Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: bij mijn zkh hebben ze wel een 'kerststop' tussen 20 december en 6 januari. In de zomervakantie bleef alles wel gewoon doorgaan. Dus wie weet is dat in Gent ook wel zo. Staat er niets op de website hierover. Bij ons worden in deze periode geen IUI's of puncties e.d. gedaan. Mijn ongi verwacht ik rond de 20e december en dan mag ik mezelf al wel aanmelden, maar misschien wacht ik ook wel tot in het nieuwe jaar. Moet eerst ook weer even moed verzamelen. Het is immers onze laatste (vergoede) poging. Dus wat dat betreft wat meer beladen om aan te beginnen.
    Misschien dat dr. S. wel in het buitenland zit en het daardoor iets langer duurt.

Hier vanavond weer zo'n continue honger gevoel. Heb dat vaker gehad en dat is steeds loos alarm geweest. Hoop niet dat het weer een voorbode is voor weer een mislukte poging.

2. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees: dat hongergevoel klinkt wel goed:)

3. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @hoop en waxienjte, groot gelijk meiden, even aan jullie zelf denken! straks fris en fruitig het nieuwe jaar in.

hier lekker dagje voor de boeg, lekker lummelen in de ochtend en in de middag bezoekje afleggen. kleine man ligt lekker in de box te slapen en leg hem straks in zijn bedje waar hij hopelijk nog even gaat slapen. we gaan zaterdag waarschijnlijk naar de intocht van sinterklaas! lijkt me zo leuk! als het weer een beetje meewerkt, maar daar lijkt het wel op.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Justme: lekker zo'n lummeldagje. Is de woensdag nu je vaste vrije dag? Ben je er nu overigens al een beetje uit met het voedingsschema van je zoontje?
    Ik ga a.s. zaterdag ook naar de sinterklaasintocht met mijn zoontje. Kan er nu al naar uitkijken. Vorig jaar snapte hij het nog niet echt (maar vond dat cadeautje in zijn schoen wel heel interessant), maar nu begint het kwartje bij hem te vallen en kan hij echt geïnteresseerd kijken naar het sinterklaasjournaal (ook onze favoriet om rond deze tijd te kijken).
    @Boud: ik mis je al een paar dagen. Heb je even niets te melden (kan natuurlijk) of heb je toch nog last van je verkoudheid? Volgende week gaat het voor jou weer gebeuren, hè?
    @Jeetje: ook jij wordt gemist. Druk met een deadline weer?
    @Syl: en hoe is het met jou? Nog steeds onderuit op de bank?

Hier net weer een ovutest gedaan. Ik kan er nog niet helemaal overuit of mijn ei nu geweest is of niet. Hij was weliswaar niet positief, maar ook niet bijna onzichtbaar, zoals ik meestal heb na mijn eisprong. Ik blijf de komende tijd dus nog maar even om de dag doorklussen en toch maar doortesten. Na zo'n ivf is je cyclus natuurlijk wat van slag. Dus wie weet moet het allemaal nog komen. Als ik uit zou gaan van mijn oorspronkelijke testdatum 2 november (als dat dan als mijn NOD gerekend zou worden), dan zou ik mijn eisprong morgen of overmorgen hebben. Dus we gaan (just to be sure) nog maar even door.

5. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: ja druk met deadlines :( Bah niks aan! En ik zou in huis graag van alles willen aanpakken maar er staan nog steeds dingen die weg moeten maar ik weet niet goed waarheen. Mijn man zou ervoor zorgen, maar als je daar op moet wachten... Er staat nog een eenpersoonsbed dat van hem is geweest, maar omdat we een nieuw matras hebben, hebben we nu ook nog ons oude 2-persoonsmatras bewaard voor als we logees krijgen en nu kan dat 1-persoonsbed dus wel weg. En er liggen nog oude kleden die lagen te verstoffen onder het bed. Als hij binnenkort niet iets regelt zet ik alles bij de vuilnis neer denk ik! Dan komen er ook wel mensen die spullen daar weghalen, vast en zeker!
    Ik wil zo graag een beginnetje maken met de babykamer maar dat lukt zo dus niet!
    Ook heb ik de box nog niet compleet, die vriendin heeft de ontbrekende dingen nog niet opgestuurd. Maar ja, op zich is er natuurlijk nog veel tijd. Begin denk ik langzamerhand toch een beetje nesteldrang te krijgen of zo?
    Verder gaat het wel goed. Alleen beetje last van stemmingswisselingen merk ik. Erg vervelend! De ene dag voel ik me top, de volgende dag is het weer helemaal niks. Lichamelijk gaat het wel goed. Bijna geen last meer van hoofdpijn en de buik is nog niet zo dik dat ik er last van heb dus kan nog prima uit de voeten! Ik heb gisteren een nieuwe foto in mijn album gezet trouwens.
    Hoop dat je ovutest snel echt gaat knallen of weer lichter wordt, dan weet je waar je aan toe bent! Ik vnd het tempen toch wel wat handiger eigenlijk. Vooral de laatste maanden dat ik tempte zag ik heel duidelijk de eisprong (toen gebruikte ik tarwekiemolie) Succes nog deze ronde!

@Wax en hoop: snap heel goed dat jullie even rust willen nemen. Doe wat goed voelt!

@Justme: lekker dagje voor de boeg zo te lezen. Geniet ervan!

Nou, ik ga me maar weer op mijn werk storten. Vanmiddag maar even erop uit. Ga denk ik even kijken naar wat kleertjes voor de baby. We hebben nog bijna niks! Dus mag wel een keertje wat kopen vind ik. Ik ben ook bezig een jurkje te breien. Wordt denk ik best leuk! Zal wel weer een foto plaatsen als hij af is.

6. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    met ons bedoel ik jou en mij Hoop!

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: lastig dat je niet verder kunt met je babykamer. Snap dat je daar graag aan wilt beginnen. Toen ik zwanger was, had ik ook een kamertje vol met meubeltjes staan, waar de babykamer moest komen. Ik wist niet waar ik beginnen moest. Toen heeft mijn man (mij op verzoek van mijn zus en ouders) weggelokt en hebben zij toen alles gedaan. Voor ons trouwen hadden we van mijn ouders nl. een grote hangkast voor de slaapkamer gekregen. Dat kamertje was dus ook een blok aan mijn been, niet wetende waar ik dan al die meubeltjes e.d. moest laten. Toen we thuiskwamen van ons dagje uit, bleek het hele kamertje leeg te zijn en de kast ingeruimd en al in elkaar gezet. Dat was voor mij echt even zo'n opluchting, omdat ik zelf niet wist hoe ik dit allemaal moest doen. Vrij snel zijn we toen ook met sauzen begonnen e.d. Toen begon het wat vastere vormen aan te nemen.
    Ik zou dus met alle liefde mijn moeder op je af sturen, die dit soort opruimklusjes met plezier en noeste arbeid doet. Het is jammer dat ik zo ver van je vandaag zit, anders was ik zelf met alle plezier een keertje komen helpen.
    En je hebt al een heel mooi buikje, hoor! Hoe is het nu met je 'taille'? Begint dat minder te worden?
    En die eisprong krijg ik inderdaad hoofdpijn van. Normaal kun je met een gerust hart op de wachtbank gaan zitten en evt. het klussen op een lager pitje zetten. Maar ik weet nu niet of dat verstandig is. Ik ben deze maand vitamine D3 gaan slikken. Had daar positieve verhalen over gehoord, omdat het schilletje van het eitje hierdoor makkelijker doordringbaar zou zijn. Het wordt blijkbaar regelmatig bij buitenlandse klinieken voorgeschreven. Ik was nog van plan de tarwekiemolie erbij te slikken, die heb ik er ook nog steeds staan, maar was het vergeten. Was wel van plan dat de volgende ronde (al hoop ik dat die er niet meer gaat komen) erbij te gaan gebruiken.

8. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: oh wat fijn dat je ouders dat toen hebben gedaan! Lijkt me ook wel heerlijk als er dan een begin is gemaakt. Dan is het meteen overzichtelijker. Wou dat ik niet zo ver weg woonde ;)
    We hebben op zich nog niet veel spullen, maar ik wil wel binnenkort een keer naar een bedje en kast gaan kijken. Ik zit erover te denken een ladekast te kopen bij de IKEA en die als commode te gebruiken ook.

