@Just: ja dat wist ik wel dat wanneer je in beweging bent je de kleine eigenlijk in slaap wiegt. Maar gisteren zat ik bijvoorbeeld de hele tijd achter mijn bureau en voelde ik haar ook niet. Toen had ik inderdaad iets gedronken en ben ik gaan liggen en voelde ik haar bijna meteen! @Mees: hè bah vervelend dat je dan weer om het rooster van je man heen je ei moet zien te tackelen. Hadden wij ook wel last van af en toe en dat voelde heel onrustig. Nou succes weer hoor!! @Hoop: weer op de wachtbank... ik ga kei hard duimen!! Ik zag dat het bij jullie ineens heel koud is! Hier het tegenovergestelde. Zit hier in een hemdje met de ramen open. Wat een verschil weer hè? Maar er komt wel regen aan hier. Vanavond gaan we waarschijnlijk naar een borrel op het NLse consulaat samen met die mensen die ik heb leren kennen die vlakbij ons wonen. Weet het nog niet helemaal zeker, omdat het best ver reizen is en we morgen vroeg op moeten. Ik moet om 9 uur in het ziekenhuis zijn voor die suikertest namelijk. En heb nog wat werk dat vandaag af moet, dus maar even kijken of het allemaal gaat lukken. Hopelijk kan ik mijn man zover krijgen dit weekend even de babykamer in te duiken en wat spullen op te ruimen. Zou heel fijn zijn! O, ja, mijn zusje en haar vriend hebben geboekt! Ze komen 30 december en gaan 10 januari weer weg. Ik kijk er echt naar uit dat ze komen!!
@Jeetje: oh, in een hempje bij het open raam. Ben jaloers op je! Ik kan zo slecht tegen de winter. Vanmorgen zelfs moeten krabben. Brrr..... En fijn dat je zus nu definitief geboekt heeft. Kun je niet voor die tijd in NL een bedje zoeken, zodat zij allebei een gedeelte mee kunnen nemen als bagage? @Hoop: ja, ik weet dat het een luxe probleem is dat je niet op de juiste momenten kunt klussen, maar het kan inderdaad wel wat hoofdbrekens kosten (en de spontaniteit is dan even ver te zoeken). Eerst sliep ons zoontje 's middags nog, wat dan ook nog wel mogelijkheden bood, maar dat doet hij nu ook niet meer. Maar goed, we gaan ons best weer doen en hopen dat het ei zich op een gunstig moment aandient. En anders mag mijn zoontje een keer extra bij mijn ouders spelen. Net weer terug van het consultatiebureau. Mijn zoontje heeft 2 maanden geleden een ogentest moeten doen, maar hij durfde niet te praten en te zeggen wat hij zag. Dus dan moet/mag je 2 maanden later weer terug. Het ging nu wel beter, maar ja, mijn zoontje heeft een korte concentratieboog en bij het tweede oog vond hij het wel welletjes. Omdat ze echt een lui oog uit moeten sluiten, moet de hele test afgerond zijn voor beide ogen. En dus moeten we over 2 maanden nog een keer terug. Nu weer terug op mijn werk. Zit alleen inmiddels. Had eigenlijk nog de voetreflex willen bellen of ze vanmiddag nog een gaatje heeft. Ik ben zo ontzettend moe de afgelopen dagen, dat ik wel wat ontspanning kan gebruiken. Had natuurlijk wat gedonder op het werk vorige week. Veel last gehad van maagzuur, waardoor ik 's nachts ook niet goed heb geslapen en toen nog eens de ongi eroverheen, die bij mij ook alle energie wegtrekt. Heb ook een hele zware kop. Het lijkt steeds of er een griep/verkoudheid aan zit te komen, maar dat die niet doorzet.
Ik ben er ook nog. Maar zit met een ziek beebje, zo zielig! Nu slaapt ze dus kan ik even typen. Ze is flink verkouden, snot loopt door haar gezicht, allebei de oogjes ontstoken en koorts. Eten wil ze niet, gelukkig drinkt ze haar flessen wel goed leeg, dus dan maar zolang een extra flesje. Maar ik ben weer weg, hopelijk krijg ik het huis gepoetst voordat ze weer wakker wordt.
