Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Lyanna, jemig wat zielig zeg en je kunt er op het moment ok nog niets aan doen. Hopelijk kun je gauw naar dekinderarts en kan die een goede oplossing bedenken. Iig veel sterkte tot die tijd.

Xon, jij ook al zo druk met de kids op school, ja dat wil wel met al die feestdagen zijn ze lekker extra druk.

Mees, hoe voel jij je?? Of wacht je het rustig (ahum) af deze ronde??

Hier niet zoveel te melden op het moment, alles nog steeds rustig met ups en downs maar we doen ons best. Dinsdag moet ik weer naar de VK en dan horen we hoe het ervoor staat. Ik denk dat er weinig veranderd is eigenlijk, voel me ook weer wat geruster ( durf het bijna niet te zeggen omdat er dan vaak weer iets gebeurt). Ik weet niet wat het is maar ik heb zin om de kerstboom op te tuigen hahaha, zal wel komen omdat het zo donker en koud is. Ach nog ff wachten tot de sint weg is en dan mag ie van zolder!! Volgende week ook zoonlief nog jarig, die wordt alweer 15, ppff wat gaat dat hard zeg, wel leuk hoor zo'n gekke puber in huis hahaha.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Syl: klinkt nu al aardig als nesteldrang...hihi... Ja, ik wacht het zelf rustig af. Ik ga ervan uit dat mijn eisprong geweest is en ik volgende week vrijdag mijn NOD heb. Natuurlijk voel (en denk) ik natuurlijk weer van alles.:) Zal wel nooit veranderen zo lang je met een kinderwens bezig bent. Voel weer veel van die klachtjes die ik vaker heb gehad en ik steeds ongesteld werd. Dus het kost me moeite de moed erin te houden. Maar we doen ons best.:);)
    En jij bijna een jarige puber. Straks heb je er een in de pubertijd en eentje in de peuterpubertijd. Kunnen ze jou naar een gesticht brengen;)

3. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Lyanne: heb het even voor je opgezocht. Dit zegt het therapeutisch compas.

Kinderen: Oraal: 4–8 mg/kg lichaamsgewicht per dag verdeeld over 1–2 giften.

Misschien kan je vandaag nog terecht bij een osteopaat: die kan ook veel doen aan reflux!

Sterkte ermee.

4. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hallo meiden, ben ik ook weer even snel. Straks weer een deadline dus moet eigenlijk hard aan het werk zijn...

@Lyanna: ach gos zo zielig als zo'n kleintje niet lekker is. Heel veel sterkte!

@Sil: gelukkig dat je je wat geruster voelt. En je zoon alweer bijna 15, jeetje!

@Mees: zit je nu officieel op het wachtbankje? Ik denk ook dat je er niet aan ontkomt dat je hoop blijft vestigen op allerlei kwaaltjes! Ik duim weer hard voor je hoor!

Hier alles in orde. Morgen alweer 24 weken! Toch wel een soort mijlpaal hè. Ik was deze week een beetje ongerust omdat ik de baby wat minder voelde bewegen overdag maar denk dat ze dan gewoon net anders lag. Gisteravond lag ze weer lekker te keer te gaan namelijk!
    Ik slaap ook soms nog steeds op mijn rug en nu las ik weer dat dat helemaal niet goed is voor je kindje. Maar ik heb er zelf geen last van als ik op mijn rug lig, ik word niet duizelig of licht in mijn hoofd, dus denk eigenlijk dat het dan wel meevalt. Toch?? Ik draai wel regelmatig op mijn zij, maar ben zooo gewend op mijn rug te slapen, dan ontspan ik het beste. Nou ja, zolang het gaat, maak ik me maar niet te druk (ahum, probeer ik dus)

O, ja, heb eindelijk de naam die ik in gedachten heb tegen mijn man gezegd en hij was niet meteen afwijzend gelukkig. Hij sprak hem wel anders uit dan ik zou willen hahaha, maar ja daar kan aan gewerkt worden! We zijn wel meer aan het brainstormen nu over namen. Het is echt lastig!

Hopelijk gaan we dit weekend een beginnetje maken met de babykamer. Ook even naar ikea misschien.
    En ik heb woesndag eindelijk wat leuke kleertjes gekocht. Alles is zo schattig gewoon.

