@Boud: gefeliciteerd met je kinders in de buik! Mooie foto, hoor! In mijn zkh helaas niet zulke mooie plaatjes. Alleen een buisje en een zwart-wit echo waar ik het mee moet doen. En naast deze 2 stipjes, over 2 weken 2 streepjes, hè!! @Syl: ja, die pijn die je hebt, herken ik ook uit duizenden. Ik denk dat ik met al mijn gevloek bij het opstaan en omdraaien niet in de hemel zal belanden later. Het is letterlijk k*t-pijn. Sterkte, meid! Je bent al weer eventjes over de helft, dus het aftellen kan beginnen. @Hoop: nog steeds geen ongi, maar ik moet nog 2 dagen. Inderdaad raar dat roze verlies. Vanmorgen inderdaad vlak voor ik naar de wc moest en bij het afvegen. Toen ook even wat ongi-kramperig gevoel. Daarna niet meer. Maar goed, ik laat me maar niet meer gekmaken (dan komt de klap niet zo hard aan). @Sayen: wat heerlijk dat je zo dichtbij je kleine meid werkt. Heerlijk, hoor! En groot gelijk heb je! Ik heb me, denk ik toch een dag verteld. In mijn gedachten had ik mijn NOD op vrijdag de 22e, maar dat is natuurlijk de 23e. Nou ja, we wachten maar af. @Justme: fijn dat je je weer wat beter voelt en de koorts weg is. Al kan de nasleep van zo'n verkoudheid ook nog wel lang aanhouden. Inderdaad gelukkig zo weer weekend! Hier vanmiddag weer een aanvaring gehad met mijn baas. Ze wilde me even ergens over spreken en het gesprek kwam op ouderschapsverlof. Ik zei haar dat ik dat volgend jaar wel van plan was op te gaan nemen. Toen reageerde ze ineens heel pissig, dat ik weer een geintje uit de hoge hoed toverde. En ik had haar daar eerder over moeten informeren. En dat was weer zo'n staaltje van slechte communicatie tussen ons. Ik zei haar dat ik momenteel de mogelijkheden aan het onderzoeken was en alles aan het uitrekenen was en ik niets voor haar achterhield, maar dat ik eerst voor mezelf dingen op een rijtje wilde hebben, voor ik ermee naar haar toe wilde gaan. En dat, als ik had besloten wat en hoe te doen, ik dat heus niet de week ervoor zou meedelen. Dus dat ik van plan was het te berekenen, dan een plan wilde maken hoe ik het graag zou willen en dat ik dat met haar door zou spreken hoe we er dan qua werk een mouw aan konden passen. Ze voelde zich een beetje 'bij de neus genomen'. Ze wilde dat ik 4 dgn ging werken en dat had ik gedaan, maar nu ging ik dat toch weer 'afnemen' en haar voor het blok zetten. Ze zei dat je in een werksituatie flexibel naar elkaar moest zijn (en zij bedoelde daarmee dat zij dus wel flexibel naar mij toe was en ik dus niet omgedraaid). Heb haar toen duidelijk gemaakt dat ik altijd 1 dag per week thuis mocht werken, maar altijd 5 dagen per week continue bereikbaar was (ook in de weekenden), dus dat er over flexibiliteit niet gesproken moest worden. Zij vond dat ik, toen ze mij meegedeeld had dat ik niet meer thuis mocht werken ik bedenktijd genoeg had gehad en dat toen maar uit had moeten zoeken. Ik zei haar dat ik pas onlangs me verdiept had in het ouderschapsverlof en het 4x9 werken me toch zwaar viel en zo hoopte wat meer lucht te krijgen. Maar ze was niet voor rede vatbaar. Ze zei dat ze de indruk had dat ik nu toch weer via een omweg probeerde maar 3 dgn op kantoor te zijn. Ik heb haar gezegd dat het stoppen met mijn thuiswerkdag niet mijn idee was en ik geen andere keus had (financieel gezien) dan 4x9 te gaan werken. En dat ik niets illegaals deed, omdat het gewoon een regeling is, waar je als medewerker gewoon recht op hebt. Maar ja, het gesprek liep dus niet. Ze verwijt mij dat de slechte communicatie tussen ons door dit soort dingen (door mij veroorzaakt) komen. Ik kwam dus toch weer behoorlijk over de zeik thuis. Net nog even een oud-collega gesproken wat nu te doen. Ik weet niet hoe erg ze op het de spits kan drijven en hoeveel 'kwaad' het voor me kan. Die collega zei dat ik gewoon voor mezelf moest kiezen en ze wel bij zou trekken. Ze kan er in het ergste geval het er niet mee eens zijn, maar dan moet ze ook wel van hoge huize komen wil ze mijn argumenten kunnen weerleggen. Wel met die oud-collega afgesproken (dat was ik ook al van plan) om in ieder geval met HRM een afspraak te maken, en de situatie uit te leggen en te checken hoe moeilijk ze het me kan maken. Mocht het escaleren, dan heb ik het in ieder geval met HRM besproken. En ik heb net ook een mail naar onze bedrijfsmaatschappelijk werker gestuurd. Dat is zo'n fijne man en het is altijd fijn even je hart te luchten en even je 'probleem' te laten ontleden door iemand die er wat verder van af staat. Ik hoop daar morgen dus even langs te kunnen.