@Sayen: ach gos wat zielig! Beterschap voor je meisje! @Mees: ja mijn zus gaat ook wel wat spullen meenemen! O.a. een kinderwagen die mijn andere zus nog had staan. Wel heel fijn! Denk dat we voor een bedje enz toch maar bij Ikea gaan bestellen. Eerst nog even kijken bij een grote winkel die binnenkort opengaat en als het daar niks is, wordt het Ikea! Dat is ook wat zeg zo'n ogentest! Moet je nog een keer terug! Vermoeden ze dan een lui oog? Hoop dat je snel weer wat meer energie hebt! Ik ga vanavond toch maar niet naar die borrel. Heb mijn werk nog lang niet af en het is nu toch gaan regenen en dan ook nog het vooruizicht om morgen zo vroeg op te moeten en dat het best een hele reis is vanavond daarheen en morgenvroeg ook naar het ziekenhuis... Dus nu maar even gauw dat werk afmaken en dan vanavond lekker op de bank hangen.
@Sayen: inderdaad niet leuk als je kind ziek is. Kinderen kunnen dan ook gelijk zo ziek en zwakjes ogen. M'n zoontje is ook verkouden, het heerst blijkbaar erg, maar hij rolt er redelijk doorheen (lijkt het). Hoop dat ze snel opknapt en dat jij intussen even het huis op orde hebt kunnen maken, voordat ze zich weer meldt. @Jeetje: ze vermoeden niet echt een lui oog bij mijn zoontje, maar moeten het officieel wel uitsluiten. Dus we mogen nog een poging wagen over 2 maanden. Als hij dan weer niet mee zou werken, dan moet hij naar een oogarts in het zkh en druppelen ze vloeistof in z'n oog. Dus ik hoop maar dat hij over 2 mnd wel die onderste regel ziet. Fijn dat je zus de kinderwagen al meeneemt. Alle beetjes helpen. En raar te lezen dat het bij jou nu regent. Hier is het droog vriezend weer. Fris, maar wel een zonnetje. Zit nu weer op mijn plek. Ben even de stad in geweest en voor ik er erg in heb, was ik weer allerlei cadeautjes aan het kopen voor iedereen. Ik geef mijn ouders altijd wat, omdat ze veel voor mij/ons doen en altijd klaar staan even op ons zoontje te passen. Ook koken ze altijd 2 keer per week voor ons en daar mogen ze ook wel eens voor bedankt worden. Verder ook weer op zoek naar een cadeautje voor mijn man, maar kan niet echt iets vinden. Iedere keer weer een ellende, dus vrees dat ik morgen zelf nog een keer op pad mag. Nu pas weer terug op mijn plek. Mag ook best een keer, want ik pauzeer bijna nooit uitgebreid sinds ik 4x9 werk. Was straks ook nog eens enorm misselijk. In aanloop naar mijn NOD zou ik daar hele hoopvolle gevoelens bij krijgen, maar nu aan het einde van de ongi is dat helaas niet zo. Zal straks eens kijken of het een bijwerking van die betablokkers is. Op zich wel fijn dat de hartkloppingen veel minder zijn, maar als je er vervolgens kotsmisselijk van wordt is het ook niet alles.
He lieve allemaal, Van mij ook weer even een teken van leven. Ik heb het de laatste twee weken ontzettend druk gehad. Vorige week was de voorstelling, we hebben hem drie keer gespeeld, en het was fantastisch! Ik heb genoten! Wat een enorme kick is dat toch om drie keer voor een uitverkochte zaal te spelen, één ervan was een middag/kindervoorstelling waar veel kinderen van mijn school naar kwamen kijken. Wat vonden ze het geweldig, ruim anderhalf uur hebben ze ademloos zitten kijken. Deze kinderen gaan normaal gesproken nooit naar iets cultureels vanwege gebrek aan geld en ze krijgen het ook niet van huis uit mee. Omdat 'juf' erin zat en ik speciaal voor deze kids het kaartje heel goedkoop kon aanbieden konden ze wel en hoop ik ook dat ze hierdoor misschien toch ook een klein beetje meer interesse hebben gekregen in cultuur. Tegelijk met de voorstelling had ik ook oudergeprekken, waar bijna tot twee keer toe een agressieve vader mij naar het leven stond, omdat ik helaas iets anders vertelde dan verwacht werd. Inmiddels ben ik na mijn 15 jaar lange onderwijservaring wel wat gewend, maar het went nooit om je bureaustoel tussen jou en een agressief iemand te moeten duwen en te moeten praten als brugman om iemand weer tot rust te laten komen. Het is dan wel weer meteen duidelijk waar sommige kinderen het van hebben. En dan