Nou, sorry dat ik zo weinig reageer. Ik onthoud ook de helft niet lijkt wel. Ik lees wel mee hoor! Fijne dag allemaal.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: het soms minder voelen kan inderdaad aan de ligging van het kindje liggen. Ze hebben ook 'richtlijnen' bij welke termijn je je kindje hoe vaak per dag ongeveer moet voelen. Maar fijn dat ze gisteren weer goed van zich liet horen.
    Goed dat je je naam met je man gedeeld hebt. Ik hoop voor je dat hij ook in gaat zien hoe leuk die naam is. Of dat je allebei al brainstormend ineens een nog leukere naam tegenkomt. Het is een crime een naam verzinnen.
    We hebben nu nog steeds de meisjesnaam die we toen voor ons zoontje hebben. Ik blijf hem mooi vinden, maar mijn man probeert af en toe ook nog wel een nieuwe meisjesnaam in de groep te gooien. Dus hij is er blijkbaar nog niet helemaal van overtuigd. Ook hebben we al weer een nieuwe jongensnaam voor het geval dat... Dus qua namen zijn we er al uit. Nu alleen nog maar zwanger worden.;):cool:
    Jij succes met je deadline weer! En hopelijk morgen naar de Ikea. Leuk vooruitzicht!

6. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thnx meiden, ik ben ook zo blij dat ik even verhaal bij jullie kan doen. Je voelt je zo machteloos als je zo'n manneke pijn ziet hebben en continue de voeding omhoog ziet komen of uit ziet spugen.

Jes dat klopt helemaal, er staat in gebruiksaanwijzing nog iets extra bij. Ik heb het dus in drankvorm, het volgende staat letterlijk in beschrijving:

"De aanbevolen dosering bij kinderen is 4-8 mg/kg/dag (= 0,25-0,5) ml Zantac drank per kilo lichaamsgewicht) te verdelen over 1 à 2 giften."

Dus als ik het zo zou berekenen met J zijn gewicht (vorige week vrijdag woog hij 4646 gram) kom ik op (4,646x0,5=2,323:2) 1,1615 ml uit en dat dus 2x per dag. Ik heb het afgerond naar 1,1 ml en kom dus niet op 2x 2 ml/ 2x 1,7 ml/2x 1,5 ml of nu zelfs 3x 1,5 ml en 2-3x pd zetpil paracetamol van 60 mg (zetpil wordt ook pas geadviseerd vanaf 3 maand).

Dit is gewoon veel te veel voor het manneke of zie ik dit nou zo verkeerd.

Jes, misschien heb jij er wat kijk op ivm de berekening?

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lyanna: jemig wat een gereken, zeg. Kan me voorstellen dat je door de bomen het bos soms even niet meer ziet. Ik hoop voor jullie dat het snel maandag is en de juiste dosering wordt vastgesteld. De tip van Jes van de osteopaat zat ik ook al aan te denken. Die kunnen ook vaak goede resultaten bij kinderen bereiken. Sterkte dit weekend nog even en hopelijk kom je ons snel goede berichten brengen.

8. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jes, we hebben al even contact gehad en bedankt voor je advies en ben blij dat ik het toch goed had berekend!

Dus ik ga nu gewoon mijn gevoel blijven volgens en zo doorgaan tot maandag, dan horen wat het beste is van de KA en desnoods ook door naar een osteopaat. Maar eerst maandag maar even, 1 ding tegelijk! :)

9. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Ik dacht, de osteopaat kan wellicht al voor het weekend al wat verlichting geven; soms valt er iemand uit. Ze lijken haast niks te doen met je kindje (f.loris heeft het ook gehad), ze vinden het vaak heerlijk, maar het resultaat mag er zijn; je hoeft er dus niet bang voor te zijn.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Waar is iedereen? Onder de indruk van Sinterklaas?;)

Ik ben vanmorgen weer naar de peutergym geweest en weer even lekker 3 kwartier gerend en geklauterd met mijn zoontje. Leuk te zien dat hij steeds vrijer wordt (en vanochtend voor het eerst geen gezeur om naar de gym te gaan).
    Daarna bij mijn ouders tv met hem gekeken en de intocht gezien. Ik heb tussendoor nog even de was gedaan en boodschappen gedaan. Mijn zoontje zat ongeveer aan het tv-beeldscherm geplakt, zo spannend vond hij het. Vanmiddag zijn we even naar de stad geweest om de sinterklaas in het 'echt' te zien. Maar we waren wat laat en achteraf hebben we hem maar 5 min. kunnen zien. Helaas (voor mijn zoontje) hadden ze een dweilorkest erbij en hij was vreselijk bang voor de harde muziek. Dus dat werd sinterklaas kijken met de handen in de oren.
    Aan het eind van de middag kwam mijn man nog met de vrachtwagen in de buurt, dus toen zijn we nog even mee gereden in de vrachtwagen. Op de terugweg naar huis, is mijn zoontje in slaap gevallen. Het kon ook niet anders, want hij had zoveel indrukken gehad vandaag. Ben zelf ook wel total loss, dus het zal voor mij ook geen latertje worden, denk ik.
    M'n zoontje is vanavond ook iets eerder dan normaal naar bed gegaan. Hij was er ernstig aan toe. Straks even een schoencadeautje klaar maken voor hem. Ben benieuwd naar zijn reactie morgenvroeg.

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Nou, volgens mij heb ik een heel topic voor mezelf. ;):cool:

Hier een rustig dagje gehad. Vanmorgen natuurlijk het schoen-ritueel, wat erg leuk is, nu ons zoontje zich er veel meer van bewust is.
    Gisteren waren we naar de intocht in de stad geweest. Maar gisterenavond zei hij dat dat niet de goede sinterklaas was. Want die sinterklaas had een bril op en was niet de echte.:cool: Ik weet ook wel dat een kind op een gegeven moment verschillen ziet tussen de sinterklasen (en dat je het dan over hulpsinterklasen hebt), maar het verbaasd met dat bij het eerste jaar dat hij zich er bewust van is, het gelijk al opmerkt bij de eerste de beste sinterklaas die hij ziet.
    Maar goed, hij is dan wel kind genoeg dat als hij maar een cadeautje krijgt, het hem niet veel uitmaakt of hij een baard, snor of bril op heeft.;)
    Vanmiddag naar een kinderverjaardag geweest en mijn grijze haren zijn weer geverfd. Kan er weer een weekje of 8 als brunette tegenaan.
    Ik had bijna alle was weggewerkt en was van plan vanavond de laatste paar stukje weg te strijken, maar net riep mijn man van bovenaf dat de katten boven op het dekbed gekotst hadden. :$
    Grrr....:x Ze kunnen overal 'kotsen', maar waarom ze dat altijd op zo'n plek doen. Dus nu draait het dekbed en moet ik straks ook nog het overtrek draaien en dan hopelijk vanavond alles weer droog en schoon op bed. Wel weer een extra klus en ik had nog zo gedacht een rustige zondagavond te hebben.
    Straks lekker Boer zoekt vrouw kijken. Ben benieuwd wie er nog bij elkaar zijn en wie niet (heb al een donkerbruin vermoeden ;)).

12. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @mees, kleine mannetjes worden groot!

hier het hele huis ziek :( afgelopen nacht kon de kleine man niet slapen helaas. zijn neus zat verstopt...... tegen half 3 is hij door gaan slapen. ik dus kapot vanochtend! zelf ook enorm verkouden en dikke keel. hopelijk gaat komende nacht beter, net heerlijk onder de douche geweest, zo dampen en dan onder de wol. geloof dat kleine man nu slaapt, ging ook vandaag niet super...... hele ritme was vandaag uiteraard naar de maan, we hebben hem tot half 10 door laten slapen en daarna alleen maar flesjes gehad. die gingen ook niet helemaal op, hij voelt zich echt niet lekker. we gaan met goede moed de komende nacht in ;)

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Justme: sneu dat je zoontje ziek is en vooral extra zwaar als je zelf ook niet lekker bent. Op zulke momenten is er van ritme inderdaad geen sprake. Je bent soms al blij als hij dan even slaapt. Ik hoop op een goede nachtrust voor jullie allemaal en dat jullie je allemaal snel weer beter voelen. Beterschap voor jullie allemaal!

14. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    dank je mees, je weet uit ervaring wat het is..... is zo sneu zo'n klein kereltje die zo huilt 's nachts..... hij slaapt nu denk ik dus hopelijk blijft dat zo. ik ga zo boven de damp hangen en fijn slapen. we zullen zien hoe het morgen is.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Justme: hoe is het gegaan vannacht. Allemaal beter geslapen (en hopelijk wat meer opgeknapt?).
    Een ziek kind is inderdaad vreselijk. Vooral als ze zelf nog niet aan kunnen geven wat ze voelen en wat je zou kunnen doen om het allemaal wat te verzachten.

16. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Justme: beterschap daar! Hoe is het vannacht gegaan?

@Mees: nou da's ook wat dat ie gelijk al een verschil ziet in Sinterklaas! Pienter mannetje! Het is wel een leuke tijd zo met schoen zetten enz als ze het bewuster mee krijgen. Ik weet nog hoe spannend ik het zelf vond als we 's mrogens beneden kwamen en er zat iets in de schoen!
    Oh en die kat! Wat een ergernis! Ze doen het inderdaad net altijd op de minst gunstige plek ;)

Hier wordt het weer een behoorlijk eenzaam weekje met een man die waarschijnlijk alle avonden moet overwerken of wat anders heeft voor zijn werk.
    We zijn ook nog niet met de babykamer begonnen en de troep staat er nog steeds in ;)
    We zouden eigenlijk naar ikea gaan zaterdag maar toen moest mijn man eerst nog 'even' ergens anders heen op het laatste moment en toen we dus om half zes op de bus richting ikea stonden te wachten en die maar niet kwam, hebben we besloten maar volgend weekend te gaan. Begin zo langzamerhand wel een beetje de kriebels te krijgen dat we nog helemaal niks hebben gedaan aan het kamertje en nog zo weinig spullen hebben. We hebben natuurlijk nog wel even, maar toch!

Nou, nu aan het werk, zo meteen een deadline! Werk ze voor wie moet werken en een fijne dag allemaal!

17. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Goedemorgen meiden,

Lekker rustig hier zeg. Niet veel te vertellen denk ik, hier ook niet echt hoor, alles gaat z'n gangetje.

Mees, tja blijft spannend voor zo'n kleine die Sint hahaha, ik vind het zelf stiekem ook wel erg leuk hoor!! En wat goed van hem zeg dat ie nu al het verschil kan zien tussen de Sinten.

Jeetje, ja meid het wordt natuurlijk wel tijd dat jullie aan de kamer gaan beginnen hahaha, kan me voorstellen dat je denkt we hebben nog even maar je weet maar nooit hoelang dat is.
    16 weken lijkt heel lang maar dat is zo voorbij, hopelijk aankomend weekend meer s6 om naar Ikea te gaan.

Just, wat vervelend meid als jullie allemaal ziek zijn, heel veel beterschap hoor. Het valt ook niet mee met een zieke baby, zij kunnen je immers ook niet vertellen hoe ze zich voelen.

18. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @jeetje, niet zo'n leuk weekje voor jou dus. hopelijk heeft je man snel tijd voor de babykamer, jouw nesteldrang begint straks ook te komen!

hier gelukkig een goede nacht gemaakt, alleen wakker geworden met een volle neus dus nog even neusspray gebruikt. volgens mij echt heel chemisch maar het enige wat mij momenteel helpt. kleine man heeft lekker doorgeslapen. in slaap komen is lastig nu even, misschien een fase ofzo of gewoon de verkouden neus. we zullen zien! ik zit op de bank met zakdoekjes in de buurt.....

19. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ja, mijn man denkt er volgens mij ook iets te makkelijk over. Hij denkt inderdaad zo van, ooooh nog 16 weken, zeeën van tijd. Ik denk meer van, je weet nooit wanneer de kleine zich aandient en dan moet je toch wel iets meer voorbereid zijn!
    Zo ook met het vinden van een ziekenhuis voor de bevalling. Waar we nu zijn, kunnen we echt niet blijven voor de bevalling, dan moeten we gewoon 1000 euro zelf betalen! Maar we hebben dus nog niet geïnformeerd bij andere ziekenhuizen. Op dit soort momenten voel ik me dan wel heel afhankelijk en zou ik willen dat ik wel echt goed Turks had geleerd en gewoon zelf kon bellen en informeren.
    En misschien toch even een mailtje sturen naar de gyn die we nu hebben om de situatie uit te leggen denk ik. Wie weet heeft hij nog wel suggesties.
    Over twee weken namelijk pas weer een afspraak en wil toch wel voor die tijd eigenlijk weten hoe en wat!

@Just: fijn dat jullie een betere nacht hebben gehad. Rustig aan maar nog even! Ja, neusspray, het is nogal chemisch maar geeft zo'n verlichting hè?

@Sil: hé vandaag 26 weken!

20. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @sil, inderdaad al weer 26 weken, weer een mijlpaal!

Deel Deze Pagina