@Mees:wat een bitch zeg,die baas van jou! Ze reageert haar vslechte humeur gewoon op jou af,want het gaat nergens over!Ze kan je gewoon niet missen! Je vertelde toch kort geleden dat er nieuwe mensen aangenomen waren en dat er iemand was die een dag thuis ging werken?Heb je dat je baas al voor haar voeten gegooid? Goed van je dat je gaat praten met maatschappelijk werk!Wat is eigenlijk het HRM?
@mees, wat een gedoe zeg! je hebt gewoon recht op ouderschapsverlof hoor! maar goed, het op de spits drijven is misschien ook niet zo handig, je moet wel met haar verder. hrm inlichten is denk ik wel een goed idee. hier toch nog maar een dagje thuis, gaat wel beter maar gister toch nog heel moe. morgen ga ik wel weer, kan ik lekker vrij het weekend in.
Mees, ppffff jee wat een k*twijf is dat toch ook zeg!! Ze moet je wel hebben elke keer, ze moet nie zo zeiken en eerst maar eens kijken wat het nou is dat je eigenlijk wil. Ze begint al met zeiken als ze de helft nog nie weet, bah!! Ik kan me echt zo opwinden he om dat soort mensen, verschikkelijk vind ik dat. Nou heel veel sterkte met dat mens hoor, hopelijk kan HRM je ermee helpen. Boud, nu lekker gaan broeden he?? Hoop zo op positief nieuws over 2 weken!! Just, nog steeds aan het kwakkelen?? Beterschap hoor.. Hier heel erg verkouden, neus dicht, keelpijn het hele plaatje maar weer eens voor de verandering hahaha, ach komt wel weer goed. Lekker beetje stomen en neussprayen. Verder niet veel eigenlijk, lekker rustig zo...
Pffff Mees, wat een gedoe weer op je werk zeg!! Ik kan me er al over opwinden als ik het alleen nog maar lees, laat staan hoe jij je moet voelen! Wat een raar mens zeg. Wat heeft ze tegen jou? Nou, ik zou nu al helemaal voet bij stuk houden en lekker die ouderschapsverlof opnemen, want je doet inderdaad niks illegaals als er gewoon een regeling voor is! De sfeer wordt er niet bepaald beter op. Hoop dat ze je kunnen helpen bij HRM! @Sil: hè bah alweer ziek? Beterschap meid!! Ik ben gisteren maar eens begonnen met wat dingen opruimen en verplaatsen. Misschien iets te veel gedaan maar als ik het eenmaal in mijn hoofd heb! Heb de echt zware dingen wel laten staan maar mijn man kan het nu niet meer over het hoofd zien, er zal dit weekend geklust en opgeruimd gaan worden!! Ik wilde eerst de babykamer maken in de kamer die zo goed als leeg was, maar heb nu toch besloten het anders te doen. We hebben drie slaapkamers en eentje gebruiken we als werkkamer, eentje is onze slaapkamer en eentje was dus zo goed als leeg en gebruik ik voor de was en strijk enz. In die kamer zit ook een balkondeur naar het balkonnetje. Dat leek me dus eigenlijk ineens helemaal niet handig in een babykamer. Dus heb ik gisteren mijn bureau en wat kastjes versleept van de werkkamer naar de andere kamer en wordt de werkkamer nu de babykamer. Ik voelde me helemaal voldaan gisteravond, al moet er nog een hoop gebeuren. Jammer genoeg hebben we geen auto, dus meubeltjes gelijk meenemen bij Ikea zit er niet in. Maar de Ikea bezorgt gewoon en dat duurt ook niet zo lang dus zullen we binnenkort ook kunnen gaan inrichten. Heb er echt zin in! Mijn zusje en haar vriend zijn trouwens van plan om eind december hierheen te komen voor 10 dagen ongeveer, dus die kunnen ook mooi een handje helpen dan. Ook heel veel zin in! Het is ruim drie jaar geleden dat mijn zusje hier is geweest namelijk en voor haar vriend is het zelfs ruim 4 jaar geleden!