die fijne sinterklaas nog het gaat de hele dag nergens anders over. Afgelopen zondag eindelijk op dag 37 ongesteld geworden, normaal is dat rond dag 25/26. Ik was wel een beetje ongerust, maar het zh zei dat het na een ivf altijd mogelijk is dat een cyclus anders is. Meteen weer met de pil begonnen. Gelukkig valt ie beter dan dan de vorige keer en heb ik er nog weinig last van. Het gekke is dat ik nu nauwelijks ongesteld ben geweest, in ieder geval niet te vergelijken met de heftige menstruaties die ik normaal heb. Als alles meezit en ik mag zo gelukkig zijn dat er nog een punctie komt dan valt het misschien echt net nog in het laatste weekend van de kerstvakantie (eerste week van januari). Ik heb van jullie ook alles gelezen ( ook al was het deze weken wat minder), dus ik ben wel bij, maar op dit moment gewoon te moe om alles op te lepelen en er op te reageren. Omdat het zo een intensieve tijd is, probeer ik even te genieten van de tijd voordat ik weer aan de gang moet met de hormonen, en ben ik hier gewoon even iets minder vaak aanwezig. Maureen hoe is het met jou? Van jou al een hele tijd niets gehoord, meestal is dat niet een heel goed teken.
Hoi hoi, Hoop, s6 weer op de wachtbank hoor, zal voor je duimen!!! Jeetje, ik zou me niet te druk maken hoor als je haar even niet voelt. Hier is het nu de hele dag door of ik nou zit, lig of sta maakt niets uit. Dat gaat bij jou ook nog wel gebeuren. Wat fijn dat het nu zeker is wanneer je zus komt, gezellig hoor. Sayen, beterschap met de kleine meid hoor, dat is ook altijd heel zielig. Mees, tja minder leuk als je steeds terug moet voor de oogtest hopelijk idd volgende keer beter. En wat leuk even zo tussen het werken door kadootjes kopen en je hebt groot gelijk om je ouders even lekker te verwennen. Ik doe nu niet aan sint kadoos, met de kerst zal ik wel even uitpakken hier. En ja je hebt gelijk hhaha de laatste maanden schrik je je rot als ik wat opschrijf hier, maar gelukkig is nu alles rustig dus laten we dat vooral zo houden.. Vandaag mijn nijntje project voor de babykamer afgemaakt, ben echt trots op mezelf hahaha, roze met zilveren nijntjes voor in de kamer geschilderd is echt leuk geworden. Als het helemaal af is zal ik wat foto's plaatsen hier. Verder doen we nog steeds lekker rustig aan en het gaat goed zo. Dikke knufff allemaal van ikkuh......
@Xon: fijn weer van je te horen. Zo te lezen ben je inderdaad ontzettend druk geweest. En weer agressie, terwijl je gewoon je werk doet. Lees ook altijd dat zo bij het jeugdvoetbal vooral veel last hebben van agressieve ouders. Maar zo te horen heb je weer aardig je mannetje gestaan. En dus ook ongesteld geworden. Ik vroeg het me al af afgelopen week. Nou, we duimen dat het allemaal nog net in je vakantie gaat vallen, al laten onze taaie eitjes zich niet zo makkelijk opjagen. Ik moet zeggen dat mijn cyclus redelijk op peil blijft na een ivf, maar dat de heftigheid wel verschilt. Toen ik ongi werd na de tp was dat enorm heftig. Zo heftig had ik het lange tijd niet gehad. Terwijl het, in vergelijking daarmee, deze keer juist weer meevalt. Nou, meid, zet hem nog even op met de laatste loodjes en hopelijk horen we snel weer goed nieuws van je. Hier vanavond ook een stuiterende peuter door het huis. Het wordt tijd dat sinterklaas weer snel op z'n boot stapt en heel hard gas geeft. Morgen komen er ook nog eens zwarte pieten bij de peutergym, dus weer extra spannend. Mijn man is dit weekende vrij, maar kreeg vanavond ineens per mail een route van zijn werk doorgestuurd. Even lichte paniek natuurlijk, want wij dachten dat hij misschien alsnog moest werken morgen (en dat niet aan hem doorgegeven was). Hij heeft toen even z'n baas gebeld, maar ze blijken de routes van het weekend altijd naar iedereen te sturen. Pfff... Hij is dus gelukkig vrij morgen. We hadden nl. al plannen gemaakt om sinterklaasinkopen te doen voor ons zoontje en we hadden ons zoontje beloofd dat hij mee zou gaan naar de peutergym, wat mijn zoontje erg leuk vond. Gelukkig dus niets aan de hand.