Ik merkte toen ik tarwekiemolie slikte dat mijn eisprong veel duidelijker zichtbaar was qua temperatuurverschil voor/na eisprong! Toen ik het niet slikte was het vaak toch nog raden wanneer de eisprong was geweest, maar toen ik het wel slikte had ik echt geen twijfel meer. Ik heb dus wel het gevoel dat het hielp. Ik heb het 2 maanden geslikt en toen was ik dus zwanger. Als we ooit voor nog een kindje gaan, ga ik het zeker weer slikken. Het is verder ook niet slecht voor je, dus waarom niet.
    Mijn buik begint nu gelukkig echt wat mooier rond te worden. Ik zie mijn navel ook steeds meer naar buiten komen zeg maar. Wordt steeds ondieper al. Ziet er wel raar uit! Denk dat hij over een paar weken misschien wel naar buiten geplopt komt!

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: ik heb het toen ook maanden lang geslikt, maar vergat het de laatste tijd steeds in te nemen. Omdat ik ovulatietesten gebruik, weet ik niet of mijn eisprong beter was of niet. Maar wil het zeker weer gaan innemen (en proberen wat nauwkeuriger te zijn met innemen). Wie weet waar het goed voor is.;)
    En ik zou zeker binnenkort alvast eens lekker gaan rondkijken voor een bedje en kastje. Kun je niet alvast op internet een beetje rondkijken (gewoon om het gevoel te krijgen). Het is zo leuk om lekker aan je zwangerschap toe te geven en lekker voor je baby te gaan shoppen. Ook een goed idee om vandaag even voor wat kleertjes te kijken. Dan begint het toch langzaam aan echt te worden. Heb je een lijstje wat je allemaal nodig hebt (of doen ze daar niet aan in Turkije). Anders kun je wel bij de meeste NL babyzaken kijken of op de site van de Hema. Daar staat volgens mij ook een lijstje wat je straks allemaal nodig hebt. Ik vond het nl. ook al leuk om ook die kleine dingetjes in etappes te gaan kopen (haarborsteltje, hydrofielluiers e.d.).

Hier weer last van maagzuur. Heb er wel medicijnen voor van de huisarts, maar die raden ze niet aan als je zwanger bent of kan zijn. Dus ik slik die altijd maar tot aan de eisprong. Daarna ga ik meestal op de huis-tuin-keuken middeltjes van rennie e.d. Maar dat werkt gewoon minder goed dan deze pillen. Omdat ik nu ook niet weet of mijn eisprong geweest is of nog moet komen, durf ik het ook niet meer in te nemen. Het kan niet direct kwaad, vooral omdat je als je zwanger bent ook nog geen bloedband met je kind hebt. Maar neem liever geen risico. Maar het voelt in ieder geval niet prettig nu. Misschien dat ik straks even de stad in loop en probeer wat krachtigers te halen bij de drogist.

10. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Goedemorgen dames,

Jeetje, kan me voorstellen dat je wel eens aan de slag wil met de kamer hoor, we zijn er hier al druk mee. Alles is nu geschilderd, volgende week komt er nieuwe vloerbedekking in en dan kan ik het gaan aankleden. Heb ik echt veel zin in!! Moet alleen nog een bedje kopen, de rest heb ik allemaal al. Veel plezier vanmiddag met kleertjes kopen, das ook zo leuk hahaha ik koop ff geen kleertjes meer heb al heel wat.

Mees, ja lig nog steeds veel plat hoor omdat ik merk dat dat gewoon beter is als ik teveel doe heb ik weer pijn en dat wil ik dus niet. Verder is er weinig veranderd hier, gelukkig geen gekke dingen. Je bent er dus nog niet echt gerust op om op de wachtbank te gaan zitten?? Tja je zei zelf al dat de testen wat raar deden dus wie weet heb je m toch op tijd gespot, we gaan iig weer voor jullie duimen.

Just, wat lekker zo'n rusig dagje, geniet er lekker van!! Tis nog mooi weer ook vandaag..