@Hoop: HRM is tegenwoordig een sjiek woord voor Personeelszaken. Ik wil gewoon eens kijken wat mijn rechten nu precies zijn. Bitch is inderdaad een hele goede benaming voor haar. @Justme: toch nog wat aan het na-kwakkelen. Nou lekker rustig aan doen en hopelijk voel je je snel weer beter. Is de kleine uk wel weer opgeknapt? @Syl: ja, ik kan me ook opwinden over mensen die niet luisteren (dat is ook haar grootste probleem). Ook mensen die maar zwalken. Ze wil graag doen voorkomen of ze de grote mensen-manager is, die zo begaan is met iedereen. Maar ondertussen zet ze mensen tegen elkaar op, of onder druk. @Sayen: gefeliciteerd met je verjaardag! En een hele fijne dag! Twee streepjes kan ik je niet geven op je verjaardag, want het wordt waarschijnlijk toch wel een ongi vandaag. @Jeetje: zo te horen ben je goed bezig geweest. Geeft inderdaad een prettig gevoel dat dat eerste zetje gegeven is, of niet? Hoop dat je man het nu verder doorpakt. En leuk dat je zusje snel langskomt. Kun je lekker met haar verder de babykamer opleuken en shoppen. Hier nog steeds in afwachting van een mail terug van de bedr. maatschappelijk werker. Had in zijn agenda gisteren gezien dat hij tot half 11 een afspraak had en ben dus eigenlijk continue in afwachting of hij wat laat horen, want volgens zijn agenda zou er best een afspraak voor vandaag in moeten zitten. Heb door dat hele gedoe wel slecht geslapen. Inderdaad steeds maar de vraag, waarom ze het zo op mij gemunt heeft (en wat ze daarmee denkt te bereiken). Aan de ene kant denk ik, dan maar een halve dag per week ouderschapsverlof ipv een hele. Maar ja, wie mats ik daar nu mee? Dat k*t-wijf. Ik wil juist tijd met mijn zoontje doorbrengen, voordat hij naar school gaat straks. En dat kan ik maar een keer doen. En dan maak ik een concessie voor mijn werk, ten koste van quality time met mijn zoontje. De tijd gaat toch al zo snel en straks gaat hij al weer naar school en wordt het weer allemaal minder tijd met elkaar en anders. Bovendien is het gewoon een regeling waar ik recht op heb. En je moet het 2 maanden van tevoren aangeven, dat is dus op z'n vroegst per 1 februari. Dan heeft ze dus 2 maanden de tijd een oplossing voor die dinsdag te zoeken, die ik vrij wil hebben. Ook is het maar voor een half jaar, dus er zit een begin en einddatum aan en in de zomermaanden, wanneer de bezetting het minst is, wil ik evt. wel 4x9 werken. Ook is het volgend jaar voor ons weer spannend, omdat we dan echt in de laatste fase van ivf zitten. Dus het is dan al alles of niets. Ook dat kost me energie, dus in dat opzicht zou het voor mij ook fijn zijn als ik wat meer tijd heb voor mezelf, vooral omdat het geestelijk en lichamelijk best pittig is dat ivf-traject (en zeker als het einde in zicht is en de kans groot is we onze kinderwens op moeten geven). Dus ik wil mijn ouderschapsverlof ook als een beetje 'adempauze' voor mezelf gebruiken. Als ik ziek word (en dat gebeurd een keer als ze zo op mij in blijft hakken), dan is ze verder van huis en mag ze voor mij helemaal vervanging zoeken. Het is gewoon iets wat bij een taak van een leidinggevende hoort. Maar als zij haar zin niet krijgt (en dat krijg je nu eenmaal niet altijd als leidinggevende), dan moet je gewoon schakelen en het anders oplossen. Zij denkt met macht (en dreigen) dat alles wel voor haar wijkt en ze alles voor elkaar krijgt, maar zo werkt het niet. Het lijkt er overigens ook nog op dat ik nu toch ongi ga worden, dus dat kan er ook nog wel bij.