meiden ik lees wel mee, maar ben weinig op forum kan niet lang achter pc zitten en op foon typen blijft lastig... knuffel voor iedereen
@Xon fijn even van je te horen. De drukte is hier ook heel herkenbaar. En dan heb jij er ook nog een toneeluitvoering tussendoor gehad. Petje af hoor! Als ik een slecht nieuws gesprek met ouders moet hebben en ik verwacht (de ouders kennende) een agressieve reactie dan sein ik altijd even een mannelijke collega in die dan heel toevallig binnen roep afstand aan het werk is. Wanneer het dan uit de hand loopt is er meteen backup aanwezig. Wat bij mij ook scheelt is dat mijn geweldige assistente eigenlijk altijd (vrijwillig) bij de ouder gesprekken aanwezig is omdat zij dat ook erg belangrijk vind voor haar manier van werken met de kinderen. Maar het blijven altijd heel nare momenten wanneer ouders zo kwaad op je worden/zijn. De ervaring leert gelukkig dat de meeste ouders zich, hoe kwaad ook, na een tijdje bij je verhaal neerleggen. Een enkeling blijft kwaad maar daar moet je dan maar mee leren leven en het kind (en dus die ouders) blijft niet eeuwig bij je in de klas. Nog drie weken bikkelen en dan kunnen we uitblazen. Yeah! Fijn dat je eindelijk ongesteld geworden bent. Ik ga heel hard duimen dat je een recordaantal eitjes weet te produceren en dat de punctie inderdaad nog net in de vakantie valt. @Mees wat lief dat je ouders zoveel voor je doen en zelfs twee keer per week voor jullie koken. Groot gelijk dat je ze even gaat verwennen. Fijn dat je tips hebt gekregen om met je werkgever om te kunnen gaan. Hopelijk werpt het zijn vruchten af. Succes! @Jeetje wat heerlijk dat je zus binnenkort komt. Dat is lekker om naar uit te kijken. Wie weet kun je dat ook nog een beetje als stok achter de deur gebruiken voor je man om de babykamer leeg te ruimen. Opruimen voor de logees komen @Sayen beterschap voor je dochter. Altijd zo sneu als zon kleine hummel ziek is. @Sil die Nijntjes klinken heel leuk. Ben nu al benieuwd naar de fotos Verder hier alles zoals te verwachten in deze tijd van het jaar. Net als bij Xon erg druk. Dit jaar klaag ik daar voor een keer helemaal niet over want het houdt me nu eens lekker met mijn gedachten bij de laatste wachtweek vandaan. Ik voel nog steeds niet bijster veel maar haal me natuurlijk al weer van alles in mijn hoofd waarna ik mezelf dan ook direct weer terug fluit. Ik ben eigenlijk bang dat ik straks weer zwaar teleurgesteld zal zijn maar vind aan de andere kant dat ik nu ook eindelijk wel eens aan de beurt mag zijn voor een positieve test. Dus ik doe geen uitspraken in welke richting dan ook maar kan het denk ik niet volhouden om nòg een week te wachten. Na een punctie en na een iui mag je 15 dagen later testen en dat vind ik eigenlijk al lang genoeg. Dus ik probeer om tot zaterdag te wachten maar als ik de woensdag haal vind ik dat al heel knap van mezelf en dan bekijk ik per dag wel of ik het nog trek.
@Boud: heel herkenbaar het van alles voelen, er van alles bij denken, je zelf toch weer een halt toeroepen. In ieder geval ga je nu de laatste dagen in van die ellendig lange wachtperiode, dus het aftellen is begonnen. En ik ben het met je eens dat je zeker een positieve test verdient hebt volgend weekend! Ik ga enorm hard voor je duimen. @Jeetje: veel succes straks bij de controle en je suikertest! Krijg je ook weer een echo? En is dit nu de laatste controle bij deze gyn in dit zkh? Hoor graag hoe alles afgelopen is. Hier weer terug van de peutergym. Ditmaal was het (hoe kan het ook anders) in sinterklaas-thema. Allemaal klim en klauter toestellen wat dan een dak en schoorsteen voor moest stellen. En kinderen moesten daar dan cadeautjes ingooien. Een enorme drukte, want ze hadden meerdere groepen samengevoegd. Later kwamen er nog 2 zwarte pieten die een beetje meededen en pepernoten uitdeelden en tot slot nog een cadeautje met een pietendiploma voor alle kinderen. M'n zoontje weer helemaal blij. M'n man is even een boodschap doen en zodadelijk gaan we even samen de laatste cadeautjes voor sinterklaas kopen. Wat mij betreft mag het snel 5 december worden, want mijn zoontje is al dagen helemaal hyper en vrees dat dat tot 5 december niet minder zal zijn.