Hoop en Wax, hopelijk brengt het jullie wat rust meiden als je er even niet meer mee bezig bent. Als jullie er weer aan toe zijn gaan we gewoon weer verder duimen hoor!! Dikke knuffel allebei..

Ik ga even lekker een stukje in de buurt wandelen het is zo lekker buiten, even een frisse neus, word gek van dat binnen zitten. Het is dat het voor een goed doel is want anderssss.........

11. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dat weet ik meis!Maar ikzelf heb niet meer zoveel hoop(voor mezelf),ik word gewoon te oud en dat word me toch steeds duidelijker...ik ga hard richting 44.

12. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dank je wel meiden! Ik heb net het ziekenhuis aan de telefoon gehad(ook antwoord van ds de Sutter,dat ik een van de vroedvrouwen moest bellen).Er zijn geen inseminaties op eerste en tweede kerstdag en op oud-en nieuwjaarsdag.Die gok is te groot voor ons,want ik zit echt rond de kerst met mijn inseminatie dan.Ik mochct het er wel op gokken van de vroedvrouw,maar dat doen we niet.Ik heb teveel last van de hormonen en dan wil ik wel zeker zijn van een goede IUI.Dus we slaan 2 maanden over!

@Mees: vervelend dat je nog steeds niet weet of je eisprong geweest is!

@Just: lekker genieten met de kleine,tis ook prachtig weer!

@Jeetje: goed plan om babykleertjes te kopen! Leuk hoor meid....geniet er maar van!

@Sillysa:ik begrijp het helemaal dat je gek word van het binnenzitten....lekker een rondje lopen buiten,daar knap een mens altijd van op!

Ik ga ook een eind met de honden lopen nu:)

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: snap dat je het spannend vindt als je eisprong zo rond die periode gaat vallen. Maar domme vraag (of opmerking) misschien. Maar zou je niet die hormonen kunnen gaan gebruiken en als het net verkeerd valt er zelf voor gaan klussen. Veel verschil zit er niet in, alleen dat ze het zaad bij IUI rechtstreeks in de bm spuiten. Dat bedacht ik me zo.
    Maar kan ook helemaal voorstellen dat je de decembermaand lekker rustig aan doet (geen follikelstress) en dan in januari met frisse moed er weer tegenaan gaat.

En heerlijk weer om met de honden te lopen. Ik heb net ook even lekker boodschappen gedaan. Was jammer dat ik weer terug naar kantoor moest.:(

14. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag meiden

Ik ben er nog wel hoor maar inderdaad weinig ‘interessants’ op zwangerschaps gebied te melden. Zondag beginnen met Lutinus en woensdag de tp. Verder is overduidelijk de drukke tijd aangebroken. Op het werk dagelijks vergaderingen (mijn favoriete bezigheid, NOT:x) en soms zelfs twee achter elkaar:$. Natuurlijk voor het Sinterklaasfeest (schoolbreed èn voor de klas),maar ook voor het Kerstfeest (waarvoor we echt meer tijd nodig hebben dan de twee weken tussen sint en kerst) en dan gaan we dit jaar ook nog ‘even’ een kerstmarkt organiseren, wat toch een ook heel ding is. DRUK DRUK DRUK dus. ’s Avonds is hier het lichtje dus wel redelijk uit moet ik zeggen. Ben echt bekaf en kom nog wel toe aan bij lezen maar heb gewoon geen puf om ook echt deel te nemen aan de gesprekken. Vandaag ook nog een studiedag, dus mijn vrije dag is er deze week ook bij ingeschoten en dat gaat voor de kerstvakantie nog minimaal twee keer gebeuren. Helaas, het hoort er allemaal bij:(.
    Gelukkig is het ondanks al de drukte toch ook wel weer heel gezellig. Met de klas volgen we het Sinterklaas journaal ook en hebben daarbij het bijbehorende lespakket van de NTR gekregen. Een van de pieten wordt dit jaar verliefd op de juf. Aangezien er maar een single juf rondloopt die zo’n toneelspel wel grappig vindt, ben ik natuurlijk de klos.;) Heel leuk maar het zal de rust in de klas vast niet ten goede komen denk ik zo. Toen bij ons maandag het woord ‘Sinterklaasjournaal’ viel was het net of we op een knopje gedrukt hadden. Druk waren ze al i.v.m. Sintmaarten, maar toen deden ze er meteen nog een schepje bovenop:$. Ik houd dus mijn hart vast want dit gaat vóór januari niet meer goed komen hmpffff. Verder heb ik buiten het werken om ook de nodige verjaardagen en andere sociale verplichtingen dus ik kan mijn lol voorlopig wel op. Maar… ik geniet ondanks alles wel altijd weer heel erg van al dit ‘geouwehoer’ dus ik wil niet klagen:). Overslaan is geen optie dus dan maar gewoon het beste ervan maken. Morgen schoentjes knutselen. Ik mag zelf een ‘damesschoen’ gaan maken want de verliefde Piet moet toch ook de schoon van zijn ‘crush’ kunnen vullen. (Proest, zit ik nu ineens te bedenken dat de tp ná de intocht van Sinterklaas is. Als het deze keer gaat aanslaan en ik blijk zwanger dan zal ik van collega’s nog zeker 9 maanden moeten horen dat het wel héél gezellig is geweest met die zwarte Piet. Kan ik naar de kinderen toe misschien de zwangerschap ook verklaren:D:D:D)

15. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @jeetje, die ikea kast als commode kan ik aanraden! wij hebben ook alles van ikea. snel te halen en niet duur.

@mees, leuk he sinterklaas met een ukkie die het snapt! ik ga dus meer voor mezelf :) heb de intocht nog nooit echt gezien in de stad, wel bij ons op het dorp.

@syl, ik had gehoopt dat je wat meer op de been was, maar helaas niet dus. wanneer mag je dat weer een beetje proberen? sterkte meid!

hier lekker dagje gehad! de kleine man heeft lekker gespeeld met de kids van dinnetje. die waren heel lief voor hem. 's ochtends heerlijk lummelen, das zo fijn he! als de kleine man in bedje ligt kan ik even wat doen, vouw ik mijn was een keer snel op...... ik ben er wel uit met voedingen, we gaan lekker door met wat we nu doen. de kleine man doet het hier super op en dat houden we lekker aan. er komen al zoveel wisselingen in deze periode, meer vast voedsel, drinken uit beker. niet te veel tegelijkertijd.

16. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Boud, nou meid je bent er maar druk mee zeg!! Gelukkig ook wel gezellig idd. Dus volgende week mag je weer op de wachtbank?? Spannend hoor, gaan we nog meer duimen!!

Just, ja lekker he meid?? Ik kon er ook altijd zo van genieten en dalijk natuurlijk weer, heerlijk lekker tutten. Fijn dat je ook nu een goed ritme hebt gevonden met eten enz. je hebt groot gelijk er veranderd al zoveel dus als het zo goed is lekker zo laten.
    Ik doe het nog wel heel kalm aan maar doe al wel meer hoor, ik mocht alleen van de bank om te plassen nu doe ik wel even een stukje wandelen en kleine dingetjes in huis, maarja we moeten het toch rustig aan blijven doen tot het einde. Vervelend, maar het is niet anders.

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Justme: fijn dat je een heerlijk dagje hebt gehad. En heerlijk als je even lekker kunt opschieten als de kleine slaapt. Mijn zoontje heeft per 1 november besloten 's middags niet meer te slapen. En dat merk je best wel met even willen opschieten in huis. We doen het nu maar waar hij bij is, maar bij alles wil hij helpen, waardoor je dubbel zoveel tijd kwijt bent en het niet zo spik en span eruit ziet als je het zelf kon doen. Maar ook deze periode heeft wel weer z'n charmes. En gelijk heb je met de voedingen. Alles op z'n tijd en doen waar je kleine uk (en jullie) zich het beste bij voelen (en in welk tempo).
    @Syl: fijn dat je toch al weer iets meer kan doen. Maar goed dat je je eigen grenzen bewaakt. Ik denk dat dat het belangrijkste is. Na een drukke dag, weer een rustdag erna. En zo zul je aan moeten rommelen voor de komende 15 wkn. Ik denk ook niet dat ze jou tot de 40ste week laten doorlopen, dus hopelijk is het minder dan dan nog 15 wkn.
    @Boud: ik wens je veel sterkte de komende tijd met je stuiterballen. M'n zoontje snapt nog niet eens alles, maar zelfs die is al drukker door al die cadeautjes en sinterklaasjes op tv, in de winkels e.d., dus kan me helemaal voorstellen in hoeveel kwadraat bij jou nu moet zijn.
    En lachen met de verliefde piet. Wat zullen de kinderen straks 'teleurgesteld' zijn dat er een blank kindje bij jou geboren wordt. Heb je weer wat uit te leggen.;)