Hoi hoi, Mees, wat een naar mens is dat toch!. Jaren geleden een soortgelijke situatie meegemaakt en op het laatst kon ik er gewoon niet meer tegen en na overleg met bedrijfsarts (had bijna door alle gezeik en werkdruk een burnout) op zoek gegaan naar een andere job. Hoop dat het bij jou niet nodig is en dat de HR afdeling je kan helpen. Syll, het zit je ook niet echt mee he. Doe lekker rustig aan meid en hoop dat je je heel snel weer beter voelt. Jeetje, wat een leuk vooruitzicht dat je zus + partner langskomen, vooral met de feestdagen!!! Vier je trouwens wel kerst daar of...? Sayen, ik vond de 3d echt heel erg gaaf. Denk ook dat het erg afhankelijk is waar je deze laat doen. Ons kereltje deed zelfs al zijn oogjes open en je ziet echt al wangetjes en zo, echt helemaal gaaf. Boud, spannende weken de komende weken. Duimen draaien weer en hierbij heel veel positive vibes jou kant op. Heb vreselijke hoofdpijn en misselijk en dat is meestal een teken van dat ik iets rustiger aan moet doen, dan maar vandaag even een rustige dag inplannen + beetje genieten van het prachtige herfst weer.
@mees, gewoon gaan voor wat jij wil hoor! nu consessies doen heeft niemand wat aan. hopelijk kan hrm en/of bedr.maatschappelijk werk wat voor je doen. de kleine man is nog steeds verkouden en drinkt hierdoor zijn flessen niet helemaal leeg. maar hij eet verder goed en we doen gewoon wat pap erbij. komt goed. straks gaan we even naar de geitjes, is mooi weer. morgen weer werken en dan lekker weekend.
Is het bij jullie mooi weer, hier eens een keer niet! Het regent al de hele dag! Maar ik vind het niet zo erg, hoef namelijk nergens heen. @Just: beterrschap voor je knulletje! @Nil: rustig aan maar even dan hoor! Nee, we vieren geen kerst, maar ze komen ook pas 30 of 31 december waarschijnlijk. Vind ik wel leuk dat we dan oud en nieuw wel samen zijn!
Heb vanmorgen eindelijk de bm werker gesproken. Ik kan (helaas) maandag pas terecht. En dat is een dag dat mijn baas er ook is. Maar goed, het is niet anders. Zie nog wel wat ik zeg wat voor een afspraak ik heb. Misschien dat ik (om geen gezeik te krijgen) maar zeg dat ik naar de huisarts moet of zo. Zie nog wel. Bij de personeelsman had ik vandaag een gaatje in zijn agenda gezien van 15-16 uur. We zijn dus even de stad in geweest, maar dat was natuurlijk wat onrustig omdat ik niet wist of die man inmiddels wat had laten horen of ik langs kon komen. Maar net thuis en gelijk gekeken en natuurlijk niets gehoord. Dus vandaag gaat waarschijnlijk niet lukken. Misschien dat ik nog even probeer hem vanmiddag tussen die tijd te bellen. Zei op de terugweg nog tegen mijn man dat het wel een heel gedoe was zo met afspraken maken waar je eigenlijk helemaal niet op zat te wachten. Maar goed, moet even mijn 'strategie' bepalen en even weten hoe mijn rechten precies zijn. Wordt dus vervolgd. Verder moet ik mijn huis hoognodig weer eens grondig schoonmaken. M'n zoontje had gisteren drinken laten vallen en dat had ik (dacht ik) wel opgeruimd, maar nu bij daglicht bleek dat toch niet het geval. En de wasmachine is klaar, dus de was moet ik nog ophangen (en ik moet hoognodig een begin maken met strijken). Kortom, je bent dan wel een dag vrij, maar als huisvrouw lijkt dat 'vrij' zijn toch nooit helemaal het geval te zijn.