Boud, nog heel even geduld dus tot het testen pfff it's killingggggg!! Nou wij gunnen jou ook een positieve test hoor meid, s6 om deze dagen nog door te komen, al heb je het druk genoeg op je werk dat scheelt idd wel weer. Mees, klinkt toch elke week weer heel gezellig hoor dat peutergym, lijkt me echt heel leuk. En ja die kleintjes zijn helaas allemaal een beetje hyper deze dagen, mar nog even dan heb je dat ook weer even gehad. Jeetje, s6 vandaag idd met de echo en de suikertest, we horen wel hoe het is gegaan. Hier vandaag kraampakket binnen gekregen, ppfff brings back memories hahaha. Ik wil eigenlijk nog wel heeeeellll lang wachten met bevallen vind het nou niet echt iets om naar uit te kijken hahaha. Nog een 12 weken ong te gaan das toch echt niet meer zo lang bedacht ik me ineens. verder een lekker rustig weekend voor de boeg, dus lekker in mijn huispak rondslenteren, heeeerrrrlijkkkk.
Boud, ik had sowieso beide gesprekken niet op deze manier verwacht, ik check voorgaande collega's altijd even, en lees ook altijd voorgaande gesprekken altijd even terug. Maar blijkbaar hadden ze een slechte dag of iets dergelijks of viel het nieuws een beetje verkeerd (ook al werden er eigenlijk eerder gemaakte afspraken opnieuw op de rit gezet). Ondanks dat wij eigenlijk wel een so-school zijn qua niveau, ligging en publiek, vallen wij hier helaas niet onder. Dus wij hebben geen assistenten en sinds een paar jaar ook geen extra mens meer rondlopen. Alleen de IB-er is op 1 van de 2 avonden beschikbaar, maar wel voor alle groepen die allemaal tegelijk oudergesprekken hebben. Verder hebben wij maar twee mannen, waarvan 1 gymleraar die niet aanwezig is en de ander heeft zelf gesprekken en kun je eigenlijk niet echt mannelijk noemen hahaha. In tegenstelling tot de meeste vaders die juist meestal iets te mannelijk zijn. Mees, van mij mag die goede man ook weer snel vertrekken naar spanje hoor. Er zit momenteel genoeg energie in de lucht om heel nederland mee te verlichten !!! Zo een suikertest hebben alle zwangeren dat in nederland ook? Ik heb er nog nooit van gehoord.
@Xon: ik had het er straks nog met mijn man over dat jullie in het onderwijs zitten en dit soort situaties meemaken. Mijn man en ik vonden het echt onvoorstelbaar dat dat ook al in het onderwijs voorkomt. Ik kan me voorstellen dat je soms dingen over je kind hoort, die je liever niet wil inzien of horen, maar om dit soort gedrag dan te vertonen, kan ik echt niet begrijpen. Kan me ook niet voorstellen dat we dit soort dingen hoorden toen wij klein waren. En de suikertest wordt hier ook gedaan. Ik moest dan nuchter naar de vk toe, kreeg daar een prikje in de vinger en vervolgens mocht ik naar huis. En moest ik eten en drinken en dan 2 uur later weer terug en werd dan weer geprikt op suiker. Dus meid, bereid je maar vast voor als er straks een (of twee) emmies blijven plakken. @Syl: heerlijk zo'n huispak-dagje, toch! Het is waterkoud, dus als je er niet uithoeft, dan zou ik lekker binnen blijven. Ook ik ben erg benieuwd naar jullie nijntje-kamer. Dus zie graag de foto's, als het zover is. Mijn man en ik zijn de stad in geweest en hebben alles in huis om onze kleine man weer een onvergetelijke sinterklaas te bezorgen. Wel apart om weer eens met zijn tweetjes weg te zijn. Op de terugweg hebben we nog even lekker bij een hotel geluncht. Wat ook relaxed is als je niet steeds iets hoeft voor te snijden of een kind hoef aan te sporen door te eten. Mijn zoontje was bij mijn ouders, maar toen we thuiskwamen was de auto weg, dus blijkbaar hebben ze nog een uitje met hem bedacht. Zijn dag kan al niet meer stuk, blijkbaar! Verder had ik afgelopen week een canvas-doek besteld van een foto