Hier vanmorgen schandalig laat wakker geworden. :) Ook wel lekker op je vrije dag. We hebben net ontbeten met broodjes uit de oven. En dat op een gewone donderdagmorgen. Ik ga zometeen even een bloemetje kopen voor een collega die vorig jaar overleden is. Vandaag zou ze jarig zijn, dus wil namens onze afdeling een bloemetje naar haar graf brengen. Vaak lopen mensen na een overlijden het eerste jaar heel hard en het tweede jaar is de belangstelling meestal al stukken minder, dus daarom wil ik dit jaar in ieder geval zeker nog een bloemetje doen voor haar verjaardag. Inmiddels hebben we zoveel nieuwe collega's, dat die haar uiteindelijk ook niet kennen. Maar dit jaar wil ik zeker nog wat doen.
    En verder heb ik mezelf vandaag weer een mail-van-het-werk-kijken-verbod opgelegd. Dus tijd voor leuke dingen!

18. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Hier even een teken van leven!
    Ook bij mij op school is de gekte van de verliefde piet van start gegaan. Ze stuiteren, tetteren nu al een hysterische dierentuin.
    Van mij had de sint nog wel even een week of nog iets langer weg mogen blijven, pfffff.
    Verder volgende week uitvoering van toneel, wat betekent dat we drie avonden per week en in het weekend de doorloop doen om alle puntjes op de i te zetten.
    En dan ook nog volgende week oudergesprekken die ik nog ergens tussendoor moet voorbereiden, hmmm ik red het niet met 24 uur in een dag.
    Ik moet opletten dat ik nergens per ongeluk mijn ogen dichtdoe want dan slaap ik.
    Verder voel ik dat mijn ongesteldheid er aan gaat komen, hoop maar dat het snel doorzet anders klopt het schema niet meer wat ik had met de arts heb uitgerekend (mijn zh is gelukkig wel 365 dagen per jaar beschikbaar). Ik moet op de eerste dag meteen met de pil beginnen.

Nou zwaai zwaai maar weer.

19. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maandagochtend met J naar de kinderarts!

Afgelopen zondagavond werd er door de HAP ivm de reflux bij J 2x per dag 2 ml Zantac voor geschreven. Maar er zat ook een apothekersassistente van de spoedapotheek en die adviseerde mij toch maar 2x per dag 1,7 ml te geven.

Toen we thuis waren gekomen heb ik J gelijk een spuitje met 1,7 ml (waren pas om 0.00 thuis) gegeven en na het flesje J op bedje gebracht.

Toen ik beneden kwam heb ik eens de gebruiksaanwijzing goed gelezen en berekend hoeveel J op een dag mag hebben en ik kwam op totaal maar 2x per dag 1,1 ml. Dus wel en heel verschil, dus gelijk om een uurtje of half 2 weer de HAP gebeld en gelukkig kon het geen kwaad. Maar er werd wel geadviseerd om 's ochtends contact op te nemen met de HA en kijken wat voor hoeveelheid nu het beste zou zijn.

's Ochtends ik contact opnemen met de HA en die hebben overlegd met de apotheek en die kwamen op 2x per dag 1,5 ml, maar ik heb zelf maar besloten om er nu maar tussenin te gaan zitten. Dus ik geef J nu maar 2x per dag 1,3 ml.

Sinds dinsdagavond is J weer huilerig en heeft toch weer veel pijn aan zijn slokdarm, gisteren (woensdag) heeft J ook nagenoeg niet geslapen overdag. Echt van die kleine hazeslaapjes om regelmatig weer huilend/jengelend wakker te worden.

