Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: kiespijn vind ik een van de meest vreselijke pijnen. Brrr...Gelukkig gaat het nu weer wat beter daarmee. En spannend dat het rij-examen binnenkort aangevraagd gaat worden. Zal heel hard voor je gaan duimen! Ik wil straks ook even naar de huisarts van wege de hartkloppingen. De betablokkers die ik af en toe in nam zijn over de datum en dan moet ik toch eerst langskomen voor een nieuw recept. Zit nu ook nog aan de goede kant van de eisprong, dus tijd om nog even 'groot onderhoud' te plegen.

2. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ja,ik hou daar ook echt rekening mee of ik mijn eisprong al gehad heb of niet.Als je VOOR je eisprong zit kan je toch wat andere medicatie gebruiken.
    Hopenlijk worden je hartkloppingen wat minder!

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: heb gebeld en mag morgen langskomen. Omdat het recept te lang verlopen is, mogen ze er geen herhaalrecept meer van maken. Dus ik moet even langskomen. Misschien ook wel prettig, want ze had toen wel aangegeven dat mijn betablokkers niet aangeraden werden tijdens een zwangerschap. Misschien dat ze dan gelijk een soort kan voorschrijven wat minder kwaad kan als ik die ook na de eisprong door blijf slikken.
    Het beste zou natuurlijk zijn dat dat gedoe op het werk eens afgelopen is. Dan heb ik waarschijnlijk geen betablokkers meer nodig.;)

4. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Hallo dames, even een korte update van mijn kant. Vandaag is mijn ongi echt flink doorgebroken, ik hing er al een paar dagen tegenaan te hikken. Maar nu echt bloedverlies, dus dag 1 van de nieuwe cyclus.

Verder dus best druk hier, vandaag schilderijen inhangen voor de expo, zaterdag interview gehad met de krant en zaterdag 1 dec de opening. Erg spannend allemaal en oh wat slaat mijn oude kwaal weer toe: faalangst en onzekerheid. Ik dacht eigenlijk dat ik daar wat schilderen betreft wel een klein beetje overheen was maar nee dus.

Verder is het werken ook nog erg nieuw en spannend en kost erg veel energie. Toch wel fijn wat dat betreft dat het voorlopig maar 1 dag in de week is. Het gaat op zich goed, maar ik moet nog wel erg wennen en veel leren.

Daarom heen ook druk gewoon met het sociale leven, veel afspraken en leuke dingen. Daardoor ook niet veel tijd gehad om stil te staan bij ongesteld worden of niet. En ik wist toch al wel dat het dit keer bijna niet raak kon zijn en hoopte daar ook op. Dus nu even een maand pauze wat dat betreft.

Ik zag dat Mees helaas ook weer ongi is geworden en verder moet ik nog even bijlezen. Knuf voor jullie allemaal!

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Wax: fijn van je te horen. En inderdaad een spannende week voor je met de opening van je expo. Logisch dat inwerken energie kost en dan is het ook nog eens zo'n drukke (en onrustige) maand. Knuffel voor je ongi en heeeel veel succes met de opening van je expo!

6. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Hoop: oh bah kiespijn, dat is echt erg! Gelukkig gaat het weer iets beter. Hoop dat je binnenkort je rij-examen mag doen! Spannend!

@Mees: knuffel meid, toch weer die ongi die is doorgebroken. Ik moest ook wel lachen om de actie met de keukenrol van jullie mannetje :)
    Ben benieuwd wat je baas gaat zeggen over de dag ouderschapsverlof. Voet bij stuk houden!

@Wax: heel veel succes met de expositie! Gek is dat hè dat die faalangst en onzekerheid toch weer kunnen toeslaan dan. En het is helemaal niet nodig! Ze zouden je toch nooit laten exposeren als je niet heel goed was!
    Logisch dat het werken energie kost ook. Wel goed om even rust te nemen verder dan wat dat betreft.