die ik tijdens de vakantie van ons zoontje had gemaakt. Eigenlijk zou die in de plaats van een andere canvas komen, maar mijn man had hem tegen de andere muur gehangen, waar die nog mooier uitkomt. Maar omdat het een staande canvas is, was het eigenlijk mooier om er nog eentje naast te hangen. We hebben dus gisterenavond nog zo'n canvas erbij besteld. Ik had nl. een paar foto's gemaakt van hetzelfde soort en zelfde achtergrond. Maar die foto paste niet goed in de uitsnede. Je kon dan een verzoek doen dat het bedrijf hun best daarvoor ging doen (omdat zij meerdere en andere technieken hiervoor hebben). Maar vanmorgen kreeg ik een mail dat ze dat ook niet ging lukken. Nu dus even bedenken hoe nu verder. Of ik maak zelf een uitsnede uit deze foto waar ik tevreden mee kan zijn, of een geheel andere foto. Wordt vervolgd dus.
Hoi meiden, Nou gelukkig, alles was goed! @Mees: hier gaat zo'n test toch net wat anders. Eerst nam ze bloed af op de normale manier zeg maar (ik verwachtte ook een prikje in mijn vinger) en toen moest ik water met suiker erin drinken (viel niet mee op de nuchtere maag) en een uur daar blijven zitten. Daarna namen ze nog een keer bloed af. Hier doen ze zo'n test standaard maar ik dacht dat het in NL alleen was als ze vermoeden dat je zwangerschapsdiabetes hebt, of heb ik dat mis? In ieder geval was het gelukkig goed, want anders had ik volgende week terug gemoeten voor nog een test waarbij je vier uur moet gaan zitten wachten daar!! Met de kleine uk was ook alles goed. Heel hard gegroeid weer! Ze zit nog steeds boven het gemiddelde dus wordt waarschijnlijk een flinke baby. Mijn zus had ook een flinkerd (bijna 4 kilo!) dus misschien zit het in de familie... Maar we zullen zien of het echt klopt hoor. We kregen ook weer een echo dus, wat dat betreft worden we wel verwend, we mogen iedere controle even kijken! Ze probeerde haar duim in haar mondje te doen, ahh zo lief! Denk wel dat dit de laatste keer was in dit ziekenhuis, maar we hebben dus nog geen nieuw ziekenhuis gevonden, want mijn man maakt daar dus geen prioriteit van. Nu zal ie toch écht eens actie moeten gaan ondernemen, want we gaan al hard richting de 30 weken! Ik zal eens kijken of ik een foto kan scannen en hier spammen van ons meisje. We krijgen namelijk iedere keer 4d foto's mee ook. Maar de printer moet ik even opnieuw aansluiten. Sinterklaas is leuk (ik mis het wel een beetje) maar snap dat jullie het wel een beetje gehad hebben inmiddels! Succes nog met de drukke tijd, Boud en Xon! En Boud: ik zou het ook heeeeel knap vinden als je nog kunt wachten tot zaterdag. Ik duim echt heel hard voor een positieve test, vind ook dat het eindelijk wel eens mag! Nou, we gaan zo nog naar mijn schoonfam. dus ga maar afsluiten. Tot later!
@Jeetje: fijn dat alles weer goed was met de kleine meid! En iedere keer een 4d echo? Nou, van zo'n service kunnen ze in NL nog wat leren. Ik dacht dat iedereen in NL een suikertest kreeg, maar begin te twijfelen of dat zo is. Of dat het was omdat ik van mezelf al zwaar was (en je dan meer kans hebt op diabetes). Veel plezier bij de schoonfamilie. Kunnen zij je man ook niet wat aan sporen om wat actiever te zijn? Soms dwingen vreemde ogen beter dan die dan van zijn eigen vrouw. Hier weer niet lekker geweest vanmiddag. Enorm misselijk, rillerig en mijn rug en schouderbladen doen zeer. Koorts had ik in ieder geval niet. Of er een griep in de lucht zit, weet ik niet. Weet uberhaupt niet of er weer wat heerst. Als ik de bijsluiter van de betablokker lees, staan daar ook de vreemdste klachten in, maar dat is bij de meeste medicijnen als je de bijsluiter door gaat lezen. Ik probeer dit weekend maar een beetje rustig aan te doen.