Vandaag (donderdag) ging het iets beter, maar nog lang niet ons vrolijke manneke. Nog regelmatig pijn en je ziet gewoon dat het terug komt. De ene keer spuugt hij het eruit en de meeste keren slikt hij het door nu. Dit komt ook omdat hij nu over is op Comfort flesvoeding en die geschikt is voor veel overgeven.

Wilde vandaag naar de huisarts met J, maar de hele ochtend was al vol en aangezien de dokter morgen er niet was wilde ze het telefonisch afhandelen.
    Na mijn verhaal wilde ze met de dokter overleggen, dit omdat ik dan ook aangaf om naar de kinderarts te willen. Zou later op de ochtend terug gebeld te worden.
    Later op de ochtend belde de assistente en de tips van huisarts waren om Johannesbroodpitmeel toe te voegen, toen vertelde ik dat ik dat al had geprobeerd en nu zelfs al over op Comfort voeding waar het in zat.
    Nog een tip was om bedje schuin te zetten ivm de reflux om zo het overgeven te verminderen, maar ja......ook dat had ik een tijdje geleden al gedaan en was dus ook niet nodig.
    Als dat niet hielp mocht ik wel een verwijsbrief voor de kinderarts, maar moest wel zelf bellen.

Dus ik gelijk erna het zkh gebeld en ik kon pas met J op 4 december terecht en dus nog 2,5 weken wachten. Maar ik zei al dat dat nog wel erg lang was, wilde ik eerder komen moest de huisarts contact opnemen met zkh.

Ik gewacht tot vanmiddag J weer onrustig werd en huilde (zodat ze het konden horen) en dat ik niet op deze manier nog 2,5 week moest wachten voordat J naar de kinderarts kon.
    Assistente zou weer met huisarts overleggen om afspraak te vervroegen en later op de middag belde ze me dat we aanstaande maandag al om 11.00 terecht kan.
    Ook mag ik de Zantac naar 3x per dag verhogen, dus 3x per dag 1,5 ml en ook 2-3 x per dag 60 mg paracetamol zetpilletjes geven.

Dat ga ik dus niet doen hè, ik vind al dat hij veel te veel krijgt volgens zijn gewicht en de huisartsen doen maar. Wat is nou wijsheid, ik zeg gewoon mijn gevoel volgen en zo doorgaan tot maandag en hopen dat alsnog de medicatie J iets gaat helpen aankomende dagen.
    Werkt dit niet hangt deze dame morgen of het weekend weer aan de telefoon.

Ik wil gewoon aankomende maandag met de kinderarts overleggen wat nou het beste is, qua voeding en medicatie. Want dat is gewoon afgelopen dagen niet goed, de 1 zegt dit en de andere dat en mijn gevoel zegt dat het veel teveel is!

Maandag hopelijk meer duidelijkheid en ik hou jullie op de hoogte en dan weten jullie nu even wat mij nu weer wakker houd op dit tijdstip! ;)

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lyanna: heftig als je ziet dat het niet goed gaat met je kleine mannetje. Hoe machteloos kun je je dan voelen. Ook verwarrend al die verschillende adviezen voor dosering. Maar goed dat je hebt doorgepakt en maandag al bij de kinderarts terecht kan. Ik hoop dat ze snel een goede dosering te pakken hebben, zodat jij weer snel je vrolijke kereltje terug hebt.
    @Xon: klinkt inderdaad als een te drukke periode die je voor de boeg hebt. Hoop dat je ongi op tijd komt, zodat je het schema op tijd kunt doorlopen. Wel een luxe dat jouw zkh gewoon het hele jaar open is. Bij ons is het van 20 december t/m 6 januari gesloten. Ik mag al wel in december bellen (verwacht ongi rond de 20e), omdat ik toch pas op dag 21 van mijn cyclus met Decapeptyl moet beginnen. Maar ik overweeg om pas bij de ongi in januari te bellen. Ook al gebeurd er niet echt iets. Op het moment dat je je weer aanmeldt en je je medicijnen en eerste afspraak weer binnen hebt, ben je er geestelijk toch al weer mee bezig. Even kijken hoe het rond die tijd weer begint te kriebelen.

Deel Deze Pagina