijk weer door? @Jeetje: gewoon je naam voorstellen, hoor! Grote kans dat je man hem ook heel mooi vindt, dan heb je dagen voor niets zorgen gemaakt. Mijn man en ik hadden zo'n andere smaak wat namen betreft, dat bij alles wat ik zei, hij gelijk al nee zei, omdat hij er associaties bij had met mensen om zich heen. Omgekeerd, als hij een naam zei, kreeg ik al kokhalsneigingen. Op een gegeven moment zat ik gewoon roddelblaadjes door te bladeren en noemde ik verschillende namen op. De meesten gingen met een 'nee' gepaard. Tot ik de naam van (nu ons) zoontje noemde en ik eigenlijk al gelijk klaar zat voor weer een 'nee'. Maar toen zei hij gelijk. Ja, dat vind ik nou wel een leuke naam. En ik vond die naam in het begin niet bijzonder, dus moest ik weer even schakelen zelfs. Maar hij is het toch geworden (en allebei geen moment spijt). Dus gewoon voorstellen. Ben benieuwd hoe je man reageert! En we hebben netjes om de dag geklust (di., do. en za.). Mijn eisprong is denk ik vrijdag/zaterdag geweest. We zullen het weer moeten afwachten. @Justme: het lijkt er idd op dat ik de lh-piek gemist heb. Ik weet dat de eisprong seizoensgebonden is en in het najaar is de eisprong meestal laat in de middag of avond. En met zo'n korte lh piek die ik altijd heb (en maar een keer test) kan ik hem dus net gemist hebben. Maar we hebben ons best gedaan. Nu weer 2 wkn op de wachtbank. Hier een lekker, maar druk dagje gehad. Ik ergerde me enorm aan alle troep in en om huis. Dus vanmiddag eerst de buitenboel winterklaar gemaakt. Overtollig speelgoed van de zandbak e.d. van m'n zoontje afgewassen en opgeborgen. Skelter e.d. waar hij momenteel toch niet mee speelt, de tuinslang e.d. in de schuur gezet. Het ziet er een stuk leger, maar strakker uit. Toen ben ik binnen aan de slag gegaan en in no time puingeruimd en de bovenetage schoongemaakt. Ben verder erg druk gewesest met de was. Mijn man had laatst een plakbandrestje in huis met een doekje met terpertine schoongemaakt en dat doekje in de was gegooid. Ik had dat te laat door en heb dat doekje meegewassen. Alle was stonk en heb die was 3 keer gedraaid en de stank zat er nog in. Nu alles buiten gehangen en nog een keer gewassen. Het lijkt er nu uit te zijn, maar zo was ik met een trommel was dus erg druk de laatste dagen. Daardoor het hele wasschema in de soep gelopen, want had graag alle was weg gewerkt willen hebben dit weekend, maar nu is dat niet het geval. De komende 3 dagen weer werken. Bleghh... En ik moet weer met de kat naar de dokter die weer hetzelfde kwaaltje heeft. Dus morgen ook maar weer bellen voor een afspraak. De vorige keer heeft ze gezegd dat als het weer terugkwam ze hem onder een roesje wilde brengen om eens te kijken wat er aan de hand is. Dus dat weet ik nu al dat ze dat gaan voorstellen. Maar dit is ook niets voor het beestje om om de zoveel maanden ziek te zijn.
@ Sneeuwmees: zo herkenbaar die stress rond het ovutesten. Pfff en dat elke maand weer aan. Ben het gedoe zelf erg zat! maar lees dat het bij jullie met ovutesten al niet veel anders gaat dan bij ons. @ sill: blij te horen dat het weer goed gaat!!! @ Hoop: dat is echt weer balen zeg, die witte test. Je had dus zelf wel het idee dat het wel eens raak zou kunnen zijn? Weer een flinke teleurstelling dus ...oh en ik lees nu nog meer onduidelijkheid ... toch nog eve nafwachten dus? Hier ook weer gedoe met de ovutesten. Soms denk ik erover om ze het toch het raam uit te flikkeren en verder te gaan op gevoel. Gister een ovutest die positief ozu kunnen zijn, maar het kan ook zijn dat hij vandaag toch nog donkerder wordt. Tsja dus idd wat te doen? Aangezien klussen bij ons al weer een paar dagen geleden was toch maar actie ondernomen. Dus dat was weer klussen op commando. Is me nog nooit eerder gebeurd maar ik blokkeerde dus gewoon. Ik merk echt dat bij mij de maat een beetje vol is. Ik zou nog zwanger kunnen zijn geraakt in theorie van deze poging, maar voor de rest van deze maand laat ik het er even bij. Moet eens even de boel voor mezelf op een rijtje zetten. Mijn gevoel overheerst nu echt dat ik wil stoppen. Maar het verstand roept nog andere dingen.
Ik denk dat het verstandigst wat ik nu kan doen is om het er voor dit jaar maar bij te laten, lekker even pauzeren in de decembermaand, dan is er hier al stress genoeg en in het nieuwe jaar verder zien. Ja dat ga ik doen.