Wij zijn in het weekend naar Ikea geweest, een hele reis met bus, metro en nog een bus en na drie uur onderweg te zijn geweest waren we er dan eindelijk! En toen viel het nog tegen ook! We zijn ook nog naar een grote babywinkel geweest die er vlakbij zit, maar ook daar viel het tegen. Wat een beperkte keus is er hier zeg!! Ik heb wel wat ideetjes op gedaan, maar we kijken nog heel even verder.
    In huis is er niks meer gebeurd want mijn man was blijkbaar erg moe van de afgelopen week (veel overgewerkt) en kwam gisteren pas om half 12 uit bed. Daarna ging hij kranten lezen en 's avonds naar een voetbalwedstrijd, dus nul komma nul gedaan aan de babykamer. Ik heb nu wel gezegd dat als hij niet binnenkort de spullen die weg moeten weg doet, ik ze buiten bij het vuil neerzet! Ik begin het een beetje zat te worden.

Ik had vanmorgen een deadline en zo weer een, dus gisteren hele dag gewerkt en moet nu ook weer verder. Daarna maar eens even lekker naar buiten want het is hier na een herfstig weekend ineens weer lekker zonnig weer!

7. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: echt vervelend hartkloppingen! Best een eng gevoel. Ik hoop ook echt voor je dat dat gedoe op je werk snel afgelopen is! Denk dat je dan inderdaad al een stuk meer ontspannen zou zijn!

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: ach, meid, dan ga je eindelijk naar de Ikea, heb je een hele tour afgelegd en valt het nog tegen ook. Kennen je vriendinnen (die al kinderen hebben) ook geen andere baby-zaken? Of hebben zij wellicht spullen over? Hoop dat je man snel genoeg de puf vindt om eraan te beginnen. Misschien nog iets meer in het zicht zetten zodat hij er steeds over struikelt of tegenaan stoot.

Hier net gesprek met mijn baas gehad en gezegd dat ik vanaf februari graag voor 6 maanden 1 dag per week ouderschapsverlof op wil nemen.
    Ze reageerde angstvallig rustig en bijna 'begripvol'. Heb haar gezegd dat het komende jaar voor ons erop of eronder wordt met ivf en dus dat deel van het jaar veelal in het teken van de behandelingen zal staan en ik daarvoor lichamelijk en geestelijk wat tijd en ruimte voor mezelf nodig heb om zo goed mogelijk beslagen ten ijs te komen. Ze leek het zo waar te begrijpen.
    Wel zei ze dat ze erover na ging denken, vooral ook hoe ze dat dan op ging vangen en er nog op terug zou komen. Ik zei haar dat als er ooit een knelpunt zou zijn, en ik zou kunnen, ik altijd een keer een dag kon ruilen. (Je moet vaak ook wat geven om begrip te tonen, hè). Het lijkt voor nu even gesust. Maar bij haar blijf ik wel op mijn hoede. Daarna hebben we het nog over werkzaken gehad en doordat ik eerst dat hete hangijzer (voor mezelf) benoemd en uitgesproken had, ging dat dus ook veel beter. We zullen zien.

9. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: oh gelukkiog dat het meeviel! Maar ik snap je terughoudendheid wel een beetje om niet meteen te staan juichen. Maar fijn dat ze in ieder geval wat begrip toonde. Heb je dat maar weer gehad voor nu!

Ik ga deze week waarschijnlijk afspreken met twee meiden die ik ken van de cursus Turks die ik 2 jaar geleden heb gedaan. Ik heb ze al lang niet meer gezien, maar de een is nu 35 weken zwanger en de ander is net bevallen (wel in haar eigen land, Rusland) maar ze woont nu wel weer in Istanbul. Dus eens even bij hun vragen waar ze dingen hebben gekocht.
    Ik heb wel wat op internet gezocht en vind wel winkels waar ze meer keus hebben, maar zo duur meteen! Dus we moeten even zien wat we ons kunnen veroorloven. Het wordt toch al een hele toer allemaal straks om een paar maanden niet of veeeeel minder te werken. Daar ben ik nu voor aan het sparen.

Mijn man heeft nog steeds een rechtzaak lopen van toen hij is ontslagen eind 2009 (geloof ik?) Hij had in eerste instantie wel gewonnen maar het bedrag dat hij zou krijgen klopte niet en was te laag, dus zijn we in hoger beroep gegaan en daar hebben we nog steeds niks van gehoord. Ik spoor hem al steeds aan om de advocaat eens te bellen. Wie weet horen we dan wel snel iets. Het zou zooo fijn zijn als we dat geld kregen nog voor ons meisje wordt geboren!

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: een beetje extra geld zou zeker nu een welkome verrassing zijn. Wie weet is het dan net even wat relaxter winkelen voor de baby-uitzet, of even een extra spaarpotje zodat jij even rustig aan kunt doen als je kleine meisje geboren wordt. De geboorte van zo'n kleintje zet zo je leven op z'n kop dat je daar na de geboorte echt even de tijd voor moet kunnen nemen, hoor! Dus verstandig dat je alvst een buffertje aan het sparen bent.
    Hoop dus dat je man snel erachter aan gaat. Zonde als je iets laat schieten waar je recht op hebt. Hoop ook dat je vriendinnen wat nuttige tips hebben. Is er niemand in je man's familie die nog wat meubels heeft staan of daarbij kan helpen?

11. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Bedankt voor de felicitaties, het was niet zo druk gelukkig er waren er heel wat ziek. En manlief heeft het lopen op zich genomen, hij is soms ook zoooo lieffffff hahahaha. Al met al viel het dus wel mee en was het wel gezellig.

Boud, nou ik hoop dat je straks lekker een heleboel smoesjes mag verzinnen over wat je toch allemaal aan het doen bent in die plee hahaha!! Wel vervelend dat je nog steeds zo'n hoofdpijn hebt zeg, beterschap.

Mees, s6 vandaag met de baas ppfff. Fijn he zo'n lekkere strijk die je dan staat aan te gapen?? Bah bah nou gelukkig ben je er nu weer even vanaf.

Hoop, weer kiespijn ja?? Vervelend hoor, wel leuk dat je binnenkort je examen mag gaan doen!!

Nou hier alles dus lekker rustig niet veel te melden eigenlijk. Dikke knuffelllll allemaallllll....

12. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Mees, nou ik hoop voor je dat ze niet al te moeilijk gaat doen en het gewoon lekker door kan gaan volgend jaar.

Jeetje, das wel jammer zeg!! Ga je eindelijk naar een winkel valt het tegen, tja ik vind dat er ook niet heel veel is bij ikea hoor, ik heb alleen het ledikant daar gekocht want die was goed te betalen. En de commode heb ik van een vriendin gekregen die is mijn man nu aan het schilderen want ik wil m wit hebben en hij is creme. Ik denk dat Mees gelijk heeft gewoon die zooi van m in de weg zetten idd kan ie er over struikelen. En ik hoop voor je dat iemand je kan helpen met de babyspulletjes, het moet natuurlijk betaalbaar blijven, het is allemaal al duur genoeg.

Wax, leuk even te horen hoe het met je gaat, gelukkig alles goed en je bent lekker druk.

13. Sayen

Sayen Actief lid

17 jan 2011
    241
    0
    0
    N-Limburg
    Bedankt voor de felicitaties :D

Mees: Fijn dat je baas nu toch rustig reageerde. Die heeft misschien toch door dat je er gewoon recht op hebt en dat ze er weinig aan te willen heeft. Al snap ik ook wel dat het misschien voor het bedrijf lastig is, je komt 1 dag minder, en het werk zal toch gedaan moeten worden. Maar dat is niet jouw probleem! Hoe zij dat opvangen is hun probleem. Jij hebt recht op verlof.

Jeetje: Jammer dat het zo tegen viel. Hebben jullie niet iets zoals Marktplaats? Daar heb ik de hele kinderkamer. kinderwagen e.d. gekocht, veel goedkoper, niet nieuw maar wel nog heel netjes. Of anders marktplaats en dan op laten sturen? Of wordt het dan nog onbetaalbaar aan verzendkosten?

Sill: Nog gefeliciteerd met je zoon! Lief dat je man het lopen op zich heeft genomen en het gezellig was. Doe maar lekker rustig aan!

Hier niet veel te vertellen, alles oké, niks bijzonders.
    Ik heb wel nog een mooie tekening laten maken van mijn pas overleden paard, ik zal zo eens een foto in mijn album zetten, is echt heel mooi gelukt vind ik zelf.

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Sayen: zoals ik al in je album gezet heb, een prachtige foto. Dat is toch een heel mooie herinnering!
    @Hoop: hoe gaat het nu met je kiespijn? Klaar om weer het ei te tacklen?;)

Hier is inmiddels de werkdag weer begonnen (en natuurlijk ook met zp erbij :)). Heb vannacht voor de afwisseling eens beter geslapen, al zit mijn nek nog helemaal vast. Gelukkig masseert mijn man die af en toe. Gisterenmiddag toch nog even gesprek gehad met onze personeelsman. Een prettig gesprek geweest en heb gewoon even alle rechten en plichten doorgenomen wat er bij ouderschapsverlof komt kijken en ook hoe alles geregeld moet worden en wat er bij komt kijken allemaal. Dus toch nuttig.
    Vandaag moet ik even naar de huisarts omdat mijn medicijnen over de datum waren en dus te lang verlopen om nog zo maar een nieuw herhaalrecept te krijgen. Hopelijk kan ze gelijk iets voorschrijven wat geen kwaad kan bij een evt. zwangerschap, zodat ik niet zo nauwlettend mijn eisprong in de gaten moet houden en op tijd weer stoppen.
    Donderdag heb ik nog een gesprek met een bedrijfsmaatschappelijk werker. Wil gewoon even mijn hart luchten over het werk. Misschien krijg ik wat nuttige tips om beter met haar (en de situatie) om te gaan, want ook ik ben niet perfect, dus als ik dingen anders of beter kan doen, dan hoor ik dat ook graag.

15. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees: Goed bezig!:)
    Kiespijn is gelukkig over,maar ben bang om het hardop uit te spreken...bang dat het dan terugkomt:(

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: sstt... inderdaad niet hardop zeggen. Mijn ervaring is ook altijd dat het dan ineens weer terugkomt.

Ik ben inmiddels weer terug van de huisarts. Mijn medicijnkastje is weer aardig aangevuld.;) Ook gelijk al medicijnen voorgeschreven die evt. geen kwaad kunnen als je zwanger zou (kunnen) zijn. Dus geen gereken meer of ik iets nog wel of niet kan innemen rondom de eisprong. In dat opzicht is het wel fijn een jonge vrouwelijke arts te hebben (met zelf een kind) die daar gelijk al zelf helemaal in mee denkt. Ze vroeg, uit zichzelf, ook nog naar ons ivf-gebeuren en ook of het allemaal ook geestelijk nog vol te houden is. Toch wel prettig, dat ondanks dat je niet vaak bij haar komt, ze toch wel dingen onthoudt die bij haar patiënten spelen.

17. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees:het is inderdaad fijn als een huisarts meelevend is en met je meedenkt.Dat scheelt de helft!

18. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Het word hier steeds stiller...

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: ja, dat valt mij ook op. Mis het geklets wel, hoor!

20. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Ja waar is iedereen toch gebleven?? Je moet haast tegen jezelf kletsen hier..........

Deel Deze Pagina