Goedenavond meiden Mees wat weer een gezeur van je directeur! Als de bedrijfsmaatschappelijk werker of personeelszaken nu geen duidelijkheid kunnen bieden zou je nog de stap naar de vakbond kunnen overwegen. Die kunnen je als het goed is ook precies vertellen wat je baas je kan flikken juridisch gezien en wat jou rechten exact zijn in dezen. Ik zou in ieder geval niet op voorhand al met compromissen komen als halve dagen opnemen en dat soort flauwekul. Wat je ook doet, madam waardeerd het toch niet dus kun je het voor jezelf maar beter wel goed doen. Dan is er in ieder geval één partij tevreden. Sterkte met dit hele gedonder meid. Just beterschap voor de kleine man Sil beterschap voor jezelf!
Mees, nou het valt dus niet echt mee, een dikke knuffel en sterkte!! Jeetje, zo jij bent lekker bezig!! Kan me voorstellen dat het je een goed gevoel geeft hoor, nou je man nog aan het werk zetten hahaha. Leuk dat je zus langskomt met oud en nieuw. Nil, lekker rustig aan doen dan hoor!! Ik ben trouwens niet echt ziek ofzo hoor, gewoon lekker strontverkouden hahaha, mijn weerstand zal wel lekker laag zijn ofzo dat dat maar een beetje blijft kwakkelen. Gaat vanzelf wel weer over. Sayen, een fijne verjaardag meid!!
Wat is het rustig aan ons front? Zit hier alleen op het werk. Wel lekker. Merk wel dat ik sinds gisteren weer last heb van hartkloppingen, dus moet mezelf een beetje in acht nemen/houden. Heb daar in het verleden wel vaker last van gehad en dan ook wel betablokkers voor geslikt, maar ben eigenlijk al een paar jaar 'pilvrij'. Moet dus proberen de toestanden hier op het werk niet te dicht op mijn huid te laten komen (maar ja, dat is het aard van het beestje). Had een afspraak met BMW gemaakt voor a.s. maandag, maar achteraf had ik een afspraak vergeten, waardoor die niet door kan gaan. En ik kon woensdag pas terecht bij onze personeelsman, maar heb dat nu toch kunnen vervroegen naar maandag. Moet volgende week in ieder geval mijn plannen aankondigen bij haar. Dan mag zij dat weigeren, maar dan moet ze ook wel van redelijk hoge huize komen en met wel heel goede argumenten (begreep ik). We zullen zien. Ze is er gek genoeg voor. Vanmorgen ook met 2 nieuwe collega's gesproken. Het toeval wil dat een van die nieuwe collega's ook indirect wat kritiek op de manier van communiceren/werken had van mijn baas. Eigenlijk min of meer hetzelfde als waar ik zelf ook tegenaan loop. Op zich is 'mijn probleem' met haar daarmee niet opgelost, maar het kan soms als als een troost gelden dat je niet de enige bent. Ook daarna sprak ik een collega, waar ik al ruim 20 jaar mee samenwerk. Ook zij kwam met dezelfde dingen waar ik ook tegenaanloop bij haar. Dus het was heerlijk even te kunnen spuien bij elkaar. En toch ook de geruststelling dat ik niet 'gek' ben tenminste. Verder wil de ongi maar niet doorkomen. Vanmorgen, als de dagen ervoor, weer wat roze verlies en dan stopt het weer. Wel barstende koppijn. Dus of dat nu van de spanning van het werk is, of toch de ongi in aantocht (of een combi van allebei). Dus zal blij zijn als we een paar uurtjes verder zijn en ik weekend kan gaan houden.