Dan kan dat slijmerige dus van de puregon zijn! Nog steeds niet ongi...zeurende hoofdpijn,opgezwollen buik en mijn temp was vanmorgen gedaald.Ik heb dit echt nog niet eerder gehad.Ik ga straks toch eens even een mail sturen naar Belgie,even vertellen hoe het ervoor staat.Ik zie het namelijk ook niet zitten om gelijk weer te gaan spuiten.Ik geloof dat jij dat vroeg Mees of er een maand overgeslagen moest worden,maar volgens mij was dat niet de bedoeling.Maar ik ga dat wel even navragen. @Waxientje: ik herken het gevoel heel erg.Ik zit er momenteel er ook behoorlijk doorheen! Ook wij worden hier heen en weer geslingerd tussen gevoel en verstand.Ik ben de hormonen nu al zat en als dat ook mijn ongi nog uit gaat stellen dan baal ik er helemaal van.Hoe groot is de kans dat we zwanger worden en vooral blijven?....niet groot.Nu ben jij nog een stuk jonger,dus meer kansen.Maar ik begrijp volkomen wat je bedoeld met het er continu mee bezig zijn.Er zijn inderdaad meer belangrijke dingen in het leven!
@Wax: ja, de stress van ovutesten zal altijd wel blijven. Het is een hulpmiddel, maar zeker als je in de aanloop zit, dan is het wel eens lastig. Zo zaten wij vrijdagavond ook. Allebei te lamlendig om uit de ogen te kijken, maar wel een redelijk donkere test. Ja, dan is het of op commando (en met tegenzin) of erop gokken dat die de dag erna nog donkerder of positief is. Maar tegelijkertijd ook weer de angst dat je je ei dan net weer mist. We hebben toen niet geklust, maar echt gerust ging ik ook niet naar bed, omdat mijn man de volgende dag moest werken. Toen we voor ons zoontje 'bezig' waren, was ik gelijk zwanger in de eerste ronde dat we de ovutesten hadden gebruikt. Ik weet nog dat ik toen heel letterlijk de gebruiksaanwijzing heb opgevolgd en dat we een uur of 20 na de positieve test pas geklust hebben. Nu kan ik me dat niet meer voorstellen. Als die test positief is, word ik al onrustig en zou ik het liefst mijn man ter plekke willen bespringen uit angst het ei te missen. En ook heel zakelijk zitten rekenen wanneer je klust, want het zaad mag weer niet te oud zijn, maar ook weer niet te vaak. En hoe valt het dan weer met werk (en andere afspraken). Dus soms verlang ik wel eens terug naar die tijd dat je gewoon een beetje experimenteert als leek en dan ineens zo zwanger raakt. Maar ja, als je er al zo tot je nek inzit (en zoveel leest op dit forum) dan is er van ongedwongenheid weinig sprake. Ik denk dat het goed is om de decembermaand lekker te genieten van de rust van deze feestmaand (en alles wat er ook weer op je afkomt aan drukte in je sociale leven). En wie weet waar dit ene klusmoment toch goed voor is geweest.
@Waxientje: stiekem moet ik wel lachen om hoe jij de dingen hier neerzet.Jij zit gewoon hardop te denken Maar ik vind het een wijs besluit!En wie weet is het dan wel raak!
@Hoop: ik denk inderdaad dat het van de hormonen kan komen. Mij viel het bij de eerste poging ook op dat ik zoveel afscheiding had. De tweede keer had ik dat bijna niet, maar toen heb ik ook korter gespoten. Ik snap overigens niet dat je ongi niet doorkomt, want door die hormonen zou dat niet later hoeven te zijn. Het uitstellen van de ongi gebeurd door die uterogestan, maar die hoefde jij niet te gebruiken, toch? Ik heb zelf ook zo'n opgezette buik als ik hormonen spuit. De ene keer meer dan de andere keer. Bij ivf is het alleen zo dat de follikels leeg gezogen worden, maar bij jou moeten ze vanzelf oplossen. Misschien dat daardoor het allemaal ook nog wat gevoeliger is. Ben benieuwd wat dr. S. hierop gaat antwoorden. En als het dan toch niet gelukt is, dan zou ik ook maar liever ongesteld willen worden, om gewoon even lekker alles op te schonen. Veel sterkte, meid!
Hoop, vervelend weer dat het zo moet lopen hoor, een dike knuffel en idd als het dan toch niet raak is dan ook maar ongie. Volgens mij heb je met IUI trouwens geen wachtmaand omdat er geen punctie plaatsvindt. S6 hoor de aankomende tijd. Wax, nou meid als jij je daar goed bij voelt lekker doen, het is idd al stress genoeg. En je hebt een hoop leuke dingen de aankomende tijd, ga daar maar lekker van genieten. Mees, jij heel veel s6 weer op de wachtbank!! Volgens mij hebben jullie best goed geklust hoor, zo om de dag rond eisprong moet voldoende zijn. helemaal zeker weten wanneer je ei is doe je toch niet, ook niet met een ovutest, het blijft natuurlijk een richtlijn, dus man moet goed richten . Hier alles rustig, merk wel dat als ik teveel loop ofzo ik toch pijn heb dus beperk het tot een minimum, ach en van de zonnige kant bekeken we moeten nog een week of 15 dus het schiet al aardig op!! Al is het wel erg moeilijk om weinig te doen vooral omdat ik last begin te krijgen van nesteldrang en zou dus het liefst de hele dag met een poetsdoek rondrennen, maar het is niet anders.