@Syl: ja, we moeten zelf maar meerdere persoonlijkheden ontwikkelen om ons clubje in de lucht te houden...hihi.. Mis Maureen ook al een tijdje. Verder zijn we de zwangeren van vorig jaar min of meer kwijt geraakt. En we zitten nu natuurlijk met enkele zwangeren, maar ook een paar die mogelijk hun kinderwens een beetje los moeten laten en daardoor wat afstand genomen hebben. Maar wel jammer, want we konden elkaar zo lekker van de straat houden, opbeuren of wat dan ook.
Ben er ook nog hoor! Maar 's morgens iedere keer druk nu met deadlines. Vanmiddag heb ik die twee meiden ontmoet die ik ken van de cursus Turks, de een hoogzwanger, de ander net bevallen. Was erg leuk om ze weer te zien! En om eens even te vragen waar zij hun spullen halen enz. Blijkt dat ze hetzelfde vinden als ik, weinig keus! Dus ze bestellen ook veel op internet en laten veel meebrengen uit hun eigen land. Verder weinig nieuws hier. Over een paar dagen weer een echo. Deze maand is echt voorbij gevlogen! Ik ben benieuwd hoe groot ze nu is! En ik heb dan ook de suikertest. Ben ik wel een beetje zenuwachtig voor.
Haha Mees, het broedseizoen. Ik hoop dat het dit keer een heel lang broedseizoen voor me zal zijn. Liefst een van zo'n 40 weken. Maar ik voel tot nu toe eigenlijk nog niets. Kan natuurlijk ook nog niet echt maar goed. Het zou zo fijn zijn wanneer je een aanwijzing zou kunnen krijgen over het wel of niet zwanger zijn. Maar er zit niets anders op, ik zal gewoon moeten afwachten. Gelukkig heb ik het druk genoeg en dus veel afleiding. Vanmorgen naar een vriendin geweest en vanmiddag voor school aan het werk. Jaja dat gaat ook op vrije dagen gewoon door momenteel omdat ik door al het overleggen en organiseren momenteel na schooltijd niet meer tot administratieve toestanden kom. Ook nog even naar de stad geweest om wat 5/12 inkopen te doen dus de dag is weer nuttig besteed. Hoe is het met jou? Heb je nog wat gehoord van je baas of houdt ze zich momenteel koest en legt ze zich neer bij je verlof aanvraag? Ik hoop het laatste voor je. Jeetje fijn dat het gezellig was en het ligt dus niet aan jou smaak dat je geen leuke babyspullen kunt vinden. Jammer zeg dat dat kennelijk toch niet zo 'leeft' daar. Spannend inderdaad weer een echo. De suikertest houdt in dat ze gaan kijken of je ook zwangerschaps diabetes ontwikkeld? Waarom ben je daar zenuwachtig voor. Heb je zelf een vermoeden daarvan? Succes in ieder geval zowel met wachten tot het zover is als bij de test zelf. Sil geen nare nasleep gehad van de verjaardagsdrukte? Gelukkig maar. Dat is een goed teken! Hoop ik las dat jij over niet al te lang mag afrijden. Spannend! Zodra je weet wanneer moet je het maar melden dan kunnen we onze duimen vast laten warmdraaien voor dat moment.
Ik ben er ook nog wel hoor meiden, maar best druk nog met de 2 jongens en jongste begint nu eindelijk beetje lekkerder in zijn vel te zitten. Medicatie slaat ook aan (alleen nog ramp om het binnen te krijgen), zit alleen nog op de medicatiespeen te wachten. Verder is die 's middags en 's avonds erg onrustig en ligt veel bij mij of bij mij in de draagdoek. Lees dus vaak mee, maar vind het dan lastiger om te reageren met een laptop die naast me op de bank staat.
ik lees zeker ook nog mee hoor, maar hier blij dat ik alles aan de kant heb 's avonds met de kleine man gaat alles super! groeit als kool en wil veel meer dan hij kan..... vandaag gekeken naar buggy's. aangezien we beide niet te klein zijn is de keuze zeer beperkt helaas. zo even internet afspeuren voor een goede deal. ook meteen auto stoeltje kopen, de collectie van 2012 gaat tegen deze tijd vast wel in de aanbieding dus daar moeten we bij zijn!
Meiden, was geen verwijt, hoor, dat het rustig hier is. Een tijdje geleden leefden we van onze NOD naar NOD toe, hadden we klusstress, ovulatiest-stress of stress of een donor wel of niet langs kon komen. Nu is ons clubje al enorm uitgedund, en is het nu eenmaal zo als je zwanger bent of een kindje hebt, je leven er zo anders uit ziet. Ook als je in de mmm zit, is er van een eigen cyclus geen sprake. Dus ons NOD-lijstje is al lang niet meer ons lijdend voorwerp, zoals eerst en we zitten allemaal in zulke andere fases dan 1 jaar geleden. Maar fijn dat we elkaar altijd weten te vinden (en iedereen toch meeleest en op de hoogte is). Dat is het belangrijkste. En in de tussentijd l*l ik het topic zelf wel vol.
@Jeetje: fijn dat je het leuk hebt gehad met de meiden! Ik hoop dat je daar toch nog een beetje aan leuke spullen voor de babykamer kan komen. @Mees: tis precies zoals jij zegt: alles verandert een beetje.Ikzelf voel me ook anders nu we niet naar het ziekenhuis meer hoeven.Ik lees ook vaak alles mee,maar reageer ook niet altijd. Van mijn kant is het ook geen verwijt @Just: als je wat langer bent is het best moeilijk een goede buggy te vinden.Ik hoop dat je erin slaagt.Fijn dat het zo goed gaat met de kleine. @Boud: spannend voor jou! Mijn duimen maken overuren! Wanneer kon je nou precies testen?Natuurlijk laat ik het weten als mijn datum van afrijden bekend is...zal wel januari zijn. @Lyanna: Ook fijn dat het met de kleine goed gaat,is een hele rust! @Waxientje: hoe ist met jou? Maureen en Mandysmamsie mis ik ook....waren actieve schrijfsters.Ik hoop dat alles goed met ze gaat.
Hoi hoi, Met mij gaat het goed hoor dames, ben alleen echt erg druk met de voorbereidingen van de expo! Komt toch echt veel bij kijken hoor! Maar het werk hangt nu en nu moet ik nog wat inkopen doen bij de opening. Daarbij manlief met drukke periode in de zaak en kleine meid waar ik omheen moet plannen. En natuurlijk op vrijdag ook nog werken wat allemaal nieuw en spannend is. Heb hier en daar best wel even wat stress en mijn oude onzekerheid steekt hier en daar fiks de kop op! Als het goed is staat er vandaag een interview in de krant, heb hem zelf niet dus zal hem zo eens gaan kopen als ik boodschappen ga doen. Ik schijt 7 kleuren om hoe en wat ze precies geschreven hebben. haha! Verder had ik enorm stress van wat ik aan zou moeten trekken! Dus dat heeft me ook een paar dagen gekost en een rib uit mijn lijf! (haha valt wel mee hoor) heb enorm staan twijfelen. Het moet lekker opvallen, niet te netjes zijn, maar wel gekleed genoeg voor zo'n opening. Dus het is een gebloemde broek geworden met een wit leren jasje. Ben er uiteindelijk erg blij mee! Nou ja en dat zijn zo de sores hier, daarbij ook nog sint-inkopen doen enzovoorts. Ben ook ongesteld geweest en het lijkt intussen alweer zo goed als over te zijn. Heeft me geen tranen gekost dit keer en de ongi zelf was ook van de lichtere soort, wat me wel erg goed uitkwam dit keer. Niet al teveel buikpijn en slapeloze nachten gehad gelukkig. Geen idee op welke dag van de cyclus ik nu zit en misschien wil ik dat wel zo houden deze maand ... Nou dit was het waxientje-nieuws in het kort...liefs voor jullie allemaal!
Nou toch leuk even weer wat te horen van de dames, fijn ook dat alles goed gaat met iedereen. Ik snap het ook wel hoor dat het zo rustig is, als er een baby is idd dan heb je er gewoon niet altijd tijd voor, ikzelf heb ook weinig te melden eigenlijk. Tja ik groei hard en ze beweegt ook flink, een bijzonder gevoel maar het is wel een harde tante hoor jemig als je ziet wat er allemaal uitsteekt als ze bezig is hahahaha, ik lijk wel in de film aliën beland!! Zal het nog wel missen straks.... Jeetje, binnenkort dus weer een echo?? Wat leuk zeg, ik krijg 7 jan pas weer een echo dan ben ik al 33 weken. En s6 met de suikertest die is niet echt gezellig, hier zit je er een halve dag voor in het ZH en moet je een goor drankje drinken.
Ja, die suikertest... Weet niet waarom ik er zenuwachtig voor ben. Bang dat ik zwangerschapsdiabetes heb denk ik. maar eigenlijk heb ik geen reden. Volgens mij prikken ze nu alleen eerst nuchter en daarna moet ik dat drankje drinken en kijken ze dan hoe het dan is. Als er dan reden is om te denken dat je het hebt, krijg je nog een uitgebreider onderzoek geloof ik. Ik voel de kleine de afgelopen twee dagen wat minder. Ik voel haar wel, vooral 's morgens en 's avonds, maar overdag echt minder. Vind het een beetje eng. Maar vanaf wanneer moet je nou eigenlijk echt met regelmaat wat voelen? Vanaf hoeveel weken? Ik krijg iedere 4 weken een echo en hoorde van dat meisje gisteren dat zij nu ze 35 weken is iedere week een echo krijgt tot aan de bevalling! @Waxientje: heel erg veel succes met je expositie!! Ec ht super hoor. Ga gauw verder met werken...
@Jeetje: ik vond het ook altijd lastig te bepalen hoe vaak je je kleintje moet voelen en of het voldoende was. Dit vond ik nog ergens, hoop dat je er wat aan hebt. Je kindje voelen | Stichting Opvoeden.nl Volgens mij draaien ze in die periode van de zwangerschap nog veel en is het helemaal afhankelijk hoe het kleintje ligt hoe vaak en waar je het voelt. Fijn dat je snel weer naar je kleintje mag gaan kijken. Had die vriendin ook nog een tip naar welke gyn of zkh je het beste kan gaan. Iedere week een echo is wel leuk, natuurlijk. @Wax: veel respect voor jou, hoor! Het is toch allemaal erg spannend zo'n expo, maar je doet het toch maar. Ook fijn dat je ongi dit keer er niet zo 'ingehakt' heeft. Misschien helpt het loslaten (en afleiding) voor jou toch goed hierbij. @Syl: in jouw geval is het altijd fijn als je niet veel te melden hebt. Meestal laat je ons nl. op de grondvesten trillen als je wel iets te melden hebt. En gezien de voorgeschiedenis van je kleine prinses, kan ik me helemaal voorstellen dat jullie er straks een pittig tantetje bij zullen hebben, waar je je handen nog vol aan zult hebben...hihi... @Hoop: jij weer op de wachtbank, zie ik! Nou, weer die rotweken afwachten tot de NOD, hè? Vandaag is mijn vrije dag, maar moest er toch al redelijk op tijd uit, omdat ik naar bedrijfsmaatschappelijk werk moest. Heb even lekker mijn hart gelucht en heb nuttige tips gekregen hoe met mijn baas om te gaan. Ook altijd fijn als hij zegt, dat je niet aan jezelf moet twijfelen (want dat was de laatste tijd wel het geval). Hij heeft even heel klinisch uitgelegd wat voor een 'soort' baas ik heb, waar haar gedrag uit voortkomt en hoe ik dat het beste kan benaderen. Dus zijn tips ga ik zeker in de praktijk brengen.
@Mees: fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en nuttige tips hebt gekregen! Bedankt voor de link! Er staan herkenbare dingen in. Ze beweegt inderdaad vooral 's morgens wanneer ik wakker word en als ik naar bed ga 's avonds. Denk omdat je dan het meest ontspannen bent. Vanmorgen was ik eventjes op bed gaan liggen om te kijken of ik haar dan zou voelen en ja hoor, na een paar minuten voelde ik al wat! Gelukkig! Ik ga zo even lekker naar buiten, het is heerlijk weer! En voor je het weet is het weer donker! Dus, hup...
@jeetje, vergeet niet dat als jij in beweging bent, je de kleine als het ware in slaap wiegt.... is dus heel normaal dat je haar overdag niet zo veel voelt. ook wordt de ruimte kleiner he. en als je haar echt even niet voelt en je je zorgen maakt, glas appelsap of jus drinken, dan gaat ze wel bewegen. krijg je veel snelle suikers binnen. hier lekker dagje gehad, is redelijk druk op het werk en er komt een hele hoop werk aan..... uiteraard goed, maar is altijd afwachten hoe hectisch het wordt. moet ook nieuwe mensen inwerken, ook altijd leuk! gaan de dagen heel snel voor mij en dat is fijn.
@Mees: fijn dat je zo,n goed gesprek gehad hebt met de bedrijfs maatschappelijk werker. Ik zit weer op het wachtbankje(heb volgens mij gisteren mijn eisprong gehad maar FF trekt nog geen kruis).Even afwachten dus. @Waxientje:klinkt toch allemaal als positieve afleiding hoor!Geniet lekker van je expo! Ik heb inderdaad geen facebook...ik heb zp
@Justme: fijn dat het lekker druk is op je werk. En jullie ook al nieuwe mensen aan het inwerken? Hier wordt ons team met 4 nieuwe mensen uitgebreid, maar het inwerken wordt gelukkig zoveel mogelijk door anderen gedaan. Ik vind het wel leuk dat er weer wat vers bloed bij komt, maar inwerken vind ik altijd een crime. En grappig die tip over de appelsap. Nooit geweten! Hoop het ooit nog eens in de praktijk te mogen brengen. @Hoop: succes weer op de wachtbank! Ik kom je volgende week gezellig nog even een paar dagen gezelschap houden, want mijn eisprong valt volgend weekend (als het goed is). Heb mijn man's werkrooster al even bekeken en hij moet volgende week weer zo onhandig werken. Dus het wordt weer creatief ei-tacklen volgende week.
@Mees: lastig hoor als je man avonden en nachten werkt...gelukkig heb ik daar geen last van,daar ben ik zo blij om! Succes met het tackelen van je ei!