@Hoop: helaas gisteren ongesteld geworden. Of misschien ook wel gelukkig. Had iedere ochtend wat roze/oranje verlies, dus had de hoop al opgegeven. Ook waren die rare klachtjes van misselijkheid, maagzuur en rugpijn weg. Dus ik wist het al wel, alleen wilde het maar niet doorzetten. Omdat ik last had van hartkloppingen wilde ik een betablokker innenemen, maar dat mag je niet als je zwanger bent. Dus gisteren testen gekocht (dat alleen al werkt bij mij prima om ongesteld te worden). Want ik had ze gekocht en 2 uur later was ik ineens ongesteld geworden (zonder te hoeven testen). Weer op naar de volgende ronde. Dat is dan wel weer balen dat het weer niet gelukt is. Hoe is het met jou? Gisteren een druk dagje gehad. Had al een paar keer hier gespiekt, maar iedereen was druk of weg. Ik had vrijdag op zaterdagnacht al slecht geslapen. Was op de bank in slaap gevallen en toen mijn man uit de nachtdienst kwam, mee naar bed gegaan, maar toen kon ik de slaap niet vatten. Dat gedoe op mijn werk blijft toch maar door mijn kop spoken. Uiteindelijk dus heel kort, heel diep geslapen (maar ja, daar word je vaak nog meer moe van). 's Morgens weer behoorlijk haasten om naar de peutergym te gaan, maar we waren op tijd. Daarna even koffie gaan drinken bij mijn ouders en daar brood gegeten. Inmiddels was mijn man ook wakker. We zouden naar een kinderverjaardag gaan, maar we 'mochten' daar pas om 15.00 uur komen. En het was ruim een uur rijden en mijn man moest ook weer 's avonds de nachtdienst in, dus ook al weer om half 5 daar weg. Ik kom echt om in de strijkwas, dus ik zat er al niet echt op te wachten een hele middag weg te zijn (omdat we vandaag, zondag ook al bijna de hele dag weggaan). Wat ik ook vergeten was, was dat gisteren sinterklaas bij ons in het dorp binnen kwam en dat heb ik altijd, zeker nu ik een kind heb, zo graag eens mee willen maken. Ik vroeg dus aan mijn man of we niet zondag naar die kinderverjaardag konden en daarna naar zijn vader's verjaardag. Het ligt allemaal in dezelfde richting en dan hebben we de tijd aan onszelf (en natuurlijk vanwege sinterklaas). Toen stelde mijn man voor om zelf dan even naar die verjaardag te gaan. Daar was ik dus wel blij mee. Ik dus met mijn zoontje en vader naar de haven voor sinterklaas binnen te halen. En ik moet zeggen dat ik het toch wel erg leuk vond om mee te maken. M'n zoontje was ook erg onder de indruk. Bij thuiskomst heb ik zelf nog even een boodschap gehaald, inmiddels dus ongesteld geworden, waar ik ook koppijn en buikpijn van had gekregen. Dus het lontje begon wat korter te worden en ik ook behoorlijk moe. Mijn zoontje vindt het leuk om wc-rollen op de stok van de wc-rolhouder te doen en gisteren vroeg ik hem, daarom, ook of hij een nieuwe keukenrol op de standaard kon doen. Dat wilde hij natuurlijk wel. Ik was even in de kamer de tafel aan het dekken en aan de telefoon en toen riep hij mij. Toen had hij de keukenrol afgerold van de voordeur tot aan de keuken aan toe.:x M'n zoontje kwam heel aandoenlijk naar mee toe: vind je het mooi, mama? Nou ja, ik kon er toen ook wel weer om lachen. Mijn man kwam thuis en kon gelijk dus al de hele keukenrol weer oprollen en daarna aanschuiven aan tafel en daarna gelijk gaan werken. Ik heb maar een beetje bankgehangen met mijn zoontje en hem in bad gedaan. Ik was blij dat ik hem op bed had liggen. Ben zelf op de bank gaan liggen tv kijken, maar heb er niet veel meer van meegekregen, want was al vrij snel in slaap gevallen. Nu dus op. Het schoencadeautje staat weer klaar en even snel de camera weer in stelling gebracht, voor als mijn zoontje zo naar beneden komt. Ik hoop maar dat hij snapt dat sinterklaas na 6 december echt weer teruggaat naar spanje en dat die cadeautjes dus niet een vol-continue proces zijn. Straks dus naar een verjaardag, dus weer een behoorlijke tijd van huis. Het is altijd wel gezellig, maar ook wel weer vermoeiend. Je komt dan thuis en kan gelijk koken en dan is het weekend al weer voorbij. En aan een nieuwe werkweek moet ik al helemaal niet denken op het moment.
Mees, jammer meid dat het toch weer heeft doorgezet, dike knuffel voor jou. En ach die kleine van jou hahahaha ik kan er wel smakelijk om lachen hoor, ze weten ook wel precies wanneer ze zoiets moeten doen. Hier niet zoveel te melden, babykamer is zo goed als klaar gisteren tapijt gelegd en bedje gehaald en in elkaar gezet. Alleen de commode moet nog geschilderd worden en dan kan ie ook op de kamer en dan aankleden, maar dat is het leuke werk. Dus alles gaat zijn gangetje hier, zoonlief is jarig vandaag, 15 alweer!! Dus straks lekker huis vol visite, heb ik persoonlijk niet zo'n zin in maarja.....
Sil gefeliciteerd met je zoons verjaardag. 15 al! Dat is straks echt een grote broer voor de kleine prinses. Leuk dat het kamertje al zo ver klaar is dat je bijna kunt gaan 'aankleden'. Strerkte met al de visite vandaag. Hopelijk krijg je hier morgen niet de rekening van gepresenteerd met nieuwe krampen. Rustig aan. Zet desnoods de visite zelf maar aan het koffie inschenken. Je hebt een geldige reden om je een beetje te drukken. Mees balen dat je toch ongi geworden bent. Ik had nog een beetje hoop dat het vals alarm zou zijn. Maar helaas toch niet. Succes met je drukke weekend verder. Hier weinig te melden. Gisteren de hele dag behoorlijk hoofdpijn gehad. Zal wel komen omdat ik na zo'n drukke week ineens in een ander ritme kwam. Heb ik vaker last van. Echt zo'n weekend hoofdpijn. Kan natuurlijk ook van al die hormonen rommel komen want ik ben de hele dag door wel ergens wat aan het naar binnen proppen en het zh heeft me verteld dat ik dat als de test straks positief is de eerste drie maanden mag blijven doen. Echt een feestelijk vooruitzicht maar als het werkt dan gaan we dat natuurlijk met een 'blij gemoed' doen. Het is alleen wel een heel geregel. Ik moet de komende weken in de weekenden verschillende keren naar Utrecht. Is niet echt naast de deur en ik weiger die stomme pillen ergens langs de snelweg in een smerig openbaar toilet naar binnen te proppen. Dus weer een heel gereken wanneer ik steeds moet vertrekken om voor de volgende pil thuis te kunnen zijn en dan ook nog eens geloofwaardig excuses verzinnen omdat niet iedereen van de aanwezigen steeds weet waar ik mee bezig ben. Nou ja we zien wel hoe het balletje rolt. Dit weekend in ieder geval nog lekker rustig een beetje in huis rommelen.
@Syl: gefeliciteerd met je zoon's verjaardag (al is die al bijna voorbij). Grappig om zo'n stoere knul straks met zijn zusje te zien tutten. Ik hoop dat je niet al te veel drukte hebt gehad (en wat Boud zegt dat de visite ook zichzelf even kan inschenken en bedienen). Zijn de gemoederen in de (schoon)familie weer een beetje bedaard? En de babykamer al bijna klaar! Lekker, hoor! Dat aankleden is inderdaad het leukst om te doen. @Boud: vervelend die hoofdpijn. Ik heb de eerste keer helemaal geen last gehad van de utero, maar de tweede keer werd ik er erg moe van. Hoofdpijn heb ik er niet van gehad, dus vermoed dat het idd van verandering van ritme komen. Al weet je het nooit, want iedereen reageert weer anders op die bollen. Bij mijn volgende gesprek wil ik in ieder geval ook die mutsenbollen van jou eens bespreken, want die utero doet bij mij niet veel (tenminste niet waar ze voor bedoeld zijn). En dat gereken herken ik ook wel. Hoop dat het allemaal gunstig gaat vallen straks en alles goed om elkaar heen te plannen (en te proppen) is. We zijn om 1 uur vertrokken naar de verjaardag van mijn schoonvader en waren om 7 uur thuis. Best wel totall loss. Ongi is nu goed op gang gekomen en daardoor had ik vanmorgen al koppijn en was ik erg duf. Maar goed, we zijn weer thuis. Helaas stond de strijkplank me nog steeds op te wachten toen ik weer thuis kwam, dus toch maar alle moed bij elkaar geraapt en er toch maar aan begonnen. Nu dus eindelijk klaar en de strijkplank kan na een paar dagen in huis gestaan te hebben nu weer opgeruimd worden. Morgen weer een nieuwe werkweek. Zie er best tegenop, want ik wil morgen (als het goed gaat) toch maar voorstellen dat ik die dag ouderschapsverlof per week toch ga opnemen volgend jaar. We zullen zien hoe het loopt.
@Mees: ik heb een nare week gehad door de kiespijn.Veel pijnstillers geslikt(nu kan het nog,na eisprong niet meer)gelukkig gaat het nu beter. Verder kreeg ik van de week van mijn rijinstructrise te horen dat ze waarschijnlijk over een week of 5/6 gaat kijken of ze mijn rij-examen aan kan vragen! Ik hoop het!