@mees, je moet niet ziek worden meid! gaat enorm rond helaas. kan me voorstellen dat je niet kan wachten tot sinterklaas voorbij is..... @jeetje, fijn dat alles goed was! de suiker test wordt hier niet standaard gedaan, ik heb m in ieder geval niet gehad. @syl, lekker genieten van je rustige weekend. en zo'n kraampakket is inderdaad wel confronterend, vooral dat kraamverband..... @xon, erg lastig lijkt me dat zulke gesprekken, kan me er ook niets bij voorstellen dat je je als ouder zo gedraagt. @boud, de duimen draaien hoor! hier vandaag een buggy gekocht en de kleine man er gelijk in laten zitten. vond ie prima! vind het zelf gezelliger als hij naar me toe kijkt, dus de wandelwagen laten we nog even zo. de buggy gaan we niet heel regelmatig gebruiken, als het kan nemen we de wandelwagen lekker mee.
@Justme: fijn dat het gelukt is een buggy te kopen. Ik vond het voor mezelf ook even wennen dat je kleintje naar voren kijkt. Ik vond het altijd wel wat hebben het oogcontact met elkaar. Ons zoontje heeft een fase gehad dat hij er niet in wilde en vooral zelf wilde lopen (zo rond de 2 jaar), maar moet zeggen dat hij er de laatste maanden toch regelmatig weer in wil zitten (wel zo handig als je even door wilt lopen). Ik voel me nog steeds niet fit. Ik heb geen idee wat het is. Heb last van mijn rug en schouders en ben rillerig, maar heb geen koorts, dus griep is het niet (al lijkt het er soms wel veel op). Ook met vlagen misselijk. Het kunnen volgens de bijsluiter allemaal bijwerkingen van die betablokkers zijn, dus heb er vandaag maar 1 ipv 2 per dag genomen. Als dit zo doorgaat, moet ik nog maar even terug naar de huisarts en toch maar weer mijn oude soort vragen. Vanmiddag wilden we even naar de Ikea gaan, maar toen we daar kwamen was hij dicht. Dom, hadden we eerst natuurlijk moeten checken. Maar we waren helemaal in de veronderstelling dat die nu wel open zou zijn.
Hier weer even een berichtje van mij. Het zijn al met al roerige tijden! Op het werk gaat het nog niet echt lekker, wordt nogal in het diepe gegooid en dat valt me niet mee. Opening expositie was leuk, daarvoor wel echt veel stress om alles op tijd klaar te krijgen. Nu wat dat betreft even rust. Verder gister een gesprekje gehad met mijn kleine meisje. Wat me wel op heeft gelucht. Bij onze buurvrouw begint het nu ook echt te tonen dat ze zwanger is. En buurmeisje weet het ook al. Ik wilde F liever zelf vertellen dat er daar ook een baby bij komt, we waren er gisteren geweest en toen heb ik het gisteravond verteld. Ook omdat ik er zelf toch weer even van uit balans was zeg maar om die buik te zien groeien. Dus in het kort heb ik haar verteld dat er daar ook een baby bij komt net als bij mijn beste vriendin. Maar dat dat bij mama echt niet meer gaat gebeuren en dat mama dat best jammer vindt omdat ik dat ook wel graag had gewild en omdat ik het jammer vind voor haar dat zij alleen is. Reactie van dochterlief: maar dat vind ik helemaal niet erg mama!!! Voor zover je daar op kunt bouwen op een bijna-vierjarige. Voor het moment heeft het me erg opgelucht! Twijfelde wel erg of ik dit wel zo met haar moest bespreken, maar ben wel blij dat ik het gedaan heb. Nu weet ze ook dat wanneer ik soms verdrietig ben het vaak daar iets mee te maken heeft en totaal niets met haar. Dat ik met haar juist superblij ben. Nou ik moet stoppen. Ik wilde het hier graag even kwijt...
Goed dat je gesproken hebt met je dochtertje!Maar waarom zeg je dat het bij jou niet meer gaat gebeuren?Dat weet je toch nog niet? Of hebben jullie besloten